🔹 گوگل بوکز(کتابها)؛ از کنار گوگل ساده نگذریم
📚 در این سرویس، کاربر میتواند مجموعهای از کتب مرتبط با موضوع مدنظر مورد علاقه اش را پیدا کند. برای هر کتاب، صفحات مرجعی تهیه شده که در آن میتوان به راحتی به اطلاعات مشابه، نقد کتابها، صفحات منبع اینترنتی، نقشهها و ... دست یافت.
🔍 اما این سرویس یکی از بهترین ابزارهای گوگل برای شناسایی علاقه مندیهای کاربران و هدایت فکری آنها است.
✍ علی اصغر سیاحت هویدا
#فضای_مجازی
#گوگل
#جاسوسی
#شماره_29
🆔 @farhang_puya
🔰 انقلاب اسلامی و پیشرفت در استقلال اقتصادی (قسمت اول)
🎙 فرهنگ پویا: یکی از شعارهای اصلی نظام اسلامی، استقلال است که شامل استقلال فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، نظامی و غیره می شود. به نظر میرسد یکی از عوامل عدالت اقتصادی، استقلال اقتصادی باشد. نظر شما چیست و بفرمایید در این زمینه ما چقدر موفق بودهایم؟
🗯 دکتر رجائی: در مورد استقلال سیاسی چون بار اصلی را در گذشته، امام راحل و در حال حاضر مقام معظم رهبری(دامت برکاته) به دوش میکشند، از استقلال سیاسی مطلوبی برخورداریم. در باب استقلال اقتصادی هم یکی از کارهایی که سرمایه گذاری نسبتا خوبی در مورد آن شد که در واقع منشأ و گلوگاه استقلال اقتصادی است، مسأله خودباوری
است.
🎙 مصاحبه با دکتر سید محمد کاظم رجائی
#انقلاب_اسلامی
#اقتصاد
#جامعه
#شماره_38
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰 انقلاب اسلامی و پیشرفت در استقلال اقتصادی (قسمت اول) 🎙 فرهنگ پویا: یکی از شعارهای اصلی نظام اسلام
🔰 انقلاب اسلامی و پیشرفت در استقلال اقتصادی (قسمت دوم)
↙️ به هرحال در بسیاری از عرصهها باور کاذب شکل گرفته بود که ما (نمی توانیم) و این به یکی از موانع اصلی استقلال اقتصادی در کشور تبدیل شده بود.
🔷 خوشبختانه به خصوص با سرمایه گذاری مقام معظم رهبری(دامت برکاته) و تاکیدهای فراوان به یادگار مانده از امام راحل و بعد هم پیگیریهای عملی در بعضی فازهای خاص مثل تولید صنایع موشکی، تولید صنایع هوافضا، نظامی، نانو و فازهایی که روی آن سرمایه گذاری ویژه صورت گرفت.
◼️ جوانان متدین، مؤمن و انقلابی وارد عرصه شدند و باور «ما نمی توانیم» به «ما میتوانیم» متحول شد.
🎙 مصاحبه با دکتر سید محمد کاظم رجائی
#انقلاب_اسلامی
#اقتصاد
#جامعه
#شماره_38
🆔 @farhang_puya
🚫 جریان زرسالار برانداز؛ خطرناک ترین جریان بیگانه (قسمت اول)
⚠️ در میان جریانهای بیگانه، اهل بیت (ع) بیش از همه درباره جریان زرسالار برانداز اعلان خطر کرده و آنان را دشمن شایسته تقابل شمردهاند مگر در زمانی که بر آنان مسلط شده از خطرشان در امان بودند.
🔺 در شرایط سلطه اسلام بر آنان، اهل بیت(ع) ترحم و تعامل با آنان را روا میداشتند. این جریان که نقش بسیار مهمی در کنار زدن اهل بیت(ع) از صحنه سیاست و فرهنگ و اقتصاد ایفا کرد، هدفی جز ثروت اندوزی و سلطه گری و استعمار نداشت و برای براندازی حکومت امام علی(ع) و امام حسن(ع) بسیار کوشید.
✍ جواد سلیمانی
#تاریخ
#جریان_شناسی
#جامعه
#شماره_36
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🚫 جریان زرسالار برانداز؛ خطرناک ترین جریان بیگانه (قسمت اول) ⚠️ در میان جریانهای بیگانه، اهل بیت
🚫 جریان زرسالار برانداز؛ خطرناک ترین جریان بیگانه (قسمت دوم)
📍 امام حسین(ع) را نیز همین ها به شهادت رساندند و شیعیان را زیر سخت ترین شکنجهها قرار دادند و برای نابودی اسلام و میراث پیامبر(ص) از هیچ تلاشی فروگذار نکردند.
🔶 آنان از سال ۴۱ تا ۱۳۲ هجری حکومت جهان اسلام را در دست داشتند. ابوسفیان، معاوية بن ابي سفيان، مروان بن حکم، سعید بن عاص، ولید بن عقبة بن أبي معيط و یزیدبن ابی سفیان، از مهم ترین شخصیتهای این جریان تا زمان واقعه عاشورا یعنی سال ۶۱ هجری به شمار میآید.
✍ جواد سلیمانی
#تاریخ
#جریان_شناسی
#جامعه
#شماره_36
🆔 @farhang_puya
◾️ تضعیف معاد اخروی در یهود
▫️ در کتاب مقدس، فقط در چند صفحه بسیار قلیل درباره پاداش و جزای انسان سخن رفته است که در همان جاها نیز خبر چندانی از «معاد اخروی» نیست و پاداشها، همه مادی هستند مثل بیشتر شدن باران و محصولات و فرزندان و ثروت و... .
▫️ بهنوشته حسین توفیقی،معاد در تورات، بلکه در هیچ جای عهد عتیق نیامده است؛ پس باید گفت که تعبیر کلی آخرت در تثنیه ۱۶:۸ و مراقب ارمیا ۱۸:۴، به معنای «عاقبت دنیوی» است. از نظر تورات (در سفر لاویان، باب ۲۶ و سفر تثنیه، باب ۲۸) دینداری، در جلب نعمتهای این جهان و بیدینی، درس سلب آنها تاثیر مستقیم و قطعی دارند.
📚 تحلیل نفوذ فرهنگی کابالیستی (عرفان یهودی) در سینما، صفحه ۸۴، محمد حسین فرجنژاد و رفیعالدین اسماعیلی
#پاراکتاب
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
کسی که دیگر را به آنچه ندارد بستاید، او را مسخره میکند.
📚 غررالحکم، حدیث ۹۷۸۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 حضرت امیرالمومنین علی (علیه السلام) :
قناعت ثروتی است پایان ناپذیر.
📚نهج البلاغه، حکمت 57
#حدیث
🆔 @farhang_puya
✅ امروز دیگر مثل گذشته نیست، ما میتوانیم
🔰 امروز دیگر همانند گذشته نیست که عدهای وابسته و خودباخته بنشینند و از «ما نمیتوانیم» دم بزنند. نمونههای آشکاری از باور «ما میتوانیم» در صنایع مختلف مانند انرژی هستهای در معرض دید همگان قرار گرفت.
🔳 این موضوع بسیار مهمی بود که جامعه احساس کند از نظر اقتصادی میتواند مستقل باشد. البته میدانید استقلال در اینجا به آن معنا نیست که ما همه چیز را خودمان تولید کنیم.
🔹 بلکه استقلال اقتصادی به این مفهوم است که بتوانیم به خودمان متکی باشیم روی پای خودمان بایستیم و این اقتدار را در دنیا داشته باشیم که در صورت لزوم میتوانیم نیازمندیهای خود را یا با تولید یا با مبادله به بهترین وجه ممکن به دست بیاوریم. این، اولین گام در استقلال اقتصادی است که ما برداشتیم.
🎙 مصاحبه با دکتر سید محمد کاظم رجائی
#انقلاب_اسلامی
#اقتصاد
#شماره_38
🆔 @farhang_puya
🔍 مشکلی اساسی در استقلال اقتصادی (قسمت اول)
💡 یکی از مشکلات اساسی ما در استقلال اقتصادی، نفت است که از طریق قوه مجریه به نحو ناکارآمدی وارد چرخه اقتصاد کشور میشود.
⚠️ این نعمت ارزشمند به دلیل بی تدبیری، موجب نقمت شده به گونهای که امروزه در مقابل فروش آن، واردات انجام میشود و این واردات بلای خانمان سوز تولید داخل و موجب ورشکستگی مؤسسات تولیدی شده و میشود.
🎙مصاحبه با دکتر سید محمد کاظم رجائی
#انقلاب_اسلامی
#اقتصاد
#شماره_38
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔍 مشکلی اساسی در استقلال اقتصادی (قسمت اول) 💡 یکی از مشکلات اساسی ما در استقلال اقتصادی، نفت است ک
🔍 مشکلی اساسی در استقلال اقتصادی (قسمت دوم)
🔘 فارغ از مشکل نفت، در بخشهای دیگری که وارد شدهایم عملکرد خوبی داشتهایم و آن احساس و باور «ما میتوانیم» پدید آمده است. مسأله اصلی، دانش فنی بود که طلسمش شکسته شد و با شکسته شدن این طلسم، مانع اصلی از پیش رو برداشته شد.
🔚 البته بی تدبیریهایی نیز رخ داد که استقلال ما را تحت الشعاع قرار داد، به همین دلیل در تکانههای بین المللی و تحریمها ما راحت آسیب میبینیم. این آسیب پذیری ریشه در بی تدبیریهای خودمان دارد.
🎙 مصاحبه با دکتر سید محمد کاظم رجائی
#انقلاب_اسلامی
#اقتصاد
#شماره_38
🆔 @farhang_puya