eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.7هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
📡 دفتر ارتباطات فرهنگی ویژه‌برنامه به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبایی برگزار می‌کند 🌹 سیری در دیدگاه‌های اندیشه‌ای و سیاسی علامه طباطبایی ره و پاسخ به شبهات پیرامون آن 📋 چهارشنبه 1402/8/24 از ساعت 18:30 🗂 موضوع: 🔴 نگاهی بر حیات فکری و سیاسی علامه طباطبایی 💡 کارشناس: حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی امیدی؛ استاد حوزه و دانشگاه و عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره 📡 رسانه شوید 🔶 نشانی‌های ورود به جلسه👇 🌐 https://tekye.net/tekye/live/3856 جدیدباترافیک‌رایگان👆 🌐http://dpfqom.iki.ac.ir/live 🌐https://heyatonline.ir/kanoon.tolloe 🌐 https://www.aparat.com/dpfqom/live 📢 همچنین می‌توانید این برنامه را از طریق برنامه «باد صبا» بخش «هیئات مذهبی»، «پخش زنده هیئات شاخص کشور»، «دفتر ارتباطات فرهنگ» از روی گوشی‌های تلفن همراه، نیز ملاحظه فرمایید. 🆔 @difqom https://eitaa.com/difqom
✍ امام على عليه السلام: هيچ چيز مانند خودپسندى به خوبي‌ها زيان نمى‌رساند. 📚 غررالحكم حدیث۹۴۷۲ 🆔 @farhang_puya
⭕️ تربیت چنین شاگردانی، استاد را دلگرم کرد 🔸 ابتدا اگر کسی به قیافه علامه طباطبایی و وضع کار او می‌نگریست، آن را کاری کوچک، کم اهمیت، کم بازده و نافرجام می‌پنداشت؛ ولی طولی نکشید که خدا به وسیله شاگردانی مانند شهید مطهری _رضوان الله عليه_ او را کمک کرد. 🔹 گرد آمدن چنین شاگردانی، استاد بزرگوار را دلگرم کرد؛ به طوری که به تعلیم و تربیت آنها همت گماشت و از هیچ زحمتی در راه پرورش آنها دریغ نکرد. برنامه جدیدی را بدون تبلیغات شروع کرد و در اندک مدتی به موفقیتی چشم‌گیر نایل آمد. ✍ یحیی حسینی 🆔 @farhang_puya
3.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 خاطره جالب رهبر انقلاب از مجلسی که علامه طباطبائی، امام خمینی(ره) را استاد خود خطاب کرد 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ تربیت چنین شاگردانی، استاد را دلگرم کرد 🔸 ابتدا اگر کسی به قیافه علامه طباطبایی و وضع کار او می‌
💢 جامعیت تفسیر «المیزان» 📎 از ثمره این فعالیت‌های علمی، آنچه محسوس و ملموس ماست، تألیف یک دوره کامل تفسیر قرآن در بیست جلد بود که از بدو انتشار اولین مجلدات آن، حرکتی در عالم اسلام به وجود آمد. این كتاب فقط تفسير لفظی قرآن و توضیح مفاهیم ساده آیات نیست. 📎 استاد در این اثر بزرگ به مناسبت‌هایی بحث‌های مختلفی را که جامعه اسلامی به آنها نیازمند است، تحت عنوان‌های مستقل مطرح کرده و برای حل آنها از آیات قرآن مدد گرفته است. ✍ یحیی حسینی 🆔 @farhang_puya
📌 تفسیر المیزان، راه حل مسائل اسلامی 🎙 آیت الله شهید مطهری: 🔹 کمتر مشکلی در مسائل اسلامی و دینی برایم پیش آمده که کلید حل آن را در تفسیر المیزان نیافته باشم. يعنى تفسير الميزان کلید حلی بود برای مشکلات فرهنگی و دینی جامعه‌ای که در راه تکامل و فراهم آوردن زمینه‌های انقلاب اسلامی قدم بر می‌داشت. 🔸 استاد به تناسب نیاز جامعه، مقالاتی می‌نوشت؛ مقالاتی که در مجموعه مرجعیت و روحانیت نوشته شده، نشانه فکر عمیق و ذهن دوراندیش استاد است و نشان می‌دهد که وی چگونه برای حکومت اسلامی راه جویی و دیگران را بدان راهنمایی می‌کرده است. 🔹 حضرت علامه زمانی صحبت از حکومت اسلامی و زعامت روحانیت می‌کرد که حتی تصور آن از مغزهای بسیاری از روشنفکران به دور بود؛ این نمونه فقط یکی از خدمات بیشمار ایشان است که شمارش همه آنها در این فرصت کوتاه ممکن نیست. 🆔 @farhang_puya
✍امام علی عليه السلام: منفورترين بندگان نزد خداوند سبحان دانشمند مغرور و متكبّر است 📗غرر الحكم، حدیث ۳۱۶۴ 🆔 @farhang_puya
📌 جادوی هنر هفتم 🔸 جادوی هنر هفتم، که از آن به «سینما» یا «سینماتوگراف» یاد می‌شود، ترکیبی از دوربین فیلم‌برداری و دستگاه پروژکتور است که آگوست و لویی لومیر - دو برادر عکاس و سازنده لوازم عکاسی ساکن لیون فرانسه – آن را در سال ۱۸۹۵ میلادی اختراع کردند. 🔹قابلیت حمل و توانایی‌های نمایشی دستگاه لومیر به مراتب بهتر است از دوربین «کنیتوگراف» حجیم ادیسون و دستگاه نمایش آن «کینتوسکوپ» که فقط یک نفر می‌توانست از آن استفاده کند.صنعت سینما از محصولات قرن بیستم است ولی کارهای مقدماتی در این زمینه از دههٔ بعد از سال ۱٨۷۵ سابقه دارد. 🔸از لحاظ فنى، سينما مبتنی بر کیفیت ثبات تأثیرات نوری است: در هر ثانیه ٢٤ کادر جدا جدا از جلوی دریچه تصویر افکن گذرد و بر پرده سینما که دو برابر تصویر افکن قرار دارد می‌افتد. اما آنچه به چشم می آید تصویری است مدام و منسجم و اغلب متحرک، بدون اینکه جدایی کادرهای ٢٤ گانه در ثانیه در آن احساس شود. ✍ علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya
💢 دوره استعمار نو 🔹 رشد و توسعه تکنولوژی و ارتباطات در آغاز قرن ۲۱، و هزاره سوم میلادی، فضایی جدید را بر جهان حاکم ساخت. در این فضا به دلیل کاهش کنترل حکومت‌ها بر ملت‌ها، قدرت‌های بیگانه امکان تأثیرگذاری مستقیم بر افکار عمومی ملتها را یافتند 🔸 [آنها] توانستند بدون اشغال نظامی و یا حتی حاکم ساختن حاکمان بومی دست نشانده، به طور مستقیم بر افکار ملت‌ها تأثیر گذارند و از این طریق زمام امور جوامع را به دست گیرند و آنها را مطابق میل و منافع نامشروع خویش هدایت کنند. 🔹 در دوره جدید با اختراع و توسعه وسایل ارتباطی نوین همچون ماهواره، اینترنت و تکنولوژی های جدید مخابراتی و توسعه ICT و IT و گسترش شبکه‌های رادیو تلویزیونی، قدرت‌های غربی توانستند موانع سیاسی و تبلیغاتی حکومت‌ها را بشکنند و خارج از کنترل دولت‌ها بر افکار عمومی ملت‌ها تأثیر مستقیم گذارند. ✍ محمد ملک‌زاده 🆔 @farhang_puya
💢 جاهلیت مدرن؛ اسارت زنان 🔹 با افزایش تولید و کم شدن تقاضا که بر اثر اشباع بازار به وجود آمده بود، سرمایه‌داران به فکر افتادند بار دیگر از وجود زنان در راستای مصرف بیشتر و سوق دادن جامعه به سوی تجمل‌گرایی بهره گیرند؛ لذا با به اسارت درآوردن جسم و روح زنان، آنان را وادار ساختند تا جسم، زیبایی و دلربایی خویش را در راه ترویج کالاهای تولید شده و تشویق مصرف کنندگان به مصرف هر چه بیشتر به کار گیرند. 🔸 به این ترتیب زن در عصر تجدد و مدرنیته به نام آزادی، به بدترین شیوه در اسارت منافع سرمایه‌داران طماع و هوس باز قرار گرفت و تا آنجا پیش رفت که امروزه تبلیغات در پناه سکس و بی عفتی به یکی از پردرآمدترین عصر تجدد تبدیل شده است. 🔹 علاوه بر این، حضور افسارگسیخته زن در اجتماع غربی، پیامدهای ویرانگری را نیز در آن جوامع به وجود آورد که از آن جمله می‌توان به تزلزل و فروپاشی خانواده، از خود بیگانگی، بحران هویت مصرف زدگی، مدپرستی، رواج فحشا و بی بندوباری و فساد اخلاقی قتل و آدمکشی و ... اشاره کرد. ✍ محمد ملک‌زاده 🆔 @farhang_puya
💢 مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با دکتر حسینخانی پیرامون موضوع تمدن‌سازی 🖇 فرهنگ پویا: آیا اخلاق و معنویت فردی توانایی تمدن سازی را دارد؟ 📌 اگرچه اخلاق و معنویت فردی در حوزه تمدن سازی مورد تأیید است؛ ولی توانایی تمدن‌سازی را ندارد؛ آن رفتار و معنویت کـه بـه صورت جمعی در تمام حوزه‌ها، سیاست، اقتصاد، فعالیت فرهنگی و..... ظهور و بروز پیدا می‌کند، در تمدن سازی نقش ایفا می کند. 🔹حضرت آقا از آن به عنوان جامعه‌سازی تعبیر می‌کنند. در واقع این جامعه‌پردازی است که قدرت تمدن‌سازی دارد. حضرت امام یک چنین کاری را انجام دادند؛ ایشان با آن روح بلندی که داشتند، معنویت غیر تمدن‌ساز را به یک معنویت تمدن‌ساز که زمینه‌های ظهور حضرت بقیه الله الاعظم را فراهم خواهد کرد، تبدیل کردند‌. 🆔 @farhang_puya
44.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌿💔°• هَر کَسیِ نازَد بِه مالَش ، اِعتبارَش ،مَنصََبش مَن غُلامَش هَستَمُ و دار و نَدارَم زِینـــب است 🎙 حاج مهدی رسولی 🆔 @farhang_puya