💢 «مأمور به تکلیف» محرک رهبری امامین انقلاب
🔹 ما انقلابمان را به تمام جهان صادر میکنیم چرا که انقلاب ما اسلامی است و تا بانگ «لا اله الا الله و محمد رسول الله» بر تمام جهان طنین نیفکند، مبارزه هست و تا مبارزه در هر جای جهان علیه مستکبرین هست، ما هستیم.
🔸 بنابراین در دیدگاه حضرت امام خمینی، محرک اساسی انسان در حرکتها، چیزی جز انجام وظیفه الهی نیست. از این رو همه حرکت خویش را براساس تکلیف الهی انجام میدادند. ایشان معتقد بودند که شکست و پیروزی در پرتو ادای تکلیف یا عدم آن تحقق مییابد و محور اساسی در این امور چیزی
جز ادای تکلیف و وظیفه الهی نیست و نتیجه فرعی بر آن است.
🧷 امامخمینی در پیام به روحانیت میفرماید: «ما برای ادای تکلیف جنگیدهایم و نتیجه، فرع آن بوده است.» این سخن نشان میدهد که وقتی اصل(تکلیف) ادا شود، فرع (نتیجه) نیز تابع آن است و حاصل میشود؛ مانند رابطه تنه درخت با شاخه آن. پس از دیدگاه امام راحل، حصول نتیجه داخل در تکلیف است.
✍ هادی مجیدی
#شماره۲۸
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
1.08M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 پيامبر اکرم صلی الله علیه و آله وسلم:
ائمه بعد از من ۱۲ نفرند؛ به تعداد ماه های سال و مهدی این امت از ما است، هیبتی موسی گونه دارد و به زیبایی مانند عیسی است و در حکم مانند داود و صبری ایوب وار دارد.
📚منتخب الاثر، صفحه ۲۶
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💢 فتنهگری انگلیس پس از انقلاب اسلامی علیه ایران
🔸 از این پس فتنهگری انگلیسیها در ایران، دو چندان شد و تاریخ فتنهگری دولت بریتانیا در ایران ابعاد تازهای یافت. حمایت مالی و سیاسی از گروههای معاند انقلاب، یک بعد از فتنهگری انگلیسیها به شمار میرفت. در مرحله بعد حمایت پیدا و پنهان این دولت از رژیم بعث عراق در جنگ هشت ساله علیه ایران بعد دیگر از ابعاد چند لایه نفاق و فتنهگری انگلیسیها در ایران به حساب میآمد.
▫️ در کنار این مسائل، دامنزدن این دولت به برخی توطئهها، حکایت واضحی از تلاش فتنهگرانه انگلیسیها در ایران و تلاش جهت ایجاد اغتشاش و ناامنی در کشورمان بوده است. حمایت مالی و سیاسی از سلمان رشدی مرتد، حمایت از ناامنیها در ایران به ویژه ردپای آشکار انگلیسیها در اغتشاشات خیابانی پس از انتخابات ۲۲ خرداد، مؤید معنای فوق است.
✍ علی اکبر عالمیان
#شماره۱۵
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 فتنهگری انگلیس پس از انقلاب اسلامی علیه ایران 🔸 از این پس فتنهگری انگلیسیها در ایران، دو چندا
📌 انقلاب اسلامی، پایانی بر حیات اختاپوس استعمارگر
🔹 در جریان انقلاب ایران، انگلیسیها سیاست مزوّرانهای در پیش گرفتند. سیاست رسمی دولت انگلیس حمایت از رژیم شاه بود؛ اما رسانههای انگلیسی خلاف این سیاست را پیمودند و بر ضد رژیم حرکت کردند. اصرار فراوان کالاهان بر خروج شاه از ایران، بر سیاست «یک بام و دو هوا»ی انگلیسیها صحه میگذارد.
🔹 بعد از فرار شاه از ایران، خانم «مارگارت تاچر» که تازه به نخست وزیری انگلستان رسیده بود، با تقاضای پناهندگی شاه به انگلستان مخالفت کرد تا به زعم خود، منافع فراوانش در ایران پس از انقلاب را از دست ندهد.
🔹 اما حسابهای انگلیسها برای بهرهبرداری از انقلاب ایران و پر کردن خلاء ناشی از خروج آمریکا از صحنه سیاست و اقتصاد ایران، غلط از آب درآمد و جمهوری اسلامی ایران روی خوش به انگلیسیها نشان نداد؛ چرا که شعار «نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی» نشانگر پایان حیات اختاپوس استعمارگری بود.
✍ علی اکبر عالمیان
#شماره۱۵
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🌺ازنسل حیدری و دلاورتر از تو نیست
یعنی پس ازعلی علی اکبرتر از تو نیست
🌺منطق قبول داشت که باخلق خوی تو
شخصی میان خلق پیمبرتر از تو نیست
🌷🌷 میلاد حضرت علی اکبر علیهالسلام و روز جوان مبارک باد
#حضرت_علی_اکبر
#مناسبتی
🆔 @farhang_puya
💢 «آزادی» را نباید بد معنا کرد
🎙 امام خامنهای:
🔹 آزادی را نباید بد معنا کرد. آزادی یکی از بزرگترین نعمتهای الهی است که یکی از شعبش آزاداندیشی
است. بدون آزاداندیشی این رشد اجتماعی، علمی، فکری و قد امکان ندارد.
🔹 در حوزه های علمیه، دانشگاه و محیطهای فرهنگی و مطبوعاتی، هو کردن کسی که حرف تازهای میآورد، یکی از بزرگترین خطاهاست؛ بگذارید آزادانه فکر کنند. البته من فهم غلط از آزادی را تأیید نمیکنم.
✍ محمد علی روزبهانی
#شماره۱۲
#معارف
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💢 «آزادی» را نباید بد معنا کرد 🎙 امام خامنهای: 🔹 آزادی را نباید بد معنا کرد. آزادی یکی از بزرگترین
💢 «آزادی» را نباید بد معنا کرد (بخش دوم)
▫️ من باز گذاشتن دست دشمن را در داخل برای اینکه مرتباً گاز سمی تولید کند و در فضای فرهنگی یا سیاسی کشور بدمد، تأیید نمیکنم؛ من براندازی خاموش را – آنچنانی که خود آمریکاییها گفتند و عواملشان چند سال قبل در اینجا سادگی و عقلی کردند و به زبان آوردند - برنمیتابم و رد میکنم.
▫️ اما توسعه آزادی و رها بودن میدان برای پرورش فکر و اندیشه و علم و فهم، ربطی به اینها ندارد. ظرافتی لازم است که آدم این دو منطقه را از همدیگر باز بشناسد و مرز اینها را معین بکند. آزادی و آزاداندیشی، یکی از مبانی اصلی است.
✍ تهیه و تنظیم: محمد علی روزبهانی
#شماره۱۲
#معارف
🆔 @farhang_puya
1.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 امیرالمؤمنین علی علیه السّلام:
همانا قبل از قیام قائم (عج) سالهای نیرنگ است که در آن سالها شخص راستگو و درست کار را تکذیب میکنند و شخص دروغگو را تصدیق مینمایند.
📚اثباتالهداه، ج۷، ص۴۲۸
#حدیث
🆔 @farhang_puya
📌 مسجد، رسانه اسلام
🔹 یکی از نخستین اقدامات پیامبر (ص) پس از ورود به مدینه، ساخت مسجد با همکاری مسلمانان بود که نشان میدهد باید از فرصتها استفاده کرد و با تأسیس به موقع و بهرهگیری درست از رسانهها در هر عصر بیشترین تأثیر را بر جای گذاشت.
🔹 مسجد، مهمترین مرکز عبادی، سیاسی، اجتماعی، علمی و فرهنگی مسلمانان تا چندین قرن بود. مساجد جامع در هر شهر
مهمترین مراکز مسلمانان به شمار میآمدند و زبان گویای اسلام و مهمترین رسانه در قرون اولیه حکومتاسلامی بودند.
🔸 نقشی که مساجد جامع و معروف در قرون اولیه اسلامی ایفا کردند گویای این امر است، و نام برخی از آنها مانند مسجد النبي، مسجد الحرام، مسجد جامع کوفه، جامع بصره، جامع بغداد، جامع اموی دمشق، مسجد زیتونه توس، مسجد قیروان، مسجد قرطبه (اندلس)، جامع الازهر (مصر)، جامع نیشابور و ... همچنان ماندگار است.
✍ علی الله اکبری
#شماره۸و۹
#جامعه
🆔 @farhang_puya
💢 ادبیات، یکی از سلاحهای پیامبر (بخش اول)
🔹 شعر و قصیدهسرایی و... تاثیر ویژهای در جذب و پیوند قلبها دارد. از آنجایی که کاربرد شعر در زبان عرب از جایگاهی ممتاز و تأثيرى فوق العاده برخوردار بود، پیامبر(ص) در مواقعی خاص با این روش بسیار جالب، پیام اسلام را با مخاطبان و آیندگان در میان میگذاشت.
آن حضرت در پاسخ به یکی از یاران که درباره شعر پرسیده بود، فرمود:
🧷 «مؤمن با شمشیر و زبانش در راه خدا جهاد میکند؛ قسم به خدایی که جانم در دست اوست، شعرا نیز بر دشمنان خدا تیر میاندازند...» و در جای دیگر میفرماید: «یکی از زیباترین زیباییها، شعر نیکو و آهنگ صدای زیبای
آن است.»
✍ علی الله اکبری
#شماره۸و۹
#هنر
🆔 @farhang_puya