eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.7هزار دنبال‌کننده
9.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
19 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
🖇 درس بندگی از رفتار شیخ فضل الله 🔹 در بسیاری از موارد امیدنداشتن به نتیجه یا روشن بودن شکست شکلی و ظاهری باعث اسقاط تکلیف و سبب سکوت و سکون نمی‌گردد. 🔹 همان طور که شیخ فضل الله نوری نیک می‌دانست که به تنهایی از عهده انگیس و مزدوران سکولارش بر نمی‌آید و عالمانه به انجام تبلیغ و ادای تکلیف پرداخت و آگاهانه پرچم و بیرق‌های بیگانه را پس فرستاد و شجاعانه بر سر دار رفت. 🔸 نتیجه این حرکت به ظاهر شکست و اعدام چیست؟ جوابش به وضوح روشن است: بیداری علما در همان زمان و تنبه آنان که دشمن برایشان دام پهن کرده و باز کردن مشت مشروطه‌خواهان متظاهر به دین برای مردم و علما؛ به گونه ای که همۀ علما از مشروطه پشیمان شدند. 🖊 علی احمدی خواه 🆔 @farhang_puya
ارائه الگوها و معيارهای فرهنگ غرب 🔹 از دیگر شیوه‌های عملی دشمن در جهت نابودی فرهنگ ملی و اسلامی کشور ما، ارائه معیارهای ارزشی فرهنگ غرب و القای آن بر افراد جامعه است. رفاه مادی، بهره جویی و لذت بردن بی حد و لجام گسیخته در زندگی و سرانجام، زندگی در چهارچوب حیات مادی و حیوانی به دور از معنویات و اخلاق و انسانیت. 🔸 تمام تلاش‌های آنان پیرامون محور مادی بودن انسان و به عبارتی بسیج همه امکانات در مسیر لذت بیشتر، سیر می‌کند. از این رو انسان با معنویت و با تقوا را چنانچه از سرمایه‌های مادی بی‌بهره باشد، انسانی مرتجع و غیر متمدن می‌دانند. 🔹 ولی انسان بی بندوبار، رفاه طلب، سودجو، ثروت اندوز، چپاولگر، بی‌دین و لامذهب را متمدن، متشخص و هماهنگ با زندگی مدرن امروزی معرفی می‌کنند. 🖊 محمدرضا انواری 🆔 @farhang_puya
3.47M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌍 علیرضا نوری‌زاده، اپوزیسیون ضد ایرانی و مدیر مرکز پژوهش‌های ایران و عرب در لندن: 🔹گستردگی موج اعتراضاتِ به نفع فلسطین به حدی است که برای من نیز مشکل‌ساز شده و فرزندانم به خاطر برخی اظهاراتم (به نفع اسرائیل) یقه مرا می‌گیرند؛ این بادی است که به نفع جمهوری اسلامی می‌وزد! 🆔 @farhang_puya
🖇 فیس بوک، فرصتی برای فعالیت‌های فراماسونری 🔹 براساس گزارش Sociabakers، تعداد کاربران فیس بوک نسبت به ابتدای سال ۲۰۱۰ تقریبا دو برابر شده است و در حال حاضر حدود ۷۰۰ میلیون کاربر در این شبکه اجتماعی عضو هستند. اکثر اعضای جدید فیس بوک از کشورهای در حال توسعه مانند اندونزی، فیلیپین، هند و مکزیک هستند. 🔸به گفته کارشناسان، به دنبال شهرت جهانی فیس بوک، سازمان‌هایی چون فراماسونری و.... برای تحت کنترل گرفتن این سایت با هدف استفاده از اطلاعات شخصی کاربران و تمهید مقدمات جذب آنها، مدتهاست که وارد عمل شده‌اند. 🔹 رسانه‌هایی چون فیس بوک دقیقا سیاست‌های چنین سازمان‌هایی را اجرا کرده و به دنبال افزایش قدرت و نفوذ خود در جهان هستند. قطعا در اختیار گرفتن این پایگاه‌های اطلاعاتی جامع، نعمت بزرگی برای لژهای ماسونی خواهد بود و حتی از قدرت نظامی نیز می‌تواند بازدهی بیشتری داشته باشد. 📝 محمد عبداللهی 🆔 @farhang_puya
6.58M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 بهترین ابزار و تکنیک امروزی، برای امر به معروف و نهی از منکر... 🗣 استاد رحیم‌پور ازغدی 🆔 @farhang_puya
1.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 امام صادق علیه السلام: تجسس مکن که بدون دوست باقی خواهی ماند. 📚 میزان الحکمه، ج ۲، ح ۲۲۳۵ 🆔 @farhang_puya
🖇 عمق نفوذ فراماسونری در دوران پهلوی 🔹 دخالت لژهای فراماسونری در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی و فرهنگی پس از سقوط دولت دکتر مصدق نیز همچنان تا پیروزی انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد. یکی از جالب ترین وقایعی که پرده از دخالت گسترده ماسون‌ها در امور کشور و توطئه‌های پنهانی آنان بر می‌دارد اتفاقات مربوط به انتخابات دوره بیستم مجلس شورای ملی است. 🔸[این اتفاق] در اثر مخالفت ماسون‌ها با دکتر اقبال – که از فرمانبرداری کامل از دستورهای لژهای انگلیسی و مشخصا لژ روشنایی و لژ تهران خودداری کرده بود - روی داد. شدت مخالفت‌ها که موجب مستأصل شدن اقبال گردیده بود، وی را به صرافت انداخت که با توسل به برادران ماسون خود، از شدت مخالفت‌ها بکاهد. 🔚 لذا به وسیله دکتر غلامرضا کیان از اعضای لژ تهران به گردانندگان لژ روشنایی و لژ تهران پیام داد و از آنها خواست که دست از مخالفت با وی بردارند. 🖊 موسی حقانی 🆔 @farhang_puya
9.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جانباز مدافع حرم که بیش از ۴۰۰ روز است در اسارت نیروهای آمریکایی قرار دارد الّلهُم فُکَّ کُلَّ أسیرٍ خدایا تمام اسیران را آزاد کن. 🆔 @farhang_puya
🖇 نقدی کوتاه بر بازرگان 🔹بازرگان که با نادیده گرفتن دستور امام مبنی بر نداشتن نگاه حزبی و گروهی در انتخاب وزرا، تقریبا همه کابینه خود را از نیروهای جبهه ملی، نهضت آزادی، جاما و ... برگزیده بود، به گونه‌ای عمل کرد که نزدیک بود با بی‌لیاقتی او و کابینه‌اش بخش‌هایی از کشور، چون کردستان از ایران جدا شود. 🔸 او همواره خود و دوستانش را یگانه افرادی معرفی می‌کرد که توانایی مدیریت سیاسی کشور را دارا هستند؛ در حالی که برخی وزیران وی در سایه ارتباط با سفارت آمریکا، زمینه براندازی نظام را فراهم می‌کردند و خود او نیز با دیدار با نمایندگان آمریکا در الجزایر، زمینه ارتباط و دخالت آمریکا را فراهم کرد. 🖊 سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 نقدی کوتاه بر بازرگان 🔹بازرگان که با نادیده گرفتن دستور امام مبنی بر نداشتن نگاه حزبی و گروهی در
⭕️ نقدی کوتاه بر بازرگان (بخش دوم) 🔹 در این دوره کوتاه بود که جبهه ملی و نهضت آزادی با راه اندازی روزنامه‌های زنجیره‌ای _که امروزه نیز دنباله آنان همان سیاست را دنبال می کنند_ با ناکارآمد جلوه دادن نظام دینی و تفرقه افکنی در جامعه، سعی در کنار نهادن روحانیت و مردم از صحنه سیاست داشتند. 🔹 حرکت این عناصر چنان تند و بی‌باکانه بود که بازرگان به خود جرأت داد در مدرسه فیضیه قم، روحانیت را به کناره‌گیری از سیاست و بسنده کردن به نظارت دعوت کند. 🔸 در این مکان مقدس بود که سیدحسین موسوی تبریزی نماینده وقت دور اول مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تبریز، در برابر او واکنشی انقلابی از خود نشان داد؛ واکنشی که موجب خوشحالی امام راحل شد. 📝 سید احمد رهنمایی 🆔 @farhang_puya
💬 علت اینکه کشورهای غربی شنبه و یکشنبه را تعطیل می‌کنند این است که بازار عمده‌شان دست یهودی‌هاست؛ آن‌ها شنبه کار نمی‌کنند لذا مجبور شده‌اند دو روز هفته را تعطیل کنند. یکشنبه که تعطیل مسیحی‌هاست؛ شنبه را چرا تعطیل کنند؟ چون اقتصاد آنجا دست یهودی‌هاست. 👤علامه مصباح یزدی، ۱۳۸۹/۴/۲۲ پ.ن: عمق اختلاف گفتمانی انقلاب اسلامی با برخی کت‌شلواری‌های مجلس را در این کلام علامه(ره) ببینید! 🆔 @farhang_puya
🖇 نگرش‌های گوناگون درباره هنر 🔹یک نظریه، هنر و آثار هنری را همچون کالایی می‌نگرد که می‌تواند در اقتصاد جامعه و هنرمند ایفای نقش نماید. 🔸دیدگاه دیگری که عمدتا مخصوص اقشار مرفه و یا تازه به دوران رسیده است، هنر را موضوعی تفننی می‌پندارد که برای جمع‌آوری مجموعه‌ها (کلکسیونری) و یا تفاخر و خودنمایی (بدون آگاهی از پیام هنر و بدون درک و فهم آثار بدیع) کاربرد دارد. 🔹 نگرشی دیگر، هنر را به مثابه ضرورتی برای تعدیل مادیت حیات و پاسخگوی نیازهای معنوی انسان تلقی می‌نماید. عده‌ای دیگر، هنر را وسیله‌ای برای گذران اوقات فراغت تلقی می‌کنند. در این تفکر، کاربرد هنر و منافع آن به کسانی تعلق می‌گیرد که به دلایل گوناگونی هم اوقات فراغتی دارند و هم اینکه علاقه یا توان مالی گذراندن این اوقات را با بهره‌گیری از آثار هنری دارند. 🖊 علی اکبر عالمیان 🆔 @farhang_puya