🖇 نهضت روح الله کمر زرسالاران جهان را شکست!
🔷 سال هاست که اسلام با سرعت زیادی در حال جهانی شدن است و شواهدی متعدد مؤید این مطلب است که در صورت اندکی تلاش از جانب دینداران حقیقتطلب به زودی اسلام ناب قلل رفیع راهبردی جهان را به تصرف خویش در میآورد.
🔶 قدرتمندان جهان که به دلیل افول سرمایهداری بیقید و شرط از کم شدن سودهای کلان و منافع بادآورده خود در هراسند، میکوشند به جای عقلانیت و معنویت و حقانیت اسلام، سکههای تقلبی رواج دهند تا شاید جلوی سرعت رشد آن را بگیرند.
🔷 این حرکت با جنگهای خانمانسوز جهانی و افول مدرنیته در دوران فرامدرن سرعت بیشتری گرفت. با فراگیری تفکر حضرت امام در سراسر جهان اسلام و پیروزیهای پی در پی اسلام ناب در کشورهای مختلف و سرایت جنبش بیداری اسلامی به کشورهای غربی، تکاپوی اربابان قدرتطلب غرب برای برنامهریزی و عمل منفعلانه، بیشتر شده است.
🖋 محمد ابرقویی
#شماره۲۱
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
🖇 اهداف دین نوین جهانی
🔶یکی از مهمترین برنامههای راهبردی غربیان در مواجهه با فراگیری اسلامناب رواج معنویتهای تقلبی نوظهور و پروژه جدیدتری است که با عنوان معنویت عصر نوین یا دین نوین جهانی مشهور شده است.
🔷 به نظر میرسد که در این پروژه حساس در چارچوب مدرنیته با محوریت کابالیسم و بودیسم تبتی و مطالعات پوزیتیویستی روانشناختی و جامعهشناختی میخواهند جلوی تعبد و تقواگرایی و شریعتگرایی معنویت حماسی عقلانی اسلام پیشرو بایستند و عرفان دینی را از درون تهی کنند و آن را به وسیلهای برای تخدیر جوامع انسانی و استحمار و استعمار، تبدیل کنند.
🖋محمد ابرقویی
#شماره۲۱
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #ببینید | خطر اعتقادی را جدی بگیریم!
«خواب خرگوشی»
🔴 #کلیپ_ویژه از بیانات علامه مصباح یزدی(قدس سره) درباره اهمیت واکنش سریع و قاطع برابر شبهات اعتقادی
#معارف
#علامه_مصباح
🆔 @farhang_puya
🖇 مرجعیت حوزه علمیه در سطح حکمرانی کشور در عصر صفوی و قاجار
🔸 ناکارآمدی نظام سیاسی حکومت قاجار که به ورود استعمار انگلیس در ایران منجر شد، علمای شیعه را به عنوان کارآمدترین عنصر سیاسی ـ دینی در مقابل انگلیسیها قرار داد. با رسمی شدن مذهب تشیع در عصر صفویه و حمایت گسترده آنها از علمای شیعه و دخالت دادن آنها در امر حکومت، بسترهای مناسب برای فعالیت علما در عصر قاجار فراهم شد.
🔹 آنها اندیشههای ضداستعماری و استبدادی خود را نه تنها برای مقابله با حکومت استبدادی قاجارها مطرح کردند، بلکه با تکیه بر دین برهانی و با ابزاری به نام اجتهاد، با هرگونه سلطه گری و سلطه پذیری به ستیز برخاسته و در جهان اسلام از جمله ایران، هدایتگر جنبشهای ضد استعماری شدند.
🔹 تحریم تنباکو که با فتوای مرجع عالیقدر شیعه میرزای شیرازی صورت گرفت و استبداد قاجار و استعمار انگلیس را کاملا مستأصل کرد، بیانگر نقش برجسته علما در این دوره بوده است.
🖊 سید عبدالــــمجید اشــــــــکور
#شماره۴۶
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنین علیه السلام: آنچه را نمیدانی مگو، که در بیان چیزهایی که میدانی، متّهم[به دروغگویی] میشوی
📚 غرر الحکم ح۱۰۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
💠 فرقه بهائیان محصول درگیری علمی اصولیون و اخباریون (بخش اول)
🔸 در همین زمان [دوره قاجاریه] با تحولی که در فقه شیعه صورت گرفت و موجب هماهنگی و دقت بیشتر در استنباطهای فقهای اصولی شد، این امر از اعتبار عمومی فقهای اخباری که در رقابت علمی با اصولیان بودند، کاست.
🔸 به نظر فقهای اصولی با استفاده از علم اصول که اصول لفظیه یعنی دقت در الفاظ و اصول عملیه (یعنی مراجعه به عقل در شرایط خاص در تبیین وحی) را شامل میشود، میتوان با دقت به وحی الهی دست یافت، اما از نظر اخباریها به کارگیری عقل به علت خطاپذیر بودن آن در تفسیر و تبیین وحی، مجاز نیست.
📝 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۴۶
#تاریخ
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💠 فرقه بهائیان محصول درگیری علمی اصولیون و اخباریون (بخش اول) 🔸 در همین زمان [دوره قاجاریه] با تحول
🖇 فرقه بهائیان محصول درگیری علمی اصولیون و اخباریون(بخش دوم)
🔹در نتیجه همین اختلافات بود که مکتب شیخیه با ادعای داشتن ارتباط با امام معصوم، راه را برای ظهور مکتب بابیه هموار نمود.
🔹 آنها نیز پا را فراتر نهاده با جایگزین کردن شخصیتگرایی به جای شریعتگرایی، زمینه ایجاد فرقههای شبه دینی و الحادی و در نتیجه سوء استفادههای استعمار انگلیس و حمایت از آنها را برای ضربه زدن به مذهب تشیع و علمای شیعه فراهم سازند.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۴۶
#تاریخ
🆔 @farhang_puya
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 #ببینید | مجتهدِ شجاع و همراه امام (ره)
✏️ امام خامنهای: «آشنایی من با مرحوم آقای حاج آقا مصطفی آقای خمینی رحمةاللهعلیه از خیلی دیروقت هست... کاملاً از نزدیک من ایشان را میشناختم... ایشان عالم بود، فاضل بود، مجتهد بود.»
📆 ۱ آبان ۱۳۵۶ سالروز شهادت آیتاللّه سیّد مصطفی خمینی
#مناسبتی
#امامین_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🛑 امام على عليه السلام: بندگان خدا! شما و آرزوهاى شما در اين دنيا، ميهمانانى موقّت هستيد
📚 نهجالبلاغه، خطبه ۱۲۹
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🖇 بهائیت مسئول پروژه حجابزدایی در جامعه اسلامی
🔹 بابیه و سپس میراثخواران تفکر آنها یعنی بهائیان که در تاریخ به پیروان مسلکهای استعماری شهرت دارند در تهاجم به دین و هویت ملی در پی سه هدف بودند:
۱- خارج کردن دین از حوزه اجتماعی و در رأس آن، سیاست و حکومت؛
۲ـ توجیه استعمار در کشور به عنوان یگانه عامل تجدد و ترقی؛ ۳- تثبیت نیروهای غربگرا در ارکان سیاستگذاری و تصمیمگیری کشور.
🔸چنانکه گذشت از مهمترین اهداف کشورهای سلطهگر برای استعمار کشورهای اسلامی این است که هویت دینی را از مسلمانان بگیرند. یکی از ارکان هویتزدایی دینی در میان مسلمانان از بین بردن عفاف و حجاب است. از نگاه آنان حجاب در کشورهای اسلامی نماد تقید دینی و مبارزه با سلطه بیگانه است که باید برداشته میشد.
🔸 این همان نکتهای است که «فرانتس فانون» در خصوص حجاب زنان الجزایر مینویسد: «هر چادری که دور انداخته میشود افق جدیدی روی استعمارگران میگشاید و پس از دیدن هر چهره بیحجاب امیدهای حملهور شدن اشغالگران ده برابر میشود.»
وظیفه سیاست مذهبزدایی و استحاله فرهنگی و ترویج سیاست کشف حجاب، به عهده سه گروه شبکه فراماسونری بهائیت و روشنفکری گذاشته
شد.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۴۶
#تاریخ
🆔 @farhang_puya
🖇 تفاوت بنیادین نظام اخلاقی غرب و اسلام
🔹 [حضرت آقا] در اخلاق وقتی وارد میشوند مواردی
را ذکر میکنند که اینها در تمدن غرب و اخلاق غرب چه بسا وجود دارد؛ مثل گذشت، مهربانی، وجدان کاری و...
🔸 در مقابل در معنویت مواردی را ذکر میکنند که ما دیگر آنها را در آنجا نمیبینیم. بحث ایمان به خدای متعال، توکل، اخلاص، ایثار و.... از مواردی است که فقط جهانبینی الهی بر آن حاکم است. از این جهت به نظر میآید که این موارد معنوی از مواردی است که در تمدن غربی به چشم نمی خورد.
🔸 آنجا نهایتا اگر بخواهد اخلاق رعایت شود که نمیشود در حد مناسبات فردی و اجتماعی، احترام به دیگران، نظم و... است ولی شما دیگر چیزی به اسم اخلاص آنجا مشاهده نمیکنید.
🖊 برشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با دکتر حسینخانی
#شماره۴۱
#اخلاق
🆔 @farhang_puya
⚫️إنا لله و إنا أليه راجعون⚫️
حزب الله رسما ترور سيد هاشم صفی الدین را تأييد كرد
#مناسبتی
#شهید_القدس
🆔 @farhang_puya
💠 اندیشمندان اسلامی افشاگران جریانات انحرافی
🔷 همواره اندیشمندان اصیل و با بصیرت اسلامی، با رصد دقیق و ژرفاندیشانه خود، جریان انحرافی را در هر عصر و مصری در کانون توجه خود قرار داده، تمام تحرکات این جریان را زیر نظر داشتهاند. آنان با شناخت دقیق از جامعه و رگههای جریانات انحرافی، واکاوی دقیقی از مؤلفههای فکری جریانات انحرافی داشتهاند.
🔷 از جمله این افراد، استاد شهید مرتضی مطهری است که در جریانشناسی جریانات انحرافی و افشای افکار و نیات آنان، ید طولایی داشته و در این راه مرارتها و مشقتهای فراوانی را متحمل هم شده است.
🔷 از جمله جریانشناسیهای دقیق استاد شهید را میتوان در نقد افکار برخی روشنفکران دانشگاهی مشاهده نمود. جریان شکل گرفته در سالهای قبل از انقلاب، نقد افکار آنان را میتوان در نامه تاریخی این شهید بزرگوار که خطاب به استاد خود، حضرت امام خمینی (ره) نوشته است، جستجو کرد.
🖋 احمد.ع
#شماره۲۳
#معارف
🆔 @farhang_puya
🛑امیرالمومنین علیه السلام: بزرگوار کسی است که خود را بالاتر از این داند که برای نیکیهایش عوض نیکو انتظار داشته باشد
📚 میزان الحکمه ج۱۰
#حدیث
🆔 @farhang_puya
🖇 کیک اقتصاد غرب در حال کپک زدن
🔹 به نظر میرسد که کم کم شرایط برای افول تمدن غرب دارد اتفاق میافتد. یک اقتصاددانی داریم به نام «توماس «پیکتی» کتابی به نام «سرمایه در قرن بیست و یکم» نوشته که کتاب بسیار معروفی است برخی اسم «مارکس دوم» را به این توماس پیکتی داده اند ولی به خاطر اینکه خلاف بحث اقتصاد سرمایهداری حرف زده جایزه نوبل را به او ندادند.
🔹 او تاریخ ۲۵۰ ساله ی غرب را بررسی کرد، مطالعاتش نشان میدهد که نابرابری درآمدی در غرب دارد مرتب افزایش پیدا میکند و تخمینی که ایشان زده این است که برای سال ۲۱۰۰ نسبت سرمایه و درآمد چیزی حدود هفت برابر میشود و میگوید که نرخ عایدی سرمایه بیشتر از نرخ رشد اقتصادی کشورها میشود. یعنی چه؟
🔸 او میگوید که کیک اقتصادی جهان مرتب دارد بزرگ میشود، بزرگ
شدن این کیک کمتر از بزرگ شدن سهم سرمایه است. پس سرمایه و سرمایهدار دارد سهمش از این کیک بیشتر میشود و این خروجیش خروجی نابرابری میشود و آقای پیکتی پیشبینی کرده که این تمدن غرب به خاطر افزایش نابرابری و اعتراضات به این نابرابری فرو میپاشد؛ چراکه فاصله طبقاتی و شکاف طبقاتی زیاد میشود.
📝 برشی از مصاحبه نشریه فرهنگ پویا با دکتر محمد جواد توکلی
#اقتصاد
#شماره۴۶
🆔 @farhang_puya
🖇 جنبش بابیه و شروع کشف حجاب در ایران(بخش اول)
🔸 مصاف این جریانات انحرافی با اعتقادات مسلمانان بخصوص مسئله حجاب را باید از همان آغازین روزهای پیدایش بابیت جستجو کرد. هنگامی که علی محمد باب، رهبر این فرقه در قلعهٔ چهریق در زندان به سر میبرد، پیروان و طرفداران او در دشت «بدشت» نزدیک شاهرود اجتماع کرده و به قول نبیل زرندی مورّخ بهائیت که درباره قره العین مینویسد:
🔸«ناگهان حضرت طاهره بدون حجاب و با آرایش و زینت به مجلس ورود نمود.» وی با این شگرد که در تاریخ انبیاء الهی بیسابقه بود، با لغو دیانت اسلام، فسخ احکام آن را اعلام کرد.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۴۶
#تاریخ
🆔 @farhang_puya
📸 #عکس | دیدار علامه مصباح یزدی با شهید حجت الاسلام و المسلمین سید هاشم صفی الدین(قدس سرهما)
#شهید_القدس
#مصباح_مقاومت
#مصباح_انقلاب
🆔 @farhang_puya
🛑 امیرالمومنان علیه السلام:
مدارا کردن، پسندیدهترین خصلت است
📚 میزان الحکمه جلد۴
#حدیث
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🖇 جنبش بابیه و شروع کشف حجاب در ایران(بخش اول) 🔸 مصاف این جریانات انحرافی با اعتقادات مسلمانان بخصو
🖇 جنبش بابیه و شروع کشف حجاب در ایران(بخش دوم)
🔸 در دورههای بعد به ویژه در عصر مشروطه این فعالیت حجابزدایی ازلیها و بهاییها شدت بیشتری گرفت. از میان آنها میتوان به «صدیقه دولت آبادی» خواهر یحیی دولت آبادی ازلی مشهور اشاره کرد.
🔸 وی در سال ۱۲۹۶ش اولین مدرسه دخترانه را در شهر اصفهان دایر کرد و یک سال بعد برای زمینه سازی بی حجابی شرکت خواتین اصفهان و دو سال بعد شرکت آزمایش بانوان را تشکیل و در سال ۱۲۹۸ نیز مجله زبان زنان
را تأسیس کرد.
🖊 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره۴۶
#تاریخ
🆔 @farhang_puya