eitaa logo
نشریه فرهنگ پویا
2.8هزار دنبال‌کننده
9.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
18 فایل
فرهنگ پويا با تحليل‏ها و راه‏كارهاى دقيق از جريان‏هاى سياسى و فرهنگى جامعه و با بهره‏گيرى از آثار نويسندگان متعهد و جوان حوزه و دانشگاه، نسل امروز را با مباحث فرهنگی آشنا می‌سازد. ارتباط با نشریه با: @manshoorat_def
مشاهده در ایتا
دانلود
نشریه فرهنگ پویا
🔰نگاهی به دو ترجمه متفاوت در ایران و اسلامی‌سازی روان‌شناسی(۱) 💠از ۵ قرن قبل از میلاد، مباحث فلسفی
🔰نگاهی به دو ترجمه متفاوت در ایران و اسلامی‌سازی روان‌شناسی(۳) 💢یکی از مباحث بسیار مهم در فلسفه یونان بحث شناخت «ماهیت انسان» بوده است. این ماهیت در فلسفه اسلامی به واژه «نفس» ترجمه گردید و علمی که عهده‌دار بررسی آن شد؛ «علم النفس» نام‌گذاری شد. ⭕️این علم در گذشته جزء طبیعیات و امروزه در مبحث الهیات فلسفه جایی دارد و درباره واقعیت نفس، جوهریت و تجرد آن، قوا و کیفیت رابطه نفس و بدن، حدوث و عدم نفس، بطلان تناسخ و سعادت و شقاوت انسان بحث می نماید. 📝حمید رفیعی‌هنر| 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔰نگاهی به دو ترجمه متفاوت در ایران و اسلامی‌سازی روان‌شناسی(۱) 💠از ۵ قرن قبل از میلاد، مباحث فلسفی
🔰نگاهی به دو ترجمه متفاوت در ایران و اسلامی‌سازی روان‌شناسی(۴) 🌈اما در فلسفه غرب با بهره گیری از فلسفه یونان؛ این حقیقت انسان با واژه «پسیک» معرفی می شده و کم کم با انشعاب علوم از فلسفه، دانش مستقلی به نام «پسیکولوژی» شکل گرفت. 🔥به گفته مورخین آنچه نظام فلسفه قدیم را از پسیکولوژی (روان‌شناسی جدید) متمایز ساخت به پیدایش آن را به عنوان یک علم مستقل نمود رویکردها و فنون مورد استفاده بود. 🔘به گفته آنان تا ربع آخر قرن نوزدهم، فیلسوفان ماهیت انسان را از راه گمانه‌زنی، کشف و شهود و تعمیم مبتنی بر تجارب محدود خود، مطالعه می‌کردند. ☑️اما هنگامی که گمان نمودند ابزارهای علوم طبیعی و زیست شناسی برای پاسخ‌گویی در مورد پرسش‌ها در مورد ماهیت انسان (که از این پس «ذهن» تعبیر می‌شد) مفیدند؛ به مشاهدات کنترل شده در آزمایشگاه‌ها روی آورده اند. 🔊در همین زمان بود که پسیکولوژی روانشناسی هویتی مستقل از ریشه‌های فلسفی اش کسب نمود. 📝حمید رفیعی‌هنر| 🆔 @farhang_puya
🔰نگاهی به دو ترجمه متفاوت در ایران و اسلامی‌سازی روان‌شناسی(۵) 🔦در سیر حرکت فلسفه یونان از قرن ششم میلادی تا هجدهم میلادی در اروپا، ماهیت انسان از موجودی غیر مادی و مجرد تا امری مادی و قابل مشاهده آزمایشگاهی تنزل یافت و مکاتب مختلف فلسفه غربی از جمله مکتب ماتریالیسم دیالکتیک، به تفسیر و تحلیل این امر پرداختند. ◾️این تغییر رویکرد صرفاً به کشورهای غربی محدود نشد، بلکه به سمت مشرق زمین و از آن جمله کشور ایران نیز وارد گردید و از این پس کرسی تدریس «فلسفه غرب» آمیخته با «حکمت و فلسفه اسلامی» در دانشگاه‌های ایران بنا شد. 📝حمید رفیعی‌هنر| 🆔 @farhang_puya
🌀زیرکی شهید عماد مغنیه 🌐شهید عماد مغنیه شخصیتی نبود که کسی اطلاعات دقیقی از او داشته باشد؛ چراکه زیرکی و رعایت تمامی اصول حفاظتی هرگز از چشم او دور نمی‌ماند. 💠تا جایی که در پایگاه اطلاع رسانی سازمان سیا آمده است: دو دهه است که عماد مغنیه سرنخ عملیات‌های ضد غربی را در دست دارد. 🔷میدان فعالیت این مرد تمامی جهان است؛ پیش از بن‌لادن هیچ کس به اندازه مغنیه عملیات تروریستی علیه هدف‌های غربی انجام نداده است. 📝محمدعلی روزبهانی| 🆔 @farhang_puya
🔖جلوگیری از ترویج التقاط‌گری - ۱ 📌توهین به مقدسات مسلمانان یکی دیگر از نقش‌های مسیحیان بود و در این راه اهداف مرموزانه ای داشتند، به گونه‌ای که اگر از جانب مسلمانان با آن‌ها برخورد می شد، مظلوم‌نمایی و جسارت‌بخشی به عوام از دستاوردهای آن بود. 📕در راه اجرای اهداف فرهنگی مهاجمان مسیحی، دارالترجمه ای در قرن ششم در طلیطله توسط آن‌ها راه اندازی شده بود، ابزار خوبی بود، به ویژه اینکه در برابر استفاده از تمدن اسلامی، افکار سکولاری، ملحدانه و مغرضانه مسیحی را در بین مسلمانان گسترش می‌دادند. 📝علیرضا اباذری| 🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
🔖جلوگیری از ترویج التقاط‌گری - ۱ 📌توهین به مقدسات مسلمانان یکی دیگر از نقش‌های مسیحیان بود و در این
🔖جلوگیری از ترویج التقاط‌گری - ۲ 📍افکار التقاطی که در این دوران توسط آنها رایج شد، در کنار انفعال مسلمانان، باعث مخدوش شدن بسیاری از مبانی فکری مسلمانان و فراهم آمدن زمینه برای هجوم های دیگر شد. ✂️اگر امروز بخواهیم به چنین سرنوشتی دچار نشویم، باید با بیرون آمدن از حالت انفعال در برابر حملات فرهنگی غرب حالت تهاجمی داشته باشیم و از رواج افکار التقاط گونه جلوگیری کنیم. 📝علیرضا اباذری| 🆔 @farhang_puya
◽️ شکست در برابر اسلام 🆔 @farhang_puya
💎 با این عمل دوستان خود را زیاد کنید 🔻امام علی علیه السلام: عَوِّد لِسانَكَ لينَ الْكَلامِ وَ بَذْلَ السَّلامِ، يَكْثُرْ مُحِبُّوكَ وَ يَقِلَّ مُبْغِضُوكَ 🌸 زبانت را به و عادت بده تا دوستان تو بسيار و دشمنانت اندك شود. 📚 شرح غررالحكم، ج ۴، ص ۳۲۹ ‌ 🆔 @farhang_puya
💢موانع کارآمدی نظام اسلامی(۳) 🔴 توسعه کمی و انبوه رشته های دانشگاهی به شکل بی رویه و فارغ التحصیلان بی‌شمار که بر اساس علوم انسانی رایج و با نگاه غیر دینی یا غیر معطوف به دین وارد چرخه مدیریت عالیه کشور می شوند. 🔻فعلاً این موانع هست، اما اگر نتوانیم این موانع را برطرف کنیم و نتوانیم در بخش مدیریت تحول ایجاد کنیم، کارآمدی ما دچار خدشه جدی می‌شود. 🔸من در مؤلفه‌های کارآمدی به عناصر علت تامّه اشاره کردم، زیرا مقتضی کارآمدی موجود و شرایط آن است. 🎙آیت اللّٰه کعبی| 🆔 @farhang_puya
🔻امام(ره) به ما آموخت که در است... 🔘بیست فروردین سالروز شهادت شهید آوینی را تسلیت عرض می‌کنیم. 🆔 @farhang_puya
🔘 شماره جدید نشریه فرهنگ پویا منتشر شد. ⬅️ علاقمندان جهت خریداری جدید نشریه فرهنگ پویا با رویکرد بیماری کرونا با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند. 🆔 @farhang_puya
16- بلاها و شرور.pdf
حجم: 1.67M
🔘 بلاها و شرور زمینه امتحان‌های جدید 🔹این یادداشت حاصل سه جلسه سخنرانی و پرسش و پاسخ از یزدی است که در اسفند 98 و پس از شیوع بیماری کرونا در کشور ایراد شد. 🆔 @farhang_puya