❌ اسلام اشرافی همان حکومت اموی
🔽 حکومت اسلامی روحانیون و علمای دین و حاکمان دینی باید سطح زندگیشان از سطح متوسط مردم پایینتر باشد تا بتوانند دین را به درستی تبلیغ و به درستی اجرا کنند.
🏙 اگر روحانیت و مسئولان حکومت در سه قوه در خانههای اشرافی زندگی کنند و با سفره های آنچنانی و روابط فامیلی آنچنانی وارد ازدواجهای حکومتی، کاستهای تبلیغاتی تشکیل دهند. این نمیتواند حکومت دینی را در این مملکت اجرا کند بلکه تنها دین و حکومت دینی زیر سوال خواهد رفت و نسلهای بعدی از نسل دین و حکومت دینی معکوس خواهد شد.
❓ما در برابر آمریکا چه وقت کوتاه میآییم و تن به سازش میدهیم؟ در برابر جریانهای انحرافی ضد دین تحت عناوین روشنفکری چه وقت متزلزل میشویم؟ تنها وقتی که خودمان فاسد شده باشیم دیگر جرأت نمیکنیم نهی از منکر کنیم. آدمهایی که خودشان فاسد میشوند نمیتوانند در برابر منکرات فریاد بزنند.
✍🏻 استاد حسن رحیم پور ازغدی
#شماره_1
#سیاست
🆔 @farhang_puya
◼️دشمنان مکتب محمد(ص)
⭕️ امام راحل از بازگشت اسلام آمریکایی اسلام انزوا و عزلت و اسلام منهای سیاست خصوصاً در حوزههای علمیه داشت. گرچه با آغاز دولت سازندگی سعی فراوانی در غیر سیاسی شدن حوزه و دانشگاه شد و حتی رهبر معظم انقلاب به صراحت به این خطر اشاره کردند.
⚜ اما پس از دوم خرداد تفکر جدایی دین از سیاست و حمله به طلاب و فضلای که در مقابل ظهور و تعویض افسار گسیخته تفکر لیبرال دموکراسی ایستادگی میکردند آغاز گردید و بار دیگر طلبه سیاسی، طلبه بیتقوا و هتاک معرفی گردید.
🔆 در میان گروه یاران امام که مقابل شکلگیری انجمن حجتیه نوین و منادیان جدایی دین از سیاست در قالب نوین ایستادگی و همه هستی خود را فدای مبارزه با تحجر نوین نمودند نامه آیتالله مصباح چون خورشید میدرخشد.
✅ آیتالله مصباح این مدافع حکمت اسلامی ناب محمدی به خوبی به این نکته اشاره کردند که کسانی که یاران امام را به تحجر و واپسگرایی متهم میکند در حقیقت خود مجری دستورات متحجربن متعددی هستند که امام از آنان به مارهای خوش خط و خال و دشمنان رسول خدا یاد کرده است. از این رو بدون هیچ دفاعی از خود به دفاع از مکتب محمد و انقلاب خمینی و رهبر انقلاب در مقطع کنونی پرداختند.
📝حسن ابراهیم زاده
#شماره_1
#علامه_مصباح
🆔 @farhang_puya
✨ اسلام ناب محمدی
➕نقل است از پیامبر اکرم که دو گروه ممکن است امت مرا اصلاح کنند و به رتبههای بالای انسانی ارتقا دهند و همین دو گروه میتوانند امت اسلامی را فاسد کنند و به منجلاب بیندازند دو گروه که اگر صالح باشند و امت صالح میشود و اگر فاسد باشد امت فاسد میشود. «العلما والحکماء» یکی روحانیت و دیگری مسئولان و فرمانروایان حکومت اسلامی.
🔻همچنین پیغمبر فرمود:«جامعهای که در آن حقوق ضعیفان از قدرتمندان و صاحبان قدرت صاحبان شوکت بدون لکنت زبان مطالبه نشود جامعه اسلامی نیست.» این است آن جامعه دینی و حکومت دینی که ما باید بسازیم.
⚖ ما هم میخواهیم جامعه و حکومتی بسازیم که اگر فردا یک آدم عادی یک روستایی برخاست و به تهران آمد و گفت حقم را فلان آدم ثروتمند یا قدرتمند غصب کرده نترسد و دادگستری هم حق او را اقامه کند. این است آن جامعه و حکومت دینی که انقلاب خمینی میخواهد کدام نسل جوان از این جامعه و حکومت دینی رو برگردان است.
📝 استاد حسن رحیم پور ازغدی
#شماره_1
#سیاست
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
❌ اسلام اشرافی همان حکومت اموی 🔽 حکومت اسلامی روحانیون و علمای دین و حاکمان دینی باید سطح زندگیشان
❌ اسلام اشرافی همان حکومت اموی
(بخش دوم)
💢 میان همه مسلمانان باید رابطه برادری برقرار باشد دیگر ستم کند و نه یکدیگر را در برابر هیچ ظلمی تنها بگذارند و تسلیم کند.(نزهته الناظر،ص۴۱) این حدیث پیغمبر یعنی باید شب و روز به فکر یکدیگر باشیم و مثل یک شبکه در هم پیچیده در قلمرو اقتصاد، سیاست و فرهنگ به فریاد یکدیگر برسیم و کمک کنیم.
🏢 باید این شعار در جامعه و حکومت اسلامی درهمه عرصههای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی باشد تا مناسبات ظلم و ستم برداشته شود. فاصلههای طبقاتی در جامعه اسلامی یعنی کوخ نشینی اکثریت و کاخ نشینی اقلیت اینکه کسانی در شمال تهران در خانههای چند میلیاردی زندگی کند و در پایین همین شهر خانوادههایی با چند سر عائله در دو تا یا یک اتاق زندگی کنند این فاصله طبقاتی با آن دستورالعمل پیغمبر سازگار نیست.
🔛 تبعیض در نهادهای دولتی و حکومتی با این دستورالعمل پیغمبر اکرم سازگاری ندارد. سلطه سیاسی دیگران بر جوامع اسلامی از افغانستان تا فلسطین با این دستورالعمل سازگاری ندارد. دولت پرحرف کم کار مجلس پر سر و صدا و کم کار با این دستورالعمل پیغمبر اکرم سازگاری ندارد. نهادهای دولتی و حکومتی به جای خدمت به مردم به تدریج وبال گردن مردم میشوند.
📝 استاد حسن رحیم پور ازغدی
#شماره_1
#سیاست
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💸 فروشندگان وطن (قسمت هفتم) 🎙 این پیشنهاد به شکل حق بهجانبی، حقوق و مجوزهایی را برای سه کشور اروپ
💸 فروشندگان وطن
(قسمت هشتم)
🌐 موضع اروپا در شرایط فعلی
بعد از موضع اخیر ترامپ علیه برنامه هستهای و موشکی ایران، سه کشور اروپایی نیز سخن او را تأیید کردهاند برای نمونه وزیر خارجهی فرانسه در مصاحبه خود آروده است: «از نظر ما برجام، توافق خوبی است که برنامهی غنیسازی ایران را محدود کرده است - ما هم سوالات جدی در مورد رفتار ایران از جمله برنامهی موشکی این کشور داریم»
🔺 «ترزامی»، نخست وزیر انگلستان و «انگلامرکل»، صدر اعظم آلمان، اعلام کردهاند: «لازم است جامعه جهانی برای مقابله با فعالیتهای منطقهای بیثبات کنند ایران و بررسی روشهای رفع نگرانیها در باره برنامهی موشکی ایران همراه شود.»
📝 سید محمود نبویان
#شماره_37
#سیاست
#وطن_فروشان
🆔 @farhang_puya
◼️انجمن حجتیه نوین (قسمت اول)
✖️بزرگنمایی قدرت دشمنان اسلام، ایجاد جو رعب و وحشت در دل مومنان، پاشیدن بذر ناامیدی در بین قلوب مسلمانان و محکوم به شکست دانستن هر قیام و خیزش علیه کفر و شرک، در کنار توجیه بدتر شدن اوضاع در صورت هرگونه اقدام انقلابی و مقاومت در برابر حاکمان جور از ویژگیهای انجمن حجتیه و مریدان فکری آنان بوده و هست.
↗️ تمسخر انقلابیون مومن توسط انجمن حجتیه در آغاز نهضت و تعبیر آنان از حرکت مردم به وِزوِز پشهها در مقابل فانتومها و نیز اهانت آنان نسبت به امام راحل و تاکید بر این نکته که امام با یک قلم و یک نوشته میخواهد آمریکا را شکست بدهد هرگز از ذهن و خاطر یاران امام زدوده نمیشود.
📝حسن ابراهیم زاده
#شماره_1
#انقلاب_اسلامی
#انجمن_حجتیه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◼️انجمن حجتیه نوین (قسمت اول) ✖️بزرگنمایی قدرت دشمنان اسلام، ایجاد جو رعب و وحشت در دل مومنان، پاشی
◼️انجمن حجتیه نوین (قسمت دوم)
💢 منادیان جدایی دین از سیاست و مریدان فکری انجمن حجتیه معتقد بوده و هستند که وظیفه آنان تنها حرکت علمی و تبلیغ در راستای احیای دین است و هیچ وظیفه دیگری بر عهده آنان و اعضای آن انجمن نبوده و نیست. چنین تفکری بعد از دوم خرداد با طرح مسئله گفتگو، تحمل پذیری و احترام متقابل و... زنده شد.
🔛 امروزه اندیشههای انجمنحجتیه نه تنها در لوای نبرد علمی دنبال میشود بلکه اصلاحطلبان آمریکایی تا حدودی توانستند چنین تفکری را در بین برخی از جوانان و انقلابیون دیروز تزریق کند و با مطلق کردن نبرد علمی وابسته فکری خود را به انجمن به اثبات رسانند.
📝حسن ابراهیم زاده
#شماره_1
#سیاست
#انجمن_حجتیه
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
💸 فروشندگان وطن (قسمت هشتم) 🌐 موضع اروپا در شرایط فعلی بعد از موضع اخیر ترامپ علیه برنامه هستهای و
💸 فروشندگان وطن
(قسمت آخر)
1⃣ نتیجه: در نظر آقای روحانی،
تجربه همکاری با اروپا در سالهای (۱۳۸۲-۱۳۸۴) روشن ساخته است که اروپا اولا ضعیف است و با تشر آمریکا عقبنشینی خواهد کرد. دوم اینکه قابل اعتماد نیست و سوم در اهداف با آمریکا متحد است و چهارم پیشنهادات تحقیرآمیز نسبت به ملت ایران ارائه کرده است؛ از این رو نمیتوان با اروپا همکاری قابل اعتماد داشت.
2⃣ تجربههای سال (۱۳۹۲ - ۱۳۹۶) در مذاکرات ژنو، لوزان و به ویژه برجام روشن کرده است که آمریکا نیز به هیچ وجه قابل اعتماد نیست؛ بنابراین تنها مسیر درست، اعتماد به ملت ایران و تخصص نخبگان و جوانان با ایمان ایرانی است.
‼️ آقای روحانی، نه بنز آمریکایی مفید بوده و منافع ملت ایران را تأمین میکند و نه پیکان اروپایی. امید است مسئولان سیاست خارجی با بدعهدی آمریکا دوباره در دام اروپایی که بدعهدی آن را تجربه کردهاند، گرفتار نشوند و بار دیگر منافع ملت بزرگ ایران را از دست ندهند.
📝 سید محمود نبویان
#شماره_37
#سیاست
#وطن_فروشان
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
◼️انجمن حجتیه نوین (قسمت دوم) 💢 منادیان جدایی دین از سیاست و مریدان فکری انجمن حجتیه معتقد بوده و ه
◼️انجمن حجتیه نوین (قسمت سوم)
❎ شکی نیست اظهار علاقه محبت نسبت به اهل بیت عصمت و طهارت از ویژگیهای بارز شیعیان و منتظران حضرت مهدی(عج) است اما خلاصه کردن اظهار محبت و پررنگتر کردن این ویژگی در مقابل وظایف دیگر منتظران به گونهای که شیعه هیچ وظیفهای جز اظهار علاقه و گریستن و نشستن و منتظر بودن ندارد از ویژگیهای اعضای انجمن حجتیه است که تا حدودی به اندیشه ایمانگرایی مسیحیت نزدیک است.
‼️تبلیغ چشمگیر ایمان گرایی و مکفی دانستناظهار علاقه و محبت به ائمه اطهار پس از تکیه زدن اصلاحطلبان بر مسند قدرت به گونهای دنبال شد که یکی از اهداف از پیش تعیین شده انجمن حجتیه نیز تحقق یافت این روند زمانی سرعت گرفت که حتی واژه مولا نیز از سوی رئیس دولت اصلاحات به دوستی تعبیر شد!
📝 حسن ابراهیم زاده
#شماره_1
#سیاست
#انجمن_حجتیه
🆔 @farhang_puya
⚠️ آسیبهای غرب بر ایرانیان
(قسمت اول)
🔱 گفتنی است مقصود از فرهنگ مآبی، اخذ تمدن غرب با بهرهوری از تکنولوژی و فناوری اروپا نیست؛ بلکه تمام سخن در تأثیر و انفعال در مقابل فرهنگ غرب میباشد که موجب سستی تمسک انسان به اصالتها و پایههای فرهنگی خودی گردیده، اورا به بازیچه و عنصری منفعل یا خنثی و نقشپذیر مبدل میسازد. در یک تقسیمبندی کلی میتوان اثرپذیری را به دو نوع تقسیم کرد: در نوع اول، انسان از محیط، اجتماع، دولت و حتی دشمن اثر میپذیرد
🔺 ولی این اثرپذیری همراه با آگاهی، انتخاب، اختیار و گزینش خودخواسته است؛ یعنی شخص با حفظ هویت دینی، اخلاقی، سنتی یا خانوادگی اصیل خود، آگاهانه برای ایجاد بست و تکامل شخصیت خویش، روش، منش و یا تکنیکی را از غیر میپذیرد. در این فرایند، شخص چیزی را بر سرمایههای خود میافزاید، بدون آنکه از هویت اصلیش پر کاهی کم شود.
📙 برگرفته از کتاب «استحاله نهضت مشروطه» تألیف حجتالاسلام جواد سلیمانی
#شماره_39
#تاریخی
🆔 @farhang_puya