🌙انقلاب ابرقدرت فرهنگی
💢انقلاب اسلامی بارها اعلام نموده که در صدد گسترش نفوذ اسلام در جهان و کم کردن سلطه جهانخواران بوده و هست حال اگر نوکران آمریکا نام این سیاست را توسعه طلبی و تفکر تشکیل امپراطوری بزرگ میگذارند؛ از آن باکی نداریم و استقبال میکنیم. اما درصدد خشکاندن ریشههای فاسد صهیونیسم، سرمایهداری و کمونیسم در جهان هستیم. ما تصمیم گرفتیم به لطف و عنایت خداوند بزرگ نظامهایی را که بر این پایه استوار گردیده نابود کنیم.
🔰ما هدفمان پیاده کردن اهداف اسلامی در جهان فقر و گرسنگی است ما میگوییم تا شرک و کفر هست مبارزه هست و تا مبارزه هست ما هستیم. جریان شیعی در این پیچ تاریخی جنبشی است که با درک واقعیت فوق در طی ۱۴ قرن تداوم یافته است و اکنون با شکلگیری انقلاب اسلامی به عنوان واقعیت بسیار عظیم در صحنههای سیاسی و اجتماعی نقش آفرینی میکند.
💠 این نقشآفرینی همان قوه محرکه و ظرفیتهای انقلاب اسلامی در پیچ تاریخی است که به عنوان تنها راه نجات بشریت برای عبور از فرهنگهای غلط به سوی فرهنگ الهی انبیا عقلها و دلها را متوجه خود کرده است تا آنجا که امروزه همه آزادگان جهان، انقلاب اسلامی را در بحبوحه پایان تمدن غربی، ابر قدرتی فرهنگی برای شکلدهی به تمدن نوین اسلامی میدانند.
📝 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره_24
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🎮 بازی را عوض کن
🌀 همان هنگامی که منتقدان اروپایی که پارهای از آنان مزاجی چپگرا داشتند؛ فیلسوفان غرب را متهم به یافتن توجیهات فلسفی در جهت تثبیت سیاستهای نظام سرمایه داری میکردند بزرگترین فیلسوف آمریکا از همکاران خود خواست تا به خاطر آمریکا زمین بازی فلسفه را عوض کنند. جان دیویی خطاب به فیلسوفان گفت که آنان باید به نفع ایدئولوژی سرمایهداری دموکراسی سوالات محوری فلسفه را تغییر دهند به جای سوالهایی مثل «چه چیزی به ما اجازه میدهد تا به نفع دموکراسی استدلال کنیم؟» آنان باید تنها از اینکه «چه چیزی در خدمت دموکراسی است؟» بپرسند.
➕ کوشش دیویی آشکارا ناظر به این معنا بود که دیگر نباید از ماهیت و بنیادهای نظری دموکراسی سوال کرد. دیگر نباید توضیح داد که بر چه اساسی ما در دفاع از ماهیت دموکراسی سخن میگفتیم. فلسفه باید دربست و دست به سینه در خدمت دموکراسی انجام وظیفه کند و البته انجام وظیفه او یک مسئله دست دوم است. چرا؟ چون دیگر لیبرال دموکراسی نیازمند توجیه فلسفی نیست اما به بیان فلسفی محتاج است.
📝پیام فضلی نژاد
#شماره_11
#علوم_انسانی
🆔 @farhang_puya
⚔ استبداد دوتاییها، بیماری فکری ایران امروز
(قسمت اول)
⭕️ امروز ما در کنار گفتمانهای اسلامی با مکاتب غربی لیبرالیسم و نئولیبرالیسم نیز مواجه هستیم. منطق این مکاتب سرمایهداری و کاپیتالیسم است. اگر چه همزمانی و معاصریت گفتمان انقلاب اسلامی با گفتمانهای غربی به رغم تمام اختلافات ذاتی خود، لزوما منتهی به یک دوگانهی لاینحل نمیشود
⚠️ و این به دلیل منطق الهی و تربیتی حاکم بر اسلام است که به حقیقت عینی ارجاع میدهد و گفتمانهای رقیب را به مناظره و تعامل میخواند نه جنگ فکری و شناختی - اما آنچه وضعیت امروز ما را ذیل این دو گفتمان اصلی توضیح میدهد، به شدت منحصر در الگوی دوتاییهاست.
🔎 به عبارتی امروز ما با اصولگرایی و اصلاحطلبی مواجه هستیم. با رسانهی متعهد و رسانهی سکولار مواجه هستیم. با انقلابی و ضدانقلابی، با انقلابی درست و انقلابی غلط، با دوگانهی امام ما و امام آنها و با پدیدهی من و دیگری، ما و آنها مواجه هستیم.
📝 الهام عباسی در نشریه
فرهنگ پویا| #شماره_39
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⚔ استبداد دوتاییها، بیماری فکری ایران امروز (قسمت اول) ⭕️ امروز ما در کنار گفتمانهای اسلامی با م
⚔ استبداد دوتاییها، بیماری فکری ایران امروز
(قسمت دوم)
🔰 این وضعیت، وضعیت حاکمیت دوگانههاست. وضعیتی که نه خودش از حالت سوم حرف میزند و نه اجازه میدهد دیگری به حالت سوم فکر کند. وضعیت حاکمیت الگوی دوتاییها که خود یک استبداد فکری بزرگ است، بزرگترین آفت آن از دست رفتن امکان گفتوگو است؛ چون هر گوینده یا منتقدی همواره موظف است به یکی از آن دوتاییها متعلق باشد.
💢 این انتخاب در اختیار گوینده نیست، بلکه الزام وضعیت و ساختار موجود است، که تعیین میکند سخن شما متعلق به یکی از طرفها باشد. در ساختار دوتاییها سخن گوینده، منتقد یا پرسشگر را به محض مطرح شدن، یکی از طرفهای دوتاییها میبلعد؛ به عبارت معروف شما همواره یا با یا برما هستید! این وضعیت دارای یک مبنای معرفتی پنهان نیز هست که به شدت با مدل غربی خود از نوع پستمدرنی آن قرابت دارد.
📝 الهام عباسی در نشریه
فرهنگ پویا| #شماره_39
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
19.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 معرفت حسینی؛ راه خیلی آسان
✔️ سلسله جلسات معرفت حسینی
🎙 #علامه_مصباح
🆔 @farhang_puya
❌علم بی مبدأ
💢 غرب یکباره لائیک نشد؛ هرچند که به یکباره از کلیسا برید؛ دانشمندان بریده از کلیسا و دین مسیحیت جامعه غربی را کم کم از خدا هم جدا کردند. متاسفانه بلایی که دانشمندان غرب بر سر جامعه آوردن و حرکت برنامهیزی شدهای که دانشمندان از خدا جدا شده غرب آغاز کردند؛ در ایران هم تکرار شد. درباره این گسست جامعه غربی از خدا مطالعاتی داشتم و به دنبال این موضوع بودم که چه شد غرب به اینجا رسید که امروز نه تنها خدا را دخیل در امور نمیداند بلکه حاضر و ناظر هم نمیداند.
🔰حرکت آهسته آهسته و تغییر در متون آموزشی و تغییر در نگاه پژوهشی آغاز شد. دانشمندان غربی از کلیسا عقده داشتند آنهم به خاطر موانع مسیحیت در مسیر حرکت علم و مقابله با هر نوآوری و این موجب شد دانشمندان از مسیحیت انتقام بگیرد. اما کنار نهادن خدا و زیر سوال بردن کلیت رابطه انسان با خدا یک اشتباه بزرگ تاریخی دانشمندان غرب بود. حرکت آنان که با سکولاریسم و جدایی دین از سیاست و کنار نهادن کلیسا از حضور در عرصههای سیاسی و اجتماعی و تصمیم گیری آغاز شده بود با حذف خدا در علم به یک حرکت کاملا لائیک منتهی شد.
📝 حضرت آیتالله موسوی لاری (ره)
#شماره_24
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
☠ ویروس خطرناک یهود
❌ فرماندهان فرقه یهودی در قالب صهیونیسم به غصب و نابودی موطن دیگران پرداخته و با شکنجه و قتل عام پلیدترین چهره نژادپرستی را به تصویر میکشند. هجمه سنگین سرکوب و ترور به دست رژیم صهیونیستی در واپسین سالهای هزاره دوم میلادی و گذشت کمتر از ۱۱ ماه از انتفاضه خونین مسجد الاقصیٰ سبب شد تا بررسی عملکرد اسرائیل اولویت نخست اجلاس جهانی سازمان ملل علیه نژادپرستی باشد نمایندگان کشورهای جهان در دوربان آفریقای جنوبی پس از بحث فراوان صهیونیست را به عنوان یکی از نمادهای نژادپرستی معرفی کردند که این تصمیم با اعتراض و تحریم نمایندگان اسرائیل و آمریکا روبرو شد.
‼️ شگفت آنکه کمیسر حقوق بشر سازمان ملل، رابینسون که همواره وسواس عجیبی از ضایع شدن حقوق بشر در کشورهای شرقی به ویژه ایران از خود نشان میدهد وقیحانه جانب صهیونیستها گرفت و در واکنش به توضیح یک کتابچه علیه رژیم صهیونیستی اسرائیل در حاشیه کنفرانس لب به اعتراف گشود که:«من یک یهودی متعصب هستم.» بهره برداری یهود از شگرد بهانهجویی به گذشته آنان اختصاص ندارد بازسازی و انعکاس چهرهای همیشه مظلوم و رنجیده از یهود به عنوان دستاویزی برای پیگیری اهداف پست خود سیاست جدی یهود سازمان یافته در طول تاریخ به ویژه روزگار ماست.
📝 محمدحسین ظریفیان
#شماره_1
#استکبار_ستیزی
🆔 @farhang_puya
✅ به سوی ظهور
🔻از آنجایی که تنها رقیب لیبرال دموکراسی در این میان، انقلاب اسلامی است که برای ایجاد تمدن نوین اسلامی خود را به عنوان روش بیبدیل اداره جهان نمودار ساخته است و تداوم این واقعیت میتواند سیر تاریخی آینده به فضل الهی و ظهور حضرت حجت(عج) را رقم زند. امام خامنهای از این مهم به عنوان پیچ تاریخی برای حرکت به سمت آیندهای روشن که از آن به عنوان تمدن نوین اسلامی یاد شده است؛ یاد میکند.
🔺 بیگمان فهم این مقطع تاریخی و مسئولیتهای مربوط به آن، خود نیازمند بصیرت نخبگان عمار صفت است. از این رو شناخت و مطالعه در محورهای ذیل ضروری است:
1⃣ مفهوم شناسی پیچ تاریخی و جایگاه بصیرت در فهم آن
2⃣ سیر تحولات تاریخی ظرفیتسازی جریان شیعه در حوزه تمدن سازی نوین اسلامی
3⃣ ظرفیتهای تمدنی انقلاب اسلامی و نقش امام و امت در ایجاد تمدن نوین اسلامی
📝 سید عبدالمجید اشکوری
#شماره_24
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
🎙 گفتوگو با علامه مصباح یزدی (حفظهالله) در مورد سخنرانی مقام معظم رهبری در مورد انقلابی بودن و ماندن حوزه
(قسمت اول)
⭕️ عرض کنم این تعبیری که مقام معظم رهبری بر آن تأکید فرمودند، تازگی ندارد؛ ایشان از همان اوائل پیروزی انقلاب هم بیش از همه انقلابیون بر عنوان انقلاب تکیه میکردند و حتی چه بسا برای بعضی از دوستان این مسئله مطرح میشد که چرا ایشان روی عنوان انقلاب و اسلام تکیه میکنند.
🚫 اخیراً هم که چند بار در جاهای مختلف و به خصوص درباره خود حوزه تاکید کردند انقلابی باشد، این پرسش به ذهن میآید که این واژه چه خصوصیتی دارد که ایشان آن قدر بر آن تاکید دارند. تصور بعضی از انقلابی بودن، فعالیتهای بیبرنامه و بیضابطه، در مقابل مقررات و انضباط است!
❌ این تصوری نادرست و برخاسته از رفتارهایی است که برخی انقلابیها اوائل انقلاب داشتند. گویا کمابیش همه جا این جزو لوازم انقلاب است. آن وقت آن لازم ظنی را به جای ملزوم میگیرند و تصور میکنند انقلاب یعنی همین رفتار انقلابیگری یعنی رفتار بیضابطه!
#شماره_33
#حوزه_علمیه
🆔 @farhang_puya
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⁉️ چرا نگاه به نامحرم به «تیری از تیرهای شیطان» تشبیه شده است؟
🎙 علامه شهید مطهری
#معارف
🆔 @farhang_puya
⭕️ تهدید سخت انقلاب
(قسمت اول)
♨️ نفوذ گروهی
❎ در مملکت ما هم وقتی که این فتح بزرگ [پیروزی انقلاب] به دست شما زنها و مردهای محترم انجام گرفت همه چیز را آزاد گذاشتند، تبلیغات را آزاد گذاشتند، مکتبها را آزاد گذاشتند و این است که در چند ماه حدود ۲۰۰ تا شاید، گروههای مختلف اظهار وجود کردند؛ لا کن بعد از آن ما احساس کردیم که اینها اظهار وجودشان فقط برای تبلیغ نیست، فقط برای این نیست که میخواهند مکتب خودشان را عرضه کنند بلکه مسئله، مسئله توطئه است، عرضهی مکتب غیر از سوزاندن خرمنهاست، غیر ریختن به دانشگاه است و جلوگیری از این که دانشگاهیان مشغول کار باشند مانع شدن از اینکه کارخانهها عمل بکنند...
📉 کنار گذاشتن مردم
💡 امام خمینی (ره) در جایی دیگر با اشاره به تلاش دشمن برای جلوگیری از برگزاری همهپرسی و ایجاد غائلههایی چون غائلهی کردستان پس از برگذاری همه پرسی، مردم را متوجه ادامهی دسیسههایی از سوی دشمن میکند که با ادامه حرکت مردم و مسئولان در برگزاری انتخابات آتی و شکلگیری نهادهای انقلابی باز در دستور کار آنان قرار میگیرد که این پیشبینی را گذشت زمان به اثبات رساند.
📝 نوشته: حسن ابراهیمزاده
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya
نشریه فرهنگ پویا
⭕️ تهدید سخت انقلاب (قسمت اول) ♨️ نفوذ گروهی ❎ در مملکت ما هم وقتی که این فتح بزرگ [پیروزی انقلاب]
⭕️ تهدیدهای سخت انقلاب
(قسمت دوم)
🔎 نگاهی به تاریخ انقلاب گویای این واقعیت است که دشمن از روز پیروزی انقلاب تا به امروز یک لحظه از تلاش برای جلوگیری از پیشرفت و ناکارآمد ساختن و ناکارآمد جلوه دادن نظام دست برنداشته است
💢 ایجاد بحرانهای قومی، ترور شخصیتهای مذهبی، سیاسی و علمی، تحریم اقتصادی، شایعه پراکنی و غوغاسالاری بر ضد نظام و مسئولان آن و به ویژه تحمیل هشت سال جنگ بر مردم و انقلاب در دوران رهبری امام خمینی (ره) و پس از آن با ادامهی برخی از این بحرانها و شیوهها، شبیخون فرهنگی به ویژه در دورهی حاکمیت تکنوکراتها و اصلاحطلبان، برپایی فتنههایی؛ چون فتنهی ۷۸، فتنهی هشت ماههی ۸۸ و دی ماه ۹۸ را باز میتوان در ادامه همین راهبرد دشمن به تحلیل گذارد
🔆 چرا که ادامه حیات انقلاب و طی شدن پلههای ترقی و تعالی از سوی نظام، ایران اسلامی ایران تنها به الگویی برای کشورهای اسلامی و جهان تبدیل میشوند و از دست درازی به منابع منطقه و جهان باز میدارد، نقطه پایانی بر تفکر و عقیدهی غیرالهی بود.
📝 نوشته: حسن ابراهیمزاده
#شماره_37
#انقلاب_اسلامی
🆔 @farhang_puya