eitaa logo
فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
1.5هزار دنبال‌کننده
293 عکس
16 ویدیو
2 فایل
فضیلت «خوش خیالی» : «تاب بنفشه می‌دهد، طُرّۀ مُشک سای تو. پردۀ غنچه می‌درد، خنده دلگشای تو. شاه‌نشین چشم من، تکیه گه خیال توست، جای دعاست، شاه من! بی تو مباد جای تو!»(حافظ) ☘️ @fallahshirvani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 | 📍 | نور ۳۷ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔷«هشیاران معنوی» 🔻امور مالی مثل تجارت و هر معامله کردنی حواسها را پرت می‌کند، عمر را و فرصت‌ها را می‌رباید و سطح انسان را پایین می‌آورد. 🔻اما برخی مؤمنین مراقبند، [. مراقبند یاد خدا را از دست ندهند، . نماز را به پا بدارند، . و زکات را بپردازند. . اینها از روزی که در آن دلها و دیدگان زیر و رو می‌شوند، بیم دارند. نگاهشان به آنجا است.] 🍀@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ 🔰 رفتار نگرانی‌ساز ▫️مقدمه 🔹گذشته از این که به همۀ تلاشگران احترام می گذاریم، بخصوص آنها که صادقند و بااخلاصند چه از اصولگرا و چه اصلاح‌طلب، در داستان رأی اعتماد مجلس به دولت چهاردهم در کنار امتیازات، مسائل ضعیفی دیده شد که اشاره به آنها به منظور اهتمام به رفع ضعفهایی که مقطعی نیست، پراهمیّت شمرده می‌شود. اموری که امتیاز به نظر رسید یکی همدلی با دولتی که سرلوحۀ شعار خود را «وفاق ملی» قرار داده است، دیگری اعتنای جدی به آنچه گرایش رهبری در تصمیمات بزرگ ملی تلقی شده بود، دیگری مطرح نمودن اموری که آنها را اصول مهمی در ارزیابی شخصیتهای کلیدی سیاسی و حاکمیتی می توان شمرد، از جمله زاویه گرفتن از فتنۀ 88(که حضرت آقا آن را ظلم بزرگی به نظام با بهانه‌های هیچ و پوچ شمردند). ولی این رفتار سرجمع خیلی قوی شمرده نمی‌شد. تحلیلهای متعددی در همین باب ارائه شد از جمله تحلیلی که در ادامه آمده است و به یک نارسایی در «ادراک انقلابی» افسران جبهۀ انقلاب اشاره می‌نماید. ┄┅••؛••┅┄ ▫️آقای پزشکیان داستان‌پرداز خوبی است! محمد رضا جوان آراسته 🔹 آقای پزشکیان داستان‌پرداز خوبی است. این را من به شما میگویم که معلم داستان نویسی هستم. 🔹 توی داستان‌گویی ما یک جرقه داریم، یک تجربه داریم، یک هسته مبتنی بر واقعیت داریم که با خیال خودمان بسطش می‌دهیم و پروارش می‌کنیم و آب و رنگش می‌دهیم و تبدیلش می‌کنیم به انبوهی از شخصیتها و دیالوگها و موقعیتها و اتفاقها. ما توی داستان تلاش میکنیم همه اینها را باورپذیر بسازیم و جلو ببریم. 🔹 خواننده‌های داستان با شخصیت‌های داستانی ذوق می‌کنند، با آنها غمگین می‌شوند همراه می‌شوند و اصلا یکی خودشان را هم رای و نظر با شخصی‌‌ها می‌دانند. 🔹 آقای پزشکیان توی صحن علنی مجلس، داستان‌سرایی کرد، نماینده‌های ساده و الکی انقلابی هم ذوق کردند و نظرهاشان عوض شد و با شخصیت پشت تریبون هم‌ذات‌پنداری کردند و رای دادند. 🔹 فارغ از جلسات کم مایه این روزهای مجلس که به زودی درباره‌اش خواهم نوشت جلسه پایانی رای اعتماد، نمایشی بود از سادگی سطحی‌نگری و غیرانقلابی‌گری. 🔹 من نمی‌دانم سناریونویس جلسه رای اعتماد چه کسی بوده، ولی هر که بوده خوب نویسنده‌ای بوده. 🔹 من رهبر انقلاب را می‌شناسم حرف‌هایشان را دنبال می‌کنم، با نقطه‌های بنیادی نظرهایشان آشنا هستم و رویه حکمرانی و مدیریت‌شان را هم می‌بینم. برایم مثل روز روشن است، بی‌اغراق میگویم مثل روز روشن است که آقای رییس جمهور برای رای اعتماد وزیرانش از کاه کوه ساخت و از هیچ همه چیز! 🔹 اجرای آقای رییس جمهور روی سن مجلس طوری بود که انگار یک روز رفته‌اند بیت رهبری دیزی گذاشته‌اند وسط و لیست وزرای پیشنهادی را داده‌اند دست رهبری و رهبری هم هرچه آقای رییس جمهور گفته را تایید کرده و تازه روی بعضی‌ها اصرار هم داشته و این وسط حتی اگر کسی خودش هم نمی‌خواسته وزیر بشود زنگ زده‌اند که هی فلانی دستور آقاست که بیا سر فلان وزارت خانه. 🔹 یک طوری این کابینه به پای رهبری نوشته شد، که کابینه خود آقای خامنه‌ای در زمان ریاست جمهوری‌شان هم به پایشان نوشته نشد. 🔹 حالا وسط این داستان‌سرایی اوضاع نماینده‌های مجلس دیدنی است که غرق در داستان آقای رییس جمهورند و به به می‌گویند و با داستان هم‌ذات‌پنداری می‌کنند. 🔹 خیلی از این بزرگواران مجلس‌نشین از انقلابی‌گری، فقط سلام بر امام و شهدا و رهبر انقلاب را در اول نطقهایشان بلدند. بیشتر از این تویشان خبری نیست. کاش میشد آن نماینده‌هایی که به همه وزرا رای مثبت دادند را پیدا میکردیم توی بیلبوردهای شهری اسم و عکسشان را میزدیم و می‌گفتیم اینها را ببینید این‌ها بی‌رای‌ترین و بی‌نظرترین آدم‌های مجلس‌اند، خودشان بلد نیستند چیزی را تحلیل کنند، هر کس بیایید و بگوید از آن بالاها گفته‌اند فلان، این‌ها رای می‌دهند، اینها را ببینید توی زندگی مثل اینها نباشید، ماست نباشید به بچه‌هایتان این‌ها را نشان بدهید و بگویید یاد بگیرند خودشان هم فکر کنند، نظر بدهند، انتخاب کنند. 🔹 شاید بعدها این نماینده‌ها درس عبرتی بشوند که چهارتا آدم حسابی بیشتر وارد مجلس بشود. 🔹 من مخالف کابینه وفاق نیستم، مخالف این هم نیستم یک بار مجلس بیایید همه کابینه یک رییس جمهور را تاییدکند. من مخالف تبدیل کردن صحن تصمیم‌های سیاسی کشور به تئاترم. من مخالف زودباوريم. 🔹 خیلی زود معلوم می‌شود که این هزینه‌ای که از رهبری شده واقعی نبوده این حرف‌ها دقیق نبوده، این وسط واسطه‌هایی بوده‌اند که آش را شور کرده‌اند و اصلا ماجرا این طوری که در مجلس تصویر شده نبوده. خیلی زود معلوم میشود ولی رو سیاهی این ماجرا حالا حالاها به چهره بعضی‌ها باقی می‌ماند. ✅ @Rajanews_com ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، برای سلامتی همۀ کارگزاران صادق و سخت‌کوش نظام اسلامی. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دوباره موضوع مشکوک «تعطیلی شنبه‌ها» را بنا دارند به مجلس بیاورند. اولاً که سر کاریم. درثانی، «انفعال اخیر مجلس» عده‌ای را به طمع انداخته است. اما اگر واقعاً موجودیّتی به نام حکمرانی فرهنگی داریم باید اینجا نشان بدهد که هست و مستقل است و عاقل، غیور و مقتدر است. 🔹پیوند https://virasty.com/fallahshirvani/1724670547963966060 ▫️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ 🔰 باب الحوائج فرهنگی ▫️معجزه‌های مغفول چرا امام می‌گوید زنان رهبران این نهضت بوده‌اند؟ اگر بررسی کنید می‌بینید که در انقلاب ما این قضیه بازمی‌گردد به موج عفتی که این بانوان در آن ایام به راه انداخته بودند و جابجا از زمین مؤمن این مرز و بوم می‌جوشید و یکی از جلوه‌های بزرگ خود را در ١٧ دی در مشهد نشان داد و این هیجان زنانه در روز تاریخ‌ساز 19 دی ادامه پیدا کرد. زنان با این موج عفت که کاملاً از نهاد عفیف ایشان بر می‌خیزد و نسبت به آن شعور نیرومندی دارند و آنقدر نسبت به آن هیجان مؤمنانه دارند که می‌توانند برای آن اندیشه تولید کنند، شعربگویند، سرود بسازند، ضرب‌المثل خلق کنند، آداب و ترسّماتی بیافرینند، سازه‌های اجتماعی بسازند، با درکی عمیق و درست بر سر همه کس فریاد بکشند و تنظیمات اجتماعی پیشنهاد کنند و ... به همین صورت سمت و سوی اجتماعی درست کنند و با همۀ آنچه که مظاهر دنیایی شدن است درگیر شوند و دستگاه با عظمت بی‌عفتی و تمدن غربی و ... را بی‌مهابا و بی‌مجامله و بی‌سفاهت و بدون تعلل متوقف کنند یا صحنه را به هم بریزند. این است نقش آفرینی اجتماعی یک انسان. به این توجه کنیم که درک و قضاوت دربارۀ چگونگی نقش آفرینی اجتماعی از «اندیشه اجتماعی» ما بهره می‌گیرد و به آن تکیه دارد. اگر «اندیشه اجتماعی» ما سطحی و فرمالیته باشد طبعاً ممکن است نقش‌آفرینی را به پست داشتن و در جلسه‌های بی‌خاصیت رایج ظاهرشدن و به عنوان کارشناس در برنامه‌های گیج و بی‌حاصل مباحثی ارائه کردن یا حتی دائماً در خیابانها پرسه زدن و جلوه نمایی و ... خلاصه کنیم، ولی واقعیت این است که آنها که موجهایی مثل این موج را برپا می‌کنند دارند تاریخ را می‌سازند و از آنجا که علوم انسانی غربی نمی‌خواهد این را ببیند و نمی‌خواهد هیچ حقیقت راقی انسانی را روایت کند، در این نقطۀ کاملاً تابناک سکوت می‌کند و ما هم که چون غرب‌زده‌ایم باور نمی‌کنیم که چنین اتفاقی افتاده است لذا ماجرا روایت نمی‌شود. این تجربۀ زیستۀ ما است ولی چون درست روایت نمی‌کنیم «دائماً» در معرض تشعشعات فکر و فرهنگ مهاجم غربی قرار داریم و از آن متأثر هم می‌شویم. ┄┅••؛••┅┄ ▫️حکیم شیرازی معاصر ما آیت الله حائری شیرازی اعلی الله مقامه می‌فرمایند : «فرهنگ غرب از راه بی‌حجابی وارد کشور شد. وقتی هم که وارد شد، اینطور نبود که فقط با حجاب مبارزه کند؛ با نماز مبارزه کرد، با زکات مبارزه کرد، با امر به معروف مبارزه کرد، با نهی از منکر مبارزه کرد، با عفت مبارزه کرد، با ناموس مبارزه کرد، با تمام مظاهر دینی مبارزه کرد. اما دری که از آن وارد شد، دَرِ بی‌حجابی بود. اول این سدّ را شکست» اگر این گزاره درست باشد می‌دانیم چه میزان نقش «عفت» و «حجاب» کلیدی و غیرقابل اغماض می‌شود؟ اگر خواهران محترم می‌خواهند دربارۀ نقش خود مطالعۀ دقیقی بکنند باید این موارد را به هیچ وجه ساده نگیرند. این گزارش باید در سر دفتر همۀ ما به ویژه بانوان مسلمان انقلابی ثبت بیافتد و به هیچ وجه فراموش نشود. «شور عفّت» چیزی نیست که لازم باشد انسان وزیر مملکت بشود تا بتواند آن را بار بگذارد. خوب خوب دقت کنیم. تاریخ‌سازی و جامعه‌سازی و سررشته‌داری و رهبری تحولات اجتماعی به این الگوهای ناقصی که در ذهن ما کاشته‌اند نیست. عفت را می‌توان در خانواده بار گذاشت، با عشق و ایمان و آگاهی و معرفت آن را آبیاری کرد و به درخت تناوری بدل نمود و پس از آن از این سرمایۀ بزرگ انسانی و «عقبۀ استراتژیک» هر پویشی، خیزهای اجتماعی استخراج کرد. اصلاح عفت جامعه باید به دست «زنان خانه‌دار» بیافتد تا سقیم نیافتد و درست از آب در بیاید. ما منتظر یک «موج عفت جدید» هستیم تا همۀ بی‌شرمیهای امروز جامعه‌مان را بشوید و کنار بزند و ما را به «بهشت انسانیّت» و تکریم و تعزیز انسان بکشد. ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ✿ شاخه گل صلوات، هدیه به روح عزیز عالم مجاهد آیت الله حائری شیرازی رحمة الله علیه. ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🕌 | 📍 | انبیا ۵۱ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔷«رشد مقدمه مسؤولیت» ☘️ ابراهیم ابتدا خود را دریافت کرده بود، رشدی متناسب . ☘️ برخوردهای حضرت ابراهیم با امت خود همه از فرهیختگی مشهودی برخوردار است. مواجهات همه تامل‌زا و تفکرپرور است. حتی امت از او می‌پرسند سخن نویی داری یا داری ما را بازی میدهی؟ ☘️ خداوند می‌فرماید، چون می‌دیدیم که رشدش متناسب است، او را مسوول کردیم. ☘️ این مسوولیت‌ها رشد متناسب را می‌طلبد. 🍀@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ ▫️تفکر علمی یعنی چه؟ اگر بنویسیم «تفکر علمی یعنی همان طوری که گمان می کنیم غرب مادی می‌اندیشد»، عبارت سخیفی خواهد شد؟ اگر بنویسیم «تفکر علمی یعنی همان طوری که غرب مادی می‌اندیشد» چطور؟ عبارت بهتری می‌شود؟ حالا دیگر تعریف خوبی از تفکر علمی کرده‌ایم؟ اگر طرز فکر یک انسان فرهیخته را کاویدیم و دیدیم عبارت دوم در آن نوشته شده و عملاً به عبارت اول پایبند است، حالا دربارۀ آن بزرگوار چه باید بگوییم؟ به متن عالمانۀ برادر دانشورم جناب حجت الاسلام و المسلمین حبیب الله بابایی نظر بیاندازید : ┄┅••؛••┅┄ ▫️توتالیتاریسم «شبه‌علم» ١ اخیرا وزیر محترم علوم در جلسه معارفه، ضمن تأکید بر شعار وفاق ملی و ضرورت گفتگو بین انظار مختلف، ناخواسته به طرح یک طبقه‌بندی دوگانۀ «علم» و «شبه علم» پرداخته‌ و در یک رویکرد «تنبیهی» طیفی از دانش‌ها و دانشمندان را اساسا از جرگۀ علم خارج نموده است. وقتی این جملات جناب وزیر را در بارۀ «شبه علم» خواندم به یاد جملۀ رمون گراسفوگل افتادم آنجا که شکل‌گیری «خشونت معرفتی» در نهادهای آموزشی مدرن را مطرح نموده و می‌گوید: «خشونت معرفتی در این محافل دائما دانش‌های بومی را سرکوب می‌کند، و «جبر معرفتیِ اروپامحوری» دانش های غیراروپایی نظیر دانش‌های سیاهان و نیز دانش‌های بومی مناطق غیراوپایی را خرافه می‌پندارد و آن را از اساس انکار می‌کند.» شاید وزیر محترم علوم مدت‌هاست فضای حوزه‌های علمیه را در قم و مشهد و اصفهان از نزدیک ندیده باشند. واقعیت این است که مدتهای مدیدی است که جریان روشنفکری حوزوی در فهم علم جدید و مدرنیتۀ غرب، اعتماد خود را به روشنفکران سکولار و مترجمان ایدئولوژیک از دست داده، و دیگر برای علمی بودن‌اش معطل اجازۀ آنها نمی‌ماند. امروزه سطح پژوهش‌های آکادمیک در حوزه در عرصه‌های علوم انسانی بسیار جلوتر از دانشگاه‌های علوم انسانی در ایران و بلکه دانشگاه‌های متعدد در کشورهای اسلامی است. امروزه در مراکزی همچون دانشگاه ادیان مذاهب، دانشگاه مفید، موسسه امام خمینی ره، دانشگاه باقرالعلوم و نیز پژوهشگاه‌های مختلف حوزوی متون انگلیسی، آلمانی و گاه فرانسوی به خوبی خوانده می‌شود. مطمئن هستم که این مقدار از سطح آشنایی به زبان در برخی از دانشگاه‌ها حتی دانشگاه تهران وجود ندارد. بخش منابع لاتین در کتابخانه موسسه امام خمینی و دانشگاه ادیان مذاهب از جمله کتابخانه‌های فاخر در ایران به حساب می‌آید. بسیاری از فضلای حوزه در مجلات معتبر دنیا به زبان اصلی می‌نویسند و درعین حال برای گوش‌های شنوایی که بحمدالله در دنیای غرب فراوان وجود دارد، به آنچه که «علم واقعی» خوانده می شود، نقدهای روش‌شناختی مهمی مطرح می‌کنند. وزیر محترم علوم اگر می‌خواستند تعریضی به علما داشته باشند، شاید بهتر بود از کرونا شروع نمی‌کردند. مثال کرونا مثال خوبی برای اثباتِ واقعی بودن علوم جدید و شبه‌علم بودن علوم سنتی نیست. در باره کرونا هنوز آنچه در پستوی وزارتخانه‌ها و بیمارستان‌ها مانده، هنوز برملا نشده است. همه می‌دانیم که دست کم در مورد کرونا، فناوری‌‌های مدرن به تعبیر نوربرت الیاس، مرگ نزدیکان و عزیزان ما (که هنوز در سوگ‌شان می‌سوزیم) را آسان‌تر و البته غیرانسانی‌تر ساخت (مرگی بهداشتی ولی غیراخلاقی). در همان ایامی که دوستداران علم اصیل در وزارت بهداشت ایران، آموزه‌های سنتی را توهم و خرافه قلمداد می‌کردند و حتی اجازه استفاده از عسل را در بیمارستان‌های ما نمی‌دادند، چینی‌ها به اذعان ناظران در یک «رقابت ستودنی و تمدنی با آمریکایی‌ها» با استفاده از طب چینی و غذاهای مکمل سنتی، دوره‌های درمانی در بیمارستان ووهان را از 10 روز به 6 روز تقلیل می‌دادند و از بسیاری از مرگ‌های بی‌رویه جلوگیری می‌کردند. البته می‌دانم که نباید در برابر مقدورات علم جدید، مقاومت کرد و از همان مقدار از پیشرفت‌های غیرقابل انکار هم صرف نظر کرد، لیکن نباید کسی که قرار است مدیریت علم (البته نه مرجعیّت علمی) را در میانۀ انبوهی از دانشمندان و متفکران در حوزه و دانشگاه به دست بگیرد، از علم مدرن و نیز از فلسفۀ علم، چوب و چماقی برای حاشیه راندن دیگر علوم و دیگر عالمان درست کند، در حالی که در همان فلسفه علم در الگوهای تفسیری‌ و همین‌طور پارادایم‌ انتقادی‌ مرزهای میان علم و فرهنگ و نیز مرزهای بین علم و ایدئولوژی درهم ریخته شده و پایه‌های طبقه‌بندی‌های پوزیتویستی را بر هم زده است. ادامه 👇👇 https://eitaa.com/Habibollah_Babai ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
🔍| ┄┄┅••=✧؛🌼؛✧=••┅┄┄ ▫️توتالیتاریسم «شبه‌علم» ٢ ادامه از بالا 👆👆 علاوه اینکه، آن علم واقعی و اصیلی که جناب آقای وزیر آن را آرزو می‌کنند از کجا می‌آید؟ منابع این علم چیست؟ داور نهایی این علم چه کسی و متعلق به کدامین دستگاه شناختی است؟ آقای وزیر حتما وضعیت آشفتۀ ترجمه‌های بی رویه در ایران در عرصه‌های علمی از جمله علوم انسانی را می‌داند و می‌دانند آنچه از ترجمه‌ها به محافل علمی ما سرریز می‌شود برآمده از اولویت‌های بازار، ناشران، و مترجمان است و نه متفکران. محافل علمی و دانشگاهی ما مرکزی برای«مطالعات ترجمه» ندارند، و نیز سیاستگذاری‌های روشنی در باب ترجمه‌های شده و مهم‌تر ترجمه‌های نشده (lost translations) ندارند. آنگاه ترجمه‌هایی که هیچ مرکز مطالعات ترجمه، اصول و فرایند آن را بررسی نمی‌کند (چیزی به نام «فلسفۀ ترجمه» و نیز «اخلاق ترجمه» نداریم)، پیامدهای فکری و فرهنگی آن را تحلیل نمی‌کند (چیزی به نام «جامعه‌شناسی ترجمه» نداریم)، و صرفا از برخی محفل‌های علمی در اروپای غربی و آمریکای شمالی آنهم فقط از زبان هژمون انگلیسی به نظام مفهومی ما انتقال می‌یابد، نمی‌تواند معیار و ملاکی برای تشخیص علم واقعی از شبه علم باشد. باید بدین نکته تأکید کرد آنچه که امروز وزیر محترم در ایران آن را شبه علم می‌نامد در دنیای غرب دست‌کم سابقه‌ای بیش از 60 سال دارد. برخی از این شبه‌علم‌ها مانند «سلامت معنوی»، «مراقبت معنوی»، «مددکاری دین‌پایه»، و نیز «الهیات عملی» (که بر پایه آموزه‌های معنوی و دینی در حوزه‌های علمیه مسیحی است) از نظریه عبور کرده و امروزه در برخی کشورهای اروپایی تبدیل به کلینیک‌ شده است. ما نباید واقعیت و ماهیت علم به ظاهر مدرن خودمان را پنهان کنیم. حقیقت آن است که ما شتابزده و ساده‌لوحانه تسلیم تک‌صدایی و تک‌گویی‌ها در علوم جدید شده‌ایم و خود را در تاریخ قدیم مدرنیتۀ غربی محبوس کرده‌ایم و از این رو همیشه حتی در تقلید از غرب نیز دچار عقب‌ماندگی‌های بسیاری شده‌ایم. بدین‌سان به نظر می‌رسد رویکرد سختِ حقوقی در امر سیاستگزاری علوم می‌تواند دلالت‌های خطرناکی داشته باشد و نوعی از انسداد علمی را در رقابت های علمی دانشگاهی بوجود آورد. جایی که رهبری امت اسلام در پی سیاست‌ها و استراتژی‌های تمدنی در عرصه‌های مختلف زندگی از جمله عرصه‌های مهم علمی می‌رود اولا باید به تنوع رویکردها و آزادی اندیشه و بیان در عرصه های علمی اعتنا کرد، و ثانیا باید به سامانه‌های جدید در خلق دانش‌های بومی، پژوهش‌های بومی، و علوم اسلامی بیش از پیش تأکید نمود. تقلیل تمام علم به دنیای حس و تجربه آنهم در نسخه‌های غربیِ قدیم، مسیر رشد علمی کشور را دشوارتر خواهد کرد. برای عبور از این تناقض، باید بر همان فراز نخست از سخنان وزیر محترم مبنی بر گفتگو پافشاری کرد. باید به گفتگوهای واقعی و متواضعانه تن داد، از سخنرانی‌ها و داوری‌های یک طرفه در مهم‌ترین مسئله‌های علمی و معرفتی پرهیز نمود، تا بتوان توأمان از علم جدید و علم سنتی در بازسازی گفتمان‌های جدید و پاسخ‌های نوآمد به نیازهای دنیای معاصر استفاده کرد. https://eitaa.com/Habibollah_Babai ┄┄┅••=✧؛🌸؛✧=••┅┄┄ ☘️@faslefarhang
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔳 ۱۷ دی ۵۶ چه روزی بود؟ 🔶معجزۀ انقلاب، معجزۀ زن، معجزۀ هفده دی 🔹در هفده دی ۱۳۵۶ برای انسان ایرانی ورق تاریخ برگشت. در حالیکه ۱۷ دی ۱۳۱۴ روزی بود که دست‌های بیگانه و ‏طاغوتی تلاش کردند به عنوان روز زن، با کشف حجاب به هویت و حریم زن ایرانی دست‌درازی کنند و از همین طریق بر ‏سرنوشت عموم ملت مسلط بشوند، در یک چرخش چهل‌ساله در هفده دی‌ماه ۱۳۵۶ زنان ایرانی در مشهد اولین قیام علنی ‏و عمومی را علیه رژیم سابق کلید زدند. 🔹زن‌های چادری مشهد به بهانۀ حجاب و با اقدام شجاعانه و حساب‌شدۀ خود مبدأیی ‏برای قیام گستردۀ عمومی در کشور شدند و پس از آن‌ها حرکت‌های مردانه شکل گرفت که از همین طریق به پیروزی ‏انقلاب منجر شد.‏ 🔶 شماره صفر فصلنامه «هفده دی» به‌زودی منتشر می‌شود... 📚@mag_17dey
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا