ادامه 👆
2️⃣
عمرالمقصوص از مردان باایمان و از دوستداران واقعی امیرمومنان علی علیه السلام بود و در باطن از رفتار ظالمانه معاویه و فرزندش یزید سخت تنفر داشت.این معلم شایسته در طول سنواتی که عهده دار تعلیم و تربیت معاویه بن یزید بود همه مبانی اسلامی و ایمانی را به وی آموخت و تمام وجودش را از اشعه فروزان تعالیم قرآن شریف روشن کرد و اورا یک فرد معتقد به اسلام و حقوق و اهل بیت علیهم السلام بار آورد.
او 20 ساله بود که پدرش یزید را از دست داد و مردم او را برای جانشینی برگزیدند. و با وی بیعت خلافت بستند.
جانشینی یزید و فرمانروایی بر یک کشور پهناور، برای معاویه جوان، بهترین وسیله ارضای تمنیات غریزی اش بود اما معلم دانا و لایقش، در پرتو ایمان به خدا و تعالیم قرآن او را چنان با اراده و نیرومند ، آزاده و مستقل بار آورده بود که مقام عظیم خلافت، با تمام شکوه و جلالش نتوانست شخصیت وی را در هم بشکند و او را اسیر شهوات نماید.
معاویه بن یزید بر سر یک دو راهی بسیار مهم و حساس قرار گرفته بود. باید تصمیم می گرفت و یکی از آن دو را اختیار می کرد. سرانجام نیروی ایمان و تربیت های عمیق مذهبی، بر هوای نفس پیروز شد و از خلافت کناره گیری کرد و در کمال صراحت و شجاعت، به مقام و ریاستی که آلوده به انواع گناهان بود پشت پا زد.
پس جوانان مسلمان باید با خود باوری و اعتماد به استعدادهایی که خداوند متعال در وجود انسان به ودیعت گذاشته و تلاش برای شکوفا ساختن آنها، هر چه بیشتر و بهتر پیوند خود را با مبدأ و معبود همه زیبایی ها و کمالات، یعنی آفریدگار جهان، تقویت نمایند و بدانند که در سایه ی همین پیوند، سعادت همیشگی آنان تامین خواهد شد."(برگرفته واقتباس از کتاب جوان از نظر عقل و احساسات، محمد تقی فلسفی- [و] حکمت نامه جوان، محمدی ری شهری.)
🌺والسلام علی من التبع الهدی🌺
🆔 @fatemi222
#منبر_کوتاه
#جوانی
بسم الله الرحمن الرحیم
🔰 با تبریک به مناسبت ولادت حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان محضر شما سروران گرامی
منبر کوتاه پیرامون جوان و ویژگی های جوانی
🔰 دوران جوانی، ارزنده ترین دوران زندگی است. این هنگام، دوران درخشندگی و بالندگی است.
جوانان، سرمایه های عظیم هر کشورند و رشد و تعالی هر جامعه، به نیروی جوان آن بستگی دارد. از این رو، این قشر ارزشمند جامعه، همواره مورد توجه بزرگان دین و اندیشمندان جهان بوده اند.
وجود جوانان، سرشار از پاکی، صداقت و جوان مردی است. آن ها نیازها و مشکلات متعددی دارند که تشخیص درست این آسیب ها و نیازها و پاسخ صحیح به آن ها توسط عوامل تاثیرگذار در امر تربیتِ جوانان، نقش بسیار موثری در راه رشد و تعالی آنان خواهد داشت. از آن جا که از سوی سازمان ملل متحد، روز 21 مردادماه هرسال به عنوان روز جهانی جوان معرفی شده، ضروری است تا در خصوص جوانان، مسائلی اعم از ویژگی ها، نیازها، مشکلات، آسیب ها و راهکارهای مقابله با آن مطرح شود تا از این سرمایه های ملی، به خوبی در راه رشد و تعالی جامعه استفاده گردد.
🔻اهمیت دوران جوانی
بزرگ ترین سرمایه هر کشور، نیروی انسانی آن است که مهم ترین بخش آن را در نسل جوان می توان یافت. گردش چرخ های عظیم صنایع سنگین، استخراج ذخایر طبیعی در اعماق معادن، عمران و آبادی و دفاع از مرزها و حفظ استقلال و امنیت کشور، و نیز پرداختن به مسائل گوناگون هنری، آموزشی و تعلیم و تربیت، با دست توانا و قدرتمند جوانان انجام می گیرد که در همه کشورها، آثار پرارج فعالیت آنان در تمامی مظاهر زندگی آشکار است و نیروی خستگی ناپذیر نسل جوان، مایه امیدواری تمام ملت هاست.
🔻جوان؛ طراوت و شادابی
زیبایی و طراوت دوران جوانی، یکی از مزایا و سرمایه های پرازش نسل جوان است. با فرا رسیدن جوانی، نه تنها بدن نیرومند و قوی می شود، بلکه عواطف و احساسات نیز شکوفا می گردد. شکوه جوانی، به منزله زینت گران بها و پرفروغی است که به صاحبش زیبایی و جمال می بخشد. طراوت و شادابی دوران جوانی، یکی از مظاهر مهم جمال طبیعی و از امیتازهای اختصاصی نسل جوان است. در راستای آشکارشدن زیبایی های جوانی، به طور طبیعی تمایل زینت کردن و خودآرایی نیز در ضمیر جوانان بیدار می شود و زیبایی طبیعی، با خودآرایی هماهنگ می گردد.
🔻جوان و صفای باطن
جوانان، دارای روحی پاک و قلبی لطیف و زلال هستند. با آغاز دوران جوانی، میل به جمال روحانی و معنویّات، خود به خود در باطن جوانان بیدار می شود و علاقه به زیبایی های معنوی، همانند تمایل به آراستن ظاهری در ضمیر آنان شکوفا می گردد.
جوانان به طور طبیعی به جوانمردی و فضیلت های اخلاقی و صفت های ممتاز انسانی متمایل اند. آنان به طور فطری، شیفته راستگویی، درستکاری، وفای به عهد، امانت داری، عزّت نفس، خدمت به مردم و فداکاری هستند و از دروغگویی و نادرستی و عهدشکنی و خیانت متنفّرند و از مشاهده گفتار و رفتار نادرست دیگران، خشمگین می شوند.
🔻جوان و احساسات و عواطف
یکی از گنجینه های گران قدر جوانی، برخورداری جوانان از عواطف و احساسات پرشور است.
در سایه چنین احساساتی، استعدادهای طبیعی موجود در نهاد آدمی به فعلیت می رسد و جوانان را به حرکت و فعالیت وامی دارد و ارزش های باطنی، یکی پس از دیگری آشکار می گردد.
«تمایلات عاطفی جوانان، از پایگاه های مهم آموزش های اخلاقی و پرورش های انسانی است و قسمت اعظم تربیت های درست یا نادرست جوانان، بر عواطف و احساسات آنان استوار است. بیش تر بدبختی ها و خوشبختی ها، پیروزی ها و شکست ها، مخالفت ها و موافقت های جوانان، از عواطف و احساسات آنان سرچشمه می گیرد».
🔻جوان و خیال پردازی
یکی از ویژگی های بارز و مشخص دوران جوانی، خیال پردازی است. تخیّلات، دریچه هایی اطمینان بخش برای رهایی موقّت از مشکلات و پناه بردن به دنیای آرام خیالات و رؤیا هستند. جوانان به این موضوع آگاهی دارند که واقعیت های دنیای خارج، در عالم خیال، قابل دسترسی نیست، ولی به عالم تخیّلات روی می آورند؛ زیرا در چنین شرایطی است که احساس نوعی آرامش نسبی می نمایند. بدون شک تخیلات موجب تقویت نیروی ذهن و اندیشه و باعث خلاقیّت های هنری، فکری، ذوقی و علمی می شود؛ البته لازمه آن، جهت دادن و تمرکز بخشیدن به آن است».
🔻جوان و احساسات مذهبی
جوانان، به طور طبیعی و فطری، خواهان معرفت و شناخت الاهی و سجایای اخلاقی هستند. «تمایل فطری جوانان به مذهب آن قدر زیاد است که روان شناسان می گویند: بین تکلیف و جهش های مذهبی، ارتباط غیرقابل انکاری وجود دارد. حتی کودکانی که در خانواده های دور از مذهب و ایمان پرورش یافته اند، در دوران بلوغ، علاقه شدیدی از خود به مسائل مذهبی نشان می دهند. جوانان به طور طبیعی رغبت زیادی به درک مسائل مذهبی دارند و گفتارهای دینی را با کمال علاقه مندی و رضایت خاطر می شنوند».
🔻ادامه👇👇👇
🔻نیازها و ضرورت های جوانان
جوان خود را در مقابل انبوهی از نیازمندی ها و تمایلات می بیند. نیاز به آزادی و استقلال طلبی، نیاز به ابراز وجود و بودن، نیاز به یافتن الگویی مناسب و داشتن هدفی خوب و متعالی در زندگی و سرانجام، نیاز به امنیت اجتماعی و داشتن محیطی آرام و همراه با حمایت های همه جانبه و بسیاری دیگر از نیازها، حکایت از معنا و مفهوم خاص خود در وجود جوان دارد. نکته این جاست که شناخت درست و جهت دهی صحیح به این نیازها، موجبات رشد و تکامل جوانان را درعرصه های مختلف زندگی فراهم می آورد.
🌺 والسلام علی من التبع الهدی 🌺
#نشر_پیام_صدقه_جاریه_است
🆔 @fatemi222
منبرک فاطمی
🔹نقش جوانان در تحولات اجتماعی https://eitaa.com/fatemi222/1533 🔹آشنایی با جوانان با واقعیت زندگی htt
🔹جهت مطالعه روز جوان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام
https://eitaa.com/fatemi222/7917
گلچین متون مهدوی نیمه شعبان.pdf
650.6K
🗂 فایل #پی_دی_اف
📝 ۳۵۳ متن با موضوعات #دلنوشته_مهدوی ، #داستانک ، #تلنگر ، #دوبیتی ، #اشعار_مهدوی ، #داستان_کوتاه و...
📆 جهت استفاده در ایام دهه مهدویت و #نیمه_شعبان
🆔 @fatemi222
🔎کلیدواژه "کارخودشونه" یا مسمومیت با طعم جنگ شناختی
🔸اساس و محور جنگ شناختی در ساحت افکارعمومی، تعیین، تغییر یا وارونه سازی #درک_مخاطب از واقعیات و مستحدثات و روزمرگیهاست که مهندسی محاسبات هم گفته میشود. اینکه به چه سوژه ای، چگونه فکر بکنیم، به معنای تعیین دستوری یا حساب شدهی منطق و متعلق اندیشه است که امروزه دست ارباب قدرت و رسانه تعریف میشود.
▫️با این مقدمه، همه تعجب می کنیم که چگونه ممکن است برخی در رسانه یا اجتماع به تبع بنگاههای خبری بیگانه بگویند و باور کنند که مساله مسمومیت مدارس در چند شهر، کار خود حکومت است تا سد راه تحصیل دختران شوند؟
▫️هرچند که مهندسی خارجی و پیاده نظام داخلی ماجرا، در صدد ایجاد غبار هستند تا از #التهاب_مصنوعی و دستساز و تفسیرهای معکوس، ماهی مدنظرشان را در سبد سیاسی و اقتصادی، دَشت کنند، اما این تفسیر و رمزگشایی وارونه جای تحلیل و بررسی دارد. چطور ممکن است در جامعه ای که دخترانش هم پا و #برابر پسران در مدرسه و دانشگاه حاضر باشند چنین شبهه ای را مبتلا شود؟
▫️چگونه متصور است کشوری که در ساحت #هیات_علمی و مدرس دانشگاه، فضای رسانه و هنر و ورزش و سینما و تلویزیون، #وزیر و معاون و مشاور و نمایندگی مجلس، بانوان را همردیف مردان پذیرفته، متهم به هیستری زن ستیزانه شود؟
▫️استوارت هال معتقد است فرایند رمزگذاری و رمزگشایی دو فرایند مجزا هستند و الزاماً معنایی که رمزگذار ایجاد کرده با معنایی که مخاطب برداشت میکند یکی نیست. معنا زمانی خلق میشود که مخاطب شروع به تفسیر متن میکند. پس هیچ متنی، قبل از اینکه خوانده شود، واجد معنا نیست و باید رمزگشایی شود.
🔹#سه_حالت برای رمزگشایی یک متن داریم:
1⃣ رمزگشایی تطابقی، مسلط/هژمونیک، که در این رمزگشایی مخاطب با همان خوانش، متن را رمزگشایی میکند.چهارچوب مسلطی که توسط تولیدکننده به متن داده شده است توسط مخاطب پذیرفته میشود.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هماهنگی حداکثری در فهم پیام وجود دارد)
2⃣ رمزگشایی توافقی که در این نوع رمزگشایی مخاطب چهارچوب ارجاعی ارائهشده از سوی رسانه را میپذیرد، ولی با بخشهایی از روایت همسو نیست. بنابراین آن را با اطلاعاتی از زندگی روزمره، تجربهٔ زیسته، رسانهها و هر منبع دیگر جایگزین میکند.
3⃣ رمزگشایی تقابلی (تضاد)، که در این رمزگشایی چهارچوب ارائه شده را مخاطب نمیپذیرد و چهارچوب ارجاعی دیگر را جایگزین میکند.(میان مسئول پیام و مخاطب پیام، هیچ فهم مشترکی وجود ندارد؛ تقابل حداکثری)
▫️حال وقتی روایت "کارخودشونه" بطور دومینو وار و شبکهای و #پرتکرار از طریق #مطبوعات_زنجیرهای رقیب در داخل و خارج مطرح میشود و مخاطب در ابهام را به وضعیت التهاب و اضطراب میرساند، فرایند رمزگشایی به نوع سوم نزدیک میشود.
▫️یعنی تفسیر وارونه از وقایع که درک معکوس و متضادی را در ذهنیت مخاطب و افکارعمومی رقم میزند. به عبارت ساده تر، شما چیزی میگویید و مخاطب بگونه ای متضاد و خلاف حرف شما برداشت میکند. خیلی خودمانی یعنی درک مخاطب بقدری توسط #بمباران_خبری_شبکهای، آلوده و دستکاری میشود که دیگر باورتان نمیکند و براحتی میگوید و میپذیرد که "کارخودشونه".
🔸در کشوری مثل آمریکا صفحه #توییتر دونالد ترامپ را با ۹۰ میلیون هوادارش، به جرم انتشار اخبار گمراه کننده مسدود میکنند تا اسیر واقعیت موازی و جنگ شناختی نشوند. حتی پلتفرم #تیک_تاک_چینی را غیرقانونی اعلام میکند تا مصونیت افکارعمومیاش را تامین کند.
در همین #ترکیه و ایام زلزله، برخی پلتفرم ها و رسانه ها و افراد حقیقی و حقوقی جریمه میشوند تا اخبار گمراه کننده را تولید یا بازنشر ندهند. همه جای دنیا قانون و پروتکل دارند تا اسیر جنگ شناختی و رمزگشایی های تقابلی نشوند.
🔸هم عرض با مدیریت رسانه و مواجهه قانونی با نفرت پراکنان مجازی، استراتژی گفتگوهای رو در رو و #حضورهای_میدانی دلگرم کننده در خط مقدم و موقعیت التهاب، هم عملیات رسانه ای بیگانه را خنثی میکند و اجازه انتقال مسمومیت از میدان مجازی به #فضای_فرهنگی را نمیدهد و هم رمزگشایی را در نوع اول تطابقی یا حداقل نوع دوم توافقی حفظ و تقویت کرده و حاکمیت را برای عموم جامعه باورپذیرتر از پیش بازنمایی میکند.
✍علیرضامحمدلو
🆔 @fatemi222
🔴در برابر مسمومیت مجازی هم همین گونه رفتار کردیم⁉️
🔰در ماجرای مسمومیت دانش آموزان، تمام کشور، از نهادهای اجرایی گرفته تا قضائی، امنیتی و مجلس و ...، به دنبال موضوع هستند و باید هم باشند؛
👈 اما ده ها میلیون نفر از مردم این کشور و همین دانش آموزان، سال ها فکر، ذهن، روح، اخلاق و کردارشان با اینستاگرام و تلگرام مسموم شد؛ منتها برخی از مسئولین و نمایندگان و ... نه تنها به دنبال حل مسئله نرفتند، بلکه از اینستاگرام و تلگرام که شبانه روز مشغول سم پراکنی بودند و دین و ایمان مردم را آلوده می کردند، طرفداری هم می کردند❗️
⬅️ مسمومیت این روزها برای تعداد اندکی اتفاق افتاده است اما مسمومیت مجازی به جان یک کشور و ده ها میلیون نفر افتاد❗️
🆔 @fatemi222
مهدویت درقرآن.pptx
9.95M
💻 پاورپوینت
📜موضوع: مهدویت در قرآن
#امام_زمان
#ولادت_امام_زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف
#نیمه_شعبان
🆔 @fatemi222
✅رشد برونسی در جوانی
🔹او در اوج جوانی خدمتکار همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی نشد
🔹این حس و حال عارفمسلکی عبدالحسین برونسی را شاید به خاطر دوری از گناه در دوران #جوانی بشود پیدا کرد؛ چرا که در دوران سربازی از گناه جسته بود.
🔹 ماجرا از این قرار بود که فرمانده پادگان «۰۴» بیرجند او را برای کار به منزلش برد و عبدالحسین چون بیحجابی همسر فرمانده پادگان را دید که با یک مینیژوب همراه با آرایش غلیظ میخواست به او کارهایش را توضیح دهد،
🔹نتوانست وضع آنجا را تحمل کند، چون به نظر خودش میشد، خدمتکار مخصوص آن خانم که همسر یک جناب سرهنگ طاغوتی و بیغیرت بود.
🔹بنابراین هنوز نیامده به پادگان برگشت. هر چند به خاطر سرپیچی از دستور مافوقش، ۲۰ روز تمام مجبور شد سرویسهای بهداشتی پادگان را به تنهایی تمیز کند، اما او به خاطر اینکه پای اعتقاداتش ایستاده بود، خرسند بود.
#روز_جوان
🆔 @fatemi222
مأموریت جوان مؤمن انقلابی برای پیشرفت کشور
http://fatemigonabad.blogfa.com/post/378
هدایت شده از منبرک فاطمی
🔹جهت مطالعه روز جوان ولادت حضرت علی اکبر علیه السلام
https://eitaa.com/fatemi222/7917
محتاج و مشتاق.pdf
2.72M
♦️سخنرانی مکتوب ویژه دهه مهدویت
🕹عنوان محصول: محتاج و مشتاق
🕹مناسبت: دهه مهدویت
🕹مخاطب: عام
🕹موضوع:
چالش های ارتباط با امام عصر در عصر ارتباطات
🕹تعداد جلسات: ۵ جلسه
🕹تعداد صفحات : ۱۶۳ صفحه
◇فهرست اجمالی :
🗳مقدمه
🗳گفتاراول: احساس نیاز به امام
🗳گفتار دوم: منطق قرآن در معرفی امام زمان
🗳گفتار سوم: گونه شناسی مواجهه با امام
🗳گفتار چهارم:نشانه های محبت اصیل
🗳گفتار پنجم: فرایند تولید اطاعت
🗳گفتار ششم:ملحقات
مختصات محصول :
◇خلاصه نموداری کل کتاب و هر گفتار بصورت مجزا جهت سهولت در فهم نقشه هوایی بحث
◇رهیافتی متفاوت به موضوع معرفت امام
◇حاوی آیات و روایات متعدد جهت تبیین بحث
◇حاوی اشعاری برای شروع ابتدای جلسه
◇حاوی قصه هایی از تشرفات مستند محضر امام عصر
📌تهیه شده در معاونت تولید محتوای موسسه فرهنگی تبلیغی "به سوی ملکوت"
#محتوا
#منبر_مکتوب
#حضرت_مهدی
#دهه_مهدویت
#نیمه_شعبان
@bsmalakut
کدام امام زمان را دوست داریم؟.pdf
145.7K
🌀 کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟
✍️ سیر بحث:
🔺همانطور که خداهای ما با هم متفاوت هست امامزمانهای ما هم متفاوت هست. اگرچه امام زمان(عج) یک نفر هست؛ اما گاهی اوقات امام زمان(عج) شما با امام زمان(عج) بغلدستی شما زمین تا آسمان متفاوت هست؟
1️⃣. امام زمانِ عقیدتی
🔺علاقههای ما امامزمانهای ما را میسازند بعضیها امام زمان(عج) عقیدتی را دوست دارند. فقط در حد یک عقیده خشکوخالی نه کمتر نه بیشتر.
2️⃣. امام زمانِ باب الحوائجی
🔺بعضیها امام زمانِ باب الحوائجی را دوست دارند. وقتی گرفتار میشوند دیگر رفتن به جمکران و دربخانه صاحبالزمان را رها نمیکنند.
3️⃣. امامزمانیهای حبی و عشقی
🔺بعضی رابطهشان با امام زمان(عج) عاشقانه هست. خیلی اوقات مداحیهای ما به این سمت کشیده میشود. ذائقۀ مردم را تغییر می دهند. یک امام زمان معشوقی که با او من یک رابطه فردی دارم و بس.
4️⃣. امامزمانِ دعای ندبۀ و مهم ترین ویژگی آن امام زمان(عج)
🔺اما بعضیها امامزمانشان، امامزمان دعای ندبه هست. امام زمانی که در دعای ندبه معرفی میشود دو تا ویژگی مهم دارد یکی بهشدت این امام زمان سیاسی هست و دیگر اینکه این امام زمان(عج) بهشدت جهانی عمل میکند.
🔺منتظر امام زمانی هستند که قرار هست با او جهان را نجات دهند و معادلات قدرت را تغییر دهند. اگر هم با حضرت عشقبازی میکند با یک امام سیاسی و جهانی عشقبازی میکنند.
🔺حالا شما قضاوت کن امام زمان(عج) کدام امامزمانیها را دوست دارد؟
#فیش_منبر_روشمند
#امام_زمان
#نیمه_شعبان
#جهاد_تبیین
🆔 @fatemi222
💠فضیلت جوان مؤمن... 💠
💮قـالَ 🌟رسُـولُ اللّه ِ صلي الله عليه و آله:
💎يـا أَبـاذَر! ما مِنْ شابٍّ يَدَعُ لِلّهِ الدُّنْيا وَلَهْوَها وَأَهـْرَمَ شـَبابَهُ فى طاعـَةِ اللّه ِ إِلاّ أَعْطاهُ اللّه ُ أَجْرَ إِثْنَيْنِ وَسَبْعينَ صِدّيقا.
🌟رسول خدا صلي الله عليه و آله فرمود:
💎اى اباذر! هيچ جوانى بخاطر خدا از دنيا و لهو و لعب آن رونگرداند و جوانى خويش را در طاعت خدا پير نكند، مگر اين كه خداوند پاداش ۷۲ صدّيق را به او عطا فرمايد. (صدّيق از مقام هاى ويژه اولیای الهی است).
📚بحار الانوار ج ۷۷ ص ۸۴
🌹روز جوان بر همه جوانان ميهن مباركباد.🌹
🆔 @fatemi222
📌 یاری امام زمان...
🔸 امام باقر به «عبدالحمید واسطی» فرمودن که خدا رحمت کنه کسی که امر ما رو زنده میکنه. «عبدالحمید» هم پرسیده: اگه قبل قیام قائم بمیرم چی میشه؟
امام هم فرموده: هر کسی بگه اگه زمان قائم باشم، حتماً یاریاش میکنم، انگار که کنارش جنگیده و شهید شده…*
🔹 مهمه... اگه واقعاً میخوای کمکش کنی، زمان و مکان نداره...
ظهور از اون چیزی که فکر میکنین به ما نزدیکتره...
میتونه حتی نزدیکتر از همین نیمه شعبان باشه اگه ما آماده باشیم....
📚 *کمالالدین۲، ۳۵۷
کتاب هزار و یک نکته پیرامون امام زمان نکته،۵۰۱
📎 #تلنگر
🆔 @fatemi222
📌 روزهای شیرینی تو راهه...
🔸 در کتب زرتشتیها اومده: «منجی بزرگ جهان، دین رو تو دنیا رونق میده و درموندگی و بیپولی رو نابود میکنه. مردم جهان هم همفکر و هماهنگ و همدل میشن… »*۱
🔹 بجنب که روزهای شیرینی تو راهه…
ظهور از اون چیزی که فکر میکنین به ما نزدیکتره... میتونه حتی نزدیکتر از همین #نیمه_شعبان باشه، اگه ما آماده باشیم.
📚 *۱ جاماسب، نامه ۱۲۱
📎 #تلنگر
#امام_زمان #مهدویت #نیمه_شعبان
🆔 @fatemi222
📌 نبرد حق و باطل
🔰 داستان نبرد حق و باطل و خیر و شر، داستان امروز و دیروز جهان نیست، داستان روزگار دیرین و صبحدم آفرینش انسان است. داستانی که با نافرمانی شیطان از دستور سجده بر حضرت آدم آغاز شد و تا روزگار ظهور منجی ادامه خواهد داشت.
🔺 شیطان در امتحان عبودیت خدا مردود و از درگاه الهی رانده شد و به مظهر کامل شر و بدی و دشمن آشکار سعادت و کمال آدم تبدیل گشت. او در محضر خدا قسم یاد کرد که برای سقوط نسل بشر از هیچ کاری کوتاهی نخواهد کرد و همه توان خود را به کار خواهد بست و تا امروز نیز پای قسم خود مانده است.
🔻 خدا نیز با فرستادن سلسلۀ نورانیِ انبیا و اولیای خود از انسان محافظت و پیوسته دشمنی و خطر شیطان و سپاهش را به انسان گوشزد کرده است. از این جهت انبیاء و صالحان و در یک کلام، همه حقطلبان تاریخ همواره با صفوفی از شیاطین روبهرو بودهاند که در مسیر هدایت و اهداف الهی سنگاندازی و مانعتراشی کرده و کار را بر آنها دشوار میکردند.
⚔ این جنگ و نبرد ِ جنود شیطان و جنود خدا در دورۀ غیبتِ امام عصر نیز با قوت بیشتر و البته با برنامه و روشهای پیچیدهتری نسبت به گذشته همچنان ادامه دارد و در روزگار منتهی به ظهور در قالب ظهورِ دجالها و افراد شروری مانند سفیانی، پیچیدهتر نیز خواهد شد.
💎 پس امروز یکی از وظایف بسیار مهم مهدییاوران، شناخت مهدیستیزان و برنامه و شیوههای مبارزهی آنهاست. قصد داریم تا در مجموعه پیامهای «دشمنان امامت را بشناس» شما را با گونههای مختلف مهدیستیزان آشنا کنیم؛ پس با ما همراه باشید.
▫️ #دشمنان_امامت_را_بشناس ۱
#امام_زمان #مهدویت #نیمه_شعبان
🆔 @fatemi222
امام زمان علیه السلام .pptx
7.82M
💻 پاورپوینت
📜موضوع: راز خداوند
#امام_زمان
#ولادت_امام_زمان عجلاللهتعالیفرجهالشریف
#نیمه_شعبان
🆔 @fatemi222
1️⃣👈مهدویت در قرآن
🔹منبر
https://eitaa.com/fatemi222/7963
🔹مسئله ظهور و قرآن
https://eitaa.com/fatemi222/6947
🔹برخی_از_آیات_مهدویت
https://eitaa.com/fatemi222/5928
2️⃣👈منتظران
🔹درلشکر امام زمان مخای چه کاره بشی
https://eitaa.com/fatemi222/2563
🔹محتاج و مشتا ق
https://eitaa.com/fatemi222/7939
🔹پایه اصلی انتظار برای ظهور،
https://eitaa.com/fatemi222/2956
🔹چهار ویژگی یاران امام زمان
https://eitaa.com/fatemi222/2582
🔹ویژگی یاران امام زمان
https://eitaa.com/fatemi222/2588
🔹معنای انتظار فرج
https://eitaa.com/fatemi222/2580
🔹گناه برای ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2585
🔹معرفت و جهالت
https://eitaa.com/fatemi222/2583
🔹اصلاح رابطه با امام مهدی ارواحنا فداه
https://eitaa.com/fatemi222/6730
🔹مردمي از شرق قيام و زمينه حرکت جهاني
https://eitaa.com/fatemi222/6072
🔹وظایف مهدوی
https://eitaa.com/fatemi222/5178
🔹وظایف منتظران امام زمان (عج)
https://eitaa.com/fatemi222/5177
🔹راهِ رسیدن به امام زمان(ع
https://eitaa.com/fatemi222/4994
🔹ویژگی_های_یاران
https://eitaa.com/fatemi222/4753
🔹 زنانی که در روایات جزء یاران امام زمان (عج)
https://eitaa.com/fatemi222/6687
🔹شهید جلال افشار؛ سرباز امام زمان (عج)
https://eitaa.com/fatemi222/6496
🔹علمای کامل
https://eitaa.com/fatemi222/6341
🔹تشرف به محضر حضرت بقیه الله
https://eitaa.com/fatemi222/6739
3️⃣👈دعا و امام زمان
🔹دلیل دعا کردن برای سلامتی امام عصر
https://eitaa.com/fatemi222/6733
🔹دعا برای سلامتی امام زمان (عج)
https://eitaa.com/fatemi222/6732
🔹چهار دعای بسیار مهم برای منتظران آخر الزمان
https://eitaa.com/fatemi222/7800
4️⃣👈ایران قبل از ظهور
🔹ایران قبل از ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2567
🔹انقلاب اسلامی قبل از ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2579
🔹هدایت امام زمان در انقلاب
https://eitaa.com/fatemi222/7686
🔹انقلاب اسلامی تا انقلاب جهانی مهدوی
https://eitaa.com/fatemi222/7631
🔹نقش مردم در انقلاب حضرت مهدي
https://eitaa.com/fatemi222/6750
🔹مرحوم نائینی
https://eitaa.com/fatemi222/7952
🔹طاغوتی_بودنتشکیل_حکومت_های
https://eitaa.com/fatemi222/5171
🔹وجود علمای دلسوز
https://eitaa.com/fatemi222/2574
🔹ماموریت ولیفقیه در غیاب امام زمان
https://eitaa.com/fatemi222/2581
🔹حکومت قبل ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2578
5️⃣👈امام زمان و ما
🔹امام زمان امام تحول خواه
https://eitaa.com/fatemi222/2564
🔹شاهد بودن ائمه
https://eitaa.com/fatemi222/2576
🔹فواید امام غایب
https://eitaa.com/fatemi222/562
🔹فواید امام_غایب
https://eitaa.com/fatemi222/5152
🔹نشانه های حضرت مهدی عجل الله
https://eitaa.com/fatemi222/7472
🔹شباهت غربت امام زماڹ امام علي (ع)
https://eitaa.com/fatemi222/6181
🔹سخن گفتن با امام زمان(عج)
https://eitaa.com/fatemi222/3275
🔹کدام امام زمان(عج) را دوست داریم؟
https://eitaa.com/fatemi222/7940
6️⃣👈مباحث قبل ظهور
🔹شبهات یمانی
https://eitaa.com/fatemi222/2584
🔹سید_یمانی_از_علائم_ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/5161
🔹چهار شرط اصلی ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2586
🔹علل غیبت امام زمان
https://eitaa.com/fatemi222/2587
🔹زمان شناسی
https://eitaa.com/fatemi222/7955
7️⃣👈اتفاقات بعد ظهور
🔹آبادی دنیا در ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/2562
🔹 چرایی و چگونگی تحقق یافتن این نعمات در زمان ظهور
https://eitaa.com/fatemi222/6738
🔹آثار گرافیکی تهیه شده با موضوع ولادت حضرت مهدی (عج)
https://eitaa.com/fatemi222/7901
🔰لطفا #رسانه_مهدوی باشیم
https://eitaa.com/fatemi222/2613
منبرک فاطمی
1️⃣👈مهدویت در قرآن 🔹منبر https://eitaa.com/fatemi222/7963 🔹مسئله ظهور و قرآن https://eitaa.com/fatem
🔺هفت نکته در رابطه با امام زمان عجل الله
مهدویت در قرآن
ویژگی منتظران
دعابرای امام زمان
ایران قبل ظهور
فواید امام در غیبت
آخرالزمان وحوادث
اتفاقات بعدظهور
https://eitaa.com/fatemi222/7946