eitaa logo
منبرک فاطمی
6.7هزار دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
986 ویدیو
1.4هزار فایل
✔️ مباحث قرآنی، اخلاقی،داستان ✔️اهلبیت ومناسبتهامذهبی ✔️احکام کاربردی،پاسخگو ✔️مرثیه و مداحی ✔️عفاف وحجاب ✔️جهادتبیین ✔️فرزندآوری ✔️مهدویت ✔️شهدا ✔️نماز ✔️ هدیه به مادرم @a_f_133 🔺فهرست و... https://eitaa.com/fatemi222/6618
مشاهده در ایتا
دانلود
سؤال: استفاده از لاک توسط خانم‌ها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟ جواب: تمام ناخن های ‌دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند
سؤال: اگر به هر دلیل هنگام نماز، مُهر از دسترس خارج شود، - مثلاً بچه ای، مهر را ببرد- تکلیف چیست؟ جواب: اگر در بین نماز چیزی که بر آن سجده می‌کند، گم شود و چیزی که سجده بر آن صحیح است در دسترس نباشد چنانچه وقت، وسعت داشته باشد باید نماز را بشکند اما اگر وقت تنگ است: چنانچه لباس او از جنس کتان یا چیزی که جنس پنبه و کتان دارد، باشد باید بر همان سجده کند و احتیاط آن است که تا سجده بر لباسی که از پنبه و کتان است، ممکن باشد بر غیر آن یعنی لباسی که از این جنس نیست، سجده نکند. اگر چنین لباسی ندارد بنابر احتیاط واجب بر پشت دست خود سجده کند.
شب سوم: موانع تحول روحی: 1 . ترس سیر بحث: ▪️اصل تحول، تحول روحی در انسان هست و انبیاء به تحول در افراد و جوامع هستند. ❌تزکیه یعنی . تحول یعنی بیشتر، بیشتر، بیشتر. تحول یعنی گذشتن از گرایشهای که لذت کمتری دارند؛ 💢تحول روحی مقدمۀ تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. سپس به طرح موضوع موانع تحول میپردازیم و اینکه موانع تحول درونی هستند یعنی یک دیگر نمیگذارد شما گرایش به برترین ها را پاسخ دهی. ➕اولین مانع برای تحول روحی، هست. سبک زندگی ما، به ما نشان میدهد که آیا ما آدم هستیم برای تحول یا نه؟! سبک زندگی هست که آدمها را ترسو بار میآورد برخلاف تجارت. ⬅️ نقش در ترسو تربیت کردن فرزندان و همچنین نقش نظام آموزش و پر و رش که در س خواندن در آن مبتنی بر ترس از کسر و حضوروغیاب هست در نابود کردن خلاقیت و قدرت نوآوری فرزندان اشاره میشود. ⏪ ترس مانع تحول افرینی آنها میگردد میپردازیم. شجاعت در میدان جنگ و سیاست صفت برجسته https://eitaa.com/fatemi5/1262
هدایت شده از منبرک فاطمی
روضه شب سوم محرم ، روضه حضرت رقیه سلام الله علیها یکی از سخت ترین و عاطفی ترین مراثی ، مرثیه اولیا مخدره حضرت رقیه بنت الحسین علیها السلام است ، در کتاب نفس المهموم شیخ عباس قمی به نقل از کتاب کامل بهایی نوشته عمادالدین طبری و او از کتاب الحاویه تألیف قاسم بن محمّد بن احمد مأمونى ( از دانشوران اهل سنت ) چنین نقل میکند ، که برای حفظ امانتداری عین مطلب را از کتاب نفس المهموم (ص ۴۱۶ ) در این مجموعه قرار میدهم . کان‏ للحسین‏ علیه‏ السلام‏ بنت‏ صغیره لها أربع‏ سنین‏ قامت‏ لیله من‏ منامها و قالت‏: أین‏ أبی‏ الحسین‏ علیه‏ السلام‏ برای امام حسین علیه السلام دختر کوچکی بود که چهار سال بیشتر نداشت ، از خواب بیدار شد وگفت پدرم حسین علیه السلام کجاست فإنی‏ رأیته‏ الساعه فی‏ المنام‏ مضطربا شدیدا. پدرم کجاست که من اکنون او را در خواب دیدم فلما سمعن‏ النسوه ذلک‏ بکین‏ و بکى‏ معهن‏ سائر الأطفال‏ و ارتفع‏ العویل‏، چون زنان این‌ سخن بشنیدند گریستند و کودکان دیگر هم صدا به شیون بلند کردند فانتبه‏ یزید من‏ نومه‏ و قال‏: ما الخبر؟ ففحصوا عن‏ الواقعه و قصوها علیه‏، یزید بیدار شد و پرسید:چه‌خبر است؟ تفحّص کردند و قضیه بازگفتند فأمر بأن‏ یذهبوا برأس‏ أبیها إلیها فأتوا بالرأس‏ الشریف‏ و جعلوه‏ فی‏ حجرها، یزید گفت:سر پدرش را نزد او ببرید ، سر پدر را آوردند و دردامنش نهادند تا نگاهش به سر افتاد گفت فقالت‏: ما هذا راس ؟ این سر کیست قالوا: رأس‏ أبیک‏. گفتند : سر پدرت ففزعت‏ الصبیه و صاحت‏ فمرضت‏ و توفیت‏ فی‏ أیامها بالشام. آن دختر را دلش کنده شد و فریادى زد و بیمار شد در همان روزها در شام در گذشت. و روی هذا الخبر فی بعض التألیفات بوجه أبسط و فیه: فجاؤوا بالرأس الشریف إلیها مغطى بمندیل دیبقی، فوضع بین یدیها و کشف الغطاء عنه فقالت: و این روایت در بعض کتب‌ مفصّلتر آمده است که بر آن سر شریف دستمال و پارچه ای افکندند و پیش آن دختر نهادند و روپوش‌از آن برداشتند وپرسید ما هذا الرأس؟ این سر ازآن کیست قالوا: إنه رأس أبیک. گفتند سر پدرت فرفعته من الطست حاضنه له و هی تقول: آن سر را از طشت برداشت و در دامن نهاد و مى‌گفت؟یا أبتاه من ذا الذی خضبک بدمائک،؟ کیست که تو را به خون سرت خضاب کرده ؟ یا أبتاه من ذا الذی قطع وریدیک؟، ای پدر چه کسی رگ گلوى تو را بریده یا أبتاه من ذا الذی أیتمنی على صغر سنی؟، اى پدر چه کسی مرا به این‌ کوچکى یتیم کرد؟ یا أبتاه من بقی بعدک نرجوه؟، اى پدر پس از تو به که امیدوار باشیم؟ یا أبتاه من للیتیمه حتى تکبر؟ اى پدر این دختر یتیم را که بزرگ ‌کند ؟ و ذکر لها من هذه الکلمات و از این قبیل سخنان نقل کند تا گوید إلى أن قال:- ثم إنها وضعت فمها على فمه الشریف دهان بر دهان شریف پدر نهاد و بکت بکاء شدیدا حتى غشی علیها، آنقدر گریه کرد چنانکه بیهوش افتاد فلما حرکوها فإذا هی قد فارقت روحها الدنیا. او را حرکت دادند ولی او از دنیا رفته بود. فلما رأى أهل البیت ما جرى علیها أعلوا بالبکاء و استجدوا العزاء، و چون اهل بیت این بدیدند صدا به‌گریه بلند کردند و داغشان تازه شد و کل من حضر من أهل دمشق فلم یر ذلک الیوم الا باک و باکیه. هر کس از اهل دمشق بر آن آگاه شد زن یا مرد گریان‌ شدند.
هدایت شده از منبرک فاطمی
توئی ماه من و من چون ستاره غمم گشته پدرجان بی‌شماره اگر روی کبودم را تو دیدی مکن دیگر نظر بر گوش پاره *** بیا بشنو پدرجان صحبتم را غم تو بُرده از کف طاقتم را دو چشم خویش را یک لحظه وا کن ببین سیلی چه کرده صورتم را
هدایت شده از منبرک فاطمی
بر نیزه‌ها از دور می‌دیدم سرت را بابا! تو هم دیدی دو چشم دخترت را؟ چشمانم از داغ تو شد باغ شقایق در خون‌‌ رها وقتی که دیدم پیکرت را ای کاش جای آن همه شمشیر و نیزه یک بار می‌شد من ببوسم حنجرت را بابا تو که گفتی به ما از گوشواره همراه خود بردی چرا انگشترت را با ضرب سیلی تا که افتادم ز ناقه دیدم کبودی‌های چشم مادرت را یک روز بودم یاس باغ آرزویت حالا بیا با خود ببر نیلوفرت را
هدایت شده از منبرک فاطمی
بنال ای دل نوا دارد رقیه به هر دردی دوا دارد رقیه مرض او را ز پا انداخت ،امّا مریضان را شفا دارد رقیه سه ساله کودک و این اوج عزّت؟ مدال مرحبا دارد رقیه بیا یا فاطمه اندر خرابه عزای بی ریا دارد رقیه بدور از دیدهٔ بیگانه امشب سخن با آشنا دارد رقیه ز دست ساربان و زجر و خولی به بابا شکوه ها دارد رقیه ز خونین چهره میبوسید و می گفت غم بی انتها دارد رقیه بیا ای یار پیشانی شکسته که با مهمان صفا دارد رقیه چه با جا آمدی ای جان جانان ببین جا در کجا دارد رقیه از آن روزی که افتادی به مقتل دل پر ماجرا دارد رقیه دلم در قتلگاه و جسمم اینجاست وطن در کربلا دارد رقیه بمیرم از چه لبهایت کبود است بگو محشر به پا دارد رقیه پدر بر چهره ام یک دم نظر کن رُخ زهرا نما دارد رقیه به جرم عاشقی جان بر لب آمد شکایت زاشقیا دارد رقیه خدا خواهد اگر ،می میرم امشب که هر شب این دعا دارد رقیه
هدایت شده از منبرک فاطمی
✅سکینه و رقیه علیهما السلام: الگوهای دختران شهید سکینه علیها السلام خواهر حضرت «علی اصغر» همراه سایر زنان و دختران در کربلا حضور داشت. نام اصلی او آمنه و امینه و... است و لقب سکینه را مادرش «رباب » به او داده. وقتی امام حسین علیه السلام برای آخرین وداع به خیمه گاه آمد، سکینه علیها السلام شدیدا گریه می کرد. امام او را به سینه چسباند و میان چشمانش را بوسه زد; اشک هایش را پاک کرد و با محبت زیاد او را ساکت کرد. و اشعاری را با او زمزمه کرد که مطلع آن چنین است. سیطول بعدی یا سکینة فا علمی منک البکاء اذا لحمام دهانی; ای سکینه! بدان که بعد از من گریه های طولانی خواهی داشت، آنگاه که مرگ من فرا برسد.» امام وقتی با آنان و دختران خداحافظی کرد، به پدر عرض کرد: «یا ابت استسلمت للموت؟ ای پدر! آیا تسلیم مرگ شده ای؟» امام حسین علیه السلام فرمود: «کیف لا یستسلم من لا ناصر له و لا معین; چگونه کسی که یار و کمکی ندارد، تسلیم مرگ نشود؟» سکینه به پدرش پیشنهاد کرد: «یا ابة! ردنا الی حرم جدنا...; ای پدر! ما را به حرم جدمان برگردان.» امام پاسخ داد: «هیهات لو ترک القطا لنام; هرگز ممکن نیست. اگر پرنده قطا به حال خود رها می شد، آرام می خوابید.» زنان با شنیدن سخن امام گریه سر دادند و امام آنان را ساکت کرد و به دشمن حمله کرد. حضرت سکینه علیها السلام در علم و معرفت و ادب، کم نظیر بود و همواره مورد توجه امام حسین علیه السلام بود. @fatemi5
هدایت شده از منبرک فاطمی
عشق کاری به قیل و قال ندارد عاشقی حرف جز کمال ندارد شاه عشّاق که مثال ندارد باغ او میوه‌ای کال ندارد نخل‌های علی نهال ندارد غیر راه علی مسیر ندیدم داخل خانه‌اش صغیر ندیدم سر بلندند؛ سر به زیر ندیدم من در این خانه غیر شیر ندیدم شیر بودن که سنّ و سال ندارد چون شده حیدری تبار؛ رقیّه هست اعجوبه‌ی وقار؛ رقیّه مثل عمّه شد استوار؛ رقیّه گرچه دیده سه تا بهار؛ رقیّه در کمالات؛ او مثال ندارد بر رخ او خدا نقاب کشیده روی او پرده‌ی حجاب کشیده جای چشمانش آفتاب کشیده صورتش به ابوتراب کشیده حیف در زندگی مجال ندارد خوشی از عمر خویش دیده؟ ندیده نازدانه‌ست ناسزا نشنیده پابرهنه به روی خار دویده گرچه کودک، ولی شده‌ست خمیده او الفباش غیر دال ندارد مثل یک شیشه‌ی بلور، شکسته همچو خشتی که در تنور شکسته سنگ خورده ولی غرور شکسته زیورش را کسی به زور شکسته نزن او با کسی جدال ندارد بر سرش ریخت آسمان خرابه زخم‌ها خورد از زبان خرابه معجر پاره؛ تازیانه؛ خرابه آه؛ پروانه در میان خرابه جای سالم به روی بال ندارد بین انظار رفت مسخره کردند سر بازار رفت مسخره کردند دست به دیوار رفت مسخره کردند کوچه هر بار رفت مسخره کردند معجر پاره قیل و قال ندارد زجر ول‌کن نبود؛ حرمله می‌زد دخترک را بدون فاصله می‌زد گردنش را گرفت سلسله می‌زد گفت جامانده‌ام ز قافله می‌زد طفل ترسیده که سؤال ندارد کنج ویرانه غصّه دور و برش ریخت خشت‌ها بالشی به زیر پرش ریخت دختر شاه بود و موی سرش ریخت گریه‌ها وقت دیدن پدرش ریخت خواهشی او جز وصال ندارد
هدایت شده از منبرک فاطمی
آن بلبلم که سوخته شد آشیانه ام صیاد سنگدل زده آتش به خانه ام بال و پرم ز سنگ حوادث شکسته شد از بس که شمر شُوم زده تازیانه ام چون شمع آب شد تنم از بس گریستم ترسم که سیل اشک کند سر به نیستم زان ساعتی که رفتی و دیگر ندیدمت جویای گنج بودم و ، ویران نشینم شدم دستم نمی رسید ببوسم تو را ز نی از دور گرد خرمن تو خوشه چین شدم ویرانه و داغ ، زخم زبان ، طعنه ی بی کسی این کوه را تن چون کاه چون کشم پای تو و که برسر چشمان خود نهم دست تو کو خار ز پایم برون کشم
هدایت شده از منبرک فاطمی
بابای من بابای من   بشنو دگر آوای من من دختر افسرده ام سیلی ز دشمن خورده ام از سر پریده هوش من خون می چکد از گوش من بابای من بابای من بابای من بابای من بر زخم دل نمک زدند هر شب مرا کتک زدند عمرم دگر کوتاه شده تنم دگر سیاه شده بابای خوب و مهربان بابای من بابای من حالا که آمدی پدر دیگر مرا با خود ببر
هدایت شده از منبرک فاطمی
اى عمه بیا تا که غریبانه بگرییم دور از وطن و خانه، به ویرانه بگرییم پژمرده گل روى تو از تابش خورشید در سایه نشینیم و به جانانه بگرییم لبریز شد اى عمه دگر کاسه صبرم بر حال تو و این دل ویرانه بگرییم نومید ز دیدار پدر گشته دل من بنشین به کنارم، پریشانه بگرییم گردیم چون پروانه به گرد سر معشوق چون شمع در این گوشه کاشانه بگرییم این عقده مرا مى کشد اى عمه که باید پیش نظر مردم بیگانه بگرییم
سؤال: اگر پیش از امام جماعت و به صورت غیر عمدی، از سجده یا رکوع سر برداریم، باید منتظر شویم تا امام هم برخیزد یا برگردیم؟ آیا دو سجده محسوب نمی شود؟ جواب: اگر بدانید که در صورت برگشت، به سجده یا رکوعِ امام جماعت می رسید، باید برگردید و با او همراه شوید و اشکال ندارد
سؤال: آیا می‌شود اضافه خرج مراسم محرم را در فاطمیه خرج کرد؟ جواب: اگر نذر خاص نشده باشد که در مراسم محرم مصرف شود، و یا خلاف نظر اهدا کنندگان نباشد، اشکال ندارد.
سؤال: آیا وضو گرفتن با آبی که برای نوشیدن مهیا شده - مانند آب سرد کن - صحیح است؟ جواب: صحیح نیست، مگر آن که از رضایت صاحب آب، مطلع باشد و اگر وقف است وضو گرفتن با آن، خلاف جهت وقف نبوده و با اجازه متولی وقف باشد
سؤال: قسمتی از پای من به علت شکستگی در گچ است و نمی شود آن را باز کرد، در مورد غسل چه وظیفه‌ای دارم؟ جواب: باید غسل جبیره ای انجام دهید، به این صورت که بعد از شستن سر و گردن و شستن مقداری از بدن ــ حتی انگشتان پا ــ که در گچ نیست، به نیت غسل دست تر روی گچ بکشید و اگر به دلیلی ــ مانند نجس بودن گچ ــ ممکن نیست روی گچ دست تر بکشید، روی آن پارچه یا پلاستیک قرار دهید - به نحوی که جزئی از این جبیره محسوب شود - و روی آن دست تر بکشید و در صورتی که گچ بیشتر از حد معمول محل شکستگی را گرفته و برداشتن آن ممکن نیست، بنا بر احتیاط واجب تیمم هم بنمایید.
😳 تا حالا دیدید؟ بعضیا چون یه کم برای امام حسین عزاداری میکنن، دیگه از و حساب و کتابِ نمیترسن، میگن:↶ 😇با عشق به امام حسین میپریم تو . ❌اشتباه نکنید❌ ⚠️به هیچ وجه اولیاى الهى، چراغ سبز براى انجام نیست🔔 🏴اگر هیأت بری، گریه کنی و سینه بزنی😩 ولی از خدا نترسی↶ ❌جلوی زبونت رو نگیری، ❌هر وقت دلت خواست بگی، ❌پولت رو تو راهِ خرج کنی، ❌نگاهت به باشه، ❌سر پدر و مادرت داد بزنی، اونا ازت ناراضی باشن و ...... ☝️روز در امان نیستی و باید تاوان کارهایی رو که کردی پس بدی😱 ☝️این حرفِ من نیست، حرفِ خودِ امام حسین است: 💢لا یأمَن یومَ القیامَةِ إلاّ مَن خافَ الله فِی الدُّنیا؛ ✨کسی در قیامت در امان نیست، مگر کسی که در دنیا از خدا بترسد. 📚مناقب، ابن شهرآشوب، ج۴،ص۶۹ @talangoremazhabi
بسم الله الرحمن الرحیم شب سوم: موانع تحول روحی: 1 . ترس سیر بحث: ▪️اصل تحول، تحول روحی در انسان هست و انبیاء به تحول در افراد و جوامع هستند. ❌تزکیه یعنی . تحول یعنی بیشتر، بیشتر، بیشتر. تحول یعنی گذشتن از گرایشهای که لذت کمتری دارند؛ 💢تحول روحی مقدمۀ تحول اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است. سپس به طرح موضوع موانع تحول میپردازیم و اینکه موانع تحول درونی هستند یعنی یک دیگر نمیگذارد شما گرایش به برترین ها را پاسخ دهی. ➕اولین مانع برای تحول روحی، هست. سبک زندگی ما، به ما نشان میدهد که آیا ما آدم هستیم برای تحول یا نه؟! سبک زندگی هست که آدمها را ترسو بار میآورد برخلاف تجارت. ⬅️سپس به نقش در ترسو تربیت کردن فرزندان و همچنین نقش نظام آموزش و پر و رش که در س خواندن در آن مبتنی بر ترس از کسر و حضوروغیاب هست در نابود کردن خلاقیت و قدرت نوآوری فرزندان اشاره میشود. ⏪ در ادامه به ترس که مانع تحول افرینی آنها میگردد میپردازیم. و در آخر شجاعت در میدان جنگ و سیاست را به عنوان صفت برجسته
47 اباعبدالله طرح میکنیم. و حضرت رقیه را به عنوان دختر تحول افرین اباعبدالله که از پدر شجاعت را دریافت کرده معرفی میکنیم. ⬅️متن سخنرانی ↩️نقش در تحول انسانها ؛ ⏪ تزکیه یعنی تحول ما گفتم اصل تحول، تحول روحی در انسانها هست. ✅انبیاء هم آمدهاند تا در تحول ایجاد کنند همانطور که میفرماید" یکی از اصلیترین مأموریتهای پیامبر خاتم تزکیه مردم هست. 💠لقَدْ مَنَّ اللَّهُ عَلَى الَمُؤَمِنینَ إلذَ بَعَثَ فیهلمْ رَسُول ا مِنَ أَنَفُسِهلمْ یَتَلُوا عَلَیْهلمْ آیاتِهِ وَ یُزَک یهلمْ وَ یُعَلِّمُهُمُ الَکِتابَ وَ الَحِکَمَۀَ وَ إلنَ کانُوا « آلعمران ، (» مِنَ قَبْلُ لَفی ضَل الٍ مُبین 164 ) 👈 در فرآیند آدمها متحول میشوند. ➕❌تحول یعنی توانایی بیشتر بردن، بیشتری را کسب کردن؛ به وسیله مبارزه با گرایشهای که دارند و👇 ➕ کردن که لذت بیشتری دارند اما ترند این یعنی تحول. ما در تحول دنبال لذت بیشتر، منفعت بیشتر، قدرت بیشتر هستیم. •🖇➕➕ شاید برخی ها کنند و بگویند که آقا چه لذت بیشتر منفعت بیشتر، قدرت بیشتر بگو تحول روحی برای مقرب شدن به خداست؟ ➕➕اگر کسی واقعا متحول شد، هم که در یک جمله بیان کردیم. با نفس یعنی سطح پایین یعنی لذت کمتر برای رسیدن به عالی انسانی و الهی یعنی لذت بیشتر. ❌درست هست که تو مقرب میشوی، اما شما وقتی شدی یعنی چه؟ یعنی به ، منفعت و لذت وصل شدی. https://eitaa.com/fatemi5/1262
⭕️ خدایی که هست، خودش چقدر لذت بخشتر هست؟ خدایی که خالق قدرت هست، خودش چقدر هست؟ خدایی که منفعت هست، خودش چقدر منفعت بخش تر هست؟ تحول یعنی اینکه شما به خالق لذت و منفعت و قدرت شوی. •📌 آیا مقرب شدن به نفع تو نیست؟ لذت بخشتر نیست؟ موجب قوی شدن تو نمیشود؟ 💢گاهی وقتی ما میگویم نتیجه شدن هست. شاید برای برخی این ادبیات، نتواند پاسخگو باشد. بلکه اگر با ادبیات واقع بینانه تر سخن بگوییم آدمهای طلب، طلب را هم میتوان به دعوت کرد. تحول روحی، مقدمه تحول اجتماعی، سیاسی ... • ↩️بعد آدم که روحی پیدا کرد، شد. میتواند خودش را تکان دهد. ➕ پیامبر ص بود که در دوران کوتاه 23 سال تحولی در جامعه خودش پدید آورد که در بینظیر هست؛ و همۀ ناظران بین المللی به دهان مانده اند. ➕➕❌حالا پیامبر چنین تحولی شگفتی انگیزی در حوزه ، ، ، شیوه کسب درآمد و سبک زندگی گذاشت؟ 💦امام صادق ع در وصف پیامبر میفرماید: خداوند ابتدا پیامبرش را با خودش ادب کرد سپس فرمود تو دارای اخلاق بزرگی هستی بعد فرمود حالا بیا سیاست و مدیریت جامعه را به تو بدهم إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ فَأَحْسَنَ أَدَبَهُ فَلَمَّا أَكْمَلَ لَهُ الْأَدَبَ قَالَ- إِنَّكَ لَعَلى‏ خُلُقٍ عَظِيمٍ‏ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ أَمْرَ الدِّينِ وَ الْأُمَّةِ لِيَسُوسَ‏ عِبَادَهُ‏ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ- ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ مُسَدَّداً مُوَفَّقاً مُؤَيَّداً بِرُوحِ الْقُدُسِ لَا يَزِلُّ وَ لَا يُخْطِئُ فِی شَيْ‏ءٍ مِمَّا يَسُوسُ بِهِ الْخَلْقَ فَتَأَدَّبَ بِآدَابِ اللَّه‏ ... . ➕ آدمی که روحی، در پدید آورده است. سیاسی، اقتصادی، اجتماعی بیافریند؛ بنابراین اصل تحول، تحول روحی هست. به تحولات دیگر میرسد که به دست کسانی رقم میخورد که خودشان متحول شده اند. https://eitaa.com/fatemi5/1262
✅موانع تحول اگرچه در وجود انسان میل به تغییر وضعیت و بهبود زندگی فعال هست؛ و انسانها دائما تلاش میکنند برای بهتر شدن زندگی خودشان؛ 👈اما همیشه برای تغییر و تحول هم از همین جنس گرایشهای انسان وجود دارد که مقابل میل به بیشتر و بهتر و بادوامتر سینه سپر میکند و میگوید سر بنشین! •↩️ هیچکسی از تحول بدش نمیآید. گاهی برای اینکه این حس خودش را آرام کند، میافتد به طلبی که خیلی بد هست؛ ♦️ اما ما گفتیم که یکی از اهداف تحول بیشتر، بهتر، بادوامتر هست؛ اما ماجرا ازآنجا آغاز میشود که در مسیر تحول روحی هست. https://eitaa.com/fatemi5/1262
✅ اولین برای تحول روحی، هست. برای تغییر باید داشت. شجاع نباشی اصلا # تغییر نمیروی نه در درون خودت، نه به دنبال تغییر وضعیت بیرونی و هم نیستی. ↩️تا تهدیدی از میشوی؛ میگویی ولمان کن تو رو خدا بگذار زندگی خودمان را بکنیم. • 💥 ترس از تغییر وضعیت، از دست دادن موجود، ترس از دست دادن همین کم، مانع برای قدم برداشتن انسان در مسیر تغییر و تحول هست. ⛩کارمندی سبک زندگی که آدمها را و بار میآورد • آدمهای ترسو، نه تنها وضعیت روحی و بیرونی خودشان را تغییر نمیدهند بلکه سعی میکنند که وضعیت را حفظ کنند. 💎ترس بیش ازاندازه، آدم را اهل بیش ازاندازه میکند. بعضیها دارند محتاطانه زندگی کنند. حاضر نیستند پا در مسیر بگذارند ادامه دارد👇👇 https://eitaa.com/fatemi5/1262
✅تعارض بین دو گرایش، ریشۀ شکل گیری مانع برای تحول روحی •👌 ما بنا داریم امشب و شبهای پیش رو دربارۀ برخی از تحول روحی سخن بگوییم. 👈چرا آدمها بااینکه دوست دارند دیگری شوند، زندگی و اوضاع خودشان را کنند، 💧 باز سر جای ایستادند و در میزنند و حاضر نیستند عوض شوند؟ •⬅️ برای بیان تحول روحی دوباره باید بزنیم به انسان، در انسان، تمایل ات متنوع و متعدد هستند که متعدد و متنوع گاهی باهم و متضاد هستند. 👈 البته گاهی هم نه باهم میکنند، تشکیل میدهند علیه گرایشهای دیگر برمیدارند. • ♦️ بین دو گرایش، شکل گیری برای روحی هست. نظیر اینکه شما علاقه دارید که بخورید تا سالمتر تا اینکه بهتری پیدا کنید اما یک دیگری مقابل علاقه به و هیکلی قد علم میکند به نام لذت غذای . •❌ آدمها اکثرا تا به برمیخورند سریع تغییر و تحول میشوند. خصوصا اگر مانع زورش زیاد باشد. ➕تحول روحی، گذشتن از یک و مهربانی کردن به یک دیگری که نیست. حالا چقدر میخواهد آدم از خودش بخواهد بیا از این گرایش که بیدار هست به یک گرایش که آلان بیدار نیست و در وجود تو ضعیف هست اما اگر بیدار شود هم تو را قویتر میکند هم به تو لذت بیشتری میدهد بگذار؟! ادامه دارد👇👇 https://eitaa.com/fatemi5/1262