eitaa logo
فتح قلم🖋
174 دنبال‌کننده
1.4هزار عکس
1.1هزار ویدیو
2 فایل
هوالبصیر (ما با ذهنها مواجهیم، با دلها مواجهیم؛ باید دلها قانع بشود. اگر دلها قانع نشد، بدنها به راه نمی‌افتد، جسم‌ها به‌کار نمی‌افتد»(۱۳۹۵/۰۴/۱۲) تنها شمشیر سلاح فتح نیست.قلم، سلاح حزب الله است در فتح فکرها. محتاج عنایت خدا هستم. @F_Rahjo
مشاهده در ایتا
دانلود
رهبر انقلاب: جامعه هنری و ورزشی ما سالم است 🔹جامعه هنری و ورزشی ما سالم است و در آن عناصر مؤمن و با شرف کم نیستند و موضع‌گیری چند نفر ارزشی ندارد. 🔹تطبیق اینکه موضع‌گیری آن‌ها عناوین مجرمانه دارد یا نه با قوه قضاییه است ولی از لحاظ عمومی، موضع‌گیری این افراد ارزشی ندارد و جامعه هنری و ورزشی با این مواضع دشمن شادکن آلوده نخواهد شد. @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کسانی که در خیابان فساد و تخریب کردند، قوه قضائیه باید به تناسب مشارکت‌شان مجازات تعیین و آنها را محاکمه کند. @Farsna
8.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خیانت ،آرامش نمیاره بقیه اپوزیسیون هم غیرممکنه دلشون آروم باشه. از دربه دری میترسن و جرات برگشتن ندارن.ترجیح میدن همون راه جهنمی رو که داشتن میرفتن ادامه اش بدن. حتی این خیانت کار هم دلش برا وطنش تنگ میشه👆 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
◽ لوح | نامه امیدبخش امام عسکری علیه‌السلام ▪️ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: عده‌ای از شیعیان فکر میکردند که امام عسکری (علیه‌السّلام) از راه پدرانش منصرف شده. امام عسکری(علیه‌السّلام) در نامه‌ای به آنها میفرمایند: «نیّت و عزم ما همچنان مستحکم است. ما دلمان به خوش‌نیّتی و خوش‌فکری شما آرام است.»؛ ببینید چقدر این نیروبخش است برای شیعیان... این همان ارتباط مستحکم تشکیلاتی است میان امام و پیروانش. 🏴 سالروز شهادت
❇️مدرسه؛اعتراض؛دانش آموزان 🔻سردرگم نشویم؛ باز ماجرا همان ماجرای جدال میان کج روایت و روایت درست است. ✍این روزها با بازگشایی مدارس و با انتشار بعضی ویدئوها یا تصاویر شاهد رفتارهای شگفت انگیز و غافل گیرکننده ی برخی از دانش آموزان هستیم، که برخی نیز توسط معدود معلمان و مدیران ناصالح هدایت می شود. بنابر وظیفه ای اخیرا در مدرسه حضور داشتم.برای تحلیل درست ماجرا به این چند نکته که حاصل مشاهده ی عینی بنده است توجه بفرمایید👇 ۱.فضای هیجانی اخیر با مسدودشدن بعضی از شبکه های اجتماعی تا حدی تعدیل شده ولی چون دانش آموزان جزء اقشاری اند که هر روز با هم سروکار دارند ومثل بزرگترها ملاحظات خاص زندگی ومعیشت و خانواده را هم ندارند و به اقتضای سن شان جنب و جوش بیشتری دارند؛کافی است یک نفر با توجه به محیط خانوادگی اش، هنوز در فضای هیجانی آشوب و اغتشاش نفس بکشد به راحتی آن هیجان را به سایر دوستانش منتقل می کند. ۲.با مشورتی که با برخی از دبیران داشته ام و با توجه مشاهده ی عینی به نظر می رسد ترکیب جریان های فکری رفتاری در بیشتر مدارس چنین باشد.👇 در هر کلاس به طور تقریبی حدودا ۲۰درصد اقلیت انقلابی اند. ۲۰درصد اقلیت خاص هنجار شکن و ۶۰درصد دانش آموزان افرادی اند که جهت گیری خاصی ندارند اما به شدت تحت تاثیر هیجان و جو روانی اند. این مشاهده با مقداری تفاوت جزیی احتمالا آیینه ای است از جامعه ی کنونی ما. ⬅️از طرفی در میان همان اقلیت هنجارشکن یک یا دو لیدر اصلی وجود دارد که بقیه بسیار تحت تاثیر آن ها هستند. ۳.برخلاف مقاطع ابتدایی و متوسطه اول که باهوش ترین و درس خوان ترین دانش آموزان تاثیرگذارترین هستند در متوسطه دوم درس خوان ها لزوما در کلاس موثر نیستند.علاوه بر اینکه با وجود یک تجربه ی دو سه ساله زیست مجازی عمده ی تاثیرگذاری در اختیار افرادی است که در رفتار و گفتار جسارت هنجارشکنی بیشتری(به قول بچه ها شجاعت بیشتری)دارند. ۴.دهه هشتادی ها نسلی اند که تقریبا ورودشان به مدرسه یا سال اول و دوم دبستان شان همزمان بوده با دولت نحس و لیبرال روحانی. فضای ولنگار مجازی از کودک هشت نه ساله دیروز یک نوجوان👇 بعضا پرخاشگر، بسیار کم حوصله که سرعت بالایی دارد وبه شدت عجول است. جسور و بی رودربایستی در تعداد کمی از آن ها تخلق به برخی گفتارهای ناپسند مثل فحاشی ها و ناسزاهای کف مجازی( که در آن فضای مجازی زیسته شان یکی از راه های غلبه بر مخالف و نشان دهنده اقتدارشان بوده )دیده می شود ⬅️مسلط بر یک یا دو زبان،هنر،آلات موسیقی اند وآشنا به انواع قابیلت های رسانه. ویژگی آخر موجب شده که نسل دانش آموزان دهه هشتادی با معلمان و کادری مواجه شوند که دستشان خالی از این مهارت هاست و یا احیانایا عقب ترند. گاهی دانش آموز برای محک زدن معلم از اصطلاحاتی استفاده می کند که معلم اصلا آن را نشنیده. مثلا اصطلاحاتی مرتبط با تبلیغات خاص پورن یا گیم ها. این‌ تسلط یا مهارت استفاده از رسانه های نوین به دانش آموز توهم آگاه تر بودنش نسبت به معلم و مربی رو القا می کند و بار جسارت او در مقابل معلم را افزایش می دهد.از طرفی خود معلمان نیز اگر نسبت به فضای زیسته دانش آموز کم اطلاع باشد به دلیل عدم آشنایی با بسیاری از مهارت های نوین، دچار احساس سرخوردگی و عقب افتادن می شود و این احساس را دانش آموز زیرکانه می فهمد ونتیجه اش تضعیف معلم و کادر مدرسه است. در بعضی از این کلاس ها عموما دانش آموزانی با این ویژگی ها👇 حضور بیشتری در فضای مجازی دارند و به یکی از آلات موسیقی تسلط بیشتری دارند تسلط بر دو سه زبان دارند +جسارت(با همان تفسیر ذکر شده) بیشتری دارند، لیدر می شوند و نهایتا با هیاهو و سروصدای بلندتر بقیه اعضای کلاس را هم با خود همراه می کنند.بسیاری از آن ۶۰درصد بینابینی که تاب تحقیرشدن یا تنها ماندن را ندارند با این افراد همراهی می کنند؛برخی نیز صرفا تحت تاثیر قدرت آن ها قرار گرفته و با تحریک شدن احساسات شان در انجام برخی از اشتباهات با آن ها همراهی می کنند. پس جمع بندی حقیر: این هنجارشکنی ها دلیل بر کثرت دانش آموزان هنجارشکن نیست.این ها اقلیت اند ولی خیلی هیاهو دارند. ادامه نکات در یادداشت های بعدی ان شاءالله 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
فتح قلم🖋
❇️مدرسه؛اعتراض؛دانش آموزان 🔻سردرگم نشویم؛ باز ماجرا همان ماجرای جدال میان کج روایت و روایت درست
ادامه یادداشت قبل ❇️اعتراض و دانش آموزان چه باید کرد: ۱.این ترکیبی که حقیر به ذهنم رسید حالا با تفاوتی در اعدادش، در بین بدنه معلمان هم وجود دارد و این طور نیست که همه معلمان یا حتی بیشتر آن ها هنجارشکن باشند.باید ارتباط گیری با معلمان هم انجام شود.حتی مخالفین.بهترین تبلیغ خوش رویی و تلاش ب ای کمک و جلب اعتماد همکاران است.البته قطعا معدودی هستند که هیچ چیز نرمشان نمی کند خیلی نباید وقت صرفشان شود.با ارتباط گیری با بقیه می شود اثر حرف و عمل این ها را کم کرد. ۲.چون فضای دانش آموزان الان غالبا احساسی و تحت تاثیر یک جنگ روانی تبلیغاتی و پروپاگاندای شدید است،نفرت انباشته ای در دل دارند که دوستان پرهیاهوشان در آن می دمند.حرف زدن از مباحث به شیوه ی سنتی فعلا تا یکی دو هفته جواب نمی دهد.مگر اینکه آن ها از قبل معلم را بشناسند و از او حساب ببرند که در آن صورت مربی یا معلم می تواند همان روزهای اول هم به پاسخ شبهات بپردازد.اما برای معلمان متدینی که احیانا به مدرسه جدید منتقل شدند یا اولین بار هست در مدرسه هستند به نظر حقیر، بهترین کار تا یکی دو هفته فعلا درگیر کردن احساسات خوب بچه هاست. استفاده از زبان هنری که آن جوّ هنری مسمومی که احساسات شان را تحریک کرده ،بشکند(هنر مسموم همان ترانه هایی که این روزها بین شان غالب شده و حتی آن بچه های بی طرف هم می خوانندش و با شنیدنش پر از نفرت می شوند) استفاده از فضای هنری و احساسی دانش آموزان بی طرف را درگیر احساس جدید می کند و از نفرت شان کاسته می شود و ظرفیت شنیدن دلایل ما را پیدا می کنند.بعد از ارتباط گیری صمیمانه برگزاری مراسم های دعا و درگیر کردن احساسات خوب بچه ها اثر دارد.البته بازهم با محوریت زبان هنری و زیبا. بت این ها هنرمندها و سلبریتی ها هستن که از زبان هنر استفاده می کنند مقابله هم باید از همان زبان باشد. ✅با آن ها همدلی بشود. همدلی با احساسات بچه ها البته نه به نحوی که تایید حرف های ناصحیح شان شود بلکه به نحوی که حس کنند شما این احساس را درک می کنید .فعلا احساس شان را با خوب بد درست نادرست غلط صحیح من قبول ندارم و این الفاظ ارزش گذاری نکنیم وقضاوت درباره خوب و بدش را به فرصتی که احساسات منفی شان تعدیل بشود موکول کنیم. ✅چاره ای نیست اگر معلم متدینِ تاریخ یا شیمی و ریاضی و ... هستیم و دلمان برای دانش آموزان می سوزد نباید رهاشان کنیم.در ساعاتی که در مدرسه هستیم بخشی را به همدردی با احساسات شان اختصاص دهیم. تا حس کنند حرفشان شنیده می شود البته بهتر است تک تک حرف بزنیم چون با حضور همان اقلیت خاص که صدای بلندی دارند معمولا کار سخت است. اگر بچه ها با معلم یا مربی حرف بزنند ممکن است بخاطر تاثیر آن ناامیدی و غصه ی غالبی که در رسانه ها بهشان القا می شود اشک بریزند و گریه کنند؛قضاوت نکنیم و زود در پی تصحیح فکرشان نباشیم.بگذاریم کنار ما حرف بزنند و همدلی دریافت کنند. ✅دلسوزشان باشیم و بگذاریم دلسوزی مان را ببینند و باور کنند ما هم هوادار زن زندگی آزادی میهن آبادی هستیم. کم کم به این ارزش ها عدالت و امنیت و معنویت را هم اضافه کنیم و توضیح و تفسیر مسائل زیر را به روزی که مطمئنیم ارتباط برقرار شده و اعتماد جلب شده موکول کنیم👇 ۱.به آن ارزش ها باید عشق عدالت امنیت عزت و معنویت را هم اضافه کنیم. ۲.به آن ها برسانیم که این ارزش ها توسط دزدها ربوده شده اند و باید در پی رهایی شان باشیم.(از زبان هنری استفاده بشود بهتر است) ودر نهایت دیدگاه مان درباره زن زندگی آزادی میهن آبادی عشق عدالت امنیت معنویت را کم کم ارائه کنیم.البته نه یکباره که مقابله کنند.یعنی پس از جلب همدلی با دانش آموزان و در روزهایی که به ما اعتماد کردند با ارائه ی روایت های متفاوت از یک طرف روایت ضدانقلاب یعنی ر ایت غالبی که آنها شنیده اند را مطرح کنیم و از طرفی روایت یک انقلابی از حقیقت زن آزادی و..را بیان کنیم و نهایت روایتی از حقیقت زن در غرب.اجازه دهیم بچه ها قضاوت کنند.همین قضاوت کردن منجر می شود با روایت ما هم آشنا شوند حتی اگر انتخابش نکنند.و این گام ابتدایی است که بهانه می شود برای انتخاب روایت صحیح.البته باز هم به نظرم اجازه دهیم خودشان "انتخاب "کنند و زود حقیقت را بهشان القا نکنیم. بگذاریم در بین دوگانه هایی که با زبان "هنری" و "جذاب" روایت می کنیم بهترین را انتخاب کنند.چون سن این ها اقتضائاتی دارد .مثل بزرگترها نیستند. تا حس کنند دارد تحمیلی صورت می گیرد "لجبازی" می کنند و مقابله را انتخاب می کنند. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
9.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 نماهنگ | امام حسن عسگری(ع)؛ عزیزِ غریب 🏴 رسانه KHAMENEI.IR به مناسبت سالروز شهادت امام حسن عسگری علیه‌السلام، نماهنگ "امام حسن عسگری(ع)؛ عزیزِ غریب" را منتشر میکند. 💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا رهبر انقلاب از واژه تنبیه استفاده کرد؟ پس از فرمایش های رهبری در بین برخی از نیروهای مومن تردیدهایی ایجاد شد و برخی نیز از ادبیات ایشان دلگیر شدند! به قول خودشان انتظار داشتن ادبیات رهبری هم ادبیات ۸۸ باشد. محسن مهدیان این تفاوت را خیلی خوب توضیح داده حتما ببینید👌 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آخرین فیلم از نیکا شاکرمی ۷ ساعت قبل از کشف جسدش نیکا شاکرمی دختری است که اخیدا جسدش پیدا شده و سوژه جدید ضدانقلاب است. ظاهرا فوت او هیچ ربطی هم به اغتشاشات ندارد.پدرش فوت شده از خانه بیرون رفته شب هم برنگشته در حالیکه مادرش نگران بوده و با دوستانش تماس گرفته و از آن ها خواسته که به نیکا بگویند برگردد خانه اما او نپذیرفته و به این خانه که در حال ساخت بوده وارد شده.در این ساختمان نیمه کاره تعدادی کارگر ساکن بودند.روز بعد جنازه ی او در حیاط منزل بغلی پیدا می شود.
11.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دیگه تاجزده شونه که سالها با نظام مبارزه کرده !اینم آینده براندازی را مثبت نمی بیند. 🔹فتح قلم🔹 @fatheGhalam