eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
573 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آب و نان و سایه بالاسر مردم را جراحی نکنید، رانت و مافیا (بانک و بورس و خودروسازی و ...) را جراحی کنید. حق مردم را از شبکه‌های رانت و فساد و مفسدان کلان و میانی بگیرید.
مهمانی امام صادق(ع) فرموده‌اند: غذا دادن به یک مومن در روز عید غدیر ثواب اطعام یک میلیون پیامبر و صدیق (در راس آنها خود ائمه معصومین) و یک میلیون شهید (در راس آنها حضرت عباس و شهدای کربلا) و یک میلیون فرد صالح در حرم خداوند را دارد. (بحارالانوار. ج۶ ص ۳۰۳) خیریه صراط مستقیم(تحت اشراف ایت الله تحریری) بنا دارد هم زمان با عید سعید غدیر و فضیلت اطعام در این روز شریف، طرح را اجرا کند. هزینه هر پرس غذا 35 هزار تومان می باشد. جهت مشارکت، کمک های خود را تا روز یک شنبه 26تیرماه به شماره کارت زیر واریز نمایند. بانک صادرات بنام محمود تحریری: ۶۰۳۷۶۹۱۵۳۹۰۲۸۷۷۹ گروه جهادی صراط مستقیم (تحت اشراف ایت الله محمدباقر تحریری) @serat_charity
هدایت شده از حکمت نوین اسلامی
17.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️برنامه 🔰آیا مجلس و شورای نگهبان حق مصلحت‌اندیشی دارند یا خیر؟! چرا بعضی افراد فاسد را محاکمه نکردند؟ حجت الاسلام خسروپناه: بعضی گاهی اوقات مصلحت تراشی میشود،این اعمال با آموزه های امیرالمومنین(ع) سازگار نیست این اتفاق بدتر به نظام ضربه زده تا اینکه به مصلحت نظام باشد. 🆔 @khosropanah_ir 🆔موسسه حکمت نوین اسلامی https://eitaa.com/joinchat/366411859C42a7f10096
⭕️ کدام علی(ع)؟ 🖋 حجت الاسلام 🔹درود خداوند بر او فرمود به بی‌توجهی می‌کنید و با این حال گمان می‌کنید در قیامت، در جوار قدس الهی خواهید بود؟ هیهات که نمی‌توان برای به دست آوردن بهشت، خدا را فریب داد. نهج‌البلاغه خطبه ۱۲۹ 🔸و درود خدا بر او که فرمود خداوند از عالمان پیمان گرفته که در میانه جنگ فقر و غنا بی‌قرار باشند و این «بی‌قراری» را فلسفه حکمرانی دینی می‌دانست. نهج‌البلاغه خطبه ۳ 🔹و درود خدا بر او که فرمود هیچ فقیری گرسنه نمی‌ماند مگر به آن سبب که غنی‌ای حق او را خورده است؛ مگر به دلیل جنگ فقر و غنا. نهج‌البلاغه حکمت ۳۲۸ 🔸ایده‌ اجتماعی علی (علیه‌السلام) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما برای او اجتماعی و مسئله است. برای او توزیع نابرابر ثروت و در پی آن، منزلت و قدرت مطرح است؛ نه فقط عدالت قضایی و برخورد با مفسدین. 🔹ایده‌ اجتماعی علی (علیه‌السلام) محدود به جنگ فقر و غنا نیست؛ اما برای او تنها ارزش مطلق است. 🔸ایده‌ اجتماعی علی(ع) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما در زمانه‌ای به سر می‌بریم که تقدس‌مآبی این همه رواج یافته و این همه تریبونِ رسمی، خرجِ خروارها تمجید بی‌حاصل از علی(ع) می‌شود و حتی با او هم عقب‌ماندگی در عدالت توجیه و تمهید و تعمیق می‌شود.. 🔹ایده‌ اجتماعی علی(ع) محدود به جنگ فقر و غنا نیست، اما همین چند جمله نهج‌البلاغه‌خوانی هم کافی است تا ما را در برابر این پرسش قرار می دهد که «کدام علی(ع)؟» 🎬 @Mostazafin_TV
💠 اهمیت نهج البلاغه 🔸 شما آقایان علی بن ابی طالب را نخواستید، بشناسید! این درد را آدم کجا بگوید؟! علی را چه کسی می ‌شناسد؟! ذات أقدس الهی را حضرت امیر معرفی کرد که خدا در قرآن تجلّی کرد: فرمود کل عالَم تجلّی خداست، اما تجلّی ویژه الهی در قرآن است، ولی تجلّی حضرت امیر در است. هیچ چاره ‌ای حوزه علمیه ندارد که نهج البلاغه درسی شود. 🔸 اینکه می‌ گوید «سَلُونِی قَبْلَ أَنْ تَفْقِدُونِی‏»، زیر این آسمان، دومی کسی هست که بگوید هر چه بخواهید، از من بپرسید؟! شما غیر از علی کسی را نشان دارید؟! این همه انبیا بودند، اولیا بودند! شاگردانِ شاگردانِ شاگردانشان می‌ شود مرحوم بوعلی؛ وقتی بوعلی می ‌خواهد وجود مبارک حضرت امیر را معرفی کند، می ‌گوید: «الذی هو بین الخلق کالمعقول بین المحسوس»، عقل با چشم و گوش چقدر فرق دارد؟ عقل در آسمان است، چشم و گوش در زمین است. فرمود علی است، دیگران چشم و گوش‌ هستند. 🔸 حتماً همان‌ طوری که رسائل و مکاسب درسی است، نهج البلاغه هم باید درسی شود؛ بنابراین هم با نهج البلاغه است، هم علی ‌شناسی با نهج البلاغه است هم کلام با نهج البلاغه است. _ آیت الله 📚 دیدار مسئولین کنگره علمی پژوهشی با محوریت سیره امام علی علیه السلام با حضرت استاد تاریخ: 1396/05/17 🌐 http://news.esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
من به حوزه یک حرف اساسی دارم و بارها هم به آن‌ها گفته‌ام. حوزویان باید علوم روز را بیشتر فرا بگیرند. حتی بیست سال پیش من به مقام معظم رهبری پیشنهاد دادم پنج درصد از حوزویان بیایند و دکترای فیزیک یا دکترای زیست‌شناسی یا سایر علوم را کسب کنند. آن‌‌ها تا بر علوم مسلط نباشند، مسائل علوم را حس نمی‌کنند و اظهار نظرهای متقنی نمی‌توانند داشته باشند. باید علوم را یاد بگیرند، آن وقت می‌فهمند چقدر راحت می‌توانند جواب شبهات را بدهند. تجربه غرب چه بوده است؟ بگذارید مثالی بزنم. بهترین جواب‌ها به و را چه کسانی داده‌اند؟ یکی از بزرگ‌ترین کیهان‌شناسان زمان آقای پروفسور الیس داده است. آقای پروفسور دیوید آلبرت در دانشگاه کلمبیا داده است. آدم‌های تراز اول در علم جواب داده‌اند. چون آن‌ها در فیزیک تخصص دارند، با طرف مقابلشان زبان مشترک دارند و زبان همدیگر را می‌فهمند. آن‌ها می‌فهمند که طرف مقابل دارد یک فلسفه‌ای را به جای فیزیک می‌گذارد. اگر زبان مشترک نداشته باشید، نمی‌توانید آن‌ها را قانع کنید که بفهمند چیزی را که می‌گویند از فیزیک برنمی‌آید، بلکه از مفروضات فلسفی آن‌ها می‌آید. ▫️ پرفسور مهدی ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علامه : ما اگر بفهمیم چی بگوییم، دنیا مشتاق است؛ حرف‌های داریم، نمی‌خواهند دیگر! اگر شما یک حرف عالمانه داشته باشید، او مستقیما مشتاق به دنبال اوست. ................................................ ✍ پی‌نوشت: ⭕️ برای این‌که حرف های عوامانه نداشته باشیم، چه کنیم؟ پاسخ روشن است: گام اول این است که: مسجد اعظم و شبستان‌های آن و کل حوزه‌های علمیه باید بیش از ۵۰درصد کرسی های درس خارج خود را به علوم عقلی (با رویکرد تطبیقیِ مواجهه با علوم و شبهات روز) اختصاص دهند، علومی چون: براهین اثبات واجب، حکمت متعالیه، فلسفه دین، انسان شناسی، فلسفه های مضاف، انسان کامل، علم‌ودین، علم النفس، نقد پلورالیزم و تعددقرائات و فیزیکالیست و ... . و اساسا روش امام صادق (ع) همین بوده است و روش فعلی (غلبه دروس خارج رسمی و مرکزی به فقه و اصول) انحطاط از روش قرآن و اهل بیت (ع) به شمار می‌آید. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
1_1652741789.pdf
654.1K
نماز جعفر طیار/ توصیه اکید آیت الله بهجت 📔 بهجت الدعا، ص۳۶۷