eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.4هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
573 ویدیو
94 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
به بزرگوارانی که فلسفه را تا حدود نهایه یا شرح منظومه یا اصول فلسفه و روش رئالیسم پیش برده اند و همین طور ۶۰_۷۰ جلسه صوتی اول دروس معرفت استاد صمدی را گوش داده اند، توصیه می شود: ۳ جلد اول تفسیر موضوعی آیت الله (قرآن/ توحید/ وحی و نبوت) را حتما مطالعه فرمایند. با مطالعه روزی ۵ صفحه (که هیچ فشاری هم به آدم نمی آید)، یک ساله تمام می شوند. می توان با صیغه نذر یا عهد بر خود واجب کرد ( البته چیز انبوه را واجب نکنید بلکه اندک_اندک). این ۳ جلد پختگی علمی فوق العاده ای به انسان ( به ویژه کسانی که قدری مراتب فلسفی را طی کرده اند) می دهد. علاوه بر تفاسیر سترگ فوق، حداقل یک جلد کتاب کلام جدید (مانند کلام جدید استاد حسن یوسفیان) مطالعه شود. در این صورت، مقدمه پختگی و جوشش علمی عمیقی در حیطه‌ی علوم عقلی حاصل می‌شود. ان شاءالله. ✍ کانال حوزه علمیه تمدن‌ساز ✅ @feghheakbar
4_6012520229429575842.mp3
641.4K
💢 سخت‌ترین شبهه و مشکل زمان ظهور امام زمان؛ شبهه تعدد قرائات علامه : امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر (ص) مواجه می شوند. پ‌ن: از جمله کتب ارزشمندی که به صورت دقیق و سلیس به پاسخ به این شبهه پرداخته، کتاب (از کتب طرح ولایت موسسه امام خمینی) است. حداقل این کتاب باید مطالعه شود. ♦️ حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟! 💢 تامّلی بر بیان استاد حفظه‌الله 👇👇👇
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟! 💢 تامّلی بر بیان استاد #علیدوست حف
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟! 💢 تامّلی بر بیان استاد علیدوست حفظه‌الله به نام خدا ناظر به بیان استاد معظم علیدوست (https://eitaa.com/alidost_fiqh/2515) عرض می‌شود: نیروهای علمی کشور در یک نگاه، به سه دسته تقسیم می‌شوند: ⭕️ ۱. دانش‌پژوهان دانشگاهی در رشته‌های تجربی و ریاضی (غیر علوم انسانی) ⭕️ ۲. دانش‌پژوهان دانشگاهی در رشته های علوم انسانی ⭕️ ۳. دانش‌پژوهان حوزوی 🔸 دسته‌ اول: این نیروها (فارغ از اینکه چقدر کارآمد تربیت می‌شوند و چقدر به صنعت و حرفه کشور تزریق می‌شوند) نه تنها خطری برای کشور ندارند، بلکه موتور پیشرفت کشور در عرصه‌های صنعت و تکنولوژی هستند. و اساسا جلوگیری از فرار مغزها در مورد همین دسته معنا پیدا می‌کند. 🔸 دسته دوم: این نیروها که محصلین و فارغ التحصیل هایش به ملیون‌ها نفر می‌رسند و شامل رشته‌هایی چون فلسفه، اقتصاد، مدیریت، روانشناسی، جامعه‌شناسی و ... می‌شود، غالبا از مبانی غربی ارتزاق می‌کنند که مبتنی هستند بر مبانی الحادی، سکولار، فیزیکالیستی، نسبی گرایانه و شک‌گرایانه . روشن است که این رشته‌ها و این اشخاص در مدیریت کلان جامعه و مدیریت اندیشه جامعه نقش راهبردی و اصلی را دارند و به قول آیت الله حایری شیرازی: "علوم تجربی با همه درخشش‌ آن، نسبت به علوم انسانی همانند مومی است در دست یک انسان". چه بسا همین نیروها به نیّت تعالی کشور قدم بردارند و قلم بزنند اما دانسته یا ندانسته تیشه به ریشه‌ی ارزش‌ها بزنند. رجوع فرمایید: https://eitaa.com/feghheakbar/4860 https://eitaa.com/feghheakbar/4946 🔸 دسته سوم: این نیروها عمدتا به مباحثی چون استصحاب و صلاة و مباحثِ در حیطه فعل مکلّف، اشتغال دارند و غالبا (نه همه نیروها) از ابعاد وسیع دیگر علوم انسانی اسلامی، بی بهره‌اند. به راستی حوزه علمیه در پیشبرد دو امر حیاتی زیر چه برنامه‌ای دارد؟! الف) تربیت محقق در عرصه‌های وسیع علوم انسانی اسلامی ب) گسیل دادن آن‌ها به کرسی های دانشگاهی برای تربیت دانشجویان علوم انسانی با رویکرد اسلامی. ◻️ لذا، نظام در تربیت نیروهای دسته دوم و سوم، نه تنها نمره متوسطی بلکه نمره قبولی را هم نمی‌گیرد. راه برون رفت از این حقارت (که به نام اسلام هم تمام خواهد شد)، این است که حوزه علمیه فرامین دو پدر علوم انسانی اسلامی (علامه -ره- و علامه -حفظه‌الله-) را سر لوحه خود قرار دهد و به تربیت نیروهای آگاه، کارآمد و باسواد بپردازد. رجوع فرمایید: https://eitaa.com/feghheakbar/4916 ✍ امین دهقانی (کانال حوزه علمیه تمدن‌ساز) ✅ @feghheakbar
5.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ در دانشگاه‌های ما چه نیروهایی تربیت می‌شود؟ 💢 کدام کشور تئوری براندازی خود را منتشر می‌کند و به دانشجویانش تعلیم می‌دهد؟! 💢 در دانشگاه‌های ما و انتشاراتی‌های ما و مطبوعات ما چه می‌گذرد؟! 💢 چه کتبی منتشر می‌شود و در دانشگاه‌های ما تدریس می‌شود؟! 💢 جولان جریان اندیشه سکولار نئولیبرال _ دکتر شهریار ♦️ کانال حوزه علمیه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
استاد : مردم می پرسند چرا در این ۴۰ سال یک وزیر یا نماینده فاسد را اعدام نکرده اید؟ چرا بعد از برکناری یک مسئول بی عرضه و متخلف، دوباره به او پست می دهید؟
🍃 استدلال فیلسوف متالّه (رض) به آیه مباهله، برای نفی و ابطال و .
💢 آغاز ثبت نام دوره مجازی طرح ولایت (۶ کتاب فوق‌العاده ارزشمند) ۱۴۰۰ 🔸 ویژه برادران وخواهران غیرحوزوی (١٨تا۴۵سال)؛ دانشجویان، معلمان، فعالان فرهنگی و ... 🔰 ثبت نام: تا ٢٠ مردادماه 💠 لینک ثبت نام: hamzevasl.ir 🔰لینک عضویت در کانال مرکز آموزش‌های آزاد موسسه امام خمینی(ره) در پیام رسان های ایرانی: @maab_iki ⭕️ این طرح (۶کتاب راهبردی، دقیق، عمیق، محققانه و در عین حال سلیس) را بایست قدر دانست. و فقط می‌توانم بگویم: فاغتنم فاغتنم فاغتنم ... غنیمت شمار. ، ، ، ، ، @Islamicphilosophy_ir
💢 آیا چنین اسلامی (که مخالفان فلسفه و عرفان قایلند) را کسی به یک دینار می‌خرد؟! آیت الله : 🔸 چنانچه ما به عالَم اعلام کردیم که اسلام ندارد، بعد از ما نمی‌پرسند که پس اسلام چه دارد؟ اسلامی که ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، ندارد، 🔸 پس چه چیزی دارد؟ ته قضیه چه می‌ماند؟ اگر اسلام این‌ها را ندارد -چنانکه مخالفین فلسفه و عرفان می گویند- این اسلام را در بازار بگذار، آیا کسی به یک دینار می‌خرد؟ 📔 تحجرگرایی، ص۲۲۱ ♦️ کانال حوزه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
استاد : فقه و اصول خواندیم، توهم اسلام شناس شدن برمان داشت! ... فکر کردیم اسلام شناس شدیم. ما با بخش اعظم اسلام آشنا نشدیم. گفتند آن‌ها جنبی است اگر خودتان وقت کردید بخوانید. در حالی که آن جنبی، اصل است. ▫️ ▫️ ▫️ ▫️ ♦️ کانال حوزه تمدن‌ساز: ✅ @feghheakbar