🍃 #تازه_های_نشر
📚 کتاب «فراتر از امر بشری» اثر استاد خسروپناه
🔸این کتاب اثر جدید #خسروپناه است که پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به تازگی منتشر کرده است. استاد در این اثر دو نظریه «روایت پیامبر از رؤیای رسولانه» از عبدالکریم #سروش و «کلام محمد» از محمد مجتهد #شبستری را نقد کرده است.
توضیح بیشتر در لینک زیر
mehrnews.com/xVGss
✅ @khosropanah_ir
1_1006824310.mp3
1.14M
💢 یکی از هزاران موقوفه از بین رفته
🎙 استاد احمد #عابدی
🔸 لیست موقوفات ربع رشیدی مجموعه عظیمی است که در کتاب حجیمی با عنوان «وقفنامه ربع رشیدی» چاپ شده است.
🔸 اگر همین یک وقف، احیا میشد کل خرج روضه های سید الشهدا و مخارج حوزه های علمیه را تأمین میکرد.
_ دانلود کتاب وقفنامه ربع رشیدی:
Manahejj.ir/post/Vaqf-Rashidi
✅ @feghheakbar
💢 حوزههای علمیه باید کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند!
استاد شهید #مطهری:
حوزههای علمیه ما که امروز این چنین شور و هیجان فعالیت اجتماعی یافتهاند، باید به مسئولیت عظیم علمی و فکری خود آگاه گردند. باید کارهای علمی و فکری خود را ده برابر کنند، باید بدانند که اشتغال منحصر به فقه و اصول رسمی جوابگوی مشکلات نسل معاصر نیست!
📚نهضتهای صدساله اخیر، ص۹۳
............................................................
✍ پن کانال:
برای اسلام شناسِ جامع شدن، کتاب هست اما کتابخوان نیست.
الان شما در هر موضوعی اراده کنید؛ از فلسفه و فلسفههای مضاف گرفته تا فقه و حقوق اسلامی، و از سیاست اسلامی گرفته تا روانشناسی و معرفت نفس و ... همه و همه آثار ارزشمندی نوشته شده.
انتشاراتیهای سترگی مانند:
۱. نشر پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
۲. نشر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی
۳. نشر اسراء
۴. نشر مجمع عالی حکمت اسلامی
آثار مفید و پرباری برای کسب سواد در حیطههای هستی شناسی و انسان شناسی و سیاست بینالملل و فلسفه دین و عرفان و حقوق و بسیاری از زوایای علوم انسانی اسلامی ... در دسترس قرار دارد
راه هست ... رَوَنده نیست ...
آه و فغان هست ... عزم و اراده نیست ...
گرچه از طرفی آثار ارزشمند فوق توسط محققان محترم حوزه علمیه نگاشته شده و از طرفی هم خود طلاب در استفاده از این منابع تساهل میکنند ... اما این قضیه ارتباطی به ضرورت تجدید نظر در نظام آموزشی حوزه توسط مسئولان آن ندارد.
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
1_758295329.mp3
745.2K
💢 انتقاد مهم حضرت علامه #مصباح_یزدی (رضواناللهعلیه) از دروس عمومی حوزه و طولانی بودن آن و عدم اهتمام به مسائل روز و مساله تخصص
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
اگر کسی به دنبال مرید بازی و دست بوسی و امثال ذلک بود، کودک ۸۰ ساله است.
_ آیت الله #جوادی_آملی
کلیککنید
✅ @feghheakbar
💢 دروس تحقیقی خارج حوزه نباید در فقه و موضوعات پیرامونی منحصر گردد
آیتالله #اعرافی:
هر چند همه پژوهشها تلاش برای کشف فعل و اراده خداوند متعال است، ولی پژوهش در حوزه دین مسئولیتی سنگین به شمار میرود، زیرا ما را به اسناد الیالله و کشف اراده تشریعی خداوند متعال میرساند.
با وجود اینکه بخشی از آسیبشناسیها به حوزه روشی برمیگردد، شاید بتوان گفت با همه تلاشهای صورت گرفته، هنوز بیش از نیمی از پژوهشهای رایج منتشرشده از منهج دقیق اجتهادی و عقلانی بیبهره است.
حوزه و همه ما باید بکوشیم دروس تحقیقی خارج حوزه که رهآورد هزار ساله حوزههای علمیه است و عالیترین مباحث در آن ارائه میشود، در فقه و موضوعات پیرامونی منحصر نگردد.
تحقیقات میدانی با نگاه به آیندهپژوهی و ارتباط آن با انقلاب اسلامی، میتواند بیش از پیش مورد توجه مراکز و نهادهای پژوهشی دینی و حوزوی قرار گیرد.
⭕️ پیشنهاد به حوزه علمیه: 👇
https://eitaa.com/feghheakbar/4985
♦️ حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
💢 بيان #امام_خمینی درباره کتاب فصوص الحکم #ابن_عربی
استاد حسن #رمضانى:
حضرت آیت الله فاضل لنکرانی (ره) سر درس این خاطره را نقل کردند و فرمودند:
من در محضر امام بودم و همان لحظه فصوص امام را از همدان آورده بودند.
در ایام طاغوت که به منزل امام دستبرد زده بودند، آن نسخه به سرقت رفته بود و بعدها امام جمعه همدان آقای موسوی، آن نسخه را در دست یک کتاب فروش دوره گرد، دیده و شناخته بود و آن را خریده به تهران، دفتر حضرت امام ارسال کرده بود. آنجا بودم که نسخه فصوص امام را آوردند.
امام کتاب فصوص را گرفتند و همراه با آه و مرور خاطرات تورقی کردند.
بعد کتاب را بستند و گذاشتند روی تاخچه بالای سرشان.
در همان حین که کتاب را میگذاشتند بالای تاقچه،
فرمودند: افسوس که اینگونه علوم اکنون از حوزه ها رخت بربسته.
🍃 سايت آيت الله حسن رمضانى
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تا کسی مکتبهای جهان را نشناسد؛ نداند حکمای غرب چه میگویند، سیاستمداران غرب چه میگویند، شرق چه میگویند، شمال چه میگویند، جنوب چه میگویند، که نمیتواند قرآن را فخر آنها قرار بدهد!
فرمود: شما موظفید قرآن را جهانی کنید. کسی که از حرم تا جمکران، از جمکران تا حرم فکر میکند؛ این ممکن است جهانی حرف بزند، ولی قمی فکر میکند!
فرمود: شما جهانی حرف بزنید، جهانی فکر کنید. ببینید در سوره توبه فرمود «هُوَ الَّذِی أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَی وَ دِینِ الْحَقِّ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ کُلِّهِ وَ لَوْ کَرِهَ الْمُشْرِکُونَ». این کار امام (رضوان الله تعالی) بود. اگر چنانچه کسی بخواهد -ان شاء الله- راه امام را طی کند و این راه را و این نام را زنده نگه دارد، باید جهانی حرف بزند و جهانی فکر کند و شاگرد امام باشد در جمع بین دو فقه اصغر و اکبر. به امید پیروزی جهان اسلام و قرآن کریم و عترت طاهرین در آن روز.
_ علامه #جوادی_آملی، قم/ بهمن۱۳۹۹
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 اهمیت طلبگی در کلام علامه #مصباح_یزدی
و نیز: طلبگی از اوجب واجبات است
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 آیا وظیفه حوزویون فقط اصلاح مدّ ولاالضآلین روستایی هاست؟!!
💢 مسئولین دانشگاهی در شیلی (با ۴۰هزار دانشجو) به ما گفتند: ما حاضریم این دانشگاه را در اختیار شما قرار دهیم که ما را از فرهنگ فاسد آمریکایی نجات دهید!
ما حتی یک نفر هم نداشتیم که به آنجا بفرستیم! ...
💢 حالا آنها را مسلمان نکردیم هیچ؛ به احتمال قوی نسل آینده ما در معرض فسادهای عقیدتی و اخلاقی فراوانی هستند که طلیعهاش که ظاهر شده خیلی خطرناک است ...
_ علامه #مصباح_یزدی (رضواناللهعلیه) ۹۸/۱۱/۱۴
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 بسیار بسیار کم کار کردیم. خیلی عقبیم.
علامه #مصباح_یزدی:
کل فعالیت روحانیت و حوزه را که مقایسه میکنیم با نیازهایی که جامعه داشت و بستری که فراهم شده بود و میشد کار بکنند، اعتراف میکنم که بسیار بسیار کم کار کردیم. خیلی عقبیم.
اسفند ۹۲
♦️ حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
💢 هیچ کس از عطر بدش نمیآید
علامه #جوادی_آملی:
بوعلی، رساله عهد دارد، با خدایم عهد کردم که قصه نخوانم! حرف غیر علمی نزنم! حرف غیر علمی گوش ندهم! نوشتههای غیر علمی نخوانم! با او عهد بستم. مگر این دل، این ظرف، این قلب ظرفیت چقدر را دارد؟ اینها را از چه کسی یاد گرفتند؟ از همین بیان نورانی امام مجتبی(سلام الله علیه) که فرمود دلتان را پر از دانش کنید همین!
امام مجتبی(سلام الله علیه) در جمله بعدی فرمود، شما جامعه را روشن کنید. همین که شما به علم خود عمل کنید وقتی در خیابان و بیابان و کوی و برزن راه میروید: ﴿وَ جَعَلْنا لَهُ نُوراً یمْشی بِهِ فِی النَّاسِ﴾؛ مردم شیفته عالم باعمل هستند. هیچ کس از عطر بدش نمیآید. خدا انسان را معطر خلق کرد، عطردوست هم خلق کرد: ﴿فَأَلْهَمَها فُجُورَها وَ تَقْواها﴾؛ جامعه از ما فقط علم، عمل و عقل میخواهد.
_ درس خارج فقه ۳\۸\۹۶
#تزکیه_و_سلوک
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
31.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔲 اهمیت و ضرورت فلسفه در بیان علماء
💢 سیرهای مطالعاتی فلسفه و علوم عقلی:
https://eitaa.com/feghheakbar/4784
https://eitaa.com/feghheakbar/5051
https://eitaa.com/feghheakbar/4436
https://eitaa.com/feghheakbar/3238
https://eitaa.com/feghheakbar/2993
https://eitaa.com/feghheakbar/3586
https://eitaa.com/feghheakbar/4011
https://eitaa.com/feghheakbar/4954
https://eitaa.com/feghheakbar/4371
💢 فلسفه غرب (کی و چگونه؟!)
https://eitaa.com/feghheakbar/4739
https://eitaa.com/feghheakbar/4692
https://eitaa.com/feghheakbar/4977
https://eitaa.com/feghheakbar/3984
https://eitaa.com/feghheakbar/976
💢 نقد التقاط؛ نقدهایی بر سروش، شبستری، ملکیان، فیرحی و ...:
https://eitaa.com/feghheakbar/4728
https://eitaa.com/feghheakbar/4109
https://eitaa.com/feghheakbar/3407
https://eitaa.com/feghheakbar/5045
https://eitaa.com/feghheakbar/4830
https://eitaa.com/feghheakbar/5100
💢 ضرورت درس رسمی شدن و گسترش فلسفه در حوزهها:
https://eitaa.com/feghheakbar/4985
https://eitaa.com/feghheakbar/4952
https://eitaa.com/feghheakbar/4263
https://eitaa.com/feghheakbar/5159
https://eitaa.com/feghheakbar/4857
https://eitaa.com/feghheakbar/4862
https://eitaa.com/feghheakbar/4922
⭕️ در صورت امکان، این پست را برای دوستان حوزوی خود ارسال فرمایید.
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
علامه #طباطبایی:
آيا نبايد در يك چنين جهانى- كه قدرت و استقلال مادى و معنوى به دست حريفان سرسخت ما افتاده است- به يارى حقايق اين دين پاك شتافته و در احياى كلمهاش بكوشيم؟
يا بايد اين امانت گرانبهاى آسمانى را به دست افكار مخالف و زبان و قلم بيگانگان سپرده، و خود در خانه را بسته و به عيش تاجرى خود ادامه داده، و به عذر اينكه دين صاحب دارد! و خداوند عزّ اسمه حافظ و نگهدار و امام زمان (عج) صاحب و طرفدار آن است، آن را به خدا و امام زمان (عج) سپرده و به ساحت قدس امام عليه السلام عرض كنيم {«فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ»}!
حفاظت خدا و حمايت امام نسبت به دين، چه دخلى به وظيفه عبودى ما دارد؟!
📚شیعه (مجموعه مذاکرات با پروفسور کربن)، ص۱۸۷
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
🔳 توصیههای مهم، راهبردی و خواندنی علمای جامعالاطراف (و اساتید) به حوزه و حوزویان:👇
♦️۲ توصیه #امام_خمینی:
https://eitaa.com/feghheakbar/3772
https://eitaa.com/feghheakbar/5255
♦️۵ توصیه #رهبرمعظم انقلاب:
https://eitaa.com/feghheakbar/4717
https://eitaa.com/feghheakbar/5258
https://eitaa.com/feghheakbar/4765
https://eitaa.com/feghheakbar/4857
https://eitaa.com/feghheakbar/3759
♦️ ۲ توصیه علامه #حسن_زاده_آملی:
https://eitaa.com/feghheakbar/5152
https://eitaa.com/feghheakbar/4937
♦️ ۳ توصیه علامه #مصباح_یزدی:
https://eitaa.com/feghheakbar/5277
https://eitaa.com/feghheakbar/5087
https://eitaa.com/feghheakbar/5229
♦️ ۶ توصیه علامه #جوادی_آملی:
https://eitaa.com/feghheakbar/4936
https://eitaa.com/feghheakbar/5266
https://eitaa.com/feghheakbar/5265
https://eitaa.com/feghheakbar/4922
https://eitaa.com/feghheakbar/5236
https://eitaa.com/feghheakbar/5275
♦️ ۲ توصیه شهید #مطهری:
https://eitaa.com/feghheakbar/5269
https://eitaa.com/feghheakbar/5096
♦️ توصیه شهید #بهشتی:
https://eitaa.com/feghheakbar/5250
♦️ ۴ توصیه استاد #رحیم_پور_ازغدی:
https://eitaa.com/feghheakbar/4970
https://eitaa.com/feghheakbar/5253
https://eitaa.com/feghheakbar/4819
https://eitaa.com/feghheakbar/5244
در صورت امکان این پست را برای دوستان حوزوی خود ارسال فرمایید.
🍀 کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
علامه #حسن_زاده_آملی :
«[مرحوم شیخ سردار کابلی] در زبان انگلیسی استاد کامل بوده است، و لاتین را مانند تازی و پارسی خوش می نوشته است، دستخط شریف او را در این زبانها دارم، باری، اگر طلبه حواسش جمع باشد که وقت را مغتنم بشمارد و زوائد اشتغال را حذف کند و ما لایعنیه را ترک بگوید، به خوبی می تواند یکی دو زبان زنده و ارزنده را در حاشیه تحصیلات اصلیش فرا بگیرد که نیک او را بکار آید»
📚دروس هیئت، ج۱، ص۲۶۵
پن: خود حضرت علامه حسن زاده آملی حفظهالله به زبان فرانسه (که آن زمان در ایران مطرح بوده) تسلط دارند.
@Englishphilosophy
#زبان_آموزی
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
حوزه علمیه تمدن ساز
علامه #حسن_زاده_آملی : «[مرحوم شیخ سردار کابلی] در زبان انگلیسی استاد کامل بوده است، و لاتین را مان
💢 تسلط علامه #حسن_زاده_آملی به زبان فرانسه
سوال: شنیدهایم حضرت عالی به زبان فرانسه نیز مسلط هستید لطفا در این مورد توضیح دهید.
پاسخ : چون زبان هر قوم و فرقه ای نردبان رسیدن به معارف آن فرقه است، گفت: « دستم تهی است، ورنه خریدار هر ششم » بنده سرنوشت تحصیلی پرحرفی دارم، در غزلی راجع به خودم گفته ام:
منم آن تشنه دانش که گر دانش شود آتش / مرا اندر دل آتش همی باشد نشیمنها
اگر مقدورم بود تمامی زبانهای دنیا را فرا میگرفتم. ما روی عشق و علاقه به زبان زمانمان که « فرانسه » بود و در آن موقع بسیار رایج بود به فراگیری آن پرداختیم. استادمان علامه شعرانی رحمة الله علیه زبان فرانسهاش بسیار قوی بود، و کتب طبی را که پیش ایشان میخواندیم، از جمله « تشریح» به زبان فرانسه بود. همین کتب طبی و کتب ریاضیات و ... باعث شد که ما زبان فرانسه را دنبال کنیم و کتبی ارزشمند به زبان فرانسه دارم و آنها را مطالعه میکنم.
اگر دستم میرسید و با هزاران اگر دیگر، مایل و علاقمند بودم که دیگر زبانها را نیز فرابگیرم، و از هیچ علمی و زبانی انزجار ندارم. همانطوری که شیخ الرئیس فرمود: افرادی که اعتدال مزاج دارند، انزجار برایشان پیش نمیآید، شاکرم خدای سبحان را که بنده نیز چنینم.
📗 کتاب گفتگو با حضرت علامه حسن زاده آملی، ص۱۴۴و۱۴۵
#زبان_آموزی
♦️ کانال حوزه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
به بزرگوارانی که فلسفه را تا حدود نهایه یا شرح منظومه یا اصول فلسفه و روش رئالیسم پیش برده اند و همین طور ۶۰_۷۰ جلسه صوتی اول دروس معرفت استاد صمدی را گوش داده اند، توصیه می شود:
۳ جلد اول تفسیر موضوعی آیت الله #جوادی_آملی (قرآن/ توحید/ وحی و نبوت) را حتما مطالعه فرمایند.
با مطالعه روزی ۵ صفحه (که هیچ فشاری هم به آدم نمی آید)، یک ساله تمام می شوند.
می توان با صیغه نذر یا عهد بر خود واجب کرد ( البته چیز انبوه را واجب نکنید بلکه اندک_اندک).
این ۳ جلد پختگی علمی فوق العاده ای به انسان ( به ویژه کسانی که قدری مراتب فلسفی را طی کرده اند) می دهد.
علاوه بر تفاسیر سترگ فوق، حداقل یک جلد کتاب کلام جدید (مانند کلام جدید استاد حسن یوسفیان) مطالعه شود.
در این صورت، مقدمه پختگی و جوشش علمی عمیقی در حیطهی علوم عقلی حاصل میشود. ان شاءالله.
✍ کانال حوزه علمیه تمدنساز
✅ @feghheakbar
4_6012520229429575842.mp3
641.4K
💢 سختترین شبهه و مشکل زمان ظهور امام زمان؛ شبهه تعدد قرائات
علامه #مصباح_یزدی:
امام صادق (ع) فرمودند: قائم ما وقتی ظهور می کنند با مشکلی سخت تر ازمشکل پیغمبر (ص) مواجه می شوند.
پن:
از جمله کتب ارزشمندی که به صورت دقیق و سلیس به پاسخ به این شبهه پرداخته، کتاب #معرفت_شناسی (از کتب طرح ولایت موسسه امام خمینی) است. حداقل این کتاب باید مطالعه شود.
♦️ حوزه علمیه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟!
💢 تامّلی بر بیان استاد #علیدوست حفظهالله
👇👇👇
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟! 💢 تامّلی بر بیان استاد #علیدوست حف
💢 آیا نمره نظام (دانشگاه و حوزه) در تربیت نیرو، نزدیک به ۲۰ است؟!
💢 تامّلی بر بیان استاد علیدوست حفظهالله
به نام خدا
ناظر به بیان استاد معظم علیدوست (https://eitaa.com/alidost_fiqh/2515) عرض میشود:
نیروهای علمی کشور در یک نگاه، به سه دسته تقسیم میشوند:
⭕️ ۱. دانشپژوهان دانشگاهی در رشتههای تجربی و ریاضی (غیر علوم انسانی)
⭕️ ۲. دانشپژوهان دانشگاهی در رشته های علوم انسانی
⭕️ ۳. دانشپژوهان حوزوی
🔸 دسته اول: این نیروها (فارغ از اینکه چقدر کارآمد تربیت میشوند و چقدر به صنعت و حرفه کشور تزریق میشوند) نه تنها خطری برای کشور ندارند، بلکه موتور پیشرفت کشور در عرصههای صنعت و تکنولوژی هستند. و اساسا جلوگیری از فرار مغزها در مورد همین دسته معنا پیدا میکند.
🔸 دسته دوم: این نیروها که محصلین و فارغ التحصیل هایش به ملیونها نفر میرسند و شامل رشتههایی چون فلسفه، اقتصاد، مدیریت، روانشناسی، جامعهشناسی و ... میشود، غالبا از مبانی غربی ارتزاق میکنند که مبتنی هستند بر مبانی الحادی، سکولار، فیزیکالیستی، نسبی گرایانه و شکگرایانه . روشن است که این رشتهها و این اشخاص در مدیریت کلان جامعه و مدیریت اندیشه جامعه نقش راهبردی و اصلی را دارند و به قول آیت الله حایری شیرازی: "علوم تجربی با همه درخشش آن، نسبت به علوم انسانی همانند مومی است در دست یک انسان". چه بسا همین نیروها به نیّت تعالی کشور قدم بردارند و قلم بزنند اما دانسته یا ندانسته تیشه به ریشهی ارزشها بزنند. رجوع فرمایید:
https://eitaa.com/feghheakbar/4860
https://eitaa.com/feghheakbar/4946
🔸 دسته سوم: این نیروها عمدتا به مباحثی چون استصحاب و صلاة و مباحثِ در حیطه فعل مکلّف، اشتغال دارند و غالبا (نه همه نیروها) از ابعاد وسیع دیگر علوم انسانی اسلامی، بی بهرهاند. به راستی حوزه علمیه در پیشبرد دو امر حیاتی زیر چه برنامهای دارد؟!
الف) تربیت محقق در عرصههای وسیع علوم انسانی اسلامی
ب) گسیل دادن آنها به کرسی های دانشگاهی برای تربیت دانشجویان علوم انسانی با رویکرد اسلامی.
◻️ لذا، نظام در تربیت نیروهای دسته دوم و سوم، نه تنها نمره متوسطی بلکه نمره قبولی را هم نمیگیرد. راه برون رفت از این حقارت (که به نام اسلام هم تمام خواهد شد)، این است که حوزه علمیه فرامین دو پدر علوم انسانی اسلامی (علامه #مصباح_یزدی -ره- و علامه #جوادی_آملی-حفظهالله-) را سر لوحه خود قرار دهد و به تربیت نیروهای آگاه، کارآمد و باسواد بپردازد. رجوع فرمایید: https://eitaa.com/feghheakbar/4916
✍ امین دهقانی (کانال حوزه علمیه تمدنساز)
✅ @feghheakbar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ در دانشگاههای ما چه نیروهایی تربیت میشود؟
💢 کدام کشور تئوری براندازی خود را منتشر میکند و به دانشجویانش تعلیم میدهد؟!
💢 در دانشگاههای ما و انتشاراتیهای ما و مطبوعات ما چه میگذرد؟!
💢 چه کتبی منتشر میشود و در دانشگاههای ما تدریس میشود؟!
💢 جولان جریان اندیشه سکولار نئولیبرال
_ دکتر شهریار #زرشناس
#علوم_انسانی_غربی
#سیاست_غربی
#مدیریت_غربی
#اقتصاد_غربی
#جامعهشناسی_غربی
#روانشناسی_غربی
#فلسفه_غربی
#فلسفه_های_مضاف_غربی
♦️ کانال حوزه علمیه تمدنساز:
✅ @feghheakbar
استاد #رحیم_پور_ازغدی:
مردم می پرسند چرا در این ۴۰ سال یک وزیر یا نماینده فاسد را اعدام نکرده اید؟ چرا بعد از برکناری یک مسئول بی عرضه و متخلف، دوباره به او پست می دهید؟