eitaa logo
حوزه علمیه تمدن ساز
4.5هزار دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
555 ویدیو
92 فایل
فضایی طلبگی برای نگاهی راهبردی‌تر و عمیق‌تر ... ✏نقد تحجر ✏نقد التقاط @amin_dehghani ◾صوت @s_feghheakbar
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 توحش در لوای تمدن 🔹 در فلسفه اراده‌گرای غرب همواره دوگانه‌ی سیاست و حقیقت مشکل غیر قابل حلی بوده است و هرچقدر از آموزه‌‌های انبیای الهی فاصله گرفته‌اند بر تغایر و تضاد این دوگانه افزوده‌اند و از فهم وحدت حقایق و اتصال وجودی با واقعیت درمانده‌اند. 🔸در این نگرش، سیاست از حقیقت و اخلاق جدا انگاشته شده و به جای آنها، ذات سیاست را با منفعت و صنعت پیوند زده‌اند. پیوندی که روز به روز بر قدرت ابزارها و حکومت ساختارها افزوده است و از عاملیت انسان‌ها و حاکمیت ارزش‌های اخلاقی و فضائل الهی کاسته است. 🔹 در شیوه‌های غرب جدید، هیچ گونه حقیقت دینی و واقعیت متعالی جایگاهی ندارد؛ بلکه معارض تلقی غربی از منفعت و سیاست دنیامدارانه‌ی آنها نیز هست. لذا به هر نحو ممکن لازم دارند هر حقیقت دینی و واقعیت متعالی را از گردونه‌ی مشارکت اجتماعی و تأثیرگذاری فرهنگی حذف کنند. البته این محدود به جامعه خودشان نیست بلکه هر ندای حقیقت‌خواهی و چهره‌ی متعالی از سیاست را بر نمی‌تابند و آن را دشمن خود می‌پندارند و به تسخیر و تحریف و یا تضعیف و تخریب حداکثری آن همت می‌گمارند. 🔸 از آنجا که غرب با پیشرفت صنعتی روز به روز از اخلاق و انسانیت فاصله گرفته است برای حذف رقیب از هیچ عمل غیر انسانی و ضد اخلاقی باکی ندارد. ابتدا ماکیاولی‌وار اعمال خود را توجیه می‌کند و برای آن فلسفه‌تراشی و معناسازی می‌کند و با امپراتوری رسانه‌ای آنگونه که می‌پسندد ذهن و ذائقه‌ی افکار عمومی را تغییر و جهت می‌دهد سپس به هر خباثت و خیانتی دست می‌زند و بار دیگر به زیباسازی و ضرورت پردازی آن اعمال شنیع و خبیث می‌پردازد. 🔹غرب وحشی به برکت صنعت و سیاست، رسانه و قدرت، توحش ذاتی و خباثت رفتاری خود را در لباس مدنیت و پیشرفت به خورد ملت‌ها می‌دهد و در این مسير چپ و راست، لیبرال و سوسیال، کاتولیک و پروتستان، تفنگ و مجله را با هم برای این جنگ ترکیبی و شناختی به کار می‌گیرد. 🔸 مجلات و رسانه‌های غربی، پیشران جنگ ترکیبی غرب وحشی است. هر کجا سلاح آهنين نظامی، تحریم سخت اقتصادی، تهدید خشن امنیتی و تطمیع مزدور داخلی به نتیجه نرسد این رسانه‌ها و مجلات غربی هستن که شکست نظامی، اقتصادی و امنیتی آنها را با هجو و تخریب ارزش‌های دینی و هویت ملی ملت‌ها جبران می‌کنند. 🔹 خلاصه اینکه اگر مجلات و رسانه‌های غرب وحشی، به سیم آخر می‌زنند و توحش خود را به بدترین نحو ممکن آشکار می‌کنند و دست به دامان چند خودفروخته فراری و چند کاریکاریست درمانده می‌شوند نشانه‌ی ضعف و درماندگی جبهه متوحشان عالم است و دلیلی بر قدرت و عظمت مستضعفان عالم. 🔸خداوند متعال در قرآن کريم چه زیبا فرموده است: وَلَا تَهِنُوا وَلَا تَحْزَنُوا وَأَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِن كُنتُم مُّؤْمِنِينَ ﻭ [ﺩﺭ ﺍﻧﺠﺎم ﻓﺮﻣﺎﻥ ﻫﺎﻱِ ﺣﻖ ﻭ ﺩﺭ ﺟﻬﺎﺩ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ] ﺳﺴﺘﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ ﻭ [ﺍﺯ ﭘﻴﺶ ﺁﻣﺪﻫﺎ ﻭ ﺣﻮﺍﺩﺙ ﻭ ﺳﺨﺘﻲ ﻫﺎﻳﻲ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﻣﻰﺭﺳﺪ] ﺍﻧﺪﻭﻫﮕﻴﻦ ﻣﺸﻮﻳﺪ ﻛﻪ ﺍﮔﺮ ﻣﺆﻣﻦ ﺑﺎﺷﻴﺪ، شما ﺑﺮﺗﺮﻳﺪ.(آل عمران، ١٣٩) @hekmat121
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اگر خدای نکرده طوری بشود که نتوانیم آنچه را که مردم درباره‌ی مجموعه‌مان تصور می‌کنند، آن را تحقق ببخشیم، خسارت بزرگ خواهد بود و به این جریان و جهت‌گیری حتماً ضربه وارد خواهد آمد. آن وقت امیرالمؤمنین فرمود: «و لقلّما شیء ادبر ثمّ اقبل»؛ موجی که برگشت و رفت، دیگر خیلی آسان این طرف نمی‌آید و برنمی‌گردد. خون دل‌ها باید خورد و زحمت‌ها باید کشید تا اینکه باز برای اقبال و توجهی که امروز وجود دارد، زمینه فراهم شود. این را نباید از دست داد.» • بیانات رهبری در دیدار دولت نهم سال ۱۳۸۵
نقش فلسفه و حکمت در برون‌رفت بحران‌های انسانی معاصر، حمید پارسانیا.mp3
45.86M
💢 نقش فلسفه و حکمت در برون‌رفت بحران‌های انسانی معاصر ▫️ استاد حمید _ ۲۲اسفند۱۳۹۹
داشتن مسکن متناسب با نیاز، هر فرد و خانواده ایرانی است. "دولت است" با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیازمندترند به خصوص روستانشینان و کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم کند. 📄 اصل ۳۱ قانون اساسی
🌺 صلوات شیخ اکبر بر حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ◻️ ابن عربی در رساله ی مناقب خود که دارای ۱۴ فراز است، به ترتیب به صلوات بر چهارده معصوم با تعابیری بسیار بلند و عمیق می پردازد؛ بخش سوم آن به صلوات بر حضرت فاطمه زهرا (س) اختصاص دارد؛ صَلَواتُ اللهِ و ملائِکتِه و حَمَلةِ عَرشِهِ و جَمیعِ خَلقِه مِنْ أرضِهِ و سَمائِهِ عَلی  الجوهرةِ القُدسیَّة فی تعیُّنِ الإنسیّة، صورةِ النَّفسِ الکُلیّةِ، جوادِ العالمِ العَقلیّةِ، بِضعَةِ الحَقیقةِ النَّبویّةِ، مطلع الأنوارِ العلویّةِ، عینِ عیونِ الأسرارِ الفاطمیّة، النّاجیةِ المُنجیّةِ لِمُحبّیها عن النّار، ثمرة شَجَرة الیقین، سیدة نساء العالمین، المعروفة بالقَدْر، المجهولةِ بِالْقَبرِ، قُرّةِ عین الرَّسولِ، الزَّهراءِ البتول، علیها الصّلوة و السّلام. 📔 مناقب ابن عربی (صلوات بر چهارده معصوم)، بخش سوم 🔶 این رساله سترگ توسط محقق خلخالی به صورت فلسفی-عرفانی شرح و توسط نشر آیت اشراق چاپ شده. معانی این بیانات برای کسانی که در و به ویژه کار نکرده باشند، مبهم خواهد بود.
مشکل حوزه های علمیه ما همین است که هم آیه محکمه و هم فریضه عادله و هم سنت قائمه را فقه و اصول دانستند در حالی که آیه محکمه مربوط به خداشناسی، امامت شناسی، معاد شناسی، انسان شناسی و امثالهم است و فریضه عادله و هم سنت قائمه مربوط به فقه، اخلاق و حقوق می شود، یعنی دین به ما گفته است که چه بخوانید. 🍃 علامه ، در جمع حوزویون مشهد/ مرداد۹۸ ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
استاد : اگر و و و دیگر حکما را معرفی کرده و به جهان بشناسانیم، ها و ها و ها سر جایشان می‌نشینند. ⭕️👈 مطالعه کامل مطلب ........................................................
💢 نقد اعتباری بودن (ناواقع‌گرایی) اخلاق نزد اکثر مکاتب فلسفی غرب در شاخه فرااخلاق در ذیل فلسفه اخلاق، مباحثی از جمله واقع گرایی یا ناواقع گرایی اخلاقی و عام گرایی یا خاص گرایی اخلاقی، مطرح می شود، که مکاتب فلسفی غرب عمدتا به صراحت در دسته ناواقع‌گرایان و خاص‌گرایان شمرده می‌شوند. الف: واقع گرایان بر این باورند که مطلوبیت ولزوم در گزاره های اخلاقی و خصوصیات اخلاقی، صرف نظر از سلیقه فرد یا خواست و توافق جمع، واقعیت نفس الامری دارند، اما ناواقع گرایان این امور را صرفا وابسته به سلیقه فرد یا توافق جمع می دانند که هیچ گونه نفس الامریتی در ورای آن ندارند. ب: عام گرایان اخلاقی بر این اعتقادند که ما می توانیم یک اصول و قواعد عام و کلی را برای عمل اخلاقی در نظر بگیریم، اما خاص گرایان به منحصر به فرد بودن تصمیمات اخلاقی و بی فایده بودن اصول اخلاقی تاکید دارند. تجسم اخلاق که از مصادیق بارز تجسم اعمال است را می توان به عنوان دلیلی بر اثبات واقع گرایی اخلاقی و عام گرایی اخلاقی قلمداد کرد، با این بیان: همان طور که با اثبات «جسمانیة الحدوث و روحانیة البقاء» بودن روح و نیز «حرکت جوهری» در حکمت متعالیه صدرایی بسیاری از مسائل فلسفه نظری دگرگون شده، بسیاری از مسائل اخلاقی نیز متحوّل گشته است. روی این مبنا اخلاق در پیدایش، پرورش و ساختار حقیقت انسان نقش دارد؛ یعنی کاری را که انسان انجام می دهد در آغاز، «حال» است ولی بعد «ملکه» می شود و سپس به حالت «صورت جوهری» ظهور می کند و چون به صورت جوهر در می آید، نفس برای آن به منزله «مادّه» و این صورت برای آن به منزله «صورت» می شود و جمعاً یک واقعیّت را تشکیل می دهند. در این جا توجه به این نکته مهمّ است که دیگران، اخلاق را از مرحله «حال» به مرحله «ملکه»، منتقل کرده گفته اند: اخلاقی را که انسان فراهم می کند «دیر زوال» و از ملکات نفسانی است؛ ولی حکمت متعالیه بر اساس حرکت جوهری، تبیین و تثبیت کرده است که انسان هر کاری که می کند در واقع با آن کار، حقیقت خود را می سازد و با همان هم محشور می شود. در هر حال نقشی که مسئله حرکت جوهری و جسمانیة الحدوث و روحانیة البقاء بودن نفس دارد، در علم اخلاق خیلی کارساز است. چرا که بیان می کند که انسان نه تنها با حرکت کیفی بلکه با حرکت جوهری، وصفی را می پذیرد. نفس در مراحل اخلاق، عین همان خلق می شود. حیوانات بیانگر اوصاف انسانی اند؛ اگر انسان بخواهد غضب خود را خوب بشناسد، باید به حیوانات درنده بنگرد و اگر مایل باشد شهوت خویش را بنگرد، به بهائم شَهَوی نگاه کند و اگر درست بررسی کند، می بیند که حقیقت غضب، همان درنده خویی درنگان است و واقعیّت شهوت همان شهوت جویی چرندگان؛ و انسانی که متحرک بالشهوة است، با اشتها و میل حرکت می کند؛ نه این که با اراده وعقل زندگی کند: «بل یرید الإنسان لیفجر أمامه». بنابراین، حیوان های شهوتران، آینه خوبی هستند تا انسان، اوصاف شهوت بازی و هوس مداری خود را در آینه آنها به خوبی بررسی کند؛ زیرا اگر این اوصاف، کامل شود همان بهیمه یا درنده می شود و اگر برای موجود زنده ی این حقیقت به منزله صورت شود، حقیقتاً همان را داراست؛ خواه سخن بگوید و خواه سخن نگوید؛ خواه با دو دست و دو پا و خواه با دو پا یا دو بال حرکت کند؛ یا حیوان باشد ولی سخن بگوید. چون حقیقت حیوانیّت، همان ملکه نفسانی است و آن نفسی است که منشأ این گونه آثار است. در مورد همه انسان ها این حقیقت ثابت است که اگر کسی در مسائل اخلاقی به جایی برسد که اخلاقِ فضیلت یا رذیلت برای او ملکه شود و کم کم صورت نوعیه او را بسازد، او حقیقتاً حیوان یا فرشته و یا شیطان می شود. زیرا انسان در سر چهار راه قرار دارد واقعاً به سمت بهیمه یا فرشته یا شیطان شدن یا درنده خویی حرکت می کند. 🔸 و سرِّ سقوط دنیای غرب این است که بینش اخلاقی آنان در حدّ بینش اعتباری سلیقه و رسم و عادت و ... است؛ زیرا برای آنها روشن نشده است که واقعاً اخلاق، حقیقت انسان را می سازد. ✍ امین دهقانی، فرازی از مقاله «اخلاق جهان‏شمول و جاودانه؛ براهین اثبات واقع‌گرایی و عام‌گرایی اخلاقی با تکیه بر اندیشه علامه جوادی آملی»
بنده یک سال تمام از صبح تا شب در کتابخانه تک و تنها می‌نشستم و کل آثار امام و نوشته های امام و سخنان امام را بررسی کردم و جمع بندی کردم و دسته بندی کردم تا این منظومه (کتاب منظومه فکری ) شکل گرفت. یک سال تمام بدون اینکه یک نفر به بنده کمک کند. بعد ساختاری را تعریف کردم که چهارده بار ویراست شد؛ مدام مطالعه می‌کردم می‌دیدم که این ساختار باید تغییر پیدا کند، تا در نهایت این منظومه فکری شد. بعد از این مرحله خدمت دوستان دادیم و کمک کردن در تدوین. بنابراین گمان نشود که چند مدخل به دوستان داده شده که مقاله ای نوشته بشود، خیر ... یک کار جدی و اساسیِ منظومه ای شد. _ استاد @feghheakbar
ٰ💢 آفت نگاه‌های تک‌بعدی 🔸 انگلیسی‌ها ضرب المثلی دارند با این مضمون: "کسی که فقط لندن را دیده باشد، لندن را هم نمیشناسد" باید پاریس و رم و برلین را هم ببینی تا بتوانی به گونه‌ای واقع‌بینانه درباره خوبی لندن قضاوت کنی. مردم‌شناسی و جامعه‌شناسی و را با هم مقایسه کنید، تا این حقیقت را بهتر دریابید. حافظ، به دلیل آنکه غیر از شیراز شهر دیگری را ندیده بود، جز سفری کوتاه به یزد و ...، حتی فهم درستی از فرهنگ آن عصر شیراز هم به دست نمی‌دهد. اما سعدی که ده‌ها شهر بزرگ آن روزگار را از نزدیک دیده بود و در سفر و حضر با مردمان بسیاری زندگی کرده بود، نسبت به حافظ نگاه اجتماعی به مراتب دقیق‌تر و واقع‌بینانه‌تری دارد. 🔸 تک منبعی بودن، انسان را متعصب و خشک و غیرمنعطف بار می‌آورد. کسی که فقط منابع اصیل اسلامی (آیات و روایات) را دیده باشد، به طور قطع و یقین فهم درستی از خود آن آیات و روایات هم ندارد. 🖊 احمدحسین شریفی
🌿 معرفی این کتاب را اینجا بخوانید.
💢 کلیساهای خانگی خطری خاموش در کلان شهرها كلیساهای خانگی، منازلی هستند كه كشیشان مسیحی و یا افراد مرتد تازه جذب شده، مالكیت و یا اجاره آنها را در اختیار دارند. این محل‌ها از سوی سازمان‌های كلیسایی با مبالغ قابل توجّهی به اجاره در آورده می‌شوند تا توسّط مالك، امورات جذب در آنها صورت بگیرد؛ این مكان‌ها عمدتآ شاهد رجوع جوانان تازه جذب شده هستند. همچنین برخی از كتب، سی‌دی‌ها و جزوات شب‌نامه‌ای و وبلاگ‌های اینترنتی، از این اماكن تهیه و توزیع و بروزرسانی می‌شوند. ▫️ بیشترین آمار در خصوص كلیساهای خانگی مربوط به شهرهای مشهد، تهران، كرج و رشت است. ▫️ فقط ۲۰۰ کلیسای خانگی در سال ۸۹ در مشهد مقدّس کشف شد! برای این کلیساها شبانانی مخصوص (مربی، کشیش) تربیت می شوند. کلیسای خانگی، از مهمترین ابزار مسیحیت تبشیری برای جذب افراد هست. @antihalghe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 خطر جهالت علمی کسانی که حتی یک مقاله در حیطه علوم انسانی اسلامی حاضر نیستند مطالعه کنند، اما راساً با علوم انسانی اسلامی مخالفت می‌ورزند. _ بیانات استاد
💢 اهمیت انسان شناسی آیت الله : انسان‌شناسی اصل علوم انسانی است وعلوم دیگر بر پایه‌ی انسان‌شناسی شکل می‌گیرند. امام راحل امتیاز علمای اسلام در مبارزه‌ی با دشمنان را انسان‌شناسی قوی آنان بر پایه‌ی وحی می‌دانست. بسیاری اوقات ایشان در سخنان خود اسلام و انسان را به هم عطف کرده و می‌فرموند: مشکل دشمنان ما این است که اسلام را نشناخته‌اند. کسی می تواند اسلام شناس شود که انسان شناس باشد. .......................................... ✍ پ‌ن: ▫️ محور مطالعات انسان شناسی خود را روی انسان شناسی صدرایی-قرآنی قرار دهید. ▫️ علامه جوادی آملی در آثار متعددی به تبیین چیستی انسان، جایگاه انسان در جهان، کمال انسان، غایت انسان، مدارج انسانی، موانع کمال انسانی و ... می پردازد. در کتب سترگ و ارزشمندی مانند: تفسیر انسان به انسان، انسان از آغاز تا انجام، تفسیر موضوعی، تحریر رساله الولایه و ... تفسیر موضوعی ایشان مانند: ج۱۰(مبادی اخلاق در قرآن)، ج۱۱(مراحل اخلاق در قرآن)، ج۱۲(فطرت در قرآن)، ج۱۳(معرفت شناسی در قرآن)، ج۱۴(صورت و سیرت انسان در قرآن)، ج۱۵(حیات حقیقی انسان در قرآن)، ج۱۶(هدایت در قرآن) ▫️ آثار زیر هم در این زمینه، مهم‌اند: _ جلد ۸ و ۹ اسفار (سلطان مباحث انسان شناسی و معادشناسی) و شرح این دو جلد توسط آیت الله جوادی آملی در جلدهای ۳۱ تا ۵۰ رحیق مختوم. _ تنقیح جلد ۸ و ۹ اسفار توسط استاد طاهرزاده _ معرفت نفس علامه حسن زاده آملی _ جلد سوم درآمدی بر نظام حکمت صدرایی استاد عبودیت
حوزه علمیه تمدن ساز
عمده نظر من به این است که حیف است یک دسته ای از اهل علم که مردم صالح و خوبی هستند این‌ها #محروم بمان
استاد : با این که دارای قدرت سیاسی و انقلابی بودند اما کسانی نامه ها نوشتند و جلوی پخش تفسیر عرفانی-فلسفی سوره حمد امام را گرفتند. با این که کتاب های عرفانی امام چاپ شده اما امام در این کتاب حرف هایی می زند که من جرأت بیان آن را ندارم. کسانی که خود را پیرو خط امام می دانید و مخالف عرفان هستید بروید همین کتاب را بخوانید! ..................... پ‌ن: شِکوِه و بیان خود حضرت امام در این زمینه را اینجا بخوانید. ♦️ حوزه علمیه تمدن ساز: ✅ @feghheakbar
🍃 کتاب اثر علامه به همت استاد تحقیق و تنظیم شده و انتشارات دانشگاه تهران آن را منتشر کرده است. ▫️ ادامه
💢 ما آیینه ی بدبینی را به سوی دیگران کج می کنیم ولی خود را رها کرده ایم ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌿 کتــــاب «ادب فنای مقربــان؛ شرح زیارت جــامعه کبیره» تـــــألیف حضرت آیت الله به عنوان اثر برگزیده سی و نهمین کتــــــاب سال جمهوری اسلامی ایـــــران انتخــــاب و معرفی گردید. ◾️ اسفند ۱۴۰۰ / باز نشر به مناسبت شهادت امام علی النقی (بیان کننده زیارت جامعه کبیره) 🔸 این شرح تاکنون به جلد دوازدهم خود رسیده است. @nashresrair
حوزه علمیه تمدن ساز
🌿 کتــــاب «ادب فنای مقربــان؛ شرح زیارت جــامعه کبیره» تـــــألیف حضرت آیت الله #جوادی_آملی به عنوا
فی زماننا هذا اثبات و تبیین جایگاه امامت و ولایت می‌بایست بر اساس برهان و و صورت گیرد و الا رمقی نخواهد داشت و احیانا صرفا و توسط مجامع مورد خدشه خواهد بود ... کتاب ادب فنای مقربان اثر آیت الله جوادی آملی را می‌توان روشی موفق در تشریح این مبنای شیعی (جایگاه تکوینی امامت) دانست که در آن متمسک به مبانی رصین حکمت متعالیه شده است.
💢 تغییر زمان برگزاری همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی (1)؛ مبانی انسان‌شناختی» همایش ملی «بنیادهای فلسفی علوم انسانی و اجتماعی؛ مبانی انسان‌شناختی» در روزهای ۲۵ و ۲۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد.
💢 چگونه مى خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ‏ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته ‏ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران می گوییم! صفایی حائری: 🔸 افسوس كه ما، پيش از آن كه از آلودگى ‏ها پاك شده باشيم بر خويش عطر پاشيده ‏ايم و خويشتن را جز آن كه هستيم به ديگران معرفى كرده ‏ايم. 🔸 ما به جاى آن كه رنگ خدا را گرفته باشيم، به خدا رنگ زده ‏ايم. چگونه مى ‏خواهيم ديگران را بسازيم و از اسارت ‏ها رها سازيم، در حالى كه هنوز خويش را نساخته ‏ايم؟ ما كه خود اسيريم، چگونه سخن از آزاد كردن ديگران می گوییم! 🔸 نمى ‏توان بار رسالت الله را بر دوش داشت تا زمانى كه بنده غير اوييم. 🔸 پس بايد از حاكميت غير او آزاد شد. اين است كه معلم، قبل از هر چيز بايد حُرّ شود و به آزادى برسد؛ آزادى از خويش، آزادى از غير و حتى آزادى از آزادى. و در اين مرحله است كه به عبوديت مى ‏رسد. 📔 علی حائری | تربیت کودک | ص ۱۳
حوزه علمیه تمدن ساز
💢 انتقاد شدید آیت‌الله #میرباقری (عضو مجلس خبرگان رهبری) از نحوۀ تقسیم اَنفال ▫️ انفال نباید براسا
تا مساله تقسیم عادلانه امکانات زندگی در این کشور بر همه مردم و امکانات کار بر همه مردم حل نشود، سایر مسائل انقلاب ما حل شدنی نیست. _ شهید ▫️ انتقاد شدید آیت الله از تقسیم ناعادلانه انفال را اینجا بشنوید.