📝 #یاداشت
♦️اسلام هراسی در #سینمای_هند
🔹فیلم «#پانیپت» (۲۰۱۹) براساس نبرد سوم پانیپت ساخته شده که طی آن احمدشاه ابدالی، پادشاه افغانستان تصمیم بر یورش به هندوستان و شهر پانیپترا دارد.
🔹احمدشاه در جنگ پیروز میشود؛ اما با مقاومت پیشوا مدهاو رائو، احمدشاه ابدالی تسلیم میشود تا بار دیگر مهاراجه دهلی شکل بگیرد.
🔹فیلم با اعتراض مخاطبان افغانستانی روبهرو میشود.
🔹آنان مدعی میشوند فیلم، هویت احمدشاه را به یک عرب تغییر داده است.
🔹منتقدان نیز تصویرسازی از مسلمانان را برآمده از نگرش منفی هند به مسلمانان تعریف میکنند.
✍️نویسنده: احسان زیورعالم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1316
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️اسلام هراسی در #سینمای_هند
🔹فیلم «#پانیپت» (۲۰۱۹) براساس نبرد سوم پانیپت ساخته شده که طی آن احمدشاه ابدالی، پادشاه افغانستان تصمیم بر یورش به هندوستان و شهر پانیپترا دارد.
🔹احمدشاه در جنگ پیروز میشود؛ اما با مقاومت پیشوا مدهاو رائو، احمدشاه ابدالی تسلیم میشود تا بار دیگر مهاراجه دهلی شکل بگیرد.
🔹فیلم با اعتراض مخاطبان افغانستانی روبهرو میشود. آنان مدعی میشوند فیلم، هویت احمدشاه را به یک عرب تغییر داده است.
🔹منتقدان نیز تصویرسازی از مسلمانان را برآمده از نگرش منفی هند به مسلمانان تعریف میکنند.
🔹شبکه خبری بیبیسی این تصویرسازیها را برآمده از رویکرد حزب ملیگرای نخستوزیر هندوستان میداند.
🔹تصویر خشن و بیرحم احمدشاه، او را به غاصبی خونریز بدل میکند و در مقابل، مهاراجهها را انسانهایی عاقل و منصف به تصویر میکشد.
🔹همین مساله روزنامهنگاران افغان را بهسمت استفاده از واژه اسلامهراسی برای توصیف فیلم سوق داد.
🔹طاهر قادری، سفیر افغانستان در هندوستان نسبت به اکران فیلم ابراز نگرانی کرد. اجمل اعلامزی، رایزن فرهنگی افغانستان در دهلی نو نیز مدعی شد چندینبار تلاش کرده با کارگردان فیلم گفتوگو کند؛ اما در این امر ناموفق بوده است.
✍️نویسنده: احسان زیورعالم
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1316
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
هدایت شده از فکرت
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️الحاد مدرن؛ چالش ها و راهکارها
🔹الحاد مدرن از جمله پدیدههایی است که در چند سال اخیر در جهان اوج گرفته و طبعا در ایران هم یافت شده است.
🔹مخاطب این تفکر، بیشتر جوانان و نوجوانانی هستند که در دانشگاه درس میخوانند و با ادبیات علوم تجربی کم و بیش آشنا هستند.
🔹سادگی و همهفهمی، استفاده از دستاوردهای علوم تجربی و ارایه جایگزین برای دین را از جمله ویژگیهای متمایز کننده الحاد مدرن دانستهاند.
✍️نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جواد اصغری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1322
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️مبانی الحاد مدرن
🔻(قسمت پنجم)
🔹ما الان با جریانی مواجه هستیم که مبنای آن فلسفی نیست.
🔹بله مبانی فلسفی دارد. نمیشود که یک مکتب، مبتنی بر مبانی عقلی نباشد.
🔹اما همهی ساختار، به شکل فلسفی نیست. پس اگر در این جریان ما فقط بخواهیم از فلسفه برای نقد این مکتب استفاده کنیم جواب نمیدهد.
🔹در اینجا با فلسفه فقط میشود مبانی فلسفیشان را نقد کرد.
🔹باید با ساینس هم آشنا باشیم و اتفاقا در بعضی از موارد، ورود تخصصی به ساینس نیاز است.
✍️نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جواد اصغری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1322
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️الحاد مدرن و مطرح کردن «اخلاق»
🔻(قسمت ششم)
🔹در واقع الحاد مدرن یک مبنای معرفتشناختی دارد که مبنایش ساینس است و عرض کردم.
🔹یک مبنای متافیزیکی دارند که انکار کامل خداست و یک مبنای اخلاقی دارند.
🔹اگر خیلی ساده بخواهم صحبت بکنم شما وقتی فلسفه را کنار میگذارید یک جایگزین برایش میخواهید.
🔹از نظر ملحدان جدید، جایگزین علم است.ما میگوییم جهان را میشود با دین اداره کرد. آنها میگویند جهان را میشود با علم اداره کرد.
🔹ما در کنار دین چه چیزی داریم؟ معنویت. میگوییم با معنویت، میتوانیم انسان بسازیم.
🔹مقصودم از معنویت، معنویتِ وابسته به دین است.
🔹آنها میگویند با اخلاق سکولار میتوانیم یک نظام دستورات اخلاقی ارائه دهیم که مبنای آن فقط انسانیت است.
🔹لزومی ندارد اخلاق از دین گرفته شود و با همین اخلاق #سکولار میتوانیم انسانها را بسازیم و نظام اجتماعی مطلوب را عرضه کنیم.
🔹پس آنها روی علم و ساینس خیلی تاکید دارند و با تاکید روی این دو به چیزهای دیگر که دین به آنها تاکید دارد مثل شریعت، معنویت و … نیاز ندارند.
✍️نویسنده: حجت الاسلام دکتر محمد جواد اصغری
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1322
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه
♦️جایگاه ارز در #اقتصاد ایران
🔻(بخش سوم)
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
بخش سوم.mp3
1.07M
📍 #اختصاصی
🎙 #مصاحبه با دکتر حسنخانی
♦️جایگاه ارز در #اقتصاد ایران
🔻(بخش سوم)
🔹بیش از 20 قانون داریم که در آنها حداقل 31 بند مرتبط با ارز گفته شده و اگر کسی میخواهد ارز را افزایش یا کاهش دهد، سیاست ارزی اعمال کند، باید نسبت خودش را با این 31 بند و 20 سند بالادستی مشخص کند.
🔹سند سیاستهای کلی اقتصاد مقاومتی هم ابلاغ شده و رسماً در دستور کار است و باید لحاظ شود.
🔹لذا ما نمیتوانیم بی دلیل ارز را کاهش یا افزایش بدهیم.
🔹یعنی شخصی به هر ترتیبی قیمت ارز را جابجا کرده، اما هیچکس توضیح نداده نسبت تصمیمی که سیاستگذار گرفته با اسناد بالادستی چیست.
🔹این یک پرسش است که باید هم برای سیاستهای گذشته و هم برای سیاستهای آینده به لحاظ رسانهای پرسیده شود.
🔻قسمت قبلی:
🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1283
🔻لینک مطلب:
🌐 http://fekrat.net/?p=1274
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️امام تحول؛ درآمدی بر نظریه ناب نوآوری
🔹مفاهیم پایه در جوامع انسانی تمدنسازند.
🔹آزادی، عدالت، پیشرفت، معنویت و بسیاری از ارزشها و مفاهیم اجتماعی دیگر در برساخت زمینهای جوامع شکل میگیرند و معنا مییابند.
🔹«آزادی» برای بسیاری از ممالک واژه زیبایی است؛ اما کدام آزادی؟
🔹 آزادی توماس هابز در «لویاتان» یا «آزادی معنوی» مرتضی مطهری؟
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️امام تحول؛ درآمدی بر نظریه ناب نوآوری
🔹نهتنها آزادی در غرب، در قامت یک معنا و مفهوم واحد طرح نشد، اندیشمندان مسلمان نیز رهیافتهای متفاوتی ارائه کردند.
🔹با این نگاه، طبیعی است که مبنا و سویه «آزادی» در اندیشه علامهجعفری و شهیدبهشتی بهعنوان دو اندیشمند مسلمان و هممکتب، یکسان نباشد.
🔹واژگان دیگر هم اینگونهاند. «پیشرفت» ریکاردویی دو مسیر متفاوت در اندیشههای جان استوارت میل و کارل مارکس در پیش گرفت.
🔹این جدال بر سر مفاهیم تا آنجا بالا میگیرد که مفهوم و قواعد پیشرفت در کتاب «اسلام راهبر زندگی» آیتالله سیدمحمدباقر صدر در سال ۱۹۷۹، هیچ سنخیتی با پیشرفت والت وایتمن روستو در کتاب «مراحل رشد اقتصادی» در سال ۱۹۶۰ ندارد.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
سند2030.mp3
4.68M
🔊 #پادکست
🎧 با هم بشنویم.
♦️لب کلام سند 2030 چه چیزی است؟
🔷 نظام آموزشی کشور نباید زمینهساز تربیت نیروهایی برای #آمریکا باشد و به جای اینکه هوشیارانه و آگاهانه در مسیر #انقلاب_اسلامی تلاش کنند، ناخواسته تبدیل به عنصری دلباخته برای غرب میشوند.
🆔 @farhang_puya
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️نظریه ناب نوآوری
🔹یکی دیگر از این مفاهیم جذاب و جهانخواه «نوآوری» است؛ اما کدام نوآوری؟
🔹از زمانی که «نوآوری» در دنیای مدرن بارزیت یافته زمان زیادی نمیگذرد، اگرچه نظریهپردازان متنوعی پیرامون آن صحبت کردهاند.
🔹گروهی نوآوری را در سطح ملی، کلان، سیاستی و حاکمیتی تحلیل کردهاند و گروهی دیگر همچون کریستینسن، پورتر و چسبرو در مکتب دانشگاه هاروارد، در سطح خرد، بنگاه، شرکت و راهبرد نظریهپردازی کردند.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️نظریه ناب نوآوری
🔹اقتصاد تطوری، جریان دومی است که موازی جریان اصلی اقتصاد، به مفهومپردازی اقتصادی نوآوری از منظر کلان و سیاستگذاری میپردازد.
🔹در نگاهی کلان، همه جریانهای سنتشکن اقتصادی که دربرابر جریان غالب قد علم کردند در این دسته میگنجند: از اقتصاددانان پساکینزینی، اتریشی و نئوشومپیتری تا اقتصاددانان بومشناختی و رفتاری.
🔹اقتصاد تطوری از اوایل قرن بیستم و خصوصا با مطالعات ژوزف شومیپتر اتریشی آغاز میشود و نقش بیبدیلی برای این مفهوم ایفا میکند تا جایی که داستان زندگی شخصی او در کتابی با عنوان «پیامبر نوآوری» منتشر میشود.
🔹این مطالعات سپس توسط نلسون، وینتر، پویت، فریمن و… با محوریت مرکز اسپرو در دانشگاه ساسکس انگلستان پیگیری میشود و تا همین امروز، تاثیرات قابلتوجهی بر تولیدات علمی برجای میگذارد.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️ #انقلاب و مفهوم #نوآوری
🔸در سلسله تحرکات اندیشمندان مسلمان در زمینه پیشرفت، پدیده #انقلاب_اسلامی ایران بهدلیل ایده اداره مبتنیبر اسلام جایگاه ویژهای دارد.
🔸ایدههای تاسیسی #امام_خمینی(ره) در سال نخست انقلاب در تشکیل طیفی از نهادهای اجتماعی مویدی بر این موضوع است.
🔸نهادهای بیسابقهای در تاریخ ایران و جهان که ظرفیتهای مردمی را به أعلی درجه خود متبلور میساخت.
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
♦️ #انقلاب و مفهوم #نوآوری
🔸رهبری، امام را اینگونه توصیف میکنند: «امام، روحا، هم یک انسان تحولخواه بود، هم تحولآفرین بود. درمورد ایجاد تحول، نقش او صرفا نقش یک معلم و استاد و مدرس نبود؛ نقش یک فرمانده داخل در عملیات و نقش یک رهبر بهمعنای واقعی بود. ایشان بزرگترین تحولات را در دوران خودشان، در زمان خودشان در حوزههای متعددی و در عرصههای متنوع زیادی ایجاد کردند.»
🔸اگر دستهای از فیلسوفان مسلمان در پاسخ به شرق و دسته دیگری در پاسخ به غرب درمورد توسعه سخن گفتهاند، رهبران انقلاب اسلامی در مقام اداره به این موضوع وارد شدهاند که پیگیری آن در اندیشه #آیت_الله_خامنهای به دلایل متعددی ازجمله مدت زمان دوره رهبری جایگاه ویژهای دارد.
🔸«ما باید بتوانیم قدرت نظام اسلامی را در زمینه حل مشکلات اقتصادی به همه دنیا نشان دهیم؛ الگو را برسر دست بگیریم تا ملتها بتوانند ببینند که یک ملت در سایه اسلام و با تعالیم اسلام چگونه میتواند پیشرفت کند.»
🔸این فرازی از کلام ایشان در ابتدای سال جهاد اقتصادی است.
🔸یا در جای دیگری اشاره کردند: «این سوال را باید از خودمان بکنیم: پیشرفت چیست؟ اگر سوال نکنیم که پیشرفت چیست، پیداست به فکر پیشرفت نیستیم. بنابراین، باید اول این سوال را از خودمان بکنیم و بهدنبال پاسخش حرکت بکنیم تا آن را پیدا کنیم.»
🔸آنچه در این عبارت طرحشده، بازهم تاکید دیگری بر سوال اصلی این نوشته است: «کدام پیشرفت؟»، «کدام نوآوری؟»
✍️نویسنده: رضا پاینده
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1335
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
🔰 نهضت علمی مبتنی بر آموزه فقاهت
✍️ رسول لطفی
🔸انسان ایرانی در کشاکش سنت و تجدد زمانه در جستوجوی بازتعریف هویت خویش است. انسان ایرانی که مخ وجودی او را سراسر دین و مذهب و سنت پر کرده است، اتمسفر عصر جدید بر زیست او حاکم شده و مدرنیته چون پیراهنی بدقواره به تن انسان ایرانی میماند که تناسبی با او ندارد. این احاطه تا تسخیر اندیشههای ما پیش رفته است! تا آنجا که حتی دانش و حکمت و فقاهت ما را از محتوا تهی کرده و روش علمی ما را به استعمار کشانیده است.
🔹امروز اما در جنگ اندیشهها نیازمند احیا نهضت انقلاب علمی صادقین(علیهم السلام) هستیم. بی شک یکی از مهمترین کارهایی که باید صورت گیرد تحلیل نظری و صورتبندی مفهومی سیره تحول علمی عصر صادقین است. نهضتی که از امام باقر(ع) پایهگذاری شد و در عصر رضوی(علیه السلام) به اوج رسید. بر همین اساس لازم است کمی از تحلیل سیاسی معصومین فاصله گرفته به تبیین و ترویج تحلیل اجتماعی تاریخ بپردازیم. مدلسازی و استخراج شیوههای انقلاب علمی مبتنی بر تجربه زیسته این ائمه میتواند چراغ راهی در این عصر ظلمانی باشد. و این رسالت سنگینی است که بر دوش ماست.
🔸یکی از آموزههای مهم در فرهنگ دینی ما جایگاه اساسی دارد مساله تفقه و فقاهت است. به نظر میرسد مبتنی بر آموزه فقاهت میتوان طرحی نو برای نهضت علمی جدید متناسب با ارزشمندی ایدئولوژی اسلام برافراشت. از دستورات امام صادق(ع) این است که فرمودند: «لا خیر فی من لا یتفقه من اصحابنا» این آموزه به نظر میرسد به لایه فرهنگی از آموزه فقاهت میپردازد و یکی از مولفههای اصلی خیر و نیکی داشتن و ثمربخش بودن اصحاب خویش را ( بلکه انسانی که به دنبال زیست بهتر است) در تفقه میداند.
🔹گره خوردن ارزشمند بودن شخص به تفقه داشتن ما را به تامل و تدبر در باب چیستی فقاهت رهنمون میسازد. به راستی فقاهت چیست که ارزشمندی شخص مومن معتقد با آن رقم میخورد؟! و روشن است که فقاهت و تفقه به معنای فقه خواندن مرسوم نیست بلکه آموزه فقاهت به معنای فهم عمیق است. بنابراین از دستورات اصلی سیاستگذاری فرهنگی در جامعه باید پیادهسازی آموزه فقاهت باشد. آموزه فقاهت بدین معنا که انسانهای جامعه باید به فهم عمیق نائل شوند تا ارزشمند گردند. ارزشمندی جامعه مبتنی بر فهم عمیق آن افراد آن جامعه است و الا به تعبیر امام صادق(ع) هیچ خیر و صلاحی در این جامعه نخواهد بود.
🔸اگر جامعه به این استعلاء برسد که در امور زندگی خویش در جستوجوی فهم عمیق باشد که مصداق بارز آن فهم عمیق از دین است، بیشک میتوان به انقلاب علمی در عصر جدید فکر کرد. بیشک در عصر مدرن که همه چیز را در شتاب و سرعت میداند و در عصر اطلاعات انسانها را غرق در دادههای بی حاصل میکند، بار آوردن جامعهای فقیه امری دشوار است و نیازمند فعالیت جدی نخبگان و متفکران دارد...
🆔 @fekrat_net
امروز بیش از گذشته به #بازخوانی_انتقادی آثار و اندیشه های #دکتر_علی_شریعتی نیازمندیم و آنچه در این بازخوانی مهم است تشخیص #پایگاه_معرفتی اوست و اینکه ما بر کدام پایگاه ایستاده ایم.
به مناسبت سالگرد وفات ایشان فایل صوتی #درس_گفتار #جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
خدمتتان تقدیم می گردد.
پ.ن: این درس گفتار ده سال قبل (۱۳۸۹) در ضمن طرح تحقیقات تابستانی #حوزه_علمیه_بناب و در جمع طلاب مدرسه علمیه ولی عصر بناب و مدرسه علمیه حقانی قم ارائه شده است.
🆔 @fekrat_net
13890420-001.mp3
23.7M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_اول
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۰
https://eitaa.com/amin_asadpour
🆔 @fekrat_net
13890421-002.mp3
18.93M
فایل صوتی
#درس_گفتار
#جریان_شناسی_فکری_دکتر_شریعتی
#جلسه_دوم
طرح تحقیقات تابستانی #ضحی
#حوزه_علمیه_بناب ۱۳۸۹/۴/۲۱
https://eitaa.com/amin_asadpour
🆔 @fekrat_net
📰 #نشریه
♦️شماره 43 نشریه #فرهنگ_پویا منتشر شد.
🔸علاقمندان جهت خریداری شماره جدید نشریه فرهنگ پویا با رویکرد نقش مردم در گام دوم با شمارۀ 02536624811 تماس حاصل کنند.
🆔 @farhang_puya
🆔 @fekrat_net
نشریه فرهنگ پویا شماره 43.pdf
6.94M
📰 #نشریه
♦️شماره 43 نشریه #فرهنگ_پویا منتشر شد.
🔸شماره جدید نشریه #فرهنگ_پویا به چاپ رسید. هماکنون فایل PDF نشریه در اختیار شماست.
🔸بلاها، حکمتها و رسالت، کلیدواژههایی هست که در این نشریه به طور تخصصی بررسی شدهاند.
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه انسانیت #حضرت_معصومه (س) در سیاره انسانها
🔹 #ملاصدرا از چهار مدل انسان نام برده است، پس از بررسی این چهار مدل، جایگاه حضرت معصومه (س) رخ مینماید.
🔹روش ملاصدرا ماهیتی معرفت شناسانه دارد و ترکیبی از تجربه و فلسفه است که بر «تشخیص تهدید» مبتنی است که در ضمن بحث، روشن میشود.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1351
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه انسانیت #حضرت_معصومه (س) در سیاره انسانها
🔹انسان معنوی بر مدار عقلانیت و عدالت حرکت میکند.
🔹 #ملاصدرا برای تبیین این مدل، به حیوانات مثال نمیزند. این مدل انسانها خطرات دنیوی را تشخیص میدهند و همچون حضرت یوسف آنها را مدیریت میکنند.
🔹اما تفاوتی که انسان معنوی با انسان دنیوی دارد این است که انسان معنوی خطرات و تهدیدات اخروی را هم تشخیص میدهد و برای برطرف کردن و در امان ماندن از آن خطرات عظیم و کمرشکن طرح و برنامه ارائه میدهد.
🔹یعنی خطراتی که بعد از مرگ احتمال دارد که انسان با آنها روبرو شود را میداند و تلاش میکند که خود و جامعه را از آن خطرات و تهدیدات حفظ کند.
🔹اگر قدرت را هم به دست میگیرند برای همین هدف است نه آنکه قدرت، برای انسان معنوی کمال و درجهای محسوب شود.
🔹لذا قدرت و مسئولیت از منظر انسان معنوی یک امانت و به تعبیر خودمانی دردسر است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1351
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹مراد از فرهنگ متعالی این است که در این فرهنگ عقل و عدل، فرماندهی و اداره قوای شخص را بر عهده دارند. قوا تحت تربیت عقل قرار دارند.
🔹فطرت بر مرکب نشسته است و به مدد عقل بیرونی یعنی انبیای الهی قدرت سه قوه شهویه، غضبیه و وهمیه را شکسته و آنها را به اعتدال رسانده است و حق هر یک را ادا نموده.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📝 #یاداشت
📍 #اختصاصی
♦️جایگاه #حضرت_معصومه (س) در جغرافیای فرهنگی کجاست؟
🔹در این فرهنگ، عفت، شجاعت، حکمت، عدالت، معنویت، محبت به دیگران، عقلانیت و انسانیت اولویت دارد.
🔹حضرت فاطمه معصومه (س) ساکن جغرافیای فرهنگی متعالی است.
🔹بانوی جوانی که مدتی اندک ۱۶ یا ۱۷ روز (بانوی ملکوت، ص۷۱ ) در قم اقامت داشت اما جای عبادت او اکنون بیت النور نامیده میشود که روشن میسازد چه ارتباط تنگاتنگی با خدا و مناجات با خدا داشته است.
🔹بانویی که به دنبال امام خویش آمده، امامی که مظهر تمام خوبیها و پاکیها و فضیلتهای سیاسی و اخلاقی است. و اگر قضیه حمله به کاروان کوچک بانوی مهربان و کریمه قم صحت داشته باشد، درمییابیم که حمایت از او و دل سپردن به ولایت هشتمین امام همام از نظر ساکنان فرهنگ مادی و تنازعی و شیطانی جرمی بزرگ و غیرقابل بخشش بوده است.
✍️نویسنده: رضا لک زایی
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1347
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net
📍 #اختصاصی
🎙#مصاحبه
♦️تأسیس شبکههای مجازی ایرانی-اسلامی میتواند حیازدایی را متوقف کند.
🔸طی سالهای اخیر شبکههای اجتماعی آمریکایی-صهیونیستی طرفداران بسیاری در سطح جهان پیدا کردند.
🔸در کشور ما نیز فرصت و شرایط برای فعالیت این نرمافزارها آماده شد و با گذشت مدت زمان کوتاهی، شبکههای اجتماعی نظیر تلگرام، اینستاگرام، واتساپ، توئیتر و... مورد استفاده عموم مردم قرار گرفتند.
🔸مشکل اما زمانی مشخص میشود که فضای این شبکهها به دقت مورد بررسی قرار گیرد.
✍️نویسنده: روحالله مومن نسب
🔻ادامه مطلب در لینک زیر:
🌐 http://fekrat.net/1342
📌کانال فکرت؛
🆔 @fekrat_net