eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 💠 از پاسخ به یک شبهه درباره علامه طباطبایی(ره) تا بایسته‌های ترویج فرهنگ کتابخوانی 💢 هر چند هنوز هم اخبار حوزه فرهنگ و اندیشه متأثر از تحولات اخیر کشور است، اما رسانه‌ها و به خصوص خبرگزاری های مطرح، گریزی هم به مناسبت‌های تقویمی و رویدادهای اقتضایی در روزهای سپری شده داشته‌اند. آنچه در ادامه می‌آید، خلاصه‌ای از مهم‌ترین محتواهای انتشار یافته در خبرگزاری‌های کشور در عرصه فکر و فرهنگ و اندیشه است که تقدیم خوانندگان عزیز و همیشه همراه می‌گردد. 🖋سیدمهدی موسوی؛ محقق و پژوهشگر 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
FeghNezamSaz.mp3
30.17M
🔸 صوت کامل همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔻 با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر صدر(ره) 🎙 با سخنرانی: ⏰ چهارشنبه ۲۵ آبانماه ۱۴۰۱ 🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🔍 اخبار همایش را اینجا بخوانید👇 🌐 iict.ac.ir/ffnezam فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فکرت
#بشنوید 🔸 صوت کامل همایش ملی فلسفه فقه نظام‌ساز 🔻 با تأکید بر افکار و آرای شهید آیت‌الله محمدباقر
🔰در همایش «فلسفه فقه نظام‌ساز» مطرح شد؛ 💠 پاسخگویی فقه به نیازهای روز جامعه و لزوم مجاهدت علمی حوزویان ♦️آیت‌الله سیدمحمدمهدی میرباقری، عضو مجلس خبرگان رهبری و رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با اشاره به این نکته که مفاهیمی که از حوزه علم کلام به علم اصول و فقه سرریز می‌شوند می‌بایست به درستی تبیین و فراوری گردند، گفت: چنانچه ما فلسفه فقه را علمی ناظر به فقه و درجه دو تلقی کنیم، در این صورت، کلیدی‌ترین مفهومی که باید روی آن بحث شود، مفهوم حکم است چرا که اگر در آن توسعه ایجاد نکنیم امکان توسعه فقه و پاسخگویی به نیازهای جدید بر این اساس نیز فراهم نمی‌گردد. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔸مصیبت تفسیر المیزان!! 🔹علامه حسن‌زاده به نقل از حضرت علامه طباطبائی فرمودند: 🔸روزی خواستم به حرم حضرت رضا (ع) مشرف شوم. یک روحانی به من رسید و گفت: نمی‌خواهید در روضه سیدالشهداء شرکت کنید؟ من با این که آن روحانی را نمی‌شناختم گفتم: حتما شرکت می‌کنم، چون حضرت رضا (ع) فرموده‌اند: در مجلس عزای جدم شرکت کنید! 🔹وارد جلسه که شدیم من کنار منبر نشستم. گوینده خطاب به مردم گفت: من شما را می‌خواهم در این مجلس از مصیبت بزرگ و ظلم جدیدی خبردار کنم و آن این است که شخصی به نام طباطبایی در قم تفسیری به نام المیزان نوشته است و آنچه نباید بر قرآن وارد می‌شد وارد کرده است. سپس روضه سوزناکی خواند و من هم اشک ریختم. 🔸پس از منبر بلند شدم و به وی دست دادم و گفتم: «از صدر منبر شما بسیار استفاده کردم و از ذیل منبرتان بهره بردم!» 📓کتاب «نقش روستای ایرا در خطهٔ ولایتمدار مازندران»، سید ابوالحسن شفیعی. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
1401.mp3
8.2M
🎙️ بیانات آیت‌الله جوادی آملی در چهلمین سالگرد علامه طباطبایی و سیزدهمین گردهمایی اساتید علوم عقلی چهارشنبه ۲۵ آبان ۱۴۰۱ 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰 نشست علمی؛ فارابی و نقش عدالت و محبت مدنی در نظام اجتماعی مدینه فاضله 🌀 دکتر سید مهدی امامی‌جمعه، استاد تمام دانشگاه اصفهان 🔸 دوشنبه ۳۰ آبان ۱۰صبح 🔸 خ حافظ، سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان 🔹 مشاهده آنلاین: dte.bz/1001 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هفتمین کنگره بین‌المللی علوم انسانی اسلامی، آبان 1402 در ایران و در محورهای کلی ذیل برگزار می‌گردد: محورهای میان‌رشته‌ای: فلسفه و روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی مدیریت تحول علوم انسانی تمدن نوین اسلامی قرآن و علوم انسانی محورهای رشته‌ای: اقتصاد اسلامی تعلیم و تربیت اسلامی ارتباطات و جامعه‌شناسی اسلامی روانشناسی اسلامی علوم سیاسی اسلامی فقه و حقوق اسلامی مدیریت اسلامی معماری و شهرسازی اسلامی متن کامل خبر: https://scih.ir/Dwpvq 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📝 💠 لزوم بسترسازی فرهنگ گفتگو در مجامع دانشگاهی 🔸 آنچه مسلم است این که ایجاد و توسعه زبان مشترک و فرهنگ گفتگو و دیالوگ بین مسئولان و نسل جدید از جمله دانشجویان و دانشگاهیان، امروزه یکی از ضروری‌ترین مباحث کشور ماست. 🔹در گام دوم انقلاب به شدت نیاز داریم که دستاوردها و پیشرفت های کشور در کنار نقاط ضعف و نواقص مطرح شود، چه آن که در حال حاضر متأسفانه نسل جدید ما از بخش مهمی از پیشرفت‌های علمی کشور بی‌اطلاع یا کم‌اطلاع است به خصوص این که الآن ما در برخی بخش های علمی جزو ۵ یا ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم و حیف است که این‌ها به شکل جذاب و بیان هنرمندانه به اطلاع عموم مردم خاصه نسل جوان نرسد. 🖋 دکتر مونا جامی‌پور، مدیر پژوهش دانشگاه حضرت معصومه(س) 💢 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید 🆔 @Fekrat_Net
📸 گزارش تصویری ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📸 گزارش تصویری ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
| فرق جامعه ساکن با جامعه پویا 🎙استاد مطهری(ره): 🔸جامعه زنده برای کسانی احترام قائل است که: ▪️متکلم‌اند نه ساکت ▪️متحرک‌اند نه ساکن ▪️باخبرند نه بی‌خبر 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🚨 قورباغه‌های هفت‌تیرکِش ✍️ امیرعباس طباطبایی 🔷 طبق آخرین یافته‌های علمی هفت‌گونه قورباغه در ایران وجود دارد که یک گونه از آن‌ها در ناحیه جنوب تا جنوب شرق کشور زیست می‌کنند؛ همچنین شش‌گونه دیگر در بخش‌هایی از شمال کشور و نواحی زاگرس و جنوب غرب وجود دارند. متخصصین ویژگی‌های زیادی را برای این حیوان بیان کردند که می‌توان سه مورد را جز مهمترین آنها دانست: 1️⃣ دوزیست‌بودن: قورباغه‌ها زیست واحدی ندارند؛ آنها نمی‌توانند خود را در وضعیت ثابت قرار داده و به صورت پیوستار زندگی کنند چرا که اصولا حیاتشان به همین تزلزل بسته است. 2️⃣ جهش‌کردن: قورباغه‌ها برخلاف دیگر حیوانات نه راه می‌روند، نه می‌دوند و نه می‌خزند؛ بلکه آنها می‌جَهَند؛ یعنی به یک‌باره از نقطه‌ای به نقطه دیگر پرش می‌کنند و هیچگاه در موقعیت آرام به پیش نمی‌روند. 3️⃣ حمله به دوست و دشمن: قورباغه‌ها (مخصوصا انواع خطرناک آنها) زمانی که موجودیت خود را در خطر ببینند، به هر طریقی که شده (یا از طریق پوست یا از طریق نیش و بزاغ)، زهر خود را به طرف مقابل (خواه دوست باشد یا دشمن) می‌ریزند. 🔶 تا اینجا فقط یک سری نکات علمی رو مرور کردیم؛ غرض از بیان این مطالب این بود که در وضعیت فعلی کشور، باید مراقب انسان‌های قورباغه‌صفتی باشیم که اولا منافق‌گونه و دوزیست‌وار فقط به فکر منافع خود هستند؛ ثانیا هیچ تعادل شخصیتی نداشته و به یک باد رسانه‌ای از حالتی به حالت دیگر جهیده و مدام گرفتار افراط و تفریطند؛ ثالثا زمانی که دیگ برای آنها نجوشد، اجازه نخواهند داد تا دوست و دشمن بر سر آن سفره بنشینند. 🔷 این افراد فقط در ظاهر بین مردم محلی بلوچ و بختیاری و کرد و عرب زندگی می‌کنند و همانند مردم آن دیاران لباس می‌پوشند، ولی کوچکترین تحریکی کافی است تا آنها موجودیت خود را در خطر پنداشته و آن وقت نه به دشمنان فرضی خود (مامورین حکومتی) بلکه به مردم کوچه و بازار خودشان هم رحم نکنند. ✅ آری اینها نه بلوچند؛ نه بختیاری؛ نه کرد؛ نه ترک و نه حتی انسان؛ اینها مُشتی قورباغه‌اند که شهر را شلوغ پنداشته و هفت‌تیرکِش شده‌اند. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 مولویِ کاتولیک‌تر از پاپ 🔸قتل، ناامنی، فحاشی، انتشار ترس و وحشت در جامعه و در عین حال مظلوم نمایی و تلاش برای ترغیب زنان و دختران به فرهنگ بردگی و بی‌هویتی، اضلاع متناقضِ اغتشاشات اخیر بود که تشابه عجیبی به استراتژی داعش از شکل‌گیری تا استقرار داشت... 🔸جایگاه بانوان عفیف و اسطوره‌ای ایرانی به مثابه عناصری نمادساز در شکل‌گیری استعاره مامِ وطن و سرزمین مادری و نقش و منزلت مادران شهدا در ایجادِ پیوندِ مفهومِ خانواده و ملیت بر کسی پوشیده نیست، به همین جهت خط رسانه‌ای عبری، عربی، غربی سال‌هاست همگام با پروژه تجزیه ایران، فروپاشی نهاد خانواده را نیز کلید زده است... 🖋 مجتبی عباسی، نویسنده و پژوهشگر 💢 متن کامل در سایت فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حکومت، فلسفه عملی فقه 🎙دکتر رضا برنجکار؛ استاد حوزه و دانشگاه ▪️حکومت اسلامی یعنی چه؟ ▪️ارتباط بین عقل و دین چیست؟ ▪️نسبت عقل نظری و عملی با عقل ابزاری در حکومت اسلامی چیست؟ 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📸 ‌ اولین نشست صمیمی شورای سردبیری فکرت با اصحاب رسانه و کنشگران فعال فضای مجازی ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۱ در مجموعه شناخت برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 موانع و امکان‌های عمومی کردن فلسفه در جامعه چیست؟ 🔸نشست تخصصی «فلسفه برای همه» با حضور مالک شجاعی، عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و فاطمه مینایی، عضو هیئت علمی دانشنامه جهان اسلام، عصر امروز ۲۸ آبان در کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد. 🔸در این نشست مینایی گفت: طرح «فلسفه برای همه» در فرهنگ دنیای جدید به صورت‌های متنوعی اجرا شده و این فکر جا افتاده که فلسفه را می‌شود تا حدی عمومی کرد و عموم مردم می‌توانند از دستاوردهای فکری فیلسوفان استفاده کنند. با این حال فلسفه پیشینه زیادی در کشورهای در حال توسعه ندارد و ما با پدیده جدیدی روبرو هستیم. در طرح فلسفه برای همه، فرد عامی در مقام مخاطب فیلسوف قرار می‌گیرد، به جای اینکه فیلسوفان در حلقه خودشان گفت‌وگو کنند. منظور از عامی نیز فرد غیر متخصص است. جنبه دیگر فلسفه برای همه این است که اهل فسفه از انزوای حرفه‌ای خودشان بیرون بیایند و درباره مسائل اجتماعی و سیاسی اظهار نظر کنند. این دو جنبه در فلسفه باستان هم دیده می‌شود. درست است فلسفه برای همه جدید است ولی توجه فیلسوفان به حوزه عمومی در فلسفه باستان هم هست. سقراط فلسفه را برای عموم شهروندان آتن می‌گفت. افلاطون و ارسطو سعی می‌کردند حاکمان را با آموزه‌های فسفی آشنا کنند. 💢 متن کامل را در سایت ایکنا بخوانید 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته می‌شود که عقلانیت نظری و عملی‌اش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیل‌شدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است. آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزش‌های معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و توانایی‌های خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد. بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهره‌گیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروه‌ها و حتی رسانه‌ها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد. فضای نخبگانی، فضای نق‌زدن‌های عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدم‌کشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبه‌رو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفت‌وگو» را برمی‌گزینند. نخبه جریان‌ساز است و سعی می‌کند با درنظرداشت اهداف و ارزش‌های جمعی، گفتمان‌سازی کند. 🔗 متن کامل 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔻مجموعه نشست های آشنایی با اندیشه های علامه طباطبائی نشست اول: «معرفت‌شناسی و روش‌شناسی» سخنرانان: دکتر عبدالله معتمدی، رئیس دانشگاه علامه طباطبائی دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، استاد برجسته فلسفه کشور دکتر اسماعیل منصوری لاریجانی، استاد فلسفه و عرفان اسلامی دکتر محسن حبیبی، عضو هیئت علمی گروه فلسفه دانشگاه علامه طباطبائی دکتر علیرضا فخاری، عضو هیئت علمی گروه علوم قرآن و حدیث دانشگاه علامه طباطبائی 🔴چهارشنبه ۲ آذر ۱۴۰۱، ساعت ۱۳ تا ۱۶:، کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبائی 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 «موسیقی و اعتراض» 🔸 نشست «موسیقی و اعتراض» با حضور حجت‌الاسلام مجتبی فلاحتی، نویسنده کتاب «فقه، موسیقی و انقلاب اسلامی» با هدف بررسی آسیب‌شناسانه موسیقی در اغتشاشات اخیر به همت فکرت برگزار شد. استاد فلاحتی در این نشست به بررسی مبانی سکولاری علوم انسانی غربی و تأثیر آن در کنشگری نخبگانی پرداخت. این استاد حوزه همچنین با اشاره به اهمیت کنشگری خوانندگان و نوازندگان در عرصه هنری کشور تصریح کرد: مدیریت موسیقی در کشور با خلأ جدی در سندنویسی روبه‌رو است، متأسفانه برخی مدیران هنری و فرهنگی جمله‌ی «ما وضعیت خوبی در موسیقی نداریم» را قبول ندارند. این نشست با حضور برخی پژوهشگران سایت رسانه‌ای فکرت با بررسی محورهایی همچون «ارتباط نخبگان با موسیقی، سند و موسیقی، مدیریت موسیقیایی و ظرفیت‌های موسیقی معیار» برگزار شد. متن کامل این گفت‌و‌گو به زودی در سایت فکرت منتشر می‌شود، همچنین نسخه تصویری آن در آپارات در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. گفتنی است، این نشست در ادامه پرونده «نخبه و اعتراض» در پایگاه تحلیلی اندیشه‌ای «فکرت» برگزار شد. 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💠 تأمّل دربارۀ کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ» 🔸کتاب «چیستی و نحوۀ وجود فرهنگ: نگرشی نوین به فلسفۀ فرهنگ»، اثر استاد سیدیدالله یزدان‌پناه است که در حجم ششصد صفحه به تازگی منتشر شده است. کتاب در آنجا که وارد قلمرو فلسفۀ فرهنگ می‌شود و می‌خواهد با تکیه بر مبادیِ فلسفی، فلسفۀ فرهنگ را صورت‌بندی کند، به‌شدّت متأثّر از علامه مرتضی مطهری -رضوان‌الله‌تعالی‌علیه- است، تا آنجا که باید گفت او در «زیر سایۀ» تأمّلات استاد مطهری به سر می‌برد و «انگارۀ جدید»ی را پدید نیاورده است. 🔸 فضل او، «عبور از مطهری» و «شکل‌دهی به یک رهیافت معرفتیِ جدید» نیست، بلکه او توانسته است که اوّلاً، زیرساخت‌های فلسفی را به تفصیل بیابد و در هندسه‌ای موجّه، آنها را بازآفرینی کند؛ و ثانیاً، آنچه را که مطهری به «اجمال» و «اختصار» بیان کرده است را «شرح» و «بسط» بدهد و «نتایج» و «دلالت‌ها»ی آن را بیان نماید. به‌هرحال، رهیافت کتاب، چیزی متفاوت با «صورت‌بندیِ مطهری» از مسأله نیست و نوآوری‌هایش را باید در حوزه‌های دیگر طلب کرد. 💢ادامه مطلب در سایت فکرت 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
📌این گفتگو به صورت زنده از صفحه آپارات کانون اندیشه جوان به نشانی https://www.aparat.com/canoon.org پخش خواهد شد. 📌فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Ne
هدایت شده از فکرت
⁉️ کنشگری سیاسی نخبگان ایرانی در کدام جهان معرفتی شکل می‌گیرد؟ 🔍 پرونده «نخبه و اعتراض» ✍️ دانیال بصیر، سردبیر پایگاه تحلیلی فکرت اهالی لغت، معنا و معادل «نخبه» را «برگزیده» دانستند. در ساحت اندیشه نیز به فردی برگزیده و نخبه گفته می‌شود که عقلانیت نظری و عملی‌اش مورد اقبال عمومی قرار گیرد. در واقع عناصر تبدیل‌شدن یک شخص به نخبه و تمایزش از سایر افراد، استعداد طبیعی و هوش سرشار، همت و تلاش و پشتکار، و هدایت و توفیق الهی است. آنچه جامعه از یک فرد نخبه انتظار دارد این است که در کنار اهمیت به «ارزش‌های معنوی»، ظرفیت شخصی خود را تبدیل به ظرفیت ملی کند و توانایی‌های خود را در جهت حل مسائل کشور قرار دهد. بنابراین فرد نخبه، علاوه بر خودسازی فردی و رعایت ادب و پرهیز از فحاشی و بدزبانی، بایستی دارای قدرت تفکر و بهره‌گیری از منطق استدلالی باشد. نخبه نباید ذهن و فکر خود را به آسانی در اختیار افراد، گروه‌ها و حتی رسانه‌ها قرار دهد که او را کانالیزه کنند. به همین دلیل، اگر محتوایی به دستش رسید را باید با نگاهی تحقیقانه و پرسشگرانه در چارچوب علمی قرار دهد. فضای نخبگانی، فضای نق‌زدن‌های عوامانه و هیجانی نیست؛ لودگی، خشونت و آدم‌کشی در قاموس فکری نخبه، جایی ندارد. اگر نخبه با پدیده و یا آسیب اجتماعی روبه‌رو شد، مسیر اعتراض و کنشگری اجتماعی وی، سمت و سوی علمی و مستدل دارد و نخبگان برای اعلام اعتراض به دیدگاه رقیب یا مخالف، میدان «گفت‌وگو» را برمی‌گزینند. نخبه جریان‌ساز است و سعی می‌کند با درنظرداشت اهداف و ارزش‌های جمعی، گفتمان‌سازی کند. 🔗 متن کامل 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net