eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📸 | 🔘 گفت‎وگو فکرت با حجت الاسلام دکتر عابدی، عضو هئیت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ▪️انسان به علل درونی و بیرونی نمی‌تواند انتخاب درستی داشته باشد و در مسیر کمالی گام بردارد؛ زیرا هواهای نفسانی از سویی و وسوسه‌های شیطانی از سویی دیگر، موجب می‌شود که در مقام فهم و درک حق و باطل به خطا رود یا آنکه در مقام عمل به خوب و صالح، گمراه شود و کار درست را به درستی انجام ندهد. ▪️عقل انسانی به سبب آنکه از احاطه به همه هستی ناتوان است، نمی‌تواند حقیقت را چنانکه هست بشناسد و نمی‌تواند عدالت را نسبت به هر چیزی ادا کند؛ زیرا قرار دادن هرچیزی در جای مناسب و نیز اعطای حق هر صاحب حقی نیازمند احاطه کامل است که انسان و عقل انسانی از آن ناتوان است. ▫️سخن درباره چرایی نیاز بشر به پیامبر، به معنای تبیین فلسفه آفرینش بشر است، زیرا در تشریح مسائلی چون فلسفه هدایت، وحی، بعثت، رسالت، نبوت، امامت و مانند آن، می‌بایست علل و چرایی آفرینش انسان معلوم شود تا اصول دیگر به طور طبیعی با کمی توضیح روشن شود. 🔘 متن کامل گفت‎وگو به‌زودی در فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
هدایت شده از فکرت
دومین محفل گفت‌و‌گومحور فکرت با عنوان: ✅ پرسش و پاسخ 💠 مهمان ویژه: حجت‌الاسلام استاد حمید پارسانیا 📌و با حضور فرهیختگان و کارشناسان حوزوی و دانشگاهی ⏰ یکشنبه ۱۴ اسفند، ساعت ۱۰:۳۰صبح مکان: قم، خیابان هنرستان، مؤسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔰محفل گفت‌وگومحور فکرت با حضور دکتر جلسه کاملا صمیمانه و گفتگویی پیرامون مسائل انضمامی: و... در حال برگزاری است 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔍 | ✅ عرفان اهل بیتی؛ نظام‌ساز، تمدن‌ساز، شریعت‌محور ▪️حضرت آیت الله جوادی آملی: علوم انسانی، مسأله اقتصاد و تجارت و امثال ذلک جزء علوم فرعی است؛ اما اصلی‌ترین علوم انسانی، انسان‌شناسی است که مورد غفلت است. ▪️آیت الله رشاد: در باور و نگاه ما از ویژگی‌های عرفان اهل بیتی آن است که شریعت‌مدار بوده و خارج از شریعت نیست؛ از این رو هیچ تعارض و تزاحمی بین شریعت و عرفان اهل بیتی وجود ندارد. ▪️استاد پارسانیا: عقل عنصری است که عقل مفهومی می‌تواند نسبت به آن نقادانه برخورد کند، ابراز داشت: فقه با اینکه آسیب زیادی در سده‌های اولیه دید ولی باز مرجعیت قرآن را بالای سر خودش دارد. ▪️استاد یزدان پناه: در روش شهودی، عارف به جایی می‌رسد که حقایق قرآن و روایات را از عمق می‌فهمد، البته اگر اهل طهارت باشد. 🖇متن کامل گزارش در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
♨️ قدرت فقه و هژمونی علم مدرن 🎙خلاصه‌ای از سخنرانی استاد پارسانیا در محفل امروز فکرت 🔶 پارادایم علم مدرن صرفا در ساختارهای صُلب و مک‌دونالیزه‌شده خود است که اجازه فعالیت به هر گفتمان اندیشه‌ای را می‌دهد؛ این پارادایم، دین، انقلاب و اسلام را به عنوان اُبژه‌ای اجتماعی، مورد تحلیل علمی قرار داده و اجازه نخواهد داد که اینان به مثابه یک سوژه، به تبیین و تحلیل واقعیات بپردازند؛ چرا که آنها را از سنخ اندیشه به حساب نمی‌آورد. 🔷 این هژمونی جز با معرفی ظرفیت‌های اندیشه دینی و انقلابی در جهت تبیین و راهبری جامعه انسانی محقق نخواهد شد که مهمترین بازیگر آن حوزه فقه است. فقه که فارابی آن را در زمره حکمت عملی به حساب می‌آورد، این قدرت را دارد که حاکمیت اندیشه دینی را در تمام ساحت‌های فردی و اجتماعی مستقر سازد. ✅ محفل علمی بسیار خوب و مفیدی بود که پیگیری مفاد آن به دوستداران اندیشه دینی پیشنهاد می‌شود. 🆔 @didebane_andisheh 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ رسانه، اقتصادِ توجه و هک آخرالزمانی 🖋علیرضا محمدلو، دانشجوی دکتری فلسفه علوم اجتماعی ▪️رسانه‌های جریانِ اصلی در آخرالزمان، مأموریت دارند که انسانی کوتوله و منظم در فرمت و تراز نظام لیبرالیسم و برای منافع امپریالیسم را شکل و سامان ببخشند و هرگونه یاغی‌گری و حرکت برخلاف جریان غرب در این ریل‌گذاری و مهندسی، محکوم است و با برچسب آنرمال بودن و تروریسم و جا مانده از توسعه، جریمه و تحریم می‌شود. ▪️مأموریت انگاره‌سازی، با چاشنی آخرالزمانی و در پارادایم لیبرالیستی صورت‌بندی می‌شود. بدین معنا که طوفان، سونامی، ویروس، زامبی و آنتاگونیست(ضدقهرمان) و سایر پاندمی‌ها، عموما با مبدأ و منشأ شرقی و دینی و جهان سومی به تعبیر غربی‌ها رخ می‌دهد و قهرمانِ ماجرا، یک انسان و کاراکتر غربی و آنگلوساکسون، تعریف می‌شود. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
AudioCutter_پارسانیا_1(2).mp3
16.39M
🔉 سخنرانی 🔶 موضوع | از نظر تا عمل 🎙حجت الاسلام ۱۴ اسفند، دومین محفل گفتگومحور فکرت 🔹 برای رفع انسدادها انجام شد و اگر مسیر باز بود که نیاز به انقلاب نبود. منتها برهم ریختن این ساختار سیاسی از افق یک ساختار معرفتی و فرهنگی بود که آرمان‌هایی داشت و افق‌گشایی شده بود. اگر این آرمان‌ها، قدرت روشنایی نداشت و نمی‌توانست آن نظام سیاسی را درهم بریزد. 🔹انقلاب ما از دل ساختار سیاسی و منازعه قدرت نظامی درنیامد، مثل نزاعی که امروز در اوکراین، بلوک غرب با روسیه انجام می‌شود؛ بلکه انقلاب داشت که یک را تولید کرد. پس افق معرفتی ما بسته نبود. 🔹این انقلابی که از بستر آرمان‌های دینیِ جامعه برخواسته و قدرت سیاسی را کنار گذاشته بود، به رغم این توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که داشت همواره احساس می‌کرده که برای رسیدن به آرمان‌های خود، راه زیادی دارد. 🔹می‌گویید وجود دارد؛ بله، چهل سال است که با انسدادها مواجه هستیم. انقلاب آمده تا این انسدادها را کنار بزند. این ظرفیت در انقلاب وجود دارد و کمتر از گذشته نیست. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
دومین محفل گفت‌و‌گومحور فکرت با عنوان: ✅ پرسش و پاسخ 💠 مهمان ویژه: حجت‌الاسلام استاد حمید پارسان
📷 | 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد حمیدپارسانیا برگزار شد. 🔘 متن کامل گفت‎وگوی محفل به‌همراه گزارشات جلسه به‌زودی در پایگاه اندیشه‌ای فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
📷 #گزارش_تصویری | #محفل 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد حمیدپارسانیا برگزار شد. 🔘 متن کامل
🔅 محفل فکرت؛ تجربه‌‌ی متفاوت نخبگان؛ 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد پارسانیا برگزار شد بخش اول 🔻 عناوین برتر سخنان استاد حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در دومین محفل گفت‌و‌گو محور فکرت: 📌 تا فقه و فلسفه اسلامی برای تک تک و کوچک‌ترین واحدها، موضوعات و مسائل ساحت‌های فردی و اجتماعی(سازوکار) طراحی نکند، حاکمیت اندیشه‌ی دینی در ساحت‌های فردی و اجتماعی محال است. 📌 لیبرالیسم و کاپیتالیسم و اومانیسم بر اساس اصول خود برای مسائل و موضوعات در ساحت‌های فردی و اجتماعی جوامع خود ساز و کار طراحی کرده است که که عمدتا پشتوانه‌اش تجربی و فناوری است. 📌ما ناچار از تشکیل think tank (اتاقهای اندیشه ورزی چند متخصصه) برای طراحی (سازوکار) تمام اجزاء موضوعات و مسائل ساحات زندگی مردم هستیم، فقط با این تفاوت که بر اساس فقه و فلسفه و فناوری به جای تجربه حسی محض و فناوری حرکت کنیم تا حاکمیت اندیشه دینی در جامعه تحقق یابد. 📌 نظام هابرماس و مارکوزه به شما همه گونه اجازه‌ی حرف زدن می‌دهد، اما اگر ساختارها را بخواهید تغییر دهید، چنین اجازه‌ای را به شما نمی‌دهد و به شدت با شما مخالفت می‌کند. ✔️ انقلاب اسلامی برای رفع انسداد(معرفتی) آمده است. انقلاب اسلامی از دل قدرت سیاسی یا نظامی بر نیامده است، از دل قدرت فرهنگی و معرفتی یک قدرت جدیدی را شکل داده است. ✔️ بیانیه‌های مأموریت محافل آکادمیک غربی را ببینید؛ به صراحت اغراض سیاسی خود را بیان کرده‌اند. ✔️فقه و اصول در دوران مشروطه و حتی در نجف به تبعید رفته و بقیه علوم هم ارتباطش با این مجموعه قطع شده بود. ✔️ چگونگی تحلیل انقلاب اسلامی و ظرفیت‌های مهم است. بدون تحلیل مسائل و عوامل درونی و بیرونی، گره گشا نخواهیم بود. ✔️ شورای انقلاب فرهنگی یک مجموعه عملیات‌محور است و در فرمان هیچ کدام از قوای سه‌گانه نیست. 🔗 مشروح گفت‌و‌گوی صمیمی و علمی استاد پارسانیا با جمعی از نخبگان حوزه و دانشگاه به زودی در سایت «فکرت» منتشر می‌شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
📷 #گزارش_تصویری | #محفل 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد حمیدپارسانیا برگزار شد. 🔘 متن کامل
🔅 محفل فکرت؛ تجربه‌‌ی متفاوت نخبگان؛ 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد پارسانیا برگزار شد بخش دوم ✔️در حوزه‌های فنی_مهندسی با توجه به اسنادی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی ایجاد شده است اکنون جایگاه جهانی داریم؛ اما در حوزه علوم انسانی هنوز به وفاق نرسیده‌ایم تا بتوانیم زبان واحدی در پیشرفت داشته باشیم. ✅ فارابی فقه را در درون حکمت عملی می‌برد و تقابل برقرار کردن بین حکمت عملی و فقه درست نیست. ✅ فارابی علم را به گونه‌ای مطرح می کند که از نقل و سنت نبوی هم می‌شود بهره برد. مفاهیم پایه علوم مدرن، امکان فهم ما را از فارابی گرفته است. ✅ ما سر سفره «فقه» انقلاب کردیم؛ اما فقه باید بداند که حوزه‌های دیگر هم دارد حکمت عملی‌اش را تأمین می‌کند. ✅ خلط نباید بشود بین حکمت متعالیه‌ی موجود و حکمت متعالیه‌ای که باید باشد. ✅ جهان مدرن بنیادهای فلسفی دیگری می‌آورد که مملکت را دارد به خودش مشغول می‌کند. ✅ جدال احسن چون بر مدار حقیقت است به سرعت کشش بیرونی برقرار می‌کند و پیام به سهولت در جان افراد می‌نشیند. ✅ تفاوت بین کسب و اکتساب؛ انسان اگر در مقابل فطرت خود بایستد، «اکتساب» می‌کند؛ اما نسبت به پیام‌های موافق فطرت، «کسب» می‌کند. 🔗 مشروح گفت‌و‌گوی صمیمی و علمی استاد پارسانیا با جمعی از نخبگان حوزه و دانشگاه به زودی در سایت «فکرت» منتشر می‌شود. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| ✅ رسانه‌های جریانِ اصلی در آخرالزمان، مأموریت دارند که انسانی کوتوله و منظم در فرمت و تراز نظام لیبرالیسم و برای منافع امپریالیسم را شکل و سامان ببخشند. 🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔹نشست 🔸بررسی ظرفیتهای بی پایان مکتب امام برای عروج انسانی ایرانیان 🔹 آیت الله یزدان پناه 🔸حجت الاسلام و المسلمین فلاح شیروانی ⏰دوشنبه 15 اسفند 1401 ساعت 16 📌مکان: قم، بلوار نیایش، جنب مصلای قدس، پژوهشکده باقرالعلوم(ع) سالن جلسات (باحضور برادران و خواهران) 🌐 @Iran_of_the_future 🌀 لینک نشست https://www.skyroom.online/ch/pajooh/neshast 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
با فرارسیدن اسفندماه و روزهای پایانی سال ۱۴۰۱، مروری بر پرونده‌های یک‌سال گذشتۀ فکرت خواهیم داشت:: 🗂 پرونده ویژۀ «بزرگداشت استاد محمدحسین فرج‎نژاد»: 🔵 گفتگوها: 1️⃣شبکه‌‌سازی دانشی، پارادایم فکری استاد فرج‌نژاد بود؛ دکتر حمیدرضا مقصودی، عضو هیأت علمی دانشگاه قم 🖇مطالعه مطلب 2️⃣ اخلاص، ویژگی بارز استاد فرج‌نژاد؛ حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری حوزه 🖇مطالعه مطلب 3️⃣ سبک زندگی مجاهدانه استاد فرج‌نژاد، نشان از باور عمیق به ارزش‌های دینی و انقلابی داشت؛ دکتر محمدعلی روزبهانی، مدیر حوزه هنری استان قم 🖇مطالعه مطلب 4️⃣ استاد فرج‌نژاد، درجه یک‌‌ترین دشمن‌‌شناس در فضای انقلاب اسلامی؛ محمد حسنی، مدیرعامل انتشارات جمکران 🖇مطالعه مطلب 5️⃣ بررسی ابعاد منظومه فکری استاد محمدحسین فرج‌نژاد؛ ابراهیم دهقان، دبیر جبهه فرهنگی استان یزد 🖇مطالعه مطلب 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ «عدالت فکری» در فضای مرسوم «عدالت توزیعی» مغفول مانده است حجت‌الاسلام مجتبی کلباسی، رئیس مرکز تخصصی مهدویت و مدیر مرکز تخصصی نماز ▪️کسی نسبت به عدالت فکری توجه ندارد و اکثراً مصداق عدالت را عدالت توزیعی می‌دانند در صورتی‌که ریشه‌ی تمام بی‌عدالتی‌ها تفکر ناعادلانه است. ▪️امام خمینی(ره) روشی شبیه روش ائمه اطهار(ع) داشتند. قبل از انقلاب خیلی از گروه‌های مسلح؛ از جمله منافقین به نجف رفتند که از ایشان اجازه‌ی اقدامات مسلحانه بگیرند، امام نپذیرفتند. امام دنبال حرکت توده‌های مردم بودند تا مردم خود به آگاهی برسند و بدون اقدام نظامی ارتش را فتح کرد. ▪️ائمه طاهرین(ع) بنا به سیره و روش نبوی و علوی به هیچ وجه دنبال این نبودند که با برنامه‌های طراحی‌شده‌ی گروهی قدرت را به‌دست بگیرند. اگر جایی در این عرصه قدم گذاشتند، جایی بوده که ظن و گمان قوی بر این بوده که مردم واقعاً خواهان و همراه هستند. روش درست و روش ائمه طاهرین(ع) به میدان آوردن مردم است. 🔗 مطالعه گفت‌وگو در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
🔘 | ✅ نوک پیکان ارتش سایبری غرب؛ مقابله با تفکر مهدوی 🖋ابراهیم شریفی، پژوهشگر عرصه رسانه ▪️آنچه در غرب به مدد رسانه‌هایشان شاهد هستیم تصویری از امام زمان(عج) در قالب فیلم سینمایی و انیمیشن و از همه مهم‌تر بازی‌های رایانه‌ای ساخته و معرفی می‌شود که هیچ تطبیقی با آنچه در متون مقدس آمده ندارد. ▪️حضرت ولی عصر(عج) در روایات به گل نرگس تشبیه شده است یا به طاووس اهل الجنه نام برده شدند، این همان ابزار قدرت نرم است که بيشتر ناظر بر ابعاد فرهنگي، رواني و اطلاعاتی است. ▪️انتقال معلومات سه راه دارد؛ گفتار، نوشتار و تصویر. متأسفانه تا کنون در معرفی چهره واقعی حضرت مهدی از ابزار تصویر به بهترین شکل بهره گرفته نشده است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
| 🔰 نشست علمی ، نقش و جایگاه اماکن و ازمنه مهدوی در بستر سازی ظهور 👤با حضور اساتید مطرح 📅زمان: سه شنبه ۱۴۰۱/۱۲/۱۶ ⏰ساعت ۱۰ الی ۱۲ 💠مکان: قم ،پردیسان، انتهای بلوار دانشگاه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، تالار سردار سلیمانی لینک ورود به جلسه http://dte.bz/mahdaviyat 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net
🔘 | ✅ ریچاردسون؛ افسر عملیاتی لشکر آنتی‌دجال 🖋محمد کرمی‌نیا، دکتری کلام امامیه ▪️خط پیگیری نظام سلطه علیه امام عصر(عج) در امتداد تلاش‌های ریچاردسون و سایر نویسندگان همفکر اوست که با بیان عبارت «آنتی کرایست اسلامی» در تلاش برای نهادینه کردن این مفهوم در کنار مفهوم امام زمان(عج) یا منجی مسلمانان هستند. ▪️از «تیموتی فرنیش» تا «جوئل روزنبرگ»؛ از روزنبرگ تا «پری استون» و از او تا «جوئل ریچاردسون» و سایر قلم به دستان علیه موعود بشریت به خط شده‌اند. در این میان ریچاردسون از جایگاه متفاوت‌تری برخوردار است. 🖇 مطالعه یادداشت در سایت فکرت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
فکرت
دومین محفل گفت‌و‌گومحور فکرت با عنوان: ✅ پرسش و پاسخ 💠 مهمان ویژه: حجت‌الاسلام استاد حمید پارسان
پارسانیا_1.mp3
44.2M
🔅 محفل فکرت؛ تجربه‌‌ی متفاوت نخبگان؛ 💠 دومین محفل گفت‌وگو محور با حضور استاد پارسانیا برگزار شد 🔻 عناوین برتر سخنان استاد حمید پارسانیا، عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و عضو هیأت علمی دانشگاه تهران در دومین محفل گفت‌و‌گو محور فکرت: 📌 تا فقه و فلسفه اسلامی برای تک تک و کوچک‌ترین واحدها، موضوعات و مسائل ساحت‌های فردی و اجتماعی(سازوکار) طراحی نکند، حاکمیت اندیشه‌ی دینی در ساحت‌های فردی و اجتماعی محال است. 📌 لیبرالیسم و کاپیتالیسم و اومانیسم بر اساس اصول خود برای مسائل و موضوعات در ساحت‌های فردی و اجتماعی جوامع خود ساز و کار طراحی کرده است که که عمدتا پشتوانه‌اش تجربی و فناوری است. 📌 نظام هابرماس و مارکوزه به شما همه گونه اجازه‌ی حرف زدن می‌دهد، اما اگر ساختارها را بخواهید تغییر دهید، چنین اجازه‌ای را به شما نمی‌دهد و به شدت با شما مخالفت می‌کند. ✔️ انقلاب اسلامی برای رفع انسداد(معرفتی) آمده است. انقلاب اسلامی از دل قدرت سیاسی یا نظامی بر نیامده است، از دل قدرت فرهنگی و معرفتی یک قدرت جدیدی را شکل داده است. ✔️ بیانیه‌های مأموریت محافل آکادمیک غربی را ببینید؛ به صراحت اغراض سیاسی خود را بیان کرده‌اند. 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️@Fekrat_Net
46.71M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| ✅ حقیقت آخرالزمان چیست؟ آیا این یک باور مذهبی می باشد یا یک واقعیت تاریخی؟ ▪️روایت غربی ها از آخرالزمان چگونه است و چه تفاسیری از آن ارائه می کنند؟ ▪️در این میان، مهدویت چه نسبتی با تمدن نوین اسلامی دارد و چگونه می‌تواند تصویری مطلوب از آینده جامعه اسلامی ترسیم کند؟ 📌@canoon_org 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ ☑️ @Fekrat_Net