✔️#دیدگاه_نخبگان
☑️ «دولتیکردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلک است
🔻حجت الاسلام احمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم در یادداشتی مطرح کرد؛
🔹حادثه بیمارستان قرآن و عترت قم و موجسواری رسانهای دشمنان داخلی و خارجی و دوستان نادان و البته پرمدعای رسانهای نشان داد که دشمنان فرهنگ و عفت و غیرت ما، نه به خواب رفتهاند و نه از اقدامات خود در جهت حرمتزدایی از مقدسات و عفتزدایی از جامعه ذرهای کوتاه آمدهاند
🔹آنان بسیار حسابشده و با برنامه توانستهاند، مدیران و کنشگران فرهنگی و تربیتی جامعه ما را به گوشه رینگ برده و از گردونه تأثیرگذاری فرهنگی خارج کنند.
🔹به عنوان یک کنشگر فرهنگی جزء معتقدم قوه عاقله فرهنگ جامعه (البته اگر اساساً چنین قوهای در حال حاضر وجود داشته باشد) بسیار معیوب و بیمار و از کار افتاده است! نیاز به یک درمان اساسی دارد.
🔹مسئولان فرهنگی ما در تولید اسناد بالادستی فرهنگی توانا و چیرهدستند! اما در عرصه عقلانیت کاربردی و کاربردیسازی اسناد تولیدی، ناتوان و ناکارآمد!
🔹راهبرد فرهنگی مجلس و دولت ما در مواجهه با ناهنجاریهای اجتماعی و فرهنگی، به ویژه گسترش بیحجابی و در تقویت بنیانهای فرهنگ اسلامی ایرانی معلوم نیست. (البته اگر اساساً چنین راهبردی وجود داشته باشد)
🔹«دولتیکردن فرهنگ» و «حکومتی کردن دفاع از فرهنگ» از اشتباهات مهلکی بوده است که متأسفانه در سالیان گذشته شروع شده و الان به اوج خود رسیده است و آثار مخرب آن را همگان میبینیم! باید کار را به خود مردم و نهادهای مردمی سپرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🌙#ماه_رمضان | #کتاب_خوانی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی در اندیشه اسلامی در قرآن
🔸«پخش اختصاصی در ماه مبارک رمضان»
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
✔️زمان انتشار: روزهای فرد ماه مبارک از کانال فکرت بهصورت فایل صوتی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔸#دیدگاه_نخبگان | #انقلاب_اسلامی
☑️ سوفسطائیان در جمهوری اسلامی ایران
🖋حجتالاسلام سیدمهدی موسوی؛ نویسنده وپژوهشگر علوم انسانی
✔️همچنان که علامهی طباطبایی و شهید مطهری در مقالهی دوم از کتاب شریف «اصول فلسفه و روش رئالیسم» به خوبی بنیان سوفیسم را فیلسوفانه برملا کردهاند و بدین جهت امکان مطرحشدن اندیشهی انقلاب اسلامی را فراهم کردند و الا بدون برملا شدن سوفیسم امکان انقلاب اسلامی فراهم نمیشد. چرا که سوفیطائیان قهرمان مدیریت افکار عمومی وکنترل ارادهها در جهت کسب قدرت با روشهایی کاملا جذاب وحق به جانب هستند.
✔️سوفیستها مهمترین چهرههای اجتماعی (سلبریتی) و خطیبانی از جنس همین مردمند و بیش از دیگران زبان مردم را بلدند، خود را استاد کل و عالِم همه چیزدان (بخوانید علامه، دکترینال، تئوریسین و تحلیلگر) نشان میدهند.
✔️اگر خوب بیاندیشیم هیچ خطری برای یک نظام سیاسی و جامعهی انسانی، بالاتر از سوفیسم نیست. البته هیچ پادزهری هم بالاتر از عقل و تفکر و برهان و اجتهاد نیست.
✔️رسالت ما حوزویان در این وانفسای جنگ شناختی و غلبهی سفسطه و مغلطه و جایگاه ویژهی سوفسطاییان تنها یک چیز است و آن هم احیا عقول مردمان است و این همان رسالت انبیا الهی است.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
❓شنبه یا پنجشنبه 💡 تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ 🔍 بررسی پیامدهای لایحه تعط
دکتر مهدی سلطانی.mp3
4.91M
🎙#صوت|#نشست_علمی
☑️ تاملی بر فهم زمان در حکمرانی فرهنگی
🔻اهمیت و نقش مقوله زمان و نسبت آن با ساحت حیات بشری
👤دکتر مهدی سلطانی
عضو هیأت علمی دانشگاه باقرالعلوم (علیه السلام)
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
📣 رسانه اندیشه و آگاهی فکرت برگزار میکند: ☑️ «فصل بـرکت» 🔻چهار روایت نخبگانی ویژه رمضان۱۴۴۵ 1️⃣ ر
#پخش_زنده | فصل برکت 1️⃣
☑️ «فصل بـرکت»
✔️ روایتِ قرآن
🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
1️⃣ شاخصههای زبان قرآن تا برداشتهای متعدد با حضور استاد ابوالفضل ساجدی، عضو هیئت علمی موسسه امام خمینی (ره)
ساعت ۱۵
2️⃣ مفهوم شناسی دعا در قرآن با حضور استاد محمد غفورینژاد، مدیر گروه تاریخ تشیع دانشگاه ادیان و مذاهب
ساعت ۱۵:۳۰
3️⃣ مساله عصمت انبیا در قرآن با حضور استاد سید محمد نقیب، رئیس دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم
ساعت ۱۶
4️⃣ تاریخمندی؛ توهمی بر اندیشه صحیح قرآنی با حضور استاد محمد عربصالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دینپژوهی
ساعت ۱۶:۳۰
⏰ چهارشنبه ۲۳ اسفند ۲ رمضان ساعت ۱۵ تا ۱۷
💠 اتاق نشست:
لینک ورود به نشست
🔻جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
#یادداشت| #اختصاصی
نزاع زن و روحانی
خلسه ابهام و یکهتازی دشمن
🔸 متاسفانه داستان درگیری خواهر محترم کم حجاب با یک روحانی حافظ قرآن، مثل گذشته، ابتدا از زبان دشمن روایت شد. بسیاری رفتار هتاکانه را محکوم کردند به گونهای که در توییتر #روحانی_مظلوم پرشمارترین هشتک شد و نشان داد حتی در فضایی مانند توییتر نیز رفتار پرخاشگرایانه این خانم با نجابت مومنانه این روحانی حافظ قرآن زشت و زننده دانسته شده است.
🔸در عین حال در این باره توجه به چند نکته لازم است:
🔹نکته اول؛ باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر میشد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند.
🔹نکته دوم؛ بخش زیادی از جبهه خودی، بر خطای تصویربرداری از جرم متمرکز شدند و در نهایت صداقت و راستی به نادرستی رفتار روحانی پرداختند و همه کاسهها را بر سر او شکستند.
باید توجه داشته باشیم که در جنگ روایتها هر حرف #راستی «درست» نیست. نباید به سخنی ضریب دهیم که روایت دشمن از ماجرا را تقویت میکند. در شرایط عادی و معمولی انسان برخی موضوعات را میتواند مطرح کند اما وقتی امپراتوری رسانهای دشمن به دنبال فتح ذهن جامعه است، نباید نقاط ضعف و نفوذ را فریاد زد، بلکه باید به ترمیم ضعفها و مقابله با جنبههای روشن و قابل دفاع جبهه خودی پرداخت. برخی از عالمان و فضلای وارسته با سلامت نفس و صداقت خود و گمان نادرستی کار روحانی این موضوع را بررسی نمودند که لازم است به فضای حاکم بر موضوع و مقتضیات مساله نیز توجه داشت و با رعایت همه قیود موثر در موضوع، حکم داد.
🔹نکته سوم؛ حوزه علمیه در یک کارزار سخت قرار دارد و یکی از هدفهای اصلی دشمن در جنگ شناختی است. مجموع حوادث در این دو سال اخیر به روشنی تمرکز دشمن بر نفرت پراکنی نسبت به روحانیت را نشان میدهد. اما در مقابل حوزه علمیه رفتار شناخته شده و سیاست روشنی در این باره اتخاذ نکرده است. بدون شک در عرصه جنگ شناختی وقتی ایجاد تنفر از روحانیت در دستور کار دشمن است و مدام برای آن روایت سازی میکند، حوزه باید با هوشیاری ذهن جامعه خود را مراقبت کند و نگذارد روایتهای نادرست به پمپاژ نفرت در دل مردم بپردازد و رابطه ریشهدار و کهن مردم و روحانیت را دچار چالش نماید.
🔹نکته چهارم؛ همه طلاب و روحانیت در شرایط فعلی باید به رفتار کریمانه امام حسن مجتبی علیه السلام با مردم عادی در مقابل جنگ رسانه ای معاویه تاسی نمایند و با هوشیاری در مقابل نفرت پراکنی رسانهای دشمن مهر و امید را در جامعه تقویت نماید.
✅اکنون در دوگانه «امید و نفرت» و «مهر و قهر» باید بر طبل امید کوبید و بر شانههای مهر تکیه کرد تا دشمن نتواند مردم را تنها و روحانیت را تنها گیر بیاورد و از میدان به در کند آنگونه که در داستان مشروطه همین روایتها و نفرت پراکنیها توانست مرجع اصلی تهران را در میدان پایتخت شیعه بر دار آویزان کند و مقلدان به تماشای پیشوای سر به دار خود اجتماع کنند.
همه روایتهای حوزه و روحانیت باید به تقویت «امید و مهر»با مردم منتهی شود و نباید با روایت دشمن مخرج مشترک پیدا کرد. اکنون زمان بازکردن سفره دل و فریاد غصهها نیست.در شرایط فعلی باید با «دلپرخون، لب خندان» به میان آورد تا سرمایه اصلی نظام و انقلاب و دین مردم یعنی ذهنیت و شناخت مردم ترمیم شود و زمینه رشد دشمن را گرفت شاید زمان گفتن برخی دردها فرا برسد.
یک سینه حرف موج زند در دهان ما
از بیم دین اگر چه خموشیم چون حباب
✍️سید عبدالله هاشمی
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
May 11
🔸#عکس_نوشت ا #نظام_اسلامی
☑️ مغالطه حاکمیت قانون یا شرع
🖋 ریحانه حقانی، استاد حوزه و دانشگاه
✔️آیا مسئله حجاب، حیا و عفت بهواسطه جمهوری اسلامی ایران پدید آمده و به یک قانون مبدل گشت؟! یا اینکه در شرع وجود داشته ولی حکومتی نبوده که این امر را تبدیل به قانون کند؟! بین قانون و شرع چه رابطهای وجود دارد و آیا پایبندی یا عدم پایبندی به یکی از این دو، رابطه" الاکنگی" است؟
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#یادداشت | #انتخابات
☑️ تهـدیـدات زبــان خـامـوش
🖌داود مهدویزادگان
✔️انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۱۱ اسفند ماه با حضور چهل و دو درصدی که بیش از ۲۵ میلیون نفر از جمعیت رأی دهنده را شامل می شود در کمال سلامت و آرامش برگزار شد.
✔️به دنبال آن، جریان معارض و مخالف که پروژه "من رأی نمی دهم" خود را شکست خورده دید تلاش می کند که این شکست را از طریق تفسیرات نادرست عدم مشارکت کنندگان در انتخابات جبران کنند.
✔️اما سوال اینجاست که چرا آنان فقط می توانند کنش این بخش از مردم را که در انتخابات شرکت نکردند، تفسیر کنند و قادر به تفسیر کنش شرکت کنندگان در انتخابات نیستند؟!
✔️پاسخ مساله خیلی روشن است. واقعیت این است که زبان و عمل گویا نیاز به مفسر ندارد. بدون شک، اقدام عملی کنشگران هر تفسیری را بر نمی تابد. وقتی مردم پای صندوق رأی حاضر می شوند قلمرو و قدرت تفسیر از عمل خود را محدود و کنترل می کنند. چون آن عمل صریح و روشن است.
✔️اما زبان خاموش ( جمع رأی نداده ها ) این اجازه را به مفسران می دهد که عدم مشارکت شان را تفسیر کنند. و طبعاً مفسران نا اهل؛ همان کسانی که هیچ نسبتی با مردم ندارند و سابقه زی مردمی بودن در کارنامه شان نیست با تفسیر به رأی شان زبان خاموش را به سود مقاصد خود تصرف می کنند.
➕بنابر این، مهم ترین تهدید برای زبان های خاموش تفسیر به رأی مفسران نا اهل است. چنانکه یکی از دلایل وجودی امر ولایت و امامت در اسلام دفع همین تهدید ویرانگر است. مسلماً بخشی از آرای باطله با فراست در همین مساله تهدید بوده است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ | #ماه_رمضان
✅ «قرآن»؛ کتاب سرنوشتساز دنیا و آخرت
🎙حجتالاسلام والمسلمین تحریری؛ استاد اخلاق
▪️فضیلت ماه مبارک رمضان نزول قرآن است. این ماه، مربوط به نزول کتاب سرنوشتساز واقعی در عالم دنیا و آخرت است. اگر درست به قرآن رجوع کنیم، از همه ابعاد و جهات راهنمایی و هدایت میشویم.
✔️آیات بینه قرآن، آیاتی است که با عقل صحیح و روش دقیق در زندگانی همراه است. همه متفکران، واقعبینان و واقع اندیشان به این نکته رسیدند که جدای از عالم غیب نمیتوان قوانین مصلحانه داد و انسان را اداره کرد.
➕ فایل کامل این نشست را در «آپـــارات» و «یـوتـیـوب» فکرت ببینید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#گفتگو | #فصل_برکت
☑️ چرایی جولان معنویتهای سکولار؛ انفعال نهادهای دینی
🖋حمیدرضا مظاهری سیف، مدیر مؤسسه بهداشت معنوی
✔️تعریف معنویت کار دشواری است؛ اما لب تعاریف ارائهشده این است: رابطه قلبی با خدا. اگر رنگ و بوی دین و فرهنگ خاصی به آن ندهیم میتوان گفت معنویت یعنی؛ یعنی رابطه قلبی با امر مقدس.
✔️معنویت یک حقیقت ذومراتب است و دارای درجات مختلف است.سطحی از معنویت کاملاً عمومی و بشری است؛ درجه بالاتر از این در بین کسانی به وجود میآید که مقداری از اعتقادات اولیه را پذیرفته و به آن ایمان دارند؛ پله سوم پیروان ادیان ابراهیمی و توحیدی هستند و مرتبه بالاتر کسانی هستند که به دین حق درآمدهاند.
✔️یکی از تجربههای معنوی رایج که در معنویتهای سکولار هم دیدهمیشود همین مواجهه با طبیعت و مجذوبشدن در مقابل شاهکارهای خلقت است.
➕مطالعه مطلب در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
📌امشب؛ ساعت ۲۰
⏯ اولین صوت از سلسله جلسات بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن؛ از همین کانال منتشر خواهد شد.
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
lakzaee_tarhkoli_1.mp3
20.69M
🌙#فصل_برکت | #طرح_کلی
☑️ بازخوانی تحلیلی کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن
🔸 جلسه اول
با ارائه:
👤حجتالاسلام نجف لکزایی
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
📲@Fekrat_Net @Fekrat_sch
🔸#گفتگو | #فصل_برکت
☑️ معنویت انقلابی اصلیترین رقیب جریانهای سکولار
🔹گزیده ای از سخنان حجت الاسلام دکتر هادی صادقی، مسئول مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضائیه؛
🔻معنویتِ انقلابی، اصلیترین رقیب جریانهای سکولار است.معنویتِ برآمده از انقلاب اسلامی، معنویتی زنده و پویا در ابعاد فردی و اجتماعی است که در عین حال داعیه دار حکومت اهل معناست و در حال حاضر تنها رقیب جریان ضددین مدرن به شمار می رود.
🔻بعد از دوران مدرن شاهد گروه ها و طیف هایی شکل گرفته اند که مروج معنویت غیردینی بوده و هستند.این جریانات معنویت گرایِ جدید البته عمدتاً دارای گرایشات پسامدرنی هستند. به این معنا که مدرنیته را از سر گذراندند و حالا در واکنش آنها به مدرنیته میخواهند نقایصی که در زندگی برایشان پدید آمده را جبران کنند.
🔻از جمله شاخصه ها و مؤلفه های معنویتگراییِ غیردینی می توان به مواردی چون خودآگاهی، خودشکوفایی، خودکاوی، خودبالندگی و خودبیداری، کلبودگی به معنای متصل شدن به عالم هستی، پاکیزگی، تناسب، توازن و انتظام، همبستگی، همکاری و پیوستگی جمعی اشاره کرد.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔸#گفتگو | #فصل_برکت ☑️ معنویت انقلابی اصلیترین رقیب جریانهای سکولار 🔹گزیده ای از سخنان حجت الاسل
🔸#گفتگو | #فصل_برکت
✔️در کشور ما به دلیل احیای دین پس از انقلاب اسلامی، احیای معنویتی پرفروغ و قوی بهخصوص در دوران دفاع مقدس شکل گرفت. جوانان رزمنده در هشت سال دفاع مقدس واقعاً یک سلوک معنوی جانانهای را رقم زدند و به تعبیر امام خمینی(ره) یک شبه راه صد ساله رفتند.
به دلیل وجود چنین تجربهای که در جامعه هم فراگیر بود، جریانات سکولار معنویتگرا برخلاف کشورهای غربی خیلی نتوانستند در ایران بروز و ظهور پیدا کنند.
🔻در ایران معنویت گرایی سکولار وجود دارد؛ اما زیاد طرفدار ندارد و نتوانستند خودشان را بازیابی کنند و متناسب با فرهنگ ایرانی ایدههایی را عرضه کنند؛ اما برخی جریانات در این راستا پدید آمدند. قویترین جریانی که در این زمینه اکنون وجود دارد جریان عقلانیت و معنویت است.
🔻طبیعی است که رویکرد جریان معنویت سکولار، فاصلهی زیادی با جریان انقلاب اسلامی پیدا میکند. مهمترین دلیل این امر بنیادهای اعتقادی آنها است که خیلی متفاوت هستند. گفتمان انقلاب اسلامی بر پایهی توحیدباوری، اعتقاد راسخ به شریعت و حاکمیت دین در جامعه و اعتقاد به امامان معصوم (ع) است؛ اما گفتمان عقلانیت و معنویت بهطور کلی با همهی این عقاید مخالف است. این عقلانیت بهشدت تعبدگریز و مناسکگریز است. این گفتمان اخلاقگرا است؛ اما اخلاق غیردینی.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
#پخش_زنده | فصل برکت 1️⃣ ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ قرآن 🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ما
#فصل_برکت
فصل اول برکت:
✔️ روایتِ قرآن
🔹سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ماه مبارک رمضان
🔸امروز چهارشنبه بیست و سوم اسفندماه (۲ رمضان) ساعت ۱۵ تا ۱۷ برگزار خواهد شد.
⏰لینک اتاق نشست:
skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
🔹جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#دیدگاه_نخبگان | #فصل_برکت
☑️ «تردید» و «تمدن» در قرآن (بخش اول)
🖋دکتر حبیبالله بابائی
✔️تمدنها گاه با عنصر «شک» پیدا میشوند و گاهی هم با عامل «شک» رو به زوال میگذارند. تحول در ادیان و انقلابهای دینی هم گاه از تردیدهای الهیاتی و یا حتی از شک و تردیدهای فرهنگی و اجتماعی آغاز میشوند. اکنون پرسش این است که قرآن چسان به موضوع «شک» در عرصههای اجتماعی و احتمالا در فرایند ظهور و سقوط جوامع و تمدنها نگاه میکند؟
➕ آنچه در این سلسله یادداشتهای کوتاه خواهد آمد، تأملاتی است قرآنی در بارۀ «شک» آنهم نه شکِّ فردی بلکه شکّی اجتماعی و بلکه جهانی و تمدنی. عنصر «شک» ممکن است در گذشتۀ تاریخی تمدنها به مثابه نقطههای عطفِ تحول (مثبت یا منفی) تحلیل شود و ممکن است در اکنون جهان اسلام و بلکه جهان غرب به مثابه نقطههای ترقی و گاه به عنوان نقطههای اضطراب و تشویش تبیین گردد.
✔️بررسی آموزههای قرآنی و روایی میتواند ابواب جدیدی را در عرصۀ مطالعات تمدنی (الهیات تمدن، فلسفه تمدن، و جامعهشناسی تمدن) بگشاید و ما را در پاسخ به چنین پرسشهایی یاری رساند که: تفاوت شک فردی با شک اجتماعی چیست و فرایند شکلگیری هر یک از این شکها چه میباشد؟ و اینکه کدامین شک اجتماعی میتواند راهی به سمت تحول و ترقی باشد و چه شکی احتمالا مایه سقوط و اضمحلال خواهد بود؟
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
May 11
فکرت
#پخش_زنده | فصل برکت 1️⃣ ☑️ «فصل بـرکت» ✔️ روایتِ قرآن 🔸سلسله نشستهای اندیشهورز رسانه فکرت در ما
#هم_اکنون
💢 برگزاری اولین جلسه سلسله نشستهای رسانه فکرت
با حضور اساتید علوم انسانی کشور
💠 http://skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ | #تمدن_نوین_اسلامی
☑️ انقلاب اسلامی و رویکرد تمدنی
🎙حجتالاسلام دکتر سیدسجادایزدهی؛ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
✔️اسلام یک دین خاتم و جامع است و به همین دلیل نمیتواند که رویکرد تمدنی نداشته باشد. لبه تمدنی اسلام اصیل در قالب «انقلاب اسلامی» در حال مواجهه با تمدن غربی است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔸#عکس_نوشت ا #نظام_اسلامی
☑️ نـزاع زن و روحـانی
🔻خلسه ابهام و یکهتازی دشمن
✔️باز هم اردوگاه دشمن در جنگ روایتها، از فضای ابهام واقعیت، بهترین استفاده را کرده و به مهندسی ذهن مردم پرداخت. لازم و بایسته بود در اولین اقدام، صحیحترین روایت از ماجرا در سطح گسترده منتشر میشد تا دشمن از این خلسه ابهام برای اغمای ذهن مردم استفاده نکند.
➕«مطالعه کامل یادداشت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت