eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📍 🎙 ♦️ و جهانی شدن 🔹بحث جهانی‌شدن که بسیار جذاب به نظر می‌رسد، الزامات و لوازمی را می‌طلبد. 🔹مثلاً وقتی وارد می‌شوید، توئیتر شما را در حباب اطلاعاتی ایرانی‌ها قرار می‌دهد. 🔹یعنی شما را ایرانی‌ها می‌بینند، و عموماً هم توئیت ایرانیان را می‌بینید. 🔹در هم بعضاً وقی محتواها را انگلیسی جستجو می‌کنید، صفحات فارسی یا انگلیسی مورد نظر خود گوگل برای شما نمایش داده می‌شود. 🔹این یعنی شما را در حباب اطلاعاتی خاصی قرار داده و به نظر می‌آید که در شبکه‌ای به نام توئیتر هستید که شبکه‌ای جهانی است؛ اما در واقع توئیتر به شما اجازه نمی‌دهد با جهان ارتباط داشته باشید. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب درلینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️ و جهانی شدن 🔹طبیعتاً تا وقتی از ابزارهای، تحت تسلط و استفاده می‌کنیم، نمی‌توانیم انقلاب‌مان را به شکلی که می‌خواهیم به دنیا عرضه کنیم. 🔹عموم کسانی که در معرض هشتگ‌هایی که تولید می‌کنیم قرار می‌گیرند و توئیت‌ها را ری‌توئیت می‌کنند، ایرانی یا هم‌فکر ما هستند، و اتفاقاً همان کسانی که در کشورهای اروپایی و آمریکایی به این هشتگ کنجکاو می‌شوند، در معرض محتواهایی قرار می‌گیرند که دشمنان ما با استفاده از همین هشتگ تولید کرده‌اند. 🔹این یعنی یک نظام دقیق هوش مصنوعی یا به عبارت بهتر هوش شیطانی پشت این قضیه وجود دارد و این نظام دارد مردم را به سمتی که خودش می‌خواهد سوق می‌دهد. 🔹اگر بخواهیم با مردم دنیا حرف بزنیم، باید ابزارهای خودمان را داشته باشیم. 🔹«وَأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّه»[۱] که حضرت آقا گفتند، فضای مجازی هم یکی از لوازم است و باید به قوت در فضای مجازی برسیم و در این فضا قدرتمند و قوی بشویم. 🔹حضرت آقا مستقیماً گفتند باید به فضای مجازی به عنوان یک ابزار توجه کنیم. 🔹اگر به عنوان یک ابزار و وسیله به فضای مجازی توجه کنیم، ممکن است فرضاً در مقابل اسلحه دشمن تا یک مدت مقابله کنیم، اما اگر بخواهیم به صورت جدی در مقابل دشمن که همین اسلحه را ساخته، بایستیم اولاً باید بتوانیم اسلحه را از دست دشمن بگیریم و دوم اینکه، در درجه بالاتر خودمان باید اسلحه بسازیم. ✍️نویسنده: روح‌الله مومن نسب 🔻ادامه مطلب درلینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1342 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️تاریخچه و امواج 🔹در مورد شروع تاریخ فمنیسم نظریات مختلفی وجود دارد که طرح همه نظرات در این نوشتار، خارج از حوصله است اما اجمالا گفتنی است که فمنیسم، محصول تفکر عصر روشنگری، مدرنیته، انقلاب فرانسه و برگرفته از تفکر اومانیسم بوده و از طرفی برخی اتفاقات مانند جنگ‌های جهانی اول و دوم بر این موضوع دامن زده‌اند. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️تاریخچه و امواج 🔸فمینیسم در قرن نوزده و بیست، آشکارا وجه سیاسی و اجتماعی پیدا کرد و توانست در چند دهه گذشته خود را همچون یکی از مهمترین آموزه‌های سیاسی – اجتماعی قلمداد نماید. 🔸احتمالا باید رساله جان استوارت میل به نام انقیاد زنان (ترجمه فارسی آن، کنیزک کردن زنان یا اسارت زنان) را که به سال ۱۸۶۹، یعنی ده سال پس از رساله معروفش در باب آزادی، نگاشته شد مهمترین اثر فمینیستی قرن نوزدهم به شمار آورد. 🔸وی در همان آغاز، توضیح می‌دهد که چگونه از ابتدای شکل‌گیری اندیشه‌ای در زمینه مناسبات اجتماعی، آنچه را وی انقیاد زنان می‌خواند، برایش مورد سؤال بوده است. 🔸میل، انقیاد هر یک از دو جنس را نسبت به دیگری رد کرده، از اصل برابری کامل دفاع می‌کند. 🔸موج دوم فمنیسم اما از جنگ جهانی دوم آغاز شد. 🔸وقوع جنگ جهانی دوم با وجود مشکلات بیش از حد انسانی و مادی، در زمینه سازی موج دوم فمینیستی موثر واقع شد. 🔸نیاز دولتها به مردان جنگی سبب شد که زنان به طور گسترده در مشاغل خارج از خانه به کار گرفته شوند؛ یعنی بخشی از عوامل مؤثر در موج اول فمینیسم مجددا مطرح شوند. 🔸یعنی همان گونه که در موج اول نیاز سرمایه‌داری، کارخانجات با الزامات شهرهای انبوه، به حضور بیشتر زن در اجتماع و به دنبال آن طرح خواست‌های فمینیستی منجر شد، در جنگ جهانی دوم نیز، شرایط مشابهی پدیدار شد. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ علیه فسیل‌ها 🔸سخنرانی امسال رهبر حکیم انقلاب در سالگرد ارتحال (ره) به موضوع لزوم تحول‌خواهی در نظام اسلامی اختصاص یافت. 🔸ایشان هشدار دادند تاریخ انقلاب ثابت کرده هر جریان تحول‌خواهی که پایه مستحکم معرفتی نداشته باشد، در نهایت به عقبگرد و استحاله ماهوی ختم می‌شود. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1385 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ علیه فسیل‌ها 🔸انسان به یاد بعضی‌ها می‌افتد، ما در انقلاب خودمان داشتیم کسانی را که اینها افراد انقلابی و علاقه‌مند بودند، منتها چون پایه‌‌های فکری‌شان پایه‌های محکمی نبود، پایه‌های ایمانی‌شان، پایه‌های متین و مستحکم و دارای پشتوانه‌های عقلانی محکم و استدلالی محکمی نبود، بعد از اینکه مدتی گذشت و از سنین جوانی مثلا یک مقداری عبور کردند، تبدیل شدند به همان فسیل‌هایی که اصلا انقلاب علیه آن فسیل‌ها بود؛ یعنی انقلاب اسلامی در واقع یک عده فسیل‌های کج‌رو را کنار زد. 🔸بعضی جوان‌های انقلابی دیروز هم بعد از آنکه وارد مرحله‌های گوناگون زندگی و عبور از سال‌های جوانی شدند، در واقع نزدیک شدند حالا یا بعضی‌ها نزدیک شدند، یا بعضی‌ها تبدیل شدند- به چیزی شبیه آن فسیل‌ها. 🔸بر همین اساس در این پرونده به بررسی برخی ابعاد معرفتی به عنوان پشتوانه یک حرکت تحول‌خواهانه پرداخته‌ایم؛ حرکتی که به تعبیر رهبر معظم انقلاب در نهایت به انقلاب علیه فسیل‌ها بینجامد، نه اینکه خود تبدیل به یک فسیل دیگر شود. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1385 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ و 🔹سیاه‌پوستان آمریکایی مثل همان مردی که سال ۱۹۶۲ به دوربین شبکه CBS گفت «به نظرم این ماجراها هیچ‌وقت تمام نمی‌شود»، می‌دانستند اتفاق دیگری دیر یا زود در کمین است. 🔹حالا اما شاید آمریکایی‌های سفیدپوست بیشتری از خودشان می‌پرسند آیا ما در تمام این سال‌ها هیچ ‌تغییری نکرده‌ایم؟ 🔹«رادنی کینگ» یک «جورج فلوید» قدیمی‌تر است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1390 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ و 🔹ماجرای شورش‌های سال ۹۲ فقط دستمایه مستندهای سال ۲۰۱۷ نبوده است. 🔹در همین سال دو فیلم داستانی، «کینگز» به کارگردانی دنیز گامزه ارگوون در فرانسه و «گوک» به کارگردانی جاستین چون در آمریکا ساخته ‌شدند. 🔹سال ۱۹۹۷ هم فیلم تلویزیونی «شورش» هم به همین موضوع پرداخته است و البته این نمونه‌ها فقط مواردی هستند که به‌طور مستقیم درباره این اتفاق ساخته شده‌اند؛ اما دامنه این واقعه در فرهنگ عامه و خصوصا چه در ادبیات، چه موسیقی، چه فیلم و… تا حدی گسترده است که امکان برشمردن همه آن‌ها نیست. 🔹با تمام این‌ها هنوز معلوم نیست چه عاملی می‌تواند تا این اندازه، نژادپرستی را در سیستم امنیتی و قضایی آمریکا به طور ساختارمند عمق دهد که پس از چندین دوره شورش خونین باز هم جهان، شاهد اتفاق دلخراشی مانند قتل جورج فلوید به دست یک پلیس سفیدپوست است. 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1390 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️سواد حکمرانی 🔹وکلای ملت از طریق شبکه‌ای که برای دیگران فیلتر شده، اقدامات‌شان را در حل مسائل و مشکلات ملت گزارش می‌دهند! 🔹اگر چیز خوبی است پس چرا فیلترش کرده‌اید؟ 🔹بر بستر یک پلتفرم غیرقانونی اصلا برای چه کسی حرف می‌زنید؟ 🔹وقتی از ضعف سواد حکمرانی فضای مجازی حرف می‌زنیم مصداقش می‌شود این مورد… مسوولان ما بیش از مردم نیازمند آموزش حکمرانی فضای مجازی هستند. ✍️نویسنده: عزیز نجف‌پور‌آقابیگلو (رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1375 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️سواد حکمرانی 🔹 نمی‌تواند از سویی خودش یک سرویس (مثل توییتر و تلگرام) را فیلتر کند و از حضور مردم در آن ممانعت کند و از سویی دیگر مسوولان همین نظام و مدافعان آن با استفاده از در سرویس ممنوعه حضور بیابند و برای مخاطب مردم تولید محتوا کنند. 🔹این روند به غیر از اینکه غیرقانونی است واجد وجوهی از بلاهت و سفاهت هم هست و مهم‌تر اینکه مشوق مردم برای حضور بیشتر در سرویس‌های فیلترشده غیرقانونی است. 🔹طبعاً در این مقوله باید مردم عادی را از مسوولان جدا کرد… شاید مردم عادی را به‌طور کامل نتوان توجیه یا ممانعت کرد که در پلتفرم فیلتر‌شده و غیرقانونی فعالیت نکنند ولی مسوولان نظام و مدعیان انقلاب و اصول، مطلقاً حق چنین قانون‌شکنی را ندارند. ✍️نویسنده: عزیز نجف‌پور‌آقابیگلو (رییس مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1375 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️بانوان سرزمین حماسه و شور 🔹مردانمان برای احداث سیل بند و امدادرسانی بسیج شده بودند تصورم از کمک‌های خانم‌ها فقط در حد کارهای پزشکی، پرستاری، مامایی و در نهایت جمع آوری کمک‌های مالی بود اما در کمال ناباوری دیدم بانوان شهرم جلوتر از مردان به حرکت درآمده بودند. ✍️نویسنده: مریم دغاغله 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1378 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️بانوان سرزمین حماسه و شور 🔹نسل من جنگ را همانند دهه پنجاهی‌ها تجربه نکرده بود و شنیده هامان از همدلی زمان جنگ و کمک‌های پشت جبهه بانوان به افسانه‌ای دست نیافتنی می‌ماند اما این بار سیل آمده بود تا بگوید زن مسلمان ایرانی حماسه‌ساز بی‌بدیل دوران مدرنیته است. 🔹زنی را دیدم که فارغ از دردهای بعد از زایمان همسرش را راهی روستاها کرد و تاکید می‌کرد اگر بخواهی به خاطر من در خانه بمانی حلالت نمی‌کنم. 🔹بانویی را دیدم که خانه مرفه خود را رها کرده، دو فرزندش را به مادر سپرده بود و همپای همسرش از روستایی به روستایی می‌رفت تا هر آنچه از دستش بر می‌آید انجام دهد. 🔹خانم استاد دانشگاهی را دیدم که در جمع خانم‌های محله همچون یکی از آن‌ها پیاز خرد می‌کرد و در آن هیبت خاکی و اشکی خواستنی‌تر شده بود. ✍️نویسنده: مریم دغاغله 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1378 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️نقد 🔹فمنیسم با تمام امواج و تاریخچه‌ای که دارد، همچنان فاقد ایدئولوژی و مکتب است. 🔹یعنی هنوز یک مکتب ثابت به نظر نمی‌رسد و می‌توان بیشتر آن را یک جریان دانست تا یک ایدئولوژی. 🔹فمنیست‌ها اختلافات فاحشی با یکدیگر داشته و هنوز نتوانسته‌اند یک مانیفست برای جریان خود تهیه و ارائه کنند. 🔹آنها سر درگم بوده و حتی برخی از گروه‌های آنها از راه خود بازگشته‌اند. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️نقد 🔹گرایش‌های گوناگون فمینیستی، طبیعت و روحیه مردانه را عامل اصلی ستم‌های تاریخی مردان بر زنان می‌پندارند. 🔹البته بدبینی فمینیست‌ها نسبت به مردان، در یک درجه نمی‌باشد، بلکه گرایش‌های گوناگون در این جهت متفاوت هستند. 🔹فمینیست‌های و پست‌مدرن، صرفا در حد بدبینی اکتفا کرده و مردستیزی را روا نمی‌دارند. 🔹اما فمینیست‌های مارکسیستی و سوسیالیستی، بدبینی شدید‌تری دارند و فمینیست‌های رادیکال، بدبینی را تا سر حد مردستیزی و دشمنی کشانده‌اند. 🔹به عقیده آنها، حتی در راستای دفاع از حقوق زنان، نباید به مردان اعتماد کرد. ازدواج با مردان همبستر شدن با دشمن است! 🔹 آنان برای دوری و رهایی مطلق زنان از قید مردان، همجنس‌گرایی، سقط جنین و غیره را تجویز و ترویج می‌کنند. 🔹تمامی جنبش فمینیسم و همه فمینیست‌ها ناکارا هستند و در حال بازگشت به نحله‌های قدیمی خود هستند البته با رعایت برخی حقوق. به طور مثال، در حالی که یکی از اولین اعتراضات فمینیست‌ها به محدود کردن فعالیت زنان به خانواده و ایفای نقش مادر یا همسر بر می‌گشت، امروزه برخی از فمینیست‌ها با طرح مجدد مساله خانواده، زنانگی و مادر بودن، آنها را پایه‌های قدرتمندی برای جنبش فمینیسم می‌دانند. 🔹هر چند به همه گونه‌های فمنیسم نقد وارد است اما به طور کلی نقدهای وارده بر فمنیسم رادیکال می‌بایست بیشتر مورد توجه قرار گیرد. ✍️نویسنده: سعید ابوالقاضی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1339 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️عملکرد اهل ایدئولوژی 🔹اهل ایدئولوژی در سخن گفتن، خود را نیازمند حفظ ادب و در پژوهش خود را مقید به اخلاق نمی‌کند چون آنچه می‌گوید به‌راستی سخن و آن کار که می‌کند اصالتا پژوهش نیست. 🔹نیز اهل ایدئولوژی فقر خود را درنمی‌یابد و به این سبب خود را نیازمند هیچ گفت‌وگویی با دیگری نمی‌داند؛ از این رو دچار اوهام و آرزوهاست. ✍️نویسنده: محمدجواد صادقی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1383 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️عملکرد اهل ایدئولوژی 🔹اهل ایدئولوژی تصمیم خود را درباره همه‌چیز پیش از ورود به مفاهمه گرفته و تکلیف امور را از پیش معین کرده و حال آمده تا پندار خود را با بیرون راندن هر غیری ثابت و محقق کند. 🔹او از به‌رسمیت‌شناسی فکر در دیگری گریزان است چون این پذیرش را نافی اطلاق فردیت موهوم خود می‌داند. 🔹به همین جهت «ایدئولوژی اندیشه‌ای دیالکتیکی هم نیست، چراکه از نفی و سلب می‌هراسد.» 🔹بنابراین به‌نظر می‌رسد در مواجهه با اهل ایدئولوژی بتوان از بافتن صغری و کبری که صورت مجعول و ساختگی‌ای از برهان گرفته‌اند عبور کرده و سریع‌تر به غرض مقدم آن رسید. 🔹البته پاسخ به آن جدل‌ها در مقام خود و برای آنان که کمتر اهل تاملند اثر حداقلی و مفیدی به همراه خواهد داشت و موضوع بررسی این یادداشت‌ها نیز خواهد بود تا بتواند یاری‌رسان شناسایی سرشت ایدئولوژیک آن مدعیات باشد؛ اما غافل نباید بود که باطن ایدئولوژی اهم از صورت‌های منطقی‌ای است که ایدئولوگ می‌کوشد تا برای سخن خود دست و پا کند. ✍️نویسنده: محمدجواد صادقی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1383 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ناگفته‌ها و ناشنیده‌های برای دوران تحول‌خواهی 🔸اگر کسی به دنبال تحول‌خواهی و داشتن پشتوانه معرفتی در این مسیر است، بهترین راه مطالعه آثار شهید مطهری به صورت نظام‌مند است. 🔸متأسفانه آنچه تاکنون از شهید مطهری منتشر ‌شده به سبک انتشارات صدرا، یک مجموعه کشکولی و پراکنده است، در حالی که شهید مطهری صاحب یک فکر نظام‌مند و منسجم است. ✍️نویسنده: دکتر سید محمد‌صالح هاشمی گلپایگانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1385 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📝 ♦️ناگفته‌ها و ناشنیده‌های برای دوران تحول‌خواهی 🔸باید توجه داشت که نه‌‌تنها دوره اندیشه شهید مطهری به پایان نرسیده، بلکه شهید مطهری حرف‌هایی دارد بسیار فراتر از زمان خودش که هنوز که هنوز است مغفول مانده است. 🔸همین است که باعث شده تا اندیشه مطهری برای دوران تحول‌خواهی انقلاب هم حرف‌های بسیاری داشته باشد. 🔸قبل از اینکه نمونه‌های این موضوع را ارائه کنم باید مقدمه‌ای را مطرح کنم. 🔸اساس اندیشه و دغدغه شهید مطهری این بوده است که اسلام ۱۴۰۰ سال پیش چگونه می‌تواند پاسخگوی نیازهای بشریت در عصر حاضر باشد؟ 🔸ایشان با همین دغدغه در کتاب اسلام و مقتضیات زمان به ارائه مباحث خود می‌پردازد. 🔸ایشان این نظر را مطرح می‌کند که ما در مجموعه معارف اسلامی یک‌سری ثابتات داریم، یک سری متغیرات. ✍️نویسنده: دکتر سید محمد‌صالح هاشمی گلپایگانی 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1385 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 🎙 ♦️مدل‌های اقتصادی و بحران های حاصل از آن 🔻(بخش پنجم) 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1274 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
بخش پنجم.mp3
4.24M
📍 📝 با دکتر حسن حسن خانی 🔻(بخش پنجم) ♦️‌‌‌‌مدل‌های اقتصادی و بحران های حاصل از آن 🔹سه نسل مدل اقتصادی داریم که بحران‌های ارزی اتفاق افتاده در جهان را توضیح می‌دهند. 🔹اولین نسل از بحران‌های ارزی، بحرانی‌هایی بود که در منطقه آمریکای لاتین شکل گرفت. 🔹اولین ویژگی، تورم بالا در آن کشورها بود. دومین ویژگی‌شان بحث کسری بودجه بود. 🔹کسری بودجه، ناشی از کسری تراز تجاری. یعنی واردات داشتند، اما صادرات نداشتند. کشور ما نیز امروز به این مسئله مبتلاست. 🔹نسل دوم بحران‌های ارزی، بحران‌هایی است که در کشورهای اروپاییِ سال‌های اول دهه 1990 اتفاق افتاد. 🔹مثل کشور ؛ در این کشور، نرخ بهره افزایش پیدا کرد. 🔹اگر نرخ سود بانکی در کشور افزایش پیدا کند، هزینه سرمایه‌گذاری هم بالا می‌رود. 🔹نوع سوم مدل‌های ارزی، مدل‌هایی هستند که کشورهای جنوب شرق آسیا با آن مواجه شدند؛ کشورهایی مثل مالزی، سنگاپور، تایلند، کره جنوبی و ترکیه. 🔹این کشورها یک دفعه با سیل عظیمی از ورود سرمایه خارجی به شرکت‌های مختلف مواجه شدند. 🔹وقتی سرمایه خارجی می‌آید، سرمایه‌گذاری می‌کنند، کارگرانشان را افزایش می‌دهند، خط تولیدشان را بالا می برند. 🔹اگر به هر دلیلی سرمایه‌گذارهای خارجی یک دفعه باهم یا در زمان‌های کوتاه سرمایه‌شان را بیرون بکشند، اقتصاد این کشورها دچار شکنندگی می‌شود. 🔻قسمت قبلی: 🆔 https://eitaa.com/fekrat_net/1358 🔻لینک مطلب: 🌐 http://fekrat.net/?p=1274 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️بازنمایی در 🔹با شنیدن اسم دختر، ذهن‌مان چه تصاویری را به خاطر می‌آورد و چه کسانی را به عنوان نماد و سمبل دختران ایران در ذهن ماندگار می‌سازد. 🔹اگر در اجتماع محدودی نظرسنجی صورت بگیرد و از حاضرین درباره ویژگی‌های دختر ایرانی سوال کنند، دقیقا چه نکاتی را یادآوری می‌کنند؟ ✍️نویسنده: علی اصغر سیاحت هویدا 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1425 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️بازنمایی در 🔹در بازنمایی تلاش می‌شود تا واقعیت موجود جامعه را مبتنی بر چالش‌های مختلف اجتماعی توسط کارگردان به تصویر بکشند و در نگاه راهبردی و کلان به مجموعه آثار تولید شده در یک عرصه، بتوانند معنای واحدی را به ذهن مخاطب متبادر سازند. 🔹سینمای ایران سال‌هاست که را بازنمایی می‌کند و به عنوان مثال پور به عنوان یکی از مهمترین نمادهای این ژانر سینمایی هنوز در ذهن مخاطب ایرانی ماندگار است یا سید جواد هاشمی به عنوان یک شهید به تصویر آمده است. 🔹 ، گلشیفته فراهانی، باران کوثری و پگاه آهنگرانی به عنوان نماد دختر ایرانی در سینمای ایران بازنمایی شدند و مخاطب ایرانی الگوی شاخص سینمای بعد از انقلاب با موضوع دختر را در این چهار بازیگر زن معرفی می‌کند. ✍️نویسنده: علی اصغر سیاحت هویدا 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1425 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️نقش تمدنی (سلام الله علیها) و قم به عنوان مرکز اصلی انقلاب 🔹با ورود حضرت معصومه (س) به قم، با توجه به وجاهت علمی و معنوی که داشتند، مورد استقبال مردم شیعه قم واقع شدند. 🔹با رحلت این بانوی گرامی گرچه گرد غم و اندوه بر چهره این شهر نشست؛ ولی حضور بقعه مبارک ایشان خیر و برکات زیادی را برای مردم این سرزمین به ارمغان آورد و حتی مورد استقبال و توجه شیعیان، علویان و دوستاداران اهل بیت واقع شد. ✍️نویسنده: میلاد پورعسگری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1396 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️نقش تمدنی (سلام الله علیها) و قم به عنوان مرکز اصلی انقلاب 🔹یک از دلایل هجرت این بانوی گرامی پیش بینی بود که فرزندان امام موسی کاظم علیه السلام از رفتار حکومت بعد از کشتن امام رضا علیه السلام داشتند. 🔹اینکه بدون تردید حکومت وقت برای جلوگیری از قیام و افشاگری خاندان اهل بیت، دست به آزار و اذیت آنان به هر بهانه‌ای خواهد زد. 🔹دلیل بعدی خود مساله هجرت و جلای وطن است که علویان از آن به عنوان نشانه اعتراض نسبت به حکومت وقت استفاده می‌کردند. 🔹البته هجرت و جلای وطن از دیر باز سیاستی بود که انبیاء الهی و حضرات معصومین در نظام سازی برای تمدن اسلامی از آن بهره می‌بردند. 🔹به طور مثال هجرت حضرت ابراهیم، یوسف، موسی، امام علی، امام حسین و حتی خود امام رضا علیهم السلام که به شکلی زمینه یک انقلاب فکری، دینی و علمی را در محدوده مورد نظر خود ایجاد نمود. ✍️نویسنده: میلاد پورعسگری 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1396 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net
📍 📝 ♦️فدای_دخترم 🔹سيره پيامبر گرامی اسلام سرشار از مصاديق تکريم و تعظيم دختران در پرتو فرهنگ والای اسلامی است. 🔹شايد عبارت شيرين و دل‌انگيز «فداها أبوها» که پيامبر اسلام به دخترش فاطمه (س) هديه می‌کرد روشن‌ترين مصداق تکريم دختر و بزرگداشت جايگاه در جامعه مسلمان باشد. ✍️نویسنده: دکتر حميد فاضل 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐 http://fekrat.net/1398 📌کانال فکرت؛ 🆔 @fekrat_net