eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
فکرت
لینک مجازی شرکت در جلسه: لینک‌های دعوت به جلسه 🌐 https://bbb04.dte.ir/b/atu-hqa-t9p-tgo 🌐 dte.bz/scs
27.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۹ 🎙 خانم دکتر عفت عرب‌زاده، پژوهشگر و فعال حوزه زن و خانواده و عضو گروه مطالعات جنسیت موسسه شناخت 💠 جبهه انقلاب در مواجهه با بحران‌های اجتماعی 📌 جنگی که الان در حال شکل‌گیری است یک جنگ ترکیبی است. همه‌ی ما هم می‌بینیم. دشمن در حال ورود به همه‌ی عرصه‌ها است و قطعاً دفاع هم باید ترکیبی باشد؛ یعنی پژوهش ما، رسانه‌ی ما، تبلیغ ما، نیروی انتظامی ما و ترویج ما هم باید ترکیبی باشد و مکمل هم عمل کنند. 👈 متن بخش نهم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️در نشست خبری «چهاردهمین جشنواره بین‌المللی فارابی» مطرح شد؛ 💠 پژوهش در علوم انسانی و اسلامی لزوما تالیف کتاب نیست. 🔹 حجت الاسلام رضا غلامی در این نشست با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره فارابی گفت: هدف اصلی جشنواره بین‌المللی فارابی که بدون اغراق، یکی از معتبرترین جشنواره‌های علمی در عرصه علوم انسانی و اسلامی محسوب می‌شود، اولا، شناسایی برترین نظریات و نوآوری‌های علمی در علوم انسانی و اسلامی ثانیا، معرفی آنها به جامعه علمی جهت استفاده و الگوبرداری و ثالثا، تشویق و حمایت معنوی و مادی از صاحب‌نظران و نوآوران برجسته است. در این جهت، طبیعی است که جشنواره بین‌المللی فارابی، ضمن توجه خاص به موضوع کیفیت گرایی، بر روی برخی شاخص‌های علمی که می‌تواند یک نظریه برتر یا نوآوری علمی را از کارهای علمی معمولی متمایز کند، تاکید دارد. 🔸غلامی شاخص مهم دیگر در ارزیابی پژوهش های علوم انسانی را روش‌شناسی عنوان کرد و گفت: در فلسفه‌ هر رشته‌ای که از آن به فلسفه‌های علم یا فلسفه‌های مضاف هم تعبیر می‌شود، بعضی از روش‌شناسی‌ها از جهت علمی موجه محسوب می‌شوند و محققین متناسب با پرسش اصلی و پرسش‌های فرعی خودشان، روش‌شناسی کارآمدی را از بین روش‌شناسی‌های موجه در رشته خود انتخاب می‌کنند. محقق باید بتواند توضیح دهد که روش‌شناسی منتخب خود تا چه حد در جهت پاسخگویی موفق به پرسش‌های اصلی و فرعی او کارایی دارد. 💢 ادامه مطلب در خبرگزاری کتاب ایران •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اسنودن و افشاگری سایبری 🔹«ادوارد اسنُودن» نامی است که برای دولت آمریکا یک کابوس تمام عیار به همراه داشته اما در عین حال برای برخی نقاط این کره خاکی از جمله کشورهای آمریکای لاتین، فرصتی فراهم کرد تا روحیه ضدّ آمریکایی‌شان با توجه به گفته‌های اسنودن مجدداً با صدای بلند فریاد بزنند. 🔸اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده بود که در سال۲۰۱۳، اسناد کاملاً محرمانه‌ای از جاسوسیِ دولت ایالات متحده از شهروندانش را منتشر کرد و دردسرهای فراوانی برای این کشور بوجود آورد. 💢 دانلود فایل با کیفیت در آپارات •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰 برای تمدن‌شدن، علم بهتر است یا اخلاق؟! ✍️دکترحبیب‌الله بابایی ▪️در جهان معاصر اسلام و در ایران امروز به‌اصطلاح مدرن‌شده، این پرسش مطرح می‌شود که در فرایند توسعه، رشد، پیشرفت و احیانا تمدن، جای اخلاق کجاست؟ و در این میان و در صیرورت تمدنی، آیا اخلاق مقدم است یا علم؟ آیا اخلاق در مرکز تحولات اجتماعی است یا علم؟ علی‌الظاهر ما در پاسخ به این سؤالات درمانده‌ایم، نه زمینه‌های علمی لازم را کسب کرده‌ایم و نه سیاستگذاری‌های اخلاقی را لحاظ کرده‌ایم. نخبگان و پژوهشگران ما واقعیات اخلاقی در جامعه را رصد نمی‌کنند، به جامعه‌شناسی اخلاق نمی‌پردازند و نمی‌گویند که وضعیت اخلاقی ما در ایران و در کشورهای اسلامی چگونه است؟ ▪️از سوی دیگر، آفت‌های اخلاقی مشترک در جوامع اسلامی ازجمله ایران را نمی‌دانیم و نمی‌دانیم که چرا هر از چندی به خشونت، بداخلاقی، بی‌نظمی و سپس عقب‌افتادگی سوق پیدا می‌کنیم؟ محققان تاریخی ما نیز در مورد تاریخ اخلاق و اخلاقیات ما بحث نمی‌کنند و نشان نمی‌دهند دنیای کنونی اسلام ازجمله ایران ما در چه سیر تاریخی به وضعیت کنونی در اخلاق رسیده است؟ ▪️در چنین وضعیتی «ضعف‌ اخلاقی» ما از یک طرف، «التقاط اخلاقی» از طرف دیگر، «استعمار اخلاقی» (استعمار سایبری و دیجیتال) و تحریف و تغییرات اخلاقی ما در فضاهای مجازی از سوی دیگر و سرانجام «افت اخلاقی و فراگیر» ما موجب شده که تحولات جهان اسلام و ایران اسلامی از صیرورت تمدنی‌‌ و آرمان‌های بلندش فاصله پیدا کند. ▪️ضعف اخلاقی یا استعمار اخلاقی صرفا متوجه دهه هشتادی‌ها نیست بلکه این افت اخلاقی و عقب‌ماندگی در ارزش‌ها گاهی متوجه نسل‌های قدیمی‌تر هست؛ آنهایی که در کسوت روشنفکر یا روحانیت سخن از اخلاق می‌گویند ولی در وسوسه تقدم علم بر اخلاق، تقدم سیاست بر اخلاق و تقدم مصالح گروهی بر اخلاق فریفته می‌شوند و به آسانی نه فقط در دام جدایی دین از جامعه، بلکه در دام تفکیک اخلاق از زندگی می‌افتند. پیش از این اشاره کردم که ما با ظهور خوارج نو در ایران مواجه هستیم و تأکید کردم که منظور من از خوارج نو، نه خوارج اعتقادی و سیاسی بلکه خوارج اخلاقی است که اساسا باورهای اعوجاجی در دو ناحیه مدرن و سنتی آن را زمینه‌سازی‌ کرده است. ▪️ایران را نباید با غرب مقایسه کرد، ضمانت نظم در غرب با قانون است (اخلاق هم آنجا قانونی است) لیکن ضمانت اصل نظم در ایران اخلاق است و نه قانون. آنگاه زدن زیرآب اخلاق توسط دوگانه‌های شرک‌آلود در جامعه ما، زمینه را برای آشوب‌ها و فتنه‌هادر ایران باقی خواهد گذاشت. 💢 مطالعه کامل مطلب در سایت همشهری •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📻 ، و خیابان 🛑اکنون اعتراض سیاسی یک مسئله برای جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود. این پدیده سیاسی-اجتماعی در ابعاد مختلف ثبات سیاسی را به چالش کشیده است. ایران از یک سو در سطوح مختلف و متعدد درگیر روندی اعتراضی می باشد و از سوی دیگر ایران خواهان حفظ ثبات سیاسی خود به منظور حکمرانی است. 🛑از این رو یکی از مسائل اصلی جمهوری اسلامی تعارض بین دوگانه سیاسی و ثبات سیاسی می باشد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
💢 رسانه؛ ابزار قدرتمند ایجاد ادراک 🔺دکتر علیرضا زهیری، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در نشست علمی «مدار اعتراض» به تشریح موضوع «اعتراض و جنبش‌های اجتماعی جدید» پرداخت و گفت: اعتراضات در سطح بین‌المللی نسبت به سال‌های گذشته اَشکال جدیدی پیدا کرده است. اساساً از دهه ۸۰ بسیاری از جنبش‌های اجتماعی کشور ما نیز با جنبش‌های اجتماعی سایر کشورها مشابهت پیدا کرده‌اند. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 به مردم یک سری صفات رو معرفی کردیم و ازشون خواستیم بگن کیو میشناسن که این صفات رو داره... 😏😎 🛑 نظر شما چیه؟🤔 •┈┈┈••✾••┈┈┈• 🔻انجمن سواد رسانه طلاب 🆔 @savad_rasaneh
1045831424_-1767277431.mp3
35.35M
🔸سلسله نشست‌های "واکاوی وقایع اخیر کشور" 🔹‌«هویت نسلی و طبقاتی اعتراضات ۱۴۰۱» 📌با حضور: - دکتر بهاره آروین - دکتر سجاد صفارهرندی - دکتر رضا صمیم - دکتر سینا کلهر پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی | @rcica_ir | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
▪️مسیح علینژاد؛ سانسورچی! یکی از موضوعاتی که در این چند سال اخیر مورد بحث و مناقشه قرار گرفته و در میان بخشی از مردم و افکار عمومی بسیار شنیده می‌شود، مسئله زنان و حقوق آنان است که نماد دفاع از این مسئله در رسانه‌ها ضد ایرانی "مسیح علینژاد" معرفی شده است. "علینژاد" امروز به لطف امپراتوری رسانه‌ای و دلارهای نفتی تبدیل به یک ابرقهرمان شده است که ظاهری دارد و باطنی؛ ظاهری که به دنبال احیا و ایفای حقوق زنان است و باطن و پنهانی که تمامیت آزادگی زنان سرزمین را هدف قرار داده است. سرویس‌های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا خوب می‌دانند که سرمایه‌گذاری روی "مسیح علینژاد"، خبرنگار دست چندم ایرانی، وادار کردن دستگاه وزارت خارجه آمریکا و مایک پمپئو یا سایر مقامات قضایی آمریکا برای گرفتن عکس با این شخص و حمایت‌های بی وقفه، چقدر ثمرات مثبتی برای جنایات ضدبشری آمریکا علیه ایران خواهد داشت. آنها به خوبی درک کرده‌اند که تصویر وزیر امور خارجه امریکا در کنار علینژاد صرفا یک عکس ساده نیست بلکه اهرم فشاری است در تحریم علیه حاکمیت ایران و نشان دادن چهره‌ای خوش خط خال در کنار مردم ایران در دفاع از حقوق زنان، کودکان کار، رفع تبعیض و.. در کل در کنار مردم ایران قرار گرفتند تاثیر رسانه‌ای خوبی برایشان خواهد داشت. "علینژاد" با فعالیت در رسانه‌های عربی - عبری - غربی از شبکه‌های مجازی گرفته تا برنامه‌های تلویزیونی «صدای آمریکا» و «اینترنشنال» سعی دارد خود را مدافع حقوق زنان و محرومان معرفی کند و هرگونه صدایی را تبدیل به اعتراض و ناهنجاری کند. اما آنچه او در این هیاهوهای رسانه‌ای دنبال می‌کند، سانسور و نادیده گرفتن نقش زنان پیشرو و موفق است. هدف وی سانسور موفیقت زنان کشور ایران است که در تمام عرصه‌ها از تحصیل گرفته تا عرصه‌های بین المللی و ورزشی خوش درخشیدند، دیده شدند، به جهان مخابره کردند که ما نه تنها آزادیم بلکه آزادگانی هستیم که به راحتی میتوانیم سختترین عرصه‌ها را فتح کنیم. او تلاش می‌کند با کمک ساخت چند کلیپ توسط شبکه «من و تو» و «اینترنشال»، به عمده مخاطبانش که پای صحبت‌های او می‌نشیند و از زوایه نگاه او به تاریخ ایران و هویت ایرانی، می‌نگرند، القاء کند که زن ایرانی در تاریکخانه سنت و تعصب اسیر بوده و او چُنان ناجی سوار بر اسب سفیدی از راه خواهد رسید و یک تنه به جنگ تمام این تبعیض‌ها و خشونت‌ها خواهد رفت. چیزی که "علینژاد" باید بداند این است که زن ایرانی دارای هویت است، دارای شناسنانه است؛ زن ایرانی امروز به راحتی و می‌تواند در جامعه حضور داشته باشد. زن ایرانی نیازی به فعالیت‌های مبتذل، مضحک و ضدمردمی امثال آزادی یواشکی و چهارشنبه‌های سفید او ندارد. زن امروز ایرانی توان دفاع از حقوق خود را دارد و می‌تواند در تمامی عرصه‌ها خوش بدرخشد و این نتیجه کار ژورنالیستی و مبتذل و مضحک مسیح و امثالهم نیست بلکه محصول آگاهی و آزادگی است که به برکت انقلاب اسلامی نصیب زنان سرزمین شده است. ✏️دانیال بصیر @cafe_fekr
🔰 پژوهشگاه مطالعات اسلامی جامعه الزهرا(س) پیش رویداد «جنسیت و علوم اسلامی» را برگزار می کند: 🗓 از تاریخ ۱۴۰۰/۷/۳۰ تا ۱۴۰۱/۸/۵ 📌قم، سالاریه، بلوار بوعلی سینا، جامعه الزهرا سلام الله علیها، ساختمان شهید بهشتی، سالن آمفی تئاتر طبقه همکف. 🔹راه ارتباطی 🌐 https://pm.jz.ac.ir ✉️ pajoheshgah@jz.ac.ir 📞 025-32112657 ┅═══••✾••═══┅┄ 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
💢 شعار «زن، زندگی، آزادی» ریشه در معنویت مدرن و ساختارشکن دارد 🔺دکتر احمد شاکرنژاد،‌ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی طی سخنانی در نشست علمی «مدار اعتراض» به تبیین موضوع «ارتباط اعتراض با نهادستیزی معنوی» پرداخت و گفت: در اعتراضات و اغتشاشات اخیر، شعارهای ساختارشکنانه‌ای به ویژه در تقابل با روحانیت مطرح شد. البته باید توجه داشت که این شعارها را در اعتراضات سال ۸۸ نیز به صورت محدودتری شاهد بودیم. 👈 ادامه مطلب را اینجا مطالعه کنید ⏰ زمان مطالعه: ۴ دقیقه •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰 فشار اقتصادی، نارضایتی سیاسی و شکاف نسلی؛ مثلث شکل‌دهنده اعتراضات ✍️ سید احمد موثقی، عضو هیئت دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران 🔸 اگر مشروعیت نظام سیاسی بالا باشد، شکاف بین دولت و مردم نباشد و رضایت مردم در سطح نسبتا مطلوبی باشد، این ثبات و استحکام داخلی مانع از یارگیری عامل خارجی و پذیرش دعوت آنها می‌شود و اساسا امکان فعال شدن عامل خارجی در داخل منتفی می‌شود. اینجاست که اهمیت مسئله ارتباط میان توسعه و امنیت مشخص می‌شود. اگر دولت‌ها در جمهوری اسلامی توسعه‌خواه بودند، کارکرد توسعه‌ای داشتند، با نگاه توسعه‌ای حل ریشه‌ای مشکل فقر و بیکاری را دنبال می‌کردند، فساد و بی‌عدالتی را کاهش می‌دادند و شایستگان از طریق رقابت در مدیریت کشور روی کار می‌آمدند، اقتدار ملی شکل می‌گرفت. 🔹 موثقی با اشاره به تفاوت اقتدار و قدرت گفت: قدرت جنبه سخت و فیزیکی کنترل جامعه است که اگر با رضایت مردم فراهم شود اقتدار تولید می‌شود و لذا این توسعه است که امنیت ملی ایجاد می‌کند و اینگونه نیست که امنیت آن هم به معنای محدود کلمه و سخت آن، توسعه را ایجاد کند، از قضا این چنین امنیتی به دلیل عدم ایجاد توسعه، منشأ ناامنی می‌شود و امکان و احتمال سرمایه‌گذاری را در کشور کاهش می‌دهد. 💢 مطالعه مطلب در سایت ایکنا •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💥 سلبریتی، راهزن توجه نوجوانان 💢 دکتر احسان شاه قاسمی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران گفت: ما در دبیرستان‌ها چه داریم به دانش‌آموزان درس می‌دهیم؟ سواد رسانه‌ای و سواد شهرت را به دانش‌آموزان هرگز درس نمی‌دهیم. 💢 وی گفت: سن نوجوانی، سن پرآشوب است و سن تجربه نیست. باید به زبان خودشان با نوجوانان صحبت کنیم. باید به آنها بگوییم که توجه آنها یک کالای گران‌قیمت است و سلبریتی‌ها آن توجه را می‌دزدند و از آنها اطاعت بی‌قید و شرط می‌خواهند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
-992600320_-1453132197.mp3
36.82M
🔸سلسله نشست‌های "واکاوی وقایع اخیر کشور" 🔹«اینترنت، حاکمیت ملی و آزادی‌های فردی» 📌با حضور: - محمدحسین انتظاری - دکتر مجید سلیمانی - دکتر مرضیه ادهم - محمد کشوری پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی | @rcica_ir | •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
🔰 بررسی «مطالبات دهه هشتادی‌ها» در میزگرد «ایران» با حضور مقصود فراستخواه و علی انتظاری 💠 صدای نسل پرسشگر 🔸در جریان اعتراضات و مطالبه‌گری‌های اخیر، حضور جوانان و نوجوانان و به اصطلاح دهه هشتادی‌ها پررنگ بود. در این راستا آیت‌الله رئیسی در دیدار اخیری که با مدیران وزارت آموزش و پرورش داشت، پرسشگری دهه هشتادی‌ها را نه تهدید که فرصتی برای خودشان، جامعه و آینده دانست و تأکید کرد که دهه هشتادی‌ها فرزندان و آینده‌سازان کشور هستند. 🔹در میزگردی با حضور دکتر مقصود فراستخواه، جامعه‌شناس و عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و دکتر علی انتظاری، جامعه‌شناس و رئیس دانشکده علوم‌اجتماعی دانشگاه علامه طباطبایی «فرهنگ جوانی و روحیه مطالبه‌گری جوانان» به بحث گذاشته شد. از آنان از «مصرف فرهنگی» دهه هشتادی‌ها پرسیدیم؟ اینکه این نسل چه ویژگی‌ها و مطالباتی دارد؟ چقدر مسئولان و عالمان علوم اجتماعی ما، این نسل و خواسته‌ها و نیازهایشان را می‌شناسند؟ و سازکار مواجهه با مطالبات‌شان چیست؟ آنچه در ادامه می‌خوانید پاسخ استادان به این پرسش‌ها است. 💢 ادامه مطلب را در روزنامه ایران بخوانید •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
خیابان و امر سیاسی - سیدمجید امامی و میثم مهدیار.mp3
32.3M
🔰 برنامه تلویزیونی شیوه 🔸موضوع: خیابان و امر سیاسی با حضور: 👤 دکتر سید مجید امامی 👤 دکتر میثم مهدیار •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 سرنگونی جمهوری اسلامی با ابزار رسانه 💢 دکتر فؤاد ایزدی، عضو هیات علمی دانشگاه تهران در برنامه شیوه می‌گوید: ما شاهد یک فاجعه رسانه‌ای هستیم که دشمن با ابزار رسانه به دنبال سرنگونی جمهوری اسلامی هستند. 💢 وی اشاره می‌کند: سبک کار دشمن این‌گونه است که به دنبال این نیستند که عموم مردم را همراه خود کنند. آنها به سراغ جمعیت‌های محدودی رفتند که با اصل دین مشکل دارند. تفکرشان این است که لازم نیست مردم را داشته باشیم و اقلیت کافی است. معتقدند که جمعیت کم را مدیریت کنیم و با روش‌های رسانه‌ای، هرج و مرج ایجاد کنیم. این کارها ریشه در کینۀ آنها نسبت به مردم و جمهوری اسلامی دارد. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
هدایت شده از یاران مهدی
📼 | غفلت از عدالت فرهنگی 🎙 حجت‌الاسلام احمد اولیایی در مصاحبه با کافه عدالت به معرفی کتاب جدید خود به نام (درباره عدالت فرهنگی) پرداخت و این مصاحبه را درحال مطالعه هستید. 🔻 عدالت یکی از بزرگترین ارزش‌های انسانی و فضائل بشری است که برقراری آن نه فقط هدف اسلام بلکه طبق آیات قرآن هدف تمامی انبیا و ادیان الهی است. در بحث عدالت حوزه‌های مختلفی وجود دارد از قبیل؛ عدالت اقتصادی، قضایی، اجتماعی و... که یکی از آن حوزه‌ها، حوزه فرهنگ می‌باشد. ▫️ بحث عدالت فرهنگی در مورد غفلت واقع شده، به‌گونه‌ای که حتی یک نگاه تقلیل‌گرایانه به‌وجود آمد و عدالت فرهنگی به فرهنگ عدالت یعنی فرهنگ عدالت‌گستر تقلیل داده شد؛ درحالی که رابطه عدالت و فرهنگ بسیار پیچیده می‌باشد. ▪️ از زمانی که رهبری فرمودند که ما فقدان نظریه جامع عدالت اسلامی داریم و با توجه به مطالعاتی که در حوزه داشتیم، به موضوع عدالت فرهنگی پرداختیم. از آنجا که هنوز متن منسجم و قابل اعتنایی در این حوزه وجود نداشت ما به فکر افتادیم تا به تحقیق در رابطه با چیستی عدالت فرهنگی بپردازیم. 🔺 مسئله ما در کتاب «درباره عدالت فرهنگی» ناظر به عدم معرفت به چیستی عدالت فرهنگی است نه ناظر به عدم معرفت به چگونگی، برای همین مباحث نظری کتاب فربه‌تر از سویه انضمامی است؛ ولی تلاش شده تا در عرصه‌های مختلف عدالت فرهنگی مثال‌های متفاوتی آورده و بررسی شود. ☕️ با کافه عدالت همراه باشید 🆔 @cafe_edalat
هدایت شده از رادیو فکرت
33.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻 آیا قانون به معنی بودن جمهوری اسلامی است؟ ⏺ در مسائل اجتماعى -بر خلاف دولت هاى توتالیتر و یا لیبرال نه دولت را موظف مى کند که همه نیازمندى هاى ، حتى نیازهاى غیرضرورى را در انحصار خود درآورد و نه دولت را به طور کامل از دخالت در کارهاى اجتماعى باز مى دارد؛ بلکه سطح دخالت دولت، متناسب با شرایط متغیرى است که در جامعه پدید مى آید و بایستگى دخالت را در تأمین بخشى از نیازهاى جامعه نمایان مى سازد. ⏺ در نگرش اسلام، اصل بر آن است که نیازمندى هاى جامعه، داوطلبانه از سوى خود مردم تأمین شود. اما از آنجا که سود پرستى و افزون طلبى افراد و گروه هایى، منشأ فساد و تضییع حقوق دیگران مى شود؛ باید وارد صحنه شود و با ارائه راه کارهاى مناسب و رعایت مصالح زمانى و مکانى، تصمیمات لازم را براى جلوگیرى از تخلّفات اتخاذ کند. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻 کانال رادیو فکرت: 🆔 https://eitaa.com/radiofekrat
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
💠 «اقامه توحید؛ در بستر پیاده‌روی اربعین حسینی» ♦️جدیدترین شماره نشریه دیده بان اندیشه 🏛 موسسه فرهنگی ـ رسانه‌ای شناخت شماره چهل و دوم، شهریورماه ۱۴۰۱ ✴️ سرخط‌های این شماره: 🔻ماهیت‌شناسی پدیده اربعین از لحاظ فلسفی و دینی؛ 🔻طبقه‌بندی روایات موجود در باب منسک اربعین؛ 🔻علت‌یابی آسیب‌های موجود در عملکرد زائران؛ 🔻رابطه مراسم اربعین با تمدن نوین اسلامی. ✳️ به ضمیمه یادبود استاد اخلاق مرحوم آیت‌الله ناصری لینک دانلود نسخه رایگان ماهنامه 💢fekrat.net/?p=11922 🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_42. pc.pdf
18.89M
✳️ دیده‌بان 42؛ نسخه کامپیوتری ✴️ با موضوع «اقامه توحید؛ در بستر پیاده‌روی اربعین حسینی» 🆔 @didebane_andisheh
هدایت شده از دیده‌بان اندیشه
DIDEBAN_ANDISHE_42.mobil.pdf
19.03M
✳️ دیده‌بان 42؛ نسخه موبایلی ✴️ با موضوع «اقامه توحید؛ در بستر پیاده‌روی اربعین حسینی» 🆔 @didebane_andisheh
فکرت
لینک مجازی شرکت در جلسه: لینک‌های دعوت به جلسه 🌐 https://bbb04.dte.ir/b/atu-hqa-t9p-tgo 🌐 dte.bz/scs
36.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 نشست «از الهیات اجتماعی تا ارشاد اجتماعی» با موضوع «حجاب» - بخش ۱۰ 🎙 خانم دکتر سمیه حاجی اسماعیلی، مدیر گروه مطالعات زن و خانواده جامعه الزهرا(س) 💠 رویه‌های جمهوری اسلامی در مواجهه با پدیده‌های فرهنگی 📌 چرا علی‌رغم این همه اقدام قانونی، مصوبات و آیین‌نامه‌ها، نظام اسلامی و جمهوری اسلامی در مسأله‎ی حجاب توفیق حاصل نکرده است؟ در حقیقت چرا به جایی رسیدیم که اکنون هستیم؟ بحث اصلی من این است که حجاب اساساً یک پدیده و امر فرهنگی است و در مورد پدیده‌های فرهنگی ما نمی‌توانیم با قانون، بخشنامه، آئین‌نامه و از بالا به پایین پدیده مدیریت کنیم. در مسأله‌ی حجاب داشتن فهم فرهنگی نسبت به آن، بحث خیلی مهمی است. اگر ما این پدیده را به‌صورت امنیتی و سیاسی فهم کنیم لاجرم راهکارهایی که برای مواجهه با پدیده اتخاذ می‌کنیم، امنیتی خواهد بود 👈 متن بخش دهم در سایت فکرت •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ویرانگی مفهوم زن در غرب 💢 دکتر سهیل اسعد با اشاره به دگرگون‌شدن مفهوم زن در تمدن غرب می‌گوید: امروز متأسفانه با تحولاتی که به صورت تحمیلی اجرا کرده‌اند و نظریه‌پردازی‌های جدیدی که مطرح کردند، در فضای آکادمیک و در فضای آموزشی- تربیتی غرب چیزی به اسم زن، تقریباً می‌شود گفت نداریم. 💢 مبلّغ دین در آمریکای لاتین می‌گوید:‌ در غرب گفته می‌شود که من انسانِ مختار خلق شدم و جزو اختیارات انسان این است که جنسیت خودش را انتخاب کند. این یعنی انقلاب ارزشی یعنی ارزش‌ها منقلب شده است. اصل توجیه‌کننده همۀ تغییرات و تحولات و برنامه‌ها اصل آزادی است. از این‌رو فضای جنسی فضای کاملا آزادی شده است. •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net
مسئولیت اجتماعی سلبریتیها - شهاب اسفندیاری و محمدمهدی عسگرپور.mp3
37.31M
🔰 برنامه تلویزیونی شیوه 🔸موضوع: مسئولیت اجتماعی سلبریتی‌ها با حضور: 👤 دکتر شهاب اسفندیاری 👤 دکتر محمدمهدی عسگرپور •┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈• 🔻فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 🆔 @Fekrat_Net