eitaa logo
فکرت
9.7هزار دنبال‌کننده
4.4هزار عکس
1.2هزار ویدیو
151 فایل
💡 فکرت؛ روایتگر اندیشه، پیشرو در گفتمان 💡 در جست‌وجوی حقیقت، باید متفاوت اندیشید...💎 📚نگاهی عمیق به: فلسفه، سیاست و جامعه www.Fekrat.net 📮شبکه‌های اجتماعی: 💠 https://zil.ink/fekratnet 📩 ارتباط با سردبیر: @Fekrat_Admin1
مشاهده در ایتا
دانلود
📋 🔻چگونه با کارتون‌ها علم بیاموزیم؟ 🔸هنگامی که شبکه PBS «اتوبوس مدرسه جادویی» را به‌عنوان بخشی از مجموعه برنامه‌های مختص کودکان خود انتخاب کرد، سندی ولش، مدیر آموزش PBS بود. 🔸ولش می‌گوید خانم فریزل به آموزگاران کمک می‌کند تا از برنامه‌سازی در کلاس‌های خود استفاده کنند. 🔸 امروز، ولش عضوی از بخش مدیریت آموزش بنیاد ملی علم است که به تامین بودجه برای برنامه‌های رسانه‌ای کودکان مشغول است؛ برنامه‌هایی که بر آموزش STEM (مخفف انگلیسی واژه‌های علم، فناوری، ‌مهندسی و ریاضی) تمرکز دارند. ✍️نویسنده: احسان زیورعالم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2286 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻چگونه با کارتون‌ها علم بیاموزیم؟ 🔸برنامه‌های آموزشی STEM از تلاش چند دهه برای تقویت یادگیری علوم فراتر از کلاس‌های درسی پشتیبانی می‌کنند. 🔸جایی‌که تحقیقات نشان داده بیشتر یادگیری‌ها هم از دل همین برنامه‌ها صورت می‌گیرد. 🔸 ولش می‌گوید: ‌«می‌دانیم کودکان به‌طور شهودی یاد می‌گیرند و بسیاری از موارد در یک محیط غیررسمی رخ می‌دهد.» 🔸 بنیاد ملی علم، طیف گسترده‌ای از برنامه‌ریزی STEM غیررسمی در موزه‌ها را ازطریق برنامه‌های پس از مدرسه و پروژه‌های علوم شهروندی پشتیبانی می‌کند. 🔸با این‌حال، با رسانه‌های جمعی امکان بالقوه‌ای برای رسیدن به میلیون‌ها نفر مخاطب وجود دارد. به گفته ولش، برای تامین بودجه بنیاد ملی علم برای یک برنامه رسانه‌ای، باید معیارهای دقیق داشت. 🔸سازندگان باید نشان دهند این مفهوم براساس دانش موجود بهترین روش آموزش STEM و چگونگی یادگیری کودکان ازطریق رسانه است. 🔸 آنها باید اهداف مشخصی درمورد چگونگی علاقه‌مندی، تعامل و تاثیر فراگیران داشته باشند. آنها باید راهی برای ارزیابی تاثیر برنامه داشته و نوآور هم باشند. ✍️نویسنده: احسان زیورعالم •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2286 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻کرونا و چالش در نظام آموزش 🔹مدرسه نوین، دو کارویژه داره که یکی از آنها “جامعه پذیر کردن” و دیگری “آماده کردن برای شغل آینده” است. 🔹 تمامی متون درسی و برنامه‌ریزی‌های مدرسه بر همین اساس تنظیم می‌شوند. 🔹جامعه ما هم که دوره غربزدگی‌اش رو تجربه می‌کنه، تا حد زیادی تحت تأثیر همین موضوع است. ✍️نویسنده: دکتر مرتضی سعیدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• # شغل 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2295 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻کرونا و چالش در نظام آموزش 🔹در حقیقت کار ویژه مدرسه در غرب این است که انسان‌هایش را برای زندگی در جامعه اش -جامعه اومانیستی سرمایه داری- آماده کند. 🔹این در حقیقت همان جامعه پذیری است، که در دروس علوم اجتماعی و علوم تجربی گنجانده می‌شود؛ و حتی آموزش مسائل جنسی در حیطه آموزش مدرسه رخ می‌دهد؛ یعنی همانی که تاحدی در ۲۰۳۰ دیدیم. 🔹البته انقلاب اسلامی توانست در این موضوع قدرت نمایی‌ای بکند و ۲۰۳۰ را از در بیرون بیندازد ولی باید به هوش بود که از پنجره نیاید. 🔹اگر منظور از هجرت از مدرسه این باشد که ما نباید برخی مسائل تربیتی را به مدرسه بسپاریم، مثل مسائل جنسی، این درست است. 🔹اما برای اینکه بقیه مسائل را از دست مدرسه بگیریم، باید مرجع تربیت را برای بقیه مسائل پیدا کرد که چه کسی متولی آن شود؟ 🔹 این مهم باید بر اساس الگوی انقلاب اسلامی برای تربیت باشد، که البته اگر قرار باشد از مدرسه گرفته شود در یک گزار چند ده ساله رخ می‌دهد و نه ناگهانی و آنی. 🔹این تقیید و تحدید مدرسه باید در یک سازوکار اجتماعی و تمدنی رخ دهد؛ و باید این سوال هم مطرح شود که آیا جامعه اسلامی مقدم است یا مدرسه اسلامی-مکتب انقلاب اسلامی-(در مقابل مدرسه غربی)؟ ✍️نویسنده: دکتر مرتضی سعیدی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2295 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net http://fekrat.net/2295
📋 🔻برای زدن ریشه تمدن اسلامی صفویه را می‌زنند 🔸ریشه این [اندیشه که عزاداری از دوره صفوی شروع شده] از کجاست؟ 🔸در تاریخ معاصر و تاریخ متاخر می‌بینیم تا قبل از مشروطه چنین ادعایی در تاریخ‌هایی که نوشته شده وجود نداشت. 🔸بعد به‌تدریج، چه در زمان قاجار و چه در زمان رضاشاه عده‌ای وجود رضاشاه را فرصت مغتنمی برای مقابله با دین برشمردند. 🔸بنابراین در جلسات برخی مورخان با او که اکثراً بزرگان صاحب‌نام مشروطه‌خواه سکولار بودند، چنین اداعی مطرح شد. ✍️نویسنده: دکتر علی‌اکبر ولایتی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2290 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻برای زدن ریشه تمدن اسلامی صفویه را می‌زنند 🔸باید گفت هویت تجدیدحیات یافته ایران را از صفویه داریم و تشکیل مجدد حکومتی به‌نام ایران از زمان صفویه است و تمامیت ارضی را از آن زمان مشاهده می‌کنیم. 🔸یعنی هیچ پادشاهی از پادشاهان ایران، از امرا و حکام، از بعد اسلام تا سال ۹۰۷ هجری قمری که سال تاجگذاری شاه‌اسماعیل بود، اصلا به‌نام ایران حکومت نمی‌کردند. 🔸ایران دوباره به‌خاطر صفویه ایران شد و جنبه ملی‌گرایی که همه به ایران عشق می‌ورزیم و وطن ماست و بدان افتخار می‌کنیم مطرح شد و لذا این سهم آنها در تجدیدحیات ملیت ایرانی است. 🔸این مساله دو رکن اساسی داشته که یکی هویت اسلامی، شیعی و اهل‌بیتی(ع) ایران بود که در بین مردم ما وجود داشت یعنی بعد از اسلام حکومت‌های متعددی روی کار آمدند مثل آل‌بویه، سربداران، سلجوقیان و… که تا حدودی به ارزش‌های شیعی ازجمله عزاداری احترام می‌گذاشتند. 🔸مبارزه با تحریف ملیت ایرانی را صفویه انجام دادند و از آن به بعد همه حکومت‌هایی که بعد از صفویه آمدند بر سر این سفره نشستند و این باز تعریف هویت ایرانی بود. ✍️نویسنده: دکتر علی‌اکبر ولایتی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2290 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حرم و ساختار تمدنی آن 🔹ما در‌مورد معماری و شهرسازی از قدیم قاعده و قانون مشهوری داریم که متاسفانه امروز این قواعد را به‌هم زده‌ایم . 🔹آن قائده این بود که شهر پیرامون یک مسجد یا یک حرم یا مکان مقدس شکل می‌گرفته و بازار به همین امر متصل می‌شده و این مساله تا حد زیادی سلامت معنوی شهر، بازار یا محله را تأمین می‌کرده است. ✍️نویسنده: دکتر محمدهادی همایون •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2093 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻حرم و ساختار تمدنی آن 🔹حرم یک ساختار مهم تمدنی است که حتی مسجد و حوزه علمیه را هم ذیل خود می‌گیرد. 🔹در زمان هجرت فرزندان موسی‌بن جعفر(ع) به ایران -که [آن مقطع،] مقطع مهم تمدن‌سازی است- شیعیان تلاش کردند که این پایگاه‌ها با همین عنوان مراقد امامزادگان در ایران ملجأ و مرکز باشند، که نظم جغرافیایی مهمی به کشور داد. 🔹به تعبیر رهبر انقلاب هرکدام از این مراقد یک پایگاه فرهنگی هستند. اگر شهر پیرامون اینها شکل گرفته باشد شما با یک نظام منسجم جدی تمدن‌ساز مواجه می‌شوید. 🔹حرم حضرت معصومه(س) در قم یکی از محوری‌ترین حرم‌هایی بود که در ایران منشأ تحولات بزرگ بود. 🔹این حرم در کنار حرم امام‌رضا(ع) و حضرت شاه‌چراغ به‌عنوان ۳ نقطه مهم در ایران قلمداد شده که روایات متعددی در‌مورد اهمیت آنها وجود دارد. 🔹 مثلا ما ویژگی‌های زیادی در روایات در‌مورد قم و نقش آن در آخرالزمان داریم، همه اینها یک پدیده منسجم تاریخی و برنامه‌ریزی شده است. 🔹بر همین اساس اقدام جدی حضرت امام(ره) و قیام ایشان از حرم قم شروع شد. هنوز هم به هر نحوی که فکر کنیم می‌توان انقلاب را انقلاب قم نامید. 🔹 این ظرفیت بسیار بزرگ حرم است که باید متوجه آن باشیم. در جریان کرونا شما دیدید که چه جریان تبلیغاتی سنگینی توسط رسانه‌های دشمن ایجاد شد که محور حمله را قم قرار دادند و تلاش کردند یک چهره منفی از قم ایجاد کنند. این به‌دلیل اهمیت و نقشی است که قم در تحولات طول تاریخ داشته است. ✍️نویسنده: دکتر محمدهادی همایون •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2093 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📣 «مرکز رشد برهان»، برگزار می‌کند: 🔰 حلقه اولی قرآن و نظام‌سازی 🎙حجت‌الاسلام 🔰 حلقه اولی روایت‌خوانی سریع وسائل‌الشیعه 🎙 حجت‌الاسلام 🔰 سلوک اجتماعی طلبه 🎙 حجت‌الاسلام 🔰 ضرورت ورود طلاب به عرصه تحقق معارف 🎙 حجت‌الاسلام ⏰ زمان جلسات: 🗓 یکشنبه‌ها ⏱ از ساعت ۱۴ تا اذان مغرب 🏢 مکان جلسات: 📌 قم، میدان سپاه، خیابان شهید اخلاقی، بین خیابان گلستان و شهید مفتح، پلاک ۱۱۰، ساختمان برهان ⏱ شروع دوره: ◀️ یکشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ ▶️ 💬 جهت شرکت در دوره، مشخصات خود را به شناسه @m_borhan در پیام‌رسان یا ارسال فرمایید: ⟨نام و نام‌خانوادگی⟩، ⟨شماره موبایل⟩، ⟨مقطع تحصیلی⟩، ⟨نام حوزه یا دانشگاه محل تحصیل⟩، ⟨سال تولد⟩ ➕ ضمناً پس‌از نماز مغرب‌وعشاء در «هیئت خانوادگی» در خدمت محبّین اهل‌بیت ‹علیهم‌السلام› خواهیم بود. 🎙 سخنران «هیئت خانوادگی»: 🔺 حجت‌الاسلام 🔘 موضوع: «سلوک با همسر» 🆔 @Fotooh 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مجموعه مستند 🔴 روایتی تازه از زندگی و شخصیت آیت‌الله سیدمحمود علایی از چهره‌های اثرگذار انقلاب... ⏰ زمان: 42 دقیقه 🎬 کارگردان: ⬅️ در آینه تاریخ: درگذشت عالم مجاهد مبارز آيت ‏اللَّه "سيد محمود طالقاني" اولين امام جمعه تهران (1358 ش) 📺 دانلود و تماشا در عماریار 🆔 @AmmarYar_IR 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اسطوره جلال آل‌‌احمد 🔸آنچه کمتر مورد توجه جامعه داستان‌نویس و خوانندگان ادبیات داستانی قرار گرفته (زندگینامه خود نوشت) در ادبیات داستانی است که امروزه یکی از شاخصه‌های ادبیات داستانی جهان به شمار می‌رود، اثر جلال در این زمینه (سنگی بر گوری) است. 🔸 همچنین، از آن جایی که سفرنامه‌نویسی در سال‌های بعد از انقلاب بسیار پررنگ و تعداد شده است، و خود یکی از خاستگاه‌های ادبیات محسوب می‌شود (‌خسی در میقات) را مرور می‌کنیم. 🔸از مهم‌ترین ویژگی این نوع شرح حال می‌توان به محدودیت خاص آن از شروع تا پایان اشاره کرد. 🔸بسیاری درطول قرون و اعصار در ایران و جهان سفرنامه نوشته‌اند و از اقبال خوبی هم برخوردار شده‌اند. 🔸اما سفرنامه حج «خسی در میقات» از جلال آل‌احمد هم معاصر است و هم نویسنده آن، نویسنده‌ای حرفه‌ای بوده است. ✍️نویسنده: مجتبی حبیبی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2303 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋#یادداشت 🔻اسطوره جلال آل‌‌احمد 🔸جلال آل‌احمد در داستان‌نویسی سبک‌های جدیدی را ابداع و ارائه کرد که هم دوره‌ای‌ها و پیش از خود او در آن زمینه‌ها اثری ارائه نکرده بودند . 🔸نگاهی اجمالی بر فهرست آثار داستانی‌اش و استمرار چاپ‌های کتاب‌هایش تاکنون گواهی در این مورد است. ✍️نویسنده: مجتبی حبیبی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2303 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋#یادداشت 🔻توحید عاشورایی 🔹معنویت عاشورایی بن‌مایه معرفت به «خدا» از رهگذر اطاعت از «امام» دارد. 🔹همان‌طور که امام‌حسین علیه‌السلام فرمود: «ای مردم! همانا خدای بزرگ بندگان را نیافریده مگر برای آنکه او را بشناسند، وقتی او را شناختند او را پرستش خواهند کرد، هنگامی که او را پرستش کردند از بندگی غیر او بی‌نیاز می‌شوند.»‌ 🔹 مردی گفت: «ای فرزند رسول خدا، پدر و مادرم فدایت باد، شناخت خدا چیست؟» 🔹 فرمود: «عبارتست از شناخت مردمِ هر زمان امام‌شان را، آن امامی که اطاعت او بر آنها واجب است.» ✍️نویسنده: محمدجواد رودگر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2299 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻توحید عاشورایی 🔹معرفه‌الله در ظل و ذیل معرفت به امام -که انسان کامل و خلیفه‌الله و آئینه‌دار جمال و جلال الهی است- ممکن خواهد بود و حسین‌بن علی(ع) در حقیقت پیوند وجودی «خدا» و «امام» را برای سالکان کوی معنویت صائب و صادق، روشن ساخته‌ است و روح حاکم بر این سخن سدید این است که سلوک الی‌الله منهای «امام» امکان‌ناپذیر است. 🔹چنانکه امام در آغاز قیام خویش فرمود: «من کان باذلا فینا مهجته و موطنا على لقاء‌الله نفسه فلیرحل‏ معنا.» (مجلسی، ۱۴۰۳، ج۴۴، ص۳۶۶.) 🔹 در همین فراز کوتاه، چهار شرط همراهی با کاروان عاشورا ذکر شده است. 🔹در معنویت عاشورایی حب به خدا و عشق الهی حاکمیت دارد، انسان معنوی در معنویت عاشورایی به‌تدریج به «حرکت حبی» برگرد امام خویش و نوشیدن شراب‌طهور شهادت نائل می‌شود. در این معنویت حبی غیرخدا رخت برمی‌بندد و دل -که عرش خداست- محل تجلی جمال و جلال الهی می‌شود. ✍️نویسنده: محمدجواد رودگر •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2299 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋#یادداشت 🔻«جهان مصالحه‌ها» یا «منازعات پلتفرمی» 🔸پلتفرم‌ها فرهنگ و جامعه را دگرگون کرده‌اند (Jos van Dijck، ۲۰۱۸)، پلتفرم‌ها اقتصاد را دگرگون کرده‌اند (Marc Steinberg2019) 🔸پلتفرم‌ها آموزش را دگرگون کرده‌ و پلتفرم‌ها حتی ماهیت سرمایه‌داری را نیز تغییر داده‌اند (Nick Srnicek, 2018) 🔸به تعبیر برخی منجر به انقلاب پلتفرمی شده‌اند.(Geoffrey G. Parker and others, 2017) 🔸بی‌جهت نیست که پلتفرم‌ها تبدیل به یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های قدرت سایبری شده‌ است. ✍️نویسنده: دکتر عبدالحسین کلانتری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2307 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻«جهان مصالحه‌ها» یا «منازعات پلتفرمی» 🔸یکی از اشکالاتی که دوگانه «محتوا/ پلتفرم» دارد و ناشی از تسری همان دوگانه کلاسیک در فضای جدید است، نادیده انگاشتن حوزه خدمات است. 🔸درهم‌تنیدگی محتوا و خدمات چنان زیاد است که در برخی موارد به سختی می‌توان میان آن‌ها تمایزی برقرار کرد و به همین علت عموماً آن‌ها کنار هم به عنوان خروجی پلتفرم‌ها دیده می‌شوند؛ لذا پلتفرم‌ها فقط محتوا را متعین و متأثر نمی‌كنند که تأثیرات بسیار مهم‌تری بر لایه خدمات نیز دارند. 🔸 حتی پلتفرم‌هایی که در ابتدا فقط در حوزه محتوا ورود داشته‌اند، مانند شبکه‌های اجتماعی، بعد از مدت کوتاهی در نتیجه گسترش شبکه و ذخیره داده‌های کاربران و پروفایلینگ آن‌ها، نه‌تنها خود وارد حوزه‌های مختلف خدماتی شده‌اند که نیز توانسته‌اند شرکت‌های بزرگ خدماتی که «مبتنی بر داده» (data driven) هستند را بر بستر خود شکل دهند. 🔸بنابراین پلتفرم جایی است که کاربر، محتوا و خدمات، یکدیگر را ملاقات کرده و با هم مرتبط می‌شوند. 🔸به همین علت، سرمایه‌گذاری روی پلتفرم، عملاً نتایج مهمی در حوزه‌های کاربر و محتوا و خدمات خواهد داشت و حتی در بلندمدت، در جهت حفظ ثبات و پایداری خود، لایه زیرساخت و شبکه را نیز با خود همراه كرده و آن‌ها را نیز باثبات و پایدار خواهد كرد. 🔸به همین دلیل شکل‌دهی و حمایت از پلتفرم‌های قوی و استاندارد، آن هم در حوزه‌های مهمی نظیر آموزش، سلامت، پیام‌رسان، اقتصاد و کشاورزی، استراتژیک‌‌ترین انتخابی است که می‌توان در این شرایط داشت. ✍️نویسنده: دکتر عبدالحسین کلانتری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2307 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اهداف سینمای راهبردی غرب (بخش اول) 🔹یکی از موضوعات مهم و پر تکرار ژانر وحشت و علمی-تخیلی سینمای هالیوود، همین مسأله اپیدمی‌ها و عوامل بیماری‌زایی است. 🔹 اما نکته‌ای که در این آثار هالیوودی قابل توجه و تأمل است پیش بینی برخی از آن‌ها درباره آینده دنیا و حتی کشورهاست. به عنوان نمونه دو واقعه «یازده سپتامبر» و «به ریاست رسیدن دونالد ترامپ» را می‌توان نام برد. 🔹 در حقیقت سوال اصلی اینجاست که آیا امریکا آینده جهان را پیشگویی می‌کند و یا در حال ساخت آن است؟ ✍️نویسنده:میلاد پورعسگری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2314 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻اهداف سینمای راهبردی غرب (بخش اول) 🔹در فیلم «رزیدنت اویل» شرکت «آمبرلا»یک اَبَرشرکت چندملیتی است که در زمینه‌های مختلف به ویژه کشف دارو، فعالیت می‌کند. بعد از مدتی، این شرکت به طور اتفاقی به ویروسی دست پیدا می‌کند که می‌تواند انسان‌ها را به زامبی تبدیل نماید. 🔹 این اَبَرشرکت با همکاری بخش نخبه زرسالار جوامع مختلف، به بهانه رشد جمعیت، کمبود منابع و غذا تصمیم می‌گیرند به وسیله این ویروس، یک آخرالزمان را طراحی و جمعیت کره زمین را تعدیل نمایند. 🔹اگرچه در فیلم مورد نظر درباره قدرت یک ابر شرکت دارویی اغراق شده است؛ ولی در دنیای واقعی برخی از اَبَرشرکت‌های دارویی چنین کارهایی را انجام می‌دهند. 🔹 به‌طور مثال برخی از این ابر شرکت‌ها برای آزمایش داروهای جدید خود، به سراغ کشورهای فقیری مثل هند و آفریقا می‌روند. 🔹آنان با تأسیس مؤسسات پزشکی و دادن رشوه به پزشکان، داروهای خود را بر روی نمونه‌های انسانی آزمایش می‌کنند که بعضاً برای بیمار، عوارض جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت. 🔹بیمارانی که به دلیل فقر و عدم توانایی پرداخت هزینه درمان و نجات از درد، مجبورند برای درمان از این داروها استفاده کنند. ✍️نویسنده:میلاد پورعسگری •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2314 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مفهوم موازنه منفی 🔸مفهوم موازنه منفی در ادبیات سیاسی ایران با نام محمد مصدق شناخته می‌شود و می‌توان او را مبدع این رویکرد در سیاست خارجی ایران در مواجهه با ۲ قدرت بیگانه انگلیس و روس دانست. 🔸 در «موازنه منفی» رویکرد بر آن بود با نپرداختن هیچ‌گونه امتیازی به دو قدرت بیگانه حاضر در کشور آنان را به سطحی از اقناع در این جهت برسانند که کشور مورد رقابت تبدیل به پایگاه هیچ‌کدام از رقبا نمی‌شود. 🔸 اما مصدق بعداً تصمیم گرفت از این طرح فاصله بگیرد و سراغ نیروی سومی به اسم آمریکا برود. ✍️نویسنده:صادق فرامرزی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻مفهوم موازنه منفی 🔸الگوی «موازنه منفی» را می‌توان از مثبت‌ترین اقدامات سیاسی مصدق دانست؛ اقدامی که خود را در قالب پیگیری‌های منجر به «ملی شدن صنعت نفت ایران» در مقابل بریتانیا و «بازپس‌گیری شیلات دریای خزر» در مقابل شوروی نشان داد. 🔸 جامعه ایرانی نیز پا به پای طرح مصدق خود را آماده پرداخت هزینه تاریخی برای استقلال ملی کرده بود و در این میان می‌توان به شرایط سخت اقتصادی پس از تحریم‌های بریتانیا و قطع شدن درآمد نفتی ایران اشاره کرد (ایران در تمام این مدت موفق به صادرات نزدیک ۱۲۰هزار بشکه و برابر صادرات یک روز پیش از تحریم‌ها شد). 🔸در این میان دولت انگلیس حتی طرح حمله نظامی را نیز برای متوقف کردن ایران پیش کشید که این طرح نیز نتوانست تغییری در انگیزه تاریخی ملت ایران برای پرداخت هزینه استقلال ایجاد کند. 🔸در چنین موقعیتی و پس از بالا گرفتن فشارهای خارجی بر ایران(حتی بعد از شکست انگلیس در دادگاه لاهه) مصدق تصمیم گرفت با تغییر رویکرد خود از «موازنه منفی» به سمت «نیروی سوم» یعنی آمریکا حرکت کند. 🔸بر این اساس ایران در مواجهه با ۲ قدرت غربی (انگلیس) و شرقی (شوروی) سراغ ائتلاف با قدرت سومی رفت تا از قبل این ائتلاف ۲ قدرت دیگر را مهار کند. ✍️نویسنده:صادق فرامرزی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2105 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
💥هفتمین همایش بین المللی جبهه جهانی شباب المقاومة با حضور جوانان ملیتهای مختلف جهان 🔶همزمان با عادی سازی روابط امارات و بحرین با رژیم غاصب صهیونیستی و اهانت رسانه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) 🔷با موضوع راهکارهای نابودی اسرائیل 🔶سخنرانان: شیخ نعیم قاسم؛ جانشین دبیرکل حزب الله لبنان آیت الله اراکی؛ عضو شورای عالی حوزه های علمیه آیت الله کعبی؛ عضو جامعه مدرسین آیت الله معتوق؛ از علمای برجسته کویت دکتر اکبری؛ معاون دبیرکل مجمع بیداری اسلامی و یکی از فرماندهان ارشد لشکر فاطمیون 🔻قم مقدسة، دوشنبه ۲۴ شهریور، ساعت ۱۷:۰۰، سالن همایشهای مدرسه علمیه دارالشفا 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻ضرورت‌های شناخت عاشورا 🔹انسان موجودی است دارای اختیار و صاحب انتخاب. 🔹این تنها موجودی است که برخلاف همه موجودات خلقت، خودش باید چیستی و ماهیت خودش را برگزیند. 🔹 به قول استاد شهید مطهری: «هر چیزی از نظر ماهیت که چیست؟ و از نظر کیفیت که چگونه باشد «بالفعل» آفریده شده اما انسان از این نظر «بالقوه» آفریده شده است. ✍️نویسنده: سعید دهقانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ع) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2324 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻ضرورت‌های شناخت عاشورا 🔹انسانیت «شدن» است. یک حرکت بی‌وقفه و مستمر است که باید در طول حیات آدمی تداوم داشته باشد. برخلاف سایر حیوانات که در طول تاریخ و در هر قلمرو جغرافیایی، همانی هستند که هستند. 🔹آنچه که انسان را در مسیر انسانیت و مقام «خلیفه‌اللهی و عبداللهی» قرار دهد، «عمل» است. 🔹عمل انسان است که به او رنگ خدایی یا رنگ غیر خدایی و شیطانی می‌بخشد. انسان به این دنیا آمده است تا با قوه اختیار و راهنمایی‌های عقل و وحی ماهیت و چیستی خود را مشخص کند و… و در «یوم الفصل» صف انسان‌ها از غیرانسان‌ها جدا شود. انسان‌ها روانه بهشت شوند و انسان‌نماها، روانه جهنم. 🔹یوم‌الفصل روزی است که صفوف مشخص می‌شود: ای مجرمان و بدکاران امروز ]یوم‌الفصل[ شما از صف نیکوکاران جدا می‌شوید!) (یس-۵۹) 🔹در صحنه عاشورا و پیکار جاوید کربلا، آنها که در کنار امام حسین(ع) قرار گرفتند و در رکاب ایشان تا لحظه واپسین حیات «حسینی(ع)» ماندند، خودشان این راه و صف را در پرتو آموزش‌های وحیانی و رجوع به عقل انتخاب کرده بودند. آنان با تکیه بر این ابزارهای هدایت در بزنگاه حساس تعیین سرنوشت، «احسن عمل» را انجام دادند. ✍️نویسنده: سعید دهقانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• (ع) 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2324 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نویسنده جامعه 🔸بی‌شک جلال آل احمد خلف‌ترین فرزند زمانه خود بود. 🔸 زمانه‌ای که در داخل دچار چالش‌های متعددی بود که از خاک تا افلاک را شامل می‌شد. 🔸 زمانه‌ای که مذهب دچار جهل و خرافه بود و نوگرایی و تجدد تنها هدفش غربی شدن، اما نه در صنعت که در ظاهر، چنانچه تمام چالش‌های پیش رو صرف برداشتن چادر و گذاشتن کلاه پهلوی می‌شد، اما تفکر در این میان جایگاهی نداشت و متفکر همواره سرکوب و منکوب می‌شد. ✍️نویسنده: سیدحسن نورانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2321 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net
📋 🔻نویسنده جامعه 🔸آثار جلال درواقع عینیت و بازتاب جامعه هم روزگار با او است. 🔸جامعه‌ای که جلال با چشمان عقاب آسای خود ذره ذره‌ آن را می‌بیند و به شکار سوژه‌هایش مشغول می‌گردد. سوژه‌هایی که برای او همگی تجسم دردهای جامعه‌ای است که در آن نمو یافته و هوایش را استنشاق کرده‌ است. 🔸به اعتقاد نگارنده این سطور، جلال قبل از آنکه داستان‌نویسی کند، آسیب‌شناسی می‌کند، فقر را می‌بیند و رنج‌های حاصل از آن را، سپس عوامل پیدایی آن را واکاوی می‌کند و بورژوا را به باد انتقاد می‌گیرد. 🔸از سویی دیگر آسیب‌شناسی دین می‌کند و جهل مذهبی را به شدیدترین شکل خود به تصویر می‌کشد، اما خود به حج می‌رود و خسی در میقات را باز می‌آفریند تا یکی از قوی‌ترین اسلحه‌های مواجهه با غربزدگی را یعنی همان هویت مذهبی و دینی را به شکلی که خود می‌پندارد درست است، همراه با منطق و آگاهی نشان دهد. 🔸بنابراین جلال کاوشگری است جنگجو و جنگجویی جست‌وجوگر. هرچیز و همه چیز را امتحان می‌کند، مارکسیست بودن و اگزیستانسیالیستی را، دین‌گریزی و دین‌پناهی را و… در این راستا اگر کوچک‌ترین ایرادی را ببیند شمشیر قلمش را برمی‌کشد و به ستیزه با آن می‌ایستد. 🔸 همه اینها را آینه‌وار و صاف و صیقلی در داستان‌هایش باز می‌تابد. ✍️نویسنده: سیدحسن نورانی •┈┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈┈• 🔻ادامه مطلب در لینک زیر: 🌐http://fekrat.net/2321 📌آدرس کانال؛ 🆔@fekrat_net