فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟡 #روز_دانشجو ا #۱۶_آذر
☑️ دانشجوی در قله
▪️۱۶ آذر بهعنوان روز مبارزات قشر فرهیختۀ دانشجو با آمریکا و استکبار جهانی شناخته میشود و حالا بعد از گذشت ۷۰ سال از آن واقعه، دانشجو و دانشگاهِ ما کماکان در مسیر صعود به قلههای دانایی در حرکت است.
▪️رهبر معظم انقلاب، بهترین نگاه را نسبت به شأن و منزلت دانشجو داشتند و در دیدارهای مختلف توصیههای مهمی داشتند. برخی از این توصیهها را میتوانید در این کلیپ تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘#ویراستی ا #سرمایهداری
☑️ راه آزاداندیشی باز باشد
▪️در بطن آزاداندیشی، بیطرفی هم نهفته است یعنی از کمترین جانبداری در توصیف، تبیین، نقادی یا قضاوت درباره یک اندیشه برخوردار باشیم.
تفکر انعطافپذیر کلید خلاقیت است تا بتوانیم بین ایدهها و نظریات نو، ارتباط برقرار کنیم.
📢 حجت الاسلام رضا غلامی
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه |مدرسه فکرت | رادیوفکرت
🔸#رویداد_فکرت ا #رینگ
🌕 به زودی از آپارات و یوتیوب فکرت...
☑️ «راهبرد جمهوری اسلامی ایران برای حل مسئله فلسطین»
▪️برنامه رینگ با حضور دکتر سعدالله زارعی؛ استاد علوم سیاسی دانشگاه علامه طباطبایی و کارشناس مسائل بینالملل
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔘#یادداشت ا #روز_دانشجو
☑️ روحیه انقلابی دانشجویان؛ زمینه ساز پیشرفت ایران اسلامی
🌕 چکیدهای از دیدگاههای حجت الاسلام دکتر محمد ملک زاده در خصوص بایستههای جریان دانشجویی به مناسبت شانزدهم آذرماه؛
▪️روز دانشجو یادآور خون مطهر شهدایی است که به جامعه دانشجویی و دانشگاهی کشور ما اعتبار و افتخار بخشیدهاند.
▪️یکی از ویژگیها و مؤلفههای دانشجوی مسلمان و انقلابی در کنار بحث بصیرتی و ایمانی و ارتقای امور اخلاقی، تلاش همه جانبه در مسیر کسب دانش و تولید علم است.
▪️دانشجویان انقلابی، افسران بصیر جنگ نرم هستند، ضمن آنکه در برهه حساس کنونی با توجه به شبهه پراکنی بی وقفه دشمن در فضای مجازی و در بستر جنگ نرم، یکی از رسالتهای جوانان مؤمن و انقلابی بهخصوص افراد دانشگاهی و تحصیلکرده، پاسخ منطقی و مستدل به این شبهات است و اینکه در مسیر اقناع افکار عمومی بهخوبی حرکت کنند.
▪️دشمنان قسم خورده این نظام و انقلاب، نمیخواهند عزت و سربلندی ایران اسلامی را ببینند اما دانشجویان و دانشگاهیان انقلابی همپای دیگر اقشار جامعه نخواهند گذاشت که اهداف دشمن در این کشور به ثمر بنشیند.
🔻مطالعه یادداشت در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔘#یادداشت ا #روز_دانشجو
☑️عقلانیتمداری، آزادگی و دغدغهمندی
دکترحامدنیکونهاد
▪️شاید بتوان همه آنچه را که یک دانشجوی سودمند برای جامعه باید از آنها برخوردار باشد، در این سه واژه گنجاند.
#عقلانیت، دانشجو را از سطحیاندیشی، سادهنگری و تقلیدهای کورکورانه و گرفتار موجهای احساسی و گذرا شدن محفوظ میدارد.
▪️#آزادگی دانشجو، او را از بند انواع خواهشهای نفسانی و وابستگیهای اسیرکننده و تعلق خاطرهای عافیتطلبانه میرهاند.
▪️#دغدغهمندی، خودخواهی و خودمحوری را از روح و روان دانشجو میزداید و او را به سوی اهداف متعالی انسانی و رفع مشکلات و معضلات اجتماعی میکشاند.
▪️16 آذر یادآور انگیزه #آرمانخواهی، روحیه #استقلالطلبی و ماهیت ضداستکباری دانشجوی متعهد ایرانی است. دانشجویان به عنوان #فرهیختگان پرانگیزه و پرنشاط، موتور حرکتآفرین جامعه در #حوزه_اندیشه و دانش و همچنین #دیدهبان بصیر جامعه در زمینه شیوه حکمرانی و مدیریت جامعه هستند. این نیروی پرتوان و #عدالتخواه اجتماع با رصد دقیق تحولات اجتماعی و به دور از عافیتطلبی، روزمرگی و سیاستزدگی اهداف و آرمانهای اصیل جامعه اسلامی خود را بهجد مطالبه و دنبال میکند.
▪️دانشجو محیط دانشگاه را، نه جولانگاه سیاستمداران میشمرد و نه خود بازیچه اغراض آنان میشود، بلکه این محیط علمی را عزیمتگاه پیگیری حقوق مشروع و قانونی ملت خویش در عرصههای مختلف با کنشهای دقیق، هدفمند، مناسب و بهموقع مییابد.
▪️دانشجو #علم را مایه اقتدار و چیرگی دانسته و از این رو با هدف تضمین استقلال و عزت جامعه خود، پرچمدار اصیل و بیادعای جریان تولید علم است.
@drhamednikoonahad
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#کلیپ ا #روز_دانشجو
💢 دانشجو، ضدّ استکبار است
☑️ جنبش دانشجویی در کشور ما، همیشه ضد استکبار، ضد سلطه، ضد استبداد، ضد اختناق و بشدت #عدالتخواه بوده است. ۱۶ آذر برای دانشجوی ضد آمریکا است.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔘#گفتوگو ا #روز_دانشجو
🌕 چکیدهای از دیدگاههای دکتر عزیزالله فهیمی؛ عضو هیئت علمی دانشگاه قم در خصوص بایستههای جنبشهای دانشجویی به مناسبت شانزدهم آذرماه؛
▪️باید مراقب بود که جنبش دانشجویی قربانی اغراض و مطامع احزاب و جناحهای سیاسی نشود.
▪️شانزدهم آذرماه نقطه عطف بسیار مهمی در جریان دانشجویی کشور به شمار میرود، چرا که در این روز حرکت جنبش دانشجویی در ریل انقلابیگری و مبارزه با #استعمار و #استبداد قرار گرفت و شهدای این واقعه به الگوی دانشجویان تبدیل شدند.
▪️بر این اساس آن چه حائز اهمیت است این که ظرفیت دانشجویی کشور در راستای گفتمان عدالت خواهی، حقیقتگرایی و مبارزه با #نظام_سلطه مورد استفاده قرار گیرد.
▪️امروز به طور خاص انتظار میرود که دانشجویان در عرصه تقویت #گفتمان_انقلابی جامعه و تزریق روح تحرک و امید و تحول به معنای واقعی کلمه پیش قراول باشند چرا که در این صورت می توانند توطئهها و فتنههای دشمنان را خنثی کرده و به تحقق اهداف نظام و انقلاب اسلامی کمک نمایند.
▪️به لطف الهی و به برکت #انقلاب_اسلامی، دانشجویان مؤمن و انقلابی با روحیه بسیجی در عرصههای مختلف سازندگی کشور فعالانه حضور دارند و از سویی در بحث مطالبه گری و پیگیری حل مشکلات مردم در خط مقدم قرار دارند که اینها واقعاً برای جامعه ما ارزشمند است و باید این رویه و خط را حفظ و تقویت کرد.
📍مطالعه گفتوگو در «سایت فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔘#ویراستی ا #روز_دانشجو
🍃دانشجوی ایرانی میتواند کاری کند که دنیا «زبان فارسی» را یاد بگیرد.
💠 رهبر انقلاب همواره بر نقش و هویت تمدنی و علمی دانشجویان تأکید دارند.
🖇 ویراستی فکرت را دنبال کنید
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔘#تیزر برنامه تلویزیونی #رینگ
☑️«جهان عرب و مساله فلسطین»
با حضور:
👤دکتر احمد دستمالچیان، سفیر سابق ایران در لبنان و اردن
👤میزبان: حسین کاوه
⏰جمعه ۱۷ آذر، ساعت ۱۲
🔸پخش از آپارات و یوتیوب فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت
🔸#پیشخوان_هفته ا #فکرت
🗞مروری بر گزیده مطالبی که در هفته گذشته «فکرت» بدانها پرداخت:
✔️مینیاتوری از نظام اسلامی در رشت
📑لینک مطلب
✔️سنتاندیشیِ متجددانه عبدالکریمی
📑لینک مطلب
✔️الگوی وصل
📑لینک مطلب
✔️جلال و روشنفکری
📑لینک مطلب
✔️توصیهای برای بقاء
📑لینک مطلب
✔️چالشهای مهم علوم انسانی_اسلامی
📑لینک مطلب
✔️اسرائیل و کُشتی با خدا
📑لینک مطلب
✔️علم و دین در تفکر اسلامی درهمتنیده است
📑لینک مطلب
✔️ دانشجوی در قله
📑لینک مطلب
✔️عقلانیتمداری، آزادگی و دغدغهمندی
📑لینک مطلب
✔️دانشجو، ضدّ استکبار است
📑لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲 وبگاه ا فکرت | مدرسه فکرت
🔴 دومین برنامه «#عصر_پرسش»
☑️ آسیبشناسی دولتسازی اسلامی در عصر مشروطه
🔺با تاکید بر نظریات میرزای نائینی و شیخ فضلالله نوری
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی؛دانشپژوه دکتری جامعهشناسی سیاسی
👤مشاور: حجت الاسلام محمد متقیان؛ عضو گروه پژوهشی فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)
👤مجری کارشناس: علیرضا داودی؛ دکتری مطالعات سیاسی
⏰ شنبه ۱۸ آذر، ساعت ۱۸
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فکرت
🔘#تیزر برنامه تلویزیونی #رینگ ☑️«جهان عرب و مساله فلسطین» با حضور: 👤دکتر احمد دستمالچیان، سفیر ساب
May 11
☑️ رابطه میان آزاداندیشی و نوآوری
🌕 عناوین مهم سخنان حجتالاسلام رضا غلامی در نشست «روشهای پژوهش در علوم انسانی و اجتماعی»؛
▪️دو نکته دربار مفهوم #آزاداندیشی حائز اهمیت است که یکی معنای آزاداندیشی و الزامات آن و دوم محک میزان تحقق آزاداندیشی.
▪️آزاداندیشی مولد چنان ظرفیتی است که یک دانشمند را قادر میکند تا ایدهها و افکار خودش را خلق کند ولو اینکه برای برخی عجیب و نامتعارف باشد.
▪️اگر آزاداندیشی در بین دانشمندان علوم انسانی و اجتماعی بروز و ظهور پیدا نمیکرد امروزه خبری از نوآوریهای فکری هم نبود.
▪️#تفکر_انتقادی، یکی از مهمترین اضلاع آزاداندیشی است یعنی تفکری که بتواند با ارائه نقاط قوت و ضعف یک فکر، در چهارچوب اخلاق علمی، نه فقط پنجرههای تازهای را به روی #اندیشه باز کند بلکه امکان بهبود فکری که مورد انتقاد قرار داده است را هم فراهم کند.
▪️در بطن آزاداندیشی، بیطرفی هم نهفته است یعنی از کمترین جانبداری در توصیف، تبیین، نقادی یا قضاوت درباره یک اندیشه برخوردار باشیم.
▪️تفکر انعطافپذیر کلید خلاقیت است یعنی بتوانیم بین ایدهها و نظریات نو، ارتباط برقرار کنیم.
▪️برخی از متفکران در یک تاریخ یا مکان یا زمان متوقفشدهاند. این توقف، ناخواسته عینک خاصی را به چشم آنها زده است.
📍مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🗂 #رصد_اندیشهها
✅ روایتی از مطالب منتشر شده در کانال اندیشمندان و پژوهشگران فعال در رسانه :
▪️وظیفه دانشجو در عصر جدید| آیت الله مصباح یزدی
📎لینک مطلب
▪️منطق اسلام، نفی سلطه استکبار بر جهان مستضعفین| سیدسجاد ایزدهی
📎لینک مطلب
▪️علم و دین در تفکر اسلامی درهمتنیده است| حمید پارسانیا
📎لینک مطلب
▪️کاربست حکمت اسلامی در سیر تطوّر حکمرانی طب سنتی ایرانی| عبدالحسین خسروپناه
📎لینک مطلب
▪️بازخوانی حیا به عنوان بنمایه فطری زن| حسین سوزنچی
📎لینک مطلب
▪️نظارت استصوابی در مصاف با فساد سیستمی | داود مهدویزادگان
📎لینک مطلب
▪️پژوهش و مرجعیت زبان فارسی| احمد حسین شریفی
📎لینک مطلب
▪️ثبات و تغییر در شورای نگهبان در مذاکرات قانون اساسی ا محسن قنبریان
📎لینک مطلب
▪️اصول برخورد با منافق| یدالله یزدان پناه
📎لینک مطلب
▪️تحریف دیگری و تناقض با خویش | مهدی جمشیدی
📎لینک مطلب
▪️گسل فعال شد | علی مهدیان
📎لینک مطلب
▪️باربنهایمر؛ رفع تضاد با تضاد در سینمای آمریکا | احمد اولیائی
📎لینک مطلب
▪️حضرت زهرا(س) الگوی شکست مارپیچ سکوت در جنگ شناختی |علیرضا محمدلو
📎لینک مطلب
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فکرت
🔘#رویداد ا #مدار ✔️ رسانه فکرت، هشتمین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار میکند؛ ☑️ ورزش و سیاست (واکاو
🔘#مدار
☑️در هم تنیدگی اخلاق، ورزش، سیاست
🌕 عناوین مهم مدار هشتم فکرت، در گفتوگو با دکتر رسول حسنیزدی؛ استاد دانشگاه و فعال عرصه ورزش:
▪️شاید بعد از #هولوکاست و افسانه هولوکاست و دروغ بزرگ آن، بزرگترین دروغ این باشد که ورزش و سیاست از هم جدا هستند.
▪️آیا میادین ورزشی، در قبل و بعد از واقعه طوفان الاقصی در روز ۱۵ مهر یا ۷ اکتبر، برای رژیم صهیونیستی یکی است؟ قطعاً اینطور نیست.
▪️از ورزش بهعنوان یک ابزار خوب در ارائه فرهنگمان باید استفاده کنیم در صورت عدم استفاده از این فرصت، باید چقدر رایزن فرهنگی به کشورهای مختلف بفرستیم و چقدر هزینه و زمان صرف کنیم تا دنیا متوجه شود، که مثلاً زن ایرانی بهمعنای زن مسلمان، این تقیّدها را دارد.
▪️در مورد ژاپن، بر خلاف آنکه میگوییم ژاپن خیلی دین و ایمان آنچنانی ندارد، بودایی و لائیک هستند، ژاپن وقتی تیم اعزام میکند، نیروی عقیدتی زیادی هم اعزام میکند. جزء لاینفک کارشان است که بگویند ژاپن چقدر ارزشمند است. و از این فرصت استفادهکنند تا ژاپن را به دیگران بشناسانند.
📱گزارش کامل نشست در «وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖥 #کلیپ_مستند ا #روشنفکری
☑️ دود روشنفکری در چشم هویت ایرانی
▪️فتوایی که روزی حکم به تحریم استعمار داده بود، به اجتهاد تقیزادهها، ملغی شد تا با شعار پیشرفت، چوب حراج بر پیکر استقلال فکری و فرهنگی ملت بزند. اکنون، ۴۴ سال از انقلاب اسلامی گذشته است.
▪️گویا دوباره تقیزادهها، ملکم خانها و آخوندزادهها از انزوایی که انقلاب اسلامی برای آنها درست کرده بود، برخاستند تا دود سیگار روشنفکریشان را در هوای آزاد ملت ایران، پراکنده کنند.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
☑️ حکمرانی اسلامی در گرو دانش «سیاستگذاری عمومی»
🌕عناوین مهم سخنان دکتر محسن مهاجرنیا در نشست «الگوی حکمرانی اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی»؛
▪️بانک جهانی نگاه اقتصادی به #حکمرانی دارد؛ آیا نگاه ما هم اقتصادی است؟ یا نگاه ما سیاسی، فلسفی یا فقهی است؟ باید این را تعیین تکلیف کرد.
▪️پسوند «اسلامی» حکمرانی اسلامی به چه اعتباری است؛ آیا به اعتبار فقه آن است؟ کلام است؟ یا فلسفه؟ اگرچه بحث حکمرانی بحث جدیدی است اما فقهای ما از قدیم در موضوع حکومت اسلامی و حاکمیت الهی بحث کردهاند.
▪️فلسفه باید تبیین عقلی کند و اگر مردم فهم کردند و قانع شدند حرف خدا و فقه را هم گوش میدهند. جامعهشناسان ما باید متناسب با جامعه، حکمرانی را تبیین کنند زیرا دنیای غرب متناسب با خودشان حکمرانی تعریف کردهاند و در جامعه خودشان قابل عمل است.
▪️الگوی حکمرانی اسلامی بدون فقهاء، فیلسوفان، حقوقدانان و جامعهشناسان تبیین نمیشود.
در بحث حکمرانی بُعد اساسی آن رعایت مصلحت عامه است که حضرت علی (ع) در عهدنامه مالکاشتر بهخوبی به آن اشاره کرده است.
🔸مطالعه کامل گزارش نشست
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
هدایت شده از رادیو فکرت
saghifeh (1).mp3
6.44M
فکرت
🔴 دومین برنامه «#عصر_پرسش» ☑️ آسیبشناسی دولتسازی اسلامی در عصر مشروطه 🔺با تاکید بر نظریات میرزای
1402.09.18 عصر پرسش قسمت دوم.mp3
9.91M
🎧 دومین برنامه «#عصر_پرسش»
☑️ آسیبشناسی دولتسازی اسلامی در عصر مشروطه
🔺با تاکید بر نظریات میرزای نائینی و شیخ فضلالله نوری
👤ارائه دهنده: حجت الاسلام جواد کاوندی؛دانشپژوه دکتری جامعهشناسی سیاسی
👤مشاور: حجت الاسلام محمد متقیان؛ عضو گروه پژوهشی فقه سیاسی مرکز فقهی ائمه اطهار (ع)
👤مجری کارشناس: علیرضا داودی؛ دکتری مطالعات سیاسی
📆 شنبه ۱۸ آذر۱۴۰۲
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#کلیپ ا #فضای_مجازی
☑️ بشر در تهدید جهل مدرن
🎙دکتر محمد حسنی، دکترای علوم ارتباطات و مدیرعامل نشر جمکران
▪️فضای مجازی چیست که جهل در کنار آن قرار میگیرد؟!
▪️با یک مسئلهای مواجهیم که کنترل بنیانهای آن دست ما نیست که ناخواسته و یا خواسته، آن عدم کنترل را در تناسب با جهل میبینیم.
▪️فضای مجازی یک جهلی را به ما منتقل میکند که با داده، بشر را جاهل میکند. در حقیقت، دادههایی که جهل میآفرینند.
🔻فایل کامل این گفتوگو را در سایت آپارات و یوتیوب فکرت تماشا کنید.
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
☑️ عقلانیت و اجتهاد دینی از قدرت سخت تا قدرت نرم
🌕 عناوین برگزیده از سخنان حجت الاسلام سیدسجاد ایزدهی:
▪️تا قدرت نرم و باورِ موجه و باور پذیری اتفاق نیفتد، طبیعتاً استمراری در قدرت هم باقی نخواهد ماند. عقلانیت و اجتهاد و مصلحت و ولایت، مهمترین بخشهای حفظ قدرت، در سایه قدرت نرم هستند.
▪️اسلام، اجتهادی دارد که میتواند متناسب با مکان، مسائل و زمانه، خودش را باز تولید کند و به نوعی موتور محرک شیعه در مواجهه با مشکلات است.
▪️بر خلاف دین اسلام، در ادیان دیگر، آنها در حوزه اجتماعی، حکومت و نیازهای اجتماعی ورود نمیکنند و تنها در حوزه عقاید و شخصیت و مسائل شخصی فعال هستند. در ادیان شرقی هم روند به همین صورت است.
▪️دین اسلام از آغاز، با وجود اینکه قدرت سخت را مد نظر قرار داده است اما استفاده از این قدرت، هیچ گاه پایایی و بقا و استمرار نداشته است مگر اینکه پشتوانهای از «قدرت نرم» داشته باشد و بتواند مشروعیت خود را از این طریق تضمین کند.
▪️منابع ما مانند نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، که بسیار باور پذیر هم هستند در زمره قدرت نرم ما قرار میگیرند. در عین حال، بخش دیگر مربوط به قدرت نرم ما، الگوهای شخصیتی مان در زندگی هستند که از جمله آنها میتوان به اهل بیت (ع) اشاره کرد.
🔸مطالعه گفتگو در«وبگاه فکرت»
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
هدایت شده از مدرسهی علوم انسانی فکرت
🔰کارگاه روششناسی در علوم انسانی
🔹با تدریس حجت الاسلام سیدمهدی موسوی
🔸در این کارگاه موضوعات و چالشهای زیر را بررسی میکنیم:
🔻چیستی و ضرورت «روش» در علوم انسانی و بحران «بیروشی» و «روش زدگی»
🔻 تحلیل تاریخی «منطق اجتهاد» و «روش شنایی» علوم انسانی در تمدن اسلامی
🔻 تحلیلی از ماهیت «روش» در علوم انسانی مدرن
🔻 روش شناسی «اسلامیاندیشدن در باب انسان و علوم انسانی» و «تحول علوم انسانی»
🔻 روش گفتمان سازی «علوم انسانی» در رسانههای جمعی
🔸 در ۳۶۰ دقیقه | پنجشنبهها ساعت ۱۰_۱۱:۳۰ | از ۲۳ آذرماه به مدت چهار هفته | بصورت حضوری | رایگان
🔹جهت ثبتنام به آیدی @madrese_fekrat پیام بدهید.
📚||مدرسـهی علـوم انسـانی فکـرت||
@fekrat_sch
@fekrat_sch
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸#رینگ ا #کلیپ
🎙دکتر محمد هادی همایون در برنامه رینگ با موضوع نسبت تحولات اخیر فلسطین با آخرالزمان و مهدویت:
▪️اینقدر صحنه به #ظهور نزدیک شده که اصلا ما نیازی به نشانههای ظهور نداریم بلکه خود واقعه ظهور دارد اتفاق میافتد. این نور شدیدی که امروزه وجود دارد تمام اختلافات بین ما را از بین برده است. ما به اشتباه در اختلافات گذشته گیر کرده بودیم. اگر از ابتدا به آینده نگاه میکردیم، میدیدیم که همهی انسانهای آزاده جهان، حق طلب هستند و منتظر صحنه باشکوه ظهورند.
🔻تماشا از آپارات و یوتیوب فکرت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت
🔘#درس_نوشت ا #فرهنگ
🌕 رسالت عالمان
📝 آیتالله جوادی آملی
▪️ مسئولیت اصیل عالمان، #انقلاب_فرهنگی است! مسئله ﴿یعَلِّمُهُمُ الْكِتَابَ وَ الْحِكْمَةَ﴾ یک تعبیر است، تعبیر «مَا أَخَذَ اللَّهُ عَلَی أَهْلِ الْجَهْلِ أَنْ یتَعَلَّمُوا حَتَّی أَخَذَ عَلَی أَهْلِ الْعِلْمِ أَنْ یعَلِّمُوا» هم ذکر شده است. فرمود اگر بر جاهلان، تعلُّم واجب است، بر عالمان، تعلیم واجب است؛ این #تعهد_فرهنگی است.
▪️ دو تعهّد هم در همان #خطبه_شقشقیه وجود مبارک حضرت امیر بیان شده است که عالمان دین، فقیهان، «اولوا الالباب»، «اولوا الابصار» و ﴿أُولُوا بَقِیةٍ﴾، باید مواظب باشند که مشکل فقر از جامعه رخت بربندد، یک؛ ستم از جامعه رخت بربندد، دو: «أَلّا یقَارُّوا عَلَی كِظَّةِ ظَالِمٍ وَ لا سَغَبِ مَظْلُوم».
▪️ خب اگر «الْعُلَمَاءُ بَاقُونَ مَا بَقِی الدَّهْر»، آن که گفت عالِم، ماندنی است، آیا گفته چرا ماندنی است یا نگفته؟ عالِم ماندنی را معرفی کرده یا نکرده؟ اگر این که تعهد علمی گرفته که فقها و علما #موظف هستند که #جهل_زدایی کنند و اگر این دو عنصر محوری اقتصادی و سیاسی که در خطبه شقشقیه آمده، اگر اینها نباشند، خب چه بقایی؟! او که به تعهد خود عمل نکرده است! ﴿إِنَّ الْعَهْدَ كَانَ مَسْؤولاً﴾؛ این تعهّد سپرده، حالا کجا تعهّد سپرده، در الست تعهّد سپرده یا در جای دیگر، نمی دانیم؛ ولی تعهّد سپرده است، از علما تعهّد گرفته شده است!
▪️باید فقر را برطرف کنند، ربا را برطرف کنند، تولید را اضافه کنند، بیکاری را برطرف کنند؛ اینها وظیفه علمای دین است!
از ظلم، از تحمیل، از جلوی حرّیت و آزادگی را گرفتن، ممانعت کند؛ این تعهّدی است که علما به خدا دادند!
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت