فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
🎥 اسلام پوستشان را میکند!
سخنانی از حضرت امام خمینی که گفتنش جرم شده است!!
ــ اسلام جلوى #شهوات را مىگیرد، #اسلام_نمىگذارد که لخت بروند توى این دریاها شنا کنند؛ پوستشان را مىکند! با زنها لخت بروند آنجا و بعد زنها لخت بیایند توى شهرها.
ــ همچو کارى اگر بشود، #پوستشان_را_مردم_مىکنند! مسلماناند مردم؛ نمىگذارند زنها و مردها با هم داخل هم بشوند و توى دریا بریزند و به جان هم بیفتند.
ــ اینها از آزادى این را مىخواهند؛ #آزادى_غربى مىخواهند.
ــ امروز اگر یک همچو چیزى بشود، اینها را ما خواهیم تکلیفشان را معیّن کرد و #دولت_هم_معیّن_کرد... گفتند که ما جلویش را گرفتیم، #اگر_نگیرند_مردم_مىگیرند.
ــ ما تا زنده هستیم #نمىگذاریم این آزادىهایى که آنها مىخواهند، تا آن اندازهاى که مىتوانیم، آن آزادىها تحقق پیدا کند.
هدایت شده از مدرسه مجازی فقه تربیتی
صوت ارائه علمی «روش مطلوب گسترش حیاء و عفاف در جامعه از منظر فقه تربیتی».mp3
38.8M
🔶افتتاحیه همایش بین المللی فقه و تربیت؛ 13 اردیبهشت 1402
🔷میزگرد دوم
🔷 ارائه علمی «روش مطلوب گسترش حیاء و عفاف در جامعه از منظر فقه تربیتی»
💠 با حضور اساتید
✅ حجت الاسلام عجمی
✅ بانو مجتهده حاجیه خانم صفاتی
✅ سرکار خانم دکتر میرخانی
💠 @feqhe_tarbiati
نقش عفت جنسي در تربيت فردي و سلامت اجتماعي.pdf
4.72M
پاور پوینت سرکارخانم دکتر میرخانی
هدایت شده از فقه فرهنگی
نظام امام خمینی 3.docx
27.2K
📚متن کامل نظام فکری امام خمینی ره
◼️به مناسبت ارتحال این روح الله
💢در نشر این متن نگاه امام را یاری کنید...
🔹https://eitaa.com/feqahat
آثار تربیتی گرفتاریهای زندگی از نگاه امام سجاد(ع) .docx
50.7K
📚#مقاله
آثار تربیتی گرفتاریهای زندگی از نگاه امام سجاد(ع) (با تأکید بر دعاهای صحیفه سجادیه)
نویسنده: حجت الاسلام والمسلمین هادی عجمی؛
آدرس مقاله در نورمگز:
https://www.noormags.ir/view/fa/articlepage/1790998
چکیده:
امروزه «معنا درمانی» یکی از روشهای مهم پیدا کردن راهکار صحیح مواجهه با مشکلات و گرفتاریهای زندگی، است. امام سجادیه ع در کتاب شریف صحیفه سجادیه، با تصویری معناشناختی از گرفتاریها، در نگاهی جامع آثار گرفتاریهای دنیوی را در سه بعد بینشی، گرایشی و رفتاری، ترسیم میکنند. در بعد بینشی، مشکلات و گرفتاریها، نگاه توحیدی او را ایجاد و تقویت میکند. در بعد گرایشات و عواطف، گرایش او را از دل بستن به دستیاری دیگران کم میکند. در بعد رفتاری، او را در مسیر رشد حرکت میدهد. این مقاله با روش کمی و کتابخانهای به بررسی این سه بعد در صحیفه سجادیه پرداخته است. هدف این مقاله، ارایه منظورمه آثار گرفتاریها از منظر امام سجاد ع و تبیین جایگاه معنادرمانی بیان آثار گرفتاریهاست. منبع محوری این مقاله صحیفه سجادیه است؛ زیرا مهمترین منبع برداشت نگاه امام سجاد، بلکه نگاه اسلام به این مسئله است؛ زیرا تنها منبع موجود است که خود امام معصوم ع آن را بیان و جمعآوری کرده است.
🔹@feqahat
♨️قابل توجه تشکلهای فرهنگی
💢در جامعه اسلامی، دو مدل تجمع را قرآن ترسیم کرده است: جمع مؤمنانه و منافقانه. برای اینکه بدانیم جمع مؤمنانه چگونه باید باشد، لازم است شاخصههای جمع مؤمنانه را بدانیم و خود و جمع خودمان را به سمت آن نزدیک کنیم؛ از طرفی، شاخصههای جمع منافقانه را بدانیم و خود و جمع را از آن پرتگاه دور کنیم.
🔹پرده اول: اجتماعی منافقانه
قرآن جمع منافقان را اینگونه ترسیم میکند:
▫️منافقان اگر برای کاری ایمانی، دعوت به همکاری میشوند، دور میشوند: «رَأَيْتَ الْمُنافِقينَ يَصُدُّونَ عَنْكَ صُدُوداً (نسا61)
▫️همیشه بهدنبال فریب هستند؛ اما حواسشان نیست که خدا آنها را فریب داده است!: « إِنَّ الْمُنافِقينَ يُخادِعُونَ اللَّهَ وَ هُوَ خادِعُهُمْ».
▫️به جای اینکه امر به خوبی کنند، به بدیها دستور میدهند؛ از کارهای خوب نه تنها حمایت نمیکنند؛ بلکه از آن نهی هم میکنند: «الْمُنافِقُونَ وَ الْمُنافِقاتُ بَعْضُهُمْ مِنْ بَعْضٍ يَأْمُرُونَ بِالْمُنْكَرِ وَ يَنْهَوْنَ عَنِ الْمَعْرُوفِ».
▫️دستی به انفاق و بخشش ندارند؛ چون خدا را فراموش كردند: « وَ يَقْبِضُونَ أَيْدِيَهُمْ نَسُوا اللَّهَ فَنَسِيَهُمْ».
▫️قدرت و حکمت مؤمنان را که میبینند، بهجای اینکه بفهمند علتش توکل مؤمنان به خداوند است؛ میگویند مؤمنان، مغرور هستند: «إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ غَرَّ هؤُلاءِ دينُهُمْ وَ مَنْ يَتَوَكَّلْ عَلَى اللَّهِ فَإِنَّ اللَّهَ عَزيزٌ حَكيمٌ».
تا مشکلی پیش میآید، منافقان قر میزنند که پس وعده خدا چه شد؟ «وَ إِذْ يَقُولُ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذينَ في قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ إِلاَّ غُرُوراً».
از دل، کارهای خوب را که قبول ندارند؛ اما هنگامی که به مؤمنان میرسند، قسم دروغ میخورند که ما با شما هستیم: «إِذا جاءَكَ الْمُنافِقُونَ قالُوا نَشْهَدُ إِنَّكَ لَرَسُولُ اللَّهِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ إِنَّكَ لَرَسُولُهُ وَ اللَّهُ يَشْهَدُ إِنَّ الْمُنافِقينَ لَكاذِبُون» .
▫️این قسم دروغ را سپر قرار میدهند تا شناخته نشوند و بهتر بتوانند مانع کاری خوب شوند: «اتَّخَذُوا أَيْمانَهُمْ جُنَّةً فَصَدُّوا عَنْ سَبيلِ اللَّهِ إِنَّهُمْ ساءَ ما كانُوا يَعْمَلُونَ».
اما در دل آیات خداوند و کارهای مؤمنانه را مسخره میکنند؛ «وَ قَدْ نَزَّلَ عَلَيْكُمْ فِي الْكِتابِ أَنْ إِذا سَمِعْتُمْ آياتِ اللَّهِ يُكْفَرُ بِها وَ يُسْتَهْزَأُ بِها».
🔹پرده دوم: اجتماع مؤمنانه
▫️مؤمنان به هر آنچه سخن خداوند باشد ایمان دارند و فقط به دنبال اطاعت از سخن خدایی هستند: «آمَنَ الرَّسُولُ بِما أُنْزِلَ إِلَيْهِ مِنْ رَبِّهِ وَ الْمُؤْمِنُونَ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ لا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِنْ رُسُلِهِ وَ قالُوا سَمِعْنا وَ أَطَعْنا غُفْرانَكَ رَبَّنا وَ إِلَيْكَ الْمَصيرُ»
▫️مؤمنان از حرفهای ایمانی لذت میبرند و هر سخن درستی را میپذیرند: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ إِذا ذُكِرَ اللَّهُ وَجِلَتْ قُلُوبُهُمْ وَ إِذا تُلِيَتْ عَلَيْهِمْ آياتُهُ زادَتْهُمْ إيماناً».
▫️وقتی مشکلی در راه خیر بهوجود میآید، نه تنها ناامید نمیشوند که میگویند این همان وعده خداوند است؛ (زیرا میدانند در حال امتحان در راه خیر هستند)؛ درنتیجه در مشکلات حتی ایمان و تسلیمشان بیشتر میشود: «وَ لَمَّا رَأَ الْمُؤْمِنُونَ الْأَحْزابَ قالُوا هذا ما وَعَدَنَا اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقَ اللَّهُ وَ رَسُولُهُ وَ ما زادَهُمْ إِلاَّ إيماناً وَ تَسْليما»
آنها در راه خیر، شک و تردیدی ندارند؛ بلکه در راه خداوند از مال و حتی جان خود مایه میگذارند: «إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ في سَبيلِ اللَّهِ أُولئِكَ هُمُ الصَّادِقُون».
▫️آنها به دنبال کارهای بیهوده و ظاهرسازی نیستند: «وَ الَّذينَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُون».
بلکه اگر با کارهای بيهوده و ظاهرسازی برخورد كنند، بزرگوارانه از آن مىگذرند: «إِذا مَرُّوا بِاللَّغْوِ مَرُّوا كِراماً».
▫️نسبت کاری یا چیزی اگر به آنها سپرده شود، امانتدار هستند: «وَ الَّذينَ هُمْ لِأَماناتِهِمْ وَ عَهْدِهِمْ راعُونَ».
▫️و هیچگاه، شهادت باطل نمىدهند: «وَ الَّذينَ لا يَشْهَدُونَ الزُّورَ».
#یادداشت
🔹@feqahat
#یادداشت
در این روزها حاشیه خبرهای پایین آمدن قیمت دلار و ماشین، دوباره یک نکته فرهنگی را تذکر میدهد❗️
🔸به خلاف اینکه در روایات و سیره اهل بیت (ع)، کار و تولید مورد توجه بوده است؛ چندی است که فرهنگ دلالی و خرید آنچه میدانی گران میشود، در حال وسعت گرفتن است. نشانهاش اینکه تا چیزی به سمت گران شدن میرود، با هجوم دلالها، سر به فلک میکشد و از در حال پایین آمدن قیمت، انبوهی از فریب خوردگان فروشندگان میشوند. سیلی که به هر سمت میرود خرابیهایی دارد.
🔸اما ریشه این سیل چیست؟ اهل اقتصاد میگویند رشد نقدینگی و پول نقد دست مردم. اما پیوست فرهنگی میگوید غلبه کردن فرهنگ دلالی، طمع به یک شبه پولدار شدن به جای فرهنگ کار و تولید و به دست سود پایدار. اگر فرهنگ تولید و کار و قناعت به سود معقول، سوار بر این نقدینگی گردد، اقتصاد کشور را پویا خواهد کرد و ثروتی عمومی را ایجاد میکند.
امیر مؤمنان میفرمایند: «إِيَّاكَ أَنْ تُوجِفَ بِكَ مَطَايَا الطَّمَعِ فَتُورِدَكَ مَنَاهِلَ الْهَلَكَة؛ مراقب باش از اينكه مركبهاى طمع تو را برانند و به آبشخورهاى مهلكه وارد سازند (نهج البلاغة؛ ص401).
🌀پ.ن
شاید بی راه نباشد که میگویند مردم بر دین ملوک خویش هستند. مردمی که در دوران ریاست جمهوری یک فارغ التحصیل رشته عمران و علاقه مند به ساخت و ساز، به سمت تولید و ساخت و ساز میروند؛ اما بعداز آمدن دولتی سرمایهدار و دلال پرور، به سوی سرمایهگذاریهای دلالگونه هجوم میبرند.
و تغییر این فرهنگ زمان میبرد و برنامه میخواهد!
♨️گفت و گفتم
▫️گفت این اسلام دینِ زوره.
گفتم اسلام یعنی تسلیم درونی خدا شدن. زور توش معنا نداره.
▫️گفت پس چرا میخوان مجبور کن همه زنها حجاب داشته باشن؟
گفتم همه کشورها حدود پوشش رو در قوانین خودشون مشخص کردن. در قانونمان ما هم حدودش باید مشخص باشه.
▫️گفت خوب چرا مثل کشورهای دیگه حدشو باز نمیکنیم؟
گفتم شما خودت بگو نتیجه قوانین باز غرب برای زنها امنیت و آرامش بوده؟ کشورهای دارای بیشترین تجاوز به زنها چه کشورهایی هستند؟
▫️گفت خوب حالا فعلا یکم سخت نگیریم که کسی اعتراض نکنه
گفتم: هر قانونی باشه یک عده اعتراض دارند. در انگلیس گروه اعراض میکنند که چرا قانون اجازه نمیده ما بدون شورت بیایم خیابون آفتاب بگیریم! بارها هم اعتراض کردند حتی در تلویزیونهای رسمی انگلیس!
▫️گفت پس چه باید کرد؟
گفتم تجربه جهانی میگویند بهترین کمک به زن، پوشش اوست؛ نه قوانین حمایت کننده از لخت شدن او!
▫️گفت برخی دختران جوان این را قبول ندارند
گفتم رد نشدن از چراغ قرمز را هم برخی قبول ندارند. از فردا بگیم چراغ قرمز رو بیخیال؟
▫️گفت چه کنیم؟
گفتم باید به اون دختران عزیز تبیین کرد که آزادی و زندگی واقعی آنها در زندگی عفیفانه است؛ نه در دام نگاه مردان شهوت ران بودن.
▫️گفت خوب مثلا ترکیه و اروپا الان مشکل داره که دختراش آزاد تر هستند؟
گفتم اینکه ترکیه بالاترین آمار ایدز منطقه رو برای جوانانش درست کرده مشکلی نیست؟
یا اینکه تو برخی کشورهای اروپایی مانند فرانسه 60 درصد بچه ها رو مادرها دارن بزرگ میکنند و پدری متعهد وجود ندارد مشکل نیست؟ اینها کمک به زنان است؟
▫️گفت تو همین کشور خودمان زمان پهلوی سخت نمیگرفتند.
گفتم بله سخت نگرفتن آنها دلیل داشت. محمدرضا پهلوی به پادشاه عربستان در 1960 در نامهای مینویسد: اگر میخواهی حکومت کنی دامن خانم ها رو کوتاه کن و کاباره ها رو زیاد کن! این هم دلیلش! برای همین کاباره شکوفه نو چهارمین کاباره برتر جهان بود؛ اما در محله شهر نو تهران، بدبختی زنان کابارهای دیده نمیشد!
▫️گفت خوب مردم میخوان
گفتم کدوم مردم؟ کامنتهای مجازی اینستا که معلوم نیست واقعی هستند یا نه؟ ایرانی پیش از اسلام هم همیشه حجاب داشته. شما در تخت جمشید تصویر یک زن سربرهنه نمیبینی! چند درصد ایرانی، که همه ایران نیستند.
گفت نمیدونم!
گفتم بله. نگذاشتند که ما حقیقت را بدانیم!
🔸@feqahat
💢در جنگ روایتها عقب تشریف داریم! اما تا کی، نمیدانم!
مقام معظم رهبری:
«بنده همیشه میگویم: شما روایت کنید حقایق جامعه خودتان و کشور خودتان و انقلابتان را. شما اگر روایت نکنید، دشمن روایت میکند».
....
📝 در فضای مجازی خبری، روضه عقب بودنمان را در جنگ روایتها باز یادآوری کرد. هنوز تلخی روایت آمریکایی ـ هالیوودی از تسخیر لانه جاسوسی در فیلم آرگو در خاطرمان مانده. که خبر تولید کتاب داستان کودکانه «موهای ماه» با روایتی دشمن تراشیده از موهای مهسا امینی، دوباره نخلیهای عقبماندگی در روایتگری را زنده کرد.
در نبرد روایتها اگر برای داستان مهسا امینی که در کشور ما اتفاق افتاده، برای کودک و نوجوان، جوان و میانسال، روایتی نسازیم، برایمان میسازند؛ اما آنگونه که خود میخواهند!
امید که دستگاههای فرهنگی روزی قرارگاه آیندهپژوهی فرهنگی که هیچ، لااقل قرارگاه روایتگری مسائل گذشته و کنونی را داشته باشند.
🔹@feqahat
هدایت شده از معاونت پژوهش حوزههای علمیه
✳️ آغوش باز حوزه علمیه نجف در استقبال از مدیر حوزههای علمیه و هیئت همراه
حجتالاسلاموالمسلمین حسینی کوهساری، رئیس مرکز ارتباطات و بینالملل حوزههای علمیه که در سفر آیت الله اعرافی و هیئت همراه به عراق حضور داشته در گفتوگو با خبرگزاری حوزه گفت:
◻️ از بارزترین مشخصه های دیدار هیئت ایرانی حوزه علمیه قم به ریاست آیت الله اعرافی از عراق، آغوش باز همه شخصیتهای برجسته حوزه علمیه نجف بود.
◻️ شخصیتها و بزرگان حوزه علمیه نجف از نقش جمهوری اسلامی و به ویژه شهید حاج قاسم سلیمانی در حفظ امنیت عراق یاد میکردند.
◻️ حوزه نجف و حوزه قم دو کانون کلیدی و محوری دنیای اسلام و دنیای جهان تشیع به شمار میروند و باسابقه تاریخی هزار ساله اهمیت ویژهای دارند.
◻️این چند قرن اخیر تعامل حوزه علمیه قم و نجف بسیار جدی بوده و همواره بزرگانی از شخصیتهای ایرانی در حوزه نجف حاضر بودهاند و همانطور که در دوره حزب بعث، حوزه علمیه قم پذیرای بسیاری از بزرگان حوزه علمیه نجف بود.
◻️در این سفر هفت روزه حدود ۴۰ برنامه گنجانده شده بود که در شهرهای نجف، کربلا، بغداد، کاظمین، سامرا و بصره صورت گرفت که اهم آنها پس از زیارت عتبات مقدسه ، دیدار با مراجع معظم تقلید آیات عظام سیستانی، فیاض و بشیر نجفی و شخصیتهای برجسته دیگر چون آیت الله آل راضی، آیت الله ایروانی، آیت الله سند، آیت الله سبزواری، آیت الله حسن جواهری در نجف و آیت الله قزوینی در کربلا و همچنین شیخ صمیدعی از علمای برجسته اهل سنت در بغداد بود.
مشروح مصاحبه:
https://hawzahnews.com/xcj2t
▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️
https://pazhuhesh.ismc.ir/
@Riismc | معاونت پژوهش
هدایت شده از مدرسه مجازی فقه تربیتی
💢تاریخ برگزاری جلسات مدرسه تفسیر تربیتی
🔸1 آیت الله اعرافی روششناسی تفسیر تربیتی آیات قرآن. زمان جلسه اعلام میگردد.
🔸2 حجت الاسلام دکتر سید نقی موسوی تفسیر تربیتی آیه وقایه پنجشنبه 1تیر / ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
🔸3 حجت الاسلام حسین محمودیان تفسیر آیات روش تغافل در تربیت چهارشنبه 7 تیر / ساعت 16ـ 17:30
🔸4 حجت الاسلام دکتر احمد امامی راد تفسیر آیات مرتبط به آموزههای جنسیت در قرآن پنجشنبه 8تیر / ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
🔸5 حجت الاسلام دکتر احمد شهامت تفسیر آیه اصطبار چهارشنبه 14 تیر ساعت 16ـ 17:30
🔸6 حجت الاسلام مهدی عزیزی تفسیر آیات تربیت اعتقادی در قرآن پنجشنبه 15تیر / ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
🔸7 حجت الاسلام هادی عجمی تفسیر نگاه قرآن به لعب چهارشنبه 21 تیر ساعت 16ـ 17:30
🔸8 حجت الاسلام علی حسینپناه تفسیر آیات بیان کننده نقش عالمان در تربیت دینی پنجشنبه 22تیر / ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
🔸9 حجت الاسلام دکتر حسین مولودی تفسیر آیات مراتب هدایت در قرآن چهارشنبه 28 تیر ساعت 16ـ 17:30
🔸10 حجت الاسلام دکتر سید عنایت الله کاظمی تفسیر آیات محوری امر به معروف و نهی از منکر پنجشنبه 29تیر / ساعت ۹ الی ۱۰:۳۰
💠مدرسه مجازی فقه تربیتی
💠@feqhe_tarbiati
سیره امام جواد ع .docx
23.8K
🔹درسهایی از سیره امام جواد ع
🔸تقدیم به حضرتش
🔸در ثواب نشر آن شریک شویم
http://fna.ir/3d10f9
هدایت شده از مدرسه مجازی فقه تربیتی
آیه وقایه و بررسی وظایف تعلیم و تربیتی والدین در خانواده.docx
106.8K
📚آیه وقایه و بررسی وظایف تعلیم و تربیتی والدین در خانواده
🔸هدیه ویژه مدرسه مجازی فقه تربیتی موسسه اشراق و عرفان
🔸 متن کامل ورد بررسی فقی دلالت آیه وقایه بر ظایف تعلیم و تربیتی والدین در خانواده.
💠@feqhe_tarbiati
هدایت شده از موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا
#کرسی_ترویجی
🔰 گروه فقه التربیه موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار می کند:
🌀 کرسی ترویجی: جواز یا عدم جواز ورود به حریم شخصی فرزند و همسر با هدف تربیتی
🎙با حضور:
#هادی_عجمی
#محمدلطیف_مطهری
#عبدالله_گوهری_طالع
#سید_ادریس_موسوی
⏰ زمان: چهارشنبه 7 تیر 1402 ساعت 13-14:30
🌐 لینک جلسه: https://gharar.ir/r/757d8b78
#کرسی_ترویجی
#فقه_التربیه
💠 مؤسسۀ آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)
🆔 @irsichannel
فقه فرهنگی
#کرسی_ترویجی 🔰 گروه فقه التربیه موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار می کند: 🌀 کرسی ترویجی: جواز
کرسی ترویجی- تربیت در حریم شخصی.doc
330.8K
📚متن کرسی جواز یا عدم جواز ورود به حریم شخصی فرزند و همسر با هدف تربیتی
🔸آیا با هدف تربیتی میتوان به حریم شخصی همسر و فرزندان وارد شد؟
🔹@feqahat
کرسی حریم شخصی_1.mp3
41.8M
#کرسی_ترویجی
🔰 گروه فقه التربیه موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) برگزار می کند:
🌀 کرسی ترویجی: جواز یا عدم جواز ورود به حریم شخصی فرزند و همسر با هدف تربیتی
🎙با حضور:
#هادی_عجمی
#محمدلطیف_مطهری
#عبدالله_گوهری_طالع
#سید_ادریس_موسوی
⏰ زمان: چهارشنبه 7 تیر 1402
#کرسی_ترویجی
#فقه_التربیه
🔹@feqahat
هدایت شده از فقه فرهنگی
به بهانه روز عرفه:
«دعا» یک شیوه عملی تربیتی است؛ یعنی در شخص دعاکننده تغییر ایجاد و او را صالح میکند و از گناه پاک میکند، همانگونه که با نصیحت در او تغییر ایجاد میکند.
ادامه یادداشت در:
https://ana.press/003aSN
♨️قدرت انسان در دشمنی با خودش
▫️قدرت و امکانات در دست فرهنگ سکولار و بیدین که باشد، در خبرهایی میآید:
هنگام آتش زدن قرآن در سوئد، پلیس یک نفر را به دلیل پرتاب سنگ به سمت عامل آتش زدن قرآن بازداشت کرد!
📌 قانون و قانوگذار وقتی در خدمت شیطان باشد، توهین به دو میلیارد انسان را قانونی میداند؛ اما توهین به یک انسان را غیر قانونی!
📌در فرهنگ تراشیده شده سران غرب، آزادی، قانون، حقوق بشر تنها برای نابودی دین وانسانیت است. تنها در جنگ با خداست که انسانها آزاد، قانونی و حقوق بشر دارند؛ اما در مقابله با صهیونیست و گناهانی همچون همجنسگرایی هیچ آزادی وجود ندارد!
#آتش_زدن_پرچم_سوئد
هدایت شده از اجتهاد
💢جواز یا عدم جواز ورود به حریم شخصی فرزند و همسر با هدف تربیتی
✔️برخی از زمینههای فساد، در حریم شخصی افراد شکل میگیرد. حریم شخصی پیوسته ممکن است محل ایجاد انحراف افراد قرار گیرد. درنتیجه مسئله این پژوهش پاسخ به این پرسش است که آیا در راستای جلوگیری از شکلگیری زمینههای فساد در خانواده، میتوان در حریم شخصی همسر (زوجه) و فرزندان ورود کرد؟
حجتالاسلام عجمی با نظر به اینکه حکم تجسس و ورود به حریم شخصی، حرمت است، به این نتیجه رسیده که به حکم اولی نمیتوان به حریم شخصی برای صیانت، ورود کرد؛ اما درجایی که برای صیانت، راهی جز ورود به حریم شخصی نیست، تزاحم پیش میآید؛ تزاحم میان وظیفه صیانت و رعایت حریم شخصی. در این موارد باید اولویتسنجی کرد.
درنتیجه تنها در آنجایی میتوان برای صیانت به حریم شخصی وارد شد که صیانت و بازداری فرزند و همسر از گناه، منحصر به ورود به حریم شخصی است. ازآنجاکه وقایه، پیشگیری است، شامل اقدامهای پیشگیرانه محتمل میشود. یعنی احتمال اینکه امری سبب گناه شود، برای ورود به حریم شخصی برای جلوگیری از آن، کافی است.
👈گزارش تفصیلی این کرسی ترویجی را در «اجتهاد» بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=71825
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
7 راهکاری که «غدیر» را برای کودکان شیرین میکند
در اینجا مطالعه کنید
👇👇👇
https://www.farsnews.ir/news/14020412000263/%D8%A7%D9%85%DB%8C%D8%B1%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1%7C--%D8%B1%D8%A7%D9%87%DA%A9%D8%A7%D8%B1%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%BA%D8%AF%DB%8C%D8%B1-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%88%D8%AF%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D8%B4%DB%8C%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D8%AF
هدایت شده از اجتهاد
💢یک حاشیه فقهی بر یک رویداد میلیونی
✔️روز عید غدیر در ایران جشنی بزرگی برپا شد که در حافظه تاریخی ماندگار گشت. اگر تنها چند شهر بزرگ را ملاک قرار دهیم، جمله شرکتکنندگان آن از جمعیت برخی کشورها بیشتر بودند! و اگر تنها مهمانی ۱۰ کیلومتری غدیر در پایتخت را درنظر بگیریم، کافی است تا یک وظیفه فقهی ـ فرهنگی دستگاههای فرهنگی را یادآور شویم. بهویژه اینکه برخی شبه میکنند که چرا باید حکومت در اقدامهایی اینچنینی دخالت و ورد کند؟
👈 یادداشت اختصاصی حجتالاسلام هادی عجمی را در ـ«اجتهاد» ملاحظه نمایید: http://ijtihadnet.ir/?p=71933
🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فقه فرهنگی
💢یک حاشیه فقهی بر یک رویداد میلیونی ✔️روز عید غدیر در ایران جشنی بزرگی برپا شد که در حافظه تاریخی م
واکنش دین درباره مهمانی 10 کیلومتری چیست؟ | خبرگزاری فارس
https://www.farsnews.ir/news/14020418000708/%D9%88%D8%A7%DA%A9%D9%86%D8%B4-%D8%AF%DB%8C%D9%86-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D9%87%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-0-%DA%A9%DB%8C%D9%84%D9%88%D9%85%D8%AA%D8%B1%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA
در این 👆👆👆صفحه میتوانید نظارت کاربران مجازی را در مورد متن ببینید و نظر دهید
💢۲۱ تیرماه روز ملی حجاب و عفاف گرامیباد
شورای فرهنگ عمومی کشور، بیست و یکم تیرماه سالروز قیام مردم مشهد علیه کشف حجاب به عنوان روز عفاف و حجاب نامگذاری کرد.
◾️رضا خان در چنین روزی بیش از ۱۶۰۰ نفر را در مسجد گوهر شاد به خاک و خون کشید.