eitaa logo
فقه الخمینی
1.2هزار دنبال‌کننده
179 عکس
19 ویدیو
4 فایل
🔹 کانال رسمی مکتب «فقه‌الخمینی» 🕌 مدرسه فقهی امیرالمومنین(علیه‌السلام) 🏷️ تحت اشراف آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🌐 شبکه‌های اجتماعی ما: https://zil.ink/feqh_alkhomeini 📬 ارتباط با ما: @resaneh_f 📋 ثبتنام مدرسه: @admin_mafaa
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 | 📝 تفاوت اقسام تعریف در نگاه مشهور و ملاهادی و تاثیر آن در اصلاح اصولیون 🔹 مشهور منطقیین معتقدند که ۳ نوع تعریف وجود دارد: ۱. تعریف لفظی (تعریف لفظی به لفظ دیگر) ۲: تعریف شرح الاسم (تعریف ماهوی قبل از اثبات وجود شیء) ۳. تعریف حقیقی (تعریف ماهوی بعد از اثبات وجود شیء) 📌 مرحوم مظفر(ره) بعد از بیان این ۳ تعریف، فرق بین تعریف شرح اللفظ و تعریف حقیقی را اینچنین بیان می‌کنند: ✍ ... و حينئذ اذا کان عالما بوجود الشيء قبل العلم بتفصيل ما اجمله اللفظ الدال عليه ثم سأل عنه بـــ(ما)، فان ما هذه تسمي (الحقيقية). و الجواب عنها، نفس الجواب عن (ما الشارحة) بلا فرق بينهما إلّا من جهة تقدّم الشارحة على العلم بوجوده و تأخّر الحقيقية عنه. 📚 المنطق، ص۱۱۰ (کلیک کنید) 🔹 در مقابل، ملاهادی سبزواری قائل به دو نوع تعریف هستند: ۱. تعریف لفظی یا همان شرح الاسم ۲. تعریف حقیقی یعنی ایشان تعریف شرح الاسم در دیدگاه مشهور منطقیین را قبول نداشته و «تعریف لفظ به لفظ دیگر» را، هم تعریف لفظی و هم تعریف شرح الاسم نامیده و تعریف ماهوی را منحصر در تعریف حقیقی دانسته‌اند. 📌 ملاهادی در این‌باره بعد از تبیین تعریف حقیقی، چنین می‌نویسند: ✍ ... و في مقابله‌، تعریف اسمي هو شرح الاسم‌، و إيضاح حقيقة اللفظ، لا ماهية الشي‌ء. 📚 شرح منظومه، ج۱، ص۱۸۹ 🔹 حال با توجه به این اختلاف باید گفت که آخوند خراسانی(ره) در کتاب «کفایة الاصول»، اصطلاح «تعریف شرح الاسم» را بر اساس مبنا و اصطلاح ملاهادی معنا کرده و از آن بهره جسته‌اند که این نکته بایستی مورد توجه قرار گیرد، وإلّا سبب خلط مبحث خواهد شد. 📌 لذا آخوند خراسانی(ره) در ابتدای مبحث عام و خاص، تعاریف «مفهوم عام» را تعریف لفظی و تعریف شرح الاسم می‌دانند که با توجه به نکتۀ سابق باید دانست که ایشان این دو اصطلاح را به همان معنای (تعریف لفظ به لفظ دیگر) قرار داده‌اند و فرقی بین آندو قائل نیستند: ✍ ...فإنّها تعاريف لفظية، تقع في جواب السؤال عنه بـــ(ما) الشارحة، لا واقعة فی جواب السؤال عنه بـــ(ما) الحقيقية... . 📚 کفایة الاصول، ج۲، ص۱۳۷ ❗️تفصیل این نکته در آیندۀ نزدیک در یکی از شماره‌های «لوح پژوهشی فرائد» قرار خواهد گرفت. •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 📝 تفاوت قضایای حقیقیه در نگاه مشهور و ملاهادی، و تاثیر آن در اصلاح اصولیون 💬 شهید مطهری(ره) دراین‌باره چنین می‌فرمایند: 🔹 حال، قضیۀ حقیقیه هم خود داستان جالبی دارد، هم در منطق اسلامی و هم در اصول اسلامی. 💢 تاریخچه قضیۀ حقیقیه در علم منطق‌‌ 🔹 قضیۀ حقیقیه و خارجیه در منطق ارسطو نبوده است، کما اینکه در منطق جدید هم نیست. اینکه قضیه منقسم می‌‌شود به خارجیه و حقیقیه و ذهنیه، و قضیه حملیه است که تقسیم می‌‌شود به خارجیه و حقیقیه و ذهنیه، و حساب قضیه خارجیه از قضیه حقیقیه جداست، این را برای اولین بار بوعلی طرح کرده است و قطعا در منطق ارسطو نبوده است. 🔹 به عقیده بوعلی، قضیۀ حقیقیه واقعا یک قضیۀ حملیه است؛ منتها قضیه حقیقیه‌‌ای که بوعلی گفته است بعدها در کلمات حاجی سبزواری ارزش خودش را از دست داده است، یعنی حاجی درک نکرده است این را؛ ولی دیگران نه، همان قضیۀ حقیقیه بوعلی بعدها به دست شیخ اشراق و صدر المتألّهین افتاده و مسألۀ معروف قضایای بتّیه و غیر بتّیه را که از مسائل خوب و عالی منطق ماست به وجود آورده است. 💢 تاریخچه قضیۀ حقیقیه در علم اصول‌‌ 🔹 قضیۀ حقیقیه در علم اصول هم آمده است. در علم اصول به این صورت آمده است که گفته‌‌اند وضع قانون و جعل احکام به نحو قضایای حقیقیه است، نه به نحو قضایای خارجیه. به این جهت است که قضایای حقیقیه، بعد در علم اصول هم زیاد طرح شده است. 🔹 ولی قضیۀ حقیقیه‌‌ای که علم اصول می‌‌شناسد، همان قضیۀ حقیقیه‌‌ای است که حاجی سبزواری می‌‌شناسد؛ چون اولین کسی که قضایای حقیقیه را در علم اصول آورده است شیخ انصاری بوده است و شیخ انصاری و حاجی سبزواری یک تلاقی شش ماهه‌‌ای در مشهد داشته‌‌اند و شیخ در نزد حاجی، منطق و فلسفه می‌‌خوانده و حاجی هم نزد شیخ، فقه و اصول می‌‌خوانده است. خیال می‌‌کنم قضیۀ حقیقیه را شیخ از حاجی یاد گرفته بوده است و لهذا طرز تعبیرش هم همان طرز تعبیر حاجی سبزواری است. و به هر حال همین اشتباه حاجی در فقه و اصول هم هست. 📚 شرح مبسوط منظومه، ج۱، ص۲۴۳-۲۴۴ •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
💬 مرحوم حجت الاسلام و المسلمین احمد احمدی در مورد علامه طباطبایی(ره) اینچنین نقل می‌کنند: 🔹 غالباً در مجالس روضه و مرثیۀ روزهای جمعه شرکت می‌کرد و گاهی با تمام وجود زارزار گریه می‌کرد؛ بطوریکه تمام بدنش می‌لرزید و از چشم‌های درشت و جذابش اشك سرازير می‌شد؛ و بی‌گمان بسیاری از موفقیت‌ها که داشت، مولود همین خصلت بود. 🔹 دلباختگی، شیفتگی و علاقه وی نسبت به خاندان پیغمبر تا حدّی بود که کتاب و علم را در مواردی که مصیبت و مرثیه و امثال آن بود، یکسره به يک‌سو می‌نهاد. 📚 یادنامۀ علامه طباطبایی، مؤسسۀ مطالعات و تحقیقات فرهنگی، ص۱۷۳ (برای مشاهدۀ منبع، روی آدرس کلیک کنید) •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🗂 ارجاعات مکتب فقه‌الخمینی 🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعتقاد منطقیون به اصالة الوجود .mp3
736.4K
🔰 🔸 شاهدی بر اعتقاد ناخودآگاه بوعلی و مشهور منطقیین به اصالة الوجود...! 🎙 استاد 🗓 درس خارج اصول ۱۴۰۳/۶/۱۸ •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 ✍ شیخ الرئیس ابوعلی سینا: 🔹... فمطلب "ما" الذي بحسب الاسم‏، متقدم على كل مطلب؛ و أما مطلب "ما" الذي بحسب تحقق الأمر في نفسه، فمتأخر عن مطلب "هل" البسيط؛ فإنّ الذي يطلب ما ذات الحركة و ما الزمان‏، فإنما يطلب مائية أمر موجود عنده؛ و أما إن طلب أحد هل حركة أو هل زمان أو هل خلاء أو هل إله موجود، فيجب أن يكون فهم أولا ما تدل عليه هذه الأسامي. 🔹فإنه يمكن أن يعلم ما يدل عليه الاسم و لا يعلم هل ذلك المدلول عليه موجود أو غير موجود؛ و إن كان الحد إنما هو بالحقيقة للموجود. و لكن لا يوقف في أول الأمر أن هذا القول حد بحسب الاسم أو بحسب الذات إلا بعد أن يعرف أن الذات موجودة. 🔹و لذلك يوضع في التعاليم‏ حدود أشياء يبرهن على وجودها من بعد كالمثلث و المربع و أشكال أخرى حدت في أول كتاب"أسطقسات الهندسة". 🔹فكان حدا بحسب شرح الاسم، ثم أثبت وجودها من بعد، فصار الحد ليس بحسب الاسم فقط، بل بحسب الذات: بل صار حدا بالحقيقة. 📚 الشفاء-المنطق / البرهان‏، ج‏۳،ص۶۸ / الفصل الخامس في المطالب و ما يتصل بها •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
💬 علامه سید محمدحسین طهرانی(ره): 🔹 علامه طباطبایی‌ آقای‌ حاج‌ سیّد محمّد حسین‌ تبریزی‌، استاد عالیقدری‌ که‌ قرن‌ علمی‌ِ فعلی‌، مرهون‌ خدمات‌ و افکار بلند و فضل‌ و کمال‌ ایشان‌ است‌. 🔹 عالِم‌ جلیلی‌ که‌ بواسطۀ تکان‌ علمی‌ که‌ به‌ حوزۀ علمیّه‌ دادند، نهضتی‌ علمی‌ بوجود آوردند و با تدریس‌ تفسیر و حکمت‌، طلاب‌ علوم‌ دینیّه‌ را به‌ حقائق‌ معارف‌ الهیّه‌ آشنا نموده‌ و برای‌ هدم‌ سنگر کفر و ردّ ملحدین‌، یگانه‌ پایگاه‌ متین‌ و اساس‌ رصین‌ را پایه‌گذاری‌ کردند. 🔹 [ایشان] صاحب‌ تفسیر «المیزان‌» و کتب‌ نفیسۀ دیگر، و استاد حقیر در تفسیر و اخلاق‌ و فلسفه‌ و هیئت‌ قدیم‌ [بودند]. 📚 معاد شناسی، ج۱، ص۱۸۳ (برای مشاهدۀ منبع، کلیک کنید) •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🗂 ارجاعات مکتب فقه‌الخمینی 🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
🔰 💬 استاد سید فرید موالی‌زاده: 🔹 مسئلۀ الفاظ، یک نقش عمده‌ای دارد نسبت به همۀ مباحث و علوم دینی، نه فقط فقه؛ یعنی این بخش از اصول فقه در کل علوم دینی ثمره عملی دارد. 🎙 درس خارج اصول ۱۴۰۳/۶/۲۴ (برای مشاهدهٔ منبع، کلیک کنید) | •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
🔰 🔸 جلسۀ هفتگی 📍 به مناسبت ولادت حضرت محمد(ص) و حضرت امام جعفر صادق(ع) 🎙 سخنران: آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مدیحه‌سرا: حجت الاسلام و المسلمین حائری 🗓 دوشنبه ۲۶ شهریور ⏱ از نماز مغرب و عشاء 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
💬 آیت‌الله جوادی آملی(حفظه‌الله): 🔹 خداوند براساس اطلاق ذاتي و نامحدود بودن وجودي خود، با تمام اشياء و در تمام شئون و اَطوار و اَنحا و حالات آنها بدون امتزاج حضور دارد؛ چنان‌كه از همۀ آنها بدون تباين بيرون است. 🔹 لذا هيچ موجودی به هيچ موجودی همانند خداوند نزديك نيست؛ يعني خداوند نسبت به علت و معلول، مادّه و صورت و جنس و فصل، ماهيت وجود، از هر كدامِ آنها به مقابل آن نزديك‌تر است؛ بلكه خداوند از هر موجودي نسبت به عين همان موجود از خود آن موجود، نزديك‌تر است؛ زيرا غير خدا هر چيزي اَجوف و محدود است و تنها خداست كه صَمَد و نامتناهی است. 🔹 لذا هركس بخواهد چيزي را بفهمد، خداوند نسبت به او، از شیء مفهوم و خود فهم و خود فهمنده نزديك‌تر است. بنابراين، شخص فهمنده قبل از اينكه چيزی را بفهمد، حتی پيش از آنكه خود را ادراك كند و قبل از آنكه فهم خود را بيابد، اول خداوند را می‌يابد؛ سپس در ظلّ او، خود و فهم خود و شیء معلوم را مي‌فهمد! 🔹 اين طريقِ معرفتی، بدون «برهان صدّيقين» تقرير نخواهد شد. 📚 سرچشمه انديشه، جلد ۲، صفحه ۱۸۲-۱۸۳ •═══ ✧؛❁؛✧ ═══╔ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🗂 ارجاعات مکتب فقه‌الخمینی 🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 🔸 عمتی هذا نعش مَن...؟ 🎙حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی | ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔰 🔸 مباد لحظه‌ای از یاد تو جدا باشم...! 🎙حجت الاسلام و المسلمین میرزامحمدی ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🌐 شبکه‌های اجـتماعـی ما 🔹 مکتب «فـقـه‌الخــمینی» 🕌 مدرسه‌فقهی‌امیرالمومنین(ع) 🆔 B2n.ir/Eitaa_F_A
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔸 جلسۀ هفتگی 🎙 سخنران: آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مرثیه‌سرا: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی حائری 🗓 دوشنبه ۲ مهر ⏱ بعد از نماز مغرب و عشاء 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🌐 شبکه‌های اجتماعی ما ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa
💬 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(حفظه‌الله): 🔹 دفاع مقدّس، جهاد فی‌سبیل‌الله بود؛ دفاع مقدّس، انقلاب را زنده نگه داشت، اسلام را زنده نگه داشت، ملّت ایران را عزیز کرد، روح معنوی را در کشور ترویج کرد، جوهر واقعی انسانی و ایمانی را در جوانها زنده کرد. 🔹 جوان‌هایی که رفتند در میدان جنگ، از یک آدم معمولی تبدیل شدند به یک ولیّ الهی؛ مردانی که با یک نگاه ساده و معمولی به مسائل دینی وارد میدان جنگ شدند، مثل یک عارف الهی و معنوی از میدان جنگ بیرون آمدند. 🔹 امام بزرگوار ما یک عارف بزرگ بود، یک انسان والا بود؛ ایشان خطاب به خیلی از بزرگان -به طور عام- گفت: هفتاد سال عبادت کردید، خدا قبول کند از شما، بروید یک مقدار هم وصیّت‌نامۀ شهدا را بخوانید! یعنی این جوانی که وارد جبهه شده و مدّتی در جبهه جهاد کرده و جان خودش را کف دستش گرفته و برای خدا حرکت کرده، راه هفتادسالۀ آن مرد عارف عالِم ملّا را در مدّت کوتاهی طی کرده؛ مضمون حرف امام این است. 🎙 بیانات در دیدار پیشکسوتان و فعالان دفاع مقدس و مقاومت | ۱۴۰۳/۰۷/۰۴ (برای مشاهدۀ منبع، کلیک کنید) ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🗂 ارجاعات مکتب فقه‌الخمینی 🆔 B2n.ir/f_a_erjaat
🔰 🔸 جلسۀ هفتگی 🎙 سخنران: آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مرثیه‌سرا: حجت الاسلام و المسلمین مرتضی حائری 🗓 دوشنبه ۹ مهر با نماز مغرب و عشا ⏱ زیارت عاشورا ۱۸:۴۵ ⏱ قرائت قرآن ۱۹:۰۰ ⏱ سخنرانی ۱۹:۱۵ ⏱ روضه: ۲۰:۰۰ 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa
🔰 🔹 جلسۀ(س) 📌 مجلس هفتگی 🎙 سخنران: ▪️آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مرثیه‌سرا: ▪️مداحان اهل‌بیت(ع) 🗓 دوشنبه ۱۶ مهر از نماز مغرب و عشا ⏱ زیارت عاشورا ۱۸:۴۵ ⏱ قرائت قرآن ۱۹:۰۰ ⏱ سخنرانی ۱۹:۱۵ ⏱ روضه: ۲۰:۰۰ 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa
هدایت شده از گم‌گشته
🔰 🔹جلسۀ(س) 📌مراسم روضۀ هفتگی 🎙 سخنران: ▪️آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مرثیه‌سرا: ▪️مداحان اهل‌بیت(ع) 🗓 دوشنبه ۳۰ مهر از نماز مغرب و عشا ⏱ زیارت عاشورا ۱۸:۳۰ ⏱ قرائت قرآن ۱۸:۴۵ ⏱ سخنرانی۱۹:۰۰ ⏱ روضه: ۱۹:۴۵ 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🔰 جهت کمک به هیئت: 💳 امیر آقاخانی: ۶۰۳۷۹۹۷۱۴۷۶۰۵۰۱۹ (برای کپی روی شماره کلیک کنید) ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa
🔰 🔹جلسۀ(س) 📌مراسم روضۀ هفتگی 🎙 سخنران: ▪️آیت‌الله عبدالکریم فرحانی 🎤 مرثیه‌سرا: ▪️مداحان اهل‌بیت(ع) 🗓 دوشنبه ۷ آبان از نماز مغرب و عشا ⏱ زیارت عاشورا ۱۸:۱۵ ⏱ قرائت قرآن ۱۸:۳۰ ⏱ سخنرانی ۱۸:۴۵ ⏱ روضه: ۱۹:۳۰ 🕌 مکان: مدرسه فقهی امیرالمؤمنین(ع) 💢 برادران و خواهران ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ 🔰 جهت کمک به هیئت: 💳 امیر آقاخانی:
۶۰۳۷۹۹۷۱۴۷۶۰۵۰۱۹
(برای کپی روی شماره کلیک کنید) ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa
انجمن نویسندگان موسسه امیرالمومنین(ع) عضو فعال می‌پذیرد. شرایط: ۱ـ مشغول به تحصیل در مدرسه فقهی امیرالمومنین علیه السلام؛ ۲ـ علاقه‌مند به یادداشت‌نویسی؛ ۳ـ تعهد به نوشتن حداقل ۲ یادداشت در ماه. ۴ـ تعهد به حضور در دوره‌های آموزشی. مزایا: ۱ـ چاپ و انتشار یادداشت‌ها در ماهنامه فرائد و سایر مجلات، روزنامه‌ها و سایت‌های علمی و تحلیلی. ۲ـ احتساب یادداشت‌ها بعنوان یک روز تبلیغی در سابقه سامانه شمع و افزایش کمک هزینه تحصیلی مرکز خدمات. ۳ـ پرداخت حق التالیف مجزا برای یادداشت‌های مخصوص پویش‌های تبیینی. ۴ـ یاریگری در نوشتن مقالات و یادداشت برای سایر مجلات مخصوص مباحث امتداد حکمت و انتشار آنها. برای ثبت نام از طرق زیر اقدام فرمایید: ۱ـ مراجعه حضوری به دفتر ماهنامه فرائد. ۲ـ تکمیل فرم مجازی از اینجا ۴ـ تکمیل فرم مجازی بوسیله پیام به آیدی سردبیر ماهنامه فرائد توجه: تعداد جذب، ده نفر بوده و بلافاصله بعد از ثبت نام دهمین نفر ثبت‌نام به اتمام خواهد رسید. به کانال ماهنامه فرائد بپیوندید👇 https://eitaa.com/faraedmag
📌مشارکت در برپایی مراسم عزاداری ایام فاطمیه سلام الله علیها حدیث قدسی: بنده ای نیست که از مالش طعامی و یا درهم و دیناری در راه محبت فرزند دختر پیامبر انقاق کند، مگر آنکه در این دنیا آن درهم را هفتاد برابر برکت دهم و در بهشت در عافیت بوده و گناهانش را میبخشم. (مستدرک الوسائل، جلد۱۰، ص۳۱۹) مایحتاج اطعام و پذیرایی: لپه ۱۵ک گوشت ۴۰ک دنبه ۵ک ران مرغ مجلسی ۴۱۰عدد روغن مایع ۵ک روغن حیوانی ۳ک لوبیا چیتی۱۲ک سبزی قورمه ۳۵ک چیپس خلال ۳ک پیاز ۱۲ک رب ۱۰ک زعفران ۳مثقال مغز لیمو عمانی ۲ک پودر لیمو عمانی ۰/۵ک قره‌قروت ۱ک ادویه چای دمنوش قند خرما استکان و نعلبکی امیر آقاخانی 💳
6037997147605019
(برای کپی، روی شماره کارت کلیک کنید) ┈═══ ✧؛❁؛✧ ═══┈ ▪️هیئت ام ابیها (عليهما السلام) 🆔 https://eitaa.com/Ommeabihaa