الغيْبَة - الشيخ محمد بن إبراهيم بن جعفر النعماني.pdf
6.8M
کتاب شریف الغیبة نوشته شیخ ابی زینب نعمانی
ترجمه غیبت نعمانی.pdf
14.9M
کتاب شریف الغیبة نوشته شیخ ابی زینب نعمانی
1_7239929904.pdf
751.1K
باسلام خدمت اساتید گرامی
این متن توسط نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها برای اساتید معارف در خصوص شبهات فلسطین تهیه شده و جمع بندی خوبی دارد.
درخواست فایل از کتابخانه تخصصی تاریخ اسلام و ایران:
دوستان عزیز، ابتدا مشخصات کتاب درخواستی را از وب سایت کتابخانه به آدرس زیر استخراج کنید:
https://sohalibrary.com/
سپس برای دریافت فایل اسکن کتابهای چاپی موجود در کتابخانه، درخواست خود را به یکی از آدرسهای زیر ارسال کنند:
تلگرام و ایتا:
@Hlib1374
ایمیل: hlitc1374@gmail.com
پس از ارسال مشخصات، کتاب مورد نیاز بررسی و اعلام هزینه میشود. در صورت موافقت، کتاب جهت اسکن فرستاده میشود و با واریز هزینه و ارائه فیش واریز، فایل ارسال میشود.
طبیعی است که حقوق نشر در این زمینه رعایت شده و تنها در صورتی که مانعی برای اسکن نباشد، اقدام خواهد شد. (برای کتابهای جدید اقدامی نخواهد شد).
لازم به یادآوری است که فایل هشتاد هزار کتاب در همان sohalibrary.com موجود بوده و با رنگ قرمز PDF مشخص شده از همانجا می توانید به آسانی دانلود نمایید.
Sohalibrary
record.ogg
26.16M
شرح مختصری بر خطبه فدکیه.
🔃 با حضور شیخ هادی طلایی.
#مطالب_کلیدی
گونه شناسی اندیشه منجی موعود در ادیان
مهدی در فرقه "سبئیه"
فرقه سبئیه توسط «عبداللّه بن سبأ» بنا گذاشته شد. عبدالله بن سبا حمیری یهودی زادهای از اهل صنعاست.
در عقاید مهدویت این فرقه باید توجه داشت:
1. وجوب امامت بر خداوند؛ سبئیه اعتقاد دارند که امامت انتصابى است و نه انتخابى؛ لذا این امر منطقاً با نص تلازم دارد.
2. در عقاید سبئیه آمده است که امام فردى است كه نقش اصلى يا نهائى او نجات بخشى و بر چيدن بساط ستم از پهنه زمين خواهد بود.
3. امام تا پيش از ايفاى چنين نقشى هرگز نمىميرد، نه به مرگ طبيعى و نه به قتل، بلكه تنها از ديدهها غايب خواهد گشت
ممكن است غيبت ظاهرى امام طولانى باشد ولى ظهور او قطعى است.
4. در عقاید سبئیه، مهدى موعود امامى است كه پس از او امام ديگرى نخواهد بود.
@feraghe_tashayo
#مطالب_کلیدی
گونه شناسی اندیشه منجی موعود در ادیان
گونه شناسی "مهدی" در فرقه "سبئیه"
1. به لحاظ ماهیت موعود : "شخصی" (نه برآمده از پیشامدها) است.
2. به لحاظ منجی شخصی: "متعین" است نه نوعی. یعنی ذکر نام و نشانش در عقاید سبیئه آمده است.
3. به لحاظ موعود باوری (آرمان) یک موعود "رو به آینده" است.
4. به لحاظ رسالت و کارکرد منجی: نجات بخش "جمعی" دارد نه نجات بخش فردی. البته این نجات بخشی جمعی جنبه "اجتماعی و دینی" دارد.
5. به لحاظ فراگیری رسالتش موعود در سبئیه "جهانی" است.
6. به لحاظ زمان ظهور موعود، یک موعود "پایانی" به شمار میآید.
7. به لحاظ خاستگاه موعود، "وعدهای غیبی" است.
8. به لحاظ محتوای وعده، موعود "تحقق اراده خدا در زمین" است. یعنی پیروزی قومی خاص بر اقوام دیگر.
@feraghe_tashayo