♨️ هفتمین کنگره بینالمللی علوم انسانی اسلامی
🔖 سلسله پیشنشستهای کمیسیون «مدیریت تحوّل علوم انسانی»
💠 نشست اول (در قالب کرسی ترویجی)
🔰با موضوع: فهم ماهیت حکمرانی علم در مسیر تحوّل علوم انسانی: مدیریت بر مدیریتناپذیر
🔸 ارائه: دکتر سید مجتبی امامی
🔸ناقد: حجتالاسلام و المسلمین دکتر علیرضا پیروزمند
🔸 دبیر نشست: دکتر حمید ابدی
🗓 زمان: سه شنبه 10 مرداد ساعت 14
مکان: بزرگراه بابایی(شرق به غرب)، دانشگاه دفاع ملّی، دانشکده مدیریت
🌀 جهت شرکت در نشست، با حساب های کاربری زیر در پیامرسان ایتا یا بله هماهنگ فرمایید:
🆔 @Hamid_Abadi
🆔 @hamid_abadi401
مجمع عالی علوم انسانی اسلامی
www.scih.ir
@icihch
دانشگاه عالی دفاع ملّی
https://sndu.ac.ir/fa
✅ رویداد تخصصی حجاب از نگاه علم "نگرشی چند رشته ای"
🔴برگزارکننده: آکادمی اخلاقپژوهی روشمند، انجمن علمی معارف اسلامی دانشگاه شهید بهشتی و دفتر هماندیشی استادان دانشگاه با همکاری انجمن ها و مراکز علمی و فرهنگی
☑️ مزایا: بهرهمندی از ایدههای ۱۳۰ استاد داخلی و خارجی/ اعطای گواهینامه معتبر دانشگاهی
📅زمان: ۲۸ شهریور تا ۲۵ آبان ماه ۱۴۰۲
👈 آیدی ثبت نام: @Ethics_academy (پیامرسان ايتا، بله و تلگرام)
🌐اطلاعات نشست ها: http://eitaa.com/ethicssbu
📌جزئیات رويداد: https://eitaa.com/ethicssbu/1035
🚨لطفا در به اشتراکگذاری این رویداد علمی فرهنگی، سهیم باشید.
❌ رژیم صهیونیستی رفتنی است...
🇵🇸 نظر قطعی #جمهوری_اسلامی این است که دولتهایی که قمار عادّیسازی [روابط] با رژیم صهیونیستی را برای خودشان سرمشق و شیوهی کار قرار میدهند، دارند اشتباه میکنند، ضرر خواهند کرد؛ باخت منتظر اینها است؛ به قول اروپاییها دارند روی اسب بازنده شرطبندی میکنند.
🇵🇸 امروز وضع #رژیم_صهیونیستی وضعی نیست که مشوّق نزدیکی به او باشد؛ نباید این اشتباه را بکنند. رژیم غاصب، رفتنی است.
امروز #نهضت_فلسطین از همیشهی این هفتاد هشتاد سال سرحالتر است. مشاهده میکنید که امروز جوانان فلسطینی و نهضت فلسطینی، نهضت ضدّ غصب، ضدّ ظلم، ضدّ صهیونیسم از همیشه بانشاطتر، سرحالتر و آمادهتر است و انشاءالله این نهضت به نتیجه خواهد رسید و همانطور که #امام_بزرگوار (رضوان الله علیه) از رژیم غاصب به «سرطان» تعبیر کردند، حتماً این سرطان به فضل الهی به دست خود مردم فلسطین و نیروهای مقاومت در کلّ منطقه ریشهکن خواهد شد؛ انشاءالله.
🗓 ۱۴۰۲/۰۷/۱۱
#طوفان_الاقصی
#نابودی_اسرائیل
فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
انقلاب در وجدان عمومی جهان.mp3
3.91M
🔰 اسرائیل یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا. اما با همه اینها امروز نمیتواند برای خودش تأمین امنیت کند؛
بنده این را یک چیز کوچک نمیبینم... انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده است.
💠 مرحوم استاد سید منیر الدین حسینی:
اینکه اسرائیل زورش به جنوب لبنان نمیرسد این را بنده یک چیز کوچک نمیبینم.
اسرائیل یعنی بیشترین سهام خبری دنیا، بیشترین سهام پولی دنیا، بیشترین سهام تکنولوژی دنیا؛ یعنی بیشترین سهام سیاسی، اقتصادی و نظامی دنیا.
اما با همه اینها امروز اسرائیل نمیتواند برای خودش تأمین امنیت کند. این را کم حساب نکنید.
انقلابی در وجدان عمومی جهان پیدا شده.
این جسارت روحی که حزب الله میتواند بایستد تا اسرائیل را به زانو دربیاورد تا در وجدان عمومی جهان نباشد، نمیتوانند؛ و این وجدان عمومی در جهان توسط انقلاب اسلامی بوجود آمده.
این را من قطعی میدانم که انقلاب شکست نمیخورد و دلیلش همین وجدان عمومی است.
تکنوکراسی در عالم در حال شکست است و این شکست اسرائیل در برابر حزب الله هم از نشانه های همین امر است.
مبانی فکری غرب در برابر ارتقاء وجدان عمومی مردم دنیا در حال شکسته شدن است. تئورسین های غرب نمیتوانند این شکست های مدیریت را حل کند.
نه فقط علوم انسانی که تئوری های محاسباتی آنها مثل ریاضیاتشان هم وابسته است و فروریختنی.
به نظر من انقلاب فرهنگی در عالم آغاز شده، یعنی انگیزه مردم جهان دیگر در ساختار اندیشه قبل جریان ندارد.
این تغییر فرهنگی، ضروری است؛ منتهی کار ما باید این باشد که حضور و نقش انقلاب اسلامی را در این دگرگونی بالا ببریم.
🔸 اندیشه منیر | @Andishemonir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🎨 پوستر ویژه KHAMENEI.IR از بیانات امروز رهبر انقلاب
📢 در انتظار طوفان
✏️ رهبر انقلاب صبح امروز: مقصّر خود شمایید ای ستمگران صهیونیست، عامل این طوفان خود شما هستید. خودتان بلا را به سر خودتان آوردید. یک ملت غیر از واکنش غیورانه و شجاعانه در مقابل این چنین دشمنی هیچ راهی ندارد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درندهخویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود.
🖼 #طوفان_الاقصی | #لوح
💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
📢 عبور از شرّ سرمایهداری و صهیونیسم
«در هر دورهای ما یک شر اصلی داریم؛ شر اصلی در هر دوره، فرعون و هامان و قارون و بلعمِباعورای آن دورهاند. این چهارضلعی که در امت حضرت موسی بودند، همیشه هستند.
اگر میخواهید با شرّ هر دوره مقابله کنید، باید با آنها مقابله کنید. اینها ساختارهایی میسازند و با آن، دیگران را تحقیر میکنند؛ «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ». فرعون آدم را تحقیر میکند. باید با آن مقابله کنید، این راه مقابله است.
این که امام راحل، فراروی میکنند و میفرمایند "ما درصدد خشکاندن ریشههای فاسد صهیونیزم، سرمایهداری و کمونیزم در جهان هستیم"، بهخاطر این است که میدانند تا اینها را نزنی، کار درست نمیشود. ما میخواهیم بهسمت ظهور حرکت کنیم، پس باید از این فضای ظلمانی عبور کنیم و جامعه را هم عبور بدهیم.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
🧾مقاله پژوهشی ارائه الگوی تحول علوم انسانی
👥علیرضا پیروزمند و احمدرضا حجازی
🔸تدابیر هوشمندانه در موضوعات پیچیده، متغیر و انسانی نیازمند نرم افزار یا الگوی شناسایی، ارزیابی و تصمیم گیری است. هرچند در بهترین حالت همه عوامل نه شناسایی و نه مورد مدیریت قرار میگیرند. این امر در موضوع تحول علوم انسانی نیز مصداق دارد.
🔸هدف مقاله حاضر یافتن ساز و کاری برای اسلامیت علوم و ارائه نقشه راه محتوایی و مدیریتی برای ان است.
🔸روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر نوع کیفی و در تجزیه تحلیل اطلاعات برای الگوسازی از روش تحقیق تکاملی (ابداعی فرهنگستان علوم اسلامی) و برای پردازش و اعتبار یابی الگو از روش طوفان فکری استفاده شده است.
🔸در الگوی پیشنهادی، تحول علوم انسانی از سه جنبه به شکل متوازن و هماهنگ پیگیری می شود: محتوا، برنامه و سازمان علوم انسانی، از این رو الگوی پایه تحول از سه زیر الگوی تحول محتوا،تحول برنامه و تحول سازمان علوم انسانی تشکیل می گردد.
الگوی ارائه شده قابلیت ارائه نقشه راه و اولویتبندی را در شرایط متغیر؛ انقباض و انبساط مولفهها و در مورد مدیریت در تحول متناسب با مقدورات ونیز ارائه برنامه کوتاه، میان و بلند مدت را در هر بخش دارد.
🔸همچنین به دلیل تفکیک و ارتباط عوامل محتوایی و مدیریتی قابلیت تحول همزمان را در هر دو موضوع فراهم می آورد.با ویژگیهای یاد شده پیشبینی میشود الگوی پیشنهادی به وسیله سازمان های متولی به ویژه شورای تحول علوم انسانی قابل بکارگیری باشد.
🖇فصلنامه علمی مطالعات بین رشته ای دانش راهبردی/شماره 51/تیر 1402
دانلود مقاله
🔰فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
🔰نشست علمی با عنوان "بایسته های فقه مقاومت"
🔻ارائه دهنده:
حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
🕛زمان: سه شنبه، دوم آبان ماه 1402، ساعت 14
دبیر علمی نشست: حجت الاسلام و المسلمین یاسین پورعلی
🌐لینک مجازی جلسه:
Https://online.snduonline.ir/ch/amniat1
☑️همراه با گواهی مشارکت در جلسه
پژوهشکده امنیت ملی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
هدایت شده از در محضر آیتالله میرباقری
جمع شدن بساط.mp3
9.78M
🎙 استاد میرباقری | مقدّمات جمعشدنِ بساط صهیونیسم، در نبرد اخیر (۱۴۰۲/۷/۲۸)
💠 مؤمن، وقتی از دلِ سختیها و فتنهها بیرون میآید، خالصتر میشود. ابتلائات عصر غیبت، بستر رشد و تقرّب و خلوص مؤمنین است. باید از این ابتلائات و سختیها استقبال کنیم.
💠 یکی از مهمترین آثار ابتلائات و فتنههای عصر غیبت، غربال شدن انسانها و جدا شدن خطها و تفکیک صفوف است.
💠 هرچه جبهۀ حق مقاومت کند، دشمن، بیشتر خباثت باطنی خود را آشکار میکند و پردهها را کنار میزند و جنایتها و کشتارها و کارهایی انجام میدهد که وقتی خداوند اراده میکند بساط آنها را جمع کند، هیچکس بر آنها ترحّم نمیکند؛ «فَمٰا بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّمٰاءُ وَ الْأَرْضُ وَ مٰا كٰانُوا مُنْظَرِينَ».
💠 این جنایتها و صحنههای سختی که شما در فلسطین میبینید، مقدّمات و بستر جمعشدنِ بساط صهیونیسم است.
💠 ما نباید نگران سختتر شدن نبرد باشیم. هرچه کار سختتر باشد، جبهه حق خالصتر و قویتر میشود و جبهه باطل آشکارتر و افشاءشدهتر. و کار به نقطهای میرسد که خداوند بساط آنها را جمع میکند.
در نقطۀ جمعشدن بساط آنها، باید بهگونهای آشکار و افشاء شده باشند و باطن خبیثشان معلوم شده باشد که کسی نگوید خداوند اَرحَمُالرّاحمین چرا این کار را انجام میدهد؟
☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
🔰 مقدسین نهروان
آنهايی که اهل عبادتاند و اهل امور سياسی نيستند، مقدار زيادی از زمان را بايد نماز شکر بگذارند و دعایِ به آیتالله خامنهای و دعایِ به اين پرچم بکنند.
🔆 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی
۱۳۷۵٫۵٫۳۰
☑️ @AndisheMonir
May 11
فرهنگستان علوم اسلامی
🔰نشست علمی با عنوان "بایسته های فقه مقاومت" 🔻ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند 🕛ز
🔰حجتالاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند، رئیس مرکز تحقیقات بنیادین فرهنگستان علوم اسلامی قم در نشست "بایسته های فقه مقاومت" که در روز سه شنبه 2 آبان ماه 1402 برگزار شد، بیان کردند؛ یکی از محورهای فقه مقاومت که باید به آن بپردازیم فهم درست موضوع است.
🔸ایشان در ادامه اشاره کردند؛ از جمله جنبههایی که میشود به مسئله مقاومت پرداخت، مسئله فقه مقاومت است.
مقدمه اول اینکه برای بررسی فقهی چهار پیشنیاز مهم مطرح است یکی منابعی که تفقه به واسطه آن صورت میپذیرد، دوم روشی که تفقه بر اساس آن صورت میپذیرد، سوم موضوعی که میخواهد نسبت به آن تفقه صورت بپذیرد و چهارم تعیین مکلف در این موضوع. بنابراین آنچه عرض کردم صورتبندی اولیه نسبت به محورهایی است که در الزامات بررسی فقه مقاومت باید به آن توجه کرد.
ایکنا
ادامه متن گزارش... 👇
💠فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
موضوع، زیرساخت اصلی در تفقه است.
عضو هیئت علمی دانشگاه عالی دفاع ملی در مسئله موضوع این مقدمه را عرض کردند که؛ در بررسیهای فقهی موضوع، زیرساخت اصلی در تفقه را تشکیل میدهد. به عبارت دیگر تفقه دو رکن دارد یک رکن موضوعشناسی دارد و یک رکن حکمشناسی؛ مثلا اگر گفته میشود خمر حرام است موضوع خمر است و حکم حرمت است. اگر گفته میشود نماز واجب است موضوع نماز است و حکم وجوب است. به همین جهت وقتی فقیه میخواهد فتوایی را صادر کند باید یک تصویر و تعریف اجمالی از موضوع در ذهن داشته باشد.
این موضوعات بنا به یک دستهبندی سه قسم هستند؛ موضوع یا شرعی است یعنی جزء مخترعات شارع است مثلا نماز یا حج جزء چنین موضوعاتی است. بعضی از موضوعات مخترعات شرع نیست ولی همین موضوعات قابل تفکیک به دو قسم است یکی موضوعات عرفی، یکی موضوعات تخصصی. پارهای از موضوعات عرفی است. تفاوت موضوع عرفی و موضوع تخصصی این است موضوعات عرفی موضوعاتی هستند آحاد مردم با آن سروکار دارند و یک دریافت مشترکی از آن موضوع بین آحاد مردم وجود دارد.
موضوعات تخصصی موضوعاتی است که شناسایی آن احتیاج به دانش و مهارت خاصی دارد و به صورت عمومی مردم از آن دریافت کامل و دقیقی ندارند مثلا موضوع بانک جزء موضوعات تخصصی است یعنی علمیاتی که بانک انجام میدهد به دلیل پیچیده بودن و مرتبط بودن با ساحات مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی یک موضوع پیچیده است.
ما باید ببینیم در بحث فقه مقاومت آیا موضوع مقاومت جزء موضوعات ساده است یا جزء موضوعات پیچیده؟ جزء موضوعات شرعی است یا جزء موضوعات غیر شرعی؟ قاعدتا هرچند در ادبیات دینی به این موضوع یعنی موضوع مقاومت پرداخته شده است فی حد نفسه موضوع مقاومت یک موضوع شرعی نیست. علت شرعی نبودنش این است؛ غیر از معنای لغوی که مقاومت دارد، این مقاومت وقتی تنوع پیدا میکند، وقتی عوامل دخیل در آن تنوع پیدا میکند موضوع را به یک موضوع پیچیده تبدیل میکند. پس محور اول عرایضم این بود که یکی از محورهای فقه مقاومت که باید به آن بپردازیم فهم درست از موضوع است. همچنین یک دستهبندی از موضوعات ارائه شد و با موضوع مقاومت تطبیق داده شد.
ایکنا
ادامه متن گزارش... 👇
💠فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
مقاومت برای چه؟
ما در بحث مقاومت چهار سوال داریم؛ نخست اینکه مقاومت توسط چه کسی؟ وقتی میگوییم مقاومت توسط چه کسی، در ادبیات دینی میگوییم آن کسی که مقاومت میکند مجاهدین هستند. مجاهد درصدد است حق مظلوم را از ظالم بستاند و مانع ظلم شود. بنابراین سوال دوم و سوم این است مقاومت به چه منظور انجام میشود و به نفع کیست؟ پاسخ این است مقاومت برای اقامه حق است و به نفع مظلوم انجام میپذیرد. سوال بعد این است مقاومت در برابر چه کسی انجام میگیرد؟ طبیعتا ظالمی وجود دارد که در برابر آن مقاومت انجام میگیرد.
نکته دیگر که در موضوعشناسی باید به آن توجه کنیم این است چه زمانی مقاومت صدق میکند؟ واقع شدن یا نشدن مقاومت یک امر نسبی است یعنی ممکن است شصت درصد مقاومت کنید یا نود درصد مقاومت کنید. مقاومت از کم شروع میشود و به زیاد ختم میشود. این سوال را میتوان اینطور پرسید؛ آیا مقاومت زمانی است که کاملا راه سیطره خصم را ببندد محقق شده است یا اینکه ممکن است قدرت اینکه راه خصم را ببندید پیدا نکنید و هر نسبت این کار را کنید دارید مقاومت میکنید. این نسبی بودن مقاومت بررسی آن را دشوارتر میکند.
بحث دومی که باید به آن توجه کنیم منابع فقه مقاومت است. در منابع فقه مقاومت لازم است یک بحث مقدماتی داشته باشیم. در بحث فلسفه فقه این مسئله مطرح است منابع فقه چند تا است؟ علما از قدیم گفتند منابع فقه کتاب، سنت، اجماع و عقل است. البته اجماع منبعیت خودش را از دست داده است.
یک بحث مکملی هم در اینحا قابل طرح است و آن اینکه بعضی فقهای متاخر بحث منبعیت را از عقل نظری یا عقل برهانی یا عقل فلسفی به عقلا تسری دادند یعنی گفتند اگر اجماع عقلایی بر امری واقع شد این هم مورد تایید شارع است و میتوانیم امضای شارع را احراز کنیم. در پی اینکه فرمودند دین اعم از عقل و نقل است مصادیقی که برای عقل بیان کردند به عقل نظری محدود نکردند و آن را به عقلا تسری دادند. در اینجا این پرسش مطرح است که فرایند شکلگیری اجماع عقلایی چیست؟ منظورمان از عقلا چیست و عقلا به چه منظوری به این نتیجه رسیدند. تا اینجا مدخلی برای مسئله دوم عرض کردم تا ادامه بحث را در جلسات بعدی دنبال کنیم.
ایکنا
💠فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
❇️ استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی:
من تعجب میكنم از كسانی كه خيال میكنند تنها اگر زهد فردی را تبليغ كنيم و به مردم بگوييم انسانهای خوبی باشند تمام مشكلات و ناهماهنگیها حل میشود.
خب اين كار در آمريكا هم قابليت شكلگيری دارد! يعنی آن جا كه نظام هم در دست شما نباشد و اندكی هم دموكراسی حاكم باشد، اينگونه میتوان عمل كرد. به نظر ما كسی كه این حرف را میزند به معنای #توسعه_قدرت توجه نكرده است.
بايد توجه داشت كه اگر مشکلات با اکتفاء به زهد فردی و تبشير و تنذير روحانيون قابل حل بود، تاسيس حكومت نه تنها در زمان فعلی، بلكه در زمان حضرت نبی اكرم (صلی الله علیه و آله) نيز لازم نبود!
☑️ @AndisheMonir
🔰حسینیه هدایت برگزار میکند:
پنجمین نشست از سلسله نشستهای "به قله نزدیکیم"
🔹با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند
شنبه ۶ آبان ساعت ۱۰:۳۰ صبح
📌پخش زنده از کانال ایتا حسینیه هدایت
@hoseinie_hedayat
💠 فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
فرهنگستان علوم اسلامی
🔰حسینیه هدایت برگزار میکند: پنجمین نشست از سلسله نشستهای "به قله نزدیکیم" 🔹با سخنرانی حجت الاسلام
صوت کامل حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پیروزمند.mp3
36.19M
🎙صوت کامل سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند در پنجمین نشست از مجموعه نشستهای "به قله نزدیکیم"
حسینیه هدایت
۶ آبان ۱۴۰۲
💠فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
🔰فرهنگستان علوم اسلامی با همکاری دانشگاه فرهنگیان استان قم برگزار میکند:
⭕️اولین دوره تمدن نوین اسلامی و نظام فکری توحیدی
(ویژه دانشجو معلمان استان قم)
🔸️محورهای آموزش:
_توحید و جریان ولایت الهیه
_فلسفه تاریخ
_نظریه اجتماعی
_نظریه تربیتی
_جریان شناسی تمدنی
_غرب شناسی
و....
🔹️شرایط ثبت نام:
_دانشجو معلمان(برادران و خواهران)
_برادران به تعداد محدود حضوری و مابقی مجازی/خواهران مجازی
⏳ زمان ثبت نام:
۸ الی ۱۴ آبان ماه ۱۴۰۲
📲نحوه ثبت نام:
جهت ثبت نام و شرکت در دوره نام و نام خانوادگی و رشته تحصیلی خود را از طریق ایتا به آیدی
🆔️@tamadonenovin313
ارسال نمایید.
🕰️زمان برگزاری جلسات:
چهارشنبه شب ها
💠مزایای شرکت در دوره:
_ارائه گواهی پایان دوره
_بهره مندی از اساتید مجرب
_دسترسی به منابع مرتبط با سرفصل ها
_کارگاه ها و نشست های تخصصی
_حلقه های مطالعاتی
#دوره_آموزشی
#طرح_نظام_فکری
#تمدن_نوین_اسلامی
#فرهنگ_اعتقاد_تا_عمل
کانال رسمی پردیس آیت الله طالقانی (ره) قم
@ptq_cfu
💠 فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
May 11
تفقه در مقوله مقاومت.mp3
29.56M
🔰 جلسه هم اندیشی #فقه_مقاومت
با ارائه حجت الاسلام علی محمدی
"پژوهشگر فرهنگستان علوم اسلامی قم"
27 مهرماه 1402
🔊20 دقیقه
در این ارائه تلاش شده است که 10 نکته درباره مقوله #مقاومت و #الزامات_تفقه پیرامون آن بیان شود:
1️⃣ تفاوت فهم مقاومت در نگاه ایستا و نگاه پیشرفتپایه و رشد محور
2️⃣ لزوم بازشناسی مقوله مقاومت در منظومه معارف دینی
3️⃣لزوم بازتعریف مقوله مقاومت بر اساس بنیانهای نظری و اعتقادی دینی
4️⃣ لزوم فهم مقوله مقاومت در ذیل سنتهای الهی تاریخ
5️⃣ لزوم توضیح چگونگی تکوّن مقاومت در انسان و ظهور انسانی به نام «انسان مقاوم» بر اساس معارف دینی
6️⃣ لزوم توجه به کلیدواژه «جنگ ارادهها» برای توضیح جنگ میان حق و باطل در این برهه خاص تاریخی و نسبت آن به مقوله «مقاومت»
7️⃣ لزوم بررسی نسبت مقوله مقاومت با دو اصل بسیار مهم «رحماء بینهم» و «اشداء علی الکفار»
8️⃣ لزوم توجه به امکان جمع میان «ملیگرایی» و «امتی بودن» در ماجرای مقاومت دینی (حاج قاسم سلیمانی)
9️⃣ لزوم بررسی مقوله مقاومت و مسئله مردمسالاری دینی (پیشنهاد جمهوری اسلامی برای حل معضل تشکیل دولت در فلسطین)
0️⃣1️⃣ بررسی نسبت مقوله مقاومت اراده انسان با تفاوت نوع حکومت طاغوت (حکومت بر ابدان) و نوع حکومت انبیاء (حکومت بر قلوب)
#عقلانیت_انقلابی
#مقاومت
#تمدن_نوین_اسلامی
#فقه_حکومتی
فرهنگستان علوم اسلامی قم
ایتا | سایت | اندیشه منیر | انتشارات
هدایت شده از 🔅 سید منیرالدّین حسینےِ الهاشمے
⚜ زن فرعونیت جمال دارد و مرد فرعونیت جلال.
يعنی هر دو، نفس أمارهشان دعوت میكنند به اينكه خودشان را معبود قرار بدهند و ديگران را پرستنده و عابد خودشان.
💠 استاد سید منیرالدین حسینی الهاشمی
۱۳۷۷٫۶٫۲۱
☑️ @AndisheMonir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 نماهنگ | بیتفاوتی جایز نیست!
✏️ رهبر انقلاب: در قضیّهی غزّه، این [وظیفهی] واکنش بر دوش همهی ما وجود دارد؛ باید واکنش نشان بدهیم؛ عدّهای گرسنهاند، عدّهای زیر بمبارانند، عدّهای دارند صدتا صدتا به شهادت میرسند. در این جبههبندیهای متعدّدی که وجود دارد در سطح جهان، در سطح کشور، عالِم ــ چه عالِم دانشگاه، چه عالِم حوزه ــ باید اوّلاً تلاش کند حق را بشناسد، حق مشخّص بشود، در کنار حق بِایستد؛ بیتفاوتی، نگاه کردنِ بیتفاوت، برای عالِم و دانشمند جایز نیست. ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
@khamenei_ir
💠فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1
🔰 #یادداشت_علمی حجت الاسلام #حسن_کربلایی با عنوان:
رهیافت هایی برای بهره گیری از هوش مصنوعی در راستای تحقق تمدن اسلامی
📝خط مشی ای که رهبران انقلاب اسلامی برای تحقق آرمانهای جامعه ایران ترسیم کردهاند، خط رسیدن به تمدن اسلامی است (مقام معظم رهبری، 1379)؛ فضایی که انسان در آن میتواند از لحاظ معنوی و مادی رشد کند و به غایات مطلوب مورد نظر خدای سبحان برسد.(همان، 1392) از این منظر تحقق تمدن اسلامی عامل وحدت بخش تمامی فعالیتهای جامعه قلمداد شده و انسجام بخشی و همافزا ساختن نظام فعالیتهای اجتماعی به وسیله بررسی نسبت هر فعالیت با تحقق #تمدن_اسلامی انجام میگیرد.
متن حاضر تلاش نموده است نسبت #هوش_مصنوعی و تحقق تمدن اسلامی را بررسی نماید و به این نکته میپردازد که آیا هوش مصنوعی در راستای تحقق تمدن اسلامی قابل بهرهگیری هست و اگر هست چگونه امکانپذیر است چنین کاری را انجام داد؟
🔻 صفحه شخصی حجت الاسلام کربلایی
@karbalaei87
دانلود یادداشت
💠 فرهنگستان علوم اسلامی قم
@farhangestan1