6.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 رهبر انقلاب اسلامی هماکنون در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
اگر در حوزه از اهمیت #تبلیغ غفلت شود دچار استحاله فرهنگی میشویم.
💻 Farsi.Khamenei.ir
🚨مطالبه مهم رهبر انقلاب از مبلغین:
🔰پشت صحنه تبلیغات دشمن را بشناسید / در تبلیغ به مبانی فکری جبهه مقابل حمله کنید
✏️ رهبر انقلاب اسلامی ساعتی پیش در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
تبلیغ صرفاً پاسخگویی به شبهه نیست، موضع دفاعی نیست.
این کار، لازم است. اما فقط این نیست. طرف مقابل مبانی فکری دارد باید به او حمله کرد
در تبلیغ موضع تهاجم لازم است.
این لازمهاش شناخت صحنه است یعنی شما باید بدانید که وقتی با انبوه شبهه در ذهن جوانها مواجه میشوید با کی طرفید، ما با کی طرفیم حالا فرض کنید که یک شبههای را فلان سرمقاله نویس یا فلان ستون نویس فلان روزنامه یا فلان مثلاً توئیتزن توی فلان شبکهی فلان یک چیزی را مطرح کرده ما با کی طرفیم؟ این کیست؟ آیا این خودش است که این کار را دارد میکند؟ احتمال قوی هست که اینجور نباشد، احتمال قوی هست که این یک پشت صحنهای داشته باشد. ۱۴۰۲/۴/۲۱
📩 تبیینِ رهبر انقلاب از صفآرایی دو جبهه نظام اسلامی و لیبرال دمکراسی غرب در صحنهی جنگ تبلیغاتی:
🔰 مبارزه امروز ما تمدنی و جهانی است
🛎 امروز خوشبختانه آسیبپذیری غرب از همیشه بیشتر است
✏️ رهبر انقلاب اسلامی صبح امروز در دیدار مبلغان و طلاب حوزههای علمیه:
امروز تقابل بین دو جبهه است. این دو جبهه را بشناسیم، بعد تشخیص خواهیم داد که آن پدیدهای که در مواجههی با ما قد علم کرده این خودش مستقل است یا وابستهی به آن جبههی مقابل است.
این دو جبهه کدامند؟ یک جبهه، جبههی نظام اسلامی است.
یک جبهه، یک جبههی دروغگویی است که خودش را لیبرال دموکراسی نامگذاری کرده. در حالی که نه لیبرال است نه دموکرات.
اگر شما لیبرال هستید چرا استعمار کردید. استعمار سنتی قدیم و استعمار جدید و استعمار فراجدید، فرانو. شما چطور لیبرالی هستید، چطور آزادیخواهی هستید، چطور آزاداندیشی هستید که یک ملت چند میلیونی مثل هند را مثلاً سالهای متمادی بیش از صد سال استعمار میکنید در تصرف خودتان نگه میدارید. همهی داراییهایش را از آن میکشید بیرون تبدیلش میکنید به یک ملت فقیر.
شما لیبرالید، این لیبرالیسم است؟
یا فرانسویها در الجزایر بیش از صد سال جنایت کردند، آدم کشتند. شاید دهها هزار کشته در طول چند سال.
دموکرات هم نیستند دروغ میگویند. برای خاطر اینکه حکومتهایی را تحمیل میکنند در یک جاهایی. طرفدار دموکراسی نیستند با دموکراسیای که در خدمت آنها نباشد صددرصد مخالفند.
✏️ خوی آن کسی که در الجزایر و در هند آن کارها را کرده همان خوی آن روز است.
امروز هم اینها حاضرند یک ملّتی مثل ملّت بیچارهی بیپناه اوکراین را بیندازند جلو برای اینکه جیب کمپانیهای اسلحهسازی آمریکا پر بشود. او بجنگند، او کشته بشود برای اینکه سلاح فروش برود. جیب کمپانیهای سلاح پر بشود.
✏️ یک دولتی مثل آمریکا نفت سوریه را راحت جلوی چشم همه دارد میدزدد. اینها همانهایند فرقی نکردند. خب این یک جبهه است. در مقابلش هم یک نظامی است که به اتکای به اسلام با الهام از اسلام با استکبار، با استعمار، با دخالت در منافع ملتهای گوناگون مخالف است. حالا این دو در مقابل هم قرار دارند.
✏️ مبارزه، مبارزهی تمدنی و جهانی است. بدانیم با کی مواجهیم.
البته امروز خوشبختانه آسیبپذیری غرب از همیشه بیشتر است. ۱۴۰۲/۴/۲۱
#جبهه_حق
#جبهه_باطل
#شناخت_صحنه
آقای عبودتیان.mp3
26.6M
💢 #بازتاب| الگوی تربیتی مبتنی بر حکمرانی مردمی
🎙 سیداحمد عبودتیان
دستیار رییسجمهور در امر مردمیسازی دولت
🔸 هفدهمین همایش مدیران هیأتهای محوری و برگزیدهی کشور
🔹زنجان حسینیه اعظم
تیر ماه ۱۴۰۲
#اطلاع_رسانی
🔰 فراخوان دورههای عمومی آموزش معارف انقلاب اسلامی
🔸 شکل دهی نهضتی، معرفتی و تبیینی به صورت فراگیر
🔸 مخاطبین اصلی این دورهها «دانشجویان و طلاب»، «بانوان» و «نوجوانان» سراسر کشور میباشند.
🔸 فراخوان دورههای آموزشی عمومی به قرار زیر برگزار می شود:
🔹 دوره آموزش مجازی «عصرجدیدعالم»
🔹 دوره آموزش مجازی «روایت مادری»
🔹 دوره آموزش مجازی «اکسیر مقاومت»
🔹 دوره آموزش مجازی «ایده آلی برای زن»
🔹 دوره آموزش مجازی «قهرمان من» (ویژه پسران و دختران)
🔹 دوره آموزش مجازی «خلاصه کتاب طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن»
🔻 مطالعه جزئیات بیشتر و ثبتنام در دوره ها:
https://farsi.khamenei.ir/news-content?id=53293
#تقویت_مبانی_معرفتی
#نهضت_فراگیر_روشنگری
📣 #انعکاس| حلقههای میانی؛ الگوی مشارکت مردم در امر حکمرانی
🔹 ارائه دهنده:
محمدامین شفیعخانی
پژوهشگر اندیشکده حکمروایی فرهنگ و صنایع خلاق
➖ یکشنبه➖ ۱۸ تیر ۱۴۰۲➖ ساعت ۱۵ الی ۱۷➖ مرکز پژوهشهای مجلس شورای اسلامی➖ ساختمان شیخ فضل الله نوری➖ طبقه ششم➖ دفتر مطالعات بنیادین حکمرانی➖
#حلقه_های_میانی
#حکمرانی_مردمی
فایل PDFکتاب .pdf
1.07M
🎁 هدیهی ویژه به مناسبت #هفته_عفاف_و_حجاب
📚 دانلود كتاب عفاف و حجاب در سبک زندگی ایرانی-اسلامی از منظر رهبر انقلاب
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📺 #بازتاب| مشارکت مردم در حل مسائل کشور
🔸چرا ظرفیتهای عظیم کشور ما به فعلیت نمی رسند؟
🔸کدام تفکر مردم را از عرصه مشارکت در حل مشکلات مردم دور کرد؟
🔹 مهندس محمدعلی حیدری دلگرم (عضو هیئت مدیره کانون سنگرسازان بیسنگر)
دکتر محمدعلی شمآبادی (رییس هیئت مدیره کانون سنگرسازان بیسنگر)
📌 مشاهده کامل گفتگو: aparat.com/v/XIUy7
#حکمرانی_مردمی
📣📣📣 فراخوان فیلمنامه نویسی «شکوه جمهوریت»
⭕️ پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران سی و نه مرتبه انتخابات در کشور برگزار شد که هر کدام از آنها می توانست دستمایه خلق آثار هنری بسیار باشد و زبان هنر که می توانست زیبایی های شکوه جمهوریت ایران عزیز را به نمایش بگذارد و جنبههای دراماتیک حضور مردم را با هنر آمیخته کند، در این سالها آن چنان که باید و شاید نتوانسته از پس این مهم بر آید و عمدتاً از زاویه دیدی مشابه و بعضاً تکراری به انتخابات پرداخته است.
⭕️ مدرسه سینمایی اندیشه و هنر «ماه» با توجه به در پیش بودن دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی «فراخوان فیلمنامه نویسی با موضوع انتخابات» با شعار « شکوه جمهوریت » را منتشر کرد.
❇️ شرایط طرح های ارسالی :
1️⃣ طرح های ارسالی باید بین 500 تا 1500 کلمه باشند.
2️⃣در طرح ارسالی ، شخصیت و کشمکش اصلی آن میبایست تعریف شده و طرح دارای آغاز، میانه و پایان باشد.
3️⃣ فیلمنامهها میتوانند در قالب داستانی، مستند، پویانمایی یا استاپ موشن باشند. ( قالب طرح را مشخص کنید)
4️⃣ فیلمنامه های ارسالی می بایست در مدیوم تیزر فرهنگی ( حداکثر 5 دقیقهای) یا فیلم کوتاه (حداکثر 15 دقیقه ای ) باشند.
🟨 نکته مهم: پیش از ارسال طرح متن کامل فراخوان را مطالعه کنید:
📌 b2n.ir/farakhanemah
🗓 گاه شمار فراخوان:
🔻شروع ارسال آثار: 15 تیرماه ۱۴۰۲
🔻پایان مهلت ارسال آثار: 25 تیرماه ۱۴۰۲
🔻اعلام آثار راه یافته بخش نخست : 10 مرداد 1402
🔻اعلام آثار راه یافته بخش دوم : 25 مرداد 1402
🟨 لینک ثبت نام و ارسال طرح:
b2n.ir/farakhanemah
مدرسه اندیشه و هنر(ماه)
🔴 همه اين بدبختىها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر دسته جمعى تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين يك علت تفرقه مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.🔵
💠 حاصل سخنان ما اين شد كه طريق بحث پيرامون حقائق و كشف آن منحصر در سه طريق است، يا از راه ظواهر دينى كشف مىشود، و يا از طريق بحث عقلى، و يا از مسير تصفيه نفس، و مسلمانان هر طائفه يكى از اين سه طريق را سلوك كردهاند، در حالى كه بطور قطع يكى از اين سه راه حق و درست است، و آن دوى ديگر باطل است، براى اينكه اين سه طريق خودشان يكديگر را باطل مىدانند، و بينشان تنازع و تدافع هست، و در مثل مانند سه زاويه يك مثلثاند، كه هر قدر يك زاويه از آن سه را گشادتر كنى دو زاويه ديگر تنگتر مىشوند، و به عكس هر قدر آن دو زاويه را گشادتر كنى اين يك زاويه را تنگتر كردهاى، و اختلاف اين سه طريق بطور مسلم در كيفيت تفسير قرآن نيز اثر دارد، و تفسيرى كه يك متدين و متعبد به ظواهر دين براى قرآن مىكند، با تفسيرى كه يك فيلسوف و يك صوفى مىنويسد اختلاف فاحشى دارد، هم چنان كه اين اختلاف را به عيان در تفاسير مشاهده مىكنيم و احساس مىكنيم كه هر مفسرى مشرب علمى خود را بر قرآن تحميل كرده و نخواسته است بفهمد كه قرآن چه مىگويد، بلكه خواسته است بگويد قرآن نيز همان را مىگويد كه من مىفهمم، البته اينكه گفتيم هر مفسر كليت ندارد، مفسرينى انگشت شمار نيز هستند كه از اين خطا مبرا بودهاند.
✨در سابق توجه فرموديد كه كتاب آسمانى- قرآن عزيز- از اين سه طريق آنچه كه حق است تصديق كرده، و باطلش را باطل دانسته و حاشا كه در اين سه طريق باطن حقى باشد و قرآن آن را نپذيرد و ظواهر قرآن با آن موافقت نداشته باشد، و حاشا بر اينكه در ظاهر و باطن قرآن حقى باشد كه برهان عقلى آن را رد كند، و نقيض آن را اثبات نمايد.
[كوششهايى كه براى آشتى دادن و جمع بين ظواهر دينى، فلسفه و عرفان به عمل آمده است]
⚜ و به همين جهت است كه جمعى از علما در صدد بر آمدهاند به مقدار بضاعت علمى كه داشتهاند و در عين اختلافى كه در مشرب داشتهاند، بين ظواهر دينى و بين مسائل عرفانى نوعى آشتى و توافق بر قرار كنند، مانند محيى الدين عربى، و عبد الرزاق كاشانى، و ابن فهد، و شهيد ثانى، و فيض كاشانى.
بعضى ديگر در صدد بر آمدهاند بين فلسفه و عرفان صلح و آشتى بر قرار سازند، مانند ابى نصر فارابى و شيخ سهروردى صاحب اشراق، و شيخ صائن الدين محمد تركه.
بعضى ديگر در اين مقام بر آمدهاند تا بين ظواهر دينى و فلسفه آشتى بر قرار سازند، چون قاضى سعيد و غيره.
بعضى ديگر خواستهاند بين هر سه مشرب و مرام توافق دهند، چون ابن سينا كه در تفسيرها و ساير كتبش دارد، و صدر المتالهين شيرازى در كتابها و رسالههايش و جمعى ديگر كه بعد از وى بودند.
ولى با همه اين احوال اختلاف اين سه مشرب آن قدر عميق و ريشهدار است كه اين بزرگان نيز نتوانستند كارى در رفع آن صورت دهند، بلكه هر چه در قطع ريشه اختلاف بيشتر كوشيدند ريشه را ريشهدارتر كردند، و هر چه در صدد خاموش كردن اختلاف بر آمدهاند دامنه اين آتش را شعلهورتر ساختند.
و شما خواننده عزيز به عيان مىبينى كه اهل هر فنى از اين فنون اهل فن ديگر را جاهل يا بى دين يا سفيه و ابله مىخواند، و عامه مردم را مىبينى كه هر سه طائفه را منحرف مىدانند.
@gamedovomenghelab
👈 همه اين بدبختىها در آن روزى گريبان مسلمانان را گرفت كه از دعوت كتاب به تفكر اجتماعی تخلف كردند، براى فهم حقائق و معارف دينى #لجنه تشكيل ندادند، هر كسى براى خود #راهى پيش گرفت با اينكه قرآن كريم فرموده بود:(وَ اعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعاً وَ لا تَفَرَّقُوا)، البته اين #يك_علت #تفرقه_مسلمين بود علتهاى ديگرى براى اين وضع هست.
بار الها همه ما را به سوى آنچه مايه خشنودى تو از ما است هدايت فرما، و كلمه ما را بر حق جمع و متفق فرما و از ناحيه خودت موهبتى از ولايتت ارزانى بدار، و از ناحيه خويش ياورى بما ببخش.
ترجمه تفسیرالمیزان، جلد5، ص459و460
#کار_جمعی
#علل_تفرقه
#کار_تبلیغی