✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب
آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استدلال آقای نصیری دو جمله است. اول اینکه با زور نمی شود جامعه را با حجاب کرد چه آنکه تجربه رضاخان نیز همین نشان داده است. دوم اینکه مردم مخالفند.
✅چند نکته در این رابطه:
🔸1.اول اینکه ما حجاب اجباری نداریم. الزام قانونی داریم. الزام قانونی خودش برآمده و با امضای رای اکثریت است. اگر وجاهت دموکراتیک قانونگذاری رازیر سوال ببریم سنگ روی سنگ بند می شود؟ ازفردا هر کس بگوید فلان قانون رامردم مخالفند چه کنیم؟ با کدام منطق باید بپذیریم شاخص اکثریت نزدشماست؟
🔸2.مقایسه الزام حجاب در جمهوری اسلامی با الزام رضاقلدر از مبنا دچار اشکال است. مثل اینکه کسی قانون در دیکتاتوری را با قانون درجمهوریت مقایسه کند. انشالله که روشنست دچار چه اشتباه فاحشی شده اند. الزام قانون در جمهوریت پشتوانه رای مردمی دارد نه قلدری یک دیکتاتور.
🔸3. آقای نصیری گفته اند الزام حجاب ثمر نداشته است. از کجا فهمیدند؟ اینکه وضع حجاب بدتر شده است یعنی الزام ثمرنداشته است؟ بازهم دچار اشتباه عجیب شدند. جامعه ما در یک مبارزه است. اساسا مقایسه نقطه ای در فهم رفتار جامعه در حال مبارزه غلط است.
جامعه ای که تحت هجمه های فرهنگی و تمدنی است با همین میزان حجاب نیز یک جامعه عفیف است. سوال اینست که اگر الزام حجاب نبود وضع بدتر بود یا بهتر؟ مثل اینکه فردی خلاف جریان اب پارو بزند. قدرت فرد را در عقبگردش نباید دید. مهم اینکه اگر خلاف آب پارو نزده بود، همین میزان عقب رفته بود؟
🔸4. آقای نصیری معقدند مردم بدحجاب شده اند. این حرف نیز غلط است. اساسا مقایسه تقوا و دینداری مردم در مبارزه آنهاست نه تغییر ظاهری شان. مساله حجاب در ایران ناشی از غربزدگی است نه کاهش دینداری. انشالله فرق ایندو روشن است. لذا اتفاقا مردم با همین میزان حجاب نیز رشد دینداری داشته اند.
🔸5. گفتند قانون حجاب نتواسته مردم را باحجاب کند. آیا تصور کردیم الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب هاست؟ الزام حجاب برای صیانت از یک جامعه دینی است. لذا هدف الزام تنها باحجاب کردن نیست و دفاع از حیا و عفت جامعه است که هم برای مرد است و هم زن. برای صیانت از ظاهر یک جامعه دینی است.
🔸6. میگویند چرا وقتی تبعیض وجود دارد قانون حجاب باید اجرا شود. این هم از آن استدلال های آنچنانی است. اگر سازمان ثبت احوال به وظیفه اش عمل نکرد، سازمان آب و فاضلاب هم تعطیل کند؟ فردا اگر دزد، خانه آقای نصیری را زد بگوئیم چون بقیه نهادها درست عمل نمی کند پی گیری دزد هم اشتباه است؟
🔸7. می گویند حجاب را باید فرهنگی ترویج کرد. سلمنا. خب؟ ترویج فرهنگی به معنی نفی الزام است؟ همه قوانین نیازمند فرهنگ سازی دارند. مگر بستن کمربند فرهنگ سازی نمی خواهد؟ خود الزام هم جزئی از ساخت فرهنگ است.
🔸8.گفته اند در پذیرفتن دین و اعتقادات آزادی است پس مردم حق دارند حجاب را نپذیرند. مقدمه درست و نتیجه غلط. مردم در انتخاب دین آزادند نه انتخاب اجزای دین.ضمن اینکه حجاب امری اجتماعی است نه فردی. مردم درانتخابی آزادند که به دیگری ضربه نزند. آیا حجاب درخیابان مثل نماز در پستوخانه است؟
🔸9. می گویند با حجاب موافقم اما با الزامش نه. مثل اینکه کسی بگوید با دروغ مخالفم اما با حرمتش نه. برادرم حجاب خودش یک الزام دینی است. چطور ممکن است با حجاب موافق باشید ولی با الزامش نه. همان که از ضرورت حجاب گفته از الزامش گفته است. مگر دلبخواهی و سلیقه ایست؟
📝 محسن مهدیان
@gangenahofte
️گنج نهفته
✅نقدی بر اشکال اقای نصیری درباره حجاب آقای نصیری در برنامه زاویه با حجاب قانونی مخالفت کرد. کل استد
✅نقد دوم به پاسخ آقای نصیری درباره حجاب
جناب آقای نصیری در پاسخ به نقد قبلی توضیحی دادند که ضمن تشکر، متن ذیل نقد دوم به پاسخ ایشان است.
1⃣1/می گویند من نگفتم الزام حجاب قانونی نیست. گفتم کارامد نیست. بسیار خب. مساله اینست که از کجا فهمیدید کارامد نیست؟ میگویند نظر مردم. میگوییم شما نظر اکثریت را کجا پیدا کردید؟ نظرسنجی تان که تکذیب شد. بعد چطورست که قانون مردمی از نهادهای مردمی از فرآیند های مردمی نشانه کارآمدی نیست ولی یک نظرسنجی معیار است؟
طبق توضیح خودتان نظرسنجی مرکز پژوهش ها و مجمع تشخیص مصلحت دو عدد متفاوت دیگر می گویند. گزارش سازمان تبلیغات که نقطه مقابل این آمار است. الان چه کنیم؟ بالاخره کدام آمار؟ به آمار شما که متولی اش تکذیب کرد بسنده کنیم یا فرآیند های مردمی تصویب یک قانون؟
2⃣2/ میگویند شباهت اقدام رضاخان و جمهوری اسلامی در اجرای یک تصمیم ناکارآمد است. بعیداست به لوازم حرف شان پایبند باشند. برادر اشکال اقدام رضاخان فقط در تصمیم غیرکارشناسی نبود. در دیکتاتوری بود. چه بسا تصمیم یک دیکتاتور اگر کارامد هم باشد باز طاغوت محض و عین ظلم است چون پشتوانه مردم ندارد. سوال اینست که چطور تصمیم دموکراتیک در جمهوری اسلامی را با تصمیم رضا دیکتاتور مقایسه می کنید؟
3⃣3/ می گویند حجاب افت داشته است. ریشه این ادعا در نگاه ظاهرگرایانه به دین است. دین را نباید صرفا در ظواهر خلاصه کرد. باطن دین رشد دینداری مردم است که نتیجه مبارزه آنها با ظواهر تمدنی غرب و هجمه های فرهنگی است. اساسا تقوا یعنی همین مبارزه. دینداری مردم را باید در ایستادگی شان دید نه ظواهر. این دین عربستانی است که با آمریکا می بندد ولی سرساعت نماز جماعتش بپاست.
4⃣4/ میگویند چرا فلان خطیب و فلان ارگان چنین و چنان کردند. الان از اشتباه یک خطیب نمازجمعه و بدسلیقگی یک ارگان نتیجه گرفتید که فلان قانون ایراد دارد؟ خودتان را راضی میکند این استدلال؟
5⃣5/ مجدد می گویند من هم اگر این قانون منجر به تثبیت حجاب می شد موافق بودم. اولا اجرای غلط یک قانون دخلی به درستی و نادرستی یک قانون ندارد. مهمتر اینکه توضیح دادیم که الزام حجاب برای باحجاب کردن بی حجاب ها نیست. برای مراقبت و صیانت از یک جامعه دینی است. برای حفظ حقوق اکثریت است. شما باید اول ثابت کنید اگر الزام حجاب نبود وضع بهتر بود. بسم الله.
6⃣6/ نوشته اند در جامعه ای که عدالت اجرا نمی شود نباید حجاب تبلیغ شود. اولا از کجا رسیدید به اینکه عدالت اجرا نمی شود؟ ضعف در اجرای عدالت یعنی اجرا نشدن؟ بعد هم الان انتظار عصمت از حکومت داشتید؟ یعنی ابتدا باید حکومت نبوی و مهدوی تشکیل شود بعد سراغ حجاب رویم؟
7⃣7/ می گویند برخی قوانین الزام آورست ولی حجاب نیاز به فرهنگی سازی دارد و نه الزام. اولا چه کسی گفته ایجاد نظم رانندگی الزام می خواهد و ایجاد نظم و امنیت روانی الزام نمی خواهد؟ مگر غیر اینست که حکومت وظیفه دارد بستر را برای متشرعین و اکثریت جامعه مهیا سازد؟ بعد هم اشتباه بزرگ جناب نصیری اینست که الزام حجاب را تنها در گشت ارشاد می بینند. خیر. 26 نهاد در این حوزه مسوولند.
8⃣8/ مردم در انتخاب دین و حکومت آزادند. اما در انتخاب اجزای دین آزاد نیستند به حکم عقل و شرع. دین یک کل است. نمیشود انتخاب کرد و به لوازمش پایبند نبود. در انتخاب دین آزادیم نه در عمل نکردن بدان. دقت کنیم درباره دین اجتماعی حرف میزنیم نه دین فردی. این لوازم جمهوریت و حقوق اکثریت است. این قانون جهانشمول همه زمانی و همه مکانی است. نمی شود اکثریت مردم اسلام بخواهند وآنگاه بگویند نمازش را نمی خواهیم. این دیگر اسلام نیست.
9⃣9/ الزام حجاب درون حجاب است به حکم مشهور همه فقها. حکومت دینی هم تشکیل می شود برای اجرای همین احکام شرعی. قانون یعنی بستر تحقق احکام. بعد چطور می شود با حجاب موافق بود ولی با الزامش نه؟ مثل اینکه بگوئیم نماز خوب است ولی وجوبش خیر. خمس خوبست ولی الزامش نه. می شود؟
نقد اول به آقای نصیری :
https://t.me/mahdian_mohsen/972
پاسخ آقای نصیری به نقد اول:
https://t.me/mahdian_mohsen/973
@mahdian_mohsen
آمار ادعایی نصیری درباره حجاب تکذیب شد/ استناد به یک نظرسنجی بی نام و نشان
🔹مهدی نصیری در یک برنامه با استناد به نظرسنجی وزارت ارشاد مدعی شد که ۷۰درصد مردم ایران به مسئله حجاب اعتقادی ندارند. وزارت ارشاد اعلام کرد که ادعای نصیری با نظرسنجی پژوهشگاه خود ناهمخوان است.
🔹اما آمارهایی که نصیری از آن استفاده کرد مربوط به یک مرکز افکارسنجی به نام «گمان» است. این مرکز بودجه خود را با یک واسطه از کنگره آمریکا و سازمان سیا میگیرد.
🔹بر اساس نظرسنجی این مجموعه در سال۹۶، ۳۵ درصد رای دهندگان به رئیسی و ۹۶ درصد رای دهندگان به روحانی مخالف جمهوری اسلامی بودند!
🔹این نتایج عجیب و غریب حاصل یکی از غیرعلمیترین روشهای آماری یعنی روش «گلوله برفی» است که گمان بر اساس آن نظرسنجی میکند.
🔹در این روش، جامعه آماری فقط شامل یک طیف کم نوسان فکری میشود. در نهایت گمان این نتایج را به عنوان نظر مردم ایران جا میزند.
▪️«اعتقاد به حجاب» را نمیشود اجبار کرد؛ کسی هست مخالفتی با این گزاره داشته باشد؟
یعنی نمیشود کسی را مجبور کرد اعتقاد داشته باشد پوشش و رفتار محجوبانه، کرامت زن را حفظ میکند و به او امنیت روانی و اجتماعی میدهد. یا مجبورش کرد اعتقاد داشته باشد نداشتنِ حجاب، مخالف حکم خداست و باعث عقوبت در دنیای دیگر میشود.
🔻اما این را هم نمیشود انکار کرد که در یک محیط اجتماعی که باید رابطههای انسانی حاکم باشد، غلبهداشتنِ جذابیتهای جنسی باعث میشود یک فضای جنسی حاکم شود؛ و حق آدمهایی که میخواهند در این محیط، فعالیتی منطقی و انسانی داشته باشند، زیر پا گذاشته شود.
🔻 بدیهی است باید برای پوشش افراد در محیط جامعه، حدود مشخصی را تعیین کرد و با تعریف قانون، افراد را به رعایت این حدود ملزم کرد؛ مثل همه قانونهای اجتماعی دیگر که هدفش حفاظت از حقوق افراد در جامعه است.
🔻اما نهادینهشدنِ این الزام قانونی دو تا پیششرط اساسی دارد:
اول اینکه این دو موضوع یعنی «حجاب بهعنوان یک اعتقاد» و «حدود پوشش بهعنوان یک الزام اجتماعی» را صریح و بهوضوح از هم تفکیک کرد. تا این دو در ذهن مردم جامعه از هم جدا نشود، نه تنها هیچکدامشات درست فهمیده نمیشود، بلکه بهصورت فرسایشی باید به این مغالطه جواب دهیم که اعتقاد، باید اختیاری و آزادانه باشد؛ پس حجاب نباید اجباری شود.
دوم؛ باید قانونپذیری و در واقع جامعهپذیری بهعنوان یک ویژگی اخلاقی و یکی از لازمههای متمدنبودن، برای افراد در جامعه جا بیفتد. بیشتر فعالیتهای فرهنگی حول قانون حجاب، باید روی این قسمت از ماجرا متمرکز شود.
🔻بهکارگیری این شیوه در یکی از دانشگاههای برتر کشور توانسته بهخوبی موضوع پوشش را مدیریت کند. در این گزارش به این تجربه موفق پرداختهام:
https://www.farsnews.ir/news/13990418000756
💬سیده راضیه حسینی
️گنج نهفته
#تحریفهای_شناختی قسمت 6️⃣ ♦️فقط او مقصر است♦️ 💠مضرات مقصر دانستن دیگران: 1. مشکل حل نمی شود. به
#تحریفهای_شناختی
قسمت 7️⃣
♦️توجّه به رابطهی بین افکار و رفتارها♦️
💠 اهمیت افکار در زندگی ما آنقدر زیاد است که برخی از روان شناسان معتقدند #خطاهای_فکری و تحریف های شناختی می تواند بیشترین تاثیر را در احساس #افسردگی شخص داشته باشد.
🔹با مرور تحریف های شناختی در روزهای گذشته دیدید که ما می توانیم از یک رویداد چند تفسیر داشته باشیم. اگر فکر ما مثبت باشد، تفسیر ما نیز از آن رویداد مثبت خواهد بود و برعکس.
🔸مثلا میترا دید اتاق همسرش به هم ریخته است. اولین فکری که به ذهن او آمد این بود که «مجید آدم کثیف و نامرتبی است». اما او تصمیم گرفته بود افکارش را درست کند. بنابراین بیشتر دقت کرد و دید تا کنون فقط دو بار اتاق همسرش به هم ریخته بوده است؛ پس نباید به همسرش بگوید «آدم کثیف و نامرتب». بلکه باید بگوید «مجید بعضی وقتها اتاقش را مرتب نمی کند».
🔵شما می بینید تاثیر دوجمله «مجید آدم کثیف و نامرتبی است» و «مجید بعضی وقت ها اتاقش را مرتب نمی کنید» بر روان انسان بسیار متفاوت است.
🔴توجه داشته باشید:
«رفتارهای شما پیامد مستقیم افکارتان هستند».
اصلاح فکر= اصلاح رفتار
#همسرداری #همسر
✅قسمتهای قبلی این موضوع در کانال گنج نهفته بر روی همین مطلب ریپلای شده 👇
@gangenahofte
170c3928aefee588645c690b3031ac2523488672-480p1.mp3
10.52M
-دخترایحآجقاسم🌱-
-گوشجآنبسپرین☝️🏼🍓-
----
#دخترحاجقاسمم
#حاجحسینیکتا
•🎧
️گنج نهفته
✅نقد دوم به پاسخ آقای نصیری درباره حجاب جناب آقای نصیری در پاسخ به نقد قبلی توضیحی دادند که ضمن تشک
🔴مناقشاتی چند با جناب نصیری پیرامون بحث حجاب
ابوالفضل اقبالی
♦️قسمت اخیر برنامه زاویه اختصاص به بحث سیاستگذاری حجاب در ایران داشت که محوریت بحث درباره #حجاب_الزامی با حضور آقایان مهدی نصیری و حسین سوزنچی بود. جناب نصیری در این برنامه در قامت مخالف الزام حجاب ادعاهایی مطرح کردند که مورد بحث و نظر بسیاری در فضای مجازی قرار گرفت. در میان نقدها و چالشهای متعددی که به ادعاهای ایشان وارد شده و برخی نیز توسط ایشان پاسخ داده شده است، مناقشات مهم و قویتری نسبت به طرح بحث ایشان وجود دارد (که برخی از آنها نیز توسط جناب سوزنچی در همان برنامه مطرح شد و به دلایلی بیپاسخ ماند) که امیدوارم ایشان به این سوالات نیز پاسخ دهند:
🔸 جناب نصیری میفرمایند: "شواهد زیادی نشان میدهد که الزام حجاب نتوانسته به حفظ و گسترش این فریضه بیانجامد و براساس یک تحلیل خود از عوامل تضعیف آن بوده است. اگر این مساله ثابت بشود آیا شرعا و عقلا مجاز به ادامه دادن این روند هستیم؟"
✅ با این حقیقت که تجربه 40 ساله جمهوری اسلامی در الزام و یا حتی ترویج حجاب ناکارآمد بوده با ایشان همراهم. اما سوال اینجاست که ایشان برچه اساس و استدلالی از ناکارآمدی اجرای یک قانون به ناکارآمدیِ خود قانون رسیدهاند؟ اینکه جمهوری اسلامی در اجرای یک قانون بدسلیقگی به خرج داده برای شما مجوز معتبر برای حذف آن قانون ایجاد میکند؟ چرا به این فکر نیافتادید که توانمندی و ظرفیت کشور را در اجرای بهتر این قانون ارتقا دهید؟ جناب نصیری! مگر قوانین متعالی و متقنی که تجربه اجرای مشابه حجاب دارند در این کشور کم داریم؟ چندین و چند قانون یا حتی ایدهی خوب در عرصههای اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، آموزشی، بهداشتی و... همین الان در ذهن من و شما وجود دارد که در مسیر اجرا ذبح و تخریب شدهاند؟ آیا این ناکارآمدی در مرحله اجرا دلیلی بر نقص و عیب آن قانون است؟ من اگر جای شما بودم در مقام یک ناصحِ دلسوز (که میدانم هستید) به جمهوری اسلامی متذکّرِ نقصهایش در اجرای قانون الزام حجاب میشدم نه اینکه همزبان با دشمنانش اصل قانون را زیر سوال ببرم.
🔸 جناب نصیری میفرمایند: از نتایج این نحوه مواجهه ما با مساله حجاب ایجاد یک دوقطبی اجتماعی و فرهنگی و دینی بسیار زیانبار در جامعه ایرانی بوده است در حالی که دوقطبی شدن این چنینی جامعه از مهمترین منکرات است که شریعت به آن رضایت نمیدهد و لو آن که لازمه آن تعطیلی برخی احکام باشد."
✅ انذار ایشان نسبت به خطر دوقطبی شدن جامعه بسیار صحیح و دلسوزانه است. جامعه دوقطبی (که برخی از نشانههای آن در جامعه ایرانی در حال بروز است) بستر شکلگیری انواع انحرافات در مقیاس فردی و کلان خواهد بود. اما این دغدغهی درست ایشان هم دلیل قانع کنندهای بر نفی الزام حجاب نیست. خود شما بهتر میدانید که جامعه ما وقتی مستعد شکاف اجتماعی شد که عدهای ساز مخالفت با اصل حکومت دینی و اخذ قوانین کشور از دین را نواختند. واقعا شما فکر میکنید این دوقطبی صرفا حول محور حجاب الزامی شکل گرفته است که با تعطیل کردن این قانون میخواهید آن را چاره کنید؟ در قوانین و الزامات دیگر دوقطبی وجود ندارد؟ اتفاقا تصمیمات مهم و کلان سیاسی کشور بیش از همه دامن زننده این دوقطبی در کشور هستند. گواه این مدعا نیز ماهیت سیاسی داشتن مهمترین آشوبهای اجتماعی در این 40 سال اخیر است. پس چاره کار تعطیلی و صرف نظر کردن از تصمیمات صحیح نیست بلکه تدبیر در نحوه اجرا و همراه کردن مردم با آن موضوع است که هم من و هم شما در فقدان این تدبیر در این کشور همراهیم!
🔸 جناب نصیری ادعا میکنند: رفع الزام حجاب به پدیده عریانی نخواهد انجامید و قابل کنترل است. الان به طور میانگین بین 60 تا 70 درصد جامعه حجاب کامل شرعی را رعایت نمیکنند اما بسیار بعید است که بیش از ده درصد جامعه به دنبال عریانی باشد و در این صورت امکان کنترل و برخورد قانونی وجود دارد."
✅ جناب نصیری! اتفاقا پاشنه آشیل نظام مقدس جمهوری اسلامی در این 40 سال اخیر مبنا قرار دادن همین تخمینهای حساب نشده در تصمیمات مهم کشور بوده است. این ده درصد را از کجا تخمین زدید؟! اصلا با کدام تعریف از عریانی به این عدد ده درصد رسیدید؟! حکومت با چه خطکش و معیاری این ده درصد را کنترل و مجازات کند؟! جناب نصیری! حتما می پذیرید که این ده درصدی که شما تخمین زدید از زنان خانه دار و سنتی جامعه نیستند و در زمره زنانی هستند که به هر دلیل از مترددین در سطح جامعه محسوب میشوند. چه تضمینی میدهید که اولا امکان کنترل و زدودن این عریانی از سطح جامعه را دارید و ثانیا این کنترل شما مجددا مقاومت اجتماعی ایجاد نکند؟
جناب نصیری!
بپذیرید که وقتی ایده الزامِ حجاب شرعی برای همه زنان شکست بخورد، با همان منطق ایده الزام حجاب عرفی برای ده درصد از زنان هم شکست می خورد!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴پاسخ دکتر غلامی به ادعای مهدی نصیری در مورد حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رحیم پور ازغدی ، حجاب قانونی یا اجباری؟!!
@gangenahofte
🔴نظر رهبرمعظم انقلاب در مورد حجاب اجباری
🔺آنچه بنده را حسّاس میکند، این است که ناگهان شما میبینید از دهان یک گروهی از افرادی که جزو خواص محسوب میشوند، مسئله «حجاب اجباری» مطرح می شود؛ معنایش این است که یک عدّه ای نادانسته همان خطّی را دنبال می کنند که دشمن با آن همه خرج نتوانسته است آن خط را در کشور به نتیجه برساند.
🔺در بین اینها روزنامهنگار هست، در بین اینها روشنفکرنما هست، در بین اینها آخوند و معمّم هست. [می گویند] «امام که فرمودند باید زنها با حجاب باشند، همه زنها را نگفتند»! حرف بیخود! ما بودیم آنوقت، ما خبر داریم؛ چطور این جور است؟
✅امام در مقابل یک منکر واضحی که بهوسیلهی پهلوی و دنبالههای پهلوی در کشور به وجود آمده بود، مثل کوه ایستاد، گفت باید حجاب وجود داشته باشد.
🔺آن کاری که در ملأ انجام می گیرد، در خیابان انجام میگیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این ، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد.۱۳۹۶/۱۲/۱
✅مطالب در خصوص #حجاب و عفاف و مباحث #خانواده، همسرداری، تربیت فرزند را در کانال گنج نهفته دنبال کنید 👇
@gangenahofte
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آزادی به سبک فرانسوی!
🚨مقایسه کنید
1⃣👈اهانت به #پیامبر (ص) بلامانع و ممدوح،
2⃣👈ورود #محجبه به پارلمان ممنوع و مذموم!
🚨چندی پیش مکرون به بهانه آزادی بیان از اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر اسلام گذشت
✅ و اخیرا نمایندگان پارلمان #فرانسه، مهد دموکراسی و #آزادی در جهان! در واکنش به شرکت نماینده #محجبهی دانشجویی در کمیسیون تحقیق مجلس، با خشم جلسه را ترک کردند، انگار که به مقدساتشان توهین شده است!
@gangenahofte
️گنج نهفته
🔴مناقشاتی چند با جناب نصیری پیرامون بحث حجاب ابوالفضل اقبالی ♦️قسمت اخیر برنامه زاویه اختصاص به بح
✍️ یادداشت رسیده | حجاب اجباری یا حجاب اجتماعی؟
🔹 چند سالی است که در گوشه و کنار قلم ها و حنجره هایی، رسالت خود را در نفی #قانون_حجاب که یکی از ضروریات دین اسلام است و همه گروه های اسلامی بر ضروری بودن آن اتفاق نظر دارند دیده اند و مدام این سو و آن سو می نشینند و با پوشش مصلحت اندیشی و دلسوزی برای زنان جامعه و در واقع با اغراض سیاسی اعتقادات دینی مردم را مورد هجمه قرار می دهند.
✍️ حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی مدیر حوزه علمیه فارس:
◻️ حجاب یکی از #واجبات الهی است که اختصاص به بانوان ندارد.
◻️ حجاب شرعی حکمی است که از #قرآن کریم و دستورات پیشوایان معصوم علیهم السلام به ما رسیده است.
آیاث ۳۲، ۳۳ و ۵۹ سوره احزاب و آیه ۳۱ سوره مبارکه نور گویای این اصل مسلم است.
◻️ در تحلیل وجوب حجاب نمی توان آثار و پیامدهای #اجتماعی آن را نادیده گرفت.
◻️ حضرات میگویند برای الزامی بودن حجاب در اسلام هیچ دلیلی نداریم!
یاللعجب از این همه نادانی یا تظاهر به نادانی!
کسی که آشنای به منابع دینی اسلام مثل آیات قرآن کریم و روایات و سیره معصومین علیهم السلام باشد و نیز مقداری اغراض شریعت را دریافت کرده باشد نیک میفهمد که حاکم اسلامی وظیفه دارد که زمینه های اجرای احکام الهی در جامعه را فراهم کند.
طبق منطق این حضرات اگر حجاب شخصی است و نباید تبدیل به قانون شود حکومت اسلامی نباید مشروب خانه ها و قمار خانه ها و فاحشه خانه ها را هم از کوچه و خیابان کشور اسلامی جمع کند.
متن کامل:👇
https://hawzahnews.com/x9Q4c
♦️ در «کافه بازار» چه میگذرد؟/ مقابله با تهاجم فرهنگی پیشکش!
بازی های وطنیِ موجود در کافه بازار نیاز به مدیریت محتوایی دارد این بازیها با محورهای
🔹️پاسور و حکم
🔹️ترویج رابطه عاشقانه دختر و پسر
🔹رواج حیوان خانگی
🔹معرفی شخصیتهای بازی با حجاب نامناسب
و... امروز در اختیار کودکان و نوجوانان است و سبک زندگی و فرهنگ جامعه را هدف قرار داده
🔻 مراقب باشیم، فضای مجازی برای کودکان مان امن نیست!
#خطاهای_فرزندپروری
قسمت 1️⃣
♦️شخصیت کودک♦️
🔸شخصیت، الگوی اندیشیدن، احساس و رفتار در یک انسان است.
شخصیت سالم زمینهساز #رشد و شکوفایی انسان بوده و نقطه مقابل آن –شخصیت ناسالم- میتواند مانع شکوفایی و موفقیت در انسان گردد.
🔸تحقیقات نشان میدهد، اساسیترین دورهی شکلگیری #شخصیت، دوران #کودکی است و روش تعامل #والدین با فرزندان در این دوره را میتوان مهمترین عامل شکلدهندهی شخصیت قلمداد کرد.
در روزهای بعد به برخی اشتباهات رفتاری والدین که تأثیر منفی بر شخصیت کودکان دارد، اشاره میکنیم.
ادامه دارد....
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا عرف جامعه میتواند قانون حجاب را تغییر دهد؟
#بدون_توقف
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا حجاب، اختیاری نیست
مگر در قرآن نیامده که «لا إِکْراهَ فِی الدِّینِ»؟ پس چرا حجاب اختیاری نیست؟!
@gangenahofte
️گنج نهفته
#تحریفهای_شناختی قسمت 7️⃣ ♦️توجّه به رابطهی بین افکار و رفتارها♦️ 💠 اهمیت افکار در زندگی ما آنق
مطالب در خصوص تحریفهای شناختی را از این قسمت بخونید 👆
مطالب بر روی هم ریپلای شده
️گنج نهفته
#تحریفهای_شناختی قسمت 1️⃣ 💠روان شناسان معتقدند واکنش هیجانی هریک از #همسران تا حد زیادی توسّط افک
🚨تحریفهای شناختی یا خطاهای فکری
1⃣اولین تحریف شناختی : بی توجهی به جنبه های مثبت
2⃣دومین تحریف شناختی : ذهن خوانی
3⃣سومین تحریف شناختی: بزرگ نمایی است. روش دیگر بزرگ نمایی تعمیم افراطی است .
4⃣چهارمین تحریف شناختی مقصر دانستن دیگران است که مضرراتی هم به همراه دارد.
✅ توجه به رابطه افکار و رفتارها در زندگی خیلی مهم است .پس برای بهبود رابطه هاتون ابتدا افکار خود را اصلاح کنید تا رفتارتان درست شود .
یکی از مشکلات عمده در همسرداری
👈تحریفهای شناختی یعنی خطاهای فکری هست یعنی اشتباهاتی که از طریق فکر مرتکب میشیم .
کدوم موارد جزو خطاهای شناختی هست
روانشناسان چند نکته را میگن
1⃣ بی توجهی به جنبه های مثبت
مثال میزنم کسی شما را اذیت کرده اگه فقط مواقع اذیت و ناراحتی اش را توجه کنید و به محبت ها و لطف های اون شخص در حق خودتون توجه نکنید این میشه اشتباه فکر ، نتیجه اش هم میشه یک رفتار غلط نسبت به اون شخصی که همیشه به شما محبت میکرده
2⃣ذهن خوانی
یعنی اینکه مثلا یک نفر به شما محبت میکنه شما با خودت فکر میکنی میگی حتما میخواد ازم نفع ببره که به من محبت میکنه یا فکر میکنی میگی چون به من نیاز داره این جور محبت میکنه و...
👈این جور فکرها اشتباهات فکری هست که باعث میشه که از محبت اون شخص به جای قدردانی بیای ناراحتی ایجاد کنی
3⃣ بزرگ نمایی
بزرگ نمایی یا همان از کاه کوه ساختن
یک مشکلی در زندگی ایجاد شده مثلا شما بیای اونو بزرگ جلوه بدی که انگار که چه فاجعه ای رخ داده باشه
یا مثلا کسی یک چیز کوچکی به شما گفته باشه شما بیای اونو بزرگ کنی که چرا مثلا این حرف را به شما گفته و..
5⃣تعمیم افراطی
یعنی اینکه شخصی یک ناراحتی برات ایجاد کرده بیای بزرگ نمایی کنی و بگی تو همیشه اینجوری هستی و.. در حالیکه اون شخص ممکنه فقط یک بار اون کار را انجام داده باشه اما بیای از کلمات همیشه هرگز هیچ وقت استفاده کنی
4⃣مقصر دانستن دیگران هم یکی دیگر از خطاهای فکری هست
یعنی تو مشکلات و رفتارها و.. همیشه دنبال مقصر بگردی بدون اینکه خودت فکر کنی ببینی اشتباه خودت کجا بوده
👈این دنبال مقصر گشتن باعث میشه که هیچ وقت به اصلاح رفتار خودت فکر نکنی و همیشه دیگران را مقصر بدونی
نکته آخر اینکه روانشناسان میگند اگر فکر ها اصلاح بشه رفتار هم درست میشه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ماجرای شهیدی که منافقین در عملیات مهندسی با اتو شکنجهاش کردند
🔹مادر شهید: از آن روز دیگر نتوانستم لباس اتو کنم
عملیات مهندسی برنامهای گسترده و سازمانیافته برای دستگیری، ترور و شکنجه نیروهای انقلاب توسط منافقین بود.