eitaa logo
gera
401 دنبال‌کننده
983 عکس
118 ویدیو
2 فایل
دشمن همینجاست... #گرا ی دقیق شهیدبهشتی a.d.m gera : @gera106
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️می‌شود دست از این امر به معروف‌ها بردارید!؟! 🔸می‌دانید چرا این رفیق حتی از موعظه و اندرز تو گریزان و فراری است؟ برای اینکه در زیر نقاب این موعظه و اندرز، زیادت‌طلبی و برتری‌طلبی تو جلوه‌گر می‌شود. می‌خواهی بگویی «من»؛ این منم که شعورم این‌قدر می‌رسد که تو را وعظ و اندرز می‌کنم می‌دانی چرا از آن نهی از منکر تو بیزار است؟ فطرت اوست؟ نه! می‌گوید می‌دانی چرا او از نهی از منکر من بدش می‌آید؟می‌دانی این مردم چرا از من بدشان می‌آید؟ ⭕️این تویی، این منم، این ماییم که طرز برخوردمان با انسان سهل‌انگار در وظیفه، با انسان معتاد به گناه، طرز برخوردی غیرسازنده است. ای‌کاش فقط غیرسازنده بود، طرز برخوردی اشمئزارآور، متنفرکننده و نفرت‌انگیز است. ▪️خودت و طرز برخوردت را اصلاح کن! آنچه تو می‌کنی امر به معروف نیست، نهی از منکر نیست، دعوت به خیر نیست، همه این‌ها پیش‌کش! می‌شود دست از این دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر بردارید؟ امر به معروف و نهی از منکر و دعوت به خیر راه دارد، شیوه اصیل طبیعی دارد، شیوه فطرت‌پسند دارد، شیوه سازنده دارد 📚در مکتب قرآن، ج۴،شهیدبهشتی،صص۳۹۲-۳۹۳ 🔘gera... ایتا http://eitaa.com/joinchat/636813313Cea176b7da2 تلگرام https://t.me/geranegar سروش http://splus.ir/geranegar
⭕️آقای سردار سلامی عزیز! ما چه کنیم که شما دست از سر وعده دادن برداری؟ ما چه کنیم که اینهمه واژه "انتقام" رو لوث نکنی!؟! 🔘پ.ن gera : اینهمه وعده و رجز اکثرا نشده را مقایسه کنید با وعده آن سعودی کودک کش که گفت جنگ را به خیابانهای ایران خواهد کشاند که کشاند خوب هم کشاند و ایرانیان را کف خیابانها به خاک و خون کشیده! اما حضرات یا با و یا با ماله کشی و هنوز وعده میدهند! و رجز میخوانند آنهم در فجازی و مشغولند به هشتگ بازی..! 🔸خدا خودش رحمی کند به ایران و ایرانی با بلیه مهلک که قتلگاه اسلام و نظام و انقلاب است و امام راحل هشدار و geraی دقیق آنرا دادند که : ▪️ما امروز از دوستان خود میترسیم! 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️جرم ما این است : عمیقا فرزند شهیدیم... اگر صدام فقط یک بار جان پدر ما بچه‌های دهه‌ی شصت را گرفت، سوپرانقلابی‌های عاری از شرف و خالی از شعور هر روز دارند پدر ما را درمی‌آورند. والله متلک‌هایی که ما از حزب‌اللهی‌ها شنیدیم، از ضد انقلاب نشنیدیم. خدا نکند یک متن آدم به مذاق این جماعت خوش نیاید. در اوج بی‌انصافی کامنت می‌گذارند که «تو داری علیه آرمان پدرت می‌نویسی.» البته کاش فقط این بود که در نهایت بی‌معرفتی، این کامنت را هم می‌گذارند: «امثال تو و و موسم شهادت پدر، سن و سالی نداشتید و فی‌الحال اگر دارید راه را اشتباه می‌روید، به این خاطر است که از نعمت تربیت پدر محروم بوده‌اید.» آری! ما فرزندان شهدای دفاع مقدس حتی بابت خود هم به حضرات انقلاب‌اولی بدهکاریم. به خودمان که می‌گویند پسر نوح هیچ؛ فضول زندگی مادران‌مان هم هستند. اگر ازدواج مجدد نکردند، یک طعنه و اگر ازدواج مجدد کردند، یک طعنه‌ی دیگر. این‌ها وقتی با ما این‌جور تا می‌کنند، تو می‌خواستی با دهه‌هشتادی‌ها چه تعاملی داشته باشند؟ 🔸بروم سر اصل سخن با یک بسم‌الله جانانه. اگر سایه‌ی بالای سر ما بچه‌های‌شان نبود، ما نیز مثل بعضی از این شومن‌های بیست و سی از سر ناچاری و البته پاچه‌خواری فقط به کشته‌های یک طرف ماجرا ضریب می‌دادیم. این اما جریان ممتد در رگ‌های ما شهیدزاده‌ها است که اگر ظلم به نظام را می‌بیند، ظلم نظام را هم می‌بیند. جمهوری اسلامی در این چهل روز در وهله‌ی اول به خون پدران ما ظلم کرد که هرگز بر دهان یاوه‌گویانی چون علم‌الهدی و عباسی و پناهیان و شریعتمداری و نقدی و اشتری و رسایی و جلالی نکوباند و نه تنها نکوباند که به این سخن‌ورهای ضد جمهور دروغ‌گو، میدان بیش‌تر هم داد تا لحظه به لحظه جنگ جمهور با جمهور را تشدید کنند ⭕️آقایان یک دست‌شان اسلحه است و یک دست‌شان قلم و البته هر دو را هم با پارتی‌بازی گرفته‌اند که نه رزمنده‌اند و نه نویسنده. هیهات! ما اگر قرار بود تسلیم این چیزها شویم، دیگر شهیدزاده نبودیم. در این ایام فقط به بسیج و نیروی انتظامی ظلم نشد، به مردم کوچه و بازار هم ظلم شد؛ چه وقتی در صدا و سیما ناموس ملت را هرزه خواندند، چه وقتی با فیلترینگ، نان مردم را آجر کردند، چه وقتی در کف خیابان، جواب اعتراض به گشت منحوس ارشاد را با باتوم دادند. از آزادی خرم‌شهر چند سال می‌گذرد؟ شهری که با خون شهدایی مثل پدر نازنینم آزاد شد، مع‌الاسف هنوز در وضعیت جنگی است. لطفا نه به گیر بدهید، نه به که ماله‌کشی روی ظلم، عدول از راه شهیدان است.حسین قدیانی 🔘gera... ایتا http://eitaa.com/joinchat/636813313Cea176b7da2 تلگرام https://t.me/geranegar سروش http://splus.ir/geranegar
🔸آفرین به جمهوری اسلامی! آفرین! ⭕️اون از تصمیمات نابخردانه و نامعقول گشت ارشاد ⚫️اینم از عواقب مماشات و تعلل و ماله کشی و توجیه و مشغول شدن به وعده و رجز خوانی مجازی و هشتگ بازی..! 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️پدیدۀ یامین پورها و مشت آخر مشکلِ وحید یامین پور (و یامینپورها) این نیست که گمان می کند اروپا «در معرض فروپاشی» است؛ مشکل او حتی این نیست که درکی بسیار خطی و ساده از رینگ بوکس‌ دارد و در تصوّری خطی، ایران ‌و آمریکا (یازده میلیون کیلومتر مربع از وسعت دنیا!) را در داخل یک رینگ بوکس‌ جا داده؛ اینها مشکل وحید یامین پور نیست، بلکه مشکل اساسی او درک ناصحیح از مفهوم «انسان» است. یامین پور یک فرد نیست بلکه یک تیپولوژی است و از این لحاظ پرداختن به مختصات او ضرورت دارد: 1️⃣ یامین پورها و استرس یک نکته اساسی در قوام شخصیت انسانها مساله رنج است. همان که می گوید: «نازپرود تنعّم». امثال یامین پورها با یک ماجرا بیگانه اند و آن مساله استرس است. یک جوان در دنیای امروز برای «اشتغال»، «مسکن»، «تحصیلات» و حتی «بیمه» و... متحمل استرس و مرارتهایی می شود که افرادِ نشسته در حاشیه امن، با آن بیگانه اند. فقدان رنج/استرس باعث شکلگیری آرمانگراییِ غیرواقعی در اشخاص میشود. 2️⃣ یامین پورها و پکیچ زیست گلخانه ای ‌‌و حرکت در فضاهای پکیجی مضررات کلیدی دارد. حضور در محیط دانشگاه امام صادق باعث شده که در عنفوان جوانی، رشد در قالب یک پکیج صورت گرفته و شخص در معرض استخوانبندیِ واقعی جامعه نباشد. گام بعدی (و بلافاصله بعد از تحصیل)، به شغل منتهی شده و بلافاصله پس از شروع اشتغال، ماجرا به شهرت و به قدرت ختم شده. این مسیر را می توان فضای تحصیل/اشتغال پکیجی نام نهاد. 3️⃣ یامین پورها و رقابت رقابت قوام دهندۀ ظرفیتهای درونی انسانهاست و اساسا مساله «رقابت» بخشی از ساختار دنیای امروز است. کسی که برای بدست آوردن از مسیرهای رقابتی عبور نکرده، کجا می تواند تجسم کند تلاش و کوششی را که یک جوان ژاپنی فارغ التحصیل دانشگاه توکیو تِک باید مصروف کند تا در گوشه ای از ساختار به جایگاه مدیر میانی برسد. کجا می تواند تجسم کند مرارت و زحمتی که یک جوان فارغ التحصیل برق استنفورد باید تحمل کند تا در گوشه ای از ساختار شرکت بوئینگ به جایگاه مدیریتی برسد. 4️⃣ یامین پور و مطالعه حتی در مساله مطالعه هم شما صحبت جدی و عمیقی از اینگونه لسان نمی شنوید. چرا که اساسا عمق و آموختن، مستلزم رنج است. یامین پور بر صندلی ای نشسته که پیش از او افرادی دران کار میکرده است. که مایه های شخصیتشان مبتنی بر رنج بود و همچنین جهد در امر پژوهش. 5️⃣ یامین پورها و حاشیه امن سخنرانی اخیر یامین پور در خصوص مشت آخر و وارثان دنیا، اسباب تعجب بسیاری از افراد شد. اما این سخنان عجیب نیست وقتی که به این واقعیت نظر کنیم که گوینده آن کلمات کسی است که در یک فضای پکیجی (و غیر رقابتی)، به جایگاهی رسیده که در یک حاشیه امن قرار گرفته است. هر کس دیگری که در آن جایگاه قرار گیرد نیز ممکن است خود را نشسته بر لبۀ دنیا (و در آستانه فتح عالم) تصور کند. ⭕️آخر- یامین پور و جغرافیا در یک درک خطی و یک ذهن ساده، گمان می کند «اروپا» در حال فروپاشی است. یک وسعت 10میلیون کیلومتر مربعی از دنیا با جمعیتی بالغ بر 745میلیون نفر، در ذهن خطی و ساده یامین پورها «درحال فروپاشی» است ولی اگر کسی از او بپرسد: زمان دقیق (یا حتی حدودی) فروپاشی چه وقت است؟ نمیداند اگر کسی از او بپرسد: فروپاشی چه فرآیندی است؟ ‌‌و مشخصا «چه چیزی از هم می پاشد»؟ نمی داند. مشکل یامین پورها این نیست که درس جغرافی را نمی داند. مشکل او اینست که مفهوم روشنی از «انسان» در ذهن ندارد. نمی فهمد که «ساختارهایی» که انسان به بنا می نهد به آسانی دچار فروپاشی نمی شود. نمی داند که فراتر از بحث اروپا/آسیا، مفهوم تلاش، مفهومی ارجمند است. «بشر» در حال سعی و خطاست و دارد می آموزد. ساختارهایی که بشر در اروپا،آمریکا یا حتی در ژاپن/چین بنا نهاده یک ساختار کامل نیست. این ساختارها در قالب سعی و خطا رو به سمت بهبود است. اما این جهد و تلاش انسان، در یک ساده سازیِ خطی اصلا و ابدا قابل درک نیست. دکتر محمدرضا اسلامی (با تخلص) 🔘پ.ن gera : اینهمه نیاز نبود برای رد حالا دیگر یامینپورها!!! امام راحل در یک کلام همه این آسمون ریسمون بافتنها رو واضح و روشن هشدار داده اند (نقل به مضمون) : تا از مردم و در کف جامعه انهم قشر محروم رو به پایین نباشی نمیتوانی واقعیات را درک کنی و آرمانهای اسلام و انقلاب را محقق و فاتحه انقلاب خوانده خواهد شد شبیه همینو شهید بهشتی هم داره ⭕️آنانکه زمستان را از پشت پنجره‌‌ دیده‌ و گرسنگی را درکتابها‌ ‌خوانده اند نمیتوانند نمایندگانی شایسته برای دفاع از حقوق مردم باشند... 🔘gera... ایتا http://eitaa.com/joinchat/636813313Cea176b7da2 تلگرام https://t.me/geranegar سروش http://splus.ir/geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️اگر فضا آرام شد دوباره گشت راه نیندازید! 🔘مقدمه gera : اخوی حاجی خاهر برادر و بقیه اهالی جریان باصطلاح ارزشی، این مطلب را هم با نخون!! با بخون، با تأملی که اگر داشتید بدحجاب را تبدیل به کشف حجاب علنی و بدبین و حتی دشمن اسلام و انقلاب و نظام نمیکردید!!! 🔸‏دیروز در قم راننده اسنپ پرسید از کجا میای؟ گفتم از تهران. گفت خبری نبود؟ گفتم نه چیزی ندیدم. گفت آخه چهلم زاهدانی‌ها بود. 🔹خلاصه سر صحبت باز شد، پرسیدم چه اتفاقی بیفته فکر می‌کنی پیروز شدید؟ گفت همین که یک قدم عقب نشینی کنند! ‏مثلاً وقتی پسرم را می‌برم زنبیل آباد کلاس زبان، نبینم کنار خیابون دختر مردم را آن شکلی سوار ون می‌کنند! 🔸گفتم خب حالا که دیگر نمی‌کنند! گفت الان آره ولی اوضاع آرام بشود باز هم این کار را می‌کنند! 🔹‏بعد گفت من خودم دین ندارم اما همسرم به نماز و روزه خیلی مقید است. چند وقت قبل هایپار استار سر پردیسان رفته بودیم، سه چهارتا دختر کلاً حجابشان را برداشته بودند، اما از آن ور سه تا آخوند هم بودند و چند نفر هم بهشان می‌خورد لباس شخصی باشند. 🔸‏به خانمم گفتم اگر الان دوباره مثل آن اتفاق زنبیل آباد تکرار شود چیکار می‌کنی؟! زنم گفت باور کن پشت سرشان دارم راه میرم عمداً که اگر کسی چیزی گفت فوراً حجابم را بردارم! 🔸راننده می‌گفت ببین زنم خیلی مقیده ولی خیلی برام عجیب بود که او هم اینجوری شده! حالا شما نظرت چیست؟! 🔹‏گفتم ببین من که حجاب را حکم خدا می‌دانم اما تا حالا به خانمی در خیابان تذکر ندادم. گفت خب این خلاف دینت است! باید امر به معروف کنی! 🔸گفتم کاری به حرفهایی که درباره معنای منکر یا ملزم کردن یک شهروند به احکام هست الان ندارم. همه مراجع شیعه نهی از منکر را مشروط به احتمال تاثیر کردند. 🔹‏وقتی شرایط دیگه الان طوری شده که شخصی مثل خانم شما تحریک می شود تا برای تذکر، حجابش را کلاً بردارد در حالی که فقط ناظرست، آیا می‌شود برای این تذکرها تاثیری دید؟ تو خود قرآن هم می‌گوید به بت‌هاشون فحش ندید چون میان از روی عدم آگاهی به خدا فحش میدند! 🔸‏گفت این تو قرآن است؟! گفتم آره انعام، ۱۰۸! گفت عجب! تا حالا نشنیده بودم! خلاصه بحث ادامه پیدا کرد، آخرش که پیاده شدم، گفت انعام ۱۰۸؟ گفتم آره :) حجه الاسلام محسن.فیض 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💐سلام بر عاشق چمران کرواتیم! آن مصطفایی که من می‌شناسم، هیچ بعید نیست در بهشت هم با شیک‌ترین کت‌شلوارها بگردد و یک وقت‌هایی کراوات بزند. خداوند در بهشت به تیپ آدم‌ها گیر نمی‌دهد. خدا ذات چمران را دوست دارد؛ خواه حوالی حواریونش- امثال اصغر وصالی- چفیه دور گردنش باشد، خواه را خواسته باشد که بیا امشب خانه‌ی من تا خود صبح بخوانیم اعوان و انصار ژورنالیست بهنود برداشته بودند با فتوشاپ لوله‌ی تانک را جاساز کرده بودند در لنز عینک دکتر مصطفی که خشونت‌طلب بنامندش اما چمران حتی در اول انقلاب هم اهل بود. آری! هنوز دوم خرداد مد نشده بود که چمران دوم خردادی شده بود و عوض مرگ، حرف از می‌زد. بی‌چاره ترسیده بود که وزیر دفاع می‌خواهد چه بلایی سرش بیاورد: «رفتم طرفای غرب تهران، یکی از این شادمان‌ها. خیابان‌ها هنوز ناامن بود. به آدرس که رسیدم چمران را دیدم که فارغ ز غوغای جهان عبایی بر دوش انداخته و نشسته دم در و دارد می‌خواند.» 🔹چمران بود دیگر! از یک طرف ذوب بود در ولایت خمینی و از طرف دیگر تا آخر عمر ارتباطش را با اعضای نهضت آزادی قطع نکرد. چه می‌نویسم که برای و نامه‌های عاشقانه می‌نوشت. والله چمران دارد ما را می‌بیند و از ما حسابی شاکی می‌شود اگر توهم بزنیم ذوب شدن در ولایت روح‌الله یعنی فقط عزادار واقعه‌ی شاهچراغ باشیم و تنها برای آرمان دل بسوزانیم. در مکتب چمران، جوان حزب‌اللهی باید به به چشم خواهرش نگاه کند و نوجوان بسیجی باید به به چشم برادرش نگاه کند. در مکتب چمران هرگز خبری از این دوقطبی‌های شور نیست و از قضا عنصر انقلابی باید علم‌دار مخالفت با گشت منحوس ارشاد باشد و چهره‌ی سوپرانقلابی باید به نقد خطبه‌های خونی علم‌الهدی بنشیند. در مکتب چمران، تو آن‌قدر باید اهل باشی که آخرسر صدای وصالی دربیاید: «بیش‌تر می‌خورد نماینده‌ی بازرگان باشی تا خمینی!» در مکتب چمران اتفاقا اگر هوادار جمهوری اسلامی هستی، بیش‌تر باید هوای مخالف را داشته باشی، نه آن‌که ماله‌کشانه چشم بر ظلم علیه معترض ببندی. هرزه نامیدن دختر معترض، حرکت در مکتب کیهان است و نترسیدن از نقد نماینده‌ی ولی‌فقیه در این مؤسسه‌ی خسته، زندگی در مکتب چمران. چی از این به‌تر که آدمی به جرم فحش بخورد؟ مگر خود کم فحش خورد؟ حسین.قدیانی 🔘gera... ایتا http://eitaa.com/joinchat/636813313Cea176b7da2 تلگرام https://t.me/geranegar سروش http://splus.ir/geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘امان از 🔴اجبار به پوشش چادر در بیمارستان! ✍شهاب الدین حائری شیرازی ابتداء پیام ارسالی یک دوست طلبه را بخوانید سلام و عرض ادب خدمت شما برای همسرم دعا کنید که چند روزی در بیمارستان بقیه الله تهران(این بیمارستان متعلق به سپاه است واقع در خیابان ملاصدرا نزدیک ونک)بستری است اما بعد ورودی بیمارستان اتاقی هست که دو خانم چادری با لباس سبز کادر نظامی نشسته‌اند و به دختران و زنان بدون چادر، چادر می‌دهند که داخل شوند!! بیچاره مردم عادی هم از سر اجبار و داشتن بیمار در این بیمارستان قبول می‌کنند اما داخل بخش یا حیاط شدند چادرها را: ۱. یا دست می‌گیرند ۲. یا روی شانه می‌اندازند طوری که پایین چادر روی زمین کشیده می‌شود ۳. فقط روی سرشان است و باز (بدون جمع کردن با دست). این چه وضعی است؟ مگر اینجا حرم است؟ (که بنظرم آن نیز اشتباه است). مردم خودشان هزار جور گرفتاری دارند دیگه اعصابی براشون نمانده، اینها هم ول کن این حرکات نمایشی نمی‌شوند. حتی همسرم با وجود اینکه چادری است از این حرکت بیمارستان ناراحت بوده و آن را توهین به چادر دانست.21ابانماه 🔸حاشیه 📌مرحوم پدر چادر را حجاب خوب ومناسب نمی دانستند زمانی حجاب یک خانم خارجی نومسلمان که مانتو گشاد وپوشیده و روسری بلند بود را در جمعهای خانوادگی مثال می زدند که ببینید این حجاب، از چادر پوشش بهتری است چادر وقتی باد می وزد به بدن می چسبد و دست وپاگیر است... پدر با رنگ چادر معمول هم مشکل داشتند، چادر سیاه را موجب بدجلوه کردن حجاب در جامعه می دانستند و خانمها را خطاب قرار می دادند که چرا سیاه می پوشید؟! رنگ سیاه رنگ مناسبی نیست پوشیدن لباس این رنگی مکروه است موجب دل زدگی نسل جوان می شود، حجاب لبنانی ها را ببینید مانتو گشاد که هم پوشاننده است، دست وپا گیر نیست،رنگهایش هم متنوع وشاد است. بگذریم 📌تحمیل چادر در بیمارستان تنها اثری که دارد نفرت از اصل حجاب است! چرا این بدیهیات را نمی فهمید؟! چادر یکی از انواع حجاب است. اولا اصل اجبار به حجاب غلط است و مشروع نیست، حجاب واجبی است که در صورت عدم مفسده واحتمال تاثیر، می توان به آن تذکر داد همین وبس اما بیش از تذکر زبانی انهم با شرط احتمال تاثیر بر عهده دیگران از جمله حکومت نیست. اگر اجبار به حجاب در شرع جایی داشت لااقل یک تذکر به حجاب در روایات ما بود که نیست چه رسد به اجبار به حجاب، که در الگوی حکومت دینی که حکومت نبوی وعلوی است اثری از آن نیست. ثانیا به چه مجوزی به خود اجازه می دهید چادر که یک سلیقه در پوشش است را به مردم در بیمارستان که به قدر کافی استرس بیمارداری دارند تحمیل کنید؟! 📌این کارها فراتر از حماقت است یک عده ضد دین دارند شما ساده دلان را بازی می دهند تا هرچه بیشتر نفرت از دین و روحانیت و مظاهر دین را در جامعه دامن بزنند 🔘gera... ایتا http://eitaa.com/joinchat/636813313Cea176b7da2 تلگرام https://t.me/geranegar سروش http://splus.ir/geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️ازین موشکها بخود میبالم اما... اما کاش در هم نقطه زن بودید، و در جنگ فقر و غنی و مبارزه با هم اینگونه مقتدر 🔸شخصا به وجود پهپادها و موشک‌های نقطه‌زنی که با هدف دفاع از کشورمان در برابر منجاوزان و موازنه قدرت تولید شده است می‌بالم و به طراحان و تولیدکنندگان آنها درود می‌فرستم، اما در نظامی که قرار بود هم دنیا و هم آخرتمان را آباد نمایند، آرزو می‌کنم که ایکاش در رابطه با آرمانهای بنیادی انقلاب مانند؛ بسط ، جنگ فقروغنی، تامین رفاه و رضایتمندی مردم، مبارزه با فساد سیاسی و اقتصادی، محو ظلم، تبعیض، بی‌عدالتی، انحصارطلبی و خودکامگی، ارتقاء ارزش پول ملی، تقلیل خصومت‌ها و کاهش فقر، نرخ بیکاری، اعتیاد، طلاق، شکاف و فاصله طبقاتی، تنش‌زدایی در سیاست خارجی با کشورهای جهان و همچنین کاهش مسابقات تسلیحاتی بویژه در منطقه و سطح امید به زندگی هم، مورد و یا موارد چشمگیری برای بالیدن و مباهات کردن به آن یافت می‌شد... 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⭕️تو همشهری دشمنی..! 🔸از جمله دلایل سقوط پهلوی، ابتلای این رژیم به تعدد مسئله بود؛ هنوز این مسئله را حل نکرده، مبتلا می‌شد به مسئله‌ی دیگری و درجه‌آخر همین انباشت مسئله‌های کوچک و بزرگ سبب فروپاشی آریامهر شد. طرفه حکایت این‌جاست: برای حکومت پهلوی، عمدتا این مخالفین بودند که با زیرکی و زرنگی، مسئله‌سازی می‌کردند لیکن در جمهوری اسلامی این سوپرانقلابی‌ها هستند که عوض کم کردن از مسئله‌ها، مدام برای حکومت، مسئله‌های جدید می‌سازند! مع‌الاسف امنای نظام با غفلتی که ان‌شاءالله ناخواسته باشد، چشم بر این سوپرطرفدارهای مسئله‌ساز بسته‌اند و فی‌المثل تنها شعارهای رکیک دانشجویان دانشگاه شریف را می‌بینند. حال آن‌که شعارهای رکیک دانشجوها ریشه در یادداشت‌های رکیک سوپرانقلابی‌ها دارد. تو وقتی به بهانه‌ی روزنامه‌نگاری، هر نسبت زشت و زننده‌ای را به نسل جوان معترض می‌دهی، او هم در مقام واکنش، مقدسات حضرت‌عالی را به سخره می‌گیرد. شگفتا! حتی من طرفدار گشت ارشاد هم دو سه سالی بود که کاملا متوجه شدم تنها کارکرد این گشت منحوس، مسئله‌آفرینی برای نظام است اما نظام آن‌قدر دست‌دست کرد که در نهایت به جبر افکار عمومی مجبور شد بی‌خیال این بدترین نوع شود ⭕️ این تمنا از جمهوری اسلامی که «تا می‌توانی از مسئله‌هایت کم کن» از قضا دوستی با نظام است؛ مصداق دوستی خاله‌خرسه با جمهوری اسلامی هم همین متن سخیف روزنامه‌ی همشهری است که فقط عالم است چند تا دانشجوی دیگر را از فرط عصبانیت، از صدر تا ذیل نظام متنفر کند. پارسال که آن‌همه از کلاس‌های طرح ولایت گله کردم، دقیقا برای همین بود که برای نظام، بسیجی جاهل پرورش می‌دهد، نه بسیجی عاقل؛ چه این‌که از جمله مربیان این کلاس‌ها، مدیرمسئول همین روزنامه‌ی همشهری است. ⚫️مع‌الاسف روزنامه‌نویسی در جناح انقلابی، بیش از آن‌که به نیاز داشته باشد، محتاج چاکرم، نوکرم است. قبول کنیم که ورود سرهنگ‌ها به جراید انقلابی، این مطبوعات را به پادگان نظامی تبدیل کرده. اوایل جنگ نرم، قرار بر آن بود که حضرات بیایند و از روزنامه‌نگار حرفه‌ای دفاع کنند ولی رفته‌رفته خودشان میدان‌دار شدند و قلم را هم سپردند به نیروی بله‌قربان‌گو. این نیز یک مسئله‌سازی دیگر که «از جلو نظام خبردار» در محیط فرهنگی جواب نمی‌دهد و منجر به پرورش نمی‌شود. در جهل مرکب آقایان همین بس که یک روزنامه‌ی اجتماعی را حتی از هم تندتر کرده‌اند. دانشجو از BBC هم نخواهد خط بگیرد، همین کافی است که از او دشمن ولایت بسازد. این متن‌های مستراحی، فرجام دخالت در است.//حسین.قدیانی 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔘یک نکته... یک gera... ⭕️بروبچ ارزشی! و طرد و ! سلام دوستانتون ما رو از گفتگو (گروهی تلگرامی از نیروهای باصطلاح ارزشی!) محروم کرده و حذف!! پس چرا دعوتنامه میفرستین!😊! 🔸گفتمانی که تاب و تحمل حتی شنیدن نظر مخالفش رو حتی در جبهه خودی نداره! و در تضاد و تناقض با تمام آرمانهای انقلاب و انقلابیون واقعی و شهدا و امامین انقلاب بجای ، مشغول به ترد و است! اونم حذف و ترد دلسوزان واقعی انقلاب و نظام! ((جذب مخالفین و معترضین و منتقدین و حتی مغرضان مورد نظر موکد رهبری نظام، پیشکش)) هر چه باشه انقلابی انقلاب خمینی و یاران شهیدش نبوده، نیست و نخواهد بود! 💐برادرانه و دلسوزانه بشما توصیه میکنم، بجای دفاع خیلی بد! از جمهوری اسلامی اثولگرایان و انقلابی نماهای! حلقه های بسته! و توجیهاتی مثل مقایسه های باطل و عبس! چهل و چند سال قبل با حال فعلی که در بسیاری موارد بشدت بدتر و دهشتناکتر از دوران طاغوت است!، به دوستانتون در این گروه ها تذکر بدین که این ره که میروند به ترکستان که هیچ!! به ناکجاآباد اسفناک کنونی ختم شده که ملک و ملت و صاحبان اصلی انقلاب رو در اون گرفتار کرده! و زجر میدهید! «وَالعاقِبَةُ لِلمُتَّقينَ» یاعلی✋ 🔘gera... @geranegar
هدایت شده از gera
⭕️از اکبر پونز دهه شصت تا گشت ارشاد این سالها! اکبر گنجی ملقب به اکبر پونز سوپرانقلابی تندروی دهه شصت و منافق ضدانقلاب امروزست! وی معروفست به برخوردهای تندو زننده با خانمهای بدحجاب که پونز در پیشانی آنها فرو میکرد تا مثلا هدایتشان کند! 🔸رفتارو رویه و رویکردهایی ناصواب غیرعقلانی و بشدت مضر که باعث تحمیل هزینه ها و خسارات سنگینی به نظام و انقلاب شد و حالا در قالب مقوله های بشدت بدتری مثل شاهد آن هستیم! ⭕️بر کسی پوشیده نیست اکبر پونزها مصداق عینی و انقلابی نماهاست!! که هم آنزمان و هم حال حاضر مورد تقبیح و سرزنش همه مردم خصوصا شهدا و دلسوزان واقعی انقلاب و نظام بوده و هستند! همانها که امام راحل قدس الله نفسه الزکیه gera و هشدار دادند : ما امروز از دوستان بیشتر میترسیم... دوستان جاهل مکتب را به باد میدهند و شهید بهشتی که او نیز دقیق gera داد و نقطه زن : ما را ازان سوی مرزها نترسانید.! 🔘gera... @geranegar
🔴امان از انقلابسوز مکتب بر باد ده...! 🔸دیگه تمومه...! فقط چند دهه مملکت را آبستن تنش و منبع انفجار کردید و به نام شریعت تاراندید! حجاب هیچوقت در اسلام جبر حکومتی نبود، منتها شما آن را عنوان نماد حکومت اسلامی مطرح کردید و حالا دارید چوبش را می خورید و نمی تواتید تبعات آن را جمع کنید ⚫️هیچ حکومتی حتی آهنین ترین آنها، توان درگیر شدن با توده های مردم را ندارد حکومت ها شاید در کوتاه مدت پیروز شوند، اما عاقبت زانو خواهند زد... 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸وقتی علی نیز سانسور میشود..! ■علی نام شخصیتی است که بعد از پیامبر، مشهورترین جهان اسلام است. اما بخش مهمی از تاریخ وی سانسور شده است. اصولا برخی دوست ندارند این بخش از تاریخ تبیین شود. حتی صفویان که مذهب رسمی این کشور را شیعه اعلام کردند فقط جنبه هایی خاص از زندگی و حکمرانی وی را برجسته کرده اند. تصویری که از وی برای ما نشان داده شده؛ قهرمانی جنگ آور، فاتحی قدرتمند و حاکمی مقتدر است که دوران کوتاه حکومتش بیشتر به جنگ گذشت. نام وی با شمشیر و خون و ذوالفقار گره خورده. بگذارید چند تصویر کاملا متفاوت از این شخصیت را با هم مرور کنیم: ۱. روز بیعتش مردی از میان جمع برخاست و علنا گفت: با تو بیعت می کنم اما اگر رفتار نامناسبی داشته باشی، تو را خواهیم کشت. بدون اینکه حتی اخمی به ابرو بیاورد فقط یک کلمه گفت: قبول! ۲. برخی افراد از بیعت او سر باز زدند، با مدارای تمام با آنان به گفتگو نشست و هیچ گونه فشاری تحمیل نکرد. برخی بیعت کردند و برخی نه! او امنیت کسانی که بیعت نکردند را تضمین کرد. ۳. در زمان جنگ ها، همه چیز امنیتی می شود و هر کسی که همراهی نکرد می شود خائن. اما در یکی از جنگ ها، به مردم کوفه چنین نوشت: من یا ستمکارم یا ستمدیده. اگر مرا نیکوکار یافتید، یاری ام کنید و اگر خطاکارم دیدید، به سوی مسیر حق بازم گردانید. ذره ای لحن آمرانه در نوشتار او می یابید؟ فقط یک مورد نمونه مشابه در تاریخ می توان پیدا کرد؟ ۴. خودتان را جای یک فرمانده ارشد جنگ قرار دهید. عده ای می آیند و می گویند که ما با شما به میدان جنگ می آییم. آنجا حقیقت که بر ما معلوم شد تصمیم می گیریم که با شما باشیم یا با دشمنان شما. صادقانه چه می کنید؟ به او چنین پیشنهادی شد! نه تنها دلگیر نشد بلکه این سنجشگری و عقلانیت را پسندید و آنان را به چنین داوری ای تشویق کرد. ۵. به مردمش می گفت: اگر فرامین من را در راستای پیروی خدا دیدید بر شما لازمست که همراهی کنید اما اگر در فرمان من، نافرمانی خدا نهفته بود چه از سوی من باشد و چه غیر من هرگز فرمان نبرید! او از مردم اطاعت نمی خواست، شجاعت حقیقت طلبی را ترویج می کرد. ۶. او خود را در حلقه محدودی از یاران (خودی ها) محصور نمی کرد. موارد متعددی در تاریخ گزارش شده که مردم را به گفتگو و مشورت فراخوانده آنهم در مهم ترین امور مانند تصمیم گیری در مورد معاویه. به ويژه در باب جنگ ها، هم با بزرگان و سران قبایل و هم با مردم عادی به گفتگو می نشست. ۷. وی متوجه شد که برخی نمی توانند شکایات و خواسته هایشان را با وی در میان بگذارند یا به واسطه عدم دسترسی یا شرم یا ترس، برای اولین بار مکانیزمی طراحی کرد به نام «بیت القصص» تا مردم مستقیما با او در تماس باشند. ۸. در یکی از سخنرانی‌ها یکی از سپاهیان بپاخاست و اظهاراتی کرد آمیخته به تملق. او سخنانش را چنین ادامه داد: ... من بیزارم از این که درباره من اینگونه بیاندیشید که تعریف و تمجید شما را دوست دارم. ... با سخنان زیبا از من تعریف نکنید و توصیه کرد که با گفتن «سخن حق» مرا ترک کنید. ۹. انتقاد از خود را خط قرمز جامعه نکرد. در حکومتش پاسخ سخن هر چقدر تلخ بود فقط با سخن داده می شد! بسیاری از مخالفانش در مسجدی که نماز می خواند جمع می شدند اعتراض می کردند دشنامش می دادند. اما یک روز هم سهمشان از بیت المال حذف نشد. مخالفت با حکومت هزینه نداشت. ۱۰. در برخوردهای قهری آن مقدار شکیبایی می ورزید و بر گفتگو، تعامل و مدارا تاکید می ورزید که برخی او را به تردید و ترس متهم می کردند (برداشت آزاد از دکتر صابر اداک، اخلاق زمام داری) این ها بخشی از «تاریخ تاریک» است که کمتر برای ما گفته شده. این ها کنار صدها واقعیت تاریخی پنهان داشته شده نشان می دهد که او حکومتش را بر سه اصل بنا کرد: ۱. اصل عقلانیت: حاکم خدا نیست. مردم باید جرات فکر کردن و سنجیدن داشته باشند و فرامین حاکمان باید با حق سنجیده شود. پیروی وفادارانه ارزشمند نیست. استدلال و سنجشگری است که باید مبنای انتخاب باشد و خرد جمعی مبتنی بر همین عقلانیت است که باید مبنای حکومت حاکمان باشد. ۲. اصل آزادی: آزادی یعنی آنکه افراد بتوانند متفاوت فکر کنند و آزادانه عقاید خود را با یکدیگر گفتگو کنند. «یکسان اندیشی»، استبداد می آورد و رکود و «متفاوت اندیشی» پویایی می آورد و رهایی. ۳. اصل اخلاق: حاکمان جایز نیستند به هیچ بهانه ای حتی جنگ، اصول آزادی و عقلانیت را لگدمال خودحق پنداری کنند. ●او فقط فاتح خیبر نبود. مهم ترین فتح او باز کردن چشمان ما به الگوی جدیدی از حکمرانی است که بر مدار انعطاف، مداراجویی، عقلانیت ورزی، آزادمنشی و مشارکت جويي است. او فاتح همیشگی سرزمین عقلانیت و آزادگی است. چه یک خانواده را اداره می کنیم چه یک شهر یا یک شرکت بین المللی اصول سه گانه فوق الهام بخش است. 🖊دکتر مجتبی لشکربلوکی 🔘gera... @geranegar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا