🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔸گفتوگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو» برای آشنایی و حضور در زبان سینما
📆 جلسه دهم، یکشنبه ٢۴ دی ماه، ساعت ١۴
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔸گفتوگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو» برای آشنایی و
جلسه «زبان آوینی، زبان سینما» برگزار نمیشود.
🆔 @ghabe_hasht
May 11
جلسه پنجم زبان آوینی زبان سینما.mp3
48.27M
🎙صوت جلسه پنجم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔻میتوان با زبان سینما یکی شد و در عین حال مرعوب آن نشد.
🔻فروش فیلم به مثابه پس خوراند سیستم است. اگر به اقتصاد سینما توجه نشود عملا سینما دارای یک زبان گویا برای گفت و گو با مخاطب خویش نیست.
🔻فضای تولید و نقد ایدئولوژیک فیلم، مانع حرکت در مسیر سینما میشود.
🔻ما اگر بخواهیم نسبتی با تکنولوژی پیدا کنیم و آن را به خدمت بگیریم، باید بتوانیم در فرهنگ و اخلاق بومی خود این ابزار را پیدا کنیم.
🔻آینده ما آینده ای است که پدیده هایی مثل سینما، با محور مقاومت نسبت تمدنی پیدا میکند و در این آینده سینما اصلا به یک پدیده دیگری تبدیل میشود.
📖 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳
مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۲۳ تا ۱۳۰
📆 ۱۲ آذر ماه
🕌 آستانه قاب هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
رشد جلوه های ویژه و انیمیشن در تاریخ سینما .mp3
1.96M
🔹️رشد جلوه های ویژه و انیمیشن در تاریخ سینما
🔸️سینما به لحاظ امکانهای بیانی و تولیدی قابلیت این را دارد که از محدودهی سالنهای نمایش فراتر رود. سینما، امکانهای بیان تصویری قصهها را افزایش میدهد و نکته جالب توجه این است که تاریخ سینما هم به این سمت رفته است.
🔸️میتوان گفت رشد جلوههای ویژه در ادامهی مسیری است که از تئاتر به سینما آمده و در سینما رشد میکند و انیمیشن را پیش میآورد. با این نگاه میتوان به جایگاه تاریخی انیمیشن فکر کرد...
🗓 ۹ دی ماه ۱۴۰۲
🆔 @ghabe_hasht
تاریخ سینما_ جلسه هفتم.mp3
28.63M
🔺️جلسه هفتم تاریخ سینما
▪️مطالعه مقاله تکامل زبان سینما، کتاب سینما چیست (آندره بازن)
و مقاله مونتاژ به مثابه معماری، جلد اول آیینه جادو (شهید آوینی)
🔹️توجه آندره بازن به فیلم همشهری کین، ابهامی که در عمق میدان رقم میخورد، موجب نزدیکی بیشتر به واقعیت میشود، و این در مقابل معناگرایی در مکتب مونتاژ شوروی است.
🔹️سینما اساسا کشف حقیقت است تا بازنمایی واقعیت روزمره...
🔹️فکر کردن به مستند و علت تصنع و عدم باورپذیری در مستندبازسازی
🔹️شهید آوینی فراتر از صرف عمل و نظریه پردازی گام برداشته و میدان حکمت سینما را بنا میکند.
🔹️میدانی که شهید آوینی در آن گام برداشته، قابل توجه است، او اصلا این نظریات را مطرح نکرده و دغدغهاش علم سینما نیست، و توجهش به این بوده که ما در انقلاب اسلامی راه جدیدی یافته ایم.
📆 ٧ دی ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی و گفتوگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
📆 چهارشنبهها، ساعت ١۶
▪️ حضور برای عموم آزاد است.
🕌 آستانه قاب هشت
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
🔰فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما
🔸حرف درستی است این که انسان در جریان زندگی واقعی هرگز با دنیا آن گونه روبرو نمی شود، که در جهان مونتاژ معمول است، اما باید دید که این حرف می خواهد مودی به چه نتیجه ای شود. اگر این حرف بخواهد در مقام تایید این مدعا عنوان شود که حرکت مناسب دوربین در فضای سینمایی در میان اشیا و اشخاص، واقعی تر از شیوه ی تقطیع نما ها و مونتاژ است، باید گفت که خیر، شیوه ی مونتاژ، بر خلاف تصور، بیشتر به واقعیت نزدیک است.
مقاله مونتاژ به مثابه معماری، جلد اول _آیینه جادو
📆 جلسه هشتم، پنجشنبه ۲۸ دی ماه، ساعت ١۶
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
▪️حضور برای عموم آزاد است.
#ما_و_تاریخ_سینما
🆔 @ghabe_hasht
May 11
🔰اکران خرده روایت «حیاتیتر از غذا» در بخش فیلم کوتاه داستانی جشنواره عمار اصفهان
📆یکشنبه ۱ بهمن
⏰ساعت ۱۸
📌 خیابان آمادگاه، روبروی هتل عباسی، سینما سوره
#حیاتی_تر_از_غذا
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔸گفتوگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو» برای آشنایی و حضور در زبان سینما
📆 جلسه دهم، یکشنبه ۱ بهمن ماه، ساعت ١۴
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی و گفتوگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
🔺جلسه یازدهم
📆 چهارشنبه، ۴ بهمن ماه، ساعت ١۶
▪️ حضور برای عموم آزاد است.
🕌 آستانه قاب هشت
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
May 11
هدایت شده از در آستانه اندیشه
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_ جلسه نهم.mp3
29.12M
🎙صوت جلسه نهم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی مقاله دوم و ابتدای مقاله سوم کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
📆 ٢٠ دی ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#اصول_فلسفه
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_ جلسه دهم.mp3
19.49M
🎙صوت جلسه دهم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی مقاله سوم کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
📆 ٢٧ دی ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#اصول_فلسفه
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
زبان آوینی زبان سینما _ جلسه 6.mp3
37.17M
🎙صوت جلسه ششم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔻راه دانش بنیان نه رد کردن تکنیک است نه پذیرفتن تقلیدی آن، بلکه فکر و سعی و خطای عملی برای بومی سازی است.
🔻پیدایش زبان نو در سینما فرا تر از سبک شخصی فیلمساز است.
🔻پدیده هایی مثل شهادت حاج قاسم و طوفان الاقصی جرقه هایی از یک زبان جدید اند.
زیرا زبان و فهم گذشته توانایی توصیف این اتفاقات را ندارد و زبان دیگری برای توصیف میخواهد و همین، منجر به گشودن زبانی نو میشود.
📖 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳
مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۳۰ تا ۱۳۳
📆 ۱۹ آذر ماه ١۴٠٢
🕌 آستانه قاب هشت
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🔰سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما»
🔸گفتوگو و متن خوانی با محوریت کتاب «آینه جادو _ جلد۳» برای آشنایی و حضور در زبان سینما
📆 جلسه یازدهم، یکشنبه ۸ بهمن ماه، ساعت ١۴
🕌 خیابان بزرگمهر، مادی شهرستانی، کوچه شهید سعید احمدی، آستانه قاب هشت
📞 برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ٠٩٣٧٣۴٠١۴۴۵ تماس حاصل فرمایید.
#زبان_آوینی_زبان_سینما
🆔 @ghabe_hasht
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 قسمت اول: سینما، سحر و معجزه
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس 🔺 قسمت اول: سینما، سحر و معجزه #جبهه_روایت_قدس #روایت_مصور 🆔 @J
38.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 قسمت اول: سینما، سحر و معجزه
🎞 نشانی فایل با کیفیت:
https://www.aparat.com/v/7zpR8
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 قسمت دوم: دست خدا
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس 🔺 قسمت دوم: دست خدا #جبهه_روایت_قدس #روایت_مصور 🆔 @Jebhe_revaya
39.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇵🇸 مجموعه روایتهای مصور ندای قدس
🔺 قسمت دوم: دست خدا
🎞 نشانی فایل با کیفیت:
https://www.aparat.com/v/E6rGY
#جبهه_روایت_قدس
#روایت_مصور
🆔 @Jebhe_revayate_Quds
🆔 @ghabe_hasht
May 11
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقتجویی»
🔸متن خوانی و گفتوگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم»
🔺جلسه دوازدهم، پایان مقاله سوم
📆 چهارشنبه، ١١ بهمن ماه، ساعت ١۶
▪️ حضور برای عموم آزاد است.
🕌 آستانه قاب هشت
#آستانه_اندیشه
🆔 @astaneh_andisheh
🆔 @ghabe_hasht
🔰یادداشتی بر جشنواره فیلم فجر
«ما باید بنشینیم و یک بار برای همیشه تکلیف خود را بفهمیم. به راستی این همه هیاهو برای چیست؟ هیاهوی بسیار برای هیچ یا کمتر از هیچ؟ اگر جشنواره فجر حقیقتا میخواهد سینمای ایران را در طریق کسب هویت حقیقی خویش مدد رساند، باید افق حرکت خویش را به خوبی بازشناسد و گامهای خویش را آنچنان تنظیم کند که در نهایت به این آمال و آفاق منتهی شود.»
🔺شهید آوینی (آینه جادو - جلد دوم - ص۱۴)
هرسال با رسیدن به ایام دههی فجر و آغاز شروع به کار جشنواره، هیاهویی گسترده تمامی محافل سینمایی ما را در بر میگیرد.
مدیران و مسئولین اجرایی، از این سو به آن سو میدوند تا بتوانند هماهنگیهای سردردآور جشنواره را به سرانجام برسانند، بدون اینکه لحظهای فرصت برای نفس کشیدن و درنگ کردن داشته باشند.
بازیگران و عوامل در «فتوکال»ها جلوی دوربینها قرار میگیرند و هزاران عکس از آنها هرروز در سایتها و فضای مجازی منتشر میشود.
کارگردانان و نویسندگان، پشت تریبونها مینشینند و از عوالم «درونی»شان و نسبتهای «شخصی» و خواستهای «هنری» خود حرف میزنند.
منتقدین سینمایی، مشغول به گفتن و نوشتن از فیلمها میشوند و با «خوب» و «بد» کردن فیلمها، مشغول الک کردن آثار میشوند و با این اظهارنظرها تلاش میکنند «سلیقه»ی خود را اشاعه دهند.
خبرنگاران و مسئولین رسانههای غالبا سیاسی ما، به خوب و بد کردن مضامین فیلمها میپردازند و نسبت فیلمها را با ایدئولوژی خود بررسی میکنند.
عوامل «تخصصی» سینمایی در کریدورهای سالنهای سینما با هم از سطح اجرای فنی فیلمها حرف میزنند و به دنبال «تکنیکبرتر» میگردند.
و شاید در میان تمامی این هیاهوها، این سوالها گم بشود که:
به راستی سینما چیست؟
مسیر سینمای ما پس از انقلاب به سمت چه افقی حرکت میکند و قرار است در نهایت ما به کجا برسیم؟
و اینکه جشنوارهی فجر، در نسبت با این افق نهایی، چه جایگاه تاریخی دارد؟
و سوالاتی بسیار از این دست.
امسال میخواهیم که در ایام جشنواره فجر، با به راه انداختن یک محفل فکری، به دور از تمامی این حاشیهها، به «اصل» مطلب بپردازیم.
«سینما و راه دانشبنیان» نام این محفل فکریست که در ایام جشنواره به صورت روزانه توسط قاب هشت و اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان برپا میشود تا بشود به بهانهی فجر، از تمامی پیشفرضهایی که در ذهنمان نسبت به سینما داریم پرسش کنیم و سعی کنیم که با زنده نگه داشتن این پرسشها، تلاش کنیم که افق حقیقی مسیر حرکت سینمای ما میان این همه گرد و غبار گم نشود و در این مسیر، انتظاری برای ما پدید بیاید؛ انتظاری برای تولد یک زبان نو.
از تمامی دغدغدهمندان حقیقی سینمای کشور، دعوت میکنیم که ما را در این راه یاری دهند و با پیشنهادات و حضور فعالانه و همراهیشان، این محفل فکری را پربارتر و مثمرثمرتر بکنند.
منتظر دیدارتان هستیم.
#جشنواره_فیلم_فجر
#سینما_و_راه_دانش_بنیان
🆔 @ghabe_hasht
May 11