eitaa logo
قاب هشت
614 دنبال‌کننده
434 عکس
79 ویدیو
13 فایل
https://zil.ink/ghabe_hasht ارتباط با قاب هشت: @ghabehasht
مشاهده در ایتا
دانلود
زبان آوینی زبان سینما_ جلسه8.mp3
36.26M
🎙صوت جلسه هشتم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻آیا ما به کل طبیعی و استقلال آن از افراد اعتقاد داریم یا نداریم. جامعه هم به هر حال تشکیل شده از تک‌تک افراد است و این افراد هستند که جامعه را می‌سازند. اما وقتی تعبیر به جامعه می‌کنیم، این تعبیر فارغ از مجرد افراد است و ما برای جمع، هویتی دیگر قائل شده ایم، نوعی هویت جمعی که فارغ از فرد فرد افراد جامعه است. ... من در واقع هویت اقوام و ملت ها را برمی‌گردانم به حقایق ازلی، به عالم اسمای الهی. 📖ص.۱۴۱_کتاب آینه جادو۳ 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۴۰ تا ۱۴۶ 📆 ۱۰ دی ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🔰نشست دیگری از مجموعه نشست‌های «سینما و راه دانش‌بنیان» 🔺 موضوع نشست: «مساله بازیگری در سینمای اقتباسی» 🔸با حضور ارسطو خوش‌رزم 🔹برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر - بازیگردان فیلم «آب از آتش» 📆 پنجشنبه ۱۷ اسفند ١۴٠٢ 🕰 ساعت ۱۸:۳۰ 🏢 اصفهان - میدان انقلاب - خیابان مطهری - هنرستان هنرهای زیبای پسران 🆔 @ghabe_hasht
ما و تاریخ سینما_جلسه نهم.mp3
15.56M
🎙صوت جلسه نهم از فصل دوم سلسله جلسات ما و تاریخ سینما 🔺مطالعه کتاب سینما چیست؟ مقاله در دفاع از سینمای مختلط از آندره بازن 🔹️ پرسش از نسبت سینما با ادبیات داستانی و تئاتر 🔹️برای پیدا کردن سینمای بومی لازم است این پرسش ها را دنبال کرد. 🔹️سینما ناچار از وام داری است، و تا کنون وام دار ادبیات داستانی بوده، که این مسیر به افول خودش رسیده است. 📆 ۵ اسفند ماه ١۴٠٢ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
🔰 سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 🔸متن خوانی و گفت‌وگو با محوریت کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» 🔺جلسه چهاردهم، مقاله چهارم 📆 چهارشنبه‌، ۱۶ اسفند ماه، ساعت ۱۶:۳۰ ▪️ حضور برای عموم آزاد است. 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @astaneh_andisheh 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از در آستانه اندیشه
اصول فلسفه و زبان حقیقت جویی_جلسه سیزدهم.mp3
26.88M
🎙صوت جلسه سیزدهم از سلسله جلسات «اصول فلسفه و زبان حقیقت‌جویی» 🔸 گفت‌وگو درباره مقدمه مقاله چهارم کتاب «اصول فلسفه و روش رئالیسم» 📆 ۱۸ بهمن ماه ١۴٠٢ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @astaneh_andisheh 🆔 @ghabe_hasht
🔰افتتاحیه باشگاه نمایش قاب هشت: 🔸کارگاه «بازیگری و حضور در عالمی دیگر» 🔹کارگاه به شکل نظری و عملی برگزار می‌شود. 👤 با حضور ارسطو خوش‌رزم 🎖برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد از چهل و دومین جشنواره فیلم فجر (فیلم صبح اعدام) و بازیگردان فیلم «آب از آتش» 📆 جمعه ۱۸ اسفند ١۴٠٢ ▪️برای ثبت‌نام و اطلاع از جزییات کارگاه با این شماره تماس بگیرید: ٠٩٣٣٨۵۶۶٨۵۵ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰نشست دیگری از مجموعه نشست‌های «سینما و راه دانش‌بنیان» 🔺 موضوع نشست: «مساله بازیگری در سینمای اقت
🔰بازیگری و حضور در عالمی دیگر 🔸در نگاه اول آنچه از بازیگری در ذهن متبادر می‌شود، بازی‌کردن یک نقش است، و با پانتومیم و ادا شباهت‌هایی دارد، اما آیا می‌شود به گونه دیگری به بازیگری نظر کرد؟ 🔹می‌توان بازیگری را امکانی برای حضور در عالمی دیگر دید، که با رفتن در آن عالم، درک دوباره‌ای از جهان به دست آورد؟ و با قرار گرفتن در نقش‌، احوال و تجربه‌‌ی آن شخصیت‌ را درک و لمس کرد؟ 🔸آیا می‌توان بازیگری را رفتن در دل تاریخ و قرار گرفتن در مسیر تاریخ دید؟ اگر آن نقش‌ها نقش‌ شخصیت‌هایی باشد که روزی در تاریخ حضور داشته و نقش آفرینی کرده‌اند، آیا می‌توان با قرار گرفتن در جای آن‌ها، نحوه حضور تاریخی آن‌ها را فهم‌کرد و چشید؟ 🔹و شاید اساسا حقیقت بازیگری همین اجازه فهم و وارد شدن در عالم انسان‌هایی است که یادشان در نظرمان باقی است و لازم است حضورشان زنده شود. و این در بازیگری و نسبتش با واقعیت و اقتباس از آن معنا می‌یابد، و ما در این مسیر چشم انتظار تحقق چنین احوالی در کار هنری هستیم. 🆔 @ghabe_hasht
43.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده‌ای از پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان - بخش اول 🔺سینما و روایت قدس 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی 📆 پنجشنبه ١٩ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سالن سوره 🆔 @ghabe_hasht
41.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده‌ای از پنجمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان - بخش دوم 🔺سینما و روایت قدس 🔸 با حضور سید مهدی ناظمی 📆 پنجشنبه ١٩ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سالن سوره 🆔 @ghabe_hasht
جلسه نهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
45.37M
🎙صوت جلسه نهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻هویت جمعی و نسبت آن با روشنفکری در ایران 🔻هایدگر می‌گوید:"هنرمندان عطیه قوم را به آنها عطا می‌کنند".یعنی این قوم برای اینکه نقششان را در تاریخ بشر بتوانند ایفا بکنند نیاز به یک راهنما دارند. و هنرمند در جایی قرار می‌گیرد که حقیقت از زبان او این راهنمایی را انجام می‌دهد و این اتفاق در نزدیکی شهادت قرار دارد و به این معنا شهادت با هنر اساسا ارتباط دارد. 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۴۶ تا ۱۵۴ 📆 ۱۷ دی ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
38.73M
🎙صوت جلسه دهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻به طور کلی مخاطب سینما باید مردم باشند...سینمای تجربی هم البته باید خودش را از غرب زدگی و تقلید تجربه های دیگران باز دارد، باید سعی کند خودش را در مرحله ابداع و ابتکار نگه‌دارد. اما در ضمن سینما چاره ای ندارد جز اینکه به سوی مردم برگردد و آنها را مورد خطاب قرار دهد.(شهید آوینی_ص.۱۵۸) 🔻نگاهی گذرا به برنامه های تلویزیونی و ضرورت سعی و خطای دانش‌بنیان 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۵۴ تا ۱۶۴ 📆 ۱ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
44.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 گزیده‌ای از هفتمین نشست بخش جنبی جشنواره فیلم فجر اصفهان 🔺مردمی‌سازی سینما 🔸 با حضور احمد مقیمی 📆 ٢١ بهمن ١۴٠٢ 🏢 سالن سوره 🆔 @ghabe_hasht
جلسه یازدهم _زبان آوینی زبان سینما.mp3
36.48M
🎙صوت جلسه یازدهم از سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻تکنولوژی و ولایت تکنولوژی 🔻پذیرش ولایت تکنیک، آدم را به پرستش لوازم و مقتضیات تکنولوژی نیز می‌کشاند؛... اما با این همه، قبول ولایت به نسبتی رجوع دارد که ما با شیء برقرار می‌کنیم. پذیرفتن موجبیت ها و ضرورت ها غیر از قبول ولایت است. موجبیت اختیار شما را به طور مطلق نفی نمی‌کند، اگرچه محدود می‌کند. من معتقدم که تقوا راه خروج از هر ولایتی غیر از ولایت خداست. ( شهید آوینی ص. ۱۶۸ و ۱۷۲) 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۶۳ تا ۱۷۳ 📆 ۸ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
🔰 «رشد با فیلمنامه» 🔸جلسات فیلمنامه نویسی رشد در سال ٩٨ برگزار شد. این جلسات ادامه ای بر روند جلسات «سیرت سینما» بود که در آن متن‌های سینمایی شهید آوینی مطالعه و گفت‌وگو می‌شد. 🔹جلسات رشد قرار نبود کلاس فیلم‌نامه‌نویسی آن هم به نحو آموزش تکنیک باشد. بلکه می‌توان گفت برآمده از جلسات گذشته و راهی متفاوت از ورود به عرصه فیلم‌نامه‌نویسی است که می‌توان آن را «حکمت فیلمنامه» دانست. 🔸مسیری که در آن تکنیک، راه شناخت و فهم می‌شود و تمرکزش بر نگاه و عالم فیلم است و نه صرفا بحث‌های فنی صرف. 🔹این جلسات از بحث‌های فکری و فلسفی آغاز شده و در ادامه با نظر به برخی کتاب‌های فیلم‌نامه به بحث های ناظر به کار عملی فیلم‌نامه‌نویسی می‌رسد. 🔸صوت این جلسات به همت و توجه دوستان ویرایش شده و در ایام ماه مبارک رمضان که بهار فکر و ذکر و زبان است به مرور خدمت علاقمندان حکمت و سینما تقدیم خواهد شد. 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🔰 «رشد با فیلمنامه» 🔸جلسات فیلمنامه نویسی رشد در سال ٩٨ برگزار شد. این جلسات ادامه ای بر روند جلسات
جلسه اول_رشد با فیلمنامه.mp3
43.3M
🎙صوت جلسه اول "رشد با فیلمنامه" 🔹مروری بر بحث‌های سینمایی شهید آوینی 🔻تاملاتی درباره ماهیت سینما 🔻جذابیت در سینمای داستانی 🔹 ضرورت بحث های حکمی در مورد سینما 🔹راهنمایی‌هایی عملی برای شروع مسیر سینمای دفاع مقدس 📆 ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🎙صوت جلسه اول "رشد با فیلمنامه" 🔹مروری بر بحث‌های سینمایی شهید آوینی 🔻تاملاتی درباره ماهیت سینما 🔻
🔰گزینش ابزار یا رسیدن به فرم جدید؟ 🔸هر ابزاری محتوای خودش را دارد و با هر محتوایی سازگار نیست. حال باید ابزارها را متناسب با محتوای خود گزینش کنیم یا چیز دیگری در میان است و مسئله وسیع‌تر است؟ 🔹مسئله اینجاست که محتوای پیش از تکنیک نداریم. یعنی هر چیزی که شما در نظر بگیرید عملا تا وقتی که تکنیک در خدمت شما نیاید هیچ چیزی نیست. 🔸روال این گونه است که شما با تکنیکی که خود دارای محتواست آموزش می‌بینید و با آن کلنجار می‌روید. کلنجار رفتن هم به معنای این‌که می‌دانید مال شخص دیگری است و نمی‌گویید این خنثی است و من هم محتوای خودم را در آن بریزم. 🔹پس شما محتوایی ندارید مگر این‌که این ابزار را رام خاستگاه خودتان بکنید، بخشی از این رام کردن آموزش است و بخشی‌ از آن به گفته شهید آوینی همان "حکمت سینما" است. یعنی نسبت به این فرآیند و مسائل، خودآگاه بشوید و در حین کار کردن با تکنیک بدانید دارید چه کار می‌کنید. این، در بلند مدت اتفاق می افتد. 🔸شما در اثر کار کردن مداوم با ابزار ممکن است به یک نگاه، و یک عالم برسید. که همه چیز فیلم شما از خودِ همین عالم است. یعنی هر تکنیکی که استفاده می‌کنید، همین عالم ایجاب می‌کند. و محتوا، قرار گرفتن در این عالم است. جذابیت، خود همین عالم است و مخاطب دوست دارد در آن قرار بگیرد. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دوم _رشد با فیلمنامه.mp3
43.89M
🎙صوت جلسه دوم "رشد با فیلمنامه" 🔹تفاوت های قصه با داستان 🔹بررسی جایگاه نگاه بصری در بنی‌اسرائیل و اسلام 🔹فیلم به مثابه سفر معنوی 🔻بررسی فیلم هور در آتش 📆 ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🎙صوت جلسه دوم "رشد با فیلمنامه" 🔹تفاوت های قصه با داستان 🔹بررسی جایگاه نگاه بصری در بنی‌اسرائ
🔰تفاوت های اساسی قصه و داستان 🔸«رمان نویسی را هرگز نمی‌توان با اسطوره پردازی و یا حتی قصه پردازی بشر در گذشته ها قیاس کرد؛ رمان ماهیتاً پدیداری متمایز از اسطوره و یا قصه های کهن است. خودبنیادی یا سوبژکتیویسم یکی از خصوصیاتی است که رمان را از اسطوره و یا قصه های کهن متمایز می‌دارد و این، تفاوت عَرَضیِ کوچکی نیست؛ یک تمایز جوهری ذاتی است. بشر تا پیش از این هرگز به فکر نمی‌افتاد که حدیث نفس خویش را بنویسد و به دیگران عرضه کند. انسان قدیم نه برای انسان و نه برای هنر شانی چنین قائل نبوده است که او را بدین تصویر برساند. رمان فقط در ظاهر شبیه به قصه های کهن است و در باطن اصلا شباهتی با آنها ندارد. نه در نیت قصه پرداز، نه در غایت پرداخت، نه در نحوه پرداخت و نه در نسبت قصه با واقعیت خارج از انسان و حقیقتِ وجود او. و مهم تر از همه همین آخری است که تکلیف کار را معین می‌دارد». 📚 کتاب آینه جادو، جلد۱_ مقاله رمان، سینما، تلویزیون _ صفحه ۱۲۳. 🆔 @ghabe_hasht
قاب هشت
🎙صوت جلسه دوم "رشد با فیلمنامه" 🔹تفاوت های قصه با داستان 🔹بررسی جایگاه نگاه بصری در بنی‌اسرائ
🔰ظرفیت سینما در نشان دادن تجارب معنوی 🔸 وقتی حضرت موسی از خداوند تقاضا می‌کند تا او را ببیند خداوند در جواب ایشان می‌گوید: به کوه نگاه کن، اگر بر جای خود ماند تو مرا می‌بینی. بعد از اینکه حضرت موسی به کوه نگاه کرد و شکافته شدن کوه را دید بی‌هوش شد. 🔹در فیلم نمی‌توان پل صراط و یا قیامت را نشان داد؛ اما می‌توان شکافته شدن کوه در مقابل موسی را نشان داد.به معنایی دیگر زمانی که تجلی حق بیاید در عالم ظاهر و با چشم تن بتوان آن را دید مناسب برای فیلم است. 🔸ما نمی‌توانیم از سینما توقع نشان دادن امور معنوی و کلی را داشته باشیم؛ ولی این کلی‌بودن و معنوی‌بودن جایی در جزئیات که همان تجربۀ من شخصی است، خود را نشان می‌دهد. 🔹درست است که سینما، داستان و امثال این‌ها همان «من» است و احوالاتِ من؛ اما این «من» می‌تواند تجربۀ دینی، تجربۀ معنوی و تجربۀ انقلابی داشته باشد و رنگ و بویی از معنویت پیدا کند؛ البته این به هنرمند بستگی دارد. 🔸سینما و داستان انقلاب، برای انقلاب نیست مگر اینکه هنرمندش جدا از مفاهیم و شعارها، خودش تجربه‌ای از جنس انقلاب داشته باشد. این تجربه در سینما باید بصری باشد؛ مثلاً شما جایی تصویری را در عالم انقلابی‌بودن می‌بینید که شما را به وجد می‌آورد و می‌خواهید فریاد بزنید. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه سوم _ رشد با فیلمنامه.mp3
37.14M
🎙صوت جلسه سوم «رشد با فیلمنامه» 🔹کتاب های اصول و قواعد فیلمنامه‌نویسی از چه زمانی رایج شدند؟ 🔹جریان های مهم تاریخ سینما چه مواجهه و نسبتی با این قواعد داشته‌اند؟ 🔹نسبت سینمای حقیقی با اصول و قواعد چیست؟ 🔹نگاهی اجمالی به نظر تئوریسین های مهم فیلمنامه نویسی درباره ساختار 🔻مقدمه کتاب «داستان» اثر رابرت مک‌کی 🔻نوشتن از درون به بیرون 📆 ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
جلسه دوازدهم _ زبان آوینی زبان سینما.mp3
39.86M
🎙صوت جلسه دوازدهم سلسله جلسات «زبان آوینی، زبان سینما» 🔻«من معتقدم که تکنولوژی هر چه بیشتر به سمت اتوماسیون می‌رود، بیشتر اختیار را از بشر باز‌می‌گیرد، اما این یک حکم مطلق نیست و سرّ پیروزی ما هم در همین است. هر چه در عالم موجود است، در نهایت مسخّر انسان واقع خواهد شد. اختیار انسانِ اهل ولایت خواه تکنولوژی و خواه هر چیز دیگر». 📖 صفحه ۱۷۳ کتاب آینه جادو_۳ 📚 مطالعه کتاب آینه جادو جلد۳ مقاله "سینما،تکنولوژی و ساختار هویتی برای انسان نو" صفحه ۱۷۳ تا آخر مقاله ▪️«جلسه آخر از این مقاله» 📆 ۱۵ بهمن ماه ۱۴۰۲ 🕌 آستانه قاب هشت 🆔 @ghabe_hasht
جلسه چهارم _ رشد با فیلمنامه.mp3
39.85M
🎙صوت جلسه چهارم «رشد با فیلمنامه» 🔻فصل اول کتاب داستان مک‌کی: مسئله داستان 🔹قصه و داستان چه نسبتی با واقعیت دارند؟ 🔹واقعیت سینمایی 🔹داستان‌گو، شاعر زندگی 🔹قصه گویی و سنت های الهی 📆 ۴ خرداد ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
🔰فیلمنامه، راه فکر و رشد 🔸در شرایطی که استفاده تجاری و ابزاری از همه هنرها، همه چیز را از معنا تهی کرده است. در «رشد با فیلمنامه» بنا بر این است که ما از استفاده ابزاری و فرمولی از قواعد فیلمنامه نویسی خارج شویم و این اصول را با کمک بحثهای فلسفی در بطن زندگی خود پیدا کرده و به طور حضوری درک کنیم. اینجاست که زبان سینما به حقیقت خود سراغ ما می آید و کار تکنیکی راه شناخت و فکر و معرفت هستی خواهد شد. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه پنجم _ رشد با فیلمنامه.mp3
37.36M
🎙صوت جلسه پنجم «رشد با فیلمنامه» 🔻فصل دوم کتاب داستان مک‌کی: گستره ساختار 🔹نسبت بین داستان سرایی و حقیقت چیست؟ 🔹منظور از ساختار فیلمنامه چیست؟ 🔹چگونه می‌توان حادثه و کشمکش را با ابتلائات زندگی فهمید؟ 🔹آیا می‌توان ساختار داستان را با فکر کردن به تقدیر آموخت؟ 📆 ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻«آفرین! آفرین! چه تخیل ظریفِ زیبایی! این [نوع] تخیل، جلوه‌های جدید و نویی است. خیلی خوب.» رهبر انقلاب ۱۴۰۳/۱/۶ 🔸ضمن تبریک خدمت خانم هاشمی و آرزوی موفقیت در حوزه های مختلفی که دغدغه‌اش را دارند؛ از شعر تا فیلمنامه و بازیگری. 🔸باید دانست که این جلوه‌های جدید تصادفی نیست، حقیقت دارد و آینده‌ای نو را نوید می‌دهد. آینده‌ای که در آن شعر و نمایش و حماسه دفاع و مقاومت در ایران اسلامی به هم گره خورده است. 🆔 @ghabe_hasht
جلسه ششم _ رشد با فیلمنامه.mp3
36.01M
🎙صوت جلسه ششم «رشد با فیلمنامه» 🔻مثلث داستان 🔹آیا انتخاب نوع ساختار بر مبنای سلیقه شخصی است یا ارتباطی با زمان و مکان دارد؟ 🔹هر کدام ساختار های مختلف در تاریخ سینمااز چه انسانی و چه نگاهی سرچشمه می‌گیرد؟ 🔹خرده پیرنگ چه ارتباطی با انسان اروپایی بعد از جنگ دارد؟ 🔹خواستگاه ضد پیرنگ از کجاست؟ 🔹چه ارتباطی بین پیرنگ کهن الگویی، ژانر وسترن و هالیوود برقرار است؟ 🔹نوع کشمش چه ارتباطی با سن و طبع و زمان و مکان دارد؟ 🔹آیا می‌توان با نگاه عمیق تری به تفاوت های صوری ساختار های مختلف، شناخت و کشف جدیدی از انسان در طول تاریخ پیدا کرد؟ 📆 ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
جلسه هفتم _ رشد با فیلمنامه.mp3
41.19M
🎙 صوت جلسه هفتم «رشد با فیلمنامه» 🔻ادامه بحث تفاوت های صوری مثلث داستان 🔹قهرمان منفرد و یا قهرمان متعدد و جمعی چه ارتباطی با فرهنگ هر جامعه دارد؟ 🔹تعدد قهرمان چه تاثیری بر روی جذابیت میگذارد؟ 🔹قهرمان فعال و منفرد هالیوودی چه نگاهی به جهان دارد؟ نگاه قهرمان منفعل جمعی ژاپنی به جهان و زندگی چیست؟ 🔹علیت و تصادف در قصه هر کدام از چه انسان و چه جهان بینی منشأ میشود؟ 🔹نگاه تقدیری و توجه به سنت های الهی ما را در چه نسبتی با علیت و تصادف قرار میدهد؟ 🔹نگاهی عمیق تر به تغییر و ایستایی، واقعیت پایدار و ناپایدار 🔹بررسی فیلم های مهم ایرانی و تاریخ سینما از منظر تفاوت های صوری پیرنگ 📆 ۲۵ خرداد ۱۳۹۸ 🆔 @ghabe_hasht
هدایت شده از جبهه روایت قدس
🇵🇸 روز قدس ▪️یادداشت‌های یک مخاطب! 🔰من تاکنون به راهپیمایی روز قدس نرفته‌ام اما فردا... 🇵🇸 دیگر بر همگان مشخص است که بازگشت به دنیای قبل از ٧ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) ممکن نیست. جهان در همه‌ی ابعادش با چشم دیگری به قضیه فلسطین نگاه می‌کند و این نگاه جدید صرفا مختص آزادگان و مجاهدان خدا نیست، بلکه دشمن نیز با نگاه جدیدی به سرنوشت محتوم خود می‌اندیشد، و اگر این چنین نبود این حجم از وحشی‌گری چه توجیهی داشت؟ 🇵🇸 از این جهت، روز قدس امسال هم با سایر روزها متفاوت است. نگاه تمام مردم دنیا، که گوشه چشمی به سرنوشت فلسطین دارند، به فرداست. حتی چشم تک‌تک مردم مظلوم و قهرمان غزه به فرداست، زن و مرد، پیر و جوان، مجاهد و مبارز فلسطینی منتظرند تا فردا صدایی از جنس غیرت و انسانیت از دهان امت روزه‌دار مسلمان و تمام آزادگان جهان بلند شود. 🇵🇸 قدس شریف باری دیگر، اما این دفعه به شکلی دیگر، قبله مسلمین جهان است، شب قدر بر اساس قدس تعریف می‌شود، عاشورا بر مدار قدس می‌گردد، کلماتی مانند مسلمان، مجاهد، مبارز و... بر اساس آرمان قدس بازتعریف می‌شوند چرا که جهان جدید جهان قدس است، قدس میزانی است که مرد را از نامرد و شریف را از بی‌شرف تمییز می‌دهد. 🇵🇸 فردا تمام زمین غزه است و مگر غزه امروز همان کربلای سال ۶١ نیست؟ فردا همه جا کربلاست، فردا عاشورایی دیگر است که ندای «هل من ناصر ینصرنی» آن را کودکان غزه سر داده‌اند. یزید زمان همانگونه که شهید بزرگوار، مرتضی مطهری فرموده‌ است، اسرائیل است. در برابر یزیدیان چه باید کرد؟ کمترین کار ممکن محکوم کردن یزیدیان و همبستگی با لشکر حسین (ع) است. چه بسا انسان‌هایی که فردا برای نخستین بار در راهپیمایی روز قدس حاضر می‌شوند چرا که تاکنون به هیچ اندازه ندای یاری حسین (ع) را نشنیده بودند. دیگر حتی بلندگوهای سترگ یزید زمان هم نتوانستند ندای یاری حسین را خاموش کنند. 🇵🇸 فردا جهانی به عظمت کربلا و قافله ای به مانند قافله حسین به راه خواهد افتاد، ای کاش که فردا از قافله آزادگان و احرار جا نمانیم. @Jebhe_revayate_Quds