زمان:
حجم:
4.19M
🔺صحبتی پیرامون ارتباط بیشتر
شاعرانودستاندرکاران کنگرهها
+ بحث درباره خودداری داوران
وشاعرانیکه نسبتنزدیک دارند
از ایجاد حاشیه برای کنگرهها
کانال فراخوان شعر؛
@Farakhanesher
زمان:
حجم:
2.1M
🔺تفاوت بین شعر زیبای ناسالم
و شعر سالم نازیبا تا رسیدن به؛
#شعر_سالم_زیبا
کانال فراخوان شعر؛
زمان:
حجم:
3.93M
🔺شعر جوششیوکوششی
🔺کنگره هدف است؟ یا وسیله؟
کانال فراخوان شعر؛
هدایت شده از خبرگزاری بسیج فارس
13 مهر ماه در شیراز برگزار میشود:
اختتامیه اولین سوگواره ملی ادبی، هنری حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع)
سید مصطفی موسوی، مسئول سازمان بسیج هنرمندان استان فارس اظهار داشت: با هدف هم افزایی و همگرایی در برنامههای دستگاه ها و نهادهای فرهنگی با محوریت شاهچراغ (ع) به عنوان نگین شهر شیراز و استان فارس و به مناسبت سالگرد حادثهتروریستی به زائران آستان مقدس حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (ع) اولین اختتامیه سوگواره ملی ادبی، هنری شاهچراغ (ع) با موضوع واقعه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) در بارگاه ملکوتی حضرت احمدبن موسی (ع) برگزار میشود.
#سوگواره_ادبی_هنری_شاهچراغ
#سازمان_بسیج_هنرمندان_فارس
https://basijnews.ir/fa/news/9539495
🆔https://eitaa.com/basijnews_fars
"بازتاب عناصر اقلیمی و زیستبومی در شعر شاعران سنتیسرای دههی ۹۰ "
به کوشش علیمحمد ابراهیمی شیرازی فرد
پایاننامهی کارشناسی ارشد
دوشنبه ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
با نقد و بررسی دفترهای #پانتهآ_صفایی_بروجنی
#عالیه_مهرابی
#پونه_نکویی
#محمد_حسین_انصاری_نژاد
#رضا_شیبانی_اصل
#کاظم_بهمنی
#دانشگاه_شیراز
#نقد_شعر_معاصر
https://eitaa.com/mmparvizan
زمان:
حجم:
3.67M
🔺اهمیت ارتباطگیری با کنگرهها
و ارائه نظرات، پیشنهادات و انتقادات
کانال فراخوان شعر؛
"شهریار و منشوری از صداها"
محمدحسین بهجت تبریزی شهریار، متولد ۱۳۸۵ و درگذشته در ۲۷ شهریور ۱۳۶۷، از نامآوران شعر سنتی بهویژه غزل در روزگار ماست. در شعر او در کنار جلوهی یکپارچهای که از شهریار میشناسیم، صداهایی گوناگون شنیده میشود که به مناسبت روز درگذشت او به چند مورد اشاره میشود.
۱_ غزلهای شهریار صدای حافظ را میتوان بهآشکارا شنید. شهریار در بسیاری از غزلهایش، وزن و ردیف اشعار حافظ را تجربه کرده است. در این دست اشعار، وزنهای اشعارش یکدست و تکرارپذیر است و کمتر فضایی تازه را در شعر او میتوان سراغ گرفت.
۲_ شاخهای دیگر از اشعار شهریار که اوج هنر شاعرانهی اوست؛ اشعاری را در بر میگیرد که عمدتا در قالب غزل یا دیگر قالبها(عمدتا قطعه) سروده شده است. در این اشعار شهریار به زبان روزمره نزدیکشده و از روایت و گاه گفتگو بهره جسته است. شعرهای "حالا چرا؟"، "دختر گلفروش"، "بوی صفای پدر" و ... از این دسته است.
۳_ در بسیاری از غزلها، شهریار زبانی ساده چون گونهی قبل را انتخاب کرده؛ هرچند به مضمونگرایی و برخی وبژگیهای سبک موسوم به تهرانی (آمیختهی عراقی_ اصفهانی) نزدیک شده است. غزل "جوانی" از نمونههای موفق این صدا در اشعار شهریار است.
۴_ شعر مذهبی شهریار آمیحتهای از شعر مذهبی بازگشتی و شعر رمانتیک مذهبی عصر پهلوی است. این شاخه، با وجود برجستهشدن در معرفی شهریار، از صداهای حاشیهای شعر اوست.
۵_ اشعار عمدتا رمانتیک متاثر از شعر تغزلی پس از نیما که تلاشهای او را در نوجویی نشان میدهد؛ هرچند او در این شاخه شاعری تاثیرگذار نبوده است.
#شهریار
#شعر_معاصر
@mmparvizan
کس نیست در این گوشه فراموشتر از من
وز گوشهنشینان تو خاموشتر از من
هر کس به خیالیست همآغوش و کسی نیست
ای گل به خیال تو هم آغوشتر از من
مینوشد از آن لعل شفقگون همه آفاق
اما که در این میکده غم نوشتر از من
افتاده جهانی همه مدهوش تو لیکن
افتادهتر از من نه و مدهوشتر از من
بی ماه رخ تو شب من هست سیه پوش
اما شب من هم نه سیهپوشتر از من
گفتی تو نه گوشی که سخن گویمت از عشق
ای نادره گفتار کجا گوشتر از من
بیژن تر از آنم که بچاهم کنی ای ترک
خونم بفشان کیست سیاووشتر از من
با لعل تو گفتم که علاجم لب نوش است
بشکفت که یا رب چه لبی نوشتر از من
آخر چه گلابی است به از اشک من ای گل
دیگی نه در این بادیه پرجوشتر از من
#شهریار