eitaa logo
قرار اندیشه
255 دنبال‌کننده
464 عکس
187 ویدیو
3 فایل
✦؛﷽✦ 🍀چیزهای زیادی برای دیدن هست، ولی چه وقت می‌توان دید؟ قرار اندیشه، محفلی است برای دیدن‌های ساده و گفتن‌های بی‌پیرایه تا لابلای قلم‌زدن‌ها خود را بیابیم و تحقق خود را رقم زنیم... راه ارتباط: @ta_ghaf @mmasir
مشاهده در ایتا
دانلود
غزه، گویا تو امروز مصداق مقاومت تاریخ انسانیتی، آری تو بلندترین غزوه پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلمی؛ چه عجیب است به تو اندیشیدن و امشب هر چه به تو می‌اندیشم، جز حیات و شور و شعف مستانه برای بودنی ماندگار در عرصه تاریخ نمی‌یابم. چطور می‌شود بدون تو امروز انسان و انسانیت را معنا کرد؟ چطور می‌شود بدون تو امروز قرآن خواند و نفس کشید؟ چطور می‌شود به تو چشم دوخت و گذشت و روضه‌ی مقاومت نخواند؟ گویا امروز تو چنان حیرانِ روی حقی و در حرارتِ عشق او گرمی که عالم به وجود تو روشن و گرم شده است و عصر یخبندان را که با قیام خمینی کبیر و استقامت خامنه‌ای عزیز تَرَک‌ها برداشته بود و با نوای او و خون فرزندانش احساس شکستگی می‌کرد، تو مردانه شکستی و ذوب کردی، ای امیدِ چشمان منتظران تاریخ برای نجات بشریت از یخبندان و ظلمت تاریخ... گویا هر چه شعر حیات‌بخش سروده شده در وصف توست. تو فرزند مقاوم بدر و احد و حنین و احزابی. تو جوانمرد جمل و صفین و نهروانی. تو شیر میدان کربلا و شام تاریخی. مادر هستی به ایستادگی‌ات در امتحان عشق می‌بالد و گویا صدای توست که با شور مستانه خویش می‌سراید: من مست مي عشقم هشيار نخواهم شد وز خواب خوش مستي بيدار نخواهم شد امروز چنان مستم از باده دوشينه تا روز قيامت هم هشيار نخواهم شد تا هست ز نيک و بد در کيسه من نقدي در کوي جوانمردان عيار نخواهم شد آن رفت که مي رفتم در صومعه هر باري جز بر در ميخانه اين بار نخواهم شد از توبه و قرايي بي‌زار شدم، ليکن از رندي و قلاشي بيزار نخواهم شد از دوست به هر خشمي آزرده نخواهم گشت وز يار به هر زخمي افگار نخواهم شد چون يار من او باشد، بي‌يار نخواهم ماند چون غم خورم او باشد غم خوار نخواهم شد تا دلبرم او باشد، دل بر دگري ننهم تا غم خورم او باشد، غمخوار نخواهم شد چون ساخته دردم، در حلقه نيارامم چون سوخته عشقم، در نار نخواهم شد تا هست عراقي را در درگه او باري بر درگه اين و آن بسيار نخواهم شد آری تو از فریاد صلح بیدادگونه اشعری‌ها رهیده‌ای، تو امیدت از مسلمان‌نماها و سازمان‌های نمادین حقوق بشر آزاد شد، تو آزاده‌ای آزاده از همه‌ی شعارهای مضحک انسان‌نماهای تاریخ، بخوان که نوای شیرینت، قلب‌های خواب‌زده و گمگشته‌ی بی‌تاب را به سمت میخانه‌ی عالم عشق می‌کشاند. ادامه بده که نوای همه‌ی انبیاء و اولیاء و عشاق عالم در آوای شیرین و سوزناکت شنیده می‌شود. چه کسی دردهای تو را می‌فهمد؟! تو چطور ایستادی که درد عشق و حمل آن مولود پاک بی‌بدیل شدی؟ غزه، مادری‌ات مبارک؛ آری تو مادری! تو ناله‌های بیت‌الاحزان حضرت زهرایی، تو صدای حضرت زینبی که در شام بلای عالم، خطبه می‌خوانی و فرزندان اسیر در چنگال فریب گرگان گوسفندنما را مادری می‌کنی و می‌رهانی... همه فکر می‌کنند تو محتاج کمکی ولی گویا قصه برعکس است، همه نیازمند مقاومت تواَند تا دیگر بار انسان متولد شود آن هم انسانی از جنس آخرین. سال‌هاست انتظارهایمان درهم پیچیده و اما قصه‌ی مادری پر از ایمان و یقین تو ادامه دارد و راهت راهی است که از کوثر گرفته‌ای. لبیک به تو و آن مادری که حیات از او گرفته‌ای... 🖊 @gharare_andishe
هیچ دقت کرده‌اید که بچه‌های فلسطینی چقدر زیبا هستند؟ زیبایی آنها همین است که در عین مظلومیت، پرقدرت و شکست‌ناپذیرند ..... اینان شیر چه مادرانی را خورده‌اند که این‌گونه‌اند؟ اینان فرزندان چه پدرانی‌اند؟ پدرانی که برایشان قصه‌ی ظلم را با آتشی در دل و اخمی به چهره تعریف کرده‌اند... و آن‌ها از بچگی آموخته‌اند که تسلیم نشوند؛ که مظلوم شدن را با آب و نان عوض نکنند... این بچه‌ها دارند تاریخ را می‌سازند آینده را... 🖊 @gharare_andishe
آری... این او نبود، این من بودم، او آینه‌ی من بود. نه در میانه‌ی جمع و در میانه‌ی میدان، اما در طلب و در آرزوی راه دادنش... وصله‌ای ناجور در میانِ جمع خوبان، چیزی شبیه به تباکی که نه در آن آه و سوزی هست و نه تو بیرون افتاده از این عالمی... در میانه‌‌ی درد، اما درد بی‌دردی... به کمرِ خمیده و گردنِ آویخته‌اش نگاه کن! پیداست که مدتهاست وجب به وجب این شهر را قدم زده و همچون دیوانه‌‌ای سرگشته و از همه جا طرد شده، پناه به در خانه‌ی این مجلس آورده‌‌ است... حال کیست که او را این‌گونه در آغوش کشیده و در این ظلمت سرد، پناه داده است؟ او کسی غیر از حضرت روح الله است؟ چه کسی این آدمیان را این‌گونه غریب، گرد هم آورده است؟ تا در عین غربت، به وسعت نور اندک خود، چراغی کوچک در این شهر ظلمت‌زده بیافروزند... غربت و مظلومیتشان را می‌بینی؟ ادامه بودن خرازیِ‌شان را می‌بینی؟ باکری و حاج احمد و متوسلیان بودنشان را می‌بینی؟ جز نور روح‌الله است؟ جز دست حاج قاسم؟ چه باک اگر مثل یاران کربُبلا تعدادشان اندک باشد؟ چه باک وقتی این نور به قدری عالم‌گیر است که جهانی را زنده می‌کند؟ تو این را می‌بینی؟ به آن‌ها درست نگاه کن! آن‌ها را دوباره ببین... کربلا بودنِ اینجا را می‌بینی؟ گلستان شهدا، آری! دوباره کربلا گشته‌ست... 🖊 @gharare_andishe
اخلاق در وضع کنونی.18مهر.mp3
19.86M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹فصل یازدهم: اخلاق و جامعه 🔹جلسه چهاردهم ١٨ مهر ١٤٠٢ @gharare_andishe
قرار اندیشه
🎙#مسئله_اخلاق 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم ان
. 🔹غالبا برای دفع فساد در جامعه به افزایش قدرت نظارتی یا پرورش افراد مهذب و تلاش برای خوب شدن تک تک افراد جامعه تلاش می‌شود. در صورتی که مسئله در خوب شدن افراد یا در نظارت قوی تر نیست و با وجود تأکید بر اینها نهایتا ناامید بازمی‌گردیم. این ناشی از عدم درک مناسباتی است که در جامعه وجود دارد. گویی راهی دیگر وجود دارد و آن مسئله تفکر است. این راه چه افقی از حضور در جامعه را برای خود مدنظر دارد و چه راهی را پیش می‌گیرد و چه مسیری را طی می‌کند؟ چه تمنا و طلبی در اوست؟ 🔹وقتی پیوندها سست است و نظام ارتباطات مناسب در جامعه نیست، مسئله در بد بودن افراد نیست بلکه مسئله این است که فساد شروع می‌شود و اینجا کسی تاب ایستادن در برابر این فساد را ندارد. گمان می‌کنیم می‌توان افراد مهذبی تربیت کرد که مقابل این فساد بایستند؛ در صورتی که مسئله این است که باید به این مناسبات اندیشید و راهی وجود دارد. 🔹پیامبر چگونه جامعه ای که پر از فساد است را متحول می‌کند؟ آیا تک تک افراد را درست می‌کنند یا راه جدیدی برای حضور انسان‌ها باز می‌کنند؟ اگر به این بیاندیشیم، می‌توان به اساسی ترین نحوه حضور پی برد. @gharare_andishe
اخلاق در وضع کنونی.mp3
18.02M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹بخش دوم 🔹فصل دوم: اخلاق در جهان‌های متفاوت 🔹جلسه پانزدهم ۹ آبان ١٤٠٢ @gharare_andishe
وضع کنونی تفکر.mp3
22.01M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹بخش دوم 🔹فصل سوم: اخلاق در دوران تجدد و تجددمآبی 🔹جلسه شانزدهم ۱۶ آبان ١٤٠٢ @gharare_andishe
قرار اندیشه
🎙#مسئله_اخلاق 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم ان
. 🔹در دوره گذشته فردیت و آزادی فردی مطرح نبود اما با ظهور بشر جدید و دایرمدار شدن اراده انسانی، گویی اخلاق جایی ندارد و امری وجدانی گشته است. در جهان توسعه‌یافته که نظمی جدید حاکم شده است، صورتی از اخلاق می‌توانست باقی بماند و آن عمل به وظیفه بود. اما در جهان توسعه‌نیافته به دلیل عدم نسبت با جهان جدید و عدم ورود در نظم تجدد، دچار چالش است و فساد شایع‌تر است. از طرفی اخلاق دینی در جهان جدید جایی ندارد و آنچه در غرب از اخلاق پیدا می‌شود، اخلاق دینی نیست. 🔹امروز وقتی با مسائلی روبرو می‌شویم، آن را به ذات تجدد و غربی شدن خود نسبت می‌دهیم در حالی که آن‌چه می‌بینیم، به جهت عدم مواجهه درست ما با جهان متجدد است و مسئله را در تقابل سنت و تجدد نباید دید. از طرف دیگر نباید صورت فردی شده‌ای از اخلاق که توانسته در نظم تجدد برای خود جایی بیابد را با اخلاق دینی اشتباه بگیریم و گمان کنیم در صورت ورود به نظم تجدد، اخلاق دینی پیش خواهد آمد. آن اخلاقی که پیدا می‌شود، اخلاق دینی نیست و عمل در وقت در آن نخواهد بود. به عبارتی ظاهری از اخلاق را خواهیم داشت ولی تصمیم اخلاقی در آن نیست. این خود دشواری حضور ما در این جهان است. 🔹مسئله ما از یک جهت توسعه‌نیافتگی است به این معنا که در نسبتی که با تجدد پیدا می‌کنیم، می‌توانیم به مناسباتی وارد شویم که نظمی داشته باشد اما از طرف دیگر شبیه داعیه روشنفکری نیست که توسعه پیدا کردن را همان تلاش برای اخلاقی شدن جامعه بینگاریم. اخلاق دینی، پیدا شدن عالمی دیگر است که اینجا جای فلسفه پیدا می‌شود. ما نیازمند فلسفه‌ای هستیم که در عین حال که می‌تواند نسبت ما را با دنیای جدید درست کند، ما را در انتظار یک عهد دیگر قرار می‌دهد و ما را دچار خطر روشنفکری نمی‌کند که خود را متوقف در توسعه غربی کنیم و گمان کنیم مدینه فاضله‌ای که وعده داده شده، همان شهر تکنولوژیک امروز است و آن را همان وعده پیامبرانه بپنداریم. 🔹فلسفی بودن مسئله مواجهه ما با جهان تجدد، به معنای این نیست که به فلسفه اخلاق دیگری نیاز داریم، بلکه به معنای درک تقدیر انسان در جهان امروز و انتظار یک افق گشوده داشتن است. یعنی در عین حالی که در آن هستیم، خود را از آن آزاد ببینیم و در انتظار عهدی دیگر باشیم. @gharare_andishe
در روزگاری به سر می‌بریم که برای هر اتفاق و رویدادی، علت‌های مختلف بیان می‌شود و چشم‌ها و گوش‌ها با فهمیدن جریانات پشت صحنه‌ی هر چیزی، احساس امنیت ذهنی می‌کنند و اگر به این اطلاعات دست نیابند به هیچ‌ ندای قلبی توجه نخواهند کرد و این‌گونه است که در دنیای امروز هر رویدادی که می‌تواند امکان محقق شده یا انتظارِ به نتیجه رسیده‌ای باشد، تبدیل به اتفاقی عادی و قابل محاسبه می‌شود، به عبارت دیگر شکوه و عظمت هر رویداد، قابل دسترس و کوچک می‌شود و شاید بتوان گفت اینگونه است که طی کردن مسیر بی‌معنی و امری فرساینده می‌شود. گویا هیچ روزنه‌ای برای حیات انسان بر روی زمین وجود ندارد و هر روز باید در روالی تکراری، بار سنگین زندگی را به دوش بکشد و روزها را تا نقطه‌ی پایان یکی پس از دیگری طی کند و حال آنکه اگر نتوان نقاط درخشانی که خود را به صورت غیر قابل انتظار نمایان می‌کند، همان‌طور که هست ببینیم هیچگاه نخواهیم توانست وسعت انسانی خود را به ظهور درآوریم. واقعه‌ی طوفان الاقصی نیز جهتی رخداد گونه دارد، به نحوی که در جایی‌که به فکر کسی نمیرسید، و همه‌ی بشر مأیوس و کرخت نسبت به همه‌ی قوانین بین المللی، بدون آنکه بدانند می‌توانند زیر بمباران بی‌وقفه، حرف از امید بشنوند و در کنار مرگ، زندگی را ببینند، ظهور انسانی را به نظاره نشستند که در مقابل حرکات جنون‌زده‌ی یک قوم، چنان مقاومت کنند و لحظه‌ای از موطن خود پا پس نکشند، که ما ساکنان سرزمین خزان‌زده‌ی وجود را نیز به حرکت در آورند و دوباره ماجرای زندگی را به یادمان آورده و چه بسا برای ما ایرانیان داستان آشنای انقلاب را به نحوی دیگر به چشم بیاورد تا بدانیم انقلاب اسلامی نیز رخدادی عظیم و غیر قابل محاسبه بوده‌است. در دنیایی که اراده‌ی معطوف به قدرت، چهره‌ی مخوف و بی‌رحم خود را پشت تئوری‌های سیاسی پنهان کرده‌بود، محور مقاومت نیز به صورت رخدادگونه تبدیل به شبکه‌ای شده تا در نقاط مختلف منطقه، مردمی که نام جهان سوم را یدک می‌کشید و نمی‌توانست توان خود را ببیند، با تمام قوا قدم به قدم و طول مسیر و به مرور توان خود را بازیابد و به استقبال فتح تاریخ خود برود و به خودآگاهی تاریخی دست یابد. ✍ @gharare_andishe
جهان نگاه کودکی است بی‌قرار‌، یا علی که غرق شد میان موج انفجار، یا علی سفارش شهداست که "وقتی گره‌های بزرگ به کارتان افتاد، از خانم فاطمه زهرا سلام‌الله علیها کمک بخواهید." 🌿 یا فاطِمَةُ الزَّهْراءُ، یَا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، یَا قُرَّةَ عَیْنِ الرَّسُولِ، یَا سَیِّدَتَنا وَ مَوْلاتَنا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکِ إِلَی اللّٰهِ وَ قَدَّمْناکِ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا، یَا وَجِیهَةً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعِی لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛ @gharare_andishe
اخلاق در وضع کنونی 22.MP3
26.4M
🎙 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم انسانی" دکتر داوری 🔹بخش سوم: اخلاق کنونی از کجا آمده است؟ 🔹فصل اول: آیا خلقیات ایرانی‌ها امروز میراث نیاکانشان است؟ 🔹جلسه هفدهم ۲۳ آبان ١٤٠٢ @gharare_andishe
قرار اندیشه
🎙#مسئله_اخلاق 🔹متن خوانی و گفتگو 🔹کتاب "اخلاق در زندگی کنونی و شرایط اخلاقی پیشرفت و اعتلای علوم ان
. در دنیایی قرار گرفته‌ایم که اقتضای آن بی‌اخلاقی است و متوجه نیستیم چه چیز گمشده است‌ که‌ در آن گم‌شدن، هریک دیگری را دروغگو و ریاکار می‌داند. اما گویی مسئله به نگاهی بازمی‌گردد که با آن زندگی می‌کنیم. تاریخ جدید با زبان و تفکر نسبت به جهان خودمان گشوده می‌گردد و آنجاست که می‌توانیم نسبت دیگری بین خودمان پیدا کنیم. ما اکنون با زبان امروزی نمی‌توانیم در آینده حاضر باشیم که این تنگنای زبان امروزی ماست و خطری است که با هیچ چیز دیگری حل نمی‌شود. دکتر داوری با وقوف بر جهان جدید و خطراتی که این جهان برای انسان پیش می‌آورد، از جایی به مسئله نگاه می‌کند که در نگاه ما نیست. بیان داوری یک فن سخنوری نیست، زبان نقدی است که مجال خوش‌خیالی نسبت به آنچه داریم را از ما می‌گیرد. ما گاه زبان نقد را با زبان نفی و انکار یکی می‌گیریم و شاید آن را القاء ناامیدی تلقی کنیم ولی مسئله این است که اگر بتوانیم به خود نگاه کنیم، امیدواری پیش خواهد آمد. اکنون با نگاهی به خود نظر می‌کنیم که خودمان نیستیم و آن نگاه، ما را به ما نشان نمی‌دهد و صرفا وهمی را مقابل ما قرار می‌دهد که مجال خود بودن را از ما می‌گیرد. ما از جهان کنونی غافلیم و نمی‌دانیم این جهان چگونه همه رخدادها را خلاص می‌کند. مسئله متفکری چون داوری در زبان و تفکر پیش می‌رود و دائما به دنبال این است که ما چه تفصیلی از نسبت خود با جهان جدید داریم. جهانی که با سیطره متافیزیک بر درک ما چیزی را باقی نمی‌گذارد و همه چیز را تمام می‌کند. دعوت به اندیشیدن همان فتح الفتوحی است که ما را به افقی رهنمون می‌کند و باید دید این زبان چه تذکری برای ما نسبت به حضور در آینده دارد. @gharare_andishe
امروز روز ولادت حضرت زینب است چه مبارک و میمنت است این روز به خاطر تولدِ شایسته دُختی که تاریخ با روایت و ایستادگی‌اش اکنون زنده و جاری‌است و دوباره در حال تکرار است...اما این‌بار فقط حضرت زینب در این نبرد نیست؛ زینب‌ها به میان آمدند و بار تاریخ را به دوش می‌کشند. چه مبارک و میمنت است که این روزها دختران و زنانی را می‌بینی که چون او زینبی‌وار، همچو کوه ایستاده‌اند و چون او برای دشمنش رجز می‌خواند. رجز برای دشمن اسلام؛ رجز برای نابودی باطل و حقی که تا ابد خواهد ماند؛ رجز نه تنها با فریادی از حلقوم‌شان، از جنس خون دادن خود و فرزندان و نزدیکانشان، با شهادتشان، با لالایی خواندن ‌و آغوش کشیدنِ نوزاد و نو‌رسیده‌اش که جای "قدم نو رسیده مبارک"، باید گفت "شهادت نو رسیده‌ات مبارک". ناگهان بغض گلویم را فشرد؛ دلم روانه بیمارستان شفا شد... نمی‌دانی شهادت نو رسیده را تبریک گویی یا شهادت پرستار را به جای روز پرستار... مظلومیتشان قلبم را دوباره فشرد. گویی نبرد آخر است از اوج مظلومیت آن نازنین زنان و شیرمردان غزه و اوج ظلمت آن حیوان‌ صفت‌های دیو رو. اما باز مبارکمان باد این روز خجسته، که با تولد دخت فاطمه، معنای زن جان بیشتری گرفت و جهان به نورش رنگ عاشقی و دلدادگی. ✍ @gharare_andishe
جز شهادت عاشقی را راه نیست خاک و خون غزه را آن آه نیست غم به جانِ جان رفته از برای ما چرا؟ او همی رب و درون جان نمی‌بیند تو را؟ قدس را بنگر چگونه با جنون خونین شده مادری فرزند در آغوش و او غمگین شده ای شهادت از سعادت خوب داری آن خبر گر کُشی ما زنده‌تر خواهیم شد ای در حضر کلنا غزه به خون عاشقان سوگند خور اشک هر کودک نباشد کمتر از زریِّ دُر یا که فریاد پدر را گوش کن در طنین بغض او هم کوش کن جز ندای حمد للهش همی گفتار نیست این ندای خیبر و یک رقعه از پیکار نیست مکتب قسّام ما را درس عشق آموخته جز ز عشق و عاشقی دارد کسی اندوخته؟ ای کتائب ای شهود دست الله کبیر ای که صهیون باد اندر دست مولایش اسیر قلب ما با هر تپش نام شما نجوا کند با ندای نصرٍ أو استشهادتان غوغا کند صبح ما صبح حماس است و حماسه در برش وان غروبی جز شهادت نیست اندر آخرش نیست فرقی در زبان و رنگ و ملیت ز ما چون شکوه قدس هر آزاده‌ای را آشنا تقدیم به برادران گران‌قدر فلسطینی و حماس به ویژه رزمندگان گردان‌های شهید عزالدین قسّام @gharare_andishe
هدایت شده از سید رسول فاطمی
بگو که غزه، کربلا چه شد.mp3
5.48M
🎧 بگو که غزه، کربلا چه شد... 🎙 سیدرسول فاطمی (بخشی از جلسه "نور غزه در تاریکی زمانه") ⏱ زمان: ۹ دقیقه 🗓 ۱۵ آبان ماه ۱۴۰۲ 📍 گلستان شهدا اصفهان ‌ ‌ ‌ ‌
در مناسبات مرسوم غیر از مناسباتی که در خانواده درک می‌کنیم، همه می‌دانیم که قرار است چه اتفاقی بیفتد و هدف کار و ارتباطات افراد معلوم است. به عنوان مثال قرار است محصول مشخصی تولید شود؛ ولی در جمع شدن انسانها دور یکدیگر در یک خانه و خانواده، آنچه که در این پیوند رخ می‌دهد، پیش‌بینی‌ناپذیر است. آنچه در خانه فرزندان را دور هم جمع می‌کند، امید مادر است. همان امیدی که خانه را برپا می‌کند. امیدی که به دنبال رسیدن به چیز خاصی نیست و بزرگترین آن شاید همان خانه حضرت زهرا سلام‌الله‌علیهاست. جمع شدنی است که رخدادهایی مافوق تصور در آن اتفاق افتاده است. امیدی که در دل آن برکات زیادی پیش می‌آید. اگر به این جمع شدن توجه کنیم، در امتداد آن خود را می‌یابیم. اگر ما امروز درکی از اسلام داریم، به برکت آن خانه حضرت زهرا سلام‌الله علیهاست. همه ما در چنین افقی در تمنای خانه هستیم. گویا خانه نحوه جمع شدن و بنای جهانی است که خدا نتیجه‌اش را رقم می‌زند. اتفاقی است که خود خدا وسط می‌آید و نتایج بزرگ به آن جمع شدن می‌دهد. حال مسئله اینجاست که چقدر می‌توانیم این مسیر را در جامعه خود پیش برویم و در تمنای آن نحوه جمع شدن باشیم. @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز اول... 🔹دوشنبه ۶ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم رجایی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
روضه مادری.mp3
21.26M
🎙 روضه مادر 🔹روز اول 🔹مقام پیشاخلقتی حضرت زهرا سلام‌الله علیها 📆 ۶ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز دوم... 🔹سه‌شنبه ۷ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم شاه‌سنایی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز سوم... 🔹چهارشنبه ۸ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم رفیعی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
روضه مادر.روز دوم.mp3
19.88M
🎙روضه مادر 🔹روز دوم 🔹روایت زن در عالم قدیم، عالم جدید و عالم بقیه اللهی 📆۷ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
اَلسَّلامُ‏ عَلَيک اَيتُهَا الصِّدّيقَةُ الشَّهيدَةُ، اَلسَّلامُ عَلَيک اَيتُهَا الرَّضِيةُ الْمَرْضِيةُ 🔹روضه مادر... 🔹روز چهارم... 🔹پنج‌شنبه ۹ آذر ۱۴۰۲ بعد از نماز ظهر و عصر 🔹راوی روضه: خانم ملاباشی سُها؛ سرای هنر و اندیشه @gharare_andishe
روضه مادر.روز سوم.mp3
19.06M
🎙روضه مادر 🔹روز سوم 🔹طلب عالم مادری در آینه مقاومت‌ تاریخی حضرت زهرا سلام‌الله علیها 📆 ۸ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe
روضه مادر.روز چهارم.mp3
25.8M
🎙روضه مادر 🔹روز چهارم 🔹حضرت زهرا سلام‌الله علیها الگوی بشریت 📆 ۹ آذر ماه ۱۴۰۲ @gharare_andishe