eitaa logo
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
699 دنبال‌کننده
326 عکس
81 ویدیو
15 فایل
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🔺 کانال اطلاع رسانی دکتر قاسم کاکایی در تلگرام: https://t.me/ghkakaie ارتباط با مدیر کانال : @Admin_ghkakaie
مشاهده در ایتا
دانلود
جلسه ۴ سلسله نشست های طلب و اخلاق طلبگی_حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.mp3
9.66M
🎙️|فایل صوتی کامل| 💡 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ چهارم 🗓️تاریخ برگزاری : ۲۲ دی ۱۴۰۱ ⏳ مدت زمان : ۴۰ دقیقه و ۱۵ ثانیه ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
مظهر عصمت خدا «دختر فکرِ بکرِ من، غنچهٔ لب چو واکند از نمکین کلامِ خود، حقِّ نمک ادا کند» دختِ نبیِّ خاتم و همسرِ شاهِ لافتی با دَمِ آتشینِ خود بین به فدک چه‌ها‌ کند ِجلوهٔ عشق و معرفت گشته عیان ز خطبه‌اش اصل و فروع دینِ حق خطبهٔ او بپا کند کاخ نفاق و ظلم را کرده چنان زیر و زبر دسیسه‌های تو‌به‌تو چنین چه برملا کند چون به مدینه فاطمه خطبه بخوانَد این‌چنین عجب مدار زینب‌اش چنان به کربلا کند به تنگنای روزگار به کارِ من گِرِه فتاد منتظرم که لطفِ حق که را گِرِه‌گشا کند شنیده‌ام به پورِ خود بگفته فاطمه که حق حاجتِ خانه را پس از حاجتِ غیر روا کند حسن! عزیزِ فاطمه! گِرِه‌گشاست مادرت گو که به نیمه‌هایِ شب برایمان دعا کند قاسم اگرچه روسیاست، لیک نه آن‌گونه گداست کز سرِ روسیاهی‌اش، خانهٰ وی رها کند مظهر عصمتِ خدا، ‌راحتِ عقل و جان و دل بُوَد ز رویِ رأفتش نظر به سوی ما کند قاسم کاکایی سلام الله علیها ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
شرح گلشن راز جلسه ۴۶ _ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی .m4a
19M
🎙️باز نشر فایل صوتی کلاس شرح مثنوی اثر منظوم ( ره) ▶️ جلسه ۴۶ 🕝مدت زمان صوت : ۳۲ دقیقه 🗓️تاریخ تدریس : ۲۸ آذر ۱۳۹۰ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت ( ره) ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️باز نشر فایل صوتی کلاس شرح مثنوی #گلشن_راز اثر منظوم #شیخ_محمود_شبستری ( ره) ▶️ جلسه ۴۶ 🕝مد
، جلسهٔ ۴۶، ابیات: ز خط وهمیی های هویت دو چشمی می‌شود در وقت رویت نماند در میانه رهرو راه چو های هو شود ملحق به الله بود هستی بهشت امکان چو دوزخ من و تو در میان مانند برزخ چو برخیزد تو را این پرده از پیش نماند نیز حکم مذهب و کیش همه حکم شریعت از من توست که این بربستهٔ جان و تن توست من تو چون نماند در میانه چه کعبه چه کنشت چه دیرخانه تعین نقطهٔ وهمی است بر عین چو صافی گشت غین تو شود عین دو خطوه بیش نبود راه سالک اگر چه دارد آن چندین مهالک یک از های هویت در گذشتن دوم صحرای هستی در نوشتن ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
اعلام برنامه 📣 انجمن علمی - دانشجویی دانشکده الهیات دانشگاه شیراز برگزار می کند:📣 💠 دوره شرح مثنوی معنوی💠 جلسه ۴۶ ✅ با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی ⏳زمان برگزاری: سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ _ ساعت ۱۶ 🖇️لینک شرکت آنلاین در دوره : https://vroom.shirazu.ac.ir/elmi23 (شرکت برای عموم آزاد است ) ✅ https://eitaa.com/ghkakaie
جلسه ۴۶ شرح مثنوی معنوی_ حجت‌ الاسلام والمسلمین دکتر کاکایی .mp3
27.62M
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۴۶ شرح مثنوی معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🗓️تاریخ جلسه : سه شنبه ۲۷ دی ۱۴۰۱ 🕝 مدت زمان: ۵۷ دقیقه و ۳۲ ثانیه https://eitaa.com/ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۴۶ شرح مثنوی معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم
🟨 ، جلسهٔ ۴۶، دفتر اول ، ابیات ۶۲۲ تا ۶۴۸: تو ز قرآن بازخوان تفسیر بیت گفت ایزد ما رمیت اذ رمیت گر بپرانیم تیر آن نه ز ماست ما کمان و تیراندازش خداست این نه جبر این معنی جباریست ذکر جباری برای زاریست زاری ما شد دلیل اضطرار خجلت ما شد دلیل اختیار گر نبودی اختیار این شرم چیست وین دریغ و خجلت و آزرم چیست زجر شاگردان و استادان چراست خاطر از تدبیرها گردان چراست ور تو گویی غافلست از جبر او ماه حق پنهان کند در ابر رو هست این را خوش جواب ار بشنوی بگذری از کفر و در دین بگروی حسرت و زاری گه بیماریست وقت بیماری همه بیداریست آن زمان که می‌شوی بیمار تو می‌کنی از جرم استغفار تو می‌نماید بر تو زشتی گنه می‌کنی نیت که باز آیم به ره عهد و پیمان می‌کنی که بعد ازین جز که طاعت نبودم کاری گزین پس یقین گشت این که بیماری ترا می‌ببخشد هوش و بیداری ترا پس بِدان این اصل را ای اصل‌جو هر که را دردست، او بُرده‌ست بو هر که او بیدارتر پر دردتر هر که او آگاه تر رخ زردتر گر ز جبرش آگهی زاریت کو بینش زنجیر جباریت کو بسته در زنجیر چون شادی کند کی اسیر حبس آزادی کند ور تو می‌بینی که پایت بسته‌اند بر تو سرهنگان شه بنشسته‌اند پس تو سرهنگی مکن با عاجزان زانک نبود طبع و خوی عاجز آن چون تو جبر او نمی‌بینی مگو ور همی بینی نشان دید کو در هر آن کاری که میلستت بدان قدرت خود را همی بینی عیان واندر آن کاری که میلت نیست و خواست خویش را جبری کنی کین از خداست انبیا در کار دنیا جبری‌اند کافران در کار عقبی جبری‌اند انبیا را کار عقبی اختیار جاهلان را کار دنیا اختیار زانک هر مرغی بسوی جنس خویش می‌پرد او در پس و جان پیش پیش کافران چون جنس سجین آمدند سجن دنیا را خوش آیین آمدند انبیا چون جنس علیین بدند سوی علیین جان و دل شدند ✅ https://eitaa.com/ghkakaie