eitaa logo
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
676 دنبال‌کننده
318 عکس
81 ویدیو
15 فایل
🔺 کانال اختصاصی اطلاع رسانی برنامه‌ها و نشر آثار حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🔺 کانال اطلاع رسانی دکتر قاسم کاکایی در تلگرام: https://t.me/ghkakaie ارتباط با مدیر کانال : @Admin_ghkakaie
مشاهده در ایتا
دانلود
شرح‌الاسماء_الحسنی_جلسه_۹۰_حجت‌الاسلام_والمسلمین_دکتر_کاکایی.mp3
34.75M
🎙️|فایل صوتی کامل | ▶️ جلسه : ۹۰ 🌍 محل تدریس : شیراز ، حوزه علمیه شهید محمد حسین نجابت ( ره ) 📅 تاریخ : ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ 🕝مدت زمان صوت : ۳۲ دقیقه و ۱۰ ثانیه ✅ @ghkakaie
درسگفتار شرح الاسماء الحسنی، جلسهٔ ۹۰: یا من قامت السموات بأمره، یا من استقرّت الأَرَضون بإذنه يا من قامت السموات بامره أي الافلاك الكلية والجزئية الشاملة للارض والغير الشاملة لها والموافقة المركز والخارجة المركز والمتممات الحاوية والمحوية كلها قائمة بامره وفيضه المقدس بسم الله مجريها ومرسها أو المراد قيام ابدانها بارواحها قل الروح من امر ربي له الامر والخلق يا من استقرت الارضون باذنه المراد باستقرارها سكونها في الوسط وسببه ميل اجزائها الثقيلة من جميع الجوانب إلى المركز فتقاوم وتتدافع وتتعادل من جميع الجهات فسكنت في الوسط وقال بعضهم سببه جذب الفلك لها من جميع الجوانب جذبا متساويا متعادلا وقال بعضهم الفلك جسم لطيف شريف والارض جسم خسيس لا يجذبها بل يدفعها من جميع الجوانب دفعا متساويا فسكنت في الوسط وقال بعضهم هذا من خاصية حركة الكرة المستديرة كما في الزجاجة والبيضة فانه إذا وضعت البيضة في الزجاجة ودورت الزجاجة وقفت البيضة في وسط الزجاجة لا تميل إلى جانب اصلا وقال ثابت ابن قره سببه طلب كل جزء موضعا يكون فيه قربه من جميع الاجزاء قربا متساويا إذ عنده ميل المدرة إلى السفل ليس لكونها طالبة للمركز بالذات بل لان الجنسية منشأ الانضمام فقال لو فرض ان الارض تقطعت وتفرقت في جوانب العالم ثم اطلقت اجزائها لكان يتوجه بعضها إلى بعض ويقف حيث يتهيأ تلاقيها ولما كان كل جزء يطلب جميع الاجزاء طلبا واحدا ومن المحال ان يلقى الجزء الواحد كل جزء لا جرم طلب ان يكون قربه من جميع الاجزاء قربا متساويا وهذا هو طلب الوسط ثم ان كون ما ذكروه اسبابا طبيعية لذلك لا ينافى كونه باذن الله لانه مسبب الاسباب ابى ان يجرى الامور الا باسبابها كما ان احياء عيسى (ع) الموتى وتصحيح الادوية المرضى لا ينافى كونهما باذن الله لانه معطى التأثير والخاصية لا مؤثر في الوجود الا الله ✅ @ghkakaie
Sokhanrani 17 [1403-01-09].mp3
17M
🎙️|فایل صوتی کامل| 💡 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ سی و هفتم 🗓️تاریخ برگزاری : ۹ فروردین ۱۴۰۳ _ ۱۷ رمضان ۱۴۴۵ ⏳ مدت زمان : ۴۷ دقیقه و ۰۴ ثانیه ✅ @ghkakaie
دمی با حافظ در محضر حضرت آیت الله نجابت«ره» جلسه ۱۰.mp3
19.75M
🎙️| فایل صوتی کامل | درسگفتار (ره) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی جلسهٔ دهم 🗓️تاریخ جلسه : شنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۳ 🕝 مدت زمان: ۲۰ دقیقه و ۳۴ به بوی نافه‌ای کآخِر صبا زان طرّه بگشاید ز تاب جعد مُشکینش چه خون افتاد در دلها @ghkakaie
شرح_گلشن_راز_جلسه_۹۲_حجت‌الاسلام_دکتر_کاکایی-1.mp3
18.72M
🎙️ باز نشر فایل صوتی اثر منظوم شیخ محمود شبستری (ره) ▶️ جلسه ۹۲ 🕝مدت زمان صوت: ۳۹دقیقه 🗓️تاریخ تدریس: ۲۲ فروردین۱۳۹۱ ✅تدریس شده در حوزهٔ علمیهٔ شهید محمد حسین نجابت( ره) ✅ @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️ باز نشر فایل صوتی #درسگفتار_شرح_گلشن_راز اثر منظوم شیخ محمود شبستری (ره) ▶️ جلسه ۹۲ 🕝مدت زمان
درسگفتار شرح گلشن راز، جلسهٔ ۹۲: از ایشان می پدید آمد فصاحت علوم و نطق و اخلاق و صباحت ملاحت از جهان بی‌مثالی درآمد همچو رند لاابالی به شهرستان نیکویی علم زد همه ترتیب عالم را به هم زد گهی بر رخش حسن او شهسوار است گهی با نطق تیغ آبدار است چو در شخص است خوانندش ملاحت چو در لفظ است گویندش بلاغت ولی و شاه و درویش و توانگر همه در تحت حکم او مسخر درون حسن روی نیکوان چیست نه آن حسن است تنها گویی آن چیست جز از حق می‌نیاید دلربایی که شرکت نیست کس را در خدایی کجا شهوت دل مردم رباید که حق گه گه ز باطل می‌نماید مؤثر حق شناس اندر همه جای ز حد خویشتن بیرون منه پای حق اندر کسوت حق بین و حق دان حق اندر باطل آمد کار شیطان ✅@ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
حضرت آیت الله جوادی آملی
💠 وصیت حضرت امیر المؤمنین(ع) ▫️ بعد از اینکه ابن‌ ملجم ملعون، به آن حضرت ضربت زد، حضرت این جمله را فرمود: «وَصِیتِی لَكُمْ أَلَّا تُشْرِكُوا بِاللَّهِ شَیئاً»؛ وصیت و سفارش من این است که هیچ چیزی را شریک خدای سبحان قرار ندهید؛ نه خودتان را نه دیگری را، بلکه هر کاری که انجام می‌دهید فقط برای رضای خدا باشد. «وَ مُحَمَّدٌ (صلی الله علیه و آله و سلم) فَلَا تُضَیعُوا سُنَّتَهُ»؛ دین آن حضرت را ضایع نکنید. «أَقِیمُوا هَذَینِ الْعَمُودَینِ» این دو ستون را یعنی قرآن و سنت اهل بیت را، خدا و فرموده‌ های پیامبر و اهل ‌بیت (علیهم السلام) را حفظ بکنید! ▫️ بعد فرمود: «أَنَا بِالْأَمْسِ صَاحِبُكُمْ»؛ من دیروز نه تنها مصاحب شما بودم و در بین شما بودم، بلکه صاحب زمان بودم. وجود مبارک حضرت امیر در عصر خود، صاحب آن عصر بود امام آن زمان بود. فرمود من مدیر بودم رهبر بودم امام شما بودم، در بین شما هم به سر می ‌بردم: «أَنَا بِالْأَمْسِ صَاحِبُكُمْ وَ الْیوْمَ عِبْرَةٌ لَكُمْ»؛ امروز برای شما مایه عبرتم، برای اینکه آن همه قدرت ها از من گرفته شد و من در این بستر بیماری‌ هستم. ▫️ عبرت آن است که شخص با دیدن یک منظره، از جهل به علم عبور کند در بخش اندیشه و از جهالت به عقل عبور کند در بخش انگیزه. آن کسی که صحنه ‌ای را می ‌بیند و عالم و دانشمند نمی‌ شود یا عاقل و خردمدار نمی‌ شود، او تماشا کرد اما عبرت نگرفت؛ ولی اگر از جهل علمی به علم و از جهالت عملی به عقل عبور کرد، می‌ گویند او عبرت گرفت. ▫️ فرمود: «وَ الْیوْمَ عِبْرَةٌ لَكُمْ وَ غَداً مُفَارِقُكُمْ»؛ فردا هم از بین شما می ‌روم. بعد فرمود: «وَ اللَّهِ مَا فَجَأَنِی مِنَ الْمَوْتِ وَارِدٌ كَرِهْتُهُ»؛ قسم به خدا در هنگام مرگ، چیزی بر من وارد نمی ‌شود که برایم خوشایند نباشد! من منتظر لقای پروردگار بودم یک و می‌ دانم بعد از مرگ چه خبر است دو؛ اینکه فرمود: «لَوْ كُشِفَ‏ الْغِطَاءُ مَا ازْدَدْتُ یقِیناً» همین است. ✅@ghkakaie
شرح مثنوی معنوی جلسهٔ ۹۲_ حجت الاسلام و المسلمین دکتر کاکایی.mp3
13.76M
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۹۲ (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاسم کاکایی 🗓️تاریخ جلسه : سه شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ 🕝 مدت زمان: ۵۷ دقیقه و ۱۹ ثانیه @ghkakaie
کانال اختصاصی قاسم کاکایی
🎙️| فایل صوتی کامل | جلسه ۹۲ #شرح_مثنوی_معنوی (دفتر اول) ⬜با ارائه حجت الاسلام والمسلمین دکتر قاس
درسگفتار شرح‌‌ مثنوی معنوی، جلسه ۹۲، دفتر اول ابیات ۲۱۷۸ تا ۲۲۲۲(تصحیح نیکلسون: پس عمر گفتش مترس از من مرم کت بشارتها ز حق آورده‌ام چند یزدان مدحت خوی تو کرد تا عمر را عاشق روی تو کرد پیش من بنشین و مهجوری مساز تا بگوشت گویم از اقبال راز حق سلامت می‌کند می‌پرسدت چونی از رنج و غمان بی‌حدت نک قراضهٔ چند ابریشم‌بها خرج کن این را و باز اینجا بیا پیر لرزان گشت چون این را شنید دست می‌خایید و بر خود می‌طپید بانگ می‌زد کای خدای بی‌نظیر بس که از شرم آب شد بیچاره پیر چون بسی بگریست و از حد رفت درد چنگ را زد بر زمین و خرد کرد گفت ای بوده حجابم از اله ای مرا تو راه‌زن از شاه‌راه ای بخورده خون من هفتاد سال ای ز تو رویم سیه پیش کمال ای خدای با عطای با وفا رحم کن بر عمر رفته در جفا داد حق عمری که هر روزی از آن کس نداند قیمت آن در جهان خرج کردم عمر خود را دم بدم در دمیدم جمله را در زیر و بم آه کز یاد ره و پردهٔ عراق رفت از یادم دم تلخ فراق وای کز تری زیر افکند خرد خشک شد کشت دل من دل بمرد وای کز آواز این بیست و چهار کاروان بگذشت و بیگه شد نهار ای خدا فریاد زین فریادخواه داد خواهم نه ز کس زین دادخواه داد خود از کس نیابم جز مگر زانک او از من بمن نزدیکتر کین منی از وی رسد دم دم مرا پس ورا بینم چو این شد کم مرا همچو آن کو با تو باشد زرشمر سوی او داری نه سوی خود نظر گردانیدن عُمَر نظر او را از مقام گریه که هستی است به مقام استغراق که نیستی است پس عمر گفتش که این زاری تو هست هم آثار هشیاری تو راه فانی گشته راهی دیگرست زانک هشیاری گناهی دیگرست هست هشیاری ز یاد ما مضی ماضی و مستقبلت پردهٔ خدا آتش اندر زن بهر دو تا به کی پر گره باشی ازین هر دو چو نی تا گره با نی بود همراز نیست همنشین آن لب و آواز نیست چون بطوفی خود بطوفی مرتدی چون به خانه آمدی هم با خودی ای خبرهات از خبرده بی‌خبر توبهٔ تو از گناه تو بتر ای تو از حال گذشته توبه‌جو کی کنی توبه ازین توبه بگو گاه بانگ زیر را قبله کنی گاه گریهٔ زار را قبله زنی چونک فاروق آینهٔ اسرار شد جان پیر از اندرون بیدار شد همچو جان بی‌گریه و بی‌خنده شد جانش رفت و جان دیگر زنده شد حیرتی آمد درونش آن زمان که برون شد از زمین و آسمان جست و جویی از ورای جست و جو من نمی‌دانم تو می‌دانی بگو حال و قالی از ورای حال و قال غرقه گشته در جمال ذوالجلال غرقه‌ای نه که خلاصی باشدش یا به جز دریا کسی بشناسدش عقل جزو از کل گویا نیستی گر تقاضا بر تقاضا نیستی چون تقاضا بر تقاضا می‌رسد موج آن دریا بدینجا می‌رسد چونک قصهٔ حال پیر اینجا رسید پیر و حالش روی در پرده کشید پیر دامن را ز گفت و گو فشاند نیم گفته در دهان ما بماند از پی این عیش و عشرت ساختن صد هزاران جان بشاید باختن در شکار بیشهٔ جان باز باش همچو خورشید جهان جان‌باز باش جان‌فشان افتاد خورشید بلند هر دمی تی می‌شود پر می‌کنند جان فشان ای آفتاب معنوی مر جهان کهنه را بنما نوی در وجود آدمی جان و روان می‌رسد از غیب چون آب روان ✅ @ghkakaie
📢اعلام برنامه 💡 سلسله نشست هایِ (طلب و اخلاق طلبگی) 🎤حجت الاسلام و المسلمین دکتر قاسم کاکایی 🎥بستر های پخش از فضای مجازی : ۱ http://Dastgheibqoba.info/live ۲ https://www.aparat.com/dastgheib/live ۳ https://heyatonline.ir/masjed.ghoba 🗓️زمان در ماه مبارک رمضان : هر هفته، چهارشنبه‌ها و پنجشنبه‌‌ها پس از نماز ظهر و عصر جلسهٔ سی و هشتم ۱۵ فروردین ۱۴۰۳_ ۲۳ رمضان ۱۴۴۵ 🕌مکان : شیراز_ مسجد قبا (آتشیها)@ghkakaie