eitaa logo
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
1.6هزار دنبال‌کننده
895 عکس
470 ویدیو
44 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
💢جنگِ ناگهانی و مواجهۀ لحظه‌ای: آیت‌الله خامنه‌ای چه کرد؟ ۱. چالش خلاء فرماندهان. در فاصلۀ زمانیِ بسیار اندک، بسیاری از فرماندهان نظامی ایران، ترور شدند؛ اتفاقی که قابل‌پیشینی نبود و ناگهان، همۀ معادلات را درهم‌ریخت و ایران را با وضعیّت فقر فرمانده روبرو کرد. کافی‌ست تصوّر کنیم که جنگ، به راه افتاده، اما از آن سو، فرماندهانی در میان نیستند که بتوانند طرحی برای مواجهه و مقابله درافکنند. ما به‌صورت دفعی و لحظه‌ای، درگیر جنگی شدیم که در نقطۀ آغاز آن، عالی‌ترین مقامات نظامی‌مان را از دست دادیم. در این ساعاتِ حسّاس بود که آیت‌الله خامنه‌ای، بی‌درنگ و در همان لحظه‌های نخست، با انتصاب‌‌هایی که انجام داد، ساختار نظامی ایران را از لحاظ انسانی، دوباره بازسازی کرد. در اینجا بود که چالش مهمِ خلاء فرماندهان، علاج گردید و مقدّمه برای تهاجمِ متقابل، فراهم گردید. هر نوع تعلل و تأخیری در این‌باره، زمان را از ایران می‌گرفت و به رژیم صهیونی، امکان پیشروی می‌داد. ۲. چالش حضور عینی. جامعه، درگیر یک جنگِ واقعی شده بود و سعی می‌شد این‌گونه وانمود شود که آیت‌الله خامنه‌ای، در میدان و عرصه نیست و به پیام مکتوب، بسنده کرده است، اما ایشان، در ساعات پایانیِ همان روز نخست، در جلوی دوربینِ تلویزیون ظاهر شد و به‌جای حضور متنی، حضوری تصویری را ترجیح داد. ایشان باید به‌صورت عینی، دیده می‎‌شد تا جامعه، باور و اعتماد و اطمینان خود را از دست ندهد و گمان نکند که بی‌پناه، رها شده است. این عینیّت، نشان داد که ایشان هست و در پسِ پرده، ننشسته است. ۳. چالش ذهنیّت جامعه. بازی رسانه‌‌ای در فضای روایتیِ دشمن‌ساخته، فکر و باطن جامعه را آزار می‌داد و این‌گونه القا می‌کرد که کار از کار، گذشته و نظام ایران، در اثر شوکِ مهلکی که به آن وارد شده است، دیگر توان برخاستن و ندارد و به‌احتمال قوی، به سرنوشت دولت سوریه دچار خواهد شد. این گمانه‌ها، بسیار از واقعیّت، دور هستند، اما قدرت رسانه و را نباید ساده انگاشت. ذهنیّت‌ها و پنداشته‌های اجتماعی در اثر همین شگردها و القاهای رسانه‌ای، ساخته‌وپرداخته می‌شوند و جامعه، ناگهان خود را تنها و گرفتار و پریشان می‌بیند و روحیۀ خویش را می‌بازد. در اینجا بود که آیت‌الله خامنه‌ای در گفتگوی تلویزیونی‌اش با جامعه، آنچنان قاطع و مصمّم سخن گفت که توانست به جامعه، اعتمادبه‌نفس بدهد. سخنان ایشان، کوتاه بود، اما چه در چهرۀ ایشان و چه در لحن ایشان و چه در ادبیات ایشان، حماسه و حرارت و شور و قدرت و جسارت، موج می‌زد. در عمقِ نگاه ایشان و به‌خصوص در چشم‌ها، خشم و قاطعیّتِ فراوانی نشسته بود که با آرامش و اطمینانِ یک رهبر معنوی و دینی، درآمیخته بود. لحن ایشان نیز، همچون یک فرمانده که آماده است و رزم‌جامه به تن کرده، به‌شدّت فضای گفتار را به‌سوی مقاومت، سوق می‌داد. و اما واژه‌ها و جمله‌ها، همگی از بُرندگی و تیزی و ستیز حکایت می‌کردند؛ گویا ایشان شمشمیرِ آخته در دست گرفته و مترصدِ نشاندنِ زخم بر پیکر دشمن است. این ترکیب، حس امید و انگیزه و گشودگی را در مخاطب ایجاد می‌کرد و او را از تزلزل و تردید، می‌رهانید. آن اطمینان و قاطعیّت درونی، این‌طور تمام‌عیار و مثال‌زدنی، در جنبه‌ها و لایه‌های مختلف گفتار ایشان نمایان شده بود. ۴. چالش تصمیم نهایی. اینک ایران در موقعیّت تازه و عجیبی قرار گرفته بود که باید آن را معنادار و موجّه می‌کرد. آیت‌الله خامنه‌ای در این گفتار، آشکار تعبیر جنگ را به‌کار برد و گفت رژیم صهیونی، جنگ را آغاز کرد؛ این یعنی هم ما آغازگر نبودیم و هم تهاجم دشمن را به کمتر از جنگ نمی‌کاهیم. اما در برابر این وضعیّت پیچیده و ناگهانی، نباید کلّی و مبهم سخن گفت و ارادۀ خود را آشکار نکرد و تصمیم را به ساعات و روزهای بعدی واگذار کرد. ازاین‌رو، آیت‌الله خامنه‌ای، مجال نداد که نوع مواجهه، در ابهام و تعلیق قرار بگیرد و جامعه، پریشان و سرگردان باقی بماند، بلکه با کاربست تعبیر جنگ، مقدّمه‌ای را فراهم کرد که نتیجۀ آن، حدس‌زدنی بود؛ ایران به‌هیچ‌رو، مماشات و تعلل نخواهد کرد، بلکه پاسخی به رژیم صهیونی خواهد داد که آنها را دچار بیچارگی کند. کلمۀ بیچاره، حاکی از اوج استیصال و سرگشتگی است و مقصود ایشان این بود که آنچنان مواجهه‌ای خواهیم داشت که رژیم صهیونی، در بن‌بستِ مطلق گرفتار بشود و راه مفرّی نیابد. چندی پس از انتشار این پیام، حملۀ ایران آغاز شد و این تقارن نشان داد که فرماندۀ مستقیم این جنگ، شخص است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈سایت‌ها، پایگاه‌ها و کانال‌های موجود در فضای رسانه‌ای ایران: ویدئو و تصاویر از مکان‌های آسیب‌دیده!! اسامی افراد و‌اشخاص حقیقی و حقوقی!! 👈به‌راستی چقد در رازداری برای «گرا ندادنِ به دشمن» بصیرت داریم!!؟؟ با نشر محتواهای امنیتی؛ بیشترین کمک را به سرویس‌های اطلاعاتی_شناسایی دشمن کرده‌اید! بیایید شورِرسانه‌ای را با عدمِ شعورِ امنیتی معاوضه نکنیم. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈آنچه‌که اکنون در برخی شهرهای ایران و از جمله تهران رخ می‌دهد، نوعی «جنگ شهری-شبه‌چریکی» برای ایجاد هراس و تزلزل در مردم است. عملیاتی که در آن از دوش‌پرتاب و ریزپرنده و جاسازی بمب استفاده می‌شود، بیشتر جنگ نرم است تا جنگ سخت؛ چون نتیجۀ اصلی‌اش، خراب‌کاری‌های ایذایی در راستای ملتهب‌سازی جامعه است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
👈آنچه‌که اکنون در برخی شهرهای ایران و از جمله تهران رخ می‌دهد، نوعی «جنگ شهری-شبه‌چریکی» برای ایجاد
👈شبیه منطق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در دهۀ شصت عمل می‌کنند؛ ترور و انفجار و خراب‌کاری شهری برای ایجاد هراس در مردم و انفعال در حاکمیت. سیداسدالله لاجوردی و نیروهای کمیته و را به خط کنید. این جنگ داخلی، آدم‌های خودش را می‌طلبد. قدم اول، به‌میدان‌آوردن نیروهای بسیج برای ست. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
👈شبیه منطق سازمان مجاهدین خلق (منافقین) در دهۀ شصت عمل می‌کنند؛ ترور و انفجار و خراب‌کاری شهری برای
👈موشک‌های ایرانی، ناممکن‌ها را ممکن کردند؛ از سامانۀ دفاعی چندلایه گذشتند و در عمق تل‌آویو و نشستند. شاهکار نظامی رقم خورده. آنچنان سهمگین و هول‌انگیز بوده که هراس و تزلزل، وجودشان را تصرف کرده. اطمینان‌شان به گنبد آهنین، فروریخت. به خواب آسوده، بدرود گفته‌اند و در بیچارگی، غوطه‌ور شده‌اند. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈 تاسف بایست خورد،برای ؛ که به بهانه‌ی ؛ وزیری از بر گُرده‌ی مردم سوار می‌کند!!!؟ 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢ریزبدنۀ اجتماعی به‌مثابه راویان فتح: زبان جنگ بشویم ۱. در پاسخ به این پرسش که از ما نیروهای غیرنظامی، چه کاری ساخته است، باید به این مسأله اشاره کرد که در بخشی از مردم، مقداری حس خوف و هراس ایجاد شده. لایه‌هایی از جامعه، قدری دچار تزلزل شده‌اند. باید این حالت را جبران کرد. راهکار نیز موضع‌گیری در فضای واقعی و مجازی است. بگویید و بنویسید. سکوت نکنید. باید موفقیت‌های نظامی گفته بشود؛ البته با روش‌های رسانه‌ای و هنری و با حس و حال شخصی. در واقع، باید فتوحات را روایت کنیم و هر یک، رسانه بشویم. رسانه‌های رسمی و حرفه‌ای، فقط بخشی از داستان جنگ هستند. در کنار این لایه، خود مردم و روایت‌شان، حوزۀ رسانه‌های غیررسمی و اجتماعی را صورت‌بندی می‌کنند که البته بسیار مؤثر و تعیین‌کننده‌اند. ۲. رسانه در جنگ، نقش مکمل را بر عهده دارد و به جامعه، روحیه می‌بخشد. جنگ، منهای مردم و منهای حمایت و انگیزه و اراده و خواست آنها معنا ندارد. پس این امر را باید هرچه بیشتر، ایجاد و تشدید کرد. باید در دل‌شان، امید به آیندۀ جنگ آفرید.‌ رسانه‌های دشمن، آنها را وادار به فرار و هراس و ناامیدی می‌کنند، و ما در مقابل، باید به آنها اطمینان بدهیم که هستیم و می‌مانیم و پیروزیم. خودمان باور کنیم و به دیگران هم بباورانیم. جنگ، زدوخورد دارد و یک‌طرفه نیست. ما نیز آسیب می‌بینیم، اما باید برآیندها را دید و بر اساس آنها قضاوت کرد. جزئیات، مهم نیستند. ۳. بسیاری از مردم، متأثر از رسانه و روایت هستند و به قضاوت‌ها و تحلیل‌ها می‌نگرند و نه واقعیت‌ها. واقعیت‌ها برای آنها به‌طور مستقل، معنادار نیستند. پس باید ما، مرحلۀ معنادار ساختن واقعیت‌های‌ جنگ را بر عهده بگیریم. معنای این جنگ، نزاع حق و باطل است؛ استقلال و شرافت و حیثیت ملی است؛ دفاع از حقوق قطعی ملی است؛ ایستادن در برابر ظلم و زورگویی و زیاده‌خواهی است؛ و ... . باید این حقایق را به مردم گفت. ۴. مردم باید به مردم بگویند؛ یعنی افزون بر رسانه‌های رسمی، باید در متن جامعه، خط تولید روایت‌های همدلانه شکل بگیرد و همگان توجیه و همراه و متقاعد بشوند. باید جامعه را به‌صورت حداکثری، در یک جهت به حرکت درآورد. مفهوم ارادۀ واحد باید شکل عینی به خود بگیرد. و این امر با گفتن و موضع‌گیری و حمایت و تبیین و روشنگری، میسر است. این بخش مهمی از جنگ است؛ جزو معماری ذاتی جنگ، همین روایت‌ها و روایت‌گری‌ها نیز هست. جناب عمار در جنگ صفین، این‌چنین عمل کرد؛ گفت و تبیین کرد و شکوک و شبهات و تردیدها را از ذهن و دل خودی‌ها زدود. امروز چنین نقش و رسالتی، صدها برابر اهمیت بیشتر یافته است. ۵. همۀ ما می‌توانیم بگوییم و بنویسیم؛ در جهان واقعی، مصاحبان و معاشران و اطرافیانی داریم و در جهان مجازی نیز در شبکه‌های اجتماعی، با انبوه مخاطبان مواجه هستیم. پس بهانه‌ای برای سکوت و خاموشی در دست نداریم. باید دریابیم که قدرت از همین ریزبدنه‌های اجتماعی شکل می‌گیرد و هرچه موج همدلی و حمایت و موافقت در عمق جامعه، بیشتر پدید بیاید، ما در موقعیت جنگ، وضع بسیار بهتری خواهیم داشت. ۶. این‌گونه نیست که روایت‌گری در این مجال اندک و حساس، توان حرفه‌ای بطلبد، بلکه فقط باید گفت و طبیعی نیز باید گفت. باید حرف دل را زد و بی‌پرده و شفاف، حقیقت را بیان کرد. همین حال و وضع طبیعی و دستکاری‌نشده و غیرحرفه‌ای است که اثر می‌گذارد و دیگران را متقاعد می‌سازد. این جنبۀ مردمی و طبیعیِ روایت است. پس نباید خود را دستکاری کرد و ادا درآورد، بلکه باید خودمان باشیم. باید آنچه که در درون‌مان می‌گذرد را آشکار کنیم؛ خالص و صمیمی. ساختن روایت‌هایی صمیمی و صادقانه، خودش هنر است. چه‌بسا حرفه‌ای‌اندیشی، سد و مانع بشود و این خلوص و طراوت را بستاند. ۷. همگرایی اجتماعی، حالت تصاعدی دارد؛ هر کسی احساس کند که دیگران، جنگ را پذیرفته‌اند و اعتماد و اطمینان دارند و خوشبین هستند، خواه‌ناخواه، نظرش را به آنها نزدیک می‌کند و در نهایت، یک گفتمان اجتماعی شکل می‌گیرد. باید جریان عمومی جامعه را به این سو هدایت کرد؛ یعنی باید در پی ایجاد اجماع اجتماعی و هم‌افقی مردمی بود. باید ثابت کرد و نشان داد که آنچه می‌گذرد، مطابق خواست جمعی است. این امر از طریق حرکت پلکانی در عمق خود جامعه می‌گذرد؛ یعنی هر قطعه از پذیرش اجتماعی، قطعات دیگری از پذیرش را تولید می‌کند و به این ترتیب در عمق جامعه، گفتمان هم‌سو و هم‌داستان شکل می‌گیرد. جامعه می‌تواند جامعه را بازتولید کند و نگرش و جریان معنایی و روند هویتی بیافریند.‌ جامعه، امر منفعل و خاموش نیست، بلکه قدرت بازسازی و بازآفرینی دارد و اگر بجوشد و بخواهد و اراده کند، به یک قدرت روایتی بسیار تعیین‌کننده تبدیل خواهد شد. تجربۀ وجه مردمیِ دفاع مقدس در دهۀ شصت، قلۀ چنین رویکردی است. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢دشمن تضعیف شده حالا دست به دامن عملیات روانی شده و می‌خواهد با ایجاد رعب و وحشت، به ذهنیت مردم ضربه و فضای زندگی در کشور را مختل کند 👈دولت و نیروهای مسلح باید فوری و هوشمندانه، و اقتصادی رو فعال کنند. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
💢منازعۀ کنونی ما با رژیم صهیونی فراتر از سطح سیاست روزمره بوده و روایتی تمدنی و تاریخی دارد صنعت هسته‌ای و مقولاتی دیگر از این دست، بهانه‌های واهی و آشکار برای دغدغه‌های مهم و تاریخی در پشت‌پرده هستند. 👈درد و داغ اصلی تمدن غربی و زائدۀ وحشی آن که رژیم صهیونی است، برآمدن ایران به‌مثابه یک قدرت عظیم تاریخی و تمدنی است که سویۀ معنوی دارد و نظم رایج تجددی را به‌صورت قهری و کلی، به چالش فرامی‌خواند. 👈اصل پیدایی و تداوم این دیگری نظم‌آفرین و تاریخ‌پرداز، معضلۀ پنج دهه‌ای عالم تجدد و همۀ نیروهای درون آن است... 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
👈 امام حسین یک شخص نبود؛ یک مکتب بود,که هنوز ادامه دارد... 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
👈موشک‌های ایرانی، ناممکن‌ها را ممکن کردند؛ از سامانۀ دفاعی چندلایه گذشتند و در عمق تل‌آویو و #حیفا ن
👈شلیک‌ها و انفجارهای شهری، از جنس حملات سازمان مجاهدین خلق در دهۀ شصت است و با هدف تولید وحشت در جامعه. می‌خواهند به صورت نمادین نشان بدهند که جمهوری اسلامی در حال فروپاشی است. در حقیقت، روحیۀ ما را نشانه گرفته‌اند. حاشا که ما از شهادت بهراسیم. انقلاب، ایستاده است. سگ‌های هار. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─
فتـح‌قلّه‌ها بسوی‌ظهور«🚩»
👈شلیک‌ها و انفجارهای شهری، از جنس حملات سازمان مجاهدین خلق در دهۀ شصت است و با هدف تولید وحشت در جام
👈این روزها ایران با «فن‌آوری موشکی‌»، از «فن‌آوری هسته‌ای‌» دفاع می‌کند؛ فن‌آوری‌ها، همبسته‌اند و تولیدِ قدرتِ هم‌افزا می‌کنند. اما مسیر مذاکره، معاملۀ تدریجی بر سر هر دو فن‌آوری است؛ این یعنی از عناصر قدرت، تهی‌شدن. 👈 با «دست‌های خالی»، ذلیلانه خواهیم ماند، و با «دست‌های پر»، مقتدرانه. 🌐 @ghoghnuos13 ─┅═ঊঈ🔥🦅🦅ঊঈ═┅─