eitaa logo
#قران_بهشتِ_زندگی
46 دنبال‌کننده
134 عکس
24 ویدیو
1 فایل
وَ لَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِنْ مُدَّكِرٍ «32» و البتّه ما قرآن را براى پند گرفتن، آسان قرار داديم، پس آيا پندپذيرى هست؟
مشاهده در ایتا
دانلود
۳۰۸ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi 🔴 ۱ ✅ چرا روز شهادت (ع) و یارانشان را گفته‌اند؟ 🔴 اکثر قریب به اتفاق اهل لغت، این تصور را داشته‌اند که چون و از یک ریشه‌اند، و واقعهء کربلا هم در دهم ماه محرم اتفاق افتاده است؛ پس یعنی محرم .... 🔴 و بر همین قیاس را نیز که با و شباهت ظاهری دارند را روز ماه محرم گفته‌اند ⭕️ اما این معنا میتواند به دلایل زیر اشتباه باشد: ⬇️ ادامه دارد .... @ghoran_marefat_zendegi ۳۰۸ ⚫️🍂
۳۰۹ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi ⬆️ .... ادامه از قبل (۳۰۸) 🔴 ۲ 1⃣ آیا واژهء ، برای ماههای دیگر نیز بکار میرود؟ ⭕️ مثلا آیا شنیده شده که کسی به دهم ماه ، که همان است هم عاشورا گفته باشد؟! ✅ یا این مفهوم مختص ماه است؟ 2⃣ آیا اگر (ع) و یارانشان مثلا در یازدهم محرم شهید میشدند، آنگاه کلمات تاسوعا و عاشورا عوض میشدند و عاشورا واژهء دیگری داشت؟! 3⃣ آیا اعراب، قبل از این واقعه هم به محرم، ؛ و به محرم، میگفته‌اند؟! ✅ در هیچ منبعی، حداقل در مورد تاسوعا، چنین چیزی وجود ندارد 4⃣ در ریاضی، اعداد قاعدهء خود را دارند؛ و هر قاعده‌ای که بر شمارش عددی حکم کند بر سلسلهء اعداد هم حاکم خواهد بود. ⭕️ اعداد بر خلاف کلمات، استثناپذیر نیستند، بطور مثال در کلام عرب اعداد اینگونه شمارش میشوند: اول؛ ثانی؛ ثالث؛ رابع؛ .... و یا: اولا؛ ثانیا؛ ثالثا؛ رابعا؛ .... ✅ پس چنانچه و نیز در زمرهء اعداد بودند، باید قاعده‌پذیر باشند. یعنی باید بتوان بقیهء اعداد را هم به همان سیاق تلفظ نمود؛ مثل: عاشورا؛ تاسوعا؛ ثامونا؛ سابوعا؛ .... ✅ اما میبینیم که بقیهء اعداد از این قاعده پیروی نمیکنند. ✅🔴 لذا نمیتوانیم دلیلی داشته باشیم که و هستند تا از قاعدهء شمارش پیروی کنند. پس این دو روز هیچ ربطی به اعداد ندارد بلکه معنای دیگری دارند: ⬇️ ادامه دارد .... @ghoran_marefat_zendegi ۳۰۹ ⚫️🍂
۳۱۰ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi ⬆️ .... ادامه از قبل (۳۰۹) 🔴 ۳ ✅🔴 تفسیر و معنایی دیگر از عاشورا و تاسوعا 🔴 "عِشر" و "عِشرت" به معنای و است. "مُعاشر" یعنی "مُصاحب"، و اسم فاعل است که خودش ثلاثی مجرد اسم مصدر "عِشرت" میباشد: ✳️ ۱۹_سوره_نساء .... وَ عاشِرُوهُنَّ بِالْمَعْرُوفِ .... با زنان آنگونه که شایستهء آنان است معاشرت کنید 🔴 #و عشیر یعنی همدم و رفیق: ✳️ ۱۳_سوره_حج .... وَ لَبِئْسَ الْعَشِیرُ .... و چه بد معاشر و رفیقی انتخاب کرده‌اند 🔴 از ریشهء به کسی گفته میشود که معاشرت خصلت او باشد. ، زمان و مکانی که میل به و رفاقت و مصاحبت نمایان میشود و افراد میل معاشرت خود را با کسی که مورد نظر است عرضه میکنند. ✅🔴 و مبالغه است از میل به معاشرت. یعنی وقتی که میل و بشدت بالا میرود. ⬇️ ادامه دارد .... @ghoran_marefat_zendegi ۳۱۰ ⚫️🍂
۳۱۱ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi ⬆️ .... ادامه از قبل (۳۱۰) 🔴 ۴ ✅⭕️ مطابق توضیحات ارائه شده در ۱۱۰، و با خارج شدن از سلسلهء اعداد، عدد بودن نیز مورد تردید قرار میگیرد و معنی داشتن را از دست میدهد ✅🔴 "اَتسع" یعنی: گروههای ۹ نفره شدند اما ✅🔴 "اِتسع" یعنی: - وسعت پیدا کرد - گشاد شد - فراخ گردید ✅🔴 "اِتّساع" یعنی: - گسترده شدن - گشاد شدن - بالا رفتن ظرفیت ⭕️ اِتّساع شرائین؛ یعنی گشاد شدن رگها، و زیاد شدن ظرفیتشان برای عبور خون. ⭕️ "اَلتّاسوع"، یعنی چیزی که فراخی و گستردگی و ظرفیتش زیاد باشد ⭕️ و بالاخره "اَلتّاسوعا" یعنی جایی که بتوان ظرفیت را بالا برد و فراخی ایجاد کرد ✅🔴 و سرانجام اینکه این معنی را پیدا میکند: ✅ هنگامی که ظرفیت بالا میرود؛ و در سینه‌ها ایجاد میشود؛ و می‌یابد ⬇️ ادامه دارد .... @ghoran_marefat_zendegi ۳۱۱ ⚫️🍂
۳۱۲ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi ⬆️ .... ادامه از قبل (۳۱۱) 🔴 ۵ ✅🔴 ظاهرا این دو نام، یعنی و را برای نخستین مرتبه، (ع) به کار برده‌اند. ⭕️ و اگر در بعضی از روایات از (ص) از گفته شده است؛ اکثرا برای کم کردن اثرات (ع) است. ✅🔴 اما در مورد تقریبا نداریم که قبل از (ع) لغت تاسوعا بکار برده شده باشد. : ✅🔴 و این معنا که از تاسوعا و عاشورا گفته شد، رنگ و بویی تازه و زیبا از را عیان میسازد ، و بسیار فراتر از یک و یک تاریخی، که صرفا به زمان اطلاق گردد: ✅🌺 برای @ghoran_marefat_zendegi ۳۱۲ ⚫️🍂
۳۱۳ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi ⚫️🍂 !!!!! ✅⭕️ سوال: آیا در ، در خیام (ع) و یارانش، و حاکم است؟ یا و ؟ ✅🔴 با توجه به آنچه که در توضیح معنای ، بیان شد؛ که در تاسوعا و عاشورا، است برای ؛ ✅🔴 حقا و انصافا که در دلهای عارفان و عاشقان لقاءالله، هیچگونه - خوف و حزنی - دلهره و تشویشی - ترس و اضطرابی وجود ندارد ✅ و هر چه هست، شور و شعف و شوق است ✅ چرا که مرگ را شروعی برای زندگی ابدی میبینند ✅🔴 آنهم مرگی در بالاترین مرتبه و درجه، به نام ✅🔴 آنان که میروند، بسوی میروند ✅🔴 و آنان که میمانند، میکنند ✅🔴 چرا که و همسطح و همدرجهء یکدیگرند مگر نه آنکه: ✳️ ۳_سوره_عصر .... وَتَوَاصَوْا بِالْحَقِّ وَتَوَاصَوْا بِالصَّبْرِ .... و یکدیگر را به حق سفارش کردند و یکدیگر را به صبر سفارش کردند و مگر نه آنکه: ✳️ ۲۷الی۳۰_سوره_فجر - يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ اى نفس آرامش يافته - ارْجِعِي إِلَى رَبِّكِ رَاضِيَةً مَرْضِيَّةً خشنود و پسنديده به سوى پروردگارت باز گرد - فَادْخُلِي فِي عِبَادِي و در زمرهء بندگان من داخل شو - وَادْخُلِي جَنَّتِي و به بهشت من درآى و مگر نه آنکه: ✳️ ۱۶۹_سوره_آل‌عمران وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ كسانى را كه در راه خدا كشته شده‌اند مرده مپندار، بلكه زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزى داده میشوند ✅🔴 و چه کسانی بهتر از (ع) و (س) و سایر شهدا و بازماندگانِ ، به حقانیت این آیات واقف بودند؟؟؟ ✅🔴 آرزوی قبولی تلاشهای همهء شما عزیزان در جهت ✅🔴 و با آرزوی توفیق در راه تلاش برای هر چه زنده‌تر نگه داشتن و و و برای همهء شیعیان و منتظران ✅ که اگر یکی از ۷۲ تن نبودیم؛ ان‌شاءالله تعالی ✅ یکی از ۳۱۳ تن باشیم 🔴 به برکت صلوات بر محمد و آل محمد(ص) @ghoran_marefat_zendegi ۳۱۳ ⚫️🍂
@NASIMe_SABAA "هوالهو" ای اهل حرم، میر و علمدار نیامد سقای حسین، سید و سالار نیامد علمدار نیامد علمدار نیامد ۴۵ ⚫️🍃 دستگیر ناس ای اهل قلم حضرت عباس همینجاست آن عاشق فرزند گل یاس همینجاست بیهوده ز ببریدن دستش منویسید آن دست که بگرفته ید ناس همینجاست علمدار همینجاست سپهدار همینجاست @NASIMe_SABAA
۵۰۹ ⚫️🍂 @ghoran_marefat_zendegi 🔴 مطابق با آنچه در متون تاریخی درج گردیده، پس از شهادت امام حسین علیه السلام سر مطهر حضرت را به کوفه و شام بردند؛ و در هر دو شهر، افراد متعددی، آیاتی را از رأس مطهر آنحضرت شنیده و روایت کرده‌اند. 🔴 در معتبرترین این روایات، سر مبارک حضرت، بر روی نیزه، آیات ذیل را تلاوت فرموده: ✳️ ۹_سوره_کهف أَمْ حَسِبْتَ أَنَّ أَصْحَابَ الْكَهْفِ وَالرَّقِيمِ كَانُوا مِنْ آيَاتِنَا عَجَبًا ⭕️ آیا گمان كردی كه اصحاب كهف و رقیم از نشانه‌های شگفت‌انگیز ما بودند؟ [چنین نیست؛ زیرا نشانه‌هایی شگفت‌انگیزتر از اصحاب كهف نیز وجود دارد] ✳️ ۲۲۷_سوره_شعراء .... وَ سَيَعْلَمُ الَّذِينَ ظَلَمُوٓا أَيَّ مُنْقَلَبٍ يَنْقَلِبُونَ ⭕️ .... و كسانی كه ستم كرده‌اند، به زودی خواهند دانست كه به چه بازگشت‌گاهی باز خواهند گشت! ✳️ ۱۳۷_سوره_بقره .... فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللَّهُ ۚ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ ⭕️ .... پس به زودی خدا شرّ آنان را دفع خواهد كرد؛ و او شنوا و داناست. ✳️ ۷۱_سوره_غافر إِذِ الْأَغْلَالُ فِيٓ أَعْنَاقِهِمْ وَالسَّلَاسِلُ يُسْحَبُونَ ⭕️ و آن زمانی است كه غل‌ها و زنجیرها در گردن‌هایشان باشد در حالی كه به وسیله‌ی آنها كشیده شوند. @ghoran_marefat_zendegi ۵۰۹ ⚫️🍂
۱۴۶ 🌺🍃 @ghoran_marefat_zendegi ✅ یاد بگیریم و یادمان باشد که: 1⃣1⃣ سعی نکنیم خود را مد نظر او قرار دهیم؛ - چرا که او نه تنها: يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَ يَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ؛ هر چه را در آسمانها و زمين است میداند و به آنچه پنهان میداريد يا آشكار میسازيد آگاه است؛ (✳️ ۴_سوره_تغابن) - بلکه: وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ و خدا به هر چه در دلها میگذرد عالم است (✳️ ۴_سوره_تغابن) 🌺🍃 پس را مد نظر او قرار دهیم؛ او خود حاجاتمان را برآورده خواهد کرد 🔴 به بپیوندید @ghoran_marefat_zendegi ۱۴۶ 🌺🍃
✨🍃🌺🍃🌺🍃🌺 🍃🌺🍃 🌺 ۱۴۴ 🌺🍃 @ghoran_marefat_zendegi ❇️ حکایات کوتاه عرفانی 2⃣3⃣ 🔴 شخصی بزرگی را عرض کرد: من مالی دارم و میخواهم وصیت کنم که فرزندانم پس از مرگم برایم خیرات کنند. - آن بزرگ در جواب فرمود: اگر با چراغی وارد یک غار تاریک شوی، آیا چراغ را روبرویت میگیری یا پشت سرت؟!!! ✅ صدقات و انفاق و کارهای نیک خود را وقتی زنده‌ای از مال خودت انجام بده؛ نه از مال وارثانت!!! @ghoran_marefat_zendegi ۱۴۴ 🌺🍃 🌺 🍃🌺🍃 ✨🍃🌺🍃🌺🍃🌺
@ghoran_marefat_zendegi "هوالهو" وَلَقَدْ يَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّكْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّكِرٍ #سوره_قمر_آیات_۱۷_۲۲_۳۲_۴۰ ☆ما قرآن را برای تذکّر آسان ساختیم؛ آیا کسی هست که متذکّر شود؟! #قرآن_معرفت_زندگی @ghoran_marefat_zendegi 🌺🍃 عرض سلام و ادب و احترام، کانال #قرآن_معرفت_زندگی، با اهداف #تبیین #نگرش #تفکر #تعمق بر آیات قرآن و بررسی مصادیق کاربردی آنها در زندگی متداول و روزمره. 🌺🍃 در کانال #قرآن_معرفت_زندگی همراه قرآنی ما باشید https://telegram.me/ghoran_marefat_zendegi
"هوالهو" ۴۸ ⚫️🍃 ما رَأَیتُ الّا جَمیلاً گاه بی خویشی، ز هجران برادر سر به محمل خورده است ور نه در قانون حق آسیب بر جسم و سر و تن نارواست او چو حیدر، بر ستمگر داد میزد "ما رَأَیت الّا جَمیل" پس چنین نسبت به حال دختر ضرغام صفدر نابجاست