eitaa logo
آیات برگزیده
797 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
🍂پشتِ در یا دلِ بغداد چه فرقی دارد؟! هر کسی ذوبِ علی گشت تنش می سوزد... https://eitaa.com/joinchat/3435003923C863f1fbcfc
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
☘🌷☘<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<< بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره احزاب آیه ۵ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا <<<<<<<<<<<<<<<<<<< آیه۵) ادْعُوهُمْ لِآبَآئِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوٓا آبَآءَهُمْ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَمَوَالِيكُمْ وَلَيْسَ عَلَيْكُمْ جُنَاحٌ فِيمَآ أَخْطَأْتُمْ بِهِ وَلَٰكِنْ مَا تَعَمَّدَتْ قُلُوبُكُمْ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَحِيمًا <<<<<<<<<<<<<<<<🍀 آیه۵) پسر خواندگانتان را به نام پدرانشان بخوانید كه این نزد خدا عادلانه‌تر است؛ و اگر پدرانشان را نمی‌شناسید، پس برادران و دوستان دینی شمایند. و بر شما در آنچه [از انتساب‌هایی‌] كه به خطا انجام داده‌اید، گناهی نیست؛ ولی آنچه را كه دل‌هایتان تعمد و قصد جدی داشته است [گناه‌است‌]؛ و خدا همواره بسیار آمرزنده و مهربان است. <<<<<<<<<<<<<<<<<<< تفسیر آیه۵) سپس قرآن برای تأکید بیشتر و روشن ساختن خط صحیح و منطقی اسلام چنین می‌افزاید: «آنها را به نام پدرانشان بخوانید که این کار نزد خدا عادلانه‌تر است» (ادْعُوهُمْ لِآبائِهِمْ هُوَ أَقْسَطُ عِنْدَ اللَّهِ). و برای رفع بهانه‌ها اضافه می‌کند: «و اگر پدرانشان را نمی‌شناسید آنها برادران دینی و موالی شما هستند» (فَإِنْ لَمْ تَعْلَمُوا آباءَهُمْ فَإِخْوانُکُمْ فِی الدِّینِ وَ مَوالِیکُمْ). یعنی عدم شناخت پدران آنها دلیل بر این نمی‌شود که نام شخص دیگری را به عنوان «پدر» بر آنها بگذارید، بلکه می‌توانید آنها را به عنوان برادر دینی یا دوست و هم پیمان خطاب کنید. ولی از آنجا که گاه انسان بر اثر عادت گذشته، یا سبق لسان، و یا اشتباه در تشخیص نسب افراد، ممکن است کسی را به غیر پدرش نسبت دهد و این از حوزه اختیار انسان بیرون است، خداوند عادل و حکیم، چنین کسی را مجازات نخواهد کرد. لذا در ذیل آیه می‌افزاید: «اما گناهی بر شما نیست در خطاهایی که از شما سر می‌زند» و بی‌توجه آنها را به نام دیگران صدا می‌زنید (وَ لَیْسَ عَلَیْکُمْ جُناحٌ فِیما أَخْطَأْتُمْ بِهِ). «ولی آنچه را از روی عمد و اختیار می‌گویید» مورد حساب قرار خواهد داد (وَ لکِنْ ما تَعَمَّدَتْ قُلُوبُکُمْ). «و خداوند، آمرزنده و رحیم است» (وَ کانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِیماً). گذشته‌ها را بر شما می‌بخشد، سهو و نسیان و اشتباه و خطا را مورد عفو قرار می‌دهد. برگزیده تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
033005.mp3
211.1K
سوره احزاب: ۵ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 استاد قرائتی سوره احزاب آیه ۵ ✨ حفظ رابطه نسبی با پدر واقعی 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖌📝🖌📝🖌📝🖌📝🖌📝🖌📝 📌خواندن سوره اسرا و واقعه در شب جمعه در روایات آمده است ، هر کس در هر شب جمعه ، سوره ی اسراء را بخواند ، نمی میرد مگر اینکه قائم آل محمد را زیارت می کند و از اصحاب ایشان می گردد و هر کس در هر شب جمعه ، سوره ی واقعه را بخواند ، از دوستان حضرت امیر علیه السلام می شود و همه او را دوست خواهند داشت. 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹 زیارت كربلا 🎙 صابر خراسانى 🍃صلی الله علیک یا فاطمةُ الزَّهرَاءُ 🍃صلَّی اللهُ عَلَیکَ یَا اَبَاعَبدِاللهِ وَ عَلیَ الْمُسْتَشْهِدِینَ بَینَ یَدَیکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکَاتُهْ 🆔 @ghorun
🌟✨🌟✨🌟✨🌟✨🌟 📙امام علي (ع) : با گفتن ذکر (( استغفر و الله ربي و اتوب اليه )) و طلب آمرزش باطن خود را خوشبو و معطر سازيد تا بوهاي بد گناهان شما را رسوا و مفتضح نسازد. 📎خداوندا ببخش مرا از گناهانی که لذتش رفته و مسئولیتش مانده 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖📚📖📚📖📚📖📚〰〰〰〰〰 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ دوستان سوره احزاب ۶ به همراه ترجمه،تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۶النَّبِیُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ وَ أُولُوا الأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْض فِی کِتابِ اللّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُهاجِرِینَ إِلاّ أَنْ تَفْعَلُوا إِلى أَوْلِیائِکُمْ مَعْرُوفاً کانَ ذلِکَ فِی الْکِتابِ مَسْطُوراً 📘📚📘📚📘📚📘📚📘 ۶ ـ پیامبر نسبت به مؤمنان از خودشان سزاوارتر است، و همسران او مادران آنها مؤمنان محسوب مى شوند; و خویشاوندان نسبت به یکدیگر از مؤمنان و مهاجران در آنچه خدا مقرر داشته اولى هستند، مگر این که بخواهید نسبت به دوستانتان نیکى کنید (و سهمى از اموال خود را به آنها بدهید); این حکم در کتاب (الهى) نوشته شده است. 📘📚📘📚📘📚📘📚📘 آیه بعد به مسأله مهم دیگرى یعنى ابطال نظام مؤاخات مى پردازد. با این توضیح: هنگامى که مسلمانان از مکّه به مدینه هجرت کردند، و اسلام پیوند و رابطه آنها را با بستگان مشرکشان که در مکّه بودند، به کلى برید پیامبر(صلى الله علیه وآله) به فرمان الهى، مسأله عقد اخوت و پیمان برادرى را در میان آنها برقرار ساخت. به این ترتیب که میان مهاجران و انصار (دو به دو) پیمان اخوت و برادرى منعقد شد، و آنها همچون دو برادر حقیقى از یکدیگر ارث مى بردند، ولى، این یک حکم موقت و مخصوص به این حالت فوق العاده بود، هنگامى که اسلام گسترش پیدا کرد، و ارتباطات گذشته تدریجاً برقرار شد، دیگر ضرورتى براى ادامه این حکم نبود. آیه فوق نازل شد و نظام مؤاخات را به طورى که جانشین نسب شود ابطال کرد، و حکم ارث و مانند آن را مخصوص خویشاوندان حقیقى قرار داد. بنابراین، نظام اخوت و برادرى، هر چند یک نظام اسلامى بود، (بر خلاف نظام پسرخواندگى که یک نظام جاهلى بود) اما مى بایست پس از برطرف شدن حالت فوق العاده، ابطال گردد و چنین شد. منتهى، در آیه مورد بحث، قبل از ذکر این نکته، به دو حکم دیگر، یعنى اولویّت پیامبر(صلىم الله علیه وآله) نسبت به مؤمنین ، و بودن زنان پیامبر(صلى الله علیه وآله) به منزله مادر به عنوان مقدمه، ذکر شده است: مى فرماید: پیامبر، نسبت به مؤمنان از خود آنها اولى است (النَّبِیُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنِینَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ). و همسران او مادران مؤمنین محسوب مى شوند (وَ أَزْواجُهُ أُمَّهاتُهُمْ). با این که پیامبر(صلى الله علیه وآله) به منزله پدر، و همسران او به منزله مادران مؤمنین هستند، هیچ گاه از آنها ارث نمى برند، چگونه مى توان انتظار داشت که پسر خوانده ها وارث گردند. پس از آن مى افزاید: خویشاوندان نسبت به یکدیگر، از مؤمنان و مهاجرین، در آنچه خدا مقرر داشته است اولى هستند (وَ أُولُوا الأَرْحامِ بَعْضُهُمْ أَوْلى بِبَعْض فِی کِتابِ اللّهِ مِنَ الْمُؤْمِنِینَ وَ الْمُهاجِرِینَ). ولى، با این حال براى این که راه را به کلى به روى مسلمانان نبندد، و بتوانند براى دوستان و کسانى که مورد علاقه آنها هستند، چیزى به ارث بگذارند ـ هر چند از طریق وصیت نسبت به ثلث مال باشد ـ در پایان آیه، اضافه مى کند: مگر این که بخواهید نسبت به دوستانتان کار نیکى انجام دهید این مانعى ندارد (إِلاّ أَنْ تَفْعَلُوا إِلى أَوْلِیائِکُمْ مَعْرُوفاً). و در آخرین جمله، براى تأکید همه احکام گذشته، یا حکم اخیر، مى فرماید: این حکم، در کتاب الهى (در لوح محفوظ یا در قرآن مجید) نوشته شده است (کانَ ذلِکَ فِی الْکِتابِ مَسْطُوراً). 🆔@ghorun
033006.mp3
227.5K
سوره احزاب: ۶ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬سخنرانی حجت‌ الاسلام قرائتی با موضوع تفسیر سوره احزاب- آیه ۶ 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔷خداوند متعال می فرماید:  بايد از ميان شما گروهى [مردم را] به نيكى دعوت كنند و به كار شايسته وادارند و از زشتى بازدارند و آنان همان رستگارانند. ✨ آیه ۱۰۴ سوره آل عمران 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 راهش اینه که قلبت بشه حرم‌الله! باید قطب‌نمای قلب به سمت ولی باشه. 🆔@ghorun
💠طبق گفته پیامبر اعظم وقتی خداوند برای خانواده ای خیر بخواهد: ✅کوچکترها،بزرگترهایشان رااحترام می‌نمایند. ✅درزندگی وخرج روزانه شان مدارا میکنند. ✅آنهارا بر عیوبشان آگاه میسازد که برای رفعش تلاش کنند. 📖نهج الفصاحه(ص۱۸۱،ج۱۴۷) 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵〰🔷〰🔵〰🔷〰🔵〰🔷〰🔵 بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ دوستان سوره احزاب ۷ به همراه ترجمه،تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰 ۷وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثاقَهُمْ وَ مِنْکَ وَ مِنْ نُوح وَ إِبْراهِیمَ وَ مُوسى وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً 🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️ ۷ ـ (به خاطر آور) هنگامى را که از پیامبران پیمان گرفتیم، و (همچنین) از تو و از نوح و ابراهیم و موسى و عیسى بن مریم، و ما از همه آنان پیمان محکمى گرفتیم (که در اداى مسئولیت کوتاهى نکنند)! 🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️🔘⚪️ پیمان محکم الهى از آنجا که در آیات گذشته اختیارات وسیع و گسترده پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) تحت عنوان النَّبِىُّ أَوْلى بِالْمُؤْمِنِیْنَ مِنْ أَنْفُسِهِم بیان شد، آیات مورد بحث وظائف سنگین پیامبر(صلى الله علیه وآله) و سائر پیامبران بزرگ را بیان مى کند; زیرا مى دانیم همواره اختیارات توأم با مسئولیتها است، و هر جا حقى وجود دارد تکلیفى در مقابل آن نیز هست که این دو، هرگز از هم جدا نمى شوند، بنابراین، اگر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) حق وسیعى دارد، تکلیف و مسئولیت سنگینى نیز در برابر آن قرار داده شده. نخست مى فرماید: به خاطر بیاور هنگامى را که از پیامبران پیمان گرفتیم و همچنین از تو و از نوح و ابراهیم و موسى و عیسى بن مریم ، آرى، از همه آنها پیمان شدید و محکمى گرفتیم (وَ إِذْ أَخَذْنا مِنَ النَّبِیِّینَ مِیثاقَهُمْ وَ مِنْکَ وَ مِنْ نُوح وَ إِبْراهِیمَ وَ مُوسى وَ عِیسَى ابْنِ مَرْیَمَ وَ أَخَذْنا مِنْهُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً). به این ترتیب، نخست تمام پیامبران را در مسأله میثاق مطرح مى کند، سپس از پنج پیامبر اولوا العزم نام مى برد که در آغاز آنها شخص پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) به خاطر شرافت و عظمتى که دارد، آمده است، و بعد از او چهار پیامبر اولوا العزم دیگر، به ترتیب زمان ظهور (نوح و ابراهیم و موسى و عیسى(علیهم السلام)) ذکر شده اند. این، نشان مى دهد که پیمان مزبور، پیمانى همگانى بوده که از تمام انبیاء گرفته شده، هر چند پیامبران اولوا العزم به طور مؤکدترى در برابر این پیمان متعهد بوده اند، پیمانى که با جمله أَخَذْنا مِنْهُمْ مِیثاقاً غَلِیظاً تأکید فوق العاده آن بیان شده است. مهم این است، بدانیم این چه پیمان مؤکدى بوده که پیامبران همه، زیر بار آن هستند، در اینجا مفسران سخنان گوناگونى دارند، که مى توان گفت همه آنها شاخه هاى مختلف یک اصل کلى است، و آن: ادا کردن مسئولیت تبلیغ و رسالت و رهبرى و هدایت مردم در تمام زمینه ها و ابعاد است. آنها موظف بودند، همه انسانها را قبل از هر چیز، به سوى توحید دعوت کنند. و نیز موظف بودند یکدیگر را تأیید نمایند، و پیامبران پیشین امتهاى خود را براى پذیرش پیامبران بعد، آماده سازند، همان گونه که پیامبران بعد، دعوت پیامبران پیشین را تصدیق، و تأکید نمایند. خلاصه، دعوت همه، به یک سو باشد، و همگى یک حقیقت را تبلیغ کنند، و امتها را زیر پرچم واحدى گرد آورند. شاهد این سخن را در سائر آیات قرآن نیز مى توان یافت، در آیه ۸۱ سوره آل عمران مى خوانیم: وَ إِذْ أَخَذَ اللّهُ مِیثاقَ النَّبِیِّینَ لَما آتَیْتُکُمْ مِنْ کِتاب وَ حِکْمَة ثُمَّ جاءَکُمْ رَسُولٌ مُصَدِّقٌ لِما مَعَکُمْ لَتُؤْمِنُنَّ بِهِ وَ لَتَنْصُرُنَّهُ قالَ أَ أَقْرَرْتُمْ وَ أَخَذْتُمْ عَلى ذلِکُمْ إِصْرِی قالُوا أَقْرَرْنا قالَ فَاشْهَدُوا وَ أَنَا مَعَکُمْ مِنَ الشّاهِدِینَ: (به خاطر بیاورید) هنگامى را که خداوند پیمان مؤکد از پیامبران (و پیروان آنها) گرفت که، هر گاه کتاب و دانش به شما دادم، آن گاه پیامبرى به سوى شما آمد که آنچه را با شما است تصدیق مى کند، به او ایمان بیاورید، و او را یارى کنید، سپس (خداوند ) به آنها گفت: آیا اقرار به این موضوع دارید؟ و پیمان مؤکد بر آن بسته اید؟ گفتند: (آرى) اقرار داریم، (خداوند به آنها) فرمود: (بر این پیمان مقدس) گواه باشید من هم با شما گواهم !. نظیر همین معنى در آیه ۱۸۷ سوره آل عمران آمده است و در آن صریحاً مى گوید: خداوند از اهل کتاب پیمان گرفته بود، که آیات الهى را براى مردم تبیین کنند، و هرگز آن را کتمان ننمایند. به این ترتیب، خداوند هم از پیامبران پیمان مؤکد گرفته، که مردم را دعوت به توحید اللّه، و توحید آئین حق و ادیان آسمانى نمایند، و هم از علماى اهل کتاب، که آنان نیز تا آنجا که در توان دارند، در تبیین آئین الهى بکوشند، و از کتمان بپرهیزند. 🆔@ghorun
1_2631760723.mp3
112.8K
سوره احزاب: ۷ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخنرانی حجت‌ الاسلام قرائتی با موضوع تفسیر سوره احزاب- آیه ۷ 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌امام صادق عليه السلام: آنكه مالك خشم خود نباشد، مالك عقل خود نيست مَن لَم يَملِك غَضَبَهُ لَم يَملِك عَقلَهُ تحف العقول صفحه 371 🆔@ghorun
💠 پیامبر اکرم (ص) در قرآن سوره ایست که قاری‌اش را شفاعت و شنونده‌اش را بیامرزد و آن《سوره یس》است 📚 بحارالانوار ۲۹۱/۹۲ 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️◻️◽️◻️◽️◻️◽️◻️◽️◻️◽️◻️◽️◻️▫️ بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ دوستان سوره احزاب ۸ به همراه ترجمه،تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۸لِیَسْئَلَ الصّادِقِینَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَ أَعَدَّ لِلْکافِرِینَ عَذاباً أَلِیماً 🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️ ۸ ـ به این منظور که خدا راستگویان را از صدقشان (در ایمان و عمل صالح) سؤال کند، و براى کافران عذابى دردناک آماده ساخته است. 🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️🔻▫️ آیه بعد، هدف از بعثت انبیاء و پیمان مؤکدى را که از آنها گرفته شده است چنین بیان مى کند: هدف این است که خداوند از صدق راستگویان پرسش کند، و براى کافران عذاب دردناک آماده ساخته است (لِیَسْئَلَ الصّادِقِینَ عَنْ صِدْقِهِمْ وَ أَعَدَّ لِلْکافِرِینَ عَذاباً أَلِیماً). در این که، منظور از صادِقِین در اینجا چه کسانى هستند؟ و این سؤال چه سؤالى است؟ مفسران، تفسیرهاى فراوانى دارند، اما آنچه هماهنگ با آیات این سوره و آیات دیگر قرآن به نظر مى رسد، این است که: منظور، مؤمنانى است که صدق ادعاى خود را در عمل اثبات کرده اند، و به تعبیر دیگر از میدان آزمایش و امتحان الهى سرفراز به در آمده اند. شاهد این سخن این که: اولاً ـ صادقین در اینجا در مقابل کافرین قرار گرفته و از قرینه مقابله این معنى به خوبى استفاده مى شود. ثانیاً ـ در آیه ۲۳ همین سوره (احزاب) چنین مى خوانیم: مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجالٌ صَدَقُوا ما عاهَدُوا اللّهَ عَلَیْهِ: گروهى از مؤمنان کسانى هستند که در عهد و پیمانى که با خدا بسته اند صادقند و بر سر پیمان خود ایستادند بلافاصله در آیه ۲۴ مى فرماید: لِیَجْزِیَ اللّهُ الصّادِقِینَ بِصِدْقِهِمْ وَ یُعَذِّبَ الْمُنافِقِینَ إِنْ شاءَ أَوْ یَتُوبَ عَلَیْهِمْ: هدف این است که صادقین را در برابر صدقشان پاداش دهد، و منافقین را هرگاه بخواهد، عذاب کند و یا توبه آنها را بپذیرد . ثالثاً ـ در آیه ۱۵ حجرات و ۸ حشر ، صادقین به خوبى معرفى شده اند در حجرات چنین مى خوانیم: إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِینَ آمَنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ یَرْتابُوا وَ جاهَدُوا بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أُولئِکَ هُمُ الصّادِقُونَ: مؤمنان واقعى کسانى هستند که ایمان به خدا و رسولش آورده اند و شک و تردید در خود راه نداده اند با مال و جان در راه خدا جهاد کرده اند، اینها صادقین هستند . و در سوره حشر مى فرماید: لِلْفُقَراءِ الْمُهاجِرِینَ الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ وَ أَمْوالِهِمْ یَبْتَغُونَ فَضْلاً مِنَ اللّهِ وَ رِضْواناً وَ یَنْصُرُونَ اللّهَ وَ رَسُولَهُ أُولئِکَ هُمُ الصّادِقُونَ: غنائمى که بدون جنگ، به دست مسلمانان مى افتد متعلق به فقراى مهاجرین است، همانها که از خانه ها و اموالشان بیرون رانده شدند، در حالى که خواستار فضل پروردگار، و رضاى او بودند، همانها که خدا و رسولش را یارى مى کنند، آنها صادقین هستند . به این ترتیب، روشن است: منظور از صادقین کسانى مى باشند که در میدان حمایت از آئین خدا، و جهاد و ایستادگى در برابر مشکلات، و بذل جان و مال، صداقت و راستگوئى خود را به اثبات رسانده اند. اما این که منظور، از سؤال کردن از صدق صادقین چیست؟ با توجه به آنچه در بالا گفتیم روشن است، منظور این است که: آیا در اعمال خود اخلاص نیت و صدق ادعاى خویش را به ثبوت مى رسانند یا نه؟ در انفاق، در جهاد، در شکیبائى در برابر مشکلات، و مخصوصاً سختیهاى میدان جنگ. اما این سؤال، در کجا صورت مى گیرد؟ ظاهر آیه این است که: در قیامت در دادگاه عدل پروردگار، آیات متعددى از قرآن نیز از تحقق چنین سؤالى در قیامت به طور کلى خبر مى دهد. 🆔@ghorun
1_2648660641.mp3
65.7K
سوره احزاب: ۸ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💬سخنرانی حجت‌ الاسلام قرائتی با موضوع تفسیر سوره احزاب- آیه ۸ 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا