eitaa logo
گوهر معرفت
15.6هزار دنبال‌کننده
906 عکس
237 ویدیو
6 فایل
بسم الله و بالله لاحول ولا قوه الا بالله العلی العظیم مقصود عاشقان دو عالم لقای توست مطلوب طالبان به حقیقت رضای توست بودم بر آن که عشق تو پنهان کنم ولیک شهری تمام غلغله و ماجرای توست ⚠️نشر مطالب شرعا همراه نام و لینک کانال جایز میباشد⛔
مشاهده در ایتا
دانلود
  مرحوم آیت الله کوهستانی برای رفع گرفتاری و مشکلات به یکی از دوستان خویش فرموده بود این دعا را 70 مرتبه ویا حداقل 7 مرتبه بخواند که بسیار مجرب است یا مُسَبِّبُ سَبَب یا مُفَرِجَ فَرِج یا مُفَتِحَ فَتّح یا مُدَبِرَ دَبِّر یا مُسَهِلَ سَهلِ یا مُیَسِرَ یَسرِ یا مُتَمِمَ تَمِم بِرحمتکَ یا اَرحمَ اَلراحمینَ وَ اَنتَ الجَوادُ الکَریمُ گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
بسم الله و بالله نزد ولی خدا مشرف بودیم فرمود: چقدر ما از خدا دوریم و‌چقدر خدا به ما نزدیک است بسیار گریست و فرمود: هم نشین خدا باشید در دل شب او همنشینی با بنده اش را بسیار دوست دارد چون شب برای او بیدار میشویم رحمت واسعه ش قلیان و جوشش میکند و همه را در بر میگیرد فرمود: توشه برگیریم که به زودی خواهیم رفت دل به چرب و‌شیرین دنیا نبندیم که آنچه نپاید دلبستگی نشاید فرمود: هرچه هست نزد اوست و باقی همه عاریتی است گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
گوهر معرفت
بسم الله و بالله نزد ولی خدا مشرف بودیم فرمود: چقدر ما از خدا دوریم و‌چقدر خدا به ما نزدیک است بسیا
ولی خدا در محفل خصوصی فرمود: اگر گوشتان باز شود شب از صدای فریاد اهل دوزخ نخواهید خوابید آنها ضجه میزنند و‌امان میخواهند و فرصتی و‌رخصتی و ندایی مرسد که کلا عشق الهی ترس هم دارد سالک باید همواره بین خوف و رجا باشد اما وقتی بقرب برسیم دیگر امان و‌راحت خواهد بود گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
گوهر معرفت
ولی خدا در محفل خصوصی فرمود: اگر گوشتان باز شود شب از صدای فریاد اهل دوزخ نخواهید خوابید آنها ضجه می
این حرارت قلوب مومنین است که تا قیامت سرد نخواهد شد فرمود: چون عصر ظهور شد آنگاه  اقامه عزای سیدالشهدا علیه السلام دیدن دارد جن و‌ملک بر آدمیان گریه میکنند ایشان فرمود جناب محتشم رحمه الله علیه در مکاشفه دید که شما شیعیان در حال عزاداری بر حسین علیه السلام هستید و‌در اطرافتان جن و‌ملک گریه میکنند و‌به صورت میزنند و این شعر را سرود گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
گوهر معرفت
این حرارت قلوب مومنین است که تا قیامت سرد نخواهد شد فرمود: چون عصر ظهور شد آنگاه  اقامه عزای سیدالش
عزاداری شما جوانان در عصر ظهور اینگونه است و چه گریه ای میکنند در اطراف حلقه ی عزای جوانان جن و‌ملک که خود شاهد ماجرای حضرت ارباب بی کفن بوده اند شیعه ثابت خواهد کرد که در راه حسین علیه السلام از بذل جان ابایی ندارد و امیدوارم رحمت الهی شامل حال شیعیان و محبین حضرت سیدالشهدا علیه السلام باشد گوهرمعرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
گوهر معرفت
عزاداری شما جوانان در عصر ظهور اینگونه است و چه گریه ای میکنند در اطراف حلقه ی عزای جوانان جن و‌ملک
هرچه هست پس پرده است کاش هر روز کلاه گشاد دنیا را سرمان نگذاریم تا ببینیم و یقین کنیم و مومن شویم خوشا بحال اولیا خدا که سرصبح تا چشم باز میکنند اول جمال حضرت علیه السلام را میبینند و‌سلام میدهند گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
وظیفه ی سالک در حال قبض:   وظیفه ی سالک در حال قبض کاستن از اعمال عبادی و فشار وارد نکردن به نفس است. در روایت آمده: (جان ها را اقبال و ادباری است، پس هر گاه سر حال بود بر مستحبّات وادارش کنید و هرگاه بی حال بود، بر واجبات اکتفا کنید.) نهج البلاغه بخش حکمت و نیز وظیفه ی دیگر این است که اگر قبض خواسته است در راه رفعش بکوشد تا از جام بسط، می طهور بنوشد. نوعی دیگر از قبض: قبض در آغاز عمل: گاه سالک در آغاز عملی احساس نوعی قبض و بی حالی می کند و مردد می ماند که عمل را ادامه دهد و یا دست بردارد. مرحوم ملکی تبریزی این حالت را به دو قسم تقسیم می کند. ایشان معتقد است که قبض ابتدایی یا با ادامه دادن عمل زایل می شود و یا ادامه می یابد، در صورت اول نباید عمل را به خاطر بی حالی ترک کرد، ولی در صورت دوم شایسته است که عمل ترک شود. (البته این در صورتی است که عمل از دستورات استاد که باید ادامه یابد، نباشد). سالک به تدریج می تواند این دو نوع بی حالی را از یکدیگر بازشناسد.   قبض و بسط عارفان : آیا انسان کامل، یعنی شخص عارف بالله هم دارای قبض و بسط است؟ پاسخ این است که سالک پس از کمال از قبض و بسط به معنایی که گذشت رهیده است، او دیگر نه درد هجران دارد و نه شوق وصال به رحمان. او به مقصد رسیده و در حرم امن الهی آرمیده است. ولی به معنایی دیگر دارای قبض و بسط است. توضیح مطلب این است که عارف کامل پیوسته در پرتو تجلیّات پروردگار قرار دارد. این تجلیّات که عمدتاً «آسمانی» است، گوناگون است، زیرا نام های حق گوناگون است، وقتی عارف تحت تجلّی اسماء جمالیّه حق باشد، بسیار سرخوش است، به گونه ای که گویا می خواهد عالَم را ببخشد و اگر در تحت تجلّی اسماء جلالیّه باشد، در خود فرو می رود خُلق و حال ندارد و به سختی می توان با او انس گرفت. این دو حالت حتی در جسم و صورت عارف نمود دارد. او در حالت نخست چهره ای برافروخته، لبانی به خنده و تبسّم گشوده و اُنسی تماشایی دارد و در حالت دوم چهره ای لاغر و زرد، لبانی برهم نشسته و هیبتی قهرآلود دارد. مرحوم استاد طهرانی معتقد بودند: این دو حالت در انبیاء و اوصیاء نیز وجود داشته است و گویا شعر شاعر در همین مورد در بخش علم عارفان سروده شده است: گهی بر طارم اعلی نشینم گهی تا پشت پای خود نبینم گوهر معرفت https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
18-13900309-1.mp3
3.83M
🎧گوش دهیم. استقامت و صبر در تزکیه نفس (۱) 📌قیاس خود با اهل جذب، مانع استقامت و مجاهده انسان در تزکیه نفس است. عارف بالله حاج اقا علیپور
اينچنين است حال محبّ و عاشق دلباخته اى كه عشق و محبّتش، عين شوق و محبّت به خداست [که می فرماید]: ⛈«أَمّا حُزْني فَسَرْمَدٌ، وَ أَمّا لَيْلي فَمُسَهَّدٌ، وَ هَمٌّ لايَبْرَحُ مِنْ قَلْبي أَوْ يَخْتارَ اللّهُ لي دارَكَ الَّتي أَنْتَ فيها مُقيمٍ، كَمَدٌ مُقيَّحٌ، وَ هَمٌّ مُهيَّجٌ، سَرْعانَ ما فُرِّق بَيْنَنا، و إِلَى اللّهِ أَشْكُو.» ⛈حزن و اندوه من، ديگر هميشگى است، و شبهايم بدون فاطمه به بيدارى بسر مى رود، و اندوه فراق او، نه اندوهى است كه از دلم بيرون رود، بلكه همواره در اين غصّه بسر مى برم تا خداوند مرا در خانه اى كه تو اى رسول خدا، در آن جاى دارى، اقامت دهد. ⛈زخم دل من، زخمى عميق؛ و اندوهِ من، اندوهى است شدّت يافته. ⛈چقدر زود بين من و فاطمه فاصله افتاد! و به خدا شكوه مى برم. 📚جلوه نور ؛ ص19 https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
دستور لعن خاص از عارف سالک، حضرت آیت الله توسلی(ره) 🔹 لعن کردن دشمنان حضرت فاطمه الزهرا علیها السلام به این عبارت: «لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَةَ الزهراء»، کنز است، از گنج هم بالاتر است، خیلی راه‏گشا و پر برکت است. این از الطاف الهی به من است و این لعن را از کتابی نیاموختم. این لعن را زیاد بگویید و حضرت زهرا سلام الله علیها را خطاب قرار دهید. مشکلات به‏ صورت اعجازآمیزی حل می ‏شود. از این لعن برکاتی دیدم. این لعن، از طریق عارفانه به من رسیده است، نه این‏که کسی به من آموخته باشد. از خود اهل بیت علیهم السلام به من رسیده است که این لعن را به این نحو بگو. حرف من این است؛ صلواتی که بی‏ لعن باشد، تکمیل نمی‏ شود. اللهم رزقنا شفاعتها و زیارتها و برکاتها و اعجازها. 📚 کتاب در محضر عارف دارالشفا صفحه۱۳ 🔹 پ.ن۱: یکی از بزرگان در رابطه با این لعن فرموده بودند: از ایشان (حضرت آیت الله توسلی) پرسیدم منبع این لعن کجاست؟ چون در روایات نیست، فرمودند آیت‌الله توسلی این لعن را به ما آموختند و فرمودند من خودم این لعن را از حضرت حجت(عجل الله تعالی فرجه) در مدینه گرفته‌ام. 🔸 پ.ن۲: این لعن برکات اعجاز آمیزی دارد! بجهت رفع مشکلات، بجهت ازدیاد رزق، موفقیت در اعمال معنوی و مادی و... 🔹پ.ن۳: از حاج آقا توسلی (رحمة الله علیه) درباره ذکری برای رزق پرسیده شد، گفتند: « لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَةالزهراء» را زیاد بگویید. روزی ۱۳۵ بار. مِنْ حَيْثُ لَا يَحْتَسِبُ (از جایی که گمان نمی برید) به شما رزق برسد. https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b
♦️ حضرت آیت الله حاج سید محمد صادق طهرانی: 🔹 برخی وارد سلوک میشوند و بیست سی سال میگذرد ولی هیچ تکانی نمیخوردند! 🔸 چون دنبال خواسته های خودشان هستند، نه رها شدن از خواسته هایشان! 🔘 (مثلا شخص بجای اینکه دنبال رها شدن از قیود نفسانی باشد، دنبال طی الارض، چشم برزخی، کسب قدرت ها و علوم و... است!) https://eitaa.com/joinchat/3987931191C79e041da6b