eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
5.9هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
3.5هزار ویدیو
137 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
صادقانه یا قاطعانه؟ ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
با گرونی و بدبختی مردم سبز میشم با مقاومت و جلوگیری از افزایش قیمت ها قرمز من بورسم تو هم پولتو بریز تو شکمم بیشتر سبز میشم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روایت کوتاهی از ساختار نظام سرمایه‌داری ویدئو توضیحات ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
تفاوت «آزادی اقتصادی» در اسلام و نظام سرمایه‌داری بهترین راه برای اینکه آزادی اقتصادی تأمین بشود در یک جامعه‌ی اسلامی، این است که حکومت اسلامی و دولت اسلامی سیاستی اتخاذ بکنند و قوانینی وضع بکنند که بر طبق آن قوانین همه‌ی افراد در جامعه‌ی اسلامی قادر باشند آزادانه فعالیت اقتصادی کنند و همه‌ی قشرهای مردم از فعالیت اقتصادی خود بتوانند بهره‌مند بشوند. این یکی از آن وجوه امتیاز و جدائی بین نظام اسلامی در اقتصاد و نظامهای غربی است. در نظامهای غربی اگرچه به حسب ادعا، به حسب قوانین معمولی و اساسی مردم آزادند که فعالیت اقتصادی داشته باشند، اما در حقیقت این آزادی متعلق به همه‌ی مردم نیست. این منابع عظیم ثروت، این دریاها، این منابع طبیعی، این دشتهای حاصلخیز، این معادن، این همه امکاناتی که جزو ثروتهای عمومی جامعه محسوب میشود، اینها اینجور نیست که راحت در اختیار همه‌ی قشرهای جامعه قرار بگیرد و هر کسی بتواند بر روی آن بهره‌برداری و کار بکند و منتفع بشود. بلکه آن کسانی عملاً و واقعاً آزادند که دارای ثروتهای انباشته و زیاد هستند که سررشته‌ی اقتصاد جامعه، بلکه حتی خواهم گفت سررشته‌ی سیاست جامعه و اداره‌ی جامعه در دست آنهاست. آنها هستند که در حقیقت از منابع ثروت استفاده میکنند و بر آنها تسلط و سیطره دارند و استفاده و بهره‌برداری را آنها میکنند و آنها فضا را برای استفاده‌ی عموم جامعه تنگ کردند. لذا شما میبینید در جوامع سرمایه‌داری، چه جوامع پیشرفته‌ی سرمایه‌داری و چه جوامع عقب‌افتاده‌ی سرمایه‌داری، مثل بیشتر کشورهای جهان سوم، اغلب مردم در یک فقر شدیدی هستند؛ بخصوص در این کشورهای عقب‌افتاده. در حالی که اجتماعات عظیمی از مردم دچار فقر و بیکاری و بیجائی و بیمسکنی و محرومیت از بیشتر مواهب زندگی هستند، یک عده‌ی معدودی آزادانه تلاش میکنند، فعالیت میکنند، ثروت در می‌آورند، معادنی دارند، معادن دیگری را میگیرند؛ کارخانجاتی دارند، کارخانجات دیگری را ایجاد میکنند، دایر میکنند؛ زمینهائی دارند، زمنیهای دیگری را به آن اضافه میکنند؛ از دریاها استفاده میکنند، از همه‌ی منابع طبیعی در حقیقت یک عده معدود از جامعه استفاده میکنند. دیگران چه کسبه‌ی جزء، چه کارگران، چه کارگران معادن، چه کارگران کشاورزی، چه کارگران کارخانجات، در حقیقت ریزه‌خوار خوان آنها و استفاده کننده از زیادی ثروت آنها و گوشه‌ی سفره‌ی آنها هستند. خودشان امکان تلاش، امکان تولید، امکان بهره‌برداری، امکان کار سازنده، امکان تولید ثروت به آن معنای حقیقی ندارند. پس راه اینکه ما اقتصاد آزاد را به معنای حقیقی خودش در جامعه به وجود بیاوریم، این است که از این انحصار جلوگیری کنیم. امکانی در جامعه به وجود بیاید که اغلب افراد جامعه، بیشتر قشرهای جامعه یا همه‌ی کسانی که قدرت کار دارند، اینها بتوانند از امکانات طبیعی، از زمین، از دریا، از انفال، از دشتها، از مراتع استفاده کنند| رهبر حکیم انقلاب اسلامی؛ خطبه های نماز جمعه 24 مهر 1366 @syjebraily
هدایت شده از وحید یامین پور
توتالیتاریسم(توتالیتاریانیسم) امکاناتی لازم دارد که فقط در مدرنیته قابل دستیابی است. مهمترین امکان توتالیتاریسم، امکان نظارت بر مردم، پیش‌بینی ذهنیات‌شان و تاثیر بر کنش‌های آنهاست که به مدد پیشرفت تکنولوژی‌های انضباطی فراهم شده است. شبکه‌های اجتماعی، علم تحلیل داده(دیتا ماینینگ) و هوش مصنوعی مهمترین امکان شکل‌گیری دولت توتالیتر در سلب آزادی و حتی نفی اختیار انسان است. دقت در تاثیرات تکنولوژی‌های ارتباطی بر کاربران کافی است که حکم "مرگ سوژه" فوکو را بپذیریم. در جهان پیشاتجدد، خشونت سخت و آزادی توأمان وجود داشت. در جهان متجدد، خشونت سخت و خشونت نرم توأمان نافی آزادی و اراده انسانی اند. ➕️ @yaminpour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
معجزه انقلاب اينكه بنده بارها تكرار ميكنم كه جوان امروز، از جوان اوّل انقلاب و دوران جنگ اگر جلوتر نباشد، بهتر نباشد، عقب‌تر نيست - و من معتقدم كه جلوتر است - به‌خاطر اين است كه امروز با اين‌همه ابزارهاى تبليغى، با اين‌همه شگردهاى گوناگونِ فروريختن پايه‌هاى ايمان، جوان انقلابى ايستاده است. ما در عرصه‌ى فرهنگ، در عرصه‌ى سياست، در عرصه‌هاى اجتماعى، در عرصه‌هاى هنرى الى‌ماشاءاللَّه جوان مؤمن داريم؛ البتّه بله، يك‌عدّه‌اى هم هستند كه معتقد نيستند، پابند نيستند، آن را هم ميدانيم، نه اينكه غافل باشيم امّا اين خيل عظيم جوانان مؤمن، جزو معجزات انقلاب است. اين جوان امروز [است]؛ جوانى كه نامه مينويسند به بنده - از اين نامه‌ها يكى و دوتا و ده‌تا هم نيست، زياد است - و التماس، گريه كه اجازه بدهيد ما برويم در دفاع از حرم اهل‌بيت (عليهم‌السّلام) بجنگيم؛ از زندگى راحت، از زن و بچّه بگذريم. نامه مينويسند - واقعاً نامه گريه‌آلود است - كه [ما] پدرومادر را راضى كرديم، شما اجازه بدهيد ما برويم بجنگيم؛ اين وضع جوان امروز است. خب ميخواهند ايمان اين [جوان] را از بين ببرند. اين حصار فرهنگى براى حفظ اين ايمان است. بيانات رهبر معظّم انقلاب اسلامى در ديدار جمعى از ائمّه‌ى جماعات مساجد استان تهران ۱۳۹۵/۰۵/۳۱ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
هدایت شده از 📻 رادیوز 🇵🇸
کشتی پهلو گرفته-قسمت یازدهم.mp3
6.73M
مصرعی بود در این بیت ولی سوخته است... (مصرع: یک نیمه در بیت: خانه) 🗒 قسمت یازدهم از کتاب صوتی «کشتی پهلو گرفته» اثر مهدی شجاعی با گزینش و بازنگری 🎙 گوینده: فاطمه حیدری 📻 @Radioz_Ir
7.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به این دلیل بود که غنی‌نژاد می‌گفت: آقای خمینی و آقای خامنه‌ای اقتصاد نمی‌دانند! و به همین دلیل است که پرفسور درخشان می‌گویند اقتصاد اسلامی را باید از امامین انقلاب بگیریم... پ‌ن: این همان جملات نورانی است که دشمنان ایران و اسلام آن را تحريف کرده بودند که امام گفته است: اقتصاد مال خر است! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
💡هم دنیا، هم آخرت! 🔹امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) دنیا و آخرت، رفاه و آرمان، باهم و در کنار هم قابل پیشرفت است. تصور این‌که جامعۀ آرمان‌گرا به حل مشکلات مادی و رفاهی نخواهد رسید، به معنای این است که بگوییم ادیان و مقدسات و معنویات و آرمان‌ها به فکر دنیا و زندگی مردم نیستند، این، خلاف صریح اسلام و همۀ ادیان است. مطمئناً حرکت به سمت گشودن گره‌های مردم و باز کردن راه به سمت یک زندگی مرفه و سالم و خوب، که مردم از فراوانی و ارزانی و دیگر امکانات استفاده کنند، یک وظیفه اسلامی است که بر دوش همه، به خصوص بر دوش شما که مسئولان و مدیران کشور هستید است. این کار عملی است و قطعاً جزو آرمان‌های اسلامی و امام عزیزمان می‌باشد. 🖋رهیافت‌های اقتصادی، ش۴، ص۲ 💠مرکز مطالعات اقتصادی حبنا را دنبال کنید: ایتا | تلگرام | بله | اینستاگرام | آپارات
اقتصاد فرهنگی
این کانال رو دنبال کنید...