eitaa logo
اقتصاد فرهنگی
6هزار دنبال‌کننده
6.7هزار عکس
3.3هزار ویدیو
134 فایل
در میانه‌ یک جنگ تمام عیار ترکیبی مطالب کانال کپی‌رایت ندارد! ارتباط: حسین عباسی‌فر @h_abbasifar تبلیغات حرام است! 😊 "دکتر نیستم" https://virasty.com/ABBASIFAR
مشاهده در ایتا
دانلود
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله: به خدا سوگند که من از بر شما نمی ترسم، بلکه ترس من برای شما از این است که همچنان که به روی پیشینیان شما باز شد، به روی شما نیز باز شود و همچون آنان بر سر آن به برخیزید. در نتیجه، دنیا شما را نیز همانند آنان به افکند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
خدا نظر به خودش کرد آفرید تو را نظر به خویش نمودی شدی تمام خدا به خاک عشق زد آبی زِ بحر عقل و تمام- نمود دست بزرگیش حُسن خَلقِ شما شدی بصر که نموده‌ست جلوه حضرت هو شدی اُذُن که شده‌ست عرش حق تمامه صدا تو آمدی به جهان؟ بعد تو جهان آمد رسید مژده به آتش به خاک و آب و هوا به دست آمنه دادند نازنین تن تو تنی که از گِل آن حق سرشت جمله‌ی ما خدا نظر به تو کرد آفرید حیدر را خدا نظر به خودش کرد آفرید تو را ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
هکرهای منقلی پارسال همین موقع:) @BisimchiMedia
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
یک طرف: تعداد بسیار زیاد پروژه‌های نیمه‌تمام، در دست اقدام و پیش‌رو یک طرف: بودجه بسیار محدود دولتی راهکار چیست؟ سرمایه‌گذاری خارجی؟ فروش بیشتر نفت؟ استقراض از بانک مرکزی؟ بخش خصوصی؟ همه این‌ها راهکارهایی است که سال‌هاست مطرح می‌شود. اما: هیچ راهی کارامدتر از حضور مردم در اقتصاد وجود ندارد. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
بزرگترین طرح آب‌رسانی تاریخ بشر را مردم ایران، خودشان انجام داده‌اند. نه بودجه دولتی بوده و نه حضور خارجی‌ها و ابرسرمایه‌داران. ☘️کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
تولّدِ تجلّیِ تام آزادی... امانوئل کانت، فیلسوف آلمانی، درباره آزادی انسان بحث جالبی را مطرح می‌کند. او می‌گوید هنگامی که ما، همچون حیوانات، فقط به دنبال لذت می‌گردیم و از درد اجتناب می‌کنیم، کارمان واقعا آزادانه نیست؛ بلکه ما طوق بندگی امیال و تمنیات‌مان را به‌گردن داریم. می‌توان به گفته کانت، این حقیقت را هم اضافه کرد که وقتی لذت‌جویی و دردگریزی به رفتار ما جهت می‌دهد، ما بنده کسانی هستیم که توانسته‌اند در جهت منافع خود، به تمنیات و امیال ما جهت دهند. آنکه در اثر مشاهده زرق و برق تبلیغ، دست به انتخاب می‌زند، انتخابش آزادانه نیست. هرچند در ظاهر، وفق میل خود رفتار کرده و به تعبیر کانت بنده میل خود شده، اما در باطن امر، بنده کسی است که به میل او جهت داده است. لذاست که ادعای برخورداری از آزادی برای چنین کسی، ادعایی مضحک است. کانت وقتی می‌خواهد رفتار آزادانه را تعریف کند، می‌گوید یعنی عمل اختیاری؛ و عمل اختیاری یعنی عمل کردن طبق قانونی که من برای خودم وضع می‌کنم. و این، نقطه مقابل دگرمختاری (Heteronomy) است که انسان، به خاطر اهدافی عمل کند که از بیرون برای او تعیین می‌شوند و انسان می‌شود وسیله -نه بانی- برای اهدافی که دنبال می‌کند. اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا انسان قادر است بدون اینکه از طبیعت و تربیتش متاثر شود، برای خود قانون وضع کند؟ می‌تواند برای خویش هدف تعیین کند؟ آیا چنین انسانی اساسا قابل تصور است؟ اگر پاسخ این پرسش "خیر" است -که هست- چگونه می‌توان از آزادیِ انسانِ در بندِ طبیعت و تربیت خود، سخن گفت؟! نمی‌توان... پس آزادی کجاست و چگونه قابل تحصیل است؟ اگر منطق صحیح کانت را بپذیریم که انسان آزاد، انسانی است که بتواند فارغ از امیال و تمنیاتش، بدون تاثر از طبیعت و تربیتش، برای خود هدف تعیین کند و قوانینی برای پیمودن مسیر خود وضع کند، در تمام هستی برای انسان یک گزینه بیشتر باقی نمی‌ماند: اینکه تعیین‌کننده آن هدف و وضع‌کننده آن قوانین، موجودی آشناتر از انسان به خودش، آگاه‌تر از انسان به نیازهایش، مشرف‌تر از انسان به جهانی که در آن می‌زید، داناتر از انسان به صلاحش، مهربان‌تر و دلسوزتر از انسان به خودش، و صالح‌تر از انسان برای تعیین سرنوشتش باشد. آری! اگر کانت آزادی انسان را در رهایی از امیالش می‌داند، این آزادی تنها و تنها در سایه اطاعت از قوانین وضع شده توسط خالق انسان حاصل خواهد شد؛ و این همان آزادی است که نه غایت، که ابزار است: "آزادی برای" سعادت است و صرفا در سایه این آزادی است که سعادت ممکن است. اما آیا انسانِ پیوسته در معرض انتخاب، می‌تواند به خالق مراجعه کند و هدفش را و قوانین حرکتش را نو به نو و همین‌جا و هم‌اکنون از او بگیرد و مسیرش را به سمت سعادت طی کند؟ آری... می‌تواند! فلسفه انزال کتب و ارسال رسل همین‌جانست: یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا أَطِیعُوا اللهَ وَأَطِیعُوا الرَّسُولَ وَأُولِی الأَمْرِ مِنْکمْ. میلاد رسول گرامی اسلام و فرزندشان حضرت امام صادق(ع) بر تمام آزادیخواهان جهان مبارک باد. @syjebraily
مشکل اصلی ایران دیکتاتوریست! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
با توجه به اینکه بدون تردید شغل مادری و تدبیر منزل بسیار سخت‌تر از مشاغل بیرون از خانه است میتونیم حدس بزنیم که بسیاری از زنها چرا به دنبال مشاغلی مثل کارمندی و منشی‌گری و فروشندگی و امثالهم هستند. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
وقتی نظام سرمایه‌داری تا مغز استخوانتان نفوذ می‌کند اصلا این اتفاقات بعید نیست. همه چیز را کالا می‌بینید. همه چیز را فروشی می‌دانید. اصلا چرا آن گوشه؟ وسط صفحه تلویزیون هم تبلیغ کنید. این کارها اگر بررسی دقیق حقوقی و فقهی شود حتما تعرض به حقوق مردم است. حتما اجبار مردم و سلب اختیار و انتخاب مردم است. آیا می‌توان به مردم گفت اگر دوست ندارید نبینید؟ آیا می‌توان گفت اگر دیدید روی شما تاثیر نگذارد؟ این چه حرف غلطی است؟ فرق شما با آنهایی که می‌گویند من حجابم را رعایت نمی‌کنم هر کسی دوست ندارد نگاه نکند. اگر هم نگاهش افتاد روی او تاثیر نگذارد. گناه نکند و ... کِی می‌خواهید بفهمید همه چیز فروشی نیست. همه جا بازار نیست. مردم چه گناهی کردند شما ده‌ها شبکه رادیویی و تلویزیونی بی‌مصرف راه‌اندازی کردید و نمی‌توانید از پس هزینه‌هایش بربیایید و با فروشِ نگاه‌های مردم و مشارکت با سرمایه‌داران بزرگ می‌خواهید جیب‌تان را پر کنید. تولیدکننده‌های کوچکی که نمی‌توانند تبلیغ کنند چه گناهی کردند که صدا و سیمای جمهوری اسلامی به سرمایه‌داران بزرگ کمک می‌کند تا در بازار انحصار ایجاد کنند؟ این چه منطقی‌ست که فرهنگ فروشی می‌کنیم برای پرداخت حقوق کارمندان صدا و سیما؟ چه منطقی‌ست که عدالت‌فروشی می‌کنیم به بهانه هزینه‌های بسیار زیاد صدا و سیما. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
ساده‌تر از این نمی‌تونم بگم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
دوستان پیام دادند چرا کانال بله را فعال نمی‌کنم. حقیقتا نمی‌رسم و عذرخواهم. مطالب را در همین ویراستی و ایتا هم نمی‌رسم بگذارم. برخی فقط اینجاست و برخی فقط در ویراستی. 🙏 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
‏پورابراهیمی: "‎ مجوزی بابت خروج سیمان و فولاد از بورس صادر نمی‌کند. عوارض صادراتی برخی از فرآورده‌های معدنی کاهش پیدا می‌کند و حتی صفر خواهد شد..." سفته بازان بورسی، انحصارگران بورس کالا و خام فروشان، آسوده باشند، پورابراهیمی بیدار است. اولا، چرا ایشون از طرف مجلس، ‏صحبت می‌کند؟ حتی رئیس مجلس هم نمی تواند از طرف مجلس صحبت کند. دوماً: طبق قانون اساسی* ما مکلف به تامین نیازهای اساسی مثل رفاه عمومی، مسکن و اشتغال برای مردم هستیم نه سود و رانت. *بند 12 از اصل سوم: ۱۲- پی‌ریزی اقتصاد صحیح و عادلانه بر طبق ضوابط ‏اسلامی جهت ایجاد رفاه و رفع فقر و برطرف ساختن هر نوع محرومیت در زمینه‌های تغذیه و مسكن و كار و بهداشت و تعمیم بیمه https://eitaa.com/DrRezaGholami
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«اللهم صل علی محمد و آل محمد» بازدید رهبر انقلاب از پشت صحنه فیلم «محمد رسول الله» در سال ۱۳۹۱ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر پیامبر اسلام قیام لِلّه نمی‌کرد امروز هیچ مسیحی و یهودی و زرتشتی و... هم وجود نداشت. همه، بندگان شیطان و بردگانِ مستکبران و فرعون‌ها و قارون‌ها بودیم. تصور دنیایِ بدون محمد (ص) از تصور جهنم عذاب‌آورتر است. ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تصور کنید در مجلسی بودیم و بر صدر مجلس نشسته بودند و ما غرق تماشا می‌شدیم. چه لذتی بالاتر از این اتفاق قابل تصور است؟ ما که از دیدن رخسار نبی محرومیم رنگی از روی مهش در رخ تو می‌بینیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
🔅کمی درباره «زخم گلوی امپراتور»🔅 🔸«خیلی اهل عبادت بوده‌اند و رسیدگی زیادی به فقراء داشته‌اند و اخلاق خوب‌شان همه را تحت‌تاثیر قرار می‌داده و کلی حدیث و معارف اجدادشان را برای دیگران نقل می‌کرده‌اند و...» این توصیفی از سیره ائمه است که معمولاً می‌گویند و می‌شنویم. اما دشمنان بزرگ و حرفه‌ای، مثل ما ساده و بسیط نیستند که آن حقیقت‌های پیچیده را با همین سادگی و بساطت ما، توصیف کنند. 🔹بخاطر همین بود که «منصور دوانیقی» (امپراتوری که تثبیت «بنی‌عباس» با اقتدار او ممکن شد و فتوحات را تا «طبرستان» گسترش داد و قیام‌های متعددی از «نهضت اسحاق» و «جنبش راوندیه» تا «خیزش سادات حسنی» را سرکوب کرد و با چند هزار صنعتگر در طول چهار سال، شهر «بغداد» را بنیان گذاشت) وقتی می‌خواست «جعفر بن محمد» را توصیف کند، می‌گفت: «هذا الشجا المعترض فی حلوق الخلفاء... این استخوان گیرکرده در گلوی خلفاء» و فقط به یاد خِرخِر نفَس‌های حکومتش و زخم‌خوردگی گلوی خودش نمی‌افتاد بلکه همه خلفای هم‌عصر با اباعبدالله را در این بیچارگی شریک می‌کرد. 🔸حتی وقتی غوغای سادات حسنی، حجاز و عراق را در برگرفت و خواب را از چشمان منصور گرفت، باز هم از پیچیدگی‌های رفتار «جعفر بن محمد» می‌لرزید: «قد کنت مُصرّاً علی قتل جعفر... و کان امره ـ و ان کان ممّن لایخرج بالسیف ـ اغلظ عندی و اهمّ علیّ من امر عبدالله بن حسن و قد کنتُ اعلم هذا منه و من آبائه علی عهد بنی امیّه... من بر کشتن جعفر اصرار داشتم و قضیه او ـ گرچه از کسانی است که قیام مسلحانه نخواهد کرد ـ سخت‌تر و بااهمیت‌تر از قضیه عبدالله بن حسن [رهبر قیام‌های مسلحانه‌ی سادات حسنی] در نزد من است. من این رفتار را از او و پدرانش در عهد بنی امیّه هم سراغ داشتم...» 🔹بدون لشگر و سلاح و پول‌پاشی بین طرفداران و در اوج تقیّه، برای یک امپراتوری خطرناک‌تر از اهالی قیام مسلحانه باشی و پیچیدگی و کیاستی در علم حدیث و کلام و فقه و اعتقادات و اخلاقت موج بزند که از شمشیر سخت‌تر و برنده‌تر باشد و لقمه‌ی گلوگیر ِ یکی از دو ابرقدرت جهان در آن روزگار شود. این باورنکردنی‌ها، وقتی به آستان «جعفر بن محمد» و پدرانش می‌رسند، به واقعیت‌های معجزگون تبدیل میشوند. البته فهم این معجزات و پیدا کردن نسخه امروزین آن، به فقاهتی نیاز دارد که گویا باید خیلی دقیق‌تر از تفقه در احکام نماز و روزه و حج و... باشد. فقاهتی که اگر در میان حوزه‌های ما پا گرفته بود، دیگر علمائی پیدا نمی‌شدند که به اسم دینداری خالص و ولایت و برائت و دوری از سیاست، در اخلاق خوب و عبادات فراوان و دروس خارج مفصّل خودشان غوطه‌ور شوند اما بدون شباهت به مولای‌شان امام صادق، نه گلوگیر امپراتورهای مدرن شوند و نه مباحث علمی‌شان برنده‌تر از سلاح در مقابل ابرقدرت‌ها به حساب بیاید. ♥️ تقدیم به مردی که به قول رهبری، «آیت‌الله‌العظمای واقعی خود او بود»؛ فقیه جعفری خالصی که مثل استخوان در گلو، خواب راحت را از بت‌پرستی مدرن و کاهنان معابد آن گرفته بود و گرفته است و خودش را در یکی از پیام‌هایش این طور روایت کرد: «قدرتها و ابرقدرتها و نوکران آنان مطمئن باشند که اگر خمینی یکه وتنها هم بماند به‏‎ ‎‏راه خود که راه مبارزه با کفر و ظلم و شرک و بت پرستی است ادامه می دهد و به یاری‏‎ ‎‏خدا در کنار بسیجیان جهان اسلام، این پابرهنه‌های مغضوب دیکتاتورها، خواب راحت‏ را از دیدگان جهانخواران و سرسپردگانی که به ستم و ظلم خویشتن اصرار می نمایند‏‎ ‎‏سلب خواهد کرد.» ✍️ حجت‌الاسلام محمدصادق حیدری ✅https://eitaa.com/HossiniehAndisheh
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
آتش زدن کالای قاچاق، برای سالم‌سازی اقتصاد است؛ چنانکه و لكم فی القصاص حياة يا أولی الالباب. هر یک میلیارد دلار قاچاق حداقل ۱۰۰هزار فرصت شغلی را نابود میکند. برای کمک به خانواده‌های نیازمند، باید جلوی قاچاق را گرفت که بیکارشان می‌کند، نه اینکه کالای قاچاق را به آنان صدقه داد. @syjebraily
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اون دنیا چه جوابی بدیم... این هزینه‌هایی که این ملت برای اسلام کرده چقدر قیمت داره؟ ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شعر عالی ملودی عالی اجرا عالی گاهی اوقات نیازه وسط جنگ یه عده اینطوری به رزمنده‌ها حال خوب هدیه کنند... وسط جنگ اقتصادی و جنگ رسانه‌ای هم همینه... حال همدیگه رو خوب کنیم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه نکته بسیار مهم و دیدنی که در کارتون پینوکیو بود !!! و خیلی از ماها بهش توجه کافی نکردیم😳🤔!!! اصلی ترین ویژگی تمدن اسلامی به برکت جمهوری اسلامی آخرت محوری به جای دنیا محوری است. به این خاطر است که عاشق جمهوری اسلامی ایرانم ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پرفسور درخشان مهم ترین کتاب تاریخ علوم انسانی را نوشته اند: علم اقتصاد یا اقتصاد علم نما البته متفکران بزرگ هیچ گاه در زمان خودشان شناخته نمی شوند. ایشان بارها از دانشگاهیان و حوزیان و اهل فکر لیبرال و طرفدار دانش اقتصاد متعارف درخواست کرده اند که این کتاب را نقد کنند. حالا اولین نقد را از زبان یک امام صادقی لیبرال که بیش از بیست سال سردبیر دنیای اقتصاد بود و امروز فردای اقتصاد را با پشتیبانی مالی و فکری هلدینگ دنیای اقتصاد راه اندازی کرده است می شنویم. این شما و این هم نقد بسیار علمی علی میرزاخانی سردبیر سابق دنیای اقتصاد و مدیرمسئول فردای اقتصاد (دقیقه یک به بعد) این جماعت فکر کردند امروز هم 40 سال پیش است که اگر به یک انقلابی بگویی کمونیست و سوسیالیست می ترسد و پا پس می کشد. دوره شما تمام شده است. ما همانطور که 40 سال پیش از شرق گذشتیم از شما هم عبور کردیم و شما هم به تاریخ خواهید پیوست. اشتباه بزرگی کردید. ما فرزندان این تفکریم: جناب آقاى گورباچف، باید به حقیقت رو آورد. مشکل اصلى کشور شما مسئله مالکیت و اقتصاد و آزادى نیست. مشکل شما عدم اعتقاد واقعى به خداست. همان مشکلى که غرب را هم به ابتذال و بن بست کشیده و یا خواهد کشید. مشکل اصلى شما مبارزه طولانى و بیهوده با خدا و مبدأ هستى و آفرینش است. (نامه تاریخی امام به گورباچف) ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
اقتصاد فرهنگی
پرفسور درخشان مهم ترین کتاب تاریخ علوم انسانی را نوشته اند: #فریب_بزرگ علم اقتصاد یا اقتصاد علم نما
آقایان لیبرال! براى همه روشن است که از این پس لیبرالیسم را باید در موزه ‏هاى تاریخ سیاسى جهان جستجو کرد؛ چرا که لیبرالیسم جوابگوى هیچ نیازى از نیازهاى واقعى انسان نیست؛ چرا که مکتبى است مادى، و با مادیت نمى ‏توان بشریت را از بحران عدم اعتقاد به معنویت، که اساسى ‏ترین درد جامعه بشرى در غرب و شرق است، به در آورد. برگرفته از نامه تاریخی امام به گورباچف ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
شاید براتون سوال باشه که چرا هر چی ثروتمند تو غرب وجود داره توی کودکی فقیر و گرسنه بوده؟! ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷 💠 @h_abasifar
هدایت شده از سید یاسر جبرائیلی
پروژه شبکه نفوذ کاملا روشن شده است: ایجاد یک طبقه الیگارشی غرب‌گرا و مسلط بر منابع ایران، که تولید ملی را نابود، مردم و دولت را فقیر و ضعیف، و جریان صادرات مواد خام را تسهیل و تشدید کند. @syjebraily