eitaa logo
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
1.6هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
6.8هزار ویدیو
295 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با ادمین: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
👓 فتنه گرگیج! 🔹 پس از فتنه واکسن و فتنه بی‌آبی، اکنون شیعیان‌گرفتار فتنه جدیدی شده‌اند به نام #فتنه
دوستان و سروران گرامی مخاطب! درصدد برهم زدن اوضاع نباشیم ایام فاطمیه ممکن است فتنه گردد. در توهین بودن حرف این فرد شکی نیست لکن مبادی قانونی باید پیگیری کنند. متاسفانه این فرد سابقه وهابی گری دارد. 🆔 @h_falahati
🌀 علاج بی انگیزگی طلاب 📝 عوامل دلسردی طلاب 🖋 هادی چیت ساز 🔸 تمام طلاب هنگام ورود به حوزه، شیفته جاذبه‌های خاص آن شده‌اند که این مسیر را انتخاب می‌کنند؛ مخصوصا طلاب دیپلم و بالاتر که با چشم بازتری وارد این مسیر می‌شوند و انگیزه هدفمندتری دارند. اما مشکل اینجاست که رفته رفته از انگیزه عموم طلاب کاسته می‌شود. درست مثل یخی که ذره ذره آب می‌شود... 🔻 درباره بی‌انگیزگی طلاب علل زیادی را برشمرده‌اند مثل طولانی‌بودن مسیر اجتهاد، مشکلات معیشتی یا دشواری متون حوزه و.... همه این علل گرچه مؤثرند؛ اما علل ریشه‌دار و مهمتری وجود دارد. 🔹 اگر کسی قبل از طلبگی تحقیق مختصری بکند، کم و بیش مشکلاتی مثل درآمد کم، زاویه‌داشتن برخی مردم با حوزویان و سخت‌بودن اجتهاد را خواهد شنید. پس کسانی که این مسیر را انتخاب می‌کنند، چشم‌بسته نیامده‌اند و پیش از ورود به حوزه، این لوازم را پذیرفته‌‌اند و با انگیزه وارد این مسیر می‌شوند. ❓اما طی مسیر طلبگی چه عواملی باعث دلسردی می‌شوند؟ یکی از مهمترین علل این مسئله، کلی‌بودن اهداف و بی‌برنامگی برای رسیدن به اهداف است. نوع طلاب در ابتدا و حتی اواسط طلبگی در جواب این پرسش که «می‌خواهی چکاره شوی؟» می‌گویند، می‌خواهیم کسی شبیه امام خمینی (ره) و آیت الله بهجت (ره) شویم. اما اگر از برنامه علمی و تهذیبی در میان‌مدت و بلندمدت بپرسید، دستشان خالی است و در واقع به همان برنامه عمومی حوزه اکتفا و اعتماد کرده‌اند. این هدف کلی حتی تا اواسط طلبگی و سطح عالی کشش دارد، اما وقتی طلبه کم‌کم پا به جامعه می‌گذارد و نیازهای جامعه را می‌بیند، بهت‌زده می‌شود. از سویی مشکلات معیشتی و ... او را تحت فشار می‌گذارد. ❗️ولی در میانه راه، طلبه خودش را درگیر مشکلاتی می‌بیند. مثل مسافری که می‌خواهد به مقصد دوری برود که از جذابیت‌هایش شنیده، اما نمی‌داند مقصدش دقیقا کجاست و بدتر اینکه برای مدیریت سوخت، خطرهای احتمالی در مسیر، تهیه توشه کافی و نکات مهم دیگر در سفر، برنامه‌ای ندارد. اکنون این مشکلات یکی یکی سراغش می‌آید و خودش را ناتوان می‌بیند. ✅ برای علاج این معضل، شورای عالی و مدیریت حوزه، دو راه دارد: 1️⃣ یا از ابتدا با طلاب اتمام حجت کرده و آن اعتماد عمومی به برنامه حوزه را کمرنگ کند. خیلی روشن به طلبه بگوید که خودش برای استعدادش، توانایی‌ها و مهارت‌هایش فکری بکند. بگوید که برنامه عمومی حوزه، فقط بستر اولیه طلبگی است و برای موفقیت باید برنامه‌های دیگری هم داشت. در یک کلمه، برنامه عمومی لازم است، اما کافی نیست. 2️⃣ یا اینکه تحول جامع و مطلوب را اجرایی کند و در کنار برنامه‌های تحولی، هدایت تحصیلی و تهذیبی طلاب را از ابتدا جدی بگیرد. استعدادسنجی کند و برای همه طلاب، برنامه یکسان نداشته باشد. موفقیت را فقط در اجتهاد تعریف نکند و از همان ابتدا برنامه‌های متنوع خودش را ارائه دهد. نقل از مناهج 🖋 دوستان حوزوی کانال و عزیزانی که در اطراف خود طلبه حیران می بینند. بنده سالیانی است که این نکته را گوشزد می کنم. راه چاره خود طلبه است. خودش! 🆔 @h_falahati
2.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥خدایا تو به جز مردم ایران چه کسی را داری؟! 👤حسن عباسی در جمع دانشجویان 🔹خدایا تو به جز مردم ایران چه کسی را داری؟ 🖋 متاسفانه این معلم انقلابی! سالهاست گوش شنوایی ندارد. گفتمان ایشان عاری از برخی مبانی مسلم اسلام است! این خودشیفتگی ارتباطی به اسلام علوی ندارد. نمی دانم جو جلسه باعث این سخنان شده یا دیدگاه ایشان است! این بد است که ما به گونه ای رفتار و سلوک کنیم که حتی علاقه مندان به انقلاب هم با ما گفتگو نکنند. کمی به خودتان ظنین باشید، شاید بد نباشد. این همه نقد لیبرالیسم! خیلی هم خوب لکن اسلام شما هم کمی نقد دارد. 🆔 @h_falahati
روایت انقلاب | حامد فلاحتی
✅ هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین! نوشتار پنجم 🔹در نوشتارهای قبلی به مساله برپایی حوزه بعنوان رکن ا
هویت طلبگی جعلی یا قابل تبیین! نوشتار ششم در نوشتارهایی گذشته به مساله حوزه اقامه دین، ثابت و متغیر در هویت طلبگی و تحول آموزشی پرداختیم. در همین کانال به مساله اشاره گردید. 🔹یکی از اصول ثابت حوزه های علمیه با توجه به تعریفی که از اسلام رایج است آنها در عرصه تبیین و راهبری است. با توجه به این اصل در برنامه فعلی حوزه برنامه هایی متناسب طلاب جوان تر برای کنش اجتماعی به صورت تبیینی و راهبری نیست. آنان باید صبر کنند تا فرآیند تربیت (بخوانید آموزش صِرف ناقص) طی شود. حال با این وضعیت عدم تحول آموزشی در حوزه، عدم کیفیت پذیرش مناسب، عدم دورنمای هدف‌مند و مشخص، عدم انتقال بینش صحیح به طلاب، مخالف اصل هدایت اجتماعی توسط طلاب نیست؟ ❓اصرار برخی بزرگان حوزه، بی عملی آنها نسبت به تحول آموزشی، حیرانی مسوولین حوزه در شکل گیری تحول و بی توجهی به نیازهای نسل جدید حوزه، دورنمای مناسبی را برای این نهاد مهم نشان نمی دهد! مرحوم شهید مطهری نیاز جوان به تربیت را یکی از نیازهای اساسی او برمی شمرد، لکن در حوزه به این امر توجه نمی شود. اگر طلاب با محتوای معرفتی انقلاب آشنا نشوند، چگونه سابقه این فهم معرفتی را ملاحظه خواهند کرد؟ چگونه مسائل آنرا اهم و مهم می کنند؟ چگونه می توانند به حلاجی مسائل آن و سپس تبیین اجتماعی آن بپردازند؟ ❗️نتیجه این نحوه رهاسازی در فرآیند تربیت طلاب، حیرانی بیش از حد و گمگشتگی آزاردهنده ای است که آقامیری ها، زائری ها، منادیان نجوم احکامی و دکان داران طب سنتی نماد آن هستند! افرادی علاقه مند به کنش اجتماعی لکن بدون درک صحیح از مسائل اولویت دار انقلاب! نتیجه مشخص است دوره ای کنش کور اجتماعی، رهاشدگی در متن جامعه، سرخوردگی و ناکامی و در نهایت برخورد قانونی با آنها!؟ این شیوه ی نارسا باعث هدر رفت انرژی ها، منابع و استعدادها در حوزه می گردد. 🔹برای رسیدن به این اصل ثابت حوزه باید برنامه محتوایی و مهارتی لازم را اندیشید لکن نگارنده می تواند عجالتا به مخاطبین خود بگوید که فعلا از مطهری خواندن عقب نمانید. نظام منظوم معرفتی شهید مطهری ره مبنای این تفسیر اجتماعی اسلام در دوران معاصر است. 🔸 حوزه علمیه ای که مطهری خواندن، فهمیدن، نقد کردن و رشد آن، دغدغه ی اصلیش نباشد، نمی تواند به فلسفه اجتماعی خودش برسد چه به درک فلسفه اجتماعی اسلام! طلاب جوان تا دیر نشده فکری بحال خود کنند. 🆔 @h_falahati
25.11M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴مستند کوتاه «یک داستان محرمانه» 🔹روایتی از ۷ دهه تلاش نافرجام برای رسیدگی به اموال مسئولین در ایران مستندی مطالبه گرانه از مسوولین اصولگرای کشور! 🆔 @h_falahati
در قضیه واکسن خدا رحم کرد! 🔹بلحاظ دیپلماتیک اگر واکسن در داخل تولید نمی شد اصلا هیچ واکسنی به کشور فروخته نمی شد چون واکسن خود را از دست داد دولت موفق شد البته با تلاش زیاد واکسن وارد کند و واکسیناسیون عمومی شکل بگیرد که فعلا به کنترل نسبی این بیماری منجر شده است. نوشته متن سخنرانی رهبری است! خدا رحم کرد که دانشمندان جوان ما توانستند واکسن کرونا را تولید کنند! با استعمارگران و استعمار پذیران داخلی که سخنی نیست آنها مامور هستند! سخن با برخی مذهبیون توجیه گر است که بعضا برخی چهره های معروفی هستند! اگر از این جملات رهبری مساله واکسن را درک نمی کنید دیگر توانی وجود ندارد که شما را اقناع کند فقط دعا می کنیم در فتنه های آینده رفوزه نشوید. آمین 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ اگر نبود صبر امیرالمؤمنین ع! جملات تحلیلی دقیق مرحوم آیت الله بهجت ره 🆔 @h_falahati
قابل توجه بنده خدا! جناب لاریجانی خیلی مصر بودید این هم دلایل رد صلاحیت. هر منصف معتقد به انقلاب اینها را ببیند دیگر داستان سرایی نمی کند که حالمان بد است یا پیروزی دلچسب نبود! آنهایی که یاوه بافتند هم بدانند اگر نسبت به گذشتگان همینطور عمل می شد اصلا در انقلاب پشمی به کلاهشان نبود. خود حضرتتان هم بدانید که تا به همین مقطع نتیجه مسامحه هستید بس است این عمل به اصطلاح روشنگرانه شما! لطفا بنده خدا بمانید و از حدود بندگی خارج نشوید. 🖋پ. ن. فارق از صحت این پست و مطلب، دوستان مخاطب بدانند نگارنده از چند منبع این مطلب را شنیده است لذا در صحت آن شک نیست. جای تشکیک باید احسنت به شورای نگهبان گفت. 🆔 @h_falahati
vahdat.pdf
حجم: 1.5M
جزوه وحدت حوزه و دانشگاه در کلام رهبری 📅 ۲۷ آذر سالروز شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین مفتح روز وحدت حوزه و دانشگاه 🆔 @h_falahati
🖤همراه پدر ◾فاطمه زهرا علیها‌السلام در اسلام یک اسوه بود؛ در جهاد برای اسلام، در صبر بر مصائب اسلام الگو بود. در همۀ سختی‌ها، در همۀ مشکلات در کنار پدرش بود، در جنگ‌ها همراه پدرش شرکت می‌‌کرد، زخم‌‌هایش را مداوا می‌‌نمود، غصه‌‌هایش را برطرف می‌‌ساخت، همواره در کنارش بود. رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلم در سختی‌‌ها با بودن او آرامش می‌‌گرفت، در لحظات بسیار طاقت‌‌‌‌فرسا با او قوت می‌گرفت. او به‌معنای حقیقی کلمه یک زن مسلمان مجاهد بود. ◾این از یک سو، از سوی دیگر، فاطمه زهرا علیها‌السلام زنی عالم بود؛ الگوی والای علم و فرهنگ بود، اما نه این فرهنگی که استعمارگران برای ما می‌خواهند، نه فرهنگ هوسرانی و برهنگی، نه فرهنگ اختلاط و لاابالی‌‌‌‌‌گری، نه فرهنگ اباحی‌‌گری، بلکه فرهنگ حقیقی. 📚 کتاب بارقه‌ها، صفحه ۵٨ 🆔 @h_falahati