فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهید تاسوعا - شهید مصطفی صدرزاده بنیانگذار نخسا
لحظه شهادت مدافع حرم مصطفی صدر زاده در روز تاسوعا
این روضه ،روضه محبوب مدافعان حرم بوه ..
هوای این روزای من ..
ـــــــــــــــــــــــ
صابرین نیوز
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سکانس تماشایی!
عرض ارادت به اباالفضل العباس ع
🆔 @h_falahati
اسنادی از ممنوعیت عزاداری در عصر سیاه دیکتاتوری پهلوی
امام حسینی ها قدر انقلاب اسلامی را بیشتر میدانند
نسل جوان را باید با دوران خفقانبار پهلوی و اقدامات دینستیزانه پهلویهای جنایتکار آشنا کرد.
هیئت امام حسین علیه السلام بهترین فرصت برای بازخوانی جنایات این لشکریان شمر و یزید است.
#بیاییم_در_هیئت_تاریخ_بگوییم...
روزنه
🖋 #سکولارهای مذهبی سالهاست دوران پهلوی را بزک میکنند و عزاداری در آن دوران را آزاد و بدون ممانعت معرفی میکنند!
ذهن نسل جدید را شستشو میدهند چون برخی از اینها از امامره کینه دارند!
برخی هم #مقدسین_سیاسینفهم هستند!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مکن ای صبح طلوع!
#محرم
┄┅┅┅┅❁🖤❁┅┅┅┅┄
🆔 @h_falahati
🔰گفتگوی رجانیوز با دکتر فواد ایزدی پیرامون ترور ناموفق دونالد ترامپ
🔻 این حمله فالس فلگ(پرچم دروغین) نبود و یک حمله واقعی علیه ترامپ رخ داد/ جو سیاسی آمریکا بسیار دوقطبی است و اینها نشانه افول آمریکاست / مشکل دموکراتها با بایدن جدی است و فرصت زیادی ندارند
🔹 ترور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا و نامزد شصتمین انتخابات ریاست جمهوری این کشور در حالی رقم خورد که وی در اکثر نظرسنجیها از رقیب اصلی خود جلو بود. پس از ترور ترامپ در میتینگ انتخاباتی در شهر باتلر ایالت پنسیلوانیا سوالات بسیاری در مورد سرنوشت انتخابات مطرح شده است. اکنون رجانیوز در گفتگو با دکتر فواد ایزدی، کارشناس مسائل آمریکا به بررسی تاثیرات این حادثه بر روند انتخابات آمریکا پرداخته است.
⬅️ ادامه این گزارش را در سایت رجانیوز بخوانید:
🌐 http://rajanews.com/node/381827
✅ @Rajanews_com
🆔 @h_falahati
شمر زمانه را باید شناخت!
آنهایی که به او کمک میکنند تا حق را خفه کند!
آنهایی که زمینه را فراهم می کنند!
دستنشاندههای امت عرب و بیهویتهای منطقه!
جرثومههای فساد در کشورهای اسلامی!
آلسعودخائن، آلنهیان صهیونیست!
حکام اردن و مصر!
جنبش خودگردان دستنشانده و خائن!
خدای متعال همه شما را لعنت کند!
#مرگ_بر_اسرائیل
#مرگبرآمریکا
🆔 @h_falahati
🔰 تحجر! حیران در معرفت و سلوک
حامدفلاحتی
———————————————
در باب بیانات حجةالاسلام پناهیان بحث زیاد است.
ایشان بعنوان فردی که اهل تحلیل و تولید مباحث دینی است شناخته میشود و بهرروی بحث تحجر ایشان بحث خوبی است.
امیدوارم که علاقهمندان به مباحث ایشان از این بحث در جهت رشد خود استفاده کنند.
🔻ملاحظاتی در طرح این بحث وجود دارد که برخی مهمتر از دیگر مباحث است و شاید ایشان فرصت نکردند تعمق بیشتری روی این مباحث داشته باشند.
نگارنده این مباحث را پیگیری کرده و باآگاهی چند سطری می نگارد!
🔻 نکته اول آن است که توسعه در اصطلاح ایرادی ندارد اما معمولا توسعه باید با ملاک هایی صورت پذیرد که آن ملاکها از جنس همان جعل اصطلاح باشند!
بحث تحجر اساسا بحثی #معرفتی در اسلام است.ابتدا مساله از پیروی های کورکورانه اقوام مقابل صفوف انبیاء آغاز گشت و سپس مشرکین مکه و جریانی خاص در کوفه در تاریخ اسلام به این مشکل (تحجر) فکری دچار شدند!
وقتی با توسعه مفهوم و اصطلاح کار داریم باید ملاکیابیهای صحیحی برای آن توسعه صورت گیرد وگرنه به دامن سخن بیضابطه و انگزنی وارد می شویم که قطعا دیگر بحث مفیدی نخواهد بود!
مثلا #شهید_مطهری در بحث خوارج به چنین توسعه ای دست می زنند. ایشان در بحث روح یا شعار؟ به بسط بحث خوارج دست زده و روح آنرا در برخی مسلمانان صدر اسلام زنده می بینند!
«ما وقتی در تاریخ اسلام به سراغ سلمان فارسی و ابوذر غِفاری و مقداد کنْدی و عمار یاسر و امثال آنان میرویم و میخواهیم ببینیم چه چیز آنها را وادار کرد که دور علی را بگیرند و اکثریت را رها کنند، میبینیم آنها مردمی بودند اصولی و اصولشناس، هم دیندار و هم دینشناس. میگفتند:ما نباید درک و فکر خویش را به دست دیگران بسپریم و وقتی آنها اشتباه کردند ما نیز اشتباه کنیم. و در حقیقت روح آنان روحی بود که اصول و حقایق بر آن حکومت میکرد نه اشخاص و شخصیتها»
«ایشان در ادامه ظاهرگرایی و بیعمقی عده ای را در صدر اسلام عامل ایجاد یک جریان خوارج گونه تلقی میکنند»
جاذبه و دافعه علی ع ص١١٨
بنابراین ایشان ظاهرگرایی و تابع اصول نبودن را معیار توسعه مفهوم خوارج میدانند! و از این ملاکیابی می توان به وضوح جنس #معرفتی ملاکها را در توسعه مفهومی استاد مطهری مشاهده کرد.
🔻اما استاد پناهیان در سلسله مباحث خود برای توسعه در مبحث تحجر، حق مطلق نبودن افراد، ایجاد فضای بحث و گفتگو در جامعه و قضاوت نشدن آنها و در نهایت دوقطبی راه نیانداختن را ملاکهای ایجابی ذکر میکنند!؟
حتی به زعم نگارنده ایشان به دامن نسبیگرایی افتاده و ایدئولوژیک کردن جامعه را سنجهای برای تحجر بیان میکنند!
چنانچه پیداست این ملاکها ارزشهایی اخلاقی هستند که از جنس بایدها و نبایدها و مربوط به منش و سلوک افراد!
در یک بحث معرفتی حساس مانند تحجر نمیتوان آنرا ملاکی برای توسعه قرارداد!
اساسا عمل را نمی توان ملاکی برای اندیشه و توسعه معرفت تلقی گردد!
عمل شاهدی بر صدق رفتار و یا محکی برای سنجش سلوک است.
در حالی که شما دارید بعنوان یک موضع اندیشه ورزانه در یک تقسیم معرفتی میگویید در بین بچه های حزباللهی تحجر را بعنوان یک آسیب میبینم!؟
چه شاخصهای معرفتی در بین آنها هست که آنها را متحجر کرده است؟
آیا آنها ملاکهای اندیشه را رعایت نمیکنند!
یا اینکه عمق حزباللهی بودن را درک نمیکنند؟
یا نمیدانند انقلاب در یک میدان کاروزار انتخابات باید چگونه گفتمانی را دنبال کند؟
آیا فاقد ملاکهای لازم برای تشخیص اصلح هستند!
آیا حزباللهیها برای آنکه افراد را بسنجند قبیله ای و بی اندیشه رفتار کرده اند؟
تقریبا در این دوره این مشکلات در جریان حزباللهی کمتر دیده شده است.
نگارنده فردی کتابخانهای نیست اگر ارتباطش با تودههای متعدد و متنوع بیشتر از ایشان نبوده باشد کمتر نیست!
ما در این انتخابات بعنوان یک حادثه مهم برای محک اندیشه و رفتار جریان حزباللهی تنها در بخش اندکی از خواص حزباللهی و برخی افراد قلیل چنین ویژگیهایی را مشاهده نمودیم که تبعا نمیتوان این مشکل را به تمام جریان حزباللهی تعمیم داد!
🔻نکته دوم: اگر جناب استاد منظورشان از تحجر و توسعه آن نقدی منشی به جریان حزباللهی است در این صورت باید پرسید شما چه شواهدی برای عمومیت این نوع نگاه در این قشر دارید؟
آیا شاخصهای شما مربوط به این ایام انتخابات و دوقطبیهای کاذب این دوران نیست؟
در این صورت منتقد محترم با این ملاکها وارد یک بحث جدلی نمیشوند؟
چرا که به علت نقدی که بخش عمدهای از جریان حزباللهی به ایشان و برخی افراد مانند ایشان دارند باب گفتگو را خودشان خواهند بست!
🔻سوال آن است که حضرتعالی با طرح بحث تحجر به دوقطبی سازی روی نیاوردید؟
آیا با این دوقطبی انتظار دارید افراد منتقد شما میدانی برای گفتگو بیابند.
پیش از شنیدن نقدهای آنها دچار قضاوت راجع به آنها نشده اید!
سخن بسیار است...
🆔 @h_falahati
کتاب-72-سخن-عاشورایی.pdf
1.75M
#پیشنهاد_مطالعه
کتاب ٧٢ سخن عاشورایی
کتابی ارزشمند پیرامون تحلیلهای عاشورایی مقام معظم رهبری
#منظومه_رهبری
#محرم
🆔 @h_falahati
🔰 ملکوتِحسینع
🔺امام حسین علیه السلام در شب عاشورا یک جور سخن گفت و در روز عاشورا یک جور دیگر. شب عاشورا، سخن از «نمیخواهم، احتیاج ندارم، بروید، بیعتم را برداشتم» بود.
🔸روز عاشورا میگوید: «بیائید به من کمک کنید، آیا یاور و مددکاری هست؟ هل من ناصر ینصرنی؟»
🔸شب صحبت میکند تا مبادا خبیثی در بین طیّبها باشد، و روز سخن میگوید تا مبادا طیّبی در بین خبیثها مانده باشد.
🔸شب غربال میکند تا فقط «صالحان» بمانند و روز غربال میکند تا فقط «اشقیاء» در مقابل او ایستاده باشند.
👤 مرحوم آیت الله حائری شیرازی
🆔 @h_falahati
4_5812165442499777813.mp3
6.14M
🏴 ویژه شب عاشورا
🎙 #کلیپ_صوتی | درسهای #بعثت_خون
👆 «بعثت خون» سیدالشهداء به روایت حضرت آیتالله خامنهای
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
1890524930_-1882206078.mp3
52M
سخنرانی دکتر علی اکبری با تحلیلی جدید از انتخابات
سالیانی هست که ایشان را می شناسم و از عناصر خدوم نظام هستند.
هرچند ملاحظاتی در این تحلیلها هست اما نکات خوبی در این سخنان وجود دارد.
#تحلیلسیاسی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰آسیبشناسی رفتار انتخاباتی حامد فلاحتی _________________________________ جریان انقلاب، کاندیداها قس
🔰 آسیبشناسی رفتار انتخاباتی
حامدفلاحتی
—————————————————
جریان انقلابی، هواداران
قسمت پنجم
🔻 در کارزار انتخابات به صورت طبیعی در میان هواداران احساسات و هیجانات اوج گرفته و تا حدودی این مساله طبیعی است.
با ورود دیر هنگام رئیس مجلس به عرصه انتخابات اما خیلی زود این قطبیت جریان انقلابی آرایش خود را یافت.
دکتر جلیلی در این سالها بدنهای را به صورت مردمی و خودجوش شکل داده بود. در میان طیف طرفداران ایشان افرادی بودند که او را نماد بغضهای فروخورده خود میدانستند.
جنس دکتر جلیلی البته همین حالت است و او با ادبیات، اندیشه و گفتمانش این سالها همین بدنه را جذب کرده است.
🔻بدنه علاقهمند به او از جنس مستضعفین و محرومین انقلابی است.
آن عدهای که سرسازش با احزاب و جریانات سیاسی کشور نداشته و از بیفکریها و باندبازیهای آنها خسته هستند.
این جریان مخلصانه، امیدوارانه، ایدئولوژیک و بسیار غیریت پندار است.
فاصلهگذاریها و مرزبندیها را جزء شناسنامه خود میداند و از ادبیات مستضعفین علیه باندهای قدرت و ثروت استفاده میکند!
نگارنده خود را متعلق به این جریان میداند اما این تعلق باعث نمیشود که ایرادات این جریان را نبیند.
_بیبرنامهگی برای گفتگو با طیفهای گوناگون کشور و جمع آوری رای از آنان
_سردرگمی در جهت سازی های اولیه برای یافتن یک شناسنامه و شعار جذاب انتخاباتی
_تشکیلات بهمریخته و نابسامانی در رعایت صلاحیتهای افراد
_کمبود استدلال و فقر مباحث عمیق و اندیشورزانه
_نشناختن اولویتهای انقلاب در مباحث گفتمانی
_تمسک به روشهای تخریبی و سلبی تا روشهای ایجابی
_کمتوانی در نقد ایجابی و عمیق در مواجه با جریانهای غربی
_احساسات غیرکنترل شده و قطبی شده
_وجود گرههای بلاوجه و تقدسسازیهای غلط و کم مایه با افراد و تا حدودی شخصیتزدگی
از این دست اشکالات در جریان انقلابی ایدئولوژیک بسیار است و نگارنده سالهاست به وضوح این اشکالات را میبیند اما در این دور از رقابتها این جریان به برخی از اشکالات خود به مرور فائق آمد!
در دور دوم انتخابات توانست شناسنامهسازی کرده و به صورت ایجابی خود را معرفی کند.
مخلصانه و خودجوش از خود یک فداکاری تشکیلاتی نشان داد که نمونه آن تاکنون در یک مساله سیاسی در تاریخ انقلاب یافت نمیشود.
به ادبیات خود ارتقاء بخشید و توانست مطالباتش را با صراحت و جسارت بیشتری مطرح کند.
در مسائل اخلاقی انتخابات کمتر دچار بی اخلاقی شد.
و شاه بیت تمام نقاط مثبت جریان انقلابی در این دور انتخابات دوری از #تقلیدزدگی و #رفتارقبیلهای بود که نشان از ارتقاء سطح #منازعات_سیاسی بود.
🔻جریان انقلابی اما دسته دیگری هم داشت که در ادوار پیشین انتخابات حضور قدرتمند و دست بالایی داشت. این دسته به علت دسترسی به منابع عمومی و امکانات و برخی توانمندیهای رسانه ای به صورت سنتی میتوانست با استدلال بسیار اندک و ایجاد قطبیت موهوم به رای مدنظر خویش با اندک تلاشی دست یابد!
اما در این انتخابات به علت حضور پررنگ جریان ایدئولوژیک و توانمندی غیرقابل وصف آن جریان، علی رقم لولوهراسی سنتی و پول هنگفت قدرتمندی که وارد انتخابات کرد توفیق چندانی نیافت و شاید بتوان این انتخابات را دوره مرگ چنین رفتارهایی از برخی دستهها در جریان انقلابی نامید.
_سطح پایین اقناع و استدلال
_بیحوصلهگی گفتمانی
_درهم ریختهگی اولویتها
_وابستگی به قدرت
_بداخلاقی بیش از حد
_سوءاستفاده از میراث معنوی کشور و انقلاب
_خودبزرگبینی شخصیتی
_یکجانبهنگری و خودکامگی
_نبود ارتباط با بدنه مستضعفین
_عدم درک عمیق نیازهای مردم و توده انقلابی
_برخورد از موضع بالا و اشرافیت فرهنگی
و موارد دیگری که نیازی به طرح آنها نیست از جمله مواردی است که موجب شکست مطلق جریان سنتی انقلاب یا همان پدرخوانده های #اصولگرا گردید.
عبرت این دور از انتخابات همین جریان بود که واکاوی شکستهای پیدرپی آن نیاز به مجالی دیگر دارد.
#آسیبشناسی
#جریانشناسی
#انتخابات
🆔 @h_falahati
⚫️ مقتل امام حسین علیه السلام
⚫️ شدت تشنگی حضرت و اصابت تیر به زیر چانه یا دهان مبارک ایشان
🔹 مرحوم شیخ مفید در الارشاد این چنین نقل می کنند:
⬅️ وَ حَمَلَتِ الْجَمَاعَةُ عَلَى الْحُسَيْنِ ع فَغَلَبُوهُ عَلَى عَسْكَرِهِ وَ اشْتَدَّ بِهِ الْعَطَشُ فَرَكِبَ الْمُسَنَّاةَ يُرِيدُ الْفُرَاتَ وَ بَيْنَ يَدَيْهِ الْعَبَّاسُ أَخُوهُ فَاعْتَرَضَتْهُ خَيْلُ ابْنِ سَعْدٍ وَ فِيهِمْ رَجُلٌ مِنْ بَنِي دَارِمٍ فَقَالَ لَهُمْ وَيْلَكُمْ حُولُوا بَيْنَهُ وَ بَيْنَ الْفُرَاتِ وَ لَا تُمَكِّنُوهُ مِنَ الْمَاءِ فَقَالَ الْحُسَيْنُ ع اللَّهُمَّ أَظْمِئْهُ فَغَضِبَ الدَّارِمِيُّ وَ رَمَاهُ بِسَهْمٍ فَأَثْبَتَهُ فِي حَنَكِهِ فَانْتَزَعَ الْحُسَيْنُ ع السَّهْمَ وَ بَسَطَ يَدَهُ تَحْتَ حَنَكِهِ فَامْتَلَأَتْ رَاحَتَاهُ بِالدَّمِ فَرَمَى بِه
⚫️ تشنگی امام حسین (علیه السلام) شدت گرفت و امام به همراه برادرشان حضرت عباس (علیه السلام) به سمت فرات حرکت کردند. یکی از افراد بنی دارِم با تیر به دهان یا به چانه حضرت زد. ایشان تیر را بیرون کشیدند و دست مبارک را زیر حنک گرفته به صورتی که کف هر دو دست پر از خون شد.
#مقتل_امام_حسین علیه السلام
روضات الجنات
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️امام خمینی با کدام روضه بیشتر منقلب میشدند؟
🔳روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی
پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد
به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد
#محرم
#امام_حسینع
🆔 @h_falahati
64.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰وحشت جریان قدرت و ثروت و همکاری با غربگراها!
🔻جریان غربگرا شمشیر خود را از رو بسته است و شعار آزادی و گفتگوی آزاد را خیلی زود به صورت چماق طالبانی درآورده است!
هنوز کینه خود را از آیت الله مصباح یزدی ره ابراز میکند و اخیرا از جانب مجموعه سیدمنیرالدین هاشمی و استاد میرباقری هم احساس خطر کرده برای منزوی کردن آنها لجنپراکنی میکند!
حتی نسبت به دانشگاه امام صادقع هم بیطمع نیست و میخواهد تمام ارکان نیروهای انقلابی را از میدان خارج کند؟!
به راحتی علیه ایده مقاومت و مفاهیم انقلابی مینویسد!
دکتر درخشان سالهاست در ایران است و اینکه خانواده او چه می کنند اگر دخالتی در کار و نظر او داشت در این سالها رصد میشد!؟
وی نه از مسوولین نظام است و نه مسوولیت و جایگاهی در کشور دارد. و داستان خانواده او مانند بسیاری دیگر از مردم ایران و بخشی از تحصیلکردگان خارج از کشور است.
❗️اما این باند مخوف مثلا افشاگر در ایران که جملگی مرتبط با شبکه های غربی بوده و حکم ستون پنجم در ایران را بازی میکنند، سالهاست در رسانهها لانه گزیدند و هیچ نهادی هم نیست تا جلوی این لجنپراکنیها را بگیرد!؟
🔻پشت این پروژه جلیلی هراسی سایتهای انتخاب، خبرآنلاین، روزنامه هممیهن و خط قدرت و ثروت برخی اتاقهای بازرگانی، هیئتهای رئیسه بانکها و شبکه دلالی گسترده کشور است تا دوباره با این حاشیهپردازیها زمینه تحریم بیشتر و باب مذاکره (معامله) با غرب را توجیه کند!
جالب است این شبکه فاسد و آلوده به دلالی و گرانسازی در کشور این قدر دستپاچه مشغول دامن زدن به دوقطبی سازی بعد از انتخابات در کشور است.
#جریانشناسی
🆔 @h_falahati
🏴 گفتوگوی سیدالشهدا با خدا در آخرین لحظات
🔸حضرت سیدالشهداء علیه السلام در آخرین لحظات اینطور با خدا مناجات کردند:
🔺صَبراً عَلی قَضائِکَ یا رَبِّ،
لا إلهَ سِواکَ،
یا غِیاثَ المُستَغیثین،
ما لی رَبُّ سِواکَ،
وَ لا مَعبُودُ غَیرَکَ،
صَبراً عَلی حکمِکَ،
یا غیاثَ مَن لا غیاثَ لَهُ،
یا دائماً لا نَفادَ لَهُ،
یا مُحیِیَ المُوتی،
یا قائماً عَلی کُل نَفسِ بِما کَسَبَت،
اُحکَم بَینی وَ بَینَهُم وَ اَنتَ خَیرُ الحاکمین؛
🔺یا رب بر قضای تو صبر میکنم،
الهی جز تو نیست،
ای فریادرس فریادکنندگان!
غیر از تو پروردگارى ندارم،
جز تو معبودى نیست،
بر حکم تو صبر میکنم،
اى فریادرس کسى که فریادرسى ندارد!
اى جاودانهاى که پایانى ندارد!
اى زنده کننده مردگان!
اى قیومى که بر اعمال همه افراد نظارت دارى!
تو خود میان من و دشمنان قضاوت کن که تو بهترین داورانى.
مقتل مقرم، ص۳۵۶ و ۳۵۷
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمیشه باورم که وقت رفتنه...
🆔 @h_falahati
🔰جملات تاریخی امامره راجع به اهمیت شورای نگهبان!
نشر به مناسبت سالروز تشکیل شورای نگهبان قانون اساسی
🔻🔻🔻🔻🔻🔻
۱- من در تمام مواقعى که مقتضى بوده است، مجلس و شوراى نگهبان را تأیید کرده ام. (۲۸ اردیبهشت ۱۳۶۲)
۲- هشدار مىدهم که تضعیف و توهین به فقهاى شوراى نگهبان امرى خطرناک براى کشور و اسلام است... به شوراى نگهبان تذکر مىدهم که در کار خود استوار باشید و با قاطعیت و دقت عمل فرمایید و به خداى متعال اتکال کنید. (۲۵ اردیبهشت ۱۳۶۳)
۳- نهاد شوراى نگهبان همیشه مورد تأیید اینجانب است و به هیچ وجه تضعیف نشده و نخواهد شد. این نهاد باید همیشه با بیدارى و هوشیارى در خدمت به اسلام و مسلمین کوشا باشد. (۲۳ دى ۱۳۶۶)
۴- من با نهاد شوراى نگهبان صد در صد موافقم و عقیدهام هست که باید قوى و همیشگى باشد. باید بگویم که حضرات آقایان، فقهاى شوراى نگهبان را با آشنایى و شناخت تعیین کردم و احترام به آنان و حفظ مقامشان را لازم مىدانم. (صحیفه امام، ج ۱۹، ص ۴۳)
۵- تشخیص شورای نگهبان، مخالف قانون نیست، مخالف اسلام هم نیست، میزان است، همه باید بپذیریم. (صحیفه امام، ج ۱۴، ص ۳۷۷)
۶- شورای محترم نگهبان، که حافظ احکام مقدس اسلام و قانون اساسی هستند، مورد تایید اینجانب میباشند؛ و وظیفه آنان بسیار مقدس و مهم است و باید با قاطعیت به وظایف خود عمل نمایند. البته توجه به اهمیت حفظ نظام جمهوری دارند که با آن هیچ حکم و امری مزاحمت نمیکند و برای حفظ آن از هیچ کوششی نباید مضایقه کرد و معلوم است آقایان با تعهدی که دارند تحت تاثیر هیچ جوی واقع نمیشوند. (صحیفه امام ج ۱۹ ص ۱۵۵)
🖋 این نهاد خطیر در برهههای حساس در نظام همواره از بیقانونی و دیکتاتوری برخی احزاب و گروهها و افراد تاثیرگذار جلوگیری کرده است.
امید که با توجه به شرایطی که امروزه برای افکار عمومی پیدا شده است اعضای محترم شورای نگهبان همراهی و درک بیشتری در زمینه پاسخگویی از خود نشان دهند و این بخش از کاستیهای این نهاد را در زمینه آداب حکمرانی رفع کنند.
#مکتبی
#شوراینگهبان
#مکتبامامره
🆔 @h_falahati