eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
🔺روایت کامل ماجرای مخالفت مرحوم آیت الله با تدريس عمومی فلسفه و علوم روز در نجف اشرف از زبان آیت الله 📚جرعه از دریا، ج2، ص ۵۶۰ و ۵۶۱ 💎کشکول ناب حوزوی 🔻 🆔 @h_falahati
✡ از عوام یهود تا عوام شیعه 🕋 و مِنهُمْ أُمِّیُّونَ لا یَعْلَمُونَ الْکِتَابَ إِلا أَمَانِىَّ وَ إِنْ هُمْ إِلا یَظُنُّونَ / بقره : ٧٨ ✍️ و پاره‌ای از آنان [یهودیان] عوامی هستند که کتاب خدا را جز مشتی خیالات و آرزوها نمی‌دانند؛ و تنها به پندارهایشان دل بسته‌اند. 💥 در ذیل این آیهٔ شریفه چنین نقل شده است که مردی خدمت امام صادق علیه‌السلام عرض کرد: 🔸 ای پسر رسول خدا (ص)! با این‌که اطلاعی از کتاب آسمانی خود جز از طریق علمایشان نداشتند، چگونه خداوند آنها را به‌خاطر تقلید از علما و پذیرش آنان مذمت می‌کند؟!! 🔸 اگر تقلید از علما برای «عوام یهود» جایز نباشد، هم نباید از علمای شیعه تقلید کنند!! آیا عوام یهود با عوام شیعه که از علمای خود تقلید می‌کنند، تفاوت دارند؟! 🔵 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔸 فرق آنها این است که از وضع علمای خود آگاه بودند و می‌دانستند که آن‌ها به صراحت دروغ می‌گویند، حرام و رشوه می‌خورند و احکام خدا را تغییر می‌دهند. آن‌ها با وجدان خود این حقیقت را دریافته بودند که چنین اشخاصی فاسق‌اند و جایز نیست سخنان آن‌ها را دربارهٔ خدا و احکام او بپذیرند. به این دلیل، خداوند آن‌ها را نکوهش کرده است. 🔸 اگر هم از علمای خود فسق آشکار و تعصّب شدید و حرص به دنیا و اموال حرام را ببینند و با این حال از آن‌ها پیروی کنند، مثل یهود خواهند بود که خداوند آن‌ها را به‌خاطر پیروی از علمای فاسق نکوهش کرده است. 🔵 سپس امام صادق علیه‌السلام فرمودند: 🔸 عوام باید از علمایی تقلید کنند که پاکی روح خود را حفظ می‌نمایند، دین خود را نگه می‌دارند و مخالف هوا و هوس و مطیع فرمان خدا هستند. 📚 الاحتجاج ٢ : ۵٠٨-۵١٢ ، الحدیث ٣٣٧ ✅ اندیشکدهٔ مطالعات یهود 🆔 @h_falahati
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام ودرود به سید حسن نصرالله. مبانی ولایت فقیه به مدت یک دقیقه و چهل و سه ثانیه"۱:۴۳" ماترکناک یابن‌الحسین!! گمان نکنید چون بچه مذهبی هستید یا در ایران هستید و لقب انقلابی به دوش می‌کشید شما یک فرد ویژه هستید و مانند شما یافت نمی شود!؟ ولایی بودن و انقلابی بودن و حزب‌اللهی بودن به مرام است نه به ادعا و شعار! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رهبری این سخنان را در میان کسانی می‌گوید که شریک بزرگترین ظلم‌ها به همان شهید رئیسی هستند و در فتنه اغتشاشی مهسا هم ظلم بزرگی به جمهوری اسلامی کردند؟! اما امروز مسوولند! در هیچ جای دنیا چنین فاجعه ای رخ نمی‌دهد. اما در ایران انقلابی مظلوم هم بخشی از مردم شریک این ظلم هستند هم مسوولین انتهای ماجرا اما بچه های معتقد به انقلاب هزینه این بی مسؤولیتی هردو طیف را پرداخت می کنند. رهبر مظلومی هم هست که اینها را توصیه و نصیحت به تقوا می‌کند. 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔰عوام‌زدگی و ناتحلیل‌گرایی! مصیبت برخی حوزویان! حامدفلاحتی ——————————————————— قسمت اول 🔻اکبرنژاد
🔰عوام‌زدگی و ناتحلیل‌گرایی! مصیبت برخی حوزویان! حامدفلاحتی ——————————————————— قسمت دوم 🔻برای شناخت اشتباهات تحلیلی جریان عوام حوزه باید چند مساله را مورد مداقه و تامل قرار داد. اول: مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب دوم: تصمیمات حرکتی و اقتضایی انقلاب سوم: نتایج بدست آمده و دستاوردهای انقلاب به نظر نگارنده این گروه از حوزویان در هرسه ضلع از اضلاع مذکور دچار خطای تحلیل هستند و تمرکزی غلط با پنداشتهایی نادرست در نقد انقلاب دارند. 🔻مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب! این افراد با تکیه بر خوانش استاتیک، مصلبانه و سختگیرانه خود از مکتب اسلام در تفسیر اساس حرکت انقلاب دچار اشتباه هستند. اینان حرکت را یا بدون منطق دینی می‌دانند و برای منطق یابی دنبال نص و دلیل متعین می‌گردند و یا آنرا عرفی کرده و به غایت حل مشکلات و معضلات مردم تفسیر می کنند! امام‌ره در ناحیه تفسیر یک رویکرد به اسلام است، اسلامی که خود را در بطن حرکت‌های اجتماعی دیده و بدون حضور اجتماعی خود را در معرض حذف قلمداد می نماید. این اسلام بزرگترین خطر پیش روی خود را استعمار فرهنگی_سیاسی می‌بیند و حمله را بعنوان مولود این استعمار! در تمامی عرصه های زندگی تفسیر می‌کند. در این خوانش از اسلام که امام‌ره نام آنرا می‌گذارد نباید دنبال نص و روایت یا دلالت صریح آیات گشت (که البته چنین دلایلی موجود است). 🔹برای شروع این حرکت نیاز به یک تحول در اراده‌های مردم هستیم تا بتوانیم آنها را آماده کنیم به دیگرگونی بالاتر و کمالگرایانه‌تر اقدام کنند. بنابراین این حرکت برای رفع مشکلات هست ولی خودش همراه با مشکلات است. مقایسه جنس مشکلات قبل از انقلاب با جنس آنها بعد از انقلاب ندیدن اراده توده‌ها و افق حرکتهاست که البته در بین این افراد حوزوی این مغالطه یا اشتباه فراوان صورت می‌گیرد. 🔻آنها با همان نگاه خشک و دست پایین خود به دامن عرفی گرایی و عوام زدگی افتاده و اساس تغییر حرکتی مردم را نادیده می‌گیرند. به نام آنها دست بروی برخی کاستی‌ها، خیانتها، عملکردهای بد و غلط می‌گذارند و جانبدارانه سخن گفته و خود را سخنگوی مردم معرفی می کنند. ❗️صد افسوس که کم‌کاری و خطا و خیانت در بین مدیران و مسوولان در انقلاب هم بهانه به دست آنها داده و چاقوی این و را دسته‌دار می‌نماید!؟ اینان به مانند مردم کوفه زمان امیرالمومنین علی علیه‌السلام که می فرمود طعّان(طعنه‌زننده) و عیّاب(عیب‌جو و اشکال‌گیرنده) هستید! دائما اشکال می‌گیرند و به جای نقد روبه جلو و پیش‌رونده تخریب می کنند. ای کاش قدرت درک اصلی و فرعی کردن مسائل را داشتند و در اصلاح را به نفع مردم درست تشخیص می دادند اما همان را هم ندارند! ادامه دارد.. 🆔 @h_falahati
☘حرم مقدس رضوی دعاگوی مخاطبین محترم بودم 🏴 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام 🆔 @h_falahati
🔴 واکنش دفتر تحکیم به سخنگو شدن زن حامی اغتشاشات در دولت پزشکیان! آش وفاق ملی آنقدر شور است که بیشتر سمت اغتشاش غش کرده است. 🆔 @h_falahati
درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانه‌ی صحبت‌های جنجالی ایشان) استاد عزیز سلام؛ به عنوان دانشجویی که سال‌ها پای درس اساتیدی چون شما نشسته‌ام، اجازه دهید کلام‌تان را مرور کنیم. در برنامه‌ای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... " 🔹استاد عزیز، صدها انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم دانشگاه را بررسی کنیم؛ 🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینه‌های میلیاردی بیت‌المال، به درد جامعه می‌خورند و اساسا جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاه‌ها)دیدیم خیلی نادر بود. ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم! در دانشگاه‌ها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با نقطه‌ی مطلوب فاصله داریم؟ 🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل می‌گفتند و کشور دست خودتان بوده! اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاه‌ها برمحور همین آموزه‌های غربی می‌چرخند نه بر محور نهج‌البلاغه! ) از ۱۹ وزیر کشور چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند ؟ یا برعکس ؟ از بین ۲۷۰ نماینده‌ی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما! حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟ 🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد! استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برای‌شان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دون شأن خود می‌دانید ؟ حضور در پادگان‌ها چطور؟ قبول می‌کنید با حداقل حق‌الزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟ حضور در مراکز بهزیستی چطور؟ همه‌ی این‌ها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگان‌ها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد مساجد ما روحانی ندارند! با کدام آمار می‌گویید روحانی زیاد داریم؟ 🔹 فرمودید مردم را بی‌فرهنگ حساب کرده‌اند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائه‌ی آموزه‌های دینی» اجبار و الزامی هم می‌بینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان و انتخاب؛ و وظیفه‌ی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا و ارائه‌ی آموزه‌هاست ، نه الزام و اجبار! 🔹 فرمودید این سرمایه‌ها را بگذارید برای جاده سازی و... . از میلیاردها پولی که صرف فوتبال می‌شود نمی‌خواهید بگویید؟ راستی بودجه‌ی دانشگاه‌ها را هم با حوزه‌های علمیه مقایسه کنید، میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار می‌گیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خنده‌دار است نه؟ 🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشته‌های مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجی‌اش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم می‌آید دلیل نمی‌شود از میلیون‌ها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: «راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کرده‌اند»! کاش به جای حرفهای عوام‌فریبانه و بی‌پایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید! 🖌مجید ابطحی فارغ‌التحصیل دانشگاه دولتی تبریز پی‌نوشت: منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسه‌ی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است. 🇮🇷 جبهه‌ روحانیت مردمی انقلاب اسلامی 🆔@rohaniat_mardomi 🆔 @h_falahati
انقلاب اسلامی از منظر فلسفه تاریخ١.mp3
17.38M
بازخوانی اندیشه های سلسه جلسات کتاب مولفه‌های اصلی انقلاب اجتماعی، منشأ انقلاب 🆔 @h_falahati
📸 رشد اقتصادی دولت سیزدهم ۱۶ برابر دولت دوازدهم 🔹عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد دولت پزشکیان، شب گذشته از رشد ۴.۵ درصدی اقتصاد کشور در دولت سیزدهم انتقاد کرده و گفته که باید طبق برنامه رشد اقتصادی کشور به ۸ درصد برسد. 🔹این در حالی است که در ۸ سال دولت حسن روحانی که همتی ریاست بانک مرکزی آن را عهده‌دار بود، متوسط رشد اقتصادی فصلی کشور فقط ۱.۵ درصد بود. اما دولت سیزدهم توانست در ۳ سال اخیر رشد اقتصادی کشور را ۳ برابر کند و متوسط رشد اقتصادی فصلی به ۴.۵ درصد رسید. 🔹در دولت روحانی  رشد اقتصادی کشور روند بسیار پرنوسانی را طی کرد. در ۳۲ فصل عمر دولت روحانی ، رشد اقتصادی کشور در ۱۲ فصل منفی شده بود. این در حالی است که در دولت سیزدهم همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و هیچ‌گاه منفی نشده است. 🔹ضمن اینکه در ۴ سال پایانی دولت روحانی یعنی در دولت دوازدهم متوسط رشد اقتصادی کشور فقط ۳ دهم درصد (نزدیک به صفر) بود. 🔹همانطور که ذکر شد متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ۴.۵ درصد بوده که ۱۶ برابر دولت دوازدهم بوده است. ✅️ @Rajanews_com 🆔 @h_falahati
علی‌رغم وارونه‌نمایی مدعیان اصلاحات 🔰دولت رئیسی تورم را 46 درصد تحویل گرفت 35 درصد تحویل داد 🔸مرکز آمار ایران گزارش تحولات شاخص قیمت مصرف‌کننده در مرداد ماه، آخرین ماه استقرار دولت سیزدهم، را منتشر کرده که حاکی از کاهش شتاب افزایش قیمت‌ها است به‌طوری‌که در هر سه نرخ تورم نقطه به نقطه، سالانه و ماهانه کاهشی بوده است. 🔸تورم نقطه به نقطه، به سرعت افزايش قيمت‌ها در بازه مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به مرداد ماه 1402 اشاره دارد. این شاخص در مردادماه ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه قبل، شش دهم واحد درصد کاهش داشته است. 🔸با توجه به اینکه تورم نقطه به نقطه و ماهانه به نرخ تورم سالانه جهت می‌دهند و از آنجایی که همچنان نرخ‌هایی کمتر از تورم سالانه دارند، طبعا باید در ماه‌های آینده منتظر کاهش بیشتر تورم سالانه هم باشیم. بر اساس محاسبات، ادامه روند کاهشی شکل گرفته در سال ۱۴۰۳، نرخ تورم می‌تواند در اسفندماه امسال تا 28 درصد هم کاهش یابد. https://kayhan.ir/001EhB @Kayhan_online @h_falahati