eitaa logo
حامد فلاحتی
1.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
4.3هزار ویدیو
243 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 مباحث نظری انقلاب اسلامی 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
چرا عملیات مسلحانه راننده اردنی اهمیت دارد ؟ علیرضا تقوی نیا 1️⃣ مرز اردن ، امن ترین مرز زمینی برای صهیونیست ها بود که بخش قابل توجهی از نیازهای خود را از طریق آن تامین می کردند. همچنین کریدوری که کشورهای خائن عربی (امارات و سعودی) ایجاد کرده بودند و بخشی از نیازهای اسرائیل را تامین می کردند ، از اردن می گذرد. به صراحت می توان گفت عملیات امروز این نقطه قوت اسرائیل را تبدیل به یک معضل کرد و میتواند الهام بخش دیگر افراد باشد. 2️⃣ بیش از ۶۰ درصد جمعیت اردن فلسطینی هستند و آمادگی کامل دارند تا با اسرائیل مبارزه کنند و چالش جدید و خطرناکی برای صهیونیست ها باشند ؛ البته مواضع خائنانه پادشاهی انگلیس زاده هاشمی و قدرت بالای سرویس امنیتی آن ، تا حد زیادی باعث کنترل فلسطینی ها شده است ولی عملیات موفق امروز و بازتاب های آن نشان می دهد که جامعه اردن ( حتی غیر فلسطینی ها) به نقطه جوش رسیده است . 3️⃣ عامل عملیات امروز یک فلسطینی الاصل نبود بلکه یک فرد اردنی بود؛ در واقع می توان گفت عملیات شهادت طلبانه امروز نمادی از نارضایتی شدید و غیر قابل تحمل امت اسلام نسبت به جنایات صهیونیست هاست؛اسرائیلی ها باید بدانند اینگونه نخواهد بود که در پاسخ به ددمنشی های این رژیم تنها تظاهرات در سطح ملت های جهان و دنیای اسلام صورت بگیرد و ممکن است شرایطی به وجود بیاید که هیچ اسرائیلی در جهان دارای امنیت نباشد. 4️⃣ بعید است دولت اردن نقشی را که از سوی غرب (حمایت از بقای اسرائیل) بدو تفویض شده نادیده بگیرد و با مقاومت همراهی کند و به همین دلیل احتمال اصطکاک جامعه و حاکمیت در این پادشاهی وجود دارد. 5️⃣ این عملیات از طریق یک تپانچه کمری با کالیبر ۹ میلی متری صورت گرفت که عامل شهادت طلب در کامیون خود پنهان کرده بود. سوال مهم اینست که با توجه به جو بسیار امنیتی و اشراف بالای دستگاه استخبارات اردن، چگونه این فرد به اسلحه دست پیدا کرده است ؟ 📌 در پایان باید گفت شاید اردن جبهه ای جدید علیه صهیونیست ها شود اما نه به صورت نظامی، بلکه صرفا امنیتی. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 جشن و سرور مردم اردن برای عملیات گذرگاه الکرامه 🔹‌مردم اردن عملیات قهرمانانه امروز در گذرگاه الکرامه که به هلاکت سه نیروی امنیتی اسرائیلی منجر شد را در امان جشن گرفتند. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نشان دادن «شهدا» به عنوان ایستادگان در برابر جنگ روانی دشمن 🔹گزیده‌ای از بیانات رهبر انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره ملی شهدای استان کهگیلویه و بویر احمد. @TasnimNews 🖋 شهدا ایستادند! آنها این مقاومت را آموزش دادند! باید این واقعیت را نشر داد! باید این واقعیت را گفت و خسته نشد! 🆔 @h_falahati
🔰 خواهشا به فکر امنیت ملی باشید! 🔻یکبار هم که شده است مسوولان کشور از امنیتی ها گرفته تا دیپلمات‌ها، نظامیان و دولتی ها و مجلسی ها بنشینند و داستان طرح کشور برای مناقشات قفقاز را هماهنگ سازند. این تشتت نظری و دیدگاه‌ها از ائمه جمعه منطقه آذربایجان گرفته تا دیپلمات‌ها و تکذیب و تهدید و رجز فایده و سودی نداشته است. 🔻قفقاز چهار راهی قدرتهای منطقه‌ای و جهانی شده است و این مساله پیچیده‌ای نیست. منافعی جهت انرژی دارد منافع گوناگون منطقه‌ای و سیاسی و اقتصادی دارد. مساله حاکمیتی و سیاسی دارد. و طرح کلان حضور در ارمنستان و دارند. 🔻واقع بینی، دوری از رجزخوانی و تشتت یک ضرورت روشن است. اینکه یک سفیر یا دیپلمات مطلبی بگوید و امام جمعه ای خلاف آن بیان کند و یک نماینده مجلس سخنی طراحی کند و یا روزنامه‌های کشور با نگاه حزبی خلاف امنیت کشور سخن بگویند حتما ضرر مهلک دارد. امنیت ملی باید خطوط قرمزی داشته باشد بازی با آن هم حرام است هم غیرقانونی هم خلاف عقل! نمی دانم در دولتی که افرادی بکارگرفته می شود که سابقه اقدام علیه دارند و یکپارچگی ایران برایشان مهم نیست چگونه می‌شود این مساله را فهماند و جاانداخت!؟ 🆔 @h_falahati
12.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 ویدئو / چگونه درس بخوانیم؟ آیت الله العظمی جوادی آملی 🔸 اگر كسی درس بخواند و نتواند مدرّس خوب باشد يقين بداند عمرش را تلف كرده، برای اينكه اين دروس امانت‌های الهی است. 🔹 اين را به ما آموختند ما بايد پيش‌ مطالعه كنيم، مباحثه كنيم، خوب درس بخوانيم، با استاد در ميان بگذاريم، اشكالات را مطرح كنيم، دفتر علمی داشته باشيم بشويم استاد، اگر كسی از كتابی به كتاب ديگر رفت و نتوانست آن كتاب قبلی را به خوبی تدريس كند اين مطمئن باشد عمر را تلف كرده است. درس ٩٢/٧/۴ •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈• 🖋 این تعلیقه بر کلمات و سخنان استاد معظم لازم است که تدریس یکی از راه‌های تثبیت علم است و تنها راه نیست هرچند در سنت رایج حوزه و فضای علمی چند دهه پیش حوزه مهمترین راه بوده است. به حرف و عمق کلام استاد دقت کنید و آن تثبیت علم و دانش و تقویت آن است حال اگر راه های دیگری امروزه وجود دارد آنها هم می تواند از مصادیق همین توصیه استاد باشد. 🆔 @h_falahati
عقل سلیم خیلی چیزها را نمی پذیرد! مثلا خودرو بی کیفیت داخلی که به چند برابر قیمت جهانی فروخته می‌شود! مثلا کالاهای مختلفی که با لابی پتروشیمی ها و فولادی ها مواد اولیه گرانی دارند و گران‌تر از کشورهای همسایه محصولات مستقیم و فرآورده‌ها را می فروشند! کدام عقل سلیم در کشوری که اینهمه منابع و انرژی دارد این گرانی ناشی از دلاریزه شدن کالاها را میپذیرد! ❗️ عقل سلیم به صورت جامع مسائل را می بیند نه جزیره‌ای و منفعت گرایانه!!! 🆔 @h_falahati
⚠️فتنه‌گری اصلاحات تمامی ندارد 🔺برآوردهای یک نهاد امنیتی نشان می‌دهد در تابستان جاری بیشترین محتوای آسیب زننده به عناصر قدرت جمهوری اسلامی را 4 روزنامه شرق، سازندگی، اعتماد و هم میهن منتشر کرده اند. 🔸بر اساس این گزارش سلب اعتماد و حمایت مردم از نظام و نهادهای حاکمیتی، هجمه به رویکرد وفاق ملی دولت و القا تحویل زمین سوخته به دولت چهاردهم از جمله خطوط خبر آنها بوده است. ـــــــــــــــــــــــ پایگاه خبری صابرین نیوز 🆔 @h_falahati
❇️ حضور پررنگ حجاب استایل‌ها نتیجه خلأ در سیاستگذاری است 🔻 مریم فتحی اصل کارشناس عفاف‌وحجاب در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه: ◻️ حجاب استایل در لغت به معنای سبک پوششی است که در چهارچوب دینی فی نفسه اشکالی ندارد اما با توجه به اینکه کنش‌گران این عرصه در یک بستر نامناسب برای تبلیغ حجاب فعالیت می‌کنند و از طرفی هم‌نشینی واژه حجاب با واژه استایل که برخاسته از صنعت مد و فشن است پیامدهایی برای حجاب دارد که مهم‌ترین این پیامدها تنزل حجاب به پوشش و تهی کردن آن از مفاهیم اصلی است. حضور اجتماعی یکی از مغلطه‌هایی است که در این زمینه وجود دارد؛ یعنی حجاب برای ستر و استایل برای نمایش و جلوه‌گری است. ◻️حجاب برای حضور اجتماعی زن است که زن بدون جذابیت های جنسی به فعالیت بپردازد اما حجاب استایل‌ها بدون توجه به جذابیت جنسی در رفتار و زبان بدن تنها به پوشش (فقط رعایت حدود آن) مقید هستند. 📎 مشروح گفت‌وگو 🆔 @h_falahati
آينده انقلاب اسلامی ٣.mp3
16.28M
بازخوانی اندیشه های سلسه جلسات کتاب حیطه‌های آزادی در اسلام آزادی در رشد اجتماعی آزادی در اندیشه آزادی در تربیت 🆔 @h_falahati
❌ اگر این‌ شعارهای گل‌درشت رو از یه روشن‌فکر کراوتی می‌شنیدیم تعجبی نداشت، اما این حرف‌ها از دهان یک عمامه به سر حوزوی بیرون آمده و فقط جای تأسف باقی می‌گذارد که سکولارهای حوزوی به چه قیمتی و تا کجا حاضرند فرهنگ دینی جامعه رو زیر سؤال ببرند؟! ❓جناب فاضل میبدی، ترویج فرهنگ نماز و قرآن و ایثار چه تناقضی با تأمین مدرسه و معلم و ... دارد؟! چرا همیشه سعی می‌کنید کم و کاستی‌ها رو به دین و مظاهر دینداری ربط بدید؟! احوال حوزه 🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب کتاب #آینده_انقلاب_اسلامی حیطه‌های آزا
🔰آیا دین با آزادى انسان سازگارى دارد؟ (بخش اول) 🔸️این پرسش تاکنون به صورت‌هاى مختلفى طرح شده است، که مجموع آن‌ها را به دو شکل: درون دینى و برون دینى، مى‌توان تقسیم کرد. 🔸️...[در شکل درون دینی این شبهه می گویند] اسلام براى آزادى انسان احترام زیادى قائل شده است و بر اساس آیات متعدّدى انسان موظّف به اطاعت از کسى نیست. به عنوان نمونه: 🔸️در سوره مبارکه غاشیه آیه 22 خطاب به پیامبر آمده است: «لَسْتَ عَلَيْهِمْ بِمُصَيْطِر؛ اى پیامبر، تو بر مردم سیطره و تسلّط ندارى» پس مطابق این آیه پیامبر نباید درامور دیگران دخالت کند. 🔸️وقتى پیامبر که بالاترین انسان است حق تصرّف در امور دیگران را ندارد قهراً امام معصوم‌(علیه السلام) و فقیه، و هیچ شخص دیگرى نیز چنین اجازه‌اى ندارد. 🔸️آیه ۹۹ سوره مائده: «وَ مَا عَلَى الرَّسُولِ اِلاَّ الْبَلاَغ؛ بر پیامبر وظیفه‌اى جز ابلاغ نیست؛» یعنى پیامبر تنها بایدپیام‌هاى الهى را به مردم برساند و مردم اگر خواستند عمل مى‌کنند، و اگر نخواستند عمل نمى‌کنند. پاسخ: 🔸️اوّلاً، باید توجه داشت که اینگونه شبهات در زمان ما جهت تضعیف تئورى ولایت فقیه القاء مى‌شود تا به این وسیله اطاعت از ولى أمر و حاکم دینى را مخالف با آزادى انسان، و حتّى خود دین جلوه دهند. 🔸️ثانیا: آیات مذکور بر حسب بیانى که این عدّه دارند با برخى آیات دیگر قرآن تناقض دارد زیرا در آیه شریفه 36 سوره احزاب مى‌فرماید: «وَمَا كَانَ لِمُؤْمِن وَلاَ مُؤْمِنَة اِذَا قَضَى اللَّهُ وَرَسُولُهُ أَمْراً اَنْ يَكُونَ لَهُمُ الْخِيَرَةُ مِنْ أَمْرِهِمْ»؛ یعنى وقتى خدا وپیامبر‌(صلى الله علیه وآله) چیزى را براى مردم مقرّر کردند، هیچکس حق اختیار و انتخاب در مقابل آنها را ندارد.» 🔸️...اینجا یا باید قائل به وجود تناقض در آیات الهى شویم ـ در حالى که ساحت قرآن منزّه از این پندار است ـ و یا باید آیات را با توجّه به آیات دیگر و بهره‌گیرى از احادیث معتبر معصومین‌(علیهم السلام) معنا کنیم. 🔸️با بررسى صدر و ذیل و سیاق آیات معلوم مى‌شود که مورد [برخی از] آیات، کفّار هستند و خداوند، پیامبر گرامى اسلام (صلى الله علیه وآله) را دلدارى مى‌دهد که...از اینکه عده ‌اى جهنّمى مى‌ شوند، نگران مباش. وظیفه تو ابلاغ و بیان حق است. ایمان آوردن مردم تکلیف تو نیست. در این جهت ما به انسان ها اختیار داده‌ایم و در آینده به اعمال آنها رسیدگى مى‌شود. 🔸️بنابراین نتیجه این دو دسته از آیات چنین مى‌شود که ابتدائاً وظیفه پیامبر ابلاغ دین است و خواه ناخواه جمعى مى‌پذیرند و جمعى انکار مى‌کنند. اما دسته‌اى که پذیرفتند باید بدون چون و چرا از دستورات الهى و دینى پیروى کنند. 🔸️...پس در اصل پذیرش اسلام، اجبارى نیست «لا اکراه فى الدین» و اعتقاد به خدا و پیامبر (صلی الله علیه و آله) و قیامت قابل تحمیل بر دیگران نیست؛ اما بعد از پذیرش اسلام باید به احکام و فرامین آن عمل نمود و بعنوان مثال باید نماز خواند، باید روزه گرفت، و باید از اوامر پیامبر اسلام (صلى الله علیه وآله) و امام (علیه السلام) پیروى کرد و همین طور باقى مقرّرات دینى را بدون استثنا باید رعایت نمود. 🔸️در این زمینه (لزوم پیروى از تمامى دستورهاى دینى) در سوره مبارکه نساء، آیه ۱۵۰ و ۱۵۱ با صراحت مى‌فرماید: «اِنَّ الَّذِینَ يَكْفُرُونَ بِاللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يُرِیدُونَ أَنْ يُفَرِّقُوا بَيْنَ اللَّهِ وَ رُسُلِهِ وَ يَقُولُونَ نُؤْمِنُ بِبَعْض وَ نَكْفُرُ بِبَعْض وَ يُرِیدُونَ أَنْ يَتَّخِذُوا بَيْنَ ذَلِكَ سَبِیلاً اُولَئِكَ هُمُ الْكَافِرُونَ حَقّاً وَ أَعْتَدْنَا لِلْكَافِرِینَ عَذَاباً مُهِیناً؛ یعنى آن کسانى که مى ‌خواهند دین را تجزیه کنند و بگویند که یک بخش را قبول داریم و یک بخش را قبول نداریم، این ها حقیقتاً دین را قبول ندارند و کافر هستند زیرا همه احکام از طرف خداوند است و از این جهت میان آن ها فرقى نیست. پس انکار بعضى از دین بمنزله انکار جمیع دین و مستلزم کفر و عذاب الهى است.» 📚 پرسش‎ها و پاسخ‎ها، جلد۲، صفحه ۲۱۶ - ۲۱۹ 🆔 @h_falahati