eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ سه راهی سرنوشت‌ساز شبکه‌های اجتماعی خارجی ✍️ مهدی پناهی، کارشناس علوم ارتباطات اجتماعی 🔹سؤال عموم مردم این است که فیلتر برخی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی خارجی برداشته می‌شود یا خیر؟ 🔹برخی جریانات خاص هم پشت تیترهای زیان چند هزارمیلیاردی کسب‌وکارهای اینترنتی و بی‌توجه به مسائل امنیتی کف خیابان و بیرون از مرزها فشار می‌آورند که هرچه زودتر این شبکه‌های اجتماعی خارجی باز شوند. 🔹جریان‌های دیگری نیز با استناد به تجربه‌های گذشته و فعلی که ثابت می‌کند شبکه‌های اجتماعی خارجی اثر منفی و حتی مخرب و براندازانه دارند، خواستار تعیین تکلیف این شبکه‌های خارجی هستند و راهکارشان هم فیلتر کردن است. 🔹جریان دیگری نیز با مسدودسازی اینستاگرام و سایر شبکه‌های اجتماعی پرکاربرد و روزمره مردم مخالف بوده، اما این مخالفت با فیلترینگ را به معنای موافقت با تداوم فعالیت شبکه‌های اجتماعی به‌خصوص اینستاگرام به شکل گذشته و رهاشده نمی‌دانند. در ادامه به استدلال‌های این جریان می‌پردازم. 🔹ادبیات انتقادی نسبت به شبکه‌های اجتماعی در دنیای مدرن منحصر به ایران نیست./ از سال ۲۰۲۱ قانون‌گذاران سنای آمریکا بررسی آسیب‌های فیس‌بوک به کاربران جوان را آغاز کرده‌اند، این تحقیق و تفحص، پس از آن شروع شد که یک کارمند سابق فیس‌بوک گزارش‌های داخلی این شرکت را به روزنامه وال‌استریت ژورنال ارائه داد و در آن درباره قدرت تأثیرگذاری محصولاتی مانند اینستاگرام در تشویق نوجوانان به آزار رسانی به خود، به‌خصوص میان دختران جوان دست به افشاگری زد.دامنه این تحقیقات و انتقادات به سایر شبکه‌های اجتماعی و حوزه‌های امنیتی نیز کشیده شده است. 🔹روبیکا و هر محصول داخلی مشابه اینستاگرام همان عوارض و تبعات را در‌ پی خواهد داشت که اینستاگرام دارد. نمی‌توان بی‌توجه به ذات دنیای شبکه‌ای توقع داشته باشیم بتوانیم یک محیط سالم و ایمن درست کنیم. 🔹اگر قرار باشد با همان معماری ارزشی اینستاگرام و توییتر نمونه‌های داخلی را بسازیم، بازهم مسیر اشتباه گذشته را رفته‌ایم چون طبق اذعان مطالعات ارتباطی و فرهنگی، معماری توییتر برای تولید خشم طراحی‌شده است یا معماری اینستاگرام بر مبنای خودنمایی و شهوت است و بسیاری معتقدند مضرترین شبکه اجتماعی برای گروه سنی نوجوان همین اینستاگرام است.همان نوجوانانی که امروز به بهانه فوت مرحومه مهسا امینی از پشت گوشی‌های موبایل و بازی‌های کامپیوتر بیرون آمدند و به شعارهای فریبنده بیرون از مرزها گوش فرا دادند و تبدیل اعتراض به اغتشاشش را تسهیل کردند. 🔹همان نوجوان و جوانانی که به neet ها معروف شده‌اند؛ نه کار می‌کند، نه درس می‌خواند و نه حرفه‌وفنی می‌آموزد. 🔹سه مسیر در پیش روی تصمیم گیران است؛ بی‌هیچ توضیحی برای همیشه شبکه‌های اجتماعی خارجی پرکاربرد را ببندند، یا با اقناع ذی‌نفعان (مردم و کسب‌وکارها) و همکاری اندیشمندان اجازه ساخت نمونه‌های داخلی مبتنی بر ارزش‌های ملی و درنهایت مهاجرت کاربر به آن‌ها داده شود یا اینکه بار دیگر بدون هیچ منطقی این شبکه‌های اجتماعی را رها کنند تا هرروز دیرتر از دیروز شود. قدس 🆔 @h_falahati
🔻در دفاع از استاد کچویان: فرهیخته‌ستیزیِ نافرهیختگان 🖋 مهدی جمشیدی ۱. سردبیر روزنامۀ «فرهیختگان»، آقای مسعود فروغی، در یاداشتی با عنوان «جناب کچویان! اقناع پیشکش، آتش را زیاد نکنید» مدّعی شده است که استاد کچویان در گفتگوی خویش با شبکۀ افق، همۀ کسانی را که شعار «زن، زندگی، آزادی» می‌دهند به «هرزگی» و «فحشا» متهم کرده است؛ چون ایشان گفته است از شعار «زن، زندگی، آزادی»، «زن، هرزگی، فحشا» را می‌خواهند. به‌نظرم چنانچه «پیش‌داوری‌های غیرمعرفتی» و «سوگیری‌های لجوجانه» را کنار بگذاریم و صادقانه به سخن ایشان بنگریم، به‌روشنی درخواهیم یافت که مقصود ایشان، خواستِ «تک‌تک» کسانی‌که این شعار را در خیابان سرمی‌دهند نیست، بلکه این «خواست»، به طرّاحان این شعار و همچنین آن عدّه‌ای که در خیابان در پی هرزگی و فحشا هستند بازمی‌گردد، نه «همگان». بسیارند کسانی که فهم سیاسی و درک اجتماعی ندارند و از خاستگاه این شعار و زنجیرۀ فرهنگیِ تعریف‌شده در پشت آن بی‌خبرند و فقط یک «هیجانِ ناگهانی»، آنها را به صحنه کشانده است. چنین کسانی، اهل هرزگی و فحشا نیستند. این تفسیر، آن‌قدر «بدیهی» است که تفسیر دیگر را جز با «جوزدگی» یا «غرض‌ورزی» نمی‌توان توجیه کرد. ۲. استاد کچویان با مطرح‌کردن این «مفاهیمِ جایگزین»، به دنبال آن است که «واقعیّتِ نهفته» را برای مخاطب، آشکار سازد و به او تفهیم کند که الفاظ «زندگی» و «آزادی»، پوشش‌ها و لعاب‌هایی هستند برای «هوس‌بازی» و «لذّت‌پرستی»، و چنانچه این زنجیره ادامه یابد، پرده از این واقعیّت‌ها برداشته خواهد شد. ایشان در همین «نقطۀ آغاز»، سرنوشت و فرجام را بیان می‌کند تا مخاطب جوان، آگاه شود که این «راه»، به کدام «مقصد» می‌رسد. طرّاحان این شعار، با زیرکی دریافته‌اند که باید در مراحل آغازین، مفاهیم «خنثی» و «چندپهلو» بیافرینند تا بتوانند یک «چتر کلّی» ایجاد کنند که بسیاری از جوانان با «ذهنیّت‌های خویش»، و نه بر اساس «دلالت واقعیِ این مفاهیم»، خویش را در زیر آن تعریف کنند و با آن هم‌صدا شوند. امّا پس از این‌که بدنۀ اجتماعی در راستای این شعار بسیج شد و حرکت و جنبش به راه افتاد، به‌تدریج، خویشتنِ واقعی‌شان را عیان می‌کنند. «متفکّرِ عاقبت‌اندیش»، می‌کوشد شعارها و نمادها و گفته‌ها را در همین مرحلۀ ابتدایی، «واسازی» کند و مخاطب را با واقعیّت‌هایی که چندی بعد آشکار خواهند شد، روبرو نماید. روشن است که این امر، مخاطب جوان را دچار «تردید» می‌کند و به وادی «پرسش» و «تأمّل» می‌افکند و احساسش را مهار می‌کند. ۳. دو بند پیشین، بر اساس خوش‌بینی نگاشته نشده است و چه‌بسا مخاطب از غلظت و شدّت آن تعجب کند. این برداشت، درست است و دلیلش نیز این است که «روزنامۀ فرهیختگان»، در مسیری غلتیده است که من آن را «شبه‌انقلابی‌گریِ متمایل به لیبرالیسم» می‌خوانم. مواضع این روزنامه نشان می‌دهد که پای یک «خطّ» در میان است و بناست با پرچم جبهه و جریان «انقلاب»، همان استدلال‌های فسیل‌شدۀ «جریان روشنفکریِ شبه‌دینی»، تکرار شود. انقلابی که اینها از آن سخن می‌گویند، بیشتر به «اصلاح» شبیه است تا «انقلاب». در ماجرای طرح تنظیم‌گری فضای مجازی، هرچه که در توان داشتند را برای تخریب این طرح و مسدود کردن باب «نفوذ غرب» به‌کار بستند و شعله‌ها افروختند. من این جریان را «خطرناک» قلمداد می‌کنم و معتقدم روایت اینان از انقلاب و انقلابی‌گری، آغشته به «تحریف» و «ناراستی» است. رندانه می‌خواهند «چهرۀ روشنفکرانه» از خویش بسازند. اگر جریان چپ‌، سال‌ها کوشش کرد که از امام خمینی، تصویرسازیِ لیبرالی کند، اینان نیز ارائۀ «روایت لیبرالی از آیت‌الله خامنه‌ای» را در دستورکار خویش قرار داده‌اند. چیزهایی که این روزها می‌نویسند، «تحریف نظرات رهبر انقلاب» است. «مواجهۀ گزینشی» می‌کنند تا خویش را اثبات کنند و حقیقت را در چاه کج‌روایت حبس کنند. سردبیر که این اندازه بی‌ربط و معوج بنویسد، حساب باقی روشن است. به «مهدی فضائلی» استناد کرده‌اند تا نظر «رهبر انقلاب»، آشکار شود! عجبا! چه زبانی «گویاتر» و «رساتر» از زبان رهبر انقلاب؟! ایشان محتاج «سخنگو» و «زبان مکمّل» نیست. هرچه لازم بوده و هست را خود گفته و تصریح کرده است که حکومت اسلامی باید از «حرام اجتماعی»، از جمله کشف حجاب، جلوگیری کند! امّا روزنامۀ فرهیختگان، این پاره از تفکّر ایشان را «حذف» می‌کند تا از آب گل‌آلود، ماهی خویش را صید کند. این بازیِ غیراخلاقی با تفکّر رهبر انقلاب، روا نیست. اعتبارزدایی از متفکّری همچون استاد کچویان که در تمام ایران، نظیر ندارد و کارنامه‌اش، سرشار از خدمات و حسنات به انقلاب است، جفای ناجوانمردانه‌ای است. می‌خواهند «صدای دشمن» را در جبهۀ انقلاب، طنین‌انداز کنند و با «مسأله‌سازی‌های دروغین»، توان ما را بفرسایند. جنگ روایت‌ها، این اندازه «درونی» و «نزدیک» شده است. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
📮 ⭕️ میثم ظهوریان، مدیر اندیشکده توسعه منطقه ای خراسان رضوی: 🔹بیش از یک چهارم از عمر دولت سپری شد و هنوز دبیر مهمترین شوراهای عالی تصمیم ساز کشور، یعنی شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای امنیت ملی همان منصوبان حسن روحانی هستند. رییسی هم هر چند وقت یکبار در مورد ممنوعیت استفاده از بانیان وضع موجود در عرصه مدیریتی سخنوری می‌کند. 🖊 واقعا این دیگر تناقض نیست نوع تصمیم گیری است و متاسفیم از این وضعیت!! 🆔 @h_falahati
یک ضرب المثلی قدیمی هست که موقع هرج و مرج کاربرد داشت! می گفتند خِشت از خَرَنْ در رفته است! کنایه از اینکه دیگه کنترل اوضاع دستمون نیست! یک بخش امنیتی اقدامی می کند و بخش دیگر در توییتر داخلی!! انتقاد می کند!! انسان شک می‌کند که قوه عاقله ای هست! توییتر خودی است! مخاطبین آن خودی هستند! مگر فیلتر نیست! این توییت برای کیست! مخاطبین آن چه کسانی هستند! چرا از اینقدر تناقض اذیت نمی شوید! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک معترض مدنی! در مشهد که توسط مامورین جرّار حکومتی دستگیر شده است. محتویات کیف این فرد لوازم عادی افراد حاضر در خیابان است!!؟ 🆔 @h_falahati
بسته موضوعات ارتباطی.pdf
51K
با توجه به درخواست متولیان آموزشی و مسوولین جهت ورود مربیان و مبلغین در میان سطح سنی هدف گذاری در اغتشاشات، سوالات و موضوعات پیشنهادی در فایل بارگذاری شده جهت ارتباط و شروع گفتگو با مخاطب تقدیم می گردد. 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بخش از سخنان دکتر کچویان که هفته قبل ایراد شد، بسیار مهم و مبنایی بود. البته من انتظار ندارم آن جوان 15 ساله ای که از روی احساساتش این روزها کف خیابان آمده این بحث را متوجه شود اما آن به اصطلاح نخبه ای که فکر می کند چند شورش کور اسمش «انقلاب» است عجیب است که این بدیهیات تاریخ یک قرن اخیر ایران را نمی داند. عجیب است که برخی به اصطلاح نخبگان هم هنوز نفهمیده اند قوی تر از نهاد دین در تاریخ این کشور وجود نداشته و هرآنچه در تقابل با آن باشد به لحاظ اجتماعی نیز شکست خواهد خورد، چه برسد به اینکه انقلابی علیه آن صورت بگیرد... امیرحسین ثابتی 🖊 ها فکر می کنند با ترقه بازی انقلاب آمده که با ترقه بازی برود! یک عده در این کشور مزخرف تحویل آمریکایی‌ها همان می دهند و بعد گمان می کنند در کف خیابان ها بوی کباب بلند شده است! آن انقلابی شما در کف خیابان چند گرم حشیش و گل مصرف کرده است! این انقلاب است! فقط این نوجوان بیچاره را سابقه دار می کنند و نابود! 🆔 @h_falahati
در خندوانه معروف شد! در عروسی ساسی مانکن شرکت کرد! برای آبادان حالش بد شد! در ماجرای فتنه حجاب سرش را تراشید! اکنون در شبکه منو و تو کار گرفت! خیانت در رسانه یک نوع کاسبی است! کثیف ترین نوع آن بدون اینکه دیگران از تو بیزار شوند! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔺 انتقاد رسایی از برخی اصولگرایان ساکت      🔹 برخی سیاسیون ما موقع رأی‌گیری و پشت میز رفتن، احساس تکلیف می‌کنند و دائم الحضور هستند ولی موقع بحران، خبری از آنها نیست و نمی‌دانیم کجا هستند. کاری به اصلاح‌طلبان ندارم، منظورم بعضی اصولگرایان است. 🔹 می‌گویند حرف نمی‌زنیم تا دوقطبی نشود، چطور در انتخابات، خودشان دو قطبی‌سازی می‌کنند تا رأی بیاورند؟     🆔 @h_falahati
صحبت کردن آن هم به نحو سخیف و زشت راجع به فریضه امر به معروف و نهی از منکر از جانب مدعیان اصولگرایی یعنی ما دیگر اصولی نداریم! حیران های پشیمان! 🆔 @h_falahati
📸 | مرحوم آیت الله بهجت (رضوان الله علیه) به مناسبتی فرمودند: این صحیح نیست که ما از اول با یک نفر سنی مذهب درباره مسائلی که موجب ناراحتی‌شان می شود با شدت و حدت بحث کنیم. 🆔 @h_falahati
💠 من وقف شیعه و سنی‌ام 🔰 من از آن زمان که [جایگاه] خودم و مسئولیتم را در این امت شناختم، وجودم را به‌‌طور یکسان وقف شیعه و سنی و عرب و کُرد کرده‌‌ام؛ زیرا من از رسالتی دفاع کردم که همۀ آنها را متحد می‌‌کند و از عقیده‌‌ای دفاع کردم که همۀ آنها را دربر می‌‌گیرد و تاکنون هرگز در اندیشه و وجودم جز برای اسلام نزیسته‌‌ام؛ اسلامی که راه رهایی و هدف همه است. 🔰 پس ای برادر و فرزند سنی‌‌مذهبم! من به همان اندازه با توام که با برادر و فرزند شیعی‌‌ام هستم. من به همان اندازه با هر دوِ شما هستم که شما با اسلام هستید… 🔰 طاغوت و یارانش می‌‌کوشند تا به برادران اهل تسنن این‌‌چنین القا کنند که مسئله، مسئلۀ شیعه و سنی است؛ تا از این رهگذر، اهل‌سنت را از میدان نبرد حقیقی‌‌شان بر ضد دشمن مشترک بیرون کنند. ولی ای فرزندان علی و حسین! و ای فرزندان ابوبکر و عمر! من می‌‌خواهم به شما بگویم که نبرد، بین شیعیان و حکومت سنی نیست… 🔰 علمای شیعه نیم قرن پیش فتوا دادند که جهاد برای حکومت سنی که پرچم اسلام را به دوش دارد، واجب است و صدها هزار نفر از شیعیان به میدان جنگ شتافته و به‌راحتی برای حفظ پرچم اسلام و برای دفاع از حکومتی سنی که بر اساس اسلام به‌پا شده بود، خونشان را دادند. 📚 کتاب بارقه‌ها، صفحه ۳۸۴ 🆔 @h_falahati
همین ها عامل اغتشاش در ایران است! اسرائیل از مقاومت ایران بخاطر استقلال و زورناپذیریش ناراحت است! حزب الله هم از حقوق خود دفاع می کند و زور نمی پذیرد! اینها یعنی مسلک امام حسین ع! برای همین اغتشاش می کنند. 🆔 @h_falahati
فراتحلیلی بر نظرات موافق و مخالف فیلترینگ.pdf
120.6K
🔰فراتحلیلی بر نظرات موافق و مخالف فیلترینگ 🔻یکی از مسائل بحث‌برانگیز ‌این روزهای کشور، در میان خواص و عوام مردم، مسئله فیلترینگ است. به ویژه فیلترینگ اینستاگرام. 🔻دفتر مطالعات اسلامی مرکز ملی فضای مجازی، آمایشی در نظرات موافق و مخالف نخبگان حوزوی و دانشگاهی و مدیریتی صورت داده و در نهایت دیدگاه خود در این رابطه را بیان کرده است. 📄دعوت می‌کنیم از عزیزان که این گزارش را مطالعه بفرمایید. 🌐 دفتر مطالعات اسلامی و ارتباطات حوزوی مرکز ملی فضای مجازی 🆔 @h_falahati
🔻دربارۀ حالِ کنونیِ عزت‌الله ضرغامی 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما با یک «نسلِ مدیریّتیِ فرسوده» مواجه هستیم که خسته شده‌اند، کم آورده‌اند، بیش از این نمی‌توانند، و شاید نمی‌خواهند مسیر انقلاب را ادامه بدهند. ازاین‌رو، «تظاهر به روشنفکری» می‌کنند تا شاید بدنۀ اجتماعی بیابند و کیسه‌ای برای آیندۀ سیاسی‌شان بدوزند. تصوّر کرده‌اند که مسیر قدرت، از رهگذر «چنگ‌کشیدن به چهرۀ ارزش‌ها» می‌گذرد و هرچه که «سیمای منتقدانه» از خود بتراشند و سخن باطل ببافند، بازار مخاطب‌شان، داغ‌تر و پُررونق‌تر خواهد شد. همان راهی را می‌روند که عدّه‌ای رفتند و چند صباحی بر کرسی قدرت تکیه دادند و اینک خانه‌نشین و متروک و مطرود هستند. مثال عینی‌اش علی لاریجانی. عاقبت خوش‌رقصی‌هایش برای جریان غیرانقلابی جز این شد که اکنون خاکسترنشین است و ورشکسته سیاسی به شمار می‌آید؟! ۲. اینان به این اندازه از حضور در قدرت، راضی نیستند. بیشتروبیشتر می‌خواهند. دیدید که چگونه صف کشیدند برای ریاست‌جمهوری. گویا بازنشستگی ندارند؛ اگرچه در قدرت هم که بودند، «نشسته بر کرسی» بودند، نه «ایستاده در میدان». چرخۀ باطل ساخته‌اند و سیری ندارند. معدۀ قدرت‌خواهی‌شان، بی‌اندازه اتساع‌پذیر است. اگر آیت‌الله خامنه‌ای از «چرخش قدرت» سخن نمی‌گفت و در بیانیۀ گام دوّم انقلاب، «جوانان مؤمنِ انقلابی» را به عرصۀ حکمرانی فرانمی‌خواند، بیش از اینها گرفتار این جماعتِ تکراری و تمام‌نشدنی می‌بودیم. ۳. کم‌کم دارند «ریزش» می‌کنند. چیزهای که می‌گویند، نشانگر «اتّفاقات باطنی»‌اشان است. امّا مسأله این است که سقوطِ «خودشان» را به «جامعه» نسبت می‌دهند و در لفافۀ «جانبداری از جامعه»، آن را «متهم» می‌کنند؛ متهم به عبور از ارزش‌های دینی و تفکّر انقلابی. می‌گویند جامعه، دیگر کشش انقلابی ندارد و از راه رفته، بازگشته؛ می‌گویند جامعه، دچار تغییر ارزشی شده؛ می‌گویند جامعه با انقلاب، زاویه پیدا کرده است. حال آن که این اوصاف و احکام، جملگی بازگویی حال درونیِ خودِ اینان است و نه جامعه. «خودشان» را توصیف می‌کنند، امّا رندانه و زیرکانه، سقوط و ریزش خودشان را به «جامعه» نسبت می‌دهند. شده‌اند «زبان جامعه». می‌هراسند از این‌که بگویند «ما» استحاله شده‌ایم. می‌خواهند جامعه را نیز در انحطاط فکریِ خویش، «سهیم» و «شریک» کنند تا هم خود را توجیه کنند و هم دستاویزی برای فشار بر حاکمیّت بیایند. همان سخن حجاریان است؛ فشار از پایین ... . ۴. هنوز درنیافته‌اند که مردم، الگوی مدیریّتیِ «حاج‌قاسم سلیمانی» را می‌پسندند که با وجود حضور چهل‌ساله «در قدرت»، هیچ‌گاه «بر قدرت» نشد و ایدئولوژی‌ انقلابی‌اش رقیق نگشت. نمی‌فهمند «عیان‌سازی وابستگی به ارزش‌ها»، فضیلت نه نقطۀ ضعف. البتّه حتّی برای توجیه خویش، دست تصرّف و تحریف به سوی حاج‌قاسم نیز دراز کردند تا او را «غیرانقلابی» و «منتقد» جلوه بدهند، امّا در همان آغاز راه، آیت‌الله خامنه‌ای برآشفت و گفت عدّه‌ای سعی نکنند وی را «زاویه‌دار با انقلاب» و «بریدۀ از ارزش‌ها» نشان بدهند؛ چراکه وی یک «انقلابی اصیل و ریشه‌دار» بود. حاج‌قاسم، آکندۀ از «محبّت» و «خوش‌بینی» و «ملاطفت» بود، امّا برای «جذب مخاطب به سوی ارزش‌ها»، نه برای «سیّال‌سازی ارزش‌ها» و «نسبی‌کردن مرزهای انقلابی». درونِ حاج‌قاسم، سرشار از «جزمیّت» و «قطعیّت» بود، ولی در عین حال، «گفتگو» و «مدارا» می‌کرد و اهتمام بر «جذب» داشت. در آنجا نیز که حس می‌کرد کسانی به‌طور عامدانه در پی «تقابل با انقلاب» هستند، ابرو در هم می‌کشید و چشم می‌دراند و با عتاب و تلخی سخن می‌گفت؛ چنان‌که با حسن روحانی چنین کرد و او را به عقب راند. حاج‌قاسم سلیمانی، هم «دافعه» داشت و هم «جاذبه». ۵. جمله‌ای که ضرغامی نوشته، وی را در وادی «خواص اغواگر» نشانده است. می‌خواهد «واقعیّت اجتماعی» را تحریف کند؛ همان واقعیّتی که مردم در متن آن زندگی می‌کنند؛ آن هم در اوج جنگ روایت‌ها. در واقع، مرتکب خیانت جنگی شده و از پشت، خنجر زده است. چون می‌داند «بازی روایت»، کارساز و فتنه‌افکن است، بر آن است که «بازی‌سازی» کند و خود را به «دیگری‌های گذشته»، نزدیک سازد. در پی «جایابیِ جدید» است برای آینده‌ای که دور نیست. نیاز دارد به چهرۀ تازه و متفاوت با گذشته. این «نیاز سیاسی»‌اش را درک می‌کنم، و نه‌فقط من، که هر مخاطبی می‌فهمد او در چه مداری و با چه هدفی به حرکت درآمده است. ازاین‌رو، کسی او را «باور» نخواهد کرد و این مواضع، حاصلی نخواهد داشت جز فروغلتیدن در مرداب انزوای سیاسی و حاشیه‌نشینیِ اجتماعی. گوارای وجودش این‌همه بی‌تدبیری در تدبیر خویش. 🆔 @h_falahati
چقدر تکرار کنیم در جلسات مذهبی نباید کینه‌ورزی را تشدید کرد؟ 🔹رهبر انقلاب: امروز ملّت ایران به این آگاهی رسیده که بداند مصلحت آینده‌ کشورش بستگی به اتّحاد اسلامی با ملّت‌های مسلمان و با کشورهای دیگر دارد. البتّه کسانی سعی می‌کنند اختلال ایجاد کنند. 🔹مصلحت دشمن این است که ما را از هم جدا کند. به یک کشور حمله کند . از کشور دیگری یارگیری کند. 🔹اگر خدای‌ناکرده جلسات ما وحدت‌شکن باشد، این فرصت را از دست داده‌ایم. اگر مضمون حرف‌های ما جوری باشد که دشمنان ما را در هدف‌هایشان موفّق بکند، ما این نعمت الهی را تبدیل به نقمت کرده‌ایم. 🔹هر مجموعه‌ای و هر دولتی که فریب این توطئه‌ بزرگ را بخورد و غرق در این قضیّه شود قطعاً به حرکت و به نظام اسلامی و بخصوص به کشور ما ضربه خواهد زد. سخنان رهبر انقلاب در سال‌های ۹۲ و ۹۳ @Farsna - Link 🖊این بازخواست از مجموعه رسمی اداره حوزه وجود دارد که چرا منبری ها و بعضا اساتیدی در مراکز به اصطلاح تخصصی کلام یا وهابیت شناسی وجود دارد که نفرت و روشنگری نسبت به این فرقه های انحرافی را به تمام عالم اهل سنت توسعه می دهند و تخم نفرت و کینه و بی احترامی و سب و لعن را به اسم برائت در دل طلاب جوان و مذهبیون می کارد!! این مراکز بویی از حاکمیت دینی یا سایر بخش های معارف اسلامی نبرده اند یا ترجیح می دهند با این لجاجت کیان اسلام را در معرض خطر قرار دهند!! 🆔 @h_falahati
🔰 توصیه مهم رهبر انقلاب خطاب به روسای قوا و مدیران کشور: 👈🏻 هدف دشمن مشغول کردن مسئولان با مسائل روزمره است / همه‌ وقت و تمرکزتان را بر روی کارهای اساسی و پیشرفت کشور بگذارید 🔻مراقب باشید حواستان با این چیزها [حوادثی مثل اغتشاشات اخیر] پرت نشود، از کارهای اصلی نمانید. یکی از این اهداف دشمن همین است که حواس مسئولین و مدیران و موظفین کارهای اساسی را پرت کنند، مشغول کنند به این چیزهای روزمره. 🔹 حواستان پرت نشود. کارهای اساسی را انجام بدهید. مسئولیتهایی که برعهده گرفتید، چه مربوط به داخل کشور، سازندگیهای بزرگ، کارهای بزرگ، قانونگذاریهای کارآمد، کارهای مهم قضائی یا کارهایی که مربوط به خارج از کشور است، سیاستهای خارجی و ترتیباتی که وجود دارد، اینها را مواظب باشید لنگ نشود. 🔺 حواستان به این حوادث جزئی در مقابل چشم منعطف نشود به طوری که از کارهای اصلی باز بمانید. یکی از اهداف دشمن همین است که مسئولین را با این چیزها مشغول، سرشان را گرم کند، مشغول کند، از کار اصلی باز بمانند. ان‌شاءاللّه این جور نخواهد شد. مسئولین به کارهای خودشان خواهند رسید. همه‌ی وقت را بگذارید برای کارهای اساسی کشور و کارهای پیشرفت کشور. ۱۴۰۱/۷/۲۰ 🏷 💻 Farsi.Khamenei.ir 🆔 @h_falahati
۱۲۰ سال پیش حافظیه 🔹این بارگاه فلزی در سال ۱۲۸۰ به دستور دومین پسر مظفرالدین‌شاه، شعاع‌السلطنه که حاکم فارس بود ساخته شد. طراحی و نصب این ضریح را استاد کمال‌الملک، علی‌اکبر مزین‌الدوله برعهده داشت. در تقویم ایران ۲۰ مهر روز بزرگداشت حافظ است @Farsna 🖊حتی فرهنگ این کشور هم مدیون انقلاب اسلامی است! 🆔 @h_falahati
گفتید مرزبندی!؟ هم با جبهه حق مرزبندی می کنید و هم با جبهه باطل؟! یا حق و باطلی نیست؟ پس حیرانید! یا خودتان را حق می دانید! خب چرا به میدان نمی آیید؟! گمراهی یک شیوه و منش زندگی است یک حادثه نیست! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥🚨/ صحبت‌های قابل تأمل «احسان رستگار» منتقد سینما درباره نقش عده‌ای از سلبریتی‌ها در نفرت پراکنی علیه کشور و سوءاستفاده از امکانات کشور 🖊 سوال این است که چرا حالا! مسوولان موظف بودند این افراد را بدون خونریزی درمان کرده و حذف کنند! چهره کردن لمپن ها و بی ارزش ها و سپس افشاگری کاری عاقلانه نیست! در این شرایط باورپذیر هم نیست. امید که درس بگیرند. هرچند برخی از آن مسوولان مانند ضرغامی به رفتارهای احمدی نژادی طور روی آورده اند و نشان می دهند که آنها خودشان مقصر بوده و دست اندرکار این شرایط هستند!! جملات آخر کارشناس خیلی مهم است. سیاست گذاری های فرهنگی و سیاست های اعمالی مشخصی با هنرمندان در کشور وجود ندارد! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چند جمله با پدر «مهسا امینی» ▪️کاش زودتر همه‌ی واقعیت را می‌گفتید و جان جوانان را به خطر نمی‌انداختید 🔹شب گذشته فیلم حضور پدر مهسا امینی در بیمارستان و بر بالین وی منتشر شد. مشخص شد که در همان ۲ روز اول مقام‎قضایی از آقای امینی می‌خواهد بدن دخترش را بررسی کرده و ببیند آیا آثاری از ضرب و شتم بر روی آن وجود دارد یا نه؛ که پدر وی وجود آثار ضرب و شتم را رد می‌کند. 🔹آیا بهتر نبود پدر مهسا بعد از درگذشت دخترشان، از همان ابتدا به جای انکارهای بلاوجه و برخی کذب‌گویی‌ها، مواردی که در فیلمِ گفته‌بودند را بیان می‌کردند؟ 🔹در این‌صورت شاید بخش مهمی از این اتفاقات در این بیش از ۲۰ روز گذشته رخ نمی‌داد و جان انسان‌های دیگری گرفته نمی‌شد و خانواده‌های بیشتری عزادار نمی‌شدند. 🔹در این‌میان رسانه‌های ضد ایران با موج‌سواری بر ماجرای فوت مهسا امینی و با برانگیختن احساسات مردم و با استفاده از عوامل خود در داخل، دست به اقدامات امنیتی و آشوب‌گرایانه زدند. 🔹مردم ایران حق دارند از آقای امینی بپرسند که اگر دختر شما عزیز بود که حتماً همینطور بود، آیا برای جان دیگران همینقدر دغدغه قائل بودید؟ tn.ai/2787312 @TasnimNews 🖊مگر چون ایشان پدر مهسا امینی است و خونش رنگین تر است باید چشم روی جرایم او بست!! حتما باید بخاطر تحریک مردم و خونهای ریخته شده از خانواده او و این مرد بی مسوولیت و بی فکر بازخواست شود. حتما مدعی العموم باید وارد شود. مگر کارهای حقوقی با ادبیات خاله بازی حل می شود! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روایتی ١٢ دقیقه‌ای از یک جلسه مهم ⭕️ بین اعضای کمیسیون پزشکی قانونی، پدر و وکلای مهسا چه گذشت؟ 🖊 همه تناقض ها و خلاف گویی های خانواده امینی؟! با این خانواده باید برخورد شود. 🆔 @h_falahati
. ♦️محمد علی ابطحی (معاون و رئیس دفتر خاتمی در دولت اصلاحات) گفته : "وقتی جامعه مدنی ضعیف شود، سیاست به کف خیابان می‌آید". 🔹شاید هم وقتی فلان سیاستمدار، سطح درگیری و دغده اش، ارتباط نامتعارف با خبرنگار زن باشد و موجب آزار شود، اوباش و اشرار هم خیال برشان می دارد که کف خیابان برای همان سبک زندگی مبتذل و بی چهارچوب، نظریه و نسخه سیاسی بپیچند. محمد ایمانی 🖊در عکس محتوای پیامک عاشقانه و ابراز علاقه ابطحی دیده می شود و در پیام توییتری این خانم هم آمده که این مثلا روحانی شعر با محتوای اروتیک فرستاده است! اینها این قدر لمپن، بدون مرز و بدون تقید زیست می کنند روشن است که وقتی مخفیانه این رفتارشان است کف خیابان دنبال چه می گردند! 🆔 @h_falahati