eitaa logo
حامد فلاحتی
1.2هزار دنبال‌کننده
5.7هزار عکس
3.8هزار ویدیو
224 فایل
✅ دانش آموخته سطح 4 حوزه علمیه ✅ مدرس حوزه علمیه ✅ پژوهشگر معارف اسلامی 👈 انقلاب نوشته های مهم 👈 حوادث سیاسی، اجتماعی، فرهنگی 👈 اطلاع رسانی 👈 فایل های درسی و مطالعاتی 👈 سلسله مباحث هویت طلبگی 👈 ترویج مطالعه فلسفه ارتباط با مدیر: @HamedFalahati
مشاهده در ایتا
دانلود
اگر جمهوری اسلامی نباشد دقیقا چه می شود؟ جریان برانداز، مخالفان و منتقدان جمهوری اسلامی، گمان می‌کنند اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران گل‌وبلبل و بهشت خواهد شد. اگر جمهوری اسلامی نباشد، ایران، نه نروژ می‌شود نه سوئیس نه آلمان و فرانسه. اینجا خاورمیانه است و اتمسفر، قواعد و بافت هویتی، قومی، سیاسی، و اقتصادی خاص خود را دارد! 🗂منبع: برنا 🖋مطلب خواندنی و قابل تامل! 🆔 @h_falahati
عباس عراقچی گفته: «عذرخواهی، از زیبایی های فرهنگ ژاپن است و این چیزی است که امروز در جامعه بسیار به آن نیاز داریم» حرف درستی است. منتظر عذرخواهی ایشان، ظریف، صالحی و روحانی به خاطر تحمیل برجام به کشور هستیم. توافقی که طبق بند37 آن اگر از نقض عهد طرف مقابل شکایت کنیم، تحریمها علیه ایران برمیگردد! از زمان اشکانیان تا به امروز، کدام کشوری چنین توافقی علیه خودش را امضا کرده؟ چرا بانیان این توافق شبه استعماری همیشه طلبکار هستند و حاضر به عذرخواهی از مردم ایران به خاطر حفر چنین چاهی نیستند؟ امیرحسین ثابتی 🆔 @h_falahati
🔻معنای دعوت آیت‌الله خامنه‌ای به «محتواپردازیِ پیش‌دستانه»: کارزار حجاب از دریچۀ شناخت‌شناسیِ اجتماعی 🖋 مهدی جمشیدی ۱- اغتشاش‌های اخیر، یکی از نمونه‌های تمام‌عیارِ «جنگ روایت‌ها» بود. هر چند نباید مطالعۀ آن را به این چشم‌انداز، منحصر کرد، امّا ندیدن آن از این زاویه، یعنی کنار نهادن یک «عاملِ مهمِ توضیح‌دهنده». زمانۀ ما بیش از هر دورۀ دیگری، مبتنی بر جنگ روایت‌ها است و ذهن مردم به دست‌مایۀ فتنه‌انگیزی و جریان‌سازی تبدیل شده است. حتّی «فتنۀ سال هشتادوهشت» نیز، برخاسته از جنگ روایت بود که در آن، تقلب به اسم رمز برای تحریک و شوراندن مردم بر ضدّ نظام تبدیل شد. ۲- در جنگ روایت‌ها، جامعه در «محاصرۀ روایت» قرار می‌گیرد، و هرچه بیشتر منقبض/ فشرده/ فرسوده می‌شود، تا «مرعوب/ منفعل/ تسلیم» شود، و در نهایت، «عقب‌نشینی» کند. آنچه که در این میدان، گریبان ما را می‌گیرد، «روایت» است نه «واقعیّت»؛ یعنی «شبه‌واقعیّت‌ها» و «سایه‌ها» در مقابل ما، صف‌آرایی و گردن‌کشی می‌کنند و فشارسازی و تحمیل‌گری می‌کنند. ۳- روایت‌ها در این جریان، «کج‌روایت» بودند؛ یعنی از «واقعیّت» حکایت نمی‌کردند، بلکه به واقعیّت تبدیل شده بودند، درحالی‌که «واقعیّت‌نما/ شبه‌واقعیّت» بودند، و واقعیّت، «گم‌گشته» می‌شود. واقعیّت باید قربانی «بازی شناختی» شود تا هدف‌های سیاسی تحقّق یابند: عالَمی را یک سخن، ویران کند روبَهانِ مُرده را شیران کند (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۵۹۷). ۴- روایت، واقعیّت را «قاب‌بندی» می‌کند، یعنی واقعیّت را «بُرش» می‌زند، دست‌کاری و تکه‌تکه می‌کند، و بقیۀ واقعیّت را خودش روایت می‌کند. پس روایت، ترکیبِ «واقعیّتِ قاب‌بندی‌شده» و «روایت» است و می‌کوشد ما را به این قاب، «وابسته/ متعصّب/ معتاد» کند. چنانچه این «منظر» و «زاویۀ دید»، شیوع و مقبولیّت یابد، «ذهن جامعه» در چهارچوب آن صورت‌بندی و منجمد خواهد شد و سخن دیگری را نخواهد پذیرفت. پس باید از «ابتدا»، زمام و عنان روایت را به دست گرفت و قالب‌ها را تعریف کرد تا کار، دشوار و دیریاب نشود؛ چراکه «کنشگران بی‌روایت»، مردگانِ متحرّک هستند. ۵- «تغییر سیاسی» باید «درون‌خیز/ جامعه‌زاد/ از پایین» باشد و این محتاج «تغییر فرهنگی» است، و تغییر فرهنگی یعنی «ارزش‌ها» را از «حالت هنجاری» خارج‌کردن. برای این هدف باید «ساختارشکنیِ ذهنی» کرد و به «باورها/ شناخت‌ها/ نگرش‌ها» ضربه‌ زد: فرعِ دید آمد عمل، بی‌‌هیچ شک پس نباشد مردم الا مردمک‌‌ (مثنوی معنوی، دفتر اوّل، بیت ۱۶۷۹). و این نیازمند «روایت‌سازیِ منفی از ارزش‌ها» است. چهره‌سازی وارونه از ارزش‌ها، «دیدها/ برداشت‌ها/ تلقی‌ها» را نسبت به آنها تغییر می‌دهد و این امر نیز در نهایت به حوزۀ «شناخت‌های بنیادین» خواهد رسید و به اساس عقاید دینی، ضربه‌های سهمگین خواهد زد. ۶- «قدرت روایت»، بیش از «قدرت واقعیّت» است. ‌کج‌روایت، ذهن را «بی‌ثبات/ متزلزل/ وسوسه‌آلود» می‌کند، و «اعتماد/ تکیه/ اطمینان» به واقعیّت را می‌زداید. دراین‌حال، «ارجاع به واقعیّت»، کم‌اثر و گاه بی‌اثر می‌شود. ازاین‌جهت باید گفت «احساس/ فهم/ درکِ مردم»، مهم‌تر از واقعیّتِ زندگیِ آنهاست. ۷- برای ساختن کج‌روایت/ روایتِ منفی/ روایت وارونه، چند عنصر لازم است: الف. «نقطۀ اجماع‌ساز/ درد مشترک/ دغدغۀ مرکزی» به‌مثابه چتر بزرگ و فراگیر. ب. «شعار/ حرف/ سخنِ» متناظر با این نقطه. ج. «نماد تصویری/ معادل محسوس/ وجه نمادین» برای جلوه‌گری اجمالی. د. «عینیّت جزئی/ واقعیّتِ خُردِ/ ریز واقعیّتِ» معطوف به زندگیِ روزمرّه. هـ . «زمین/ عرصه/ میدان» برای بازی. و. تحریکِ «نیروهای پیشرانِ اجتماعی/ خواص/ سرآمدان» برای ترغیب توده. ۸- کاری در مقابل باید انجام داد، «واسازیِ جسورانه/ ساخت‌شکنیِ بی‌رحمانه/ فروپاشاندن بنیادینِ» ‌کج‌روایت است؛ یعنی باید روایت را «غیرمتعهدانه» خواند، و با آن «مواجهۀ انتقادی» داشت، و روایت را «مساوی با واقعیّت» تصوّر نکرد. واسازی یعنی «شکافتن» در برابر «بافتن»: برای مغزِ سخن، قشرِ حرف را بشکاف (دیوان کبیر، غزل شمارۀ ۹۲۱). از جمله باید گفت وقتی «کشف حجاب» می‌شود نماد «آزادیِ زن»، پس آزادیِ زن یعنی «لاابالی‌گری». این نماد، خلاصۀ همۀ هدف‌های غاییِ پنهان نگاه داشته‌شده است. در اینجاست که معنای اصطلاحِ لغزندۀ آزادی، مشخص می‌شود. ۹- قضاوت دربارۀ واقعیّت را نیز باید دگرگون کرد. ملاک داوری دربارۀ ابرواقعیّت‌ها، «اجتماعات عظیم» هستند؛ یعنی ابرواقعیّت را می‌توان در اجتماعات عظیم، شناخت. از جمله، «باطن جامعۀ ایران» در زیر تابوت حاج‌قاسم نمایان شد نه در نظرسنجی‌ها. جریان اغتشاش و ابتذال در «روایت جامعه» شکست خورد؛ چون این جریان، مدّعیِ «فوران جامعه» بود، درحالی‌که جامعه آنها را در خیابان، تنها نهاد و در فضای مجازی نیز، ربات‌ها جایگزینِ کنشگران واقعی شدند. دکتر جمشیدی 🆔 @h_falahati
اینا با چه رویی از حقوق زنان میگویند؟!.. 🆔 @h_falahati
🔴ارشاد جاهل 🖊احمدحسین شریفی ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ارشاد و راه‌نمایی غافلان و جاهلان یکی از وظایف و حقوق انسان‌هاست. غفلت‌زدایی و جهل‌زدایی از ابتدایی‌ترین وظایف آگاهان است. بلکه می‌توان گفت یکی از حقوق غافلان و جاهلان بر آگاهان، این است که راه را از چاه به آنان بنمایانند. یعنی اگر اشتباهی کردند و یا غافلانه در مسیری انحرافی حرکت کردند، به آنان تذکر داده شود. علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ رَأَى أَخَاهُ عَلَى أَمْرٍ يَكْرَهُهُ فَلَمْ يَرُدَّهُ عَنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ خَانَهُ؛ هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند، به او خيانت كرده است» در باب اول گلستان (در سیر پادشاهان) می‌گوید: «گروهی حکما به حضرت کسری در به مصلحتی سخن همی ‌گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش. گفتندش: چرا با ما در این بحث سخن نگویی. گفت: وزیران بر مثال اطبااند و طبیب دارو ندهد جز سقیم را. پس چو بینم که رأی شما بر صواب است مرا بر سر آن سخن گفتن حکمت نباشد. چو کاری بی‌فضول من بر آید مرا در وی سخن گفتن نشاید و گر بینم که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینم گناه است» 🆔 @h_falahati
♻️ برای دختر همسایه سروده‌ای زیبا از دختران افغانستان برای دختران ایران است / به جملات دروغین بوش در ابتدای کليپ خطاب به مردم افغانستان و بایدن در انتهای کلیپ خطاب به مردم ایران در این کلیپ دقت کنيد. این کلیپ را باید به جهت ضرورت آن نشر داد(بنده به جهاتی محذور نشر دارم ولی کلیپ محتوای خوبی دارد) 🆔 @h_falahati
واجب شرعی! 🆔 @h_falahati
-1310843134_2056571678.pdf
256.7K
بلوای بدویت مدرن - وحید جلیلی ✍ تحلیلی از آقای وحید جلیلی راجع به وقایع اخیر کشور 🆔 @h_falahati
راجع به نطق آقای جلالی! حجةالاسلام جلالی در تذکر به دبیرشورای عالی امنیت ملی جمله ای را گفتند و برخی تعجب کردند و علیه ایشان حرفهایی زدند اما این تحلیل از امام ره است: این فرمایش امام خمینی ره تحلیلی ذیلش دارد که منظور مشخص می شود! امام در اول آبان ماه سال ١٣۶٠ در بخشی از سخنان خود در جمع خانواده شهدا به این مهم اشاره کرده و می فرمایند: امروز ما مواجه با همه قدرت ها هستیم و آنها در خارج و داخل دارند طرح ریزی می ‌کنند؛ برای اینکه این انقلاب را بشکنند و این نهضت اسلامی و جمهوری اسلامی را شکست دهند و نابود کنند. و این یک تکلیف الهی است برای همه که اهمّ تکلیف هایی است که خدا دارد؛ یعنی، حفظ جمهوری اسلامی از حفظ یک نفر- ولو امام عصر باشد- اهمیتش بیشتر است؛ 👆👆👆👆👆👆👆 برای اینکه امام عصر هم خودش را فدا می‌ کند برای اسلام و همه انبیا از صدر عالَم تا حالا که آمدند، برای کلمه حق و برای دین خدا مجاهده کردند و خودشان را فدا کردند. پیامبر اکرم(ص) آن همه مشقات را کشید و اهل بیت معظم او آن همه زحمات را متکفّل شدند و جانبازی‌ ها را کردند؛ همه برای حفظ اسلام بوده است. اسلام یک ودیعه الهی است پیش ملت ها که این ودیعه الهی برای تربیت خود افراد و برای خدمت به خود افراد هست و حفظ آن بر همه کس واجب عینی است؛ یعنی، همه مکلف به حفظ آن هستیم تا آن وقتی که یک عده ‌ای برای حفظ آن قائم بشوند که آن وقت تکلیف از دیگران برداشته می‌ شود.(١٣۶٠/٠٨/٢۶) بنابراین حفظ نظام به معنای نگهداشتن جبهه حق است. 🆔 @h_falahati
درباره فلسفه نيز بايد چنين كارى صورت گيرد. بايد مكاتب گوناگون فلسفى، اعم از مشّائى، اشراقى و مكاتب فلسفى موجود در دنيا، در حوزه هاى علميه مطرح شود، گرچه در برخى از آنها گرايش‌هاى الحادى وجود داشته باشد، كه در اين صورت بايد مورد نقادى عالمانه و محققانه قرار بگيرد. براى پيشرفت فلسفه، بايد بحث‌هاى فلسفى عمومى تر شود؛ آزادانه در اين مسائل بحث شود، گرايش‌هاى تعصب آميز كنار گذاشته شود و با انصاف، صراحت و شجاعت، در مقام بحث، مسائل گوناگون از ديدگاه‌هاى شرقى و غربى مطرح، مقايسه، تطبيق و نقّادى شود تا بتوانيم فلسفه اسلامى را، به عنوان بهترين فلسفه اى كه براى بشر وجود داشته و خواهد داشت، مطرح كنيم و عقايد مبتنى بر آن را اثبات نماييم. 📔 مباحثی درباره حوزه، علامه 🆔 @h_falahati
👓 بازهم سخنان محرک عبدالحمید! طبق روال هفته‌های گذشته این هفته هم عبدالحمید سخنان محرک متعددی بیان کرد و با توجه به مسلح بودن افرادی از جیش العدل و... احتمال کشته سازی بسیار زیاد است ❗️ خلاصه نماز جمعه امروز زاهدان: مولوى عبدالحميد از مردم ايران كه براى آزادگى شان تلاش می کنند، تشكر كرد و گفت چرا مردم بايد با گلوله جنگى كشته بشوند؟! مردم ايران مردمى هستند كه كمتر مشابه آنها در جايى ديگر ديده مى شود در اخلاق و تمدن دارى تمدن باستانى هستند. اعتراض شديد مولوى عبدالحميد الان در خطبه هاى نماز جمعه زاهدان از نمايندگان مجلسى كه خواستار سركوب معرضان شده اند و گفته شما نماينده مردم هستيد يا دولت؟ در كدام پارلمان هاى دنيا عليه مردم نامه امضا مى كنند؟! مردم در چهلم شهدا بهترين الگوى وحدت را به نمایش گذاشتند و من زبانى ندارم از آنها تشكر كنم. همدردى خيلى مهمه شما چرا مى گوئيد دشمن مردم را تحريك كرده؟ به جاى آن برويد به اشتباهات خودتون بنگريد در ايران هيچ آزادى وجود ندارد. كجا آزادى بيان و آزادى قلم هست؟ چقدر زندانيان در زندان هستند ؟ من شوكه شدم كه يك قاضى در دولت گذشته در يك شب ١٢ روزنامه را بست. نه دانشگاهى ها مى توانند حرف بزنند نه علما مى توانند حرف بزنند. زنان حرمت دارند و ناموس شما هستند با آنان با احترام برخورد كنيد. اين ها دانشجويان اين كشور هستند چرا اين ها را با گلوله جنگى می زنيد؟! نه دانشگاهى ها مى توانند حرف بزنند نه علما مى توانند حرف بزنند. نيروهاى مسلح بايد براى مردم بيمرند نه اينكه مردم را بكشند. علما بايد مردمى زندگى كنند و كنار مردم باشند، مولوى عبدالحميد خواستار آزادى زندانيان شد، ما سعى مى كنيم امنيت استان حفظ شود اما چه كسانى اين حادثه را پيش آوردند؟ الحمدلله امروز همه مى فهمند در فاجعه جمعه خونين مردم به ناحق كشته شده اند، ما مى خواهيم آمران و عاملان اين جنايت محاكمه شوند و كسانى كه به مردم تهمت زده اند مثل نايب رئيس مجلس پاسخگو باشند، اين جرياناتى كه در زاهدان در مصلى روز جمعه رخ داد بسيار دلخراش بود، همچنين حادثه خاش مردم بلوچستان هرگز بفكر تجزيه نبوده اند و خانواده شهدا پول نمى خواهند و خواستار محاكمه و مجازات آمران و عاملان هستند. حوزه توییت 🖋 غده سعودی چرکین در زاهدان اصرار بر همسویی با دشمن، دروغ پردازی و به خاک و خون کشیدن مردم دارد تا از این طریق زمینه فتنه انگیزی را همچنان گرم نگه دارد. به نظر می رسد باید بازنشسته شود تا تریبون نداشته باشد. شورای سیاست گذاری باید این عنصر را برکنار کند. 🆔 @h_falahati
اگر روحانیون نبودند ما الان از اسلام اطلاعی نداشتیم! بیانات امام ره در آبان سال ۶٠: اگر نبودند، ما الان از اسلام اطلاعی نداشتیم. این روحانیون هست که از خود شما هستند - آنها هم - مجاهدت آنهاست که برای ما اسلام را تاکنون نگه داشته است و در هر مسأله و گرفتاری که برای اسلام پیش می آمده باز همین ها بودند و همین ها بودند که قیام می کردند، حالا یا موفق می شدند یا سرکوب می شدند.... به تمام معنای خودش، به تمام کلمه خودش بر ما حکومت می کرد، چه در زمان قاجار که من یادم است و چه بعد از او زمان رضاخان که بدترین زمانها بر این ملت گذشت و چه زمان محمدرضا، اگر چنانچه شما توجه به این نکنید که را اینها می خواهند از صحنه بیرون کنند و در پیش ملت روحانیت را بد نمایش بدهند.... شما دیدید که در زمان قبل از این جمهوری های اخیر، اوایل امر یک جریانی بود که این روحانیت ها، روحانیون شاخص را پیش ملت رسوا کنند با دروغ و حیله، آقای رحمه الله علیه که یک نفر آدمی بود که برای اسلام بود، به درد می خورد، فعال بود، دانشمند بود، مدیر بود، مدبر بود، دیدید که در صحنه کشور چه فضاحت ها در آوردند اشرار، و مردم را منحرف کردند، مردم یک وقت بیدار شدند که بهشتی ای در کار نبود! 🆔 @h_falahati
رسالت زمانه علمای علم کلام.mp3
21.49M
💥نشست فرهنگی رسالت امروز طلاب و اساتید کلام اسلامی در جهاد تبیین+بحث از جنگ شناختی اخیر 🎙سخنران: استاد 🏢مرکز تخصصی کلام ، موسسه امام صادق(ع) پردیسان 🆔 @h_falahati
آیت‌الله سیستانی نماینده سیاسی ندارد! ▫️بعد از انتشار سخنان آقای در دیدار پیرامون برخی مسائل سیاسی و اجتماعی(از جمله آشوب‌های اخیر)، بلافاصله بیانیه‌ای در سایت رسمی آیت‌الله سیستانی منتشر شد که در آن تأکید شده بود ایشان جهت ابرازنظر در مسائل سیاسی، نماینده‌ای ندارد! 🔻این بیانیه نشانگر نکات ذیل است: ۱. بین دفتر نجف که زیر نظر آقای اداره می‌شود و دفتر قم که زیرنظر آقای اداره می‌شود، وجود ندارد! در این مورد مصادیق و گفتنی‌های فراوانی هست! ۲. دیدار مسئولین سیاسی نظام (در سطوح مختلف) با آقای شهرستانی و تبادل‌نظر پیرامون مسائل سیاسی، فاقد وجاهت و فایده است زیرا وی در مباحث سیاسی، نماینده آیت‌الله سیستانی محسوب نمی‌شود. ۳. عملکرد خبرگزاری رادیکال که زیرنظر دفتر قم فعالیت دارد نیز مورد تأیید دفتر آیت‌الله سیستانی در نجف نیست! لذا نباید از وجهه مرجعیت خرج کند! حساب تندروی‌های این تیم رسانه‌ای را باید از حساب مرجعیت اعلا که همواره حامی رهبری و نظام اسلامی بوده‌‌اند، جدا کرد پرسش آنکه، چه کسانی و با چه منطقی اعتبار بیت مرجعیت را خرج چنین اقدامات می‌کنند؟! ۴.تحلیل‌های برخی مرتبط با دفتر قم پیرامون سیره سیاسی آیت‌الله سیستانی نیز فاقد وجاهت و اعتبار است و صرفا دیدگاه شخصی آنان است. ۵. مواضع و سیره سیاسی مرجعیت اعلای عراق را صرفا باید از بروندادهای سیاسی (رفتارها و گفتارهای ایشان) کسب کرد و در این جهت ادعاهای هیچ کس (چه در قم و چه در نجف) حجیت و اعتبار ندارد! روزنه 🆔 @h_falaha
33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حد آزادی کجاست؟ 🔸️محیط‌اجتماعی از طریق تسهیل یک انتخاب، و دشوار کردن انتخابی دیگر، روی فرد اثر می‌گذارد. 🔸️طبق حدیث «کاد الفقر ان یکون کفرا»، فقری که در اثر حاکمیت روابط ظالمانه اقتصادی گریبان یک فرد را می‌گیرد، او را به کفر نزدیک می‌کند نه مجبور. 🔸️محیط اجتماعی نقش آسان‌کننده یا يا دشوار‌کننده تغییرات دروني دارد، از اين رو، در هدايت کلی يک جامعه به سوي فلاح، نمی‌شود به وضع محيط اجتماعی به کلی بی‌اعتنا بود... 🔸️به این ترتیب مساله امر‌به‌معروف و نهی‌از‌منکر در اسلام مطرح می‌شود.بنابراین در نظام اسلامی، آزادی‌های اجتماعی حدودی دارد: اول، آزادی یک فرد تا آنجا اعمال شود که به آزادی دیگران ضربه نزند. دوم، آزادی‌هايی که محیط را فاسد می‌کند و زمينه‌ها را برای رشد فساد در جامعه آماده می‌کند، ممنوع است. 💢 برشی از صحبت‌های شهید‌بهشتی در مناظرات تلویزیونی با موضوع «آزادی، هرج‌و‌مرج، زورمداری» در سال ۶۰ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آنچه گذشت... این خلاصه‌ی مسیری‌ست که اغتشاش‌گران آمدند! 🆔 @h_falahati
رفتار معنادار! وقتی حکمرانی در ورزش رهاست! مجبوریم به فرزندان غیور خود ببالیم! 🆔 @h_falahati
تجربه تاریخی در عمامه‌پرانی 🔹تجربه عمامه قاپی، در ایران،به صد و اندی سال پیش برمی گردد. 🔸روز سیزدهم رجب 1327 قمری یک ساعت و نیم به غروب میدان توپخانه تهران،جمعیت سوت و کف می زدند و یک ریز فحش و دشنام می دادند.فاتحان تهران درحال رسیدن به فتح الفتوح خود بودند.نادر ترین حادثه سیاسی ،اجتماعی ایران در حال شکل گرفتن بود.شیخ فضل الله نوری با راهنمایی یکی از فاتحان وبا پای مجروح خود با صلابت وپرهیبت، راهی چوبه دار شد.کنار چهارپایه که رسید با خدا، مردم وروحانیت خواب آلوده سخن گفت: «خدايا تو شاهد باش که من آنچه را که بايد بگويم به اين مردم گفتم... خدايا تو خودت شاهد باش که من براي اين مردم به قرآن تو قسم ياد کردم. گفتند: قوطي سيگارش بود...» 🔸در ادامه به خدا گفت که مردم بشنوند: «خدايا تو خودت شاهد باش که در اين دم آخر هم باز به اين مردم مي‌گويم که مؤسسين اين اساس لامذهبين هستند که مردم را فريب داده‌اند... اين اساس مخالف اسلام است... محاکمه من و شما مردم بماند نزد پيغمبر خدا محمدبن عبدالله...» 🔶هنوز صحبت شیخ شهید،تمام نشده بود که يوسف‌خان ارمني به طرز خفت باري عمامه از سر شيخ برداشت و به طرف جمعيت پرتاب کرد.این اولین تجربه عمامه قاپی، در ایران بود. طولی نکشید که همه فهمیدند مشکل مشروطه،عمامه شیخ فضل الله نبود وعمامه قاپی شیخ، مقدمه ای برای کلاه پهلوی بود که با خون دل، بر سر شاهدان اهانت به شیخ فضل‌الله وملت ایران گذاشتند. 🔶حاج شيخ با همان صداي بلند و پر طنين، خطاب به روحانیت کنار آمده با مشروطه و خواب آلود، گفت: «اين عمامه را از سر من برداشتند از سر همه برخواهند داشت». 🔸درست، یک سال بعد از شهادت شیخ،سید عبدالله بهبهانی در خانه ترور شد،سه سال بعد، ثقة الاسلام تبریزی به همراه هفت تن دیگر در روز عاشورای سال ۱۳۳۰ قمری برابر با ۹ دی‌ماه ۱۲۹۰ خورشیدی توسط روس ها به‌دار کشیده شدند. این داستان به جایی رسید که نحوست روحانی، بخشی از ادبیات عمومی و فرهنگ عامه شد.(فاعتبروا یا اولی الابصار) 🔶آخرين جمله شيخ، حکايت از بي‌وفايي و جهالت مردم زمانه و در عین حال، گونه‌اي پيش‌بيني تکرار حوادث صدر اسلام در مشروطه و آينده آن بود.در آخرین کلام شیخ فرمود « هذه کوفه الصغيره» بود. پس ازآن، يفرم ارمني، طناب دار را در پایتخت جامعه شیعه و در مقابل چشمان مردم، بر گردن مرجع اول تهران افکند . 🔶شیخ فضل‌الله، مرجع اول تهران و محبوب مردم بود. یک شخصیت عادی نبود.این مسأله از نگاه بیگانگان، نیز دور نمانده است.ادوارد براون انگلیسی نیز، شیخ فضل‌الله را در اجتهاد «برتر از دیگران» می‌داند و در مورد مقام علمی وی می‌نویسد: «شیخ فضل‌الله از لحاظ علم و آراستگی به کمال معروف بود ...
مجتهد سرشناس و عالمی متبحر که از لحاظ اجتهاد برتر از دیگران بود». 
آل احمد درباره شهادت شیخ می نویسد: «من نعش آن بزرگوار را بر سر دار، همچون پرچمى مى دانم که به علامت استیلاى غرب‌زدگى، پس از دویست سال کشمکش بر بام سراى این مملکت افراشته شد و اکنون در لواى این پرچم، ما شبیه به قومى از خود بیگانه‌ایم» ✍اکنون نیز عمامه قاپی، با آموزش بیگانگان برای گذاشتن کلاهی دیگر، بر سر مردم و مقدمه ای، برای حذف موانع غربی سازی جامعه ایران است.همه آنچه شیخ پای دار گفت را امروز باید شنید تا دوباره، گرفتار تلخی های آن روز نشویم.حادثه ها گفتگو ی خدا با ماست. روانبخش 🆔 @h_falahati
🔥چرا آشوب‌ها و قتل و جنایت در سیستان‌ و بلوچستان بلافاصله بعد از نماز جمعه شما آغاز می‌شود ؟ ✍ سید محمود نبویان جناب آقای عبدالحمید شما بحث رفراندوم را مطرح کردید، اما: 🔹 ۱_ بر خلاف تمام نظام‌های دنیا چه دموکرات و چه پادشاهی و چه کودتایی، کمتر از دو ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به پیشنهاد خود امام خمینی(ره) برای تعیین نوع نظام حکومتی جدید در روزهای ۱۰ و ۱۱ فروردین ۱۳۵۸ در سراسر ایران و خارج از کشور رفراندوم برگزار شد و بیش از ۹۸ درصد واجدین شرایط به جمهوری اسلامی ایران رأی دادند. 🔹 ۲_ جناب آقای عبدالحمید آیا رهبران شما از صدر اسلام تا الان مانند تمام بنی امیه، بنی عباس، عثمانیان و کشورهای فعلی اهل سنت مانند عربستان، قطر، امارات، کویت، اردن، مصر و ... در تمام عمر خود یک و فقط یک انتخابات و رفراندوم برگزار کرده‌اند؟ 🔹 ۳_ راستی اصلاً شما بر مبنای فقهی خود حتمأ مطالعه داشته و به این مبانی آشنا هستید، انتخابات را قبول دارید؟ 🔹 ۴_ نظر فقهی اهل سنت در مورد حکومت موجود در یک کشور چیست ؟ مگر شما قائل نیستید که اگر یک حکومتی حتی با کودتا سرکار بیاید باید به رسمیت شناخته شود، بنابراین کارهای شما و عده‌ای قلیل در ایجاد آشوب و قتل و جنایت در شهرها چگونه توجیه می‌شود؟ آیا خروج از حکومت نیست؟ نظر فقهی شما در مورد کسانی که خروج بر حکومت می‌کنند چیست؟ 🔹 ۵_ نظر شما در مورد کشور اهل سنت عربستان که حامی اغتشاشگران است و داعش را پدید آورده و اینترنشنال را تأمین مالی می‌کند و از سخنان شما و آشوبگران دفاع می‌کند چیست ؟ آیا این کشور نیز باید رفراندوم برگزار کند یا اینکه این امر را فقط برای ایران تجویز می‌کنید ؟ 🔹 ۶_ در روز جمعه ۱۳ آبان ۱۴۰۱ و فقط در یک روز نزدیک به ۱۰ میلیون مرد و زن مسلمان در دفاع از نظام جمهوری اسلامی و اظهار برائت از آمریکا و اغتشاشگران و حامیان آنها به صحنه آمدند، به نظر شما آیا اینها مردم ایران نیستند و عده قلیل آشوب طلب که امنیت را از مردم سلب کرده‌اند مردم هستند؟ نزدیک به دو ماه است که عده قلیل با پشتیبانی آمریکا، اسرائیل، عربستان و سایر دشمنان این ملت دست به خیانت می‌زنند و از این عده قلیل تمام ظالمین و فساق و حتی فاحشه‌ها هم دفاع کرده‌اند، به نظر شما کسی که از این عده دفاع می‌کند حکمش چیست؟ 🔹 ۷_ نظر شما در مورد زنان و حضورشان در جامعه و حجاب زنان چیست ؟ نظرتان را صراحتأ در مورد کسانی که قرآن و مساجد به آتش کشیده و کشف حجاب کرده‌اند را بیان کنید . 🔹 ۸_ آقای عبدالحمید برای مردم عزیز و مسلمان ایران توضیح دهید چرا آشوب‌ها و قتل و جنایت در سیستان‌ و بلوچستان بلافاصله بعد از نماز جمعه شما آغاز می‌شود ؟ آشوب‌طلبان بر اساس کدام سخنان شما تحریک و تأیید می‌شوند ؟ قاتلین و جنایت کاران چه نسبتی با شما داشته و چرا در نماز جمعه شما شرکت می‌کنند؟ 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آیا حفظ نظام مهمتر از حفظ جان امام عصر است؟ 👆 استاد ابوالقاسم علیدوست 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«نازنین بنیادی» فرشته قصاب، کیست؟ 🔹نازنین بنیادی بازیگر ۴۲ ساله‌‌ فیلم‌های آمریکایی که بعد از تولد فقط ۲۰ روز مقیم ایران بوده، حالا به گفته آمریکایی‌ها نماینده زن‌های ایرانی شده است! 🆔 @h_falahati
💥اتمام حجت خمینی (ره) برای تمام حوزویان و علما! ✍پ.ن:خون تمام شهدا خصوصا شهدای اخیر بر گردن خیلی از ما حوزویان خواهد بود! ای کاش بدانیم که مدیون خون شهدا هستیم و روز قیامت باید جواب بدهیم اگر کم کاری کنیم! 🆔 @h_falahati
وقتی به راحتی دروغ می گویند! اغتشاش‌گران مجازی! 🆔 @h_falahati
بی وطنی! بی شرفی! رعنا رحیم پور پس از افتضاح فایل صوتی دیگر متوجه شده است که وطن فروشی اش ارزشی ندارد و خریدار پیدا نمی شود! می گوید وطن را در خود کشتم! شما وقتی از وطن فروشی پول درآوردی وطن را کشته بودی اصلا کی علاقه به وطن در وجودت بود که حال آنرا کشتی! حالت اشمئزاز آوری دارید که شاید به شماها ترحم می کردیم حال همان حس ترحم را هم نداریم از کمبود عقل رنج می برید وقتی که متوجه این رنج می شوید آنرا پوشانده ادای لذت را درمی آورید! مانند سلبریتی ها که برخی از کمبود عقل لذت می برند! 🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر کسی ثابت بشه دستی در جریانات اخیر داشته مجازات خواهد شد ... 🖋فرقه ضاله افسادطلب در کشور از دیروز در فضای مجازی که عده ای نماینده مجلس درخواست اشد مجازات را کرده است دوباره شروع به دروغ پراکنی و ذکر اراجیف کرده است! اینها واقعا افراد بی مسوولیت و لجوج و فاسدی هستند! تا به صورت جدی با اینها برخورد نشود اینها و سلبریتی های آلوده ی کم عقل و ورزش کاران بی سواد و مریض ملت را به فنا می دهند. اینها مریض هستند مریضی دیده شدن دارند به هرقیمتی نمی توانند از این بیماری دست بکشند باید قانون اینها را کنترل کند! 🆔 @h_falahati