⭕️ مضیقه ارزی داریم اما میلیاردها دلار زیر تشک مردم است
👤 احمد کریمی اصفهانی، دبیرکل انجمن های اسلامی اصناف و بازار:
🔹(درباره نوسان قیمت ارز و وضعیت اقتصادی پیش روی) گاهی به صورتی شایعه پراکنی می شود که خود آن شایعه می تواند روی اصل موضوع اثر بگذارد. مسئله ارز در ایران مبنای آنچنانی ندارد. هم اکنون مشکل اصلی سختی نقل و انتقال ارز است.
🔹بیگانگان از سال 98 تصمیم گرفتند در حوزه تحریم ها طوری با ایران رفتار کنند که کشور ما در مضیقه ارزی قرار بگیرد چون این وضعیت به گرانی کالا در ایران دامن خواهد زد و گرانی نیز به نارضایتی مردم می انجامد. بر اثر نارضایتی مردم نیز تمرکز دولت برای پیگیری صحیح و شایسته مسائل با چالش جدی مواجه می شود.
(با اشاره به حوادث اخیر) کسانی که در اغتشاشات بودند، مقصر اصلی را شناسایی نمی کردند. وقتی کشور با محدودیت فروش نفت و نقل و انتقال ارز مواجه است و نمی توانیم اقلام صادراتی مان را مطلوبی به بازار جهانی برسانیم، طبیعتا کمبود ارز پیدا می کنیم که یکی از دلایل گرانی محسوب می شود.
🔹همان عوامل اغتشاشات شایعه می کنند که ارز به 40 هزار تومان و بالاتر خواهد رسید، متأسفانه یک عده ساده لوح هم در کشور ارز را به عنوان یک کالا خریداری می کنند به این امید که قیمتش بالاتر برود. جالب آنکه این افراد تجربه لازم را نیز ندارد و بلافاصله وقتی قیمت ارز نزولی می شود، ارزهای خود را حتی با ضرر سریع می فروشند.
🔹افراد عادی نباید دلار را به عنوان یک کالا نگاه کنند، به این معنا که وقتی پول دارند برای خرید ارز اقدام کنند. به نظر می رسد بر اثر تحمیل استکبار، زیر تشک ها و تاقچه های خانه های مردم میلیاردها دلار امروز ارز وجود دارد.
🔹(با اشاره به فواید همکاری مردم با دولت برای کنترل قیمت ارز) یک زمان دولت ترکیه اعلام کرد مردم طلاهای شان را برای کمک به بازار عرضه کنند، مردم ترکیه این کار را کردند و همین مسئله آرامشی به بازار داد. امروز نخریدن ارز کمک بزرگی به ایجاد آرامش در بازار خواهد کرد.
🔹در کنار کمک مردم، راه حل اساسی برای حل مشکل نوسان قیمت ارز، عادی سازی صادرات است تا ارز کافی در اختیار دولت قرار گیرد و بتواند به تمام تقاضاها برای خرید ارز پاسخ دهد. در آن صورت قیمت ارز در بازار پایین خواهد آمد.
نامه نیوز
🖋این مسائل حاکی از آن است که دشمن رفتارشناسی دقیقی از مردم و دولت دارد و مردم هم تا تبعیت و همکاری کامل بعنوان یک جامعه خیلی فاصله دارند!!
🆔 @h_falahati
📷 فرانسه رسما وارد جنگ رسانهای با ایران شد
🔺 مجله فرانسوی Franc-Tireur با انتشار کاریکاتوری توهینآمیز، اهداف غرب را در رابطه با سوزاندن عمامه شیعیان و پایاندادن به آن، بهطور کامل اشاره میکند. این نشان میدهد غرب و صهیونیست برای کنترل شرق، بزرگترین مانع خود در برابر سلطه امپریالیسم و استعمار نوین و صهیون را، مرجعیت شیعه و روحانیت میداند.
🖋 فرانسه قبلا در توهین به پیامبر ص پیشتاز بود حالا از روحانیت دوباره شروع کرده است و به منزله نوک قله مبارزه استکباری نقش خود را ایفا می کند.
🆔 @h_falahati
14.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای مادر شهید خطاب به ملیپوشان فوتبال
🔹مادر شهیدی که پیراهن شماره ۷ تیم ملی را هدیه گرفته بود، در گفتوگویی کوتاه خطاب به شاگردان کیروش گفت: من این لباس قشنگ شما که میخواهید با آن آبرو کسب کنید را روی کفنم میگذارم تا با خودم ببرم.
🔹ما در ایران یک خانواده بزرگیم و در داخل کمبودهایی هم داریم اما به من قول بدهید همانطور که زیبا بازی میکنید حرفهای داخل خانواده را به بیرون نبرید.
#فوتبال #جام_جهانی #برای_ایران
@TasnimNews
🖋احسنت به این بانو همه چیز را گفت!
🆔 @h_falahati
امروز خاتمی پس از سالها خیانت خنجر آخته خود را در نیام کرد و حرف پرمعنایی زد!
#براندازی نه ممکن است نه مطلوب!
وی باید پس از این سالها به خود، تاریخ و مردمی که گمراه کرده است پاسخگوی خیانت ٨٨ باشد.
او در فرازی دیگه خود را بعنوان دلسوز!! نظام جا زد و بیان کرد که سالهاست از خوداصلاحی سخن می گوید ولی گوش شنوایی وجود ندارد؟
انگار نه انگار که وضعیت امروز کشور و نارضایتی های معیشتی مردم محصول #تَکرارهای اوست!
این افراد هیچ گاه مسوولیت پذیر نمی شوند و تنها از مسوولیت دیگران می گویند!
ضربت علیهم الذلة!
🆔 @h_falahati
سخنرانی علامه 19 دی.mp3
547.8K
دفاع علامه طباطبایی از امام خمینی در ماجرای اهانت روزنامه اطلاعات که به قیام ۱۹ دی قم ختم شد
#اختصاصی
بازنشر به مناسبت سالگرد ارتحال علامه
🔘 روزنه
🆔 @h_falahati
افشای دروغی دیگر از کدیور!
▫️دکتر دینانی: هرگز کلامی در ردّ انقلاب از #علامهطباطبایی نشنیدم/ #کدیور از قول من بیخود گفته!
🔻🔻🔻
اشاره
🔘 محسن کدیور _شیخ هتاک و رادیکال، و ضدانقلاب فراری عضو باند منتظری_ چند سالی است تلاش میکند با انتساب جملهای مجعول به مرحوم علامه و شرح و بسط دلالتهایی ساختگی برای آن، تصویری مخدوش از اندیشه و سیره سیاسی علامه طباطبایی جعل کند.
او برای تحقق تخیلات شیطانی خود، دست به جعل روایتهایی ساختگی میزند و تلاش دارد از زبان افراد مختلف، اکاذیب خود را منتشر سازد.
مدتی است دروغهای سریالی کدیور در حال افشا شدن است؛ امری که با استقبال طیفهای مختلف فکری و سیاسی مواجه شده است.
در تازهترین دور از تلاشهای مذبوحانه کدیور برای جعل تاریخ، وی در نشستی مجازی، ضمن تکرار چندباره همان جمله مجعول، سعی کرد که با نقل خاطرهای از زبان دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی، بنیادهای فکری "پروژه تاریخسازی" خودش را مستحکم کند.
اظهارات اخیر کدیور در کوتاهترین زمان ممکن توسط دینانی _که در کسوت استادی کدیور هم بوده_ #تکذیب شد!
▫️با این مقدمات، متن کامل مصاحبه دکتر دینانی با تسنیم، تقدیم میشود؛
*آقای محسن کدیور در سخنرانی مجازی خودشان با عنوان "آقای طباطبایی، انقلاب و نظام" که روز یکشنبه 21 آذر ماه برگزار شد، از قول مرحوم علامه نقل میکنند که: در این انقلاب یک شهید واقعی بود که مظلومانه هم شهید شد و آن اسلام بود" به نظر شما که از نزدیک با مرحوم علامه طباطبایی حشر و نشر داشتهاید؛ صدور چنین جملهای و انتساب آن به علامه با شخصیت و اندیشه ایشان سازگار است؟
من نمیتوانم استنباط کنم ولی من هرگز چنین جملهای را از آقای طباطبایی نشنیدهام.
*با توجه به شناختی که از مرحوم علامه دارید چقدر انتساب این جمله به ایشان را صحیح میدانید؟
نمیدانم. استنباط نمیشود کرد. آقای علامه طباطبایی مرد پیچیدهای بود؛ خب فیلسوف بود دیگر. بعید میدانم چنین حرفی با ایشان سازگار باشد. من از ایشان چنین چیزی نشنیدهام.
*آقای کدیور در بخش دیگری از صحبتهای خودش با استناد به گفتهای از شما این طور القا میکند که گویی این طرفداران مرحوم امام (ره) بودند که باعث شدند جلسات مباحثه مرحوم علامه با پرفسور هانری کربن تعطیل شود.
نه؛ آنها طرفداران امام نبودند. آخر این مسأله آن قدر دقیق است که نمیشود همین طور بیمبنا حرف زد. اجمالاً اینکه کسانی که موجب بر هم خوردن آن جلسات شدند، انقلابی نبودند، آدمهای کلّه خشک و منجمدی بودند که با کربن مخالفت میکردند. هنوز هم مخالفاند. آدم منجمد که لازم نیست انقلابی باشد. کسانی که مخالفت کردند هیچ ربطی به انقلابی بودنشان نداشت.
*اما آقای کدیور به نقل از شما نتیجه میگیرد که آنها انقلابیون طرفدار امام(ره) بودهاند.
از قول من بیخود گفته. عرض کردم که منجمدالفکرها بودند.
*این آدمهای به تعبیر شما منجمدالفکر، بعدها در جریانات انقلاب نقش و سهمی هم پیدا کردند؟
نمیدانم. من آن موقع دیگر از قم آمده بودم بیرون اما میدانم که در رأس آنها آقای سیداحمد طیبی شبستری بود که کتابی هم در ردّ آقای طباطبایی نوشت. آنها از اساس با فلسفه مخالف بودند.
*اما شما استاد آقای کدیور بودهاید و ایشان از رساله دکتری خودش با راهنمایی شما دفاع کرده. انتظار طبیعی این است که ایشان در نقل قولهایشان از شما قدری محتاطتر و دقیقتر باشند.
بله آقای کدیور شاگرد من بوده اما او حالا موضع سیاسی دارد در حالی که من اصلا نه در سیاست هستم و نه دوست دارم که باشم. از اول هم نبودهام نه در زمان شاه و نه در دوران انقلاب. کار من فلسفه است.
*این سیاستپرهیزی ناشی از ایدههای فلسفی شماست؟
نمیدانم، شاید. البته فلسفه از فکر انسان جدا نیست ولی شاید اگر من فلسفه هم نمیخواندم همین جور بود.
*برگردیم به مرحوم علامه، به نظر شما اساساً میشود ایشان را در رده مخالفان نظریه ولایت فقیه، امام (ره) و انقلاب اسلامی قرار داد؟
استنباط از من نخواهید. من هرگز کلامی در ردّ انقلاب و ولایت فقیه از علامه نشنیدهام. اساساً ایشان آدم منزویای بود و در سیاست ورود نمیکرد اما وقتی علما به شاه عبدالعظیم آمدند، ایشان هم همراهشان آمد.
*ارتباط شخصی شما با مرحوم علامه تا پایان حیات ایشان تداوم داشت؟
نه! من مدتی که درگیر دریافت دکترایم در تهران بودم، از قم دور شدم بعد هم که دکترایم را گرفتم، دانشگاه مشهد استاد میخواست رفتم آنجا امتحان دادم که اول شدم و استادیام در آنجا شروع شد دیگر به کلی ارتباطم با قم و تهران قطع شد حالا هم من دیگر پیرمردم و خیلی چیزها یادم نیست؛ شما هم شرح این چیزها را از من نخواهید. اگر کسی خیلی مشتاق است که از کمّ و کیف این امور مطلع شود باید به آثارم رجوع کند
🔘 روزنه
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ مسوولین محترم کشور!
جناب آقای رییسی
جناب آقای قالیباف
جناب آقای محسنی اژهای
زمان پاسخگویی به این مطالبه رهبری چه وقتی است!
بماند که برخی گفته ها حاکی از آن است که رئیس مجلس با وجود اینهمه خیانت و شهید و خسارت دنبال رفع فیلتر اینستاگرام هستند!!
#مطالبه_رهبری
🆔 @h_falahati
💥ان شاء الله به کسی برنخورد! تشریفات و تنبلی و ادعا، از عوامل کاهش نشاط علمی حوزه شده!
🎙آیت الله سید احمد حسینی #اشکوری:
متأسفانه حوزه های ما از نظر نشاط علمی و انگیزه های کاری علمی مثل قدیم نیست. ان شاء الله به کسی برنخورد، شاید یکی از جهاتش این است که بزرگان ما سبک ساده زیستی قدیمی را از دست داده اند. ما در نجف بودیم و با آقایان #حکیم، #خویی، شاهرودی، سید عبدالهادی شیرازی و سید محمود شیرازی رفت و آمد داشته ام؛ اینها یک صدم تشریفاتی که الآن آقایان دارند را نداشتند. الآن دنیای ما مادی است و یک قدری ناخودآگاه اینها تحت تأثیر قرار گرفته اند. دومین دلیل «تنبلی» است. تمام زندگی ما در مقایسه با سابق، تنبلی است و حاضر نیستیم جدیّت داشته باشیم و در درس، تدریس، کارهای فرهنگی و کارهای علمی آن طوری که باید و شاید نیستیم.
مثلا یک آقای جوان منزل ما آمده بود و حرف هایی می زد. به او گفتم بینک و بین الله تو امروز چه قدر کار کرده ای؟ گفت یک ساعت و نیم بوده است. گفتم من 90 سال عمر دارم و هر روز هشت ساعت کار می کنم. من نمی خواهم خودم را معرفی کنم، ولی این جدیّت است. من در یک سخنرانی مهم در تهران رسما گفتم. گفتم من متأسفم! الآن آقایانی که می گویند ما طلبه هستیم هر روز چهار ساعت روبروی تلویزیون می نشینند و فوتبال و امثال اینها تماشا می کنند و نیم ساعت هم کار جدی نمی کنند.
سومین اشکال این است که مدام بگوییم این لازم نیست، آن وقت می برد، آن اضافه است، این کتاب سخت است و باید برای طلبه کار را راحت کرد، این کلمات را نباید به کار بگیریم. یک مثال برای شما بزنم. من یک وقتی فکر می کردم که چرا در حوزه های قدیم ما کتاب های درسی سخت بود. مثلا شرح الفیه ابن مالک برای سیوطی سخت و برای ابن عقیل راحت است. طلبه های 100 سال و 200 سال پیش عقل نداشتند که این راحت تر است؟! مثلا در فقه ابتدایی، شرح لمعه سخت است و شرایع فقه راحت است. چرا شرایع نمی خواندند؟ یعنی این قدر مثل آقایان امروز عقل نداشتند که این راحت است؟!
می خواستند علم ملکه باشد. زحمت بکشد و سعی کند تا یک چیزی را به دست بیاورد؛ این در خاطرش می ماند. الآن یکی از آفات حوزه «امتحان» است. طلبه یک روز چیزی را حفظ کند و امتحان بدهد و بعد هم فراموش کند. یعنی طرح هایی که به عنوان تعیین محدوده درسی اعلام می شود هیچ کدام طلبگی نیست. یک وقت من در مدرسه جدید و دانشگاه هستم و می خواهم برگه ای را [امتحان بدهم] تا اینکه سمتی را پیدا کنم؛ طلبه این طور نیست. لذا ما طلبه به این معنای طلبه نداریم. الآن می گویند 80 هزار یا 90 هزار طلبه در قم هست؛ خروجی آن چه قدر است؟! ضعف است.
من خیلی معذرت می خواهم. آقایی به منزل ما آمد که از خویشان ما در مشهد است. پدر خانمش مدرسه ای داشته و آن مدرسه را خراب کرده اند و توسعه داده اند و ساخته اند و بعضی طبقاتش هم تکمیل شده است. این جوان به خانه ما در قم آمد. به من گفت حوزه نباید بی در و پیکر باشد و باید نظم باشد. ما از این حرف ها خیلی شنیده ایم. به او گفتم همین حوزه بی در و پیکر، «خمینی» را ساخت؛ شما در این 40 سال چند «خمینی» درست کرده اید؟! همان حوزه بی در و پیکر چنین شخصیتی را ساخت. من شخصیت های فوق العاده دیگر را کاری ندارم. ولی چون او خودش روح انقلابی داشت با او این طور صحبت کردم.
یک چیزی را در آخر اضافه کنم؛ اینکه ما عصر ادعا هستیم و هرکسی ادعایی می کند. چون من خیلی معاشر هستم. آقای شیخ خیلی جوانی که شاید 25 سال سن داشت، پیش من آمد که او را نمی شناختم. گفت من الآن چند سال است طلبه حوزه نجف هستم. گفت من گلستان سعدی و دیوان حافظ را درس خوانده ام و درس داده ام. گفتم خیلی خوب شد که به شما برخورد کردم، چند سؤال برای من گیر است، چون من نه درس خوانده ام و نه درس داده ام. گفتم چرا اول گلستان سعدی می گوید «منّت خدای را عزوجل» و نمی گوید منت خدای را تعالی؟ گفت نمی دانم. گفتم منت ذلت دارد؛ می خواهد بگوید من منت را به کسی می برم که عزیزترین همه است.
چند سؤال این طوری از گلستان کردم و بعد گفتم در دیوان حافظ می گوید «اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را/ به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» چرا گفته «اگر آن ترک شیرازی» و نگفته آن ترک تبریزی؟ حال اینکه حروف شیرازی با حروف تبریزی یکی است و وزن شعری به هم نمی خورد؛ شیراز ترک ندارد و تبریز دارد. کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم ترک در اصطلاح عرفا به جوانان زیبا و دارای قد رسا می گویند و شیراز هم شهر گل و بلبل است. آن وقت «به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا را» به چه معنا است؟ کمی فکر کرد و گفت نمی دانم. گفتم هندوهای هند یک چیزی مثل خال قرمز بر پیشانی خودشان می کشند و این خیلی خوشگل می شود. گفتم آشیخ برو درس بخوان؛ این حرف های مزخرف چیست؟!
#نقد_حوزه
کشکول ناب حوزوی
🆔 @h_falahati
📸 جواب مردم به فراخوان اعتصاب سراسری
@Farsna
🖋 لایک های معنادار! 😳😄
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️فرداد فرحزاد خبرنگار مزدور سعودی اینترنشنال: اگر پول خوب بدهند برای کیهان هم کار میکنم، منافع ملی ایران اصلا برایم مهم نیست.
🖋 خبر!
صداقت!
و باقی قضایا!
چیزی به اسم واقعیت و حقیقت در قاموس رسانه نوین وجود ندارد و همان معنای کشک تداعی می شود!
#حقیقت_رسانه
🆔 @h_falahati